Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(80)
Forma i typ
Książki
(80)
Publikacje naukowe
(30)
Publikacje fachowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(74)
dostępne
(54)
nieokreślona
(7)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(11)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(50)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(77)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Camarda Sylwia
(14)
Montessori Maria (1870-1952)
(14)
Siara Olga
(5)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(4)
Białas Marcin (pedagog)
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Garbula Joanna Maria
(2)
Karney Janina E
(2)
Opora Robert
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Ryan Stephen
(2)
Sawczuk Wiktor (1958- )
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Zakrzewska Aldona (pedagog)
(2)
Badora Sylwia
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Brock Annie
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Caviglioli Oliver
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Ferguson George Andrew (1914- )
(1)
Fidelus Anna
(1)
Gardner Howard
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Gregersen Tammy
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzesiak Jan (1946- )
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Herzog Walter (1949- )
(1)
Hidi Suzanne
(1)
Hundley Heather
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Johnson Robert L
(1)
Jusko Peter (1971- )
(1)
Kamińska Izabela (pedagog)
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Kocór Maria
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Kubanyiova Magdalena 1977-
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kulesza Marta (1979- )
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
MacIntyre Peter D. 1965-
(1)
Makowska Alicja
(1)
Maliszewski Wojciech Jan
(1)
Manakker Van de
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
McCann Vivian
(1)
Mercer Sarah
(1)
Michałowski Stanisław
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Miotk-Mrozowska Magdalena
(1)
Nawrocka Wiktoria
(1)
Ocalewski Jarosław
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Orzechowska Grażyna
(1)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(1)
Pritchard Alan (Alan M.)
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata (pedagogika)
(1)
Radzicki Józef
(1)
Rejman Krzysztof
(1)
Renninger K. Ann
(1)
Rumianowska Agnieszka
(1)
Stachyra Krzysztof
(1)
Stawarz Barbara (nauki o zdrowiu)
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Suchowierska-Stephany Monika
(1)
Sujak Elżbieta
(1)
Sumeracki Megan
(1)
Szczepaniak Jakub
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Takane Yoshio
(1)
Truskolaska Justyna
(1)
Ushioda Ema
(1)
Wach Tomasz (1961-2016)
(1)
Weinstein Yana
(1)
Williams Marion
(1)
Wilsz Jolanta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
1901-2000
(10)
1918-1939
(5)
1945-1989
(5)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(72)
Anglia
(3)
Holandia
(3)
Kalifornia (USA)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(72)
angielski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele
(7)
Rodzice
(6)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Metoda Montessori
(11)
Dzieci
(9)
Nauczanie
(7)
Psychologia
(7)
Psychologia nauczania
(6)
Psychologia wychowawcza
(6)
Wychowanie
(6)
Młodzież
(5)
Nauczanie języków obcych
(5)
PEDAGOGIKA
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Psychoterapia
(5)
Metody nauczania
(4)
NAUCZANIE
(4)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(4)
PEDAGOGIKA PRACY
(4)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Motywacja
(3)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(3)
PEDAGOGIKA RODZINY
(3)
PRACA
(3)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(3)
RODZINA
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
DZIECKO
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Fizjoterapia
(2)
Geometria
(2)
Kształcenie
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA
(2)
PERSONALIZM
(2)
POZNANIE
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Poznanie
(2)
Praca socjalna
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
UCZNIOWIE
(2)
Uczenie się
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Algebra
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Arytmetyka
(1)
Asystenci rodzin
(1)
BEZROBOCIE
(1)
Behawioryzm
(1)
Białas, Marcin (pedagog)
(1)
Bonny, Helen L. (1940-2010)
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Cognitive learning
(1)
DZIECKO TRUDNE
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Dyskryminacja ze względu na wiek
(1)
Działanie
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Effective teaching
(1)
Egzystencjalizm
(1)
Ekologia
(1)
GRY I ZABAWY
(1)
Gesty
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jakość życia
(1)
Język angielski
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konflikt psychiczny
(1)
Kreatywność
(1)
Learning, Psychology of
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metody statystyczne
(1)
Miłość
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież trudna
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Narkomania
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
POLSKA
(1)
Gatunek
Opracowanie
(14)
Praca zbiorowa
(12)
Podręcznik
(6)
Poradnik
(6)
Monografia
(5)
Antologia
(3)
Wykład
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(59)
Psychologia
(53)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Językoznawstwo
(5)
Matematyka
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(21)
edukacja
(14)
metoda Montessori
(10)
młodzież
(10)
psychology
(10)
pedagogika
(7)
rodzina
(6)
learning
(5)
resocjalizacja
(5)
rozwój psychofizyczny
(5)
education
(4)
motivation
(4)
niedostosowanie społeczne
(4)
nieletni przestępcy
(4)
terapia
(4)
wychowanie
(4)
wychowanie w rodzinie
(4)
autyzm
(3)
praca socjalna
(3)
przestępczość nieletnich
(3)
psychologia
(3)
rodzice
(3)
rodzicielstwo
(3)
rozwój dziecka
(3)
second language acquisition
(3)
agresja
(2)
behawioryzm
(2)
cognitive learning
(2)
demoralizacja
(2)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
embriologia
(2)
integracja sensoryczna
(2)
learner
(2)
learning strategies
(2)
narkomania
(2)
nauczyciele
(2)
nieletni
(2)
odporność psychiczna
(2)
psychologia wychowawcza
(2)
psychopedagogika
(2)
resocjalizacja nieletnich
(2)
rodzina zastępcza
(2)
rozwój
(2)
rozwój seksualny
(2)
specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
stres
(2)
uczenie się
(2)
uzależnienie
(2)
zespół Aspergera
(2)
życie
(2)
Bonny, Helen
(1)
English language
(1)
Internet
(1)
Komitet Ochrony Praw Dziecka
(1)
academic achievement
(1)
aktywność
(1)
algebra
(1)
alkoholizm
(1)
analiza wariancji
(1)
arytmetyka
(1)
asystent rodziny
(1)
autorytet
(1)
bajka logopedyczna
(1)
behaviourism
(1)
bezpieczeństwo kulturowe
(1)
bezrobocie
(1)
biblioterapia
(1)
choroba nowotworowa
(1)
communication models (General)
(1)
cyberprzemoc
(1)
człowiek
(1)
destrukcja
(1)
diagnoza
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
dorastanie
(1)
dorosłość
(1)
dorośli
(1)
dysfunkcyjność
(1)
dyskryminacja
(1)
dzieci ulicy
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko
(1)
dziecko trudne
(1)
dzielenie
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja fizyczna
(1)
effective teaching
(1)
eksperyment
(1)
emigracja zarobkowa
(1)
emocje
(1)
engagement
(1)
etyka zawodowa
(1)
filozofia egzystencjalno-personalistyczna
(1)
geloterapia
(1)
geometria
(1)
gesture
(1)
hazard
(1)
homoseksualizm
(1)
human behavior
(1)
80 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pedagogika serca : wychowanie emocjonalne w XXI wieku / redakcja naukowa Ewa Lewandowska-Tarasiuk, Jan Łaszczyk, Bogusław Śliwerski. - Wydanie 2 uzupełnione i rozszerzone - Warszawa : Difin, 2020. - 250 stron : faksymilia, fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 242-250.
Książka ma na celu wspieranie i propagowanie idei pedagogiki serca i związanej z nią społecznej inicjatywy powołania Komitetu Upowszechniania Wychowania Emocjonalnego Pedagogika Serca, którego honorowym patronem jest Maria Łopatkowa. Celem Komitetu jest uzyskanie zgody Organizacji Narodów Zjednoczonych na dodatkowy wpis w Konwencji Praw Dziecka, odnoszący się do obowiązkowego kształcenia uczuć wyższych w systemach edukacyjnych państw członkowskich ONZ i rozwijania u dzieci i młodzieży zdolności kochania oraz empatii. Pedagogika serca powinna stać się dla każdego pedagoga i nauczyciela wyznacznikiem sposobu pracy i jej perspektywą. Nowe pokolenie wychowane w duchu pedagogiki serca realizując wzór osobowy Homo Amans człowieka miłującego ludzi i świat człowieka pokoju, rozpoczęłoby pozytywną globalizację świata, zmierzając do upragnionego przez ludzkość celu do trwałego pokoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20165.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20164.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: La mente del bambino : mente assorbente. Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Maria Montessori (1870-1952) była włoską lekarką i pedagożką, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami. Należy wykorzystać ich naturalną kreatywność, ciekawość świata, chęć uczenia się, rozwoju współpracy i zabawy z innymi dziećmi. Dotyczy to zwłaszcza okresu do 6. roku życia, gdy dzieci rozwijają się najszybciej, a ich umysł jest najbardziej chłonny. Dorośli - rodzice, nauczyciele i opiekunowie - powinni je w tym wspierać, a nie formować za pomocą nakazów i kar. Tę metodę do dziś stosuje się w przedszkolach Montessori. „Umysł dziecka” to jedna z najważniejszych prac Marii Montessori, a jej spostrzeżenia i rady są ciągle aktualne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22476.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22475.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The 1946 London lectures.
Indeks.
Oddajemy do rąk Czytelników unikatowy zapis wykładów wygłoszonych w Londynie w 1946 roku – pierwszy kurs poprowadzony przez Marię Montessori po powrocie z synem Mariem do Europy po siedmiu latach emigracji, wymuszonej kataklizmem II wojny światowej. Wykłady londyńskie 1946 trafiają do rąk czytelników w formie, którą cechuje charakterystyczna dla Marii Montessori elegancja. Oby popularyzowały na całym świecie jej mądrość, wiedzę i doświadczenie z korzyścią dla niezliczonych dzieci – dziś i w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22363.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22362.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
The Power of Interest for Motivation and Engagement describes the benefits of interest for people of all ages. Using case material as illustrations, the volume explains that interest can be supported to develop, and that the development of a person's interest is always motivating and results in meaningful engagement. This volume is written for people who would like to know more about the power of their interests and how they could develop them: students who want to be engaged, educators and parents wondering about how to facilitate motivation, business people focusing on ways in which they could engage their employees and associates, policy-makers whose recognition of the power of interest may lead to changes resulting in a new focus supporting interest development for schools, out of school activity, industry, and business, and researchers studying learning and motivation. It draws on research in cognitive, developmental, educational, and social psychology, as well as in the learning sciences, and neuroscience to demonstrate that there is power for everyone in leveraging interest for motivation and engagement.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20517.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek w środowisku pracy i jego problemy, organizacja przedsiębiorstwa, stosunki międzyludzkie, osiągnięcia lub porażki. Oto zagadnienia omawiane w tym podręczniku. Na różnych szczeblach organizacji człowiek jest twórcą, obiektem i ofiarą zmian. Od jego umiejętności współdziałania oraz przygotowania zawodowego zależą losy zakładów pracy, atmosfera tam panująca i stosunki koleżeńskie. By osiągnąć sukces, mieć satysfakcję z pracy, szacunek kolegów i uznanie przełożonych trzeba poznać tajniki psychopedagogiki pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4903.IV.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5467.IV.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsze miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Monografia jest ważnym głosem w dyskusji na temat sytuacji trudnych w życiu współczesnego człowieka. Tym bardziej, że poszczególne rozdziały monografii prezentują szerokie i interdyscyplinarne spojrzenie na sytuacje trudne w życiu dziecka i rodziny. Znajdziemy tu kwestie wyzwań edukacji fizycznej w walce z chorobami nowotworowymi, psychospołecznych i strukturalnych uwarunkowań sytuacji trudnych, kultury bezpieczeństwa, nielegalnych adopcji, cyberprzemocy i przestępczosci nieletnich, a także sytuacji trudnych w kontekście wychowania fizycznego i sportu oraz w odniesieniu do instytucji społecznych: rodziny i szkoły. Wszystkie powyższe zgadnienia są niezwykle istotne, dlatego sytuacje trudne staja się nieodłącznym aspektem rozważań nad rodziną i wychowaniem w XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19881.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19880.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przekład z: Psychoarithmetic : arithmetic developed under the guidelines outlined by child psychology, tytuł oryginału: Psico-Aritmética. Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale.
Psychoarytmetyka jest książką, w której Maria Montessori bada, w jaki sposób ludzki umysł przyswaja wiedzę matematyczną – jak arytmetyka, geometria i algebra mogą być przedstawione, by u młodych uczniów wzbudzały zainteresowanie, którego efektem będą koncentracja i zrozumienie. Psychoarytmetyka bada psychologiczne aspekty uczenia się w odniesieniu do arytmetyki i matematyki, a także ujawnia, jak można „przygotować” umysł dziecka, by do wspomnianych tematów podchodziło z radością i głębokim zainteresowaniem. Z Psychoarytmetyki dowiadujemy się, jak przedstawić arytmetykę jasno i dokładnie, jak w przyjemny sposób – dzięki wielu przykładom – zaznajomić się z systemem dziesiętnym, pierwiastkiem sześciennym i jego wyciąganiem, a także wzorami algebraicznymi. Montessori ożywia również matematykę, dostarczając spersonalizowanych przykładów, które przemówią do umysłu dziecka. Philip D. O’Brien Przewodniczący Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori (AMI) Pomysł, który przenika całą książkę, jest następujący: musimy pozwolić dzieciom doświadczyć piękna arytmetyki, w sposób bliski ich spontanicznej percepcji. Arytmetyka nigdy nie jest listą procedur do zapamiętania; służy zawsze do ręcznego odkrywania i poznawania, zanim zostanie zrozumiana przez umysł. Ta ogólna zasada, rewolucyjna w owym czasie, jest dziś powszechniej akceptowana, nawet jeśli nie została w pełni wdrożona.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22342.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22341.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 433-452.
"Problematyka prezentowanej monografii jest zaogniskowana wokół zagadnienia doświadczania przez człowieka konfliktów egzystencjalnych, stanowiących efekt jego konfrontacji z obiektywnymi faktami egzystencjalnymi: wolnością, samotnością, losem i skończonością bytu ludzkiego."[Z oprawy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22696.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Motivation, language identity and the L2 self / edited by Zoltán Dörnyei and Ema Ushioda. - Bristol, UK ; Buffalo, NY : Multilingual Matters, 2009. - XI, 364 strony : ilustracje ; 25 cm.
(Second Language Acquisition)
Includes bibliographical references and indexes.
With contributions by leading European, North American and Asian scholars, this volume offers a comprehensive anthology of conceptual and empirical papers describing the latest developments in L2 motivation research that involves the reframing of motivation in the context of contemporary notions of self and identity.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20627.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20626.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Multiple Intelligences : New Horizons / Howard Gardner. - First Edition. - New York : Basic Books; 2006. - IX, 300 pages ; 24 cm
Includes index.
Howard Gardner's brilliant conception of individual competence has changed the face of education in the twenty-three years since the publication of his classic work, Frames of Mind. Since then thousands of educators, parents, and researchers have explored the practical implications and applications of Multiple Intelligences theory--the powerfulnotion that there are separate human capacities, ranging from musical intelligence to the intelligence involved in self-understanding. The first decade of research on MI theory and practice was reported in the 1993 edition of Multiple Intelligences. This new edition covers all developments since then and stands as the most thorough and up-to-date account of MI available anywhere. Completely revised throughout, it features new material on global applications and on MI in the workplace, an assessment of MI practice in the current conservative educational climate, new evidence about brain functioning, and much more.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17984.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Brak informacji o dostępności: sygn. P.2384 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Psychology : core concepts, 2009
Bibliografia strony: 259-276. Indeks.
Tom II podręcznika omawia 3 wielkie tematy w psychologii: emocje i motywacje, uczenie się oraz pamięć. Problematyka związana z emocjami szczególnie obrosła w mity i wątpliwości. Autorzy rozprawiają się z tradycyjnym poglądem ukazującym emocje jako kłopotliwy ciężar i przeszkodę w korzystaniu z rozumu. Według nich inteligentna maszyna pozbawiona uczuć nie potrafiłaby wytworzyć zgodnego z prawdą obrazu rzeczywistości. Przedstawiają także różne rodzaje motywacji, wskazując charakterystyczne dla nich wpływy biologiczne, umysłowe, behawioralne i społeczno-kulturowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.994.III.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.995.III.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.996.III.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.987.III.1 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice / Marta Guziuk-Tkacz. - Wydanie II zmienione i rozszerzone. - Toruń : Akapit Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - 402 strony : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: Analiza dokumentów, ankieta, testy, wywiad, socjometria, techniki projekcyjne, obserwacja.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 371-402.
Książka "Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice" autorstwa Marty Guziuk-Tkacz posiada znamiona monografii naukowej z zakresu szeroko pojętej metodologii badań pedagogicznych, która z powodzeniem może być także wykorzystana w procesie kształcenia studentów i doktorantów, i to nie tylko pedagogiki. Z przekonaniem można ją bowiem polecić także badaczom reprezentującym całą dziedzinę nauk społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22159.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22158.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Association Montessori Internationale.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę "dla dziecka" i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - dorosłym. Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori. Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia - we współpracę z naturą. (...) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (...). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22313.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22312.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second language acquisition)
Includes bibliographical references (pages 351-365) and indexes.
This book highlights the pivotal role that nonverbal behavior plays in target language communication, affect and cognition. It integrates research tenets and video demonstrations of nonverbal behavior with structured activities that will guide teachers and learners of any language to capitalize on the nonverbal means at their disposal. It does not shy away from the challenges that nonverbal communication poses in target language communication, including issues of personal and cultural identity that emerge with languages around the world. With its easy-to-use format, solid research support, and fully integrated activities and videos, this book is an essential resource for anyone interested in working with the nonverbal dimensions of communication. The text will be especially valuable for language educators, pre- and in-service teachers who are looking for classroom resources and ideas, who want to create positive classroom environments and want to improve learner interaction and communication while increasing language proficiency. This book is a valuable resource for anyone who interacts with other people in more than one language.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17689.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Minęło już 100 lat od momentu, kiedy Maria Montessori sprzeciwiła się traktowaniu dziecka jako miniatury dorosłego i kiedy upomniała się o należyte docenienie znaczenia dzieciństwa dla rozwoju człowieka i społeczeństwa. System edukacyjny Marii Montessori wniósł nową jakość do pedagogiki, a „odkrycie dziecka”, jakiego dokonała autorka, było poprzedzone latami naukowych badań i obserwacji. W tej książce Maria Montessori przybliża Czytelnikom rozwój dziecka w pierwszych latach jego życia. Podkreśla naturalność procesu rozwoju oraz fakt, że siły, które go napędzają, są wewnętrzne i występują, gdy dorosły stworzy dziecku odpowiednie do rozwoju warunki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22303.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22302.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Maria Montessori określała dzieciństwo jako okres „życia wewnętrznego”, który prowadzi do rozwoju i doskonałości, zaś wartość środowiska wychowawczego mierzyła dostępnością środków niezbędnych do realizacji tego procesu. Metoda Marii Montessori znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18582.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18581.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Il segreto dell'infanzia.
Oddajemy w ręce czytelników niepublikowaną dotychczas na polskim rynku, klasyczną książkę Marii Montessori, w której autorka wykłada podstawy swojej koncepcji kształtowania się psychiki dziecka. W 48 krótkich rozdziałach autorka opisuje poszczególne aspekty rozwoju dziecka oraz zagadnienia związane z towarzyszeniem mu w optymalnym rozwoju. Życie psychiczne dziecka należy obserwować w taki sam sposób, w jaki Fabre obserwował owady: poznawał je w ich naturalnym środowisku życia, by uzyskać ich żywy obraz, pozostając jednak w ukryciu, by im nie przeszkadzać. Obserwacje te należy rozpocząć w momencie, gdy zmysły, niczym organy poznawania, zaczynają wychwytywać i gromadzić świadome odczucia ze świata zewnętrznego, wraz z nagłym rozpoczęciem rozwoju [ze wstępu].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22348.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22347.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 257-278. Indeksy.
Autyzm jest jednym z najpoważniejszych i najczęściej diagnozowanych zaburzeń rozwojowych. Z niemal 100 rodzajów oferowanych terapii do najefektywniejszych należy stosowana analiza zachowania. Jej skuteczność potwierdza 50 lat badań naukowych i doświadczeń praktycznych. Autorzy omawiają zagadnienia teoretyczne dotyczące autyzmu i stosowanej analizy zachowania, podstawowe założenia radykalnego behawioryzmu, oceny behawioralnej i pomiaru zachowań. Opisują także metody nauczania osób z autyzmem i rozwijania u nich pożądanych zachowań. Podają wiele zaleceń praktycznych dotyczących korzystania ze strategii proaktywnych w pracy z dziećmi z autyzmem, motywowania ich do nauki, treningu różnicowania i redukowania zachowań niepożądanych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17937 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19454.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19453.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowej konferencji naukowej w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą, 19-21 maja 1997 r.
Materiały zawarte w książce mają na celu zwiększenie zainteresowania nauczycieli akademickich i studentów problematyką pedagogiczną i zwiększy skuteczność oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych. Całość podzielona została na trzy części: I Z zagadnień kształcenia nauczycieli - problemy ogólne, II Wybrane problemy psychologiczno-pedagogiczne w kształceniu i w pracy nauczycieli-wychowawców, III Nauczyciel i rodzice wobec zagrożeń społecznych dzieci. Zaletą większości opracowań zawartych w publikacji jest ich aktualność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8236.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej