Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(80)
Forma i typ
Książki
(80)
Publikacje naukowe
(30)
Publikacje fachowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(74)
dostępne
(54)
nieokreślona
(7)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(11)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(50)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(77)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Camarda Sylwia
(14)
Montessori Maria (1870-1952)
(14)
Siara Olga
(5)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(4)
Białas Marcin (pedagog)
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Garbula Joanna Maria
(2)
Karney Janina E
(2)
Opora Robert
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Ryan Stephen
(2)
Sawczuk Wiktor (1958- )
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Zakrzewska Aldona (pedagog)
(2)
Badora Sylwia
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Brock Annie
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Caviglioli Oliver
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Ferguson George Andrew (1914- )
(1)
Fidelus Anna
(1)
Gardner Howard
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Gregersen Tammy
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzesiak Jan (1946- )
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Herzog Walter (1949- )
(1)
Hidi Suzanne
(1)
Hundley Heather
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Johnson Robert L
(1)
Jusko Peter (1971- )
(1)
Kamińska Izabela (pedagog)
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Kocór Maria
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Kubanyiova Magdalena 1977-
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kulesza Marta (1979- )
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
MacIntyre Peter D. 1965-
(1)
Makowska Alicja
(1)
Maliszewski Wojciech Jan
(1)
Manakker Van de
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
McCann Vivian
(1)
Mercer Sarah
(1)
Michałowski Stanisław
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Miotk-Mrozowska Magdalena
(1)
Nawrocka Wiktoria
(1)
Ocalewski Jarosław
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Orzechowska Grażyna
(1)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(1)
Pritchard Alan (Alan M.)
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata (pedagogika)
(1)
Radzicki Józef
(1)
Rejman Krzysztof
(1)
Renninger K. Ann
(1)
Rumianowska Agnieszka
(1)
Stachyra Krzysztof
(1)
Stawarz Barbara (nauki o zdrowiu)
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Suchowierska-Stephany Monika
(1)
Sujak Elżbieta
(1)
Sumeracki Megan
(1)
Szczepaniak Jakub
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Takane Yoshio
(1)
Truskolaska Justyna
(1)
Ushioda Ema
(1)
Wach Tomasz (1961-2016)
(1)
Weinstein Yana
(1)
Williams Marion
(1)
Wilsz Jolanta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
1901-2000
(10)
1918-1939
(5)
1945-1989
(5)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(72)
Anglia
(3)
Holandia
(3)
Kalifornia (USA)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(72)
angielski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele
(7)
Rodzice
(6)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Metoda Montessori
(11)
Dzieci
(9)
Nauczanie
(7)
Psychologia
(7)
Psychologia nauczania
(6)
Psychologia wychowawcza
(6)
Wychowanie
(6)
Młodzież
(5)
Nauczanie języków obcych
(5)
PEDAGOGIKA
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Psychoterapia
(5)
Metody nauczania
(4)
NAUCZANIE
(4)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(4)
PEDAGOGIKA PRACY
(4)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Motywacja
(3)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(3)
PEDAGOGIKA RODZINY
(3)
PRACA
(3)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(3)
RODZINA
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
DZIECKO
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Fizjoterapia
(2)
Geometria
(2)
Kształcenie
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA
(2)
PERSONALIZM
(2)
POZNANIE
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Poznanie
(2)
Praca socjalna
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
UCZNIOWIE
(2)
Uczenie się
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Algebra
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Arytmetyka
(1)
Asystenci rodzin
(1)
BEZROBOCIE
(1)
Behawioryzm
(1)
Białas, Marcin (pedagog)
(1)
Bonny, Helen L. (1940-2010)
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Cognitive learning
(1)
DZIECKO TRUDNE
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Dyskryminacja ze względu na wiek
(1)
Działanie
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Effective teaching
(1)
Egzystencjalizm
(1)
Ekologia
(1)
GRY I ZABAWY
(1)
Gesty
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jakość życia
(1)
Język angielski
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konflikt psychiczny
(1)
Kreatywność
(1)
Learning, Psychology of
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metody statystyczne
(1)
Miłość
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież trudna
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Narkomania
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
POLSKA
(1)
Gatunek
Opracowanie
(14)
Praca zbiorowa
(12)
Podręcznik
(6)
Poradnik
(6)
Monografia
(5)
Antologia
(3)
Wykład
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(59)
Psychologia
(53)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Językoznawstwo
(5)
Matematyka
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(21)
edukacja
(14)
metoda Montessori
(10)
młodzież
(10)
psychology
(10)
pedagogika
(7)
rodzina
(6)
learning
(5)
resocjalizacja
(5)
rozwój psychofizyczny
(5)
education
(4)
motivation
(4)
niedostosowanie społeczne
(4)
nieletni przestępcy
(4)
terapia
(4)
wychowanie
(4)
wychowanie w rodzinie
(4)
autyzm
(3)
praca socjalna
(3)
przestępczość nieletnich
(3)
psychologia
(3)
rodzice
(3)
rodzicielstwo
(3)
rozwój dziecka
(3)
second language acquisition
(3)
agresja
(2)
behawioryzm
(2)
cognitive learning
(2)
demoralizacja
(2)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
embriologia
(2)
integracja sensoryczna
(2)
learner
(2)
learning strategies
(2)
narkomania
(2)
nauczyciele
(2)
nieletni
(2)
odporność psychiczna
(2)
psychologia wychowawcza
(2)
psychopedagogika
(2)
resocjalizacja nieletnich
(2)
rodzina zastępcza
(2)
rozwój
(2)
rozwój seksualny
(2)
specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
stres
(2)
uczenie się
(2)
uzależnienie
(2)
zespół Aspergera
(2)
życie
(2)
Bonny, Helen
(1)
English language
(1)
Internet
(1)
Komitet Ochrony Praw Dziecka
(1)
academic achievement
(1)
aktywność
(1)
algebra
(1)
alkoholizm
(1)
analiza wariancji
(1)
arytmetyka
(1)
asystent rodziny
(1)
autorytet
(1)
bajka logopedyczna
(1)
behaviourism
(1)
bezpieczeństwo kulturowe
(1)
bezrobocie
(1)
biblioterapia
(1)
choroba nowotworowa
(1)
communication models (General)
(1)
cyberprzemoc
(1)
człowiek
(1)
destrukcja
(1)
diagnoza
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
dorastanie
(1)
dorosłość
(1)
dorośli
(1)
dysfunkcyjność
(1)
dyskryminacja
(1)
dzieci ulicy
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko
(1)
dziecko trudne
(1)
dzielenie
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja fizyczna
(1)
effective teaching
(1)
eksperyment
(1)
emigracja zarobkowa
(1)
emocje
(1)
engagement
(1)
etyka zawodowa
(1)
filozofia egzystencjalno-personalistyczna
(1)
geloterapia
(1)
geometria
(1)
gesture
(1)
hazard
(1)
homoseksualizm
(1)
human behavior
(1)
80 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 213-225.
Książka stanowi wprowadzenie w złożone i często skomplikowane zagadnienia z zakresu teorii, badań i historii rodziny, a w szczególności jej zadań opiekuńczo-wychowawczych. Może być przydatna tym czytelnikom, którzy chcieliby skonfrontować własną wiedzę i doświadczenie na temat rodziny z inną perspektywą patrzenia na nią, pogłębić zrozumienie jej złożoności i uwrażliwić na zachodzące w niej zjawiska. Autorzy przedstawili obszar badań pedagogiki opiekuńczej, której głównym przedmiotem jest opieka i wychowanie w rodzinie oraz implikacje tych procesów. Podjęte zagadnienia zaprezentowane zostały w dwóch częściach, stanowiących jednocześnie dwie główne perspektywy patrzenia na rodzinę: współczesną i historyczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15127 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16120.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16119.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 163-169.
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21067.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21066.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dylematy Resocjalizacji)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Niniejszy zbiór tesktów oparty jest na literaturze naukowej i popularnonaukowej, w dużym zakresie anglojęzycznej. Autorzy tekstów podjęli próbę diagnozy zjawiska niedostosowania społecznego dzieci i zarysowania modelowego ujęcia nowoczesnych, uzględniających aktualny dorobek nauk o wychowaniu, nauk medycznych i społecznych, oddziaływań pomocowych, profilaktycznych i wychowawczych nakierowanych na osoby najmłodsze, prezentujące różne formy zachowań dewiacyjnych. Przedstawili w sposób wieloaspektowy i interdyscyplinarny stan badań polskich i zagranicznych, których przedmiotem jest dziecko - osoba zaburzona w zachowaniu lub już niedostosowana społecznie, określana też jako "jednostka zagrożona". Tom prezentuje takie zagadnienia jak: fazy rozwoju dziecka i podatność na zaburzenia, rozwój agresji u dzieci, zaburzenia emocjonalne i zachowania w kontekście rodziny, prawne aspekty oddziaływań wobec dziecka niedostosowanego, rozmiary i uwarunkowania przestępczości dzieci, zjawisko "dzieci ulicy", praca z dziećmi ulicy w środowisku otwartym, diagnoza dziecka niedostosowanego, wczesna interwencja, dziecko wobec instytucji pomocowych czy podejście instytucjonalne do dziecka w krajach europejskich. Wszystkie opracowania są wartościowe i przydatne dla praktyki dydaktycznej na różnych specjalnościach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12632.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliografia, netografia na stronach 157-160.
Przemiany społeczno-kulturowe, rozwój technologiczny, konsumpcjonizm oraz przeformułowanie hierarchii wartości może generować zagrożenia dla młodych ludzi. Pedagodzy, nauczyciele i rodzice borykają się z wieloma trudnościami, dylematami oraz wyzwaniami wychowawczymi. Autorki monografii prezentują bardzo cenne, ale niedoceniane dotąd rozwiązanie – relaksacyjne metody oddziaływań pedagogicznych. Publikacja zawiera konspekty zajęć, które można wykorzystać m.in. w szkołach, przedszkolach, świetlicach, placówkach resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych oraz podczas indywidualnej pracy w domu. Autorskie warsztaty dedykowane są dzieciom, młodzieży, a także osobom dorosłym. Mają zróżnicowany charakter: pierwszy typ stanowią ćwiczenia z relaksacji neuromięśniowej fizycznie aktywnej, drugi rodzaj jest ukierunkowany na wypracowanie obrony przed stresorami, pozostałe konspekty dotyczą dystansowania się od stresorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18042 [Magazyn 1], P.18033 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19661.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19660.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce rok wydania: 2022, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2021.
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1451.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1450.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 279-287.
We współczesnym świecie zabawne wydaje się tylko to, co doraźne, łatwe i przyjemne. Człowiek XXI wieku nie chce trudu - chce się bawić. Przeróżne gry, quizy, teleturnieje i wszelkie możliwe przyjemności mają zapewnić mu rozrywkę i zapełnienie wolnego czasu. Natomiast prawdą jest to, że prawdziwie interesujące jest to, co trudne. Życie, które niesie ze sobą wyzwania, daje radość i satysfakcję, jest w gruncie rzeczy dobrą zabawą. Należy podkreślić, że takie rozumienie zabawy nie jest popularne. Obserwuje się raczej traktowanie jej jako odpoczynku lub biernej rozrywki. Bardzo często zabawa w życiu człowieka nie odgrywa żadnej pozytywnej roli, ale wręcz uniemożliwia rozwój osobowy. Niniejsza publikacja w pierwszym rozdziale podejmuje próbę historycznego naświetlenia zjawisk ludyczności oraz określenia pojęcia zabawy. W rozdziale kolejnym podejmuje się próbę psychologicznego i socjologicznego opisu ludyzmu. Rozdział trzeci prezentuje antropologiczno-etyczne podstawy i uwarunkowania działalności ludycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5609.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7083.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wcześniejsze wydanie pod tytułem: Odruchy, uczenie i zachowanie : klucz do umysłu dziecka : nieinwazyjne metody rozwiązywania problemów związanych z uczeniem się i zachowaniem.
Bibliografia na stronach 215-221, netografia na stronie 11. Indeksy.
Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że „dziecko z tego wyrośnie”. Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18584.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18583.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych, netografia na stronach 203-219 i przy podrozdziałach.
Publikacja ta wskazuje na ogromną siłę terapii w podnoszeniu jakości życia tych którzy jej potrzebują. Terapeuci stają przed ogromnym wyzwaniem jest duże zapotrzebowanie na ich pracę jako osob, ktore wiedzą jak pomóc tym, którzy tego wsparcia potrzebują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18904.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 287-293.
Niniejsza publikacja nakreśla szkic definicyjny stresu; ukazując jego strukturę, wskazuje na jego źródła wynikające ze specyfiki bycia matką dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. Dokumentuje także przykłady wypowiedzi matek, stanowiące ilustrację dla omawianych zagadnień. Jawi się jako fundament nakreślający zarys duchowej terapii przeznaczonej dla matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Intencją autora jest jej prezentacja, stanowiąca jeden z wielu sposobów podejścia terapeutycznego do tej grupy osób. Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Trzy pierwsze stanowią teoretyczny fundament opracowania. Zawarte w nich informacje odnoszą się zarówno do ogólnych twierdzeń z zakresu doświadczania stresu w życiu człowieka, jak i permanentnego stresu doświadczanego przez matki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział czwarty zawiera opis założeń metodologicznych oraz charakterystykę badanej populacji. Piąty rozdział stanowi prezentację uzyskanych wyników badań. Dokonano w nim próby charakterystyki ról badanych matek, jakie przyjmują one na siebie w związku z opieką i wychowaniem swoich dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział ten zawiera narracje badanych matek oraz ich wieloaspektową analizę w aspekcie doświadczanego stresu. W rozdziale szóstym przedstawiono fundamentalne założenia autorskiej koncepcji terapii dedykowanej matkom dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, wskazując na aspekty warunkujące jej powodzenie. W tym miejscu pragnę serdecznie podziękować osobom, które przyczyniły się do powstania tej monografii. Przede wszystkim matkom, biorącym udział w badaniach, które — pomimo zmiany imion — odnajdą w tekście swoje wypowiedzi. Wolontariuszom, którzy zebrali dane, nanosząc swoje uwagi i spostrzeżenia. Personalnie — dr Elżbiecie Marii Minczakiewicz za inspirację i krytyczną ocenę moich pomysłów oraz panu mgr. Krzysztofowi Stawickiemu za liczne konsultacje, motywowanie do podejmowania wyzwań, pomoc przy rozwiewaniu wielu dylematów oraz wsparcie techniczne. Publikację adresuję do matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, zarówno tych, których wypowiedzi cytuję w tekście, jak i tych, które czytając tekst, odnajdą w nim przykłady niemal zaczerpnięte z własnego życia; terapeutów, licząc na to, że zyskają inspirację dla swojej pracy, poszerzą warsztat kompetencji; wszystkich zainteresowanych, mając nadzieję, że niniejsza publikacja stanowić będzie uzupełnienie naukowego dyskursu nad spektrum metod terapeutycznych i ich skuteczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19878.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Bibliografia prac Marii Montessori na stronach 133-[135].
Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22311.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22310.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale.
W książce Edukacja i pokój zgromadzono piętnaście porywających wykładów, które Maria Montessori wygłosiła w latach 1932-1939. Dotyczą one możliwości zaistnienia trwałego pokoju między ludźmi oraz doniosłej roli, jaką w tym procesie ma do odegrania edukacja. Wkład Marii Montessori w myśl społeczną, polityczną, naukową i religijną został doceniony w 1949 i 1950 roku, kiedy liczne organizacje i instytucje zgłosiły jej kandydaturę do Pokojowej Nagrody Nobla.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22315.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22314.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18556.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich – diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy – negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22571.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22570.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Książka przybliża czytelnikowi szereg zagadnień związanych z demoralizacją młodzieży szczególnie w kontekście zażywania substancji psychoaktywnych. Przedstawione opracowania dotyczą zarówno badań empirycznych prowadzonych przez autorów, analizy współczesnych, zmieniających się trendów dotyczących skutków zażywania substancji psychoaktywnych, profilaktyki i czynników warunkujących rozwój zarówno uzależnień, jak i przestępczości nieletnich. Zawiera propozycje rozwiązań profilaktycznych i propozycje oddziaływań terapeutycznych oraz sposoby przeciwdziałania narkomanii nieletnich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18451.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18450.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do rodziców / Maria Montessori ; przekład Olga Siara ; przedmowa i redakcja naukowa polskiego wydania Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XX, [2], 67, [1] strona : fotografie, portret ; 21 cm.
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć - i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego. Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne - do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób. Z tekstu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22307.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22306.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Proponowana monografia wieloautorska, zu wagi na podjętą problematykę, stanowi znakomitą lekturę i to nie tylko specjalistów z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, w miejscu pracy, czy wśród pacjentów szpitalnych, ale i dla zwykłego czytelnika, który swe zianteresowania kieruje na problem przemocy; co ciekawe autorzy proponowanej monografii analizują ww. zagadnienie z roznych perspektyw badawczych - od ujęć medycznych poprzez pedagogikę społeczną, psychologię i oczywiście prace socjalną (recenzja prof. Jakuba Bartoszewskiego PWSZ w Koninie)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18909.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 269-283.
Monografia zawiera rozważania dotyczące aktywności asystentów rodzinnych. Autorka podejmuje próbę połączenia teorii naukowej – transwersalnej analizy aktywności Jeana-Marie Barbiera – z rozważaniami asystentów z pola praktyki. Jest to jednocześnie przykład wykorzystania koncepcji metateoretycznej do podejmowania refleksji nad praktyką. Publikacja może zaciekawić zarówno teoretyków, jak i refleksyjnych praktyków zajmujących się pracą socjalną z rodziną. Pierwsi mogą odnaleźć propozycję holistycznego i transwersalnego podejścia do analizowania aktywności, w którym uwzględniono różne jej przestrzenie, a drudzy – przykłady słownictwa, za pomocą którego będą mogli opisywać to, co robią w praktyce, nadając swoim wypowiedziom intencję naukową. Książka jest adresowana do osób poszukujących pogłębionego, naukowego namysłu nad praktyką pracy socjalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21814.VII.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21813.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 83-87 i bibliografie przy rozdziałach.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21309.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21308.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny = Pedagogical Discourse, ISSN 2083-5434 ; t. 16, r. 2017)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja jest próbą ukazania różnych uwarunkowań i kontekstów edukacji oraz rozwoju dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz możliwości zabezpieczania dla nich pomocy i wsparcia. Praca zawiera teksty o zróżnicowanym charakterze oraz zakresie podejmowanej problematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18918.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-326.
Niniejsze opracowanie wprawdzie nie aspiruje do pedagogicznego kompendium odzwierciedlającego w wyczerpujący sposób wyszczególnione zagadnienie, tym niemniej poruszane wątki zarówno teoretyczne, jak i praktyczne zostały tak ułożone, aby możliwie w jednym miejscu zgrupować rozproszone w literaturze kwestie dotyczące niedostosowania społecznego. Książka w swojej zawartości uwzględnia najnowsze rozwiązania prawnoinstytucjonalne z zakresu niedostosowania społecznego. Stanowi także materiał, który pomaga w ukierunkowaniu samodzielnej nauki, a zarazem jest źródłem zasobu wiadomości dla studentów, wykładowców oraz praktyków zawodu o etiologii, przejawach, rozmiarach i zapobieganiu zaburzonym zachowaniom wśród nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11546.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej