Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(80)
Forma i typ
Książki
(80)
Publikacje naukowe
(30)
Publikacje fachowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(74)
dostępne
(54)
nieokreślona
(7)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(11)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(50)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(77)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Camarda Sylwia
(14)
Montessori Maria (1870-1952)
(14)
Siara Olga
(5)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(4)
Białas Marcin (pedagog)
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Garbula Joanna Maria
(2)
Karney Janina E
(2)
Opora Robert
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Ryan Stephen
(2)
Sawczuk Wiktor (1958- )
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Zakrzewska Aldona (pedagog)
(2)
Badora Sylwia
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Brock Annie
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Caviglioli Oliver
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Ferguson George Andrew (1914- )
(1)
Fidelus Anna
(1)
Gardner Howard
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Gregersen Tammy
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzesiak Jan (1946- )
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Herzog Walter (1949- )
(1)
Hidi Suzanne
(1)
Hundley Heather
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Johnson Robert L
(1)
Jusko Peter (1971- )
(1)
Kamińska Izabela (pedagog)
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Kocór Maria
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Kubanyiova Magdalena 1977-
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kulesza Marta (1979- )
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
MacIntyre Peter D. 1965-
(1)
Makowska Alicja
(1)
Maliszewski Wojciech Jan
(1)
Manakker Van de
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
McCann Vivian
(1)
Mercer Sarah
(1)
Michałowski Stanisław
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Miotk-Mrozowska Magdalena
(1)
Nawrocka Wiktoria
(1)
Ocalewski Jarosław
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Orzechowska Grażyna
(1)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(1)
Pritchard Alan (Alan M.)
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata (pedagogika)
(1)
Radzicki Józef
(1)
Rejman Krzysztof
(1)
Renninger K. Ann
(1)
Rumianowska Agnieszka
(1)
Stachyra Krzysztof
(1)
Stawarz Barbara (nauki o zdrowiu)
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Suchowierska-Stephany Monika
(1)
Sujak Elżbieta
(1)
Sumeracki Megan
(1)
Szczepaniak Jakub
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Takane Yoshio
(1)
Truskolaska Justyna
(1)
Ushioda Ema
(1)
Wach Tomasz (1961-2016)
(1)
Weinstein Yana
(1)
Williams Marion
(1)
Wilsz Jolanta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
1901-2000
(10)
1918-1939
(5)
1945-1989
(5)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(72)
Anglia
(3)
Holandia
(3)
Kalifornia (USA)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(72)
angielski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele
(7)
Rodzice
(6)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Metoda Montessori
(11)
Dzieci
(9)
Nauczanie
(7)
Psychologia
(7)
Psychologia nauczania
(6)
Psychologia wychowawcza
(6)
Wychowanie
(6)
Młodzież
(5)
Nauczanie języków obcych
(5)
PEDAGOGIKA
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Psychoterapia
(5)
Metody nauczania
(4)
NAUCZANIE
(4)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(4)
PEDAGOGIKA PRACY
(4)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Motywacja
(3)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(3)
PEDAGOGIKA RODZINY
(3)
PRACA
(3)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(3)
RODZINA
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
DZIECKO
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Fizjoterapia
(2)
Geometria
(2)
Kształcenie
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA
(2)
PERSONALIZM
(2)
POZNANIE
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Poznanie
(2)
Praca socjalna
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
UCZNIOWIE
(2)
Uczenie się
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Algebra
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Arytmetyka
(1)
Asystenci rodzin
(1)
BEZROBOCIE
(1)
Behawioryzm
(1)
Białas, Marcin (pedagog)
(1)
Bonny, Helen L. (1940-2010)
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Cognitive learning
(1)
DZIECKO TRUDNE
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Dyskryminacja ze względu na wiek
(1)
Działanie
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Effective teaching
(1)
Egzystencjalizm
(1)
Ekologia
(1)
GRY I ZABAWY
(1)
Gesty
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jakość życia
(1)
Język angielski
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konflikt psychiczny
(1)
Kreatywność
(1)
Learning, Psychology of
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metody statystyczne
(1)
Miłość
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież trudna
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Narkomania
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
POLSKA
(1)
Gatunek
Opracowanie
(14)
Praca zbiorowa
(12)
Podręcznik
(6)
Poradnik
(6)
Monografia
(5)
Antologia
(3)
Wykład
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(59)
Psychologia
(53)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Językoznawstwo
(5)
Matematyka
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(21)
edukacja
(14)
metoda Montessori
(10)
młodzież
(10)
psychology
(10)
pedagogika
(7)
rodzina
(6)
learning
(5)
resocjalizacja
(5)
rozwój psychofizyczny
(5)
education
(4)
motivation
(4)
niedostosowanie społeczne
(4)
nieletni przestępcy
(4)
terapia
(4)
wychowanie
(4)
wychowanie w rodzinie
(4)
autyzm
(3)
praca socjalna
(3)
przestępczość nieletnich
(3)
psychologia
(3)
rodzice
(3)
rodzicielstwo
(3)
rozwój dziecka
(3)
second language acquisition
(3)
agresja
(2)
behawioryzm
(2)
cognitive learning
(2)
demoralizacja
(2)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
embriologia
(2)
integracja sensoryczna
(2)
learner
(2)
learning strategies
(2)
narkomania
(2)
nauczyciele
(2)
nieletni
(2)
odporność psychiczna
(2)
psychologia wychowawcza
(2)
psychopedagogika
(2)
resocjalizacja nieletnich
(2)
rodzina zastępcza
(2)
rozwój
(2)
rozwój seksualny
(2)
specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
stres
(2)
uczenie się
(2)
uzależnienie
(2)
zespół Aspergera
(2)
życie
(2)
Bonny, Helen
(1)
English language
(1)
Internet
(1)
Komitet Ochrony Praw Dziecka
(1)
academic achievement
(1)
aktywność
(1)
algebra
(1)
alkoholizm
(1)
analiza wariancji
(1)
arytmetyka
(1)
asystent rodziny
(1)
autorytet
(1)
bajka logopedyczna
(1)
behaviourism
(1)
bezpieczeństwo kulturowe
(1)
bezrobocie
(1)
biblioterapia
(1)
choroba nowotworowa
(1)
communication models (General)
(1)
cyberprzemoc
(1)
człowiek
(1)
destrukcja
(1)
diagnoza
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
dorastanie
(1)
dorosłość
(1)
dorośli
(1)
dysfunkcyjność
(1)
dyskryminacja
(1)
dzieci ulicy
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko
(1)
dziecko trudne
(1)
dzielenie
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja fizyczna
(1)
effective teaching
(1)
eksperyment
(1)
emigracja zarobkowa
(1)
emocje
(1)
engagement
(1)
etyka zawodowa
(1)
filozofia egzystencjalno-personalistyczna
(1)
geloterapia
(1)
geometria
(1)
gesture
(1)
hazard
(1)
homoseksualizm
(1)
human behavior
(1)
80 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Niniejsza ksiażka to światowy bestseller. Dr Thomas Gordon proponuje w niej nową skuteczną metodę pedagogiczną rozwiązywania konfliktów powstających między rodzicami a dziećmi. Autor krytykując dotychczasowe modele rozwiązywania konfliktów (oparte na błędnym schemacie "zwycięzca - pokonany"), proponuje stosowanie metody "bez pokonanych". Dąży do wprowadzenia takich zasad komunikacji, które w sytuacji konfliktowej pozwolą znaleźć rozwiązanie kompromisowe, zadowalające obie strony. Wielką zaletą pracy obok jasnego wykładu i prostego języka, jest pokazanie, jak praktycznie się posługiwać metodą "bez pokonanych". Choć odnosi się ona przede wszystkim do stosunków między rodzicami a dziećmi, może być wykorzystywana także w innych międzyludzkich sytuacjach konfliktowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 570.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 571.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografie, netografie przy pracach.
W monografii przeanalizowano najważniejsze konteksty rozwoju i wychowania dzieci i młodzieży, a zatem rodzinę, szkołę i rynek pracy, wskazując zarówno na tkwiący w nich potencjał, jak i ewentualne zagrożenia. Dokonano także przeglądu problemów dzieci i młodzieży (wrażliwość i labilność emocjonalna, niepewność własnej seksualności, trudności w komunikowaniu swoich potrzeb i komunikowaniem się z innymi osobami oraz zaangażowanie w świat wirtualny). Wskazano ponadto niekonstruktywne drogi i rozwiązania, które podejmują młodzi ludzie w procesie radzenia sobie ze swoimi trudnościami i zaproponowano sposoby (samo)pomocy przydatne w zmaganiu się z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22533.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22532.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zagrożone Człowieczeństwo ; t. 2)
Bibliografia przy rozdziałach.
Przedstawiany tom jest wielobarwnym dyskursem o różnorodnych sytuacjach i zjawiskach spostrzeganych jako zagrożenia człowieczeństwa oraz ujmowanych z różnych perspektyw indywidualnych i zbiorowych. To z pewnością duch czasów obecnych i dość upowszechniające się poczucie zagrożenia, wynikające z wielu cech ponowoczesności, z rozmycia wielu ram i standardów oraz z płynności codziennego życia, które tak naprawdę sprzeczne są z warunkami kształtowania się poczucia bezpieczeństwa w wymiarach indywidualnym i zbiorowym, pokierowały Autorami prezentującymi w tym opracowaniu swoje refleksje skierowane na obszar owych wielorodzajowych i wieloznaczeniowych zagrożeń. Wybór takiego profilu tematycznego prezentowanej monografii wydaje się więc świetnie współgrać z ogólnym klimatem współczesności i funkcjonowania psychospołecznego dzisiejszego człowieka. W tym też znaczeniu można publikację spostrzegać jako pracę potrzebną i podejmującą w postaci naukowego dyskursu aktualne i ważne aspekty ludzkiego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22467.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographic references (pages 218-220) and index.
A complete and easy-to-follow guide for inspiring every student with the power of growth mindset Created by teachers for teachers, this is the ultimate guide for unleashing students’ potential through creative lessons, empowering messages and innovative teaching. The Growth Mindset Coach provides all you need to foster a growth mindset classroom, including: • A Month-by-Month Program • Research-Based Activities • Hands-On Lesson Plans • Real-Life Educator Stories • Constructive Feedback • Sample Parent Letters Studies show that growth mindsets result in higher test scores, improved grades and more in-class involvement. When your students understand that their intelligence is not limited, they succeed like never before. With the tools in this book, you can motivate your students to believe in themselves and achieve anything.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17692.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Educational practice does not, for the most part, rely on research findings. Instead, there’s a preference for relying on our intuitions about what’s best for learning. But relying on intuition may be a bad idea for teachers and learners alike. This accessible guide helps teachers to integrate effective, research-backed strategies for learning into their classroom practice. The book explores exactly what constitutes good evidence for effective learning and teaching strategies, how to make evidence-based judgments instead of relying on intuition, and how to apply findings from cognitive psychology directly to the classroom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21807.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21806.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W związku z coraz bardziej złożonym procesem pracy, ze stale wzrastającymi wymaganiami wobec pracowników, koniecznością trafnego przewidywania ich zachowań oraz zmian dokonujących się w tym procesie pojawia się zapotrzebowanie na interdyscyplinarną teorię pracy, pozwalającą skutecznie rozwiązywać problemy w procesie pracy. W książce wątki natury psychologicznej i pedagogicznej dotyczące tego procesu zintegrowane są z ujęciem charakterystycznym dla analizy systemowej. W rozdziale I omówione zostało pojęcie pracy, wieloaspektowość jej procesu, implikacje dla człowieka i pracy wynikające z teraźniejszości i przyszłości, oczekiwania wobec pracowników oraz problemy i kierunki rozwoju pedagogiki pracy. Rozdział II zawiera uwagi krytyczne na temat dotychczasowego stanu teorii, rygory metodologiczne teorii, przyjętą koncepcję człowieka i jego cech, omówienie jej w aspekcie rozwoju człowieka oraz podstawowe założenia teoretyczne. W ośmiu kolejnych rozdziałach zaprezentowane zostały najważniejsze dla procesu pracy zagadnienia: relacje występujące w procesie pracy, rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji przez pracowników, ich potrzeby, funkcjonowanie zawodowe, aktywność i przedsiębiorczość, przystosowanie zawodowe, komunikowanie się oraz wypalenie zawodowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7332.IV.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8287.IV.8 [Czytelnia B], 8288.IV.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta, jako podręcznik akademicki, przeznaczona jest dla studentów psychologii, pedagogiki, psychopedagogiki i socjologii. Ponieważ zawiera informacje dotąd niedostępne w literaturze polskiej (np. powstanie psychopatologii dziecka), zainteresuje także osoby czynnie pracujące w wymienionych zawodach, jak również wszystkich, którzy na co dzień pracują lub spotykają się z osobami niepełnosprawnymi. Zawarte w niej informacje mogą także wzbogacić wiedzę i ożywić wyobraźnię osób niepełnosprawnych, w szczególności tych, które w sposób twórczy wadzą się same ze sobą i poszukują sposobu na własne życie. Autorzy poszczególnych rozdziałów reprezentują różne dyscypliny naukowe, dzięki czemu opracowanie nasze ma charakter interdyscyplinarny. Dorota Szarkowicz jest przedstawicielką pedagogiki, Stanisław Kowalik jest psychologiem i socjologiem, zaś Włodzislaw Zeidler – psychologiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5243.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6449.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 351-371.
Przedstawione w tej pracy teorie koncentrują się na istotnych aspektach niedostosowania społecznego i odporności psychicznej. Koncepcje te stanowią jednocześnie podstawę dla różnych typów interwencji psycho-korekcyjnych, które autor omawia w kolejnych rozdziałach pracy. W naukach społecznych istnieje wiele interpretacji tego samego zjawiska. Stąd też ich doboru dokonano, kierując trafnością i wartością dla praktyki resocjalizacyjnej. Ponadto odwoływanie się do określonych poglądów zostało zdeterminowane stopniem ich przydatności dla rozumienia zjawiska odporności psychicznej w kontekście niedostosowania społecznego. Książka może okazać się pomocą dla profesjonalistów pracujących z nieletnimi w wyjaśnianiu zjawisk niedostosowania społecznego nie tylko od strony ich patogenezy, lecz także w kwestii podejmowania skutecznych oddziaływań resocjalizacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10943 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9944.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11580.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza w socjoterapii / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. - Warszawa : Difin, 2017. - 175, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka ma na celu wzbogacenie warsztatu diagnostycznego wszystkich osób, które zawodowo zajmują się socjoterapią, a także nauczycieli i wychowawców na co dzień pracujących z dziećmi i młodzieżą oraz studentów, którzy wiążą swoją zawodową przyszłość z pracą o charakterze wychowawczo-terapeutycznym. Publikacja zawiera propozycje konkretnych narzędzi diagnostycznych, które można wykorzystać w trakcie procesu diagnostycznego dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym oraz młodzieży, a także w diagnozie kompetencji osoby socjoterapeuty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18428.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18427.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library.)
Includes bibliographical references and index.
Provides tools to enable teachers to improve their own motivation, and thereby that of their students. A new approach to motivation, focusing on the concept of 'vision'. Drawing on visualisation research in sports, psychology and education, the authors describe powerful ways by which imagining future scenarios can promote motivation to learn a language. The book offers a rich selection of motivational strategies to help students 'see' themselves as competent language users, to experience the value of knowing a foreign language and, ultimately, to invest effort into learning it. It also explores how to re-ignite language teacher enthusiasm and how to guard it when it is under threat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17704.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Podręcznik przeznaczony szczególnie dla studentów uczelni pedagogicznych ale nie tylko. Książka zawiera następujące rozdziały: Człowiek w czasie i przestrzeni; Rozwój fizyczny; Rozwój motoryczny; Układy regulujące i integrujące (układ nerwowy i hormonalny); Układ odpornościowy; Genetyczne i środowiskowe czynniki rozwoju człowieka i zachowania; Rozwój seksualny; Problemy wieku starczego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1874 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.787.III.2 [Wypożyczalnia B], P.786.III.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1873.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22309.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22308.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22365.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22364.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapie wspomagające nieharmonijny rozwój dziecka : ćwiczenia / redakcja naukowa: Jacek Szmalec. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 285, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
W książce zaproponowane są zabawy, ćwiczenia dla dzieci, u których zaobserwowano nieprawidłowy rozwój psychomotoryczny. Dodatkowo umieszczone są programy zajęć na cały rok do wykorzystania dla logopedów, jak również bajki terapeutyczno-logopedyczne. W publikacji można znaleźć: zabawy służące doskonaleniu postawy, równowagi, obustronnej koordynacji ruchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz rytmu i tempa ćwiczeń; zabawy psychomotoryczne wpływające na rozwój emocjonalno-społeczny dzieci; zabawy psychomotoryczne ćwiczenia usprawniające motorykę; strategie terapeutyczne służące doskonaleniu wykonywania złożonych poleceń; bajki logopedyczne w pracy z dzieckiem oraz logopedyczne programy zajęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22589.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22588.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strona 415-429.
Książka stanowi kompendium wiedzy nt. specyfiki problemu wchodzenia w obszar zagrożenia uzależnieniem od środków psychoaktywnych, w tym od alkoholu. Pokazane zostały konteksty sytuacji społeczno-prawnych nieletnich sprawców czynów zabronionych. Opisy dotyczą osób młodych i ich środowisk obciążonych przestępczością, dodatkowo mających kontakt ze środkami psychoaktywnymi. Wskazane są możliwości racjonalizacji wymienionych problemów. Warto podkreślić, że rekomendacje te dotyczą nie tylko oddziaływań na sprawców czynów zabronionych, ale też mogą być przydatne wychowawcom, nauczycielom, pracownikom socjalnym, kuratorom, policjantom, którzy zajmują się młodzieżą wchodzącą w sferę problemów związanych z niedostosowaniem społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18463.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Zaletą publikacji (...) jest ponadczasowa wartość zaprezentowanych w niej zagadnień i przystępność treści. Czytelnik szukający odpowiedzi na elementarne pytania: "dlaczego warto stymulować rozwój dzieci i młodzieży?" "jakie jest znaczenie rodziny i innych środowisk wychowawczych dla prawidłowego rozwoju dziecka?" (...], "jakie są determinanty skuteczności pracy edukacyjnej wobec dzieci i młodzieży w normie rozwojowej, ale także wychowanków ze specjalnymi potrzebami?" - z pewnością znajdzie je w książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17078.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Association Montessori Internationale.
Edukacja i potencjał człowieka to pierwsza w języku polskim publikacja Marii Montessori, której założeniem jest „pomóc nauczycielom zrozumieć potrzeby dziecka po ukończeniu szóstego roku życia”. Skąd i do czego rodzi się sześciolatek? Jakimi narzędziami się posługuje? Jaki teraz jest jego umysł? Autorka uchyla nam rąbka tajemnicy o starszym dziecku, jego całkiem przyziemnych potrzebach i bezkresnych niczym wszechświat możliwościach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22317.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22316.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom. 3 t.3)
Książka ta zaczyna się sentencją „spiesz się powoli” i ona stanowi jej główną myśl. Spiesząc się człowiek nie może dojrzeć ani piękna ani dramatu otaczającej go przyrody. Odpowiada na pytania: Jak zwiększyć ludzką wrażliwość?, Jak ocalić planetę – Ziemię?, Jak pracować, by zrozumieć świat i siebie?, Jak kształcić nauczycieli z ducha?, a przede wszystkim „Co zrobić, aby zapobiec degradacji człowieka, świata przyrody i sztuki?”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19722.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19721.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Niniejsza wieloautorska monografia naukowa zatytułowana "Komunikacyjne aspekty oddziaływań psychospołecznych w pracy socjalnej. Konteksty interpersonalne, grupowe, kulturowe i zadaniowe" jest kontynuacją dyskusji dotyczącej problemów związanych z kompetencjami i umiejętnościami pracownika socjalnego. Komunikacyjne aspekty oddziaływań psychospołecznych stanowią przedmiot poznania i badań w środowiskach naukowych współczesnego wielokulturowego świata. Zagadnienia podjęte przez autorów posiadających różne doświadczenia naukowe i zawodowe łączy szeroki zakres komunikacyjnych zagadnień w obszarze oddziaływań socjalnych, psychospołecznych determinantów funkcjonowania człowieka w skomplikowanej rzeczywistości współczesnego świata. Kluczowym obszarem wydaje się profesjonalna komunikacja pomiędzy pracownikiem socjalnym a klientem w pracy socjalnej, stanowiąca istotny aspekt powodzenia wzajemnej interakcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16957.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej