NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(19)
Forma i typ
Książki
(19)
Dostępność
tylko na miejscu
(18)
dostępne
(12)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(9)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(18)
Autor
Opora Robert
(3)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Baczała Ditta
(1)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(1)
Bejger Halina
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Gaś Zbigniew B. (1952- )
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Kartaszyńska Renata
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Różańska-Kowal Joanna
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Urban Bronisław
(1)
Walancik Marek
(1)
Wołosiuk Beata
(1)
Węgliński Andrzej (1955- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(477)
ZARZĄDZANIE
(329)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(-)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
POWIEŚĆ ANGIELSKA
(102)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
POWIEŚĆ AMERYKAŃSKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
Temat: czas
2001-0
(3)
2001-
(1)
Gatunek
PORADNIKI
(2)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
niedostosowanie społeczne
(10)
resocjalizacja
(8)
agresja
(7)
młodzież
(5)
nieletni przestępcy
(5)
resocjalizacja nieletnich
(4)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
praca socjalna
(3)
profilaktyka
(3)
przestępczość nieletnich
(3)
sieroctwo
(3)
dewiacje
(2)
dzieci
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
głusi
(2)
kurator sądowy
(2)
mobbing
(2)
niedosłyszący
(2)
niedowidzący
(2)
nieprzystosowanie społeczne
(2)
niewidomi
(2)
odporność psychiczna
(2)
opieka społeczna
(2)
osobowość
(2)
pedagogika specjalna
(2)
pomoc postpenitencjarna
(2)
pracownicy socjalni
(2)
prostytucja nieletnich
(2)
przemoc
(2)
przemoc w szkole
(2)
przestępczość
(2)
samobójstwo
(2)
tyflopedagogika
(2)
zakład poprawczy
(2)
AIDS
(1)
HIV
(1)
aktywizacja społeczna
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
alkoholizm
(1)
arteterapia
(1)
autoagresja
(1)
cyberprzestępczość
(1)
czas wolny
(1)
czyn karalny
(1)
diagnoza resocjalizacyjna
(1)
dorosłe dzieci alkoholików
(1)
dozór elektroniczny
(1)
dzieci ulicy
(1)
dziecko trudne
(1)
edukacja specjalna
(1)
emigracja zarobkowa
(1)
grupa rówieśnicza
(1)
kara
(1)
kara pozbawienia wolności
(1)
kompetencje społeczne
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
mediacja
(1)
metodologia
(1)
motywacja
(1)
nieletni
(1)
nieletnie matki
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
obraz własnej osoby
(1)
patologia społeczna
(1)
pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
placówka resocjalizacyjna
(1)
probacja
(1)
profilaktyka społeczna
(1)
przemoc seksualna
(1)
przemoc w rodzinie
(1)
przywiązanie
(1)
psychoprofilaktyka
(1)
psychoterapia
(1)
resocjalizacja penitencjarna
(1)
rodzinny dom dziecka
(1)
rzeczywistość wirtualna
(1)
samoocena
(1)
schronisko dla nieletnich
(1)
sekta
(1)
sprawcy przestępstw
(1)
stalking
(1)
stereotyp
(1)
subkultury młodzieżowe
(1)
substancje psychoaktywne
(1)
szkoła
(1)
teoria poznawczo-behawioralna
(1)
teoria społeczno-poznawcza
(1)
terapia
(1)
uzależnienie
(1)
wolontariat
(1)
wsparcie społeczne
(1)
wychowanie
(1)
wykluczenie społeczne
(1)
wypalenie zawodowe
(1)
zaburzenia odżywiania
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
zachowania antyspołeczne
(1)
zachowania prospołeczne
(1)
zakład karny
(1)
środki odurzające
(1)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 243-256.
"Problematyka niepełnosprawności intelektualnej doczekała się szerokiego opracowania w literaturze polskiej i światowej. Związek kompetencji społecznych i niepełnosprawności intelektualnej to zagadnienie, któremu poświęcono w publikacjach znacznie mniej miejsca. Te dwa pojęcia tworzą zestawienie z pogranicza psychologii społecznej i pedagogiki specjalnej. Pierwsza z nauk próbuje zdefiniować kompetencje społeczne i dokonuje ich interpretacji, druga zajmuje się osobą z niepełnosprawnością intelektualną jako jednym z obiektów swoich badań i rozważań teoretycznych. Książka jest próbą obszaru eksploracji, czyli związku niepełnosprawności intelektualnej i kompetencji społecznych." (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12247.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13370.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Przesłaniem wiodącym pracy zbiorowej pt. "Powinności i kompetencje w wychowaniu osób niedostosowanych społecznie" jest wyeksponowanie roli pedagoga w procesie resocjalizacji, ukazanie wieloaspektowości kompetencji, jakie powinien posiadać, by mógł się zmierzyć z trudniejszymi wyzwaniami praktyki. Zaprezentowane w monografii rozważania przybliżają Czytelnikowi obszar będący w polu zainteresowań pedagogiki resocjalizacyjnej, procesów przez tę pedagogikę analizowanych zarówno w warstwie teoretycznych dociekań, jak i metodycznych oraz organizacyjnych rozwiązań. Praca obejmuje trzy kręgi tematyczne: kompetencje pedagogów resocjalizacyjnych, rola i obowiązki pedagogów resocjalizacyjnych, obraz pedagoga resocjalizacyjnego w percepcji osób resocjalizowanych. Oddana do rąk Czytelników książka może stanowić inspirację i zachętę do teoretyczno-badawczego i praktycznego zajmowania szczególną kategorią osób - niedostosowanych społecznie, z zaburzeniami w zachowaniu, wchodzących w kolizje z prawem, zdemoralizowanych, czy wreszcie, jak chcą socjologowie, wadliwie przystosowanych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9210.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10938.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka opisuje kwestie związane z niedostosowaniem społecznym oraz metody zapobiegania tym negatywnym zjawiskom. Tematyka opracowania koncentruje się wokół trzech bloków: I Niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży w świetle teorii i praktyki pedagogicznej, II Przejawy niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży – kierunki działań profilaktycznych, III Przestępczość wśród dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16974.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja jest wielowymiarowym i wieloaspektowym spojrzeniem na problematykę niedostosowania społecznego i przestępczości osób w wieku 13-17 lat, określanych w prawie mianem nieletnich. Jest to spojrzenie tak na genezę i formy tych społecznych zaburzeń funkcjonowania, jak i przede wszystkim na istniejące i możliwe formy profilaktyki i resocjalizacji z wykorzystaniem intedyscyplinarnego podejścia teoretycznego i zróżnicowanych możliwości praktycznych. Praca składa się z trzech części. Pierwsza obejmuje prawne i instytucjonalne aspekty resocjalizacji nieletnich. Część druga dotyczy profilaktyki i resocjalizacji w środowisku otwartym, zaś część trzecia ukazuje elementy profilaktyki szkolnej, gdyż w ostatnich latach można zaobserwować wzrost licznby podejmowanych działań profilaktycznych w zakresie problematyki agresji, przemocy, przestępczości wśród dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12500.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dylematy Resocjalizacji)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Niniejszy zbiór tesktów oparty jest na literaturze naukowej i popularnonaukowej, w dużym zakresie anglojęzycznej. Autorzy tekstów podjęli próbę diagnozy zjawiska niedostosowania społecznego dzieci i zarysowania modelowego ujęcia nowoczesnych, uzględniających aktualny dorobek nauk o wychowaniu, nauk medycznych i społecznych, oddziaływań pomocowych, profilaktycznych i wychowawczych nakierowanych na osoby najmłodsze, prezentujące różne formy zachowań dewiacyjnych. Przedstawili w sposób wieloaspektowy i interdyscyplinarny stan badań polskich i zagranicznych, których przedmiotem jest dziecko - osoba zaburzona w zachowaniu lub już niedostosowana społecznie, określana też jako "jednostka zagrożona". Tom prezentuje takie zagadnienia jak: fazy rozwoju dziecka i podatność na zaburzenia, rozwój agresji u dzieci, zaburzenia emocjonalne i zachowania w kontekście rodziny, prawne aspekty oddziaływań wobec dziecka niedostosowanego, rozmiary i uwarunkowania przestępczości dzieci, zjawisko "dzieci ulicy", praca z dziećmi ulicy w środowisku otwartym, diagnoza dziecka niedostosowanego, wczesna interwencja, dziecko wobec instytucji pomocowych czy podejście instytucjonalne do dziecka w krajach europejskich. Wszystkie opracowania są wartościowe i przydatne dla praktyki dydaktycznej na różnych specjalnościach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12632.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 211-231.
Książka jest adresowana do osób studiujących psychologię i pedagogikę oraz dla praktyków na co dzień zajmujących się dziećmi z zespołem ADHD. Wyniki analiz zawartych w publikacji są niezwykle cenne dla specjalistów zajmujących się poradnictwem rodzinnym i wychowawczym. Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9263.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Autor skupia swą uwagę na okresie dojrzewania, dostrzega olbrzymi wpływ rówieśników na kształtowanie się postaw i zachowań, ukazuje możliwości, jakie kryją się w wykorzystaniu tego środowiska w pracy socjalnej. Zalety młodzieżowych programów wsparcia rówieśniczego to m.in. ekonomiczność, kształtowanie dojrzałych postaw prospołecznych, budowanie partnerskich relacji młodzieży i dorosłych, poszerzanie oferty pomocy dla młodzieży przeżywającej kryzys, plastyczność i brak rutyny. W książce zamieszczono szczegółowy podział i omówienie różnych rodzajów programów doradztwa czy nauczania, zaś osobny rozdział poświęcono badaniu skuteczności ich zastosowań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5497 [Magazyn 1], 6902 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6901.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy hasłach.
Praca ma szczególny charakter, stanowi bowiem wyjątkowo starannie wykonane opracowanie 67 haseł z kręgu społecznego niedostosowania, przestępczości oraz resocjalizacji. W opisie wymienionych problemów znajdujemy najważniejsze dane dotyczące sposbów ich rozumienia i wykorzystania danych teoretycznych w praktyce. Poszczególne zagadnienia zostały omówione w bardzo czytelny i uporządkowany sposób, stąd nawet dla dopiero poznającego problematykę resocjalizacyjną Czytelnika książka będzie stanowić niezastąpiony przewodnik w rozpoznawaniu meandrów tej dziedziny wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13571.I.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Artykuły zamieszczone w publikacji zostały ułożone tak, aby pozwoliły zbliżyć się do istoty problemu –prawidłowych form profilaktyki i resocjalizacji. Autorzy rozpatrują je pod kątem odpowiedzialności i realizmu stanowiska oraz wyalienowania z tej rzeczywistości a więc ich nieadekwatności do aktualnej sytuacji i do okoliczności. Książkę podzielono na trzy części: 1. Resocjalizacja i profilaktyka – problemy realne i utopie, 2. (Nie)skuteczność zabiegów resocjalizacyjnych – ich uwarunkowania i diagnozowanie, 3. Współczesne problemy i obszary działalności profilaktycznej i resocjalizacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11352 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11351.VI.13 [Wypożyczalnia B], P.11350.VI.13 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12547.VI.13 [Czytelnia B], 12548.VI.13 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 351-371.
Przedstawione w tej pracy teorie koncentrują się na istotnych aspektach niedostosowania społecznego i odporności psychicznej. Koncepcje te stanowią jednocześnie podstawę dla różnych typów interwencji psycho-korekcyjnych, które autor omawia w kolejnych rozdziałach pracy. W naukach społecznych istnieje wiele interpretacji tego samego zjawiska. Stąd też ich doboru dokonano, kierując trafnością i wartością dla praktyki resocjalizacyjnej. Ponadto odwoływanie się do określonych poglądów zostało zdeterminowane stopniem ich przydatności dla rozumienia zjawiska odporności psychicznej w kontekście niedostosowania społecznego. Książka może okazać się pomocą dla profesjonalistów pracujących z nieletnimi w wyjaśnianiu zjawisk niedostosowania społecznego nie tylko od strony ich patogenezy, lecz także w kwestii podejmowania skutecznych oddziaływań resocjalizacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10943 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9944.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11580.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 123-125.
W pracy resocjalizacyjnej pedagog nie tylko posługuje się posiadaną wiedzą i zdobytymi kompetencjami, lecz także wyciska na podopiecznym piętno własnej osobowości i stylu funkcjonowania, żeby pomóc mu zmienić swoje życie. Zadaniem wychowawcy jest dopasowanie posiadanej wiedzy i wykorzystywanych technik pracy z osobowością własną i podopiecznego. W niniejszej książce omówiono głównie kluczowe umiejętności i techniki stosowane w pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi. Opisane umiejętności mogą być wykorzystywane zarówno w warunkach środowiska otwartego, placówkach resocjalizacyjnych pobytu dziennego, jak i ośrodkach całodobowych. Przedstawiona propozycja jest wynikiem przemyśleń i doświadczeń autora zdobytych w pracy z dziećmi i młodzieżą. Autor uważa, iż teorie poznawczo-behawioralne są godne uwagi w pedagogice resocjalizacyjnej. Wskazują na nieadekwatne treści poznawcze osób niedostosowanych społecznie, zalecają określone strategie zaradcze oraz uczą specyficznych sposobów rozwiązywania problemów wykorzystując instrukcje, modelowanie, ukierunkowane ćwiczenia i informacje zwrotne. Dla pełniejszego zilustrowania problemu oraz ze względu na poruszany obszar i cel opracowania w książce zostały podane przykłady zaczerpnięte z doświadczenia zawodowego autora. W książce autor chce pokazać Czytelnikom możliwości wykorzystania w pracy resocjalizacyjnej empatii, autorytetu, asertywności, sposoby motywowania wychowanków oraz rozwiązywania problemów. Oddana do ich rąk książka opisuje między innymi, jak kształtować prospołeczne umiejętności u nieletnich niedostosowanych społecznie. Uwzględnia wiele technik i umiejętności psychokorekcyjnych, takie jak: aktywne słuchanie, odzwierciedlanie, rozmowy motywacyjne czy praca zorientowana na rozwiązanie problemu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8930.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10498.VI.13 [Czytelnia B], 10497.VI.13 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy artykułach.
Podręcznik przeznaczony dla studentów kierunku praca socjalna i pracowników socjalnych, zmuszonych czerpać z dorobku naukowego i doświadczeń pedagogiki specjalnej ze względu na wzrastającą liczbę osób z różnymi dysfunkcjami: narządu ruchu, wzroku, słuchu, niepełnosprawnych intelektualnie, niedostosowanych społecznie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5279.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6557.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy artykułach.
Podręcznik przeznaczony dla studentów kierunku praca socjalna i pracowników socjalnych, zmuszonych czerpać z dorobku naukowego i doświadczeń pedagogiki specjalnej ze względu na wzrastającą liczbę osób z różnymi dysfunkcjami: narządu ruchu, wzroku, słuchu, niepełnosprawnych intelektualnie, niedostosowanych społecznie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8416.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9819.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 203-208.
Dotychczasowe badania nad zachowaniami pro i antyspołecznymi prowadzone były dwutorowo i niezależnie od siebie, na różnych grupach badanych. Stanowiło to nadmierne uproszczenie tej problematyki, wskazując, że jedni zachowują się dobrze, a inni-źle. W rzeczywistości naszych zachowań nie można tak prosto klasyfikować. Uspołecznienie stanowi bowiem kontinuum, na krańcach którego znajdują się jednostki prospołeczne i antyspołeczne, a pomiędzy nimi osoby zachowujące się zarówno prospołecznie, jak i antyspołecznie. Takie właśnie ujęcie, ujawniające zarówno deficyty, jak i zasoby badanych adolescentów proponuję w książce. Umożliwia ono nie tylko dokładną diagnozę zjawiska przestępczości nieletnich, ale także formułowanie działań profilaktycznych i resocjalizacyjnych, które powinny opierać się na wiedzy o pozytywnych cechach i zachowaniach badanych. Część teoretyczna pracy przybliża prawne rozumienie pojęcia nieletni, zawiera także istoty zachowań prospołecznych i antyspołecznych oraz przegląd podstawowych teorii i badań poświęconych motywacji zachowań prospołecznych i antyspołecznych adolescentów. Część empiryczna zawiera charakterystykę motywacji zachowań prospołecznych i antyspołecznych nieletnich na tle uczniów ze szkół średnich i wolontariuszy ze względu na podstawowe cechy procesu motywacyjnego – kierunek i natężenie motywacji, a także analizę osobowościowych, środowiskowych i sytuacyjnych czynników motywacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8935 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9115.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10501.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 212-218.
Publikacja powstała na podstawie praktycznych doświadczeń autorki, która pracuje z młodzieżą niedostosowaną społecznie jako psycholog. Książka będzie bardzo przydatna dla pedagogów praktyków, dla studentów pedagogiki, ponieważ podejmuje nowe zagadnienia dotyczące analizy efektywności procesu resocjalizacji, wskazuje możliwości nowatorskich rozwiązań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11010.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11979.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-326.
Niniejsze opracowanie wprawdzie nie aspiruje do pedagogicznego kompendium odzwierciedlającego w wyczerpujący sposób wyszczególnione zagadnienie, tym niemniej poruszane wątki zarówno teoretyczne, jak i praktyczne zostały tak ułożone, aby możliwie w jednym miejscu zgrupować rozproszone w literaturze kwestie dotyczące niedostosowania społecznego. Książka w swojej zawartości uwzględnia najnowsze rozwiązania prawnoinstytucjonalne z zakresu niedostosowania społecznego. Stanowi także materiał, który pomaga w ukierunkowaniu samodzielnej nauki, a zarazem jest źródłem zasobu wiadomości dla studentów, wykładowców oraz praktyków zawodu o etiologii, przejawach, rozmiarach i zapobieganiu zaburzonym zachowaniom wśród nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11546.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość młodzieży jest próbą naświetlenia kilku zasadniczych aspektów dewiacyjnych zachowań dzieci i młodzieży na podstawie mało znanych w polskiej literaturze naukowej koncepcji teoretycznych i wyników najnowszych badań empirycznych. Zawiera ona szerokie i pogłębione analizy symptomatologii, etiologii i typologii zachowań dewiacyjnych oraz podejmuje próbę wyjaśnienia powiązań między wczesnymi przejawami zaburzeń a przestępczością chroniczną w dojrzałym okresie życia człowieka. Rozważania teoretyczne ukierunkowane na wyjaśnianie współczesnej przestępczości młodzieży są uzupełniane opisem nieznanej w polskiej literaturze naukowej strategii badawczej i technik diagnostycznych. Zasadniczy kierunek teoretycznych rozważań i analiz wyników najnowszych badań zmierza do identyfikacji osobowościowych i społecznych predyktorów zachowania przestępczego oraz nakreślenia ogólnych zasad postępowania profilaktycznego i resocjalizacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3192.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang., niem.
Bibliogr. przy pracach.
Książka zawiera szereg spójnych tematycznie opracowań koncentrujących się na instytucjonalnym wymiarze patologii i dewiacji społecznej. Są to m.in.: wybrane konteksty dysfunkcji instytucji edukacyjnych, socjopatologia edukacji, tatuaże i piercing w środowisku szkolnym i rodzinie, agresja jako przejaw patologii polskiej szkoły, zjawisko patologii społecznej w instytucji totalnej oraz dysfunkcjonalność instytucji wychowania resocjalizacyjnego. Jak podkreśla recenzent książki prof. zw. dr hab. Andrzej Radziewicz-Winnicki Czytelnik może tu się spotkać ze sporadycznie prezentowanymi w rodzimej literaturze zjawiskami patologii, takimi jak: tatuowanie się i piercing uczniów polskiej szkoły, brak równowagi podzbiorowości szkolnych (uczniowie, nauczyciele i rodzice), typologie metamorfoz jakich dokonuje jednostka w swoim życiu w kontekście płynności życia społecznego i inercji instytucji w epoce późnej ponowoczesności, zjawiska patologii społecznej w instytucji totalnej i inne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9854.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej