NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(25)
dostępne
(16)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(12)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(25)
Autor
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(3)
Wyczesany Janina
(3)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Krzemińska Dorota
(2)
Baczała Ditta
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Bouras Nick
(1)
Chojnacki Kazimierz
(1)
Florkowski Antoni
(1)
Gałecki Piotr (nauki medyczne)
(1)
Gałecki Piotr (psychiatria)
(1)
Holt Geraldine
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Lindyberg Iwona
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Nosarzewska Sylwia
(1)
Otrębski Wojciech
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pietras Tadeusz (nauki medyczne)
(1)
Pilecki Jan
(1)
Piszczek Maria
(1)
Ploch Leszek
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Tomczyszyn Dorota
(1)
Woynarowska Agnieszka
(1)
Zawiślak Aleksandra
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(12)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(477)
ZARZĄDZANIE
(329)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(-)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
POWIEŚĆ ANGIELSKA
(102)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
POWIEŚĆ AMERYKAŃSKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
Temat: czas
2001-0
(2)
1989-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawni intelektualnie
(9)
niepełnosprawność umysłowa
(9)
nauczanie
(3)
niepełnosprawni
(3)
rehabilitacja
(3)
rodzina
(3)
dyskurs
(2)
jakość życia
(2)
rehabilitacja zawodowa
(2)
życie seksualne
(2)
aktywizacja społeczna
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
aktywność zawodowa
(1)
badanie psychiatryczne
(1)
czas wolny
(1)
diagnoza
(1)
dom pomocy społecznej
(1)
dorosłość
(1)
doświadczenia seksualne
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
edukacja specjalna
(1)
język
(1)
kod językowy
(1)
kompetencje społeczne
(1)
leczenie
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
miłość
(1)
niepełnosprawność intelektualna
(1)
placówka edukacyjno-rewalidacyjna
(1)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(1)
placówka specjalna
(1)
pomoc instytucjonalna
(1)
pomoc społeczna
(1)
porozumiewanie się
(1)
praca
(1)
przystosowanie społeczne
(1)
psychologia
(1)
psychopatologia
(1)
rehabilitacja społeczna
(1)
rozwój psychofizyczny
(1)
rozwój psychoseksualny
(1)
rozwój seksualny
(1)
seksualność
(1)
stereotyp
(1)
szkoła specjalna
(1)
terapia
(1)
uczeń
(1)
upośledzenie umysłowe
(1)
wsparcie społeczne
(1)
włączanie społeczne
(1)
zaburzenia osobowości
(1)
zaburzenia psychiczne
(1)
świadczenia społeczne
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 243-256.
"Problematyka niepełnosprawności intelektualnej doczekała się szerokiego opracowania w literaturze polskiej i światowej. Związek kompetencji społecznych i niepełnosprawności intelektualnej to zagadnienie, któremu poświęcono w publikacjach znacznie mniej miejsca. Te dwa pojęcia tworzą zestawienie z pogranicza psychologii społecznej i pedagogiki specjalnej. Pierwsza z nauk próbuje zdefiniować kompetencje społeczne i dokonuje ich interpretacji, druga zajmuje się osobą z niepełnosprawnością intelektualną jako jednym z obiektów swoich badań i rozważań teoretycznych. Książka jest próbą obszaru eksploracji, czyli związku niepełnosprawności intelektualnej i kompetencji społecznych." (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12247.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13370.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 640-643 i przy rozdz. Indeks.
Jest to pierwsza w Polsce tak obszerna monografia, która łączy interdyscyplinarne spojrzenie dotyczące zagadnienia niepełnosprawności intelektualnej z różnych perspektyw:: medycznej, psychologicznej, społecznej i pedagogicznej. W sposób nowatorski podejmuje temat niepełnosprawności intelektualnej z jego specyfiką z punktu widzenia zarówno psychologa, pedagoga, lekarza psychiatry, internisty, neurologa i to w zakresie sposobu badania, diagnozowania, jak i terapii tej grupy pacjentów. Przybliża najnowszą wielospecjalistyczną wiedzę, obejmującą różne stopnie niepełnosprawności i towarzyszące im zróżnicowane zaburzenia sprawności motorycznej, zachowania, motywacji, emocjonalności, poznawcze, a także dysfunkcje psychiczne i behawioralne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14335.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15244.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty / Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie ISSN 1429-8635 ; nr 29)
Celem opracowania jest wykazanie wartości uprawiania turystyki przez osoby niepełnosprawne intelektualnie na równi z innymi, dla poprawy ogólnego stanu zdrowotnego, a także ubogacenia duchowego i usprawnienia fizycznego oraz psychicznego, w holistycznym podejściu do rehabilitacji kompleksowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7166 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7165.XIX.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8048.XIX.6 [Czytelnia B], 8047.XIX.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Istotnym punktem zainteresowań współczesnej pedagogiki specjalnej stają się rozważania dotyczące rozwijania autonomii osoby z niepełnosprawnością oraz podmiotowości w relacjach z nią. Wpływ na wybór tematu niniejszej pracy miały przede wszystkim zainteresowania obejmujące swoim zakresem funkcjonowanie dzieci i młodzieży z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej oraz warunki i wyznaczniki ich rozwoju do osiągnięcia (bądź nie osiągnięcia) pełni autonomii. Przegląd literatury pozwala stwierdzić, że, mimo iż powyższe zagadnienia mają zasadnicze znaczenie w pedagogice, niestety nie znalazły one dotychczas wiele miejsca w opracowaniach badawczych. Brakuje polskich rozpraw dotyczących kwestii autonomii i podmiotowości osób z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9927 [Magazyn 1], 11551 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8967.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10534.IV.4 [Czytelnia B], 10533.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u osób niepełnosprawnych intelektualnie / red. Nick Bouras i Geraldine Holt. - Wyd. 1 pol. / red. Antoni Florkowski i Piotr Gałecki. - Wrocław : Elsevier Urban & Partner, 2010. - XVI, 463 s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Książka zawiera : charakterystykę najczęstszych zaburzeń występujących u osób niepełnosprawnych intelektualnie (m. i. depresji, zaburzeń lękowych i adaptacyjnych, schizofrenii i zaburzeń pokrewnych), omówienie symptomatologii zaburzeń psychicznych w grupie osób niepełnosprawnych intelektualnie, opis możliwości trafnego diagnozowania zaburzeń psychicznych oraz zasad właściwego leczenia farmakologicznego, interwencji terapeutycznych i psychospołecznych, skale diagnostyczne niezbędne do obiektywnej oceny psychopatologii towarzyszącej niepełnosprawności intelektualnej, aktualną, uznaną i promowaną na świecie nomenklaturę, wiele praktycznych rad i wskazówek pomocnych w opiece nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12510.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugi tom Człowieka z niepełnosprawnością intelektualną stanowi kontynuację rozważań nad wieloaspektową problematyką niepełnosprawności intelektualnej i złożoną sytuacją osób nią dotkniętych. Strukturę tomu stanowią trzy części, w których zaproponowano opracowania prezentujące problemy społecznego i zawodowego funkcjonowania a także wspomagania, rehabilitacji i terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną. Autorzy mają nadzieję, że pozycja ta przyczyni się do poszerzenia i upowszechnienia wiedzy na temat trudności, ograniczeń, ale także możliwości dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną w różnych zakresach ich funkcjonowania w dzisiejszej rzeczywistości, i będzie inspiracją do poszukiwania nowych, lepszych i bardziej skutecznych rozwiązań ciągle trudnej i złożonej sytuacji tych osób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3076.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4081.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja stanowi pokłosie naukowej współpracy Autorki z wybitnymi przedstawicielami wielu znaczących ośrodków naukowych w kraju. Książka zawiera artykuły dotyczące złożonej sytuacji osób z niepełnosprawnością intelektualną w różnych sferach życia - począwszy od sfery rodzinnej, poprzez edukacyjną i rehabilitacyjną, społeczną, zawodową do kulturalnej oraz seksualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4239.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4687.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Niepełnosprawność intelektualna / Remigiusz J. Kijak. - Warszawa : Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, 2013. - 126 s. : il. (gł. kolor.) ; 25 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Między Diagnozą a Działaniem)
Bibliogr. s. 120-126.
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Książka dotyczy podstawowych problemów życia i funkcjonowania osób z orzeczonym stopniem społecznej i psychicznej niesprawności. Zawiera ogólną charakterystykę osoby niepełnosprawnej intelektualnie i problemów, z jakimi styka się w codziennym społecznym życiu. Przedstawia także zakres świadczeń i ulg przewidzianych prawem dla osób niepełnosprawnych intelektualnie. Podkreślono w niej równiez obszar ekonomii społecznej, jako ważnego kierunku działań na rzecz włączania osób niepełnosprawnych intelektualnie do życia społecznego i równoprawnego bytowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15081.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-306.
Omawiana w niniejszej pracy problematyka dotyczy ważnej sfery ludzkiego życia – seksu. Seks nie oznacza tylko reprodukcji i zaspokojenia popędu biologicznego. Związany jest integralnie z całą osobowością, wzbogaca rozwój człowieka, rozwija więzi międzyludzkie. Seks jest tym czymś, co każdy z nas ma, niezależnie od stopnia społecznej czy życiowej niesprawności. Wyniki badań umożliwiły głębsze poznanie seksualności osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym. Być może badania te przyczynią się do ukształtowania nowego spojrzenia na tę zaniedbywaną przez lata kwestię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11365.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 194-204. Indeks.
Monografia jest kolejną prezentacją badań Autora, dotyczących problematyki seksualności człowieka z niepełnosprawnością intelektualną stopnia głębszego. Tym razem dr Remigiusz Kijak, wspierając się koncepcją rozwoju seksualności Martina Seligmana, przedstawił wybrane tematy funkcjonowania seksualnego osób z określonym typem niepełnosprawności. Badania objęły kilka obszarów, m.in. orientację seksualną, tożsamość płciową, funkcjonowanie seksualne i role płciowe. Ważnym tematem opisanym w książce jest analiza związku, jaki zachodzi pomiędzy wybranymi zagadnieniami seksualności a cechami środowiska rodzinnego ( stylami wychowawczymi, czy warunkami socjalno-bytowymi rodzin). Publikację kończy rozdział przedstawiający badania własne Autora, które z pewnością będą przydatne w praktyce pedagogicznej i edukacji specjalnej. Książka zainteresuje zarówno pedagogów, psychologów, jak i pracowników służby zdrowia, którzy na co dzień spotykają się z problemem niepełnosprawności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15312.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-197.
Książka ma charakter podręcznikowy, repetytoryjnie ujmujący problematyke oligofrenopedagogiki. Składa się z dwóch części, teoretycznej, a ściślej teoretyczno-przeglądowej i empirycznej, jako swoistego, bo przyjmującego klasyczną formę raportu z badań, z podziałem na dwa rozdziały:: metodologiczny i analityczny. Część teoretyczną tworzą trzy rozdziały poświęcone analizie funkcjonowania i jego uwarunkowaniom osób z upośledzeniem umysłowym w zakresie ich poszczególnych sfer rozwoju. Kolejne rozdziały prezentują syntetycznie ujęte założenia badań własnych oraz analizę uzyskanych wyników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12137.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13257.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 182-188.
Celem książki jest uzasadniona konieczność rozpoczęcia nie tylko dyskusji nad praktycznymi rozwiązaniami w zakresie pomocy dorosłym osobom z niepełnosprawnością intelektualną, ale także szybkich zmian na tym polu. Opracowanie może być inspiracją dla wartościowych badań w przyszłości. Zamysł książki zamyka się w trzech częściach, które poprzedzone zostały wprowadzeniem (wraz z ustaleniami metodologicznymi), a zrekapitulowane zakończeniem odsłaniającym iluzje i pułapki społecznej troski. Szeroko zarysowane konteksty życia osób niepełnosprawnych stanową oś części I. W części II uwaga skoncentrowana jest na środowisku instytucjonalnym i rodzinnym. Walorem tego fragmentu pracy jest ukazanie osobistej perspektywy osób z niepełnosprawnością intelektualną. Część III zawiera ustalenia badawcze skupiające się na życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście podstawowych obszarów normalizacji- sytuacji mieszkalnej, zawodowej oraz sytuacji społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9928.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11552.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 227-232.
"Publikacja dr Doroty Krzemińskiej porusza zagadnienia, którym w literaturze pedagogiki specjalnej poświęcono niewiele uwagi. Kwestia porozumiewania się osób z niepełnosprawnością intelektualną traktowana była dotychczas głównie w kontekście trudności i deficytów komunikacyjnych. W pewnym sensie praca ta jest zaprzeczeniem, a przynajmniej podaniem w wątpliwość jednoznacznej tezy o trudnościach osób z niepełnosprawnością intelektualną do wyrażania swoich myśli i rozumienia innych. [...] We wnioskach z badań Dorota Krzemińska podważa ugruntowane przekonanie, że opóźnienie czy utrudnienie mowy osób głębiej upośledzonych uniemożliwia im komunikowanie się z innymi, w tym też współkonstruowanie dyskursu. W swoich badaniach krok po kroku wykazuje, że osoby te, pomimo ograniczonego kodu językowego, są w stanie przekazywać treści pozwalające odbudowywać wiedzę o rzeczywistości, w której żyją i którą kreują." prof. zw. dr hab. Amadeusz Krause (fragment recenzji)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13266.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Autorki recenzowanej pracy, koncentrując swoją uwagę na dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną, zamykają koncept pracy w dwóch rozdziałach, w których - w odwołaniu do badań własnych ujawniających osobisty punkt widzenia osób z niepełnosprawnością intelektualną i osób z ich najbliższego otoczenia - poszerzają perspektywę naukowego opisu o osobach z niepełnosprawnością intelektualną, dopełniają naukowe spojerzenie na realizację ról kobiety i mężczyzny w dorosłości, zabierają głos w dyskusji o instytucjonalnej opiece dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną." z recenzji dr hab. Sławomiry Sadowskiej, prof. UG
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13294.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 291-301.
Książka Jakuba Niedbalskiego to imponujące studium empiryczne przeprowadzone zgodnie z zasadami metodologii teorii ugruntowanej. Autor dokonuje wszechstronnej, pogłębionej analizy miejsca, w którym z całą jaskrawością wychodzą na jaw reguły rządzące konstruowaniem ładu społecznego. Miejscem tym jest dom pomocy społecznej dla osób upośledzonych umysłowo. Oglądając to miejsce możemy, podążając za wskazaniami Autora, odnaleźć reguły, którymi na co dzień posługujemy się w naszym społecznym życiu – jednak zwielokrotnione, przerysowane, a więc tym bardziej przemawiające do naszej ospałej wyobraźni. Autor książki symbolizuje postawę, zgodnie z którą o upośledzeniu umysłowym może wypowiadać się tylko ktoś, kto z upośledzonymi „zjadł beczkę soli”. Mam nieodparte wrażenie, że większość specjalistów od „niepełnosprawności intelektualnej” upośledzonego człowieka widziała tylko z daleka, a w dodatku na krótko. Książka Jakuba Niedbalskiego ma szansę stać się publikacją, która to zmieni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15227.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 237-259.
W pracy zostały przedstawione konkretne teoretyczne i empiryczne podstawy modyfikacji procesu rehabilitacji zawodowej młodych osób z niepełnosprawnością umysłową, które choć trochę zmniejszą dystans między niepełnosprawnymi i sprawnymi na rynku pracy. Praca została przygotowana we właściwym momencie czasowym, będzie ciekawą propozycją wydawniczą dla teoretyków i praktyków rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, będzie również przydatna w kształceniu studentów psychologii, pedagogiki i socjologii. Praca zawiera bardzo wartościowe analizy teoretyczne, oryginalne wątki autorskie, które wzbogacają podstawy teoretyczne rehabilitacji osób upośledzonych umysłowo. Doceniam solidne oparcie się na bogatej literaturze przedmiotu. Także uzyskane wyniki badań empirycznych traktuję jako istotne wzbogacenie naszej wiedzy o usprawnianiu osób upośledzonych umysłowo. Z pewnością recenzowana książka jest najlepszym polskim opracowaniem na temat rehabilitacji zawodowej osób z tą niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9139.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Publikacja jest cennym materiałem dla studentów pedagogiki specjalnej, opiekuńczo-wychowawczej, przyszłych instruktorów terapii i rehabilitacji, nauczycieli-wychowawców oraz rodziców wychowujących osoby upośledzone. Opracowanie ma charakter przewodnika metodycznego do prowadzenia zajęć w zakresie usprawniania osób głębiej upośledzonych umysłowo, począwszy od urodzenia do wieku dojrzałego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8491 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9892.IV.4 [Czytelnia B], 9891.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 160-[169].
"Dlaczego jednak, pomimo istnienia tylu stosunkowo dobrze opracowanych metod diagnozy i terapii, praca niektórych nauczycieli jest mało efektywna? Jedną z przyczyn jest zła konstrukcja programu zajęć, podczas tworzenia którego zapomniano o tym, że warunkiem opanowania przez dziecko kolejnych umiejętności jest nabycie przez nie umiejętności rozwojowo wcześniejszych...Inne również częste przyczyny braku postępów i narastających problemów wychowawczych, to nieuwzględnianie w programie zajęć konieczności wypracowania skutecznego sposobu porozumiewania się z dzieckiem i nieliczenie się z jego emocjonalnością."
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.8447.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9842.IV.4 [Czytelnia B], 9841.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 313-325.
Głównym celem niniejszej publikacji jest przedstawienie i opisanie propozycji, wskazówek wychowania włączającego podopiecznych o obniżonej sprawności umysłowej w warunkach systemowego kształcenia i zorganizowanej opieki w placówce specjalnej. Przybliżono zjawiska, procesy, prawidłowości i wskazania strategii włączającej w aspekcie zaspokajania indywidualnych potrzeb rozwojowych podopiecznych, jak też trudnej i skompliowanej pracy pedagogiczno-integracyjnej. Tym samym prezentowane opracowanie może więc być dowodem na nieograniczone możliwości placówki w strategii włączania społecznego podopiecznych na wspólnej płaszczyźnie z działaniami środowiska i w środowisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12787.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Autorka przedstawia problemy związane z dojrzewaniem dziewcząt i chłopców niepełnosprawnych intelektualnie. Omawia zmiany biologiczne, intelektualne, emocjonalne i społeczne pojawiające się w okresie dojrzewania, wyraziście ukazując spiętrzenie trudności w przypadku tej grupy młodzieży. Ukazuje specyfikę dorastania dziewcząt i chłopców, którzy zmagają się z trudnościami wynikającymi nie tylko z ich możliwości umysłowych, ale nierzadko również z tego, jak są odbierani przez społeczeństwo. Zwraca uwagę na negatywne zjawiska społeczne, takie jak stygmatyzacja, piętnowanie czy wykluczenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10539.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej