PEDAGOGIKA SPECJALNA
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(44)
Forma i typ
Książki
(44)
Dostępność
tylko na miejscu
(41)
dostępne
(39)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(19)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(21)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(41)
Autor
Deutsch Smith Deborah (1947- )
(2)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(2)
Dykcik Władysław
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Klinik Anna
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Mikrut Adam
(2)
Palak Zofia (1951- )
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Wyczesany Janina (1937- )
(2)
Baczała Ditta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Binnebesel Józef (1967- )
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Dycht Marzena
(1)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
Hillenbrand Clemens
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kosakowski Czesław (1940- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Lechta Viktor
(1)
Lütje-Klose Birgit
(1)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Olszak Alicja
(1)
Oszustowicz Barbara
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Speck Otto (1926- )
(1)
Stankowski Adam
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Troszczyńska-Nakonieczna Wiesława
(1)
Werning Rolf
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zawiślak Aleksandra
(1)
Zeidler Włodzisław
(1)
Zeidler Włodzisław (1937- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(477)
ZARZĄDZANIE
(329)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(-)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
POWIEŚĆ ANGIELSKA
(102)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
POWIEŚĆ AMERYKAŃSKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
PORADNIKI
(2)
Podręcznik
(2)
ENCYKLOPEDIE
(1)
Słowo kluczowe
pedagogika specjalna
(9)
rehabilitacja
(7)
dziecko niepełnosprawne
(4)
niedosłyszący
(3)
niedowidzący
(3)
niepełnosprawni
(3)
niepełnosprawność
(3)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
szkoła specjalna
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
dziecko przewlekle chore
(2)
edukacja
(2)
głusi
(2)
integracja społeczna
(2)
nauczanie
(2)
niepełnosprawni intelektualnie
(2)
nieprzystosowanie społeczne
(2)
niewidomi
(2)
opieka społeczna
(2)
pomoc postpenitencjarna
(2)
praca socjalna
(2)
pracownicy socjalni
(2)
resocjalizacja
(2)
rodzina
(2)
sieroctwo
(2)
terapia pedagogiczna
(2)
tyflopedagogika
(2)
dydaktyka
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
integracja szkolna
(1)
nauczanie integracyjne
(1)
paradygmat
(1)
pedagogika
(1)
prawo
(1)
przystosowanie społeczne
(1)
psychologia
(1)
psychoterapia
(1)
rehabilitacja geriatryczna
(1)
rehabilitacja społeczna
(1)
rehabilitacja zawodowa
(1)
rewalidacja
(1)
rozwój psychofizyczny
(1)
surdologopedia
(1)
terapia
(1)
terapia zajęciowa
(1)
uczeń niepełnosprawny
(1)
upośledzenie umysłowe
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
uzdrowisko
(1)
wychowanie
(1)
wykluczenie społeczne
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy książki rozważają jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnoprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne, czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym, jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedze i umiejętności, co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych, czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12483.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; 7)
Materiały konferencyjne
Bibliogr. przy ref.
Redaktorzy tomu i autorzy poszczególnych rozdziałów koncentrują swoją uwagę na zmianach implikowanych m.in. przez rozwój nauki (medycyny, pedagogiki, psychologii, socjologii), techniki oraz przemiany społeczne dokonujące się w ostatnich dekadach. Publikacja składa się z dwóch części. W pierwszej z nich omawiane są takie zagadnienia, jak: węzłowe problemy pedagogiki specjalnej (m.in. samotność dziecka niepełnosprawnego, wykluczenie, dyskryminacja, marginalizacja osób niepełnosprawnych); wybrane aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością (m.in.: młodzież wobec niepełnosprawności, animaloterapia, osoba niewidoma w muzeum, aktywność plastyczna w zawodzie pedagoga specjalnego); problemy rodzin osób z niepełnosprawnością (np. zespół dziecka krzywdzonego, grupy wsparcia dla rodziców, syndrom nieopuszczonego gniazda); jakość życia osób niepełnosprawnych; stereotypy dotyczące osób z niepełnosprawnością. Część drugą poświęcono zagadnieniom bardziej szczegółowym: problemom edukacji i rehabilitacji osób z wybranymi przypadkami klinicznymi (m.in.: zespół Tourette`a, zespół Marfana, zespół Turnera, zespół Aspergera, otyłość), osób z niepełnosprawnością intelektualną, osób z zaburzeniami słyszenia, osób z ADHD i innymi zaburzeniami zachowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8482.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9874.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce wyłącznie błędny ISBN 78-83-16095-01-09
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja jest poświęcona pedagogice specjalnej w ujęciu historycznym i jest podzielona na cztery części. W pierwszej znajdziecie Państwo informacje dotyczące historii założeń tej dyscypliny naukowej z uwzględnieniem przemian w sytuacjach edukacyjnych, rehabilitacyjnych i poradnictwie. Rozdział drugi został dedykowany oligofrenopedagogice, tyflopedagogice, surdopedagogice, resocjalizacji, logopedii, opiece i wsparciu terminalnie chorych. Rozdział trzeci traktuje o historii podejmowanych działań w terapiach tych, których pozycja i efekty znane są od dawna oraz tych, które znajdują zwolenników jeszcze w wąskim gronie. W rozdziale czwartym zaprezentowana została, z perspektywy historii wychowania, przestrzeń pedagogiki specjalnej ze swoimi najbardziej sławnymi reprezentantami. Gandalf.com.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10546.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8709.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Główną treść pracy stanowi prezentacja funkcjonujących obecnie w Polsce najważniejszych instytucji opieki, wychowania i pomocy, opisanych zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami prawnymi oraz najnowszymi wynikami badań i analiz źródłowych. Prezentowane formy zostały podzielone na kilka grup. Pierwszą stanowią placówki opieki i pomocy rodzinie o charakterze uzupełniającym, wspierającym i interwencyjnym. Druga grupa to formy opieki nad dziećmi i młodzieżą, podejmujące zarówno opiekę dzienną, jak i całodobową, a mające charakter opiekuńczy, socjalizacyjny i resocjalizacyjny. W ostatniej grupie przedstawione zostały placówki opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi. Praca dotyczy pedagogiki, a więc adresowana jest przede wszystkim do studentów pedagogiki o specjalności pedagogika społeczna, opiekuńcza, praca socjalna, resocjalizacja oraz do nauczycieli akademickich prowadzących przedmioty metodyczne z zakresu wymienionych specjalności. Może być także przydatna studentom innych kierunków z obszaru nauk społecznych oraz praktykom – wychowawcom, pracownikom socjalnym, kuratorom sądowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6504 [Magazyn 1], P.4223 [Magazyn 1], P.6505 [Magazyn 1], P.6502 [Magazyn 1], P.6503 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7438.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4670.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest zróżnicowana. Przedstawia idee wieloaspektowego, całościowego postrzegania człowieka niepełnosprawnego w różnych strukturach społecznych, poszukiwania sposobów racjonalnej i adekwatnej integracji we wszystkich płaszczyznach życia społecznego, dążenie do zachowania podmiotowości jednostki niespołecznej. Poszczególne opracowania łączy wielopłaszczyznowa analiza prezentowanych procesów i zjawisk, dążenie do interdyscyplinarności poprzez sięganie do dorobku teorii i praktyki pokrewnych dyscyplin naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1943 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1944.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP.)
Bibliogr. s. 651-696. Indeksy.
Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje „wyjścia” poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15070 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15069.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15968.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7330 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7331.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8285.IV.4 [Czytelnia B], 8284.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7329 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7328.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8282.IV.4 [Czytelnia B], 8283.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Punktem wyjścia tej publikacji była propozycja Marii Grzegorzewskiej dotycząca wspólnego opracowania i poszerzenia skryptu z jej wykładów. W książce omawiane są problemy, które mają znaczenie podstawowych wytycznych w stosunku do uszczegółowienia metod i są aktualne nie tylko dla pracy rewalidacyjnej z dziećmi i młodzieżą odchylona od normy, z jaka przeważnie mają do czynienia czytelnicy tej książki i co jest zasadniczym celem tego opracowania ale i dla pracy naprawczej z dorosłymi. Książka podzielona jest na trzy części: OGÓLNY ZARYS PROBLEMATYKI PEDAGOGIKI SPECJALNEJ, JEDNOSTKA ODCHYLONA OD NORMY i DROGI ADAPTACJI JEDNOSTKI ODCHYLONEJ OD NORMY (ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM POTRZEB DZIECI I MŁODZIEŻY).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2245.IV.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Punktem wyjścia tej publikacji była propozycja Marii Grzegorzewskiej dotycząca wspólnego opracowania i poszerzenia skryptu z jej wykładów. W książce omawiane są problemy, które mają znaczenie podstawowych wytycznych w stosunku do uszczegółowienia metod i są aktualne nie tylko dla pracy rewalidacyjnej z dziećmi i młodzieżą odchylona od normy, z jaka przeważnie mają do czynienia czytelnicy tej książki i co jest zasadniczym celem tego opracowania ale i dla pracy naprawczej z dorosłymi. Książka podzielona jest na czterech części: 1. Upośledzenie umysłowe, 2.Zaburzenia sensoryczne, 3. Dzieci i młodzież przewlekle chore (Zagadnienia wybrane), 4. Młodzież niedostosowana społecznie (zagadnienia wybrane).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2246.IV.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Educatio)
Bibliogr. s. 302-[312], bibliogr. prac Z. Sękowskiej s. 283-302. Indeks.
Koncepcja kształcenia i wychowania w ujęciu Zofii Sękowskiej akcentuje znaczenie wartości w życiu człowieka także niepełnosprawnego, podkreśla rolę podmiotowości i wyzwalania jego potencjału rozwojowego. Teleologiczne założenia dotyczące głównych celów pedagogiki specjalnej kładą nacisk na odrębność i niepowtarzalność każdego niepełnosprawnego człowieka. Są podstawą systemu naukowego i dydaktycznego Zofii Sękowskiej. Teoria pedagogiki specjalnej w ujęciu Zofii Sękowskiej stwarza możliwość spojrzenia globalnego, całościowego, pomaga uchwycić zasięg wpływów naukowych pedagogiki rewalidacyjnej i resocjalizacyjnej i jej związki z innymi naukami. Umożliwia właściwe zrozumienie sensu i celowości pedagogicznych oddziaływań na jednostkę niepełnosprawną i społecznie niedostosowaną lub zagrożoną niepełnosprawnością czy niedostosowaniem. Zofia Sękowska ujmowała zadania pedagogiki specjalnej w obszarze wzajemnie ze sobą sprzężonej diagnostyki, fenomenologii, profilaktyki i terapii pedagogicznej. Niniejsza praca ma charakter rekonstrukcji jej myśli pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9839.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W głównych swych założeniach książka stanowi kompendium podstawowej wiedzy o historii pedagogiki specjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia wkładu czołowych przedstawicieli tej nauki w jej rozwój. Publikacja ta jest także próbą uczczenia naukowego i dydaktycznego dorobku osób tworzących podwaliny pedagogiki specjalnej poprzez kontynuowanie tradycji upowszechniania wiedzy pedagogicznej wśród tych, którzy się nią zajmują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5056.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W pracy wyodrębniono trzy główne części: część I zatytułowana "Zagadnienia teoretyczne i ogólnometodyczne w edukacji terapii i rehabilitacji osób niepełnosprawnych" składa się z 10 tematów; część II pt. "Problemy integracyjnego wychowania, nauczania i rehabilitacji" zawiera opracowanie 11 tematów, część III, najobszerniejsza, pt. "Problemy metodyki indywidualnej pomocy terapeutycznego i edukacyjnego wsparcia" obejmuje 28 szczegółowych tematów. Książka zawiera interesujące opracowania, które wzbogacają w sposób istotny teorię pedagogiki specjalnej. Wdrożone do praktyki pedagogicznej mogą udoskonalić i zintensyfikować metodę pracy z niepełnosprawnymi, podnosząc efektywność ich rehabilitacji. Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8862.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy z pedagogiki specjalnej ze szczególnym uwzględnieniem współczesnych kierunków przemian teorii i praktyki tej dyscypliny naukowej. Autorami są czołowi znawcy problematyki z różnych ośrodków akademickich kraju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2040 [Magazyn 2], 2039 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.953.IV.4 [Czytelnia B], P.954.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.5)
Problematyka zawarta w tomie V Problemów edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych oscyluje wokół zagadnień nauczania i wychowania dzieci z ograniczonymi możliwościami. Poruszone zostały tematy związane z kompetencją pedagoga specjalnego, możliwości kontaktu i kształcenia uczniów niepełnosprawnych w szkołach. Zawarte są również doniesienia praktyków wychowujących dzieci ze specjalnymi potrzebami ze Słowacji i z Czech.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7087.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Książka zawiera kompendium wiedzy wprowadzającej do studiowania pedagogiki resocjalizacyjnej wraz z ćwiczeniami aktywizującymi czytelnika i sprzyjającymi dalszej edukacji zawodowej. Interesujące ćwiczenia - zadania dla czytelnika znakomicie aktywizują przyswajanie wiedzy".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5087 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6195.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-197.
Książka ma charakter podręcznikowy, repetytoryjnie ujmujący problematyke oligofrenopedagogiki. Składa się z dwóch części, teoretycznej, a ściślej teoretyczno-przeglądowej i empirycznej, jako swoistego, bo przyjmującego klasyczną formę raportu z badań, z podziałem na dwa rozdziały:: metodologiczny i analityczny. Część teoretyczną tworzą trzy rozdziały poświęcone analizie funkcjonowania i jego uwarunkowaniom osób z upośledzeniem umysłowym w zakresie ich poszczególnych sfer rozwoju. Kolejne rozdziały prezentują syntetycznie ujęte założenia badań własnych oraz analizę uzyskanych wyników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12137.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13257.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.4)
Niewątpliwą wartością przedstawionego tomu jest zawarty w nim boga-ty ładunek wiedzy teoretycznej skonfrontowany z rzeczywistością społeczną. Wielu bowiem autorów zamieszczonych w tomie artykułów to wybitni przedstawiciele nauki, także ci, którzy łączą pracę naukową z codziennym praktycznym jej wymiarem realizowanym w instytucjach wsparcia społecznego. Jak bardzo jest to cenne, najlepiej ilustruje stwierdzenie Stanisława Kamińskiego, że nie ma nic bardziej praktycznego od dobrej teorii, oraz – nie ma nic bardziej szkodliwego dla praktyki niż błędna teoria, która nie poddaje się krytycznej refleksji. Publikacja zawiera 18 artykułów szeroko traktujących wszelkie społeczne, prawne, pedagogiczne, psychologiczne i socjologiczne aspekty sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce pierwszych lat XXI stulecia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7086.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 217-222.
Książka jest propozycją swoistej mapy paradygmatycznej. Ma ona charakter dezaktualizacji i aktualizacji kluczowych dla pedagogiki specjalnej zagadnień, a jej konstrukcja wyznacza autorską wizję rozwoju naukowego tej dyscypliny. Subiektywizm prezentowanego modelu związany jest głównie z wyborami, jakich autor musiał dokonać w książce. Ów problem podjął od podstaw, próbując ustalić czym jest paradygmat i jakim ulega zmianom, przy jednoczesnym uwzględnieniu odmienności znaczenia tego terminu w innych subdyscyplinach edukacji. Treść książki przedstawiona została w trzech częściach zawierających po cztery rozdziały. Autor w części I przedstawia tło przeobrażeń paradygmatycznych związanych z niepełnosprawnością, w części II rozważa o ryzyku i dylematach tworzenia paradygmatów w pedagogice specjalnej, w części III najbardziej obszerniej treściowo ukazuje przemiany paradygmatyczne w pedagogice specjalnej, aktualne (nowe) paradygmaty upowszechniane w tej nauce i ich społeczne konsekwencje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9829.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11363.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ang.
Bibliogr. przy pracach.
Praca stanowi zbiór artykułów przygotowanych przez pracowników naukowych i praktyków pedagogiki specjalnej z Czech, Słowacji i Polski, wskazuje nie tylko na teoretyczne aspekty terapii pedagogicznej, ale zawiera także szereg wskazań do obszaru działań praktycznych. Pozwoli nauczycielom, wychowawcom, studentom, terapeutom czy rodzicom na nowo spojrzeć na problematykę wychowania dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10144.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11717.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej