Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje naukowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(15)
nieokreślona
(10)
dostępne
(9)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(15)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(20)
Autor
Grudziewska Ewa
(2)
Augustynek Andrzej
(1)
Bac Aneta
(1)
Fidelus Anna
(1)
Fita Aneta
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kowalewska Anna (pedagog)
(1)
Kwak Magdalena
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Ołdakowska-Żyłka Barbara
(1)
Piepiora Paweł Adam
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata (pedagogika)
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(1)
Steede Kevin
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Tuszyńska Ligia (1950- )
(1)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(1)
Winter Matt
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Woynarowska-Sołdan Magdalena
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Ślusarska Monika
(1)
Święcicka Joanna (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(747)
Lekarze
(150)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(101)
Poziom zaawansowany
(70)
Menedżerowie
(55)
Pedagodzy
(20)
C1 poziom biegłości językowej
(54)
Fizjoterapeuci
(54)
B2 poziom biegłości językowej
(53)
Nauczyciele
(47)
Poziom średniozaawansowany
(44)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(37)
Psycholodzy
(37)
Technikum
(30)
Przedsiębiorcy
(28)
Rodzice
(27)
C2 poziom biegłości językowej
(26)
B1 poziom biegłości językowej
(25)
C1 (poziom biegłości językowej)
(24)
Położne
(24)
Poziom podstawowy
(23)
Prawnicy
(19)
Programiści
(19)
Ratownicy medyczni
(19)
Dietetycy
(18)
Przedszkola
(17)
Studenci
(17)
Szkoły średnie
(17)
Szkoły branżowe I stopnia
(16)
Dzieci
(15)
Pediatrzy
(15)
Poziom niższy średniozaawansowany
(15)
Urzędnicy
(15)
Ekonomiści
(14)
B1 (poziom biegłości językowej)
(13)
Poziom profesjonalny
(13)
B2 (poziom biegłości językowej)
(12)
Księgowi
(12)
Nauczanie początkowe
(12)
Neurolodzy
(12)
Ortopedzi
(12)
Pracownicy naukowi
(12)
Chirurdzy
(11)
Ginekolodzy
(11)
Lekarze rodzinni
(11)
Onkolodzy
(11)
Dorośli
(10)
Logopedzi
(10)
Rehabilitanci
(10)
Zawody medyczne
(10)
Adwokaci
(9)
Radcy prawni
(9)
Dietetycy i żywieniowcy
(8)
Nauczyciele akademiccy
(8)
Szkoły podstawowe
(8)
Szkoły zawodowe
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
A2 poziom biegłości językowej
(7)
Lekarze specjaliści
(7)
Pracownicy samorządowi
(7)
Specjaliści ds. marketingu
(7)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(7)
Analitycy ekonomiczni
(6)
Inżynierowie budownictwa
(6)
Kardiolodzy
(6)
Pielęgniarki
(6)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(6)
Psychiatrzy
(6)
Psychoterapeuci
(6)
Specjaliści zdrowia publicznego
(6)
Aplikanci
(5)
Chorzy
(5)
Diabetolodzy
(5)
Doradcy podatkowi
(5)
Informatycy
(5)
Interniści
(5)
Inżynierowie
(5)
Logistycy
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Pracownicy banków
(5)
Pracownicy służby zdrowia
(5)
Szkoły ponadgimnazjalne
(5)
Sędziowie
(5)
A1 (poziom biegłości językowej)
(4)
A1 poziom biegłości językowej
(4)
Architekci
(4)
C1 plus
(4)
C2 (poziom biegłości językowej)
(4)
Dyrektorzy zakładów opieki zdrowotnej
(4)
Farmaceuci
(4)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2.
(4)
Mikrobiolodzy
(4)
Młodzież
(4)
Nauczyciele języka angielskiego
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(4)
Ogrodnicy
(4)
Opiekunowie medyczni
(4)
Politycy
(4)
Temat
Terapia zajęciowa
(4)
Wychowanie
(4)
Młodzież
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Socjoterapia
(2)
Terapia dydaktyczna
(2)
Uczniowie
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Antonovsky, Aaron (1923-1994)
(1)
Autyzm
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Higiena szkolna
(1)
Hobfoll, Stevan E. (1951- )
(1)
Karate
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Lazarus, Richard Stanley (1922-2002)
(1)
Leczenie
(1)
Mutyzm
(1)
Nauki społeczne
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Ontogeneza
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Poradnictwo rodzinne
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Rozprawa habilitacyjna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Salutogeneza
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Stres
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uzależnieni
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wirus SARS-CoV-2
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zdrowotność
(1)
Świadomość ekologiczna
(1)
Żłobki
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(8)
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Psychologia
(7)
Medycyna i zdrowie
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(6)
pedagogika
(4)
wychowanie
(4)
młodzież
(3)
nauka
(3)
szkoła
(3)
terapia
(3)
arteterapia
(2)
autyzm
(2)
rodzina
(2)
socjoterapia
(2)
terapia pedagogiczna
(2)
trudności w nauce
(2)
zespół Aspergera
(2)
choreografia
(1)
depresja
(1)
diagnoza
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
edukacja
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja zdalna
(1)
habilitacja
(1)
integracja sensoryczna
(1)
karate
(1)
kompetencje społeczne
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
komunikacja społeczna
(1)
kształcenie
(1)
logopedia
(1)
mutyzm
(1)
muzykoterapia
(1)
nauczanie
(1)
nauczyciele
(1)
nauki społeczne
(1)
praca domowa
(1)
problemy zdrowotne
(1)
promocja zdrowia
(1)
psychologia
(1)
psychopedagogika
(1)
rozwój biologiczny
(1)
rozwój fizyczny
(1)
rozwój motoryczny
(1)
rozwój psychospołeczny
(1)
rozwój zrównoważony
(1)
scenariusze zajęć
(1)
stres
(1)
substancje psychoaktywne
(1)
terapia zajęciowa
(1)
trudności wychowawcze
(1)
uczeń
(1)
układ nerwowy
(1)
umiejętności fizyczne
(1)
umiejętności mentalne
(1)
umiejętności społeczne
(1)
uzależnienia
(1)
uzależnienie od czynności
(1)
wpływ na zdrowie
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
wzmacnianie zdrowia
(1)
zaburzenia
(1)
zaburzenia komunikacyjne
(1)
zaburzenia koncentracji
(1)
zaburzenia mowy
(1)
zaburzenia społeczne
(1)
zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
(1)
zdrowie psychiczne
(1)
zespół nadpobudliwości psychoruchowej
(1)
ćwiczenia
(1)
żłobek
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jak wygrać z uzależnieniami? / Andrzej Augustynek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 249, [3] strony ; 20 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 246-249.
Najczęściej uzależniamy się od substancji psychoaktywnych, ostatnie dekady przynoszą także niemal pandemiczny wzrost liczby uzależnień od czynności i urządzeń mających ekran, a także łączność z internetem. Gdzie przebiega granica między użyciem optymalnym a nadmiernym lub nałogowym? Kiedy coś jest pasją, a kiedy już uzależnieniem, kiedy czynność jest natrętna, a kiedy jest nałogiem? Czym różni się zależność od uzależnienia? Co decyduje o skuteczności leczenia uzależnienia? Jaką rolę odgrywa w nim motywacja? Jak wyglądają programy terapeutyczne? Czy można wygrać z uzależnieniem? Zagadnienia te w sposób przystępny omawia w książce psychoterapeuta pracujący z osobami uzależnionymi nieprzerwanie od 1981 roku. Autor, obok praktyki, prowadzi badania naukowe w zakresie uzależnień. To wszystko pozwala mu to na sformułowanie konkretnych, bezpośrednich wniosków i zaleceń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22755.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22754.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa : kompendium / redakcja naukowa dr hab. n. med. Aneta Bac, prof. AWF Kraków ; [redaktor merytoryczny: Monika Ślusarska]. - Wydanie II poprawione i rozszerzone. - Warszawa : PZWL, 2023. - XVII, [1], 184 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Patronat merytoryczny Komitet Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
Publikacja Terapia zajęciowa. Kompendium przedstawia treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w Unii Europejskiej. Aktualne wydanie jest kompendium wiedzy dla studentów kierunków terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również przydatne dla psychologów, pedagogów i asystentów osoby niepełnosprawnej. Obecne drugie wydanie podręcznika oparto o rozwój wiedzy teoretycznej, nowe możliwości diagnostyczne, kolejne obszary interwencji i przykładowe rozwiązania terapeutyczne w postępowaniu z pacjentami mającymi różne dysfunkcje. Opracowanie uwzględnia europejskie kierunki rozwoju terapii zajęciowej. Specjalistyczna i nowoczesna wiedza z tego zakresu została przedstawiona w przejrzysty i uporządkowany sposób. Podręcznik jest wartościowym kompendium wiedzy dla studentów kierunku terapia zajęciowa prof. Krzysztof Klukowski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22795.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22794.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja zawiera dwa teksty teoretyczne odnoszące się do znaczenia diagnozy i ewaluacji w projektowaniu oddziaływań o charakterze socjoterapeutycznym. Ponado zamieszczono tu trzy programy socjoterapeutyczne przeznaczone do pracy z dziećmi i młodzieżą na róznych etapach kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22599.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22595.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne. W części teoretycznej Czytelnik znajdzie tekst dotyczący etyki praktyki zawodowej, która jest wyznacznikiem profesjonalizmu osób zajmujących się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz materiał związany z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych. Część empiryczną książki rozpoczyna rozdział autorstwa Marty Witkowskiej przeznaczony dla uczniów klas pierwszych, którzy przejawiają trudności adaptacyjne w odniesieniu do nowej sytuacji (rozpoczęcie nauki w szkole) oraz grupy rówieśniczej. Program socjoterapeutyczny został wzbogacony o wybrane ćwiczenia z Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22600.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22596.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice / Marta Guziuk-Tkacz. - Wydanie II zmienione i rozszerzone. - Toruń : Akapit Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - 402 strony : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: Analiza dokumentów, ankieta, testy, wywiad, socjometria, techniki projekcyjne, obserwacja.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 371-402.
Książka "Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice" autorstwa Marty Guziuk-Tkacz posiada znamiona monografii naukowej z zakresu szeroko pojętej metodologii badań pedagogicznych, która z powodzeniem może być także wykorzystana w procesie kształcenia studentów i doktorantów, i to nie tylko pedagogiki. Z przekonaniem można ją bowiem polecić także badaczom reprezentującym całą dziedzinę nauk społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22159.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22158.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żłobek : wychowanie i edukacja / redakcja Aneta Jegier. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 284 strony : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografie, netografie przy niektórych pracach.
Jak nie zaprzepaścić wrodzonych możliwości i zdolności dziecka? Jak w toku pedagogicznej działalności wydobyć z naszych podopiecznych to, co najlepsze i najbardziej cenne? W żłobkach mamy do czynienia z małymi dziećmi, takimi, które nie zwerbalizują problemu. W jaki sposób mamy pomagać małym ludziom, aby stali się samodzielni, starali się żyć mądrze i potrafili odróżnić dobro od zła? Autorzy poszczególnych rozdziałów to uznani pedagodzy i psycholodzy, osoby pracujące z dziećmi i dla dzieci, wykładowcy uczelni pedagogicznych i kierownicy żłobków. W swoich tekstach dokonują analizy rzeczywistości żłobkowej i z refleksją, ale i pokorą podchodzą do dziecięcych możliwości oraz rozwiązań metodycznych opieki, wychowania i edukacji najmłodszego pokolenia. Opieka, wychowanie i edukacja małych dzieci wymaga kierowania się mądrością i życzliwym podejściem do dziecka. Codzienne propozycje mają zachęcać do aktywności i wzbudzać ciekawość dzieci. Oferta spędzania czasu w żłobku powinna być atrakcyjna zarówno poznawczo, jak i emocjonalnie. Ma sprawić, aby dziecięca radość pokonała tęsknotę za domem i bliskimi. Mamy nadzieję, że po tę publikację sięgną opiekunowie małych dzieci – rodzice, pedagodzy, psycholodzy i studenci tych kierunków. Warto bowiem mieć świadomość możliwości żłobkowych w obszarze wychowania i edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21016.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21015.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18473.XVIII.1.8 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21319.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21318.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
W zależności od okoliczności, czasu, miejsca funkcjonowanie dziecka może przybierać różną postać . Obecny czas to także czas pandemii, który przysporzył sporo problemów zarówno w funkcjonowaniu w środowisku rodzinnym, jak i szkolnym. Sytuacja spowodowana Covid-19 wymusiła na rodzicach, nauczycielach, pedagogach niejednokrotnie wejście w nowe role, które pozwoliły na udzielanie adekwatnej pomocy dziecku w rozwiązywaniu jego bieżących kłopotów związanych zarówno ze strachem, obawami natury psychologicznej czy odnalezieniu się w nowym zdalnym nauczaniu, jak i przetrwaniem w izolacji od rówieśników. Książka zawiera studia teoretyczne, badania empiryczne, krytyczne analizy, rozwiązania metodyczne związane z funkcjonowaniem dziecka we współczesnym świecie i współpracą z rodziną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21960.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony 209-212.
Książka jest poświęcona problematyce mutyzmu wybiórczego (selektywnego), czyli zaburzeniu wieku dziecięcego, którego głównym objawem jest brak mowy w niektórych sytuacjach społecznych. Wątpliwości i pytania na temat mutyzmu selektywnego towarzyszą rodzicom i ich opiekunom niemal na każdym etapie diagnozy i terapii. Publikacja ma na celu udzielenie odpowiedzi na możliwie najwięcej pytań, m.in.: jakie są dzieci z mutyzmem wybiórczym, czego potrzebują? Jaką strategię postępowania przyjąć, by jego rozwój przebiegał harmonijnie? Czym grodzi nieleczony mutyzm wybiórczy? Dlaczego tak ważna jest współpraca pomiędzy rodzicami, terapią i placówką, do której uczęszcza dziecko?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17461.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 103-118.
Książek na temat karate napisano już wiele. Sęk w tym, że większość z nich przedstawia wyłącznie historię tej dyscypliny i elementy treningu kihon, kata, kumite. Paweł Adam Piepiora idzie zdecydowanie dalej. Autor kładzie nacisk nie tylko na przygotowanie motoryczne i techniczne, ale też taktyczne i mentalne. Dlaczego? Bo za sukcesem dobrze przygotowanego fizycznie karateki stoi psychika. Sportowiec, zawodnik, trener i sędzia wykorzystał swoje ponad trzydziestoletnie doświadczenie, wiedzę i umiejętności z zakresu różnych stylów karate. W poszczególnych rozdziałach Czytelnik znajdzie krótką historię i charakterystykę tej dyscypliny sportu, opis form i treningu karate, a także umiejętności fizycznych i mentalnych niezbędnych do jego uprawiania. Kompendium jest cennym źródłem informacji dla trenerów i instruktorów karate, pełnoletnich adeptów karate, kandydatów na trenerów i instruktorów karate, trenerów mentalnych i psychologów sportu, studentów nauk o kulturze fizycznej, nauczycieli, pedagogów oraz wychowawców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21970.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 155-156.
Książka jest przeznaczona dla osób, które podchodzą do zawodu terapeuty w sposób plastyczny i kreatywny. Zawiera ćwiczenia do wykorzystania podczas zajęć, będące inspiracją do wzajemnej współpracy podczas prowadzenia terapii, do wymieniania spostrzeżeń i doświadczeń, a w efekcie do tworzenia zindywidualizowanych i skorelowanych ze sobą programów terapii pełnych ćwiczeń, które zapewnią podopiecznym aktywne i ciekawe zajęcia oraz optymalny rozwój. Porady i ćwiczenia są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21018.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21017.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach oraz na stronach 271-288.
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22585.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22584.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mimo, że rodzice pragną jak najlepiej wychować swoje dzieci, czasem popełniają poważne błędy wychowawcze. Autor w bardzo przystępny sposób opisuje metody radzenia sobie w trudnych sytuacjach związanych z rodzicielstwem i pisze o prawach najważniejszych: jak kochać dzieci takimi, jakie są; w jaki sposób ustrzec się przed realizowaniem przez nie własnych marzeń; jak rozmawiać i słuchać; w jaki sposób mądrze zaprzyjaźnić się z własnym dzieckiem, nie tracąc autorytetu rodzica. Dzięki przykładowym dialogom i opisanym sytuacjom ma się wrażenie, iż autor pisze do nas i o nas. Lektura książki przekonuje, że możemy być wspaniałymi rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1862.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich – diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy – negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22571.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22570.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP.)
Bibliografia, netografia na stronach 321-332. Indeksy.
Czytelnicy otrzymują nie tylko opis procedur i okoliczności im towarzyszących, ale przede wszystkim analizę złożoności zjawiska zwanego habilitacją, wielkich mechanizmów i drobnych kruczków nią rządzących, zdumiewająco nieraz odległych zależności i powiązań, niejednokrotnie podyktowanych osobistymi upodobaniami np. recenzenta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17269.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce rok wydania: 2022, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2021.
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1451.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1450.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 209-218.
Celem książki jest wskazanie na taki rodzaj wykształcenia pedagogicznego, jaki pozwoli jasno zrozumieć i przybliżyć pojęcie zrównoważonego rozwoju oraz potrzebę edukacji społecznej niezbędnej dla ochrony środowiska przyrodniczego i zdrowia człowieka. W książce przedstawiam przykłady definicji, historię, akty prawne, projekty edukacyjne, strategie i udział Polski w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Ze Wstępu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19742.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19741.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
Bibliografia na stronach 46-52.
Książka „ZESPÓL ASPERGERA. Co nauczyciel wiedzieć powinien” ma na celu dostarczenie czytelnikowi streszczenia dostępnej obecnie, istotnej z punktu widzenia nauczyciela, wiedzy na temat Zespołu Aspergera, również umożliwienie mu lepszego zrozumienia uczniów z Z.A., a także podsunięcie szybkich podpowiedzi i praktycznych pomysłów, które można natychmiast wykorzystać w klasie. W rozdziale 1. podano krótką charakterystykę zaburzenia, jakim jest Zespól Aspergera, natomiast w drugim opisano, jakie symptomy może przejawiać dziecko, ze szczególnym uwzględnieniem interakcji społecznych, możliwości uczenia się oraz strony fizycznej i zmysłów. Kolejne rozdziały zawierają już samą praktykę, np. strategie, jakie można zastosować w klasie, sposoby pomocy dziecku w rozwijaniu umiejętności społecznych, zasady korzystania z boiska szkolnego, metody pomocy dziecku w nauce i pracach domowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1449.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1448.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji / Barbara Woynarowska, Anna Kowalewska, Zbigniew Izdebski ; współpraca Magdalena Woynarowska. - Wydanie drugie. - Warszawa : PWN, copyright 2021. - 395, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Nowe wydanie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 363-378. Indeksy.
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych. Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem. Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22537.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22536.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Książka powstała w odpowiedzi na potrzeby nauczycieli poszukujących gotowych rozwiązań lub inspiracji do pracy wychowawczej z dziećmi w wieku szkolnym. Jest ona zbiorem propozycji metodycznych dla nauczycieli pełniących funkcje wychowawców klas. Publikacja zawiera miniprogramy zajęć wychowawczych (obejmujące kilka scenariuszy) o tematyce ważnej dla prawidłowego rozwoju psychospołecznego uczniów. Poszczególne tematy zajęć mogą być podejmowane według zaproponowanej w książce kolejności, albo też mogą być realizowane wybiórczo, w zależności od potrzeb grupy i celu wychowawczego. Oprócz nauczycieli z książki korzystać mogą psychologowie, pedagodzy i wychowawcy grup pracujący ze starszymi dziećmi w szkołach, poradniach, świetlicach (środowiskowych, socjoterapeutycznych) i innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18169.V.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20073.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20072.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej