Śliwerski Bogusław (1954- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(4)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(28)
tylko na miejscu
(26)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(10)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(18)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(26)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Evans Virginia
(159)
Dooley Jenny
(113)
Zaborowska Joanna
(73)
Rudnicki Bogdan
(70)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(48)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Kruczek Zygmunt
(45)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(43)
Cruz Christopher sol
(34)
Herrera Mario
(34)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(33)
Oxenden Clive
(32)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(32)
Latham-Koenig Christina
(30)
Gogol' Nikolaj Vasil'evič (1809-1852)
(29)
Jakubaszko Juliusz
(29)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(29)
Bergier Józef (1952- )
(28)
Partycki Sławomir (1951- )
(27)
Mitchell H.Q
(25)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(25)
Harrison Mark (1955- )
(24)
Kokot Franciszek (1929- )
(24)
Krajewska-Kułak Elżbieta
(23)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(23)
Kenny Nick
(22)
Kózka Maria
(22)
Zarzycka Danuta
(22)
Ślusarska Barbara
(22)
Hrapčenko M.B. (1904-1986)
(20)
Kacprzak Lech
(20)
Kübler Andrzej
(20)
Mruk Henryk
(20)
Gajewski Piotr (medycyna)
(19)
Jarosz Mirosław (1957- )
(19)
Scott Sally
(19)
Siwiński Wiesław (1934- )
(19)
Ciekanowski Zbigniew
(18)
Gołembski Grzegorz
(18)
Newbrook Jacky
(18)
Opul'skaâ L.D
(18)
Rejman Krzysztof
(18)
Taylore-Knowles Steve
(18)
Dmochowska Halina
(17)
Gaździk Tadeusz Szymon (1954- )
(17)
Jones Leo (1943- )
(17)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(17)
Scott-Barrett Fiona
(17)
Steciwko Andrzej (1950-2012)
(17)
Szczeklik Andrzej (1938-2012)
(17)
Szuścik Urszula
(17)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(17)
Abbs Brian (1935- )
(16)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(16)
Edwards Lynda
(16)
Freebairn Ingrid
(16)
Gawęcki Jan (1944- )
(16)
Maryniarczyk Andrzej
(16)
McCarthy Michael (1947- )
(16)
Milton James
(16)
Ochmański Marian (1936- )
(16)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(16)
Belczyk Arkadiusz
(15)
Mann Malcolm
(15)
Montessori Maria (1870-1952)
(15)
Mourão Sandie
(15)
Nowak Marian (1955- )
(15)
O'Connell Sue
(15)
Sawicki Jarosław
(15)
Skoczylas Zbigniew
(15)
Stasiak Andrzej
(15)
Bręborowicz Grzegorz H. (1948- )
(14)
Camarda Sylwia
(14)
Ciechaniewicz Wiesława
(14)
Francke Barbara
(14)
Grzywacz Jacek
(14)
Halemba Piotr (1966- )
(14)
Jalinik Mikołaj
(14)
Kotler Philip (1931- )
(14)
Kozubski Wojciech (1955- )
(14)
Maik Wiesław (1941- )
(14)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(14)
May Peter
(14)
Mierzejewski Donat Jerzy (1959- )
(14)
Stanton Alan
(14)
Zbucki Łukasz
(14)
Zenderowski Radosław (1974- )
(14)
Łuczkiewicz Grzegorz
(14)
Emmerson Paul
(13)
Evans Virginia (1945- )
(13)
Fowler W.S
(13)
Gude Kathy
(13)
Kamiński Bogdan
(13)
Kawalec Wanda
(13)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(13)
Moryś Janusz (1958- )
(13)
Nowak Edward (1951- )
(13)
O'Dell Felicity (1947- )
(13)
Siara Olga
(13)
Stephens Mary
(13)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Pedagodzy
(1)
Temat
PEDAGOGIKA
(15)
WYCHOWANIE
(9)
Pedagogika
(4)
INNOWACJE
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
NAUCZANIE
(3)
DZIECKO
(2)
OŚWIATA
(2)
Wychowanie
(2)
ANTYPEDAGOGIKA
(1)
Dzieci
(1)
Miłość
(1)
POSTMODERNIZM
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rozprawa habilitacyjna
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
UCZNIOWIE
(1)
Uczucia
(1)
Śliwerski, Bogusław (1954- )
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
Podręcznik
(4)
PODRĘCZNIKI
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Historia
(2)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
pedagogika
(8)
wychowanie
(4)
edukacja
(3)
nauka
(3)
edukacja alternatywna
(2)
pedagogika autorytarna
(2)
pedagogika emancypacyjna
(2)
pedagogika krytyczna
(2)
pedagogika kultury
(2)
pedagogika międzykulturowa
(2)
pedagogika personalistyczna
(2)
pedagogika religii
(2)
pedagogika serca
(2)
pseudowychowanie
(2)
teoria wychowania
(2)
Freinet Celestyn
(1)
Komitet Ochrony Praw Dziecka
(1)
Korczak Janusz
(1)
Nowe Wychowanie
(1)
Petersen Peter
(1)
badania oświatowe
(1)
badania pedagogiczne
(1)
blog
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
ekonomia polityczna
(1)
filozofia polityki
(1)
gender
(1)
habilitacja
(1)
historia
(1)
kierunki pedagogiczne
(1)
kultura popularna
(1)
metoda Montessori
(1)
metody badań
(1)
pedagodzy
(1)
pedagogika Gestalt
(1)
pedagogika chrześcijańska
(1)
pedagogika egzystencjalna
(1)
pedagogika ekologiczna
(1)
pedagogika filozoficzna
(1)
pedagogika inkluzyjna
(1)
pedagogika miłości
(1)
pedagogika negatywna
(1)
pedagogika niedyrektywna
(1)
pedagogika postmodernistyczna
(1)
pedagogika pozytywistyczna
(1)
pedagogika pragmatyzmu
(1)
pedagogika prenatalna
(1)
pedagogika radykalnego humanizmu
(1)
pedagogika rodziny
(1)
pedagogika twórczości
(1)
pedagogika waldorfska
(1)
pedagogika wychowania integralnego
(1)
polityka oświatowa
(1)
postpedagogika
(1)
prądy pedagogiczne
(1)
socjologia
(1)
socjologia polityki
(1)
sport
(1)
szkolnictwo
(1)
słownik
(1)
teoria
(1)
tożsamość płciowa
(1)
wychowanie emocjonalne
(1)
zarządzanie
(1)
Śliwerski
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Kompendium wiedzy dla studentów nauk o wychowaniu: koncepcje teoretyczne, metody badań, klasyfikacje prądów i kierunków pedagogiki. Książka ta składa się z trzech części, z których każda warta jest opublikowania w języku polskim, bowiem zawiera treści dotyczące nowoczesnego uprawiania pedagogiki. Publikacja stanowi poznawczo i metodycznie wartościową lekturę zarówno dla pracowników naukowych z dziedziny pedagogiki, jak i coraz liczniejszych studentów kierunków pedagogicznych szkół wyższych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.5605.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7072.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Książka ta składa się z trzech części, z których każda warta jest opublikowania w języku polskim, bowiem zawiera treści dotyczące nowoczesnego uprawiania pedagogiki. Publikacja stanowi poznawczo i metodycznie wartościową lekturę zarówno dla pracowników naukowych z dziedziny pedagogiki, jak i coraz liczniejszych studentów kierunków pedagogicznych szkół wyższych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5604.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7068.V.9 [Czytelnia B], 4876.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 1003-1072. Indeksy.
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące: Pedagogiki jako nauki – zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych – jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej – w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych – tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku. "Pedagogika jest nauką praktyczną dotyczącą wspomagania innych ludzi w ich uczeniu się i rozwoju. Jest zatem wiedzą akademicką, której podstawowe zasoby, kanon próbujemy zawrzeć w tym podręczniku. Zarazem jest też mądrością i wrażliwością. To znaczy, że studiowanie pedagogiki jest okazją do rozumnego ogarniania relacji między jednostką ludzką, jej ciałem i psychiką, jej osobowością i tożsamością a jej światem życia, jej otoczeniem przyrodniczym, społecznym, kulturowym i politycznym w bliskiej i dalszej skali. Pedagog i nauczyciel, wychowawca i opiekun – to ktoś, kto wspiera rozwój Innego, kto przewodzi ku samodzielności i tłumaczy złożone znaczenia zdarzeń i przeżyć, opowieści i symboli. Dlatego też jej/jego podstawową właściwością, trwałym „wyposażeniem” duchowym i niezbywalnym nastawieniem jest i powinna być życzliwość i ofiarność wobec innych ludzi, wrażliwość na ich problemy, współczulność wobec ich odczuć i emocji, ich indywidualnych możliwości i tempa uczenia się i rozwoju."
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17586 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18815.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18814.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.210.IV.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.212.IV.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.211.IV.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.209.IV.1 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Pedagogika : podręcznik akademicki / redakcja naukowa Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski ; [recenzent prof. dr hab. Kazimierz Przyszczypkowski]. - eBook został przygotowany na podstawie wydania papierowego z 2019 r., (wyd. nowe). - [Warszawa] : [Wydawnictwo Naukowe PWN SA], [2019]. - 1127, [1] strona : fotografie, ilustracje, portrety ; 29 cm.
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 1003-1072. Indeksy.
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące: Pedagogiki jako nauki – zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych – jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej – w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych – tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku. "Pedagogika jest nauką praktyczną dotyczącą wspomagania innych ludzi w ich uczeniu się i rozwoju. Jest zatem wiedzą akademicką, której podstawowe zasoby, kanon próbujemy zawrzeć w tym podręczniku. Zarazem jest też mądrością i wrażliwością. To znaczy, że studiowanie pedagogiki jest okazją do rozumnego ogarniania relacji między jednostką ludzką, jej ciałem i psychiką, jej osobowością i tożsamością a jej światem życia, jej otoczeniem przyrodniczym, społecznym, kulturowym i politycznym w bliskiej i dalszej skali. Pedagog i nauczyciel, wychowawca i opiekun – to ktoś, kto wspiera rozwój Innego, kto przewodzi ku samodzielności i tłumaczy złożone znaczenia zdarzeń i przeżyć, opowieści i symboli. Dlatego też jej/jego podstawową właściwością, trwałym „wyposażeniem” duchowym i niezbywalnym nastawieniem jest i powinna być życzliwość i ofiarność wobec innych ludzi, wrażliwość na ich problemy, współczulność wobec ich odczuć i emocji, ich indywidualnych możliwości i tempa uczenia się i rozwoju."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.90.IV.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik: wprowadza w świat podstawowych pojęć i zagadnień pedagogiki, przedstawionych w szerszym kontekście społeczno-kulturowym, omawia wybrane prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, zapoznaje z dziejami wychowania i oświaty w Polsce i na świecie, prezentuje wybrane metody badań pedagogicznych, ukazuje związek teorii pedagogicznych z praktyką. Publikacja zawiera bogactwo osiągnięć naukowych i doświadczeń starszego i młodszego pokolenia pedagogów w Polsce, przedstawia edukację z wielu różnych perspektyw. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania oraz współczesne kierunki pedagogiczne. Książka przeznaczona jest dla: przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego: studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych, studentów pierwszych lat pedagogiki, nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną, prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych, wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką: działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1781 [Magazyn 1], P.1782 [Magazyn 1], P.1780 [Magazyn 1], P.1784 [Magazyn 1], P.1758 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1779.IV.1 [Wypożyczalnia B], 3071.IV.1 [Wypożyczalnia B], P.1783.IV.1 [Wypożyczalnia B] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1759.IV.1 [Czytelnia B], P.1778.IV.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowe problemy pedagogiczne zostały przedstawione w szerszym kontekście społeczno-kulturowym. Książka: przedstawia współczesne teorie wychowania, zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom drugi obejmuje trzy części. Pierwsza część omawia zagadnienia istoty i przedmiotu badań teorii wychowania, różnych podejść do teorii wychowania, badań porównawczych z tego zakresu, a także nowych kategorii pojęciowych współczesnej teorii wychowania oraz teorie socjalizacji. Część druga porusza zagadnienia z zakresu dydaktyki, dotyczące m.in. programu szkolnego, nauczania i uczenia się w klasie, szkolnego środowiska uczenia się, w tym zagadnień przemocy i agresji w szkole, a także pełnienia i przygotowania się do zawodu nauczyciela. Część trzecia omawia zaś aktualne problemy oświaty, główne tendencje w zakresie struktur i funkcjonowania systemów edukacyjnych w świecie oraz reformowania oświaty w Polsce. Podręcznik przeznaczony jest dla: przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego - studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych, studentów pierwszych lat pedagogiki, nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną, prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych, wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką - działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2048 [Magazyn 1], P.2044 [Magazyn 1], P.2045 [Magazyn 1], P.2046 [Magazyn 1], P.2047 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2042.IV.1 [Wypożyczalnia B], P.2043.IV.1 [Wypożyczalnia B], 3254.IV.1 [Wypożyczalnia B] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2049.IV.1 [Czytelnia B], 3255.IV.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika serca : wychowanie emocjonalne w XXI wieku / redakcja naukowa Ewa Lewandowska-Tarasiuk, Jan Łaszczyk, Bogusław Śliwerski. - Wydanie 2 uzupełnione i rozszerzone - Warszawa : Difin, 2020. - 250 stron : faksymilia, fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 242-250.
Książka ma na celu wspieranie i propagowanie idei pedagogiki serca i związanej z nią społecznej inicjatywy powołania Komitetu Upowszechniania Wychowania Emocjonalnego Pedagogika Serca, którego honorowym patronem jest Maria Łopatkowa. Celem Komitetu jest uzyskanie zgody Organizacji Narodów Zjednoczonych na dodatkowy wpis w Konwencji Praw Dziecka, odnoszący się do obowiązkowego kształcenia uczuć wyższych w systemach edukacyjnych państw członkowskich ONZ i rozwijania u dzieci i młodzieży zdolności kochania oraz empatii. Pedagogika serca powinna stać się dla każdego pedagoga i nauczyciela wyznacznikiem sposobu pracy i jej perspektywą. Nowe pokolenie wychowane w duchu pedagogiki serca realizując wzór osobowy Homo Amans człowieka miłującego ludzi i świat człowieka pokoju, rozpoczęłoby pozytywną globalizację świata, zmierzając do upragnionego przez ludzkość celu do trwałego pokoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20165.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20164.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Pozycja charakteryzuje się rozległym zakresem tematycznym i stanowi owoc dyskusji ogólnopolskiego środowiska akademickiego na temat najszerzej pojętej pedagogiki i perspektyw pedagogiki wobec procesów transformacyjnych i globalizacyjnych, dając wielu autorom okazje do budowania niezaprzeczalnego waloru erudycyjnego całości dzieła. Struktura umieszczonych w głównym temacie refleksji szczegółowych kierowana jest widoczną logiką podziału najpierw na te kwestie, które odnoszą się do charakterystyki ważnych procesów rzutujących na edukację i warunki jej przebiegu, wyeksponowane w trakcie obrad plenarnych, następnie zaś kolejno uszczegółowione aspekty teoretyczne i praktyczne, dotyczące współzależnych od siebie procesów edukacji, wychowania i socjalizacji (ich przebiegu, szans, efektów, zagrożeń i perspektyw) – usytuowanych w określonych środowiskach i kontekstach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2101.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Do książki dołączona jest płyta DVD o tej samej sygnaturze.
kompendium wiedzy na temat wciąż rodzącej dylematy edukacji alternatywnej. Stanowi swoistą wymianę poglądów i idei pomiędzy poszczególnymi autorami, a lektura budzi refleksję i prowokuje do dyskusji na temat niezależnej myśli i praktyki edukacyjnej. Tym samym omawiana pozycja powinna być obowiązkową lekturą dla pedagogów, studentów pedagogiki oraz wszystkich zainteresowanych tematyką związaną z kształceniem. Dodatkową zaletą publikacji jest estetyczna, twarda okładka oraz płyta, które zawartość stanowi jakby podsumowanie rozważań i tekstów przedstawionych w „Edukacji alternatywnej w XXI wieku”. Wszystko to powinno zachęcić do poszukiwania własnego zdania dotyczącego edukacji alternatywnej oraz sposobów i metod jej realizowania. Do książki została dołączona płyta DVD z plikami wideo - między innymi z filmem „Na Bednarskiej. Kalejdoskop szkolnej demokracji” czy też wywiady z nauczycielami, uczniami i rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11920.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: pedagogika słownik
Leksykon tematyczny PWN "Pedagogika" łączy w sobie cechy słownika z zaletami klasycznej encyklopedii tematycznej, w której część haseł ma postać obszernych omówień. Redaktorzy, odwołując się do własnych doświadczeń naukowych i dydaktycznych, wyróżnili podstawowe pojęcia i kerunki pedagogiczne oraz główne zjawiska praktyki oświatowej. Stąd też leksykon może spełnić nie tylko funkcje informacyjne, lecz również stanowić użyteczne repetytorium dla studentów i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 309.I.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee - metody - inspiracje)
Bibliogr. przy pracach.
Praca stanowi czwartą z kolei edycję materiałów zgromadzonych w trakcie obrad cyklicznych międzynarodowych konferencji w zakresie pedagogiki alternatywnej, a organizowanych od 1992 r. przez pracowników Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Pierwsze dwie części, skupione na zagadnieniach teorii i praktyki pedagogicznej, odnosiły się do najważniejszych kwestii, stawianych przed refleksją teoretyczną i pedagogiczną praktyką przez powstające nowe prądy myślowe oraz pojawiające się inicjatywy praktyczne. Stawiane pytania odnosiły się też do kwestii o kluczowym znaczeniu dla pedagogiki: w jakim sensie jest ona formacją myślenia, którą można traktować jako narzędzie zmiany społecznej, w jakim zakresie zmianę tę promuje, jak dalece zaś jest instrumentem utrwalania ładu społecznego, niezależnie od jego społecznych atrybutów? W jakim zakresie dostarcza istotnych przesłanek samowiedzy uprawniającej działania, w jakiej zaś mierze potwierdza jedynie praktykę prowadzonych działań? Jak dalece zależy od nastawień filozoficznych, jak dalece zaś może być traktowana jako nauka i otwiera się na krytykę własnych, naukowych założeń?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2447.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee - metody - inspiracje)
Uważa się, że funkcją pedagogiki jest dostarczanie nauczycielom przepisów na uzyskiwanie zakładanych celów, swoistej technologii działania edukacyjnego. Niezwykła złożoność procesów edukacyjnych powoduje jednak, że owe proste i zrozumiałe dla wszystkich, łatwe do praktycznego stosowania teorie okazują się raz za razem mistyfikacjami. Rodzi to zniechęcenie, stwarza konflikt praktyków z teoretykami i wywołuje jeszcze większe zapotrzebowanie na oczywistość i prostotę. Praca podzielona jest na trzy rozdziały: Wyzwanie pedagogiki krytycznej, Antypedagogika i Emancypacja [z] pedagogiki antypedagogicznym wyzwaniem dla dorosłych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1889 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1890.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP.)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 619-661. Indeksy.
Profesor Bogusław Śliwerski współtworzy elitę współczesnej nauki polskiej, toteż każda z jego książek jest wydarzeniem na skalę kraju. Na drugą połowę stycznia przewidziano datę premiery Edukacji (w) polityce. Polityki (w) edukacji, książki w dorobku Profesora wyjątkowej, gdyż obarczonej dużą dozą krytycyzmu i potrzebą demaskacji polityki oświatowej w Polsce minionego ćwierćwiecza. Postawa ta jest także (lub może: przede wszystkim) wynikiem rozczarowania, jakie towarzyszy wszystkim tym, którzy brali czynny udział w wydarzeniach przed i po 1989 r. Edukacja w polityce. jest więc rozprawą z polityką edukacyjną III RP, bezwzględnie niszczącą wszystko to, w co wierzyła Solidarność z 1989 r. W obserwacji i ocenie profesora Śliwerskiego współczesne władze łamią demokratyczne reguły praworządności, czyniąc z edukacji jedno więcej pole politycznych rozgrywek i podejrzanych eksperymentów. Blisko siedmiuset stronicowa analiza stanu współczesnego jest w ujęciu Śliwerskiego nie tylko krytyką polityki rządów (co samo w sobie miałoby znaczenie wyłącznie destrukcyjne), lecz także, poprzez wskazanie palcem, wołaniem o opamiętanie. Być może to sygnał nadciągających zmian.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14919.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15734.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest swoistą "wędrówką" po różnych wymiarach edukacji w naszym kraju, która zmaga się z przeciwieństwami własnych założeń, z oporem krajowej i regionalnej polityki oświatowej, z blokadami instytucjonalnymi i ludzkimi. Autor ma nadzieję, że po pozycję tą sięgną politycy i działacze oświatowi, ustawicznie doskonalący się nauczyciele i studenci pedagogiki. W książce omówiono zagadnienia: szanse edukacyjne dzieci i młodzieży w społeczeństwie nieegalitarnym, polityka oświatowa gmin wobec edukacji przedszkolnej i szkolnej pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątych XX wieku, reformy oświatowe w III RP, wolności nauczyciela, autonomia szkoły, integracja dzieci, kształcenie nauczycieli w dobie reformowania oświaty, patologie w edukacji szkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1206.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2448.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP.)
Bibliografia, netografia na stronach 321-332. Indeksy.
Czytelnicy otrzymują nie tylko opis procedur i okoliczności im towarzyszących, ale przede wszystkim analizę złożoności zjawiska zwanego habilitacją, wielkich mechanizmów i drobnych kruczków nią rządzących, zdumiewająco nieraz odległych zależności i powiązań, niejednokrotnie podyktowanych osobistymi upodobaniami np. recenzenta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17269.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ped@gog w blogosferze 2008/2009 / Bogusław Śliwerski. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009. - 309, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Blogi przekroczyły granice internetu, wprowadzając się do literatury pięknej, młodzieżowej czy publikacji z humanistyki. Pedagog w blogosferze jest kolejną próbą uzupełnienia naszej wiedzy o reakcji obywatelskiej na przejawy życia społeczno-politycznego w naszym kraju. Te teksty pomagają zrozumieć rzeczywistość, poznać źródła opisywanych przypadków, budzą zwątpienie w szczerość obietnic władz, sprzeciw przeciwko wypaczeniom czy przedmiotowemu traktowaniu wyborców/ obywateli są wreszcie naturalną reakcją na przejawy zła, głupoty, cynizmu, obłudy czy fałszu. Nie brak w nich wielu empatycznych reakcji Autora, pomagających tym, którzy szukają swojego miejsca w otaczającej rzeczywistości. Trudno przejść obojętnie wobec zapisów z dziennika Pedagoga/Naukowca/Rodzica. Na pewno warto je zweryfikować z własnymi odczuciami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19864.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19863.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika alternatywna : dylematy teorii / Bogusław Śliwerski. - Wyd. 2 zm. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2000. - 325, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Idee - metody - inspiracje)
Tom Pedagogika alternatywna - dylematy teorii" został przygotowany specjalnie na II Międzynarodową Konferencję w Łodzi w dn. 12.-14.10.1995 r. Drugiemu z tego cyklu międzynarodowemu spotkaniu naukowców i pedagogów towarzyszy zbiór najbardziej interesujących wykładów, których meritum - podobnie jak w przypadku opublikowanych przed ośmioma laty 1 - może na stałe wejść w obieg nauk o wychowaniu w naszym kraju, do jego państwowej i zdecentralizowanej polityki oświatowej oraz wzbogacić treściowo różne formy kształcenia nauczycieli. Nie bez powodu nawiązuję we wstępie do Dobieszkowa koło Łodzi, gdzie w 1992 r. miała miejsce pierwsza na skalę międzynarodową w krajach postsocjalistyeznych konferencja poświęcona zarówno tematowi tabu, jak i "zakazanemu owocowi" minionych lat, czyli alternatywności kształcenia i wychowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1207.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkice, Rozprawy, Studia - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
… jest to książka merytorycznie znakomita – i to zarówno w kontekście przyjętych przez Autora założeń teoretycznych i metodologicznych, sposobów narracji oraz argumentacji, jak i konkretnych rezultatów analitycznych. W pełni zasługuje na druk oraz szeroką popularyzację. Dokonuje w niej Autor wielokontekstowej, głębokiej rekonstrukcji pedagogiki dziecka; jej historii, teorii i recepcji. Ponadto konfrontuje ideologię i filozofię pajdocentryzmu z rzeczywistością edukacyjną, społeczno-kulturową i polityczno-ekonomiczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5546.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Bibliogr. s. 356-375. Indeksy.
Książka jest "wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera - bardzo trafną - autorefleksję pedagoga nad tożsamością pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą äkulturowego krytycyzmuö i orientacją na tworzenie älepszego świataö. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi". (z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12855 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12854.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13962.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Pedagogika ogólna : podstawowe prawidłowości / Bogusław Śliwerski. - Wydanie drugie, poprawione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 384 strony : ilustracje ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliogr. s. 356-375. Indeksy.
Ksiązka jest "wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera - bardzo trafną - autorefleksję pedagoga nad tożsamością pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą äkulturowego krytycyzmuö i orientacją na tworzenie älepszego świataö. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi". (z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.92.IV.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej