Pedagogika
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(16)
Forma i typ
Książki
(13)
E-booki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(11)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(12)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(2)
Przyszczypkowski Kazimierz (1943- )
(2)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(2)
Bera Ryszard
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Ciechaniewicz Wiesława
(1)
Dudak Anna
(1)
Ferguson George Andrew (1914- )
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kunowski Stefan (1909-1977)
(1)
Milerski Bogusław
(1)
Okoń Wincenty (1914- )
(1)
Rejman Beata
(1)
Rejman Krzysztof
(1)
Rumianowska Agnieszka
(1)
Takane Yoshio
(1)
Wojnar Irena (1924- )
(1)
Zagrodzki Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(477)
ZARZĄDZANIE
(329)
Pedagogika
(-)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
POWIEŚĆ ANGIELSKA
(102)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
POWIEŚĆ AMERYKAŃSKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Słowacja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Biografia
(2)
Słownik
(2)
Monografia
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Historia
(4)
Psychologia
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Słowo kluczowe
pedagogika
(11)
edukacja
(3)
biografie
(2)
eksperyment
(2)
historia wychowania
(2)
nauka
(2)
słownik
(2)
wychowanie
(2)
Polska
(1)
Słowacja
(1)
analiza dokumentów
(1)
analiza wariancji
(1)
badania pedagogiczne
(1)
dorosłość
(1)
edukacja wielokulturowa
(1)
filozofia egzystencjalno-personalistyczna
(1)
globalizacja
(1)
jakość kształcenia
(1)
komunikacja międzykulturowa
(1)
konflikt egzystencjalny
(1)
metoda biograficzna
(1)
metoda socjometryczna
(1)
metoda szacowania
(1)
metodologia
(1)
młodość
(1)
nauczyciel
(1)
obserwacja
(1)
patriotyzm
(1)
pogranicze
(1)
prawdopodobieństwo
(1)
pseudowychowanie
(1)
sondaż
(1)
statystyka
(1)
statystyka nieparametryczna
(1)
statystyka wielozmienna
(1)
studia
(1)
szkolnictwo wyższe
(1)
tablice statystyczne
(1)
testy psychologiczne
(1)
tożsamośc kulturowa
(1)
wychowawca
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza rozprawa, podejmująca ważny i aktualny problem jakości kształcenia akademickiego w obszarze nauk pedagogicznych, stanowi istotny głos w dyskusji społecznej nad kondycją, misją i zadaniami szkolnictwa wyższego w Polsce. Bogata oferta studiów pedagogicznych w Polsce, będąca odpowiedzią środowisk akademickich na potrzeby społeczne i oczekiwania rynku pracy, stanowi z jednej strony ważną i prężną część rynku studiów wyższych, z drugiej zaś jest wielkim wyzwaniem w zakresie organizacji edukacji nowoczesnej i wysokojakościowej. Organizatorzy tej edukacji - uczelnie wyższe - ponoszą niezbywalną odpowiedzialność za jakość produktu określanego mianem studiów wyższych - I i II stopnia. Dbałość o rozwój studiów pedagogicznych - tak pod kątem zakresu (poszerzenie oferty), jak i podnoszenie jakości - nie może być realizowane jedynie na poziomie poszczególnych gremiów, ukierunkowana na wspólne definiowanie problemów, diagnozę sytuacji, opracowywanie prognoz i w końcu poszukiwanie skutecznych rozwiązań oraz sposobów ich wdrażania. Publikacja stanowi silny głos w tej dyskusji. Wielkim walorem pracy jest zawarcie w niej stanowisk wielu wybitnych polskich pedagogów. Opracowanie składa się z czterech komplementarnych części, których zakresy treściowe ujmują szerokie spektrum problematyki jakości edukacji wyższej w obszarze nauk pedagogicznych. z recenzji prof. dr hab. Tamary Zacharuk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15195.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Słowo kluczowe: pedagogika
Znakomicie napisany, nowoczesny podręcznik dla słuchaczy szkół medycznych, odpowiadający ogólnym trendom współczesnej pedagogiki. Jego głównym zadaniem jest zainspirowanie czytelników do samokształcenia, samodzielności i sięgania po literaturę zawodową. W konsekwencji powinno to zaowocować podniesieniem rangi zawodu pielęgniarki i skuteczności jej pracy. Praca składa się z dwóch części. Pierwsza poświęcona jest celom i metodom wychowania, pedagogice jako nauce, dydaktyce oraz teorii kształcenia zawodowego. Druga omawia specyfikę działalności pedagogicznej pielęgniarki i ogólnie dydaktykę pielęgniarstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.778.IV.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1608.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1263.IV.1 [Czytelnia B], 273.IV.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 573-[575]. Indeks.
Podręcznik napisany z myślą o czytelnikach, którym nie przychodzi łatwo studiować tej dyscypliny. Wprowadza w zagadnienia z zakresu statystyki opisowej i indukcyjnej, planowania eksperymentów, statystyki nieparametrycznej, testów psychologicznych i statystyki wielozmiennowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22833.XIV.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zgromadzone w książce teksty są tak dobrane, aby mogły stanowić podstawę źródłową wprowadzającą w dyscyplinę naukową jaką jest pedagogika, w interpretację procesu stawania się człowiekiem. Ukazuja one osobę ludzką jako podmiot wychowania, akcentują osobowy wymiar reakcji między nauczycielem-wychowawcą a uczniem-wychowankiem, ukazują aktualne koncepcje wychowania, problemy zawodu nauczycielskiego, aż po zagadnienie odpowiedzialności za formalne i nieformalne działania wychowawcze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 461.IV.1 [Magazyn 1], 463.IV.1 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 459.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 460.IV.1 [Czytelnia B], 462.IV.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy współczesnej pedagogiki / Stefan Kunowski. - Warszawa : Wydawnictwo Salezjańskie, 2001. - 264, [1] strona : rysunki ; 21 cm.
Forma i typ
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: pedagogika
Książka Stefana Kunowskiego Podstawy współczesnej pedagogiki prowadzi w świat takich wartości, jak m.in. miłość, prawda, wolność i prawa człowieka oraz demokracja. Wyrastające z tych fundamentów wychowanie stawia przed pedagogiem poważne zadania. Wykraczają one poza osobę wychowanka - obejmują cały jego świat; występują po¬ za granicę dnia dzisiejszego - kierują się w stronę przyszłych wymia¬rów życia. Jest to „pedagogika zaufania". Dostrzega i dowartościo-wuje to, co jest, rozwija istniejące siły i możliwości, buduje nadzieję człowieka. Wykład zawarty w tej monografii jest tak systematyczny, logiczny i zwarty, że może być równocześnie uznany za podręcznik akademicki o dużej wartości dydaktycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2094.IV.1 [Wypożyczalnia B], 2878.IV.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 315.IV.1 [Czytelnia B], P.2095.IV.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka, wydana przez Międzynarodowe Biuro Wychowania w Genewie pod auspicjami UNESCO. Całość publikacji obejmuje poglądy stu, uznanych za najwybitniejszych, myślicieli - uczonych, filozofów i pedagogów, którzy w skali światowej, w sposób mniej lub bardziej bezpośredni, ale dla oświaty i wychowania znaczący, wypowiadali się na tematy edukacyjne. Wybrani myśliciele reprezentują wszystkie kontynenty naszego globu oraz szeroki zakres dziejów ludzkości, od epoki starożytnej, a ściślej Konfucjusza, po czasy nam współczesne. Książka pozwala na intelektualną podróż w przestrzeni i w czasie, poprzez różne kultury, religie i ideologie, w perspektywie szerokiej dyskusji i otwartego dialogu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 469.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Myśliciele, z których wielu zasługuje na miano pedagogów wszech czasów, zostali przedstawieni w porządku alfabetycznym. Znajdują się wśród nich zarówno reprezentanci filozofii klasycznej, jak i badacze kształtujący myśl oraz praktykę pedagogiczną naszych czasów. Tom pierwszy rozpoczyna się od wizerunku francuskiego filozofa Alaina, tom drugi zamyka sylwetka pedagoga Henriego Wallona - profesora Sorbony.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 470.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 1003-1072. Indeksy.
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące: Pedagogiki jako nauki – zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych – jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej – w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych – tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku. "Pedagogika jest nauką praktyczną dotyczącą wspomagania innych ludzi w ich uczeniu się i rozwoju. Jest zatem wiedzą akademicką, której podstawowe zasoby, kanon próbujemy zawrzeć w tym podręczniku. Zarazem jest też mądrością i wrażliwością. To znaczy, że studiowanie pedagogiki jest okazją do rozumnego ogarniania relacji między jednostką ludzką, jej ciałem i psychiką, jej osobowością i tożsamością a jej światem życia, jej otoczeniem przyrodniczym, społecznym, kulturowym i politycznym w bliskiej i dalszej skali. Pedagog i nauczyciel, wychowawca i opiekun – to ktoś, kto wspiera rozwój Innego, kto przewodzi ku samodzielności i tłumaczy złożone znaczenia zdarzeń i przeżyć, opowieści i symboli. Dlatego też jej/jego podstawową właściwością, trwałym „wyposażeniem” duchowym i niezbywalnym nastawieniem jest i powinna być życzliwość i ofiarność wobec innych ludzi, wrażliwość na ich problemy, współczulność wobec ich odczuć i emocji, ich indywidualnych możliwości i tempa uczenia się i rozwoju."
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17586 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18815.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18814.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.210.IV.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.212.IV.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.211.IV.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.209.IV.1 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Pedagogika : podręcznik akademicki / redakcja naukowa Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski ; [recenzent prof. dr hab. Kazimierz Przyszczypkowski]. - eBook został przygotowany na podstawie wydania papierowego z 2019 r., (wyd. nowe). - [Warszawa] : [Wydawnictwo Naukowe PWN SA], [2019]. - 1127, [1] strona : fotografie, ilustracje, portrety ; 29 cm.
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 1003-1072. Indeksy.
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące: Pedagogiki jako nauki – zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych – jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej – w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych – tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku. "Pedagogika jest nauką praktyczną dotyczącą wspomagania innych ludzi w ich uczeniu się i rozwoju. Jest zatem wiedzą akademicką, której podstawowe zasoby, kanon próbujemy zawrzeć w tym podręczniku. Zarazem jest też mądrością i wrażliwością. To znaczy, że studiowanie pedagogiki jest okazją do rozumnego ogarniania relacji między jednostką ludzką, jej ciałem i psychiką, jej osobowością i tożsamością a jej światem życia, jej otoczeniem przyrodniczym, społecznym, kulturowym i politycznym w bliskiej i dalszej skali. Pedagog i nauczyciel, wychowawca i opiekun – to ktoś, kto wspiera rozwój Innego, kto przewodzi ku samodzielności i tłumaczy złożone znaczenia zdarzeń i przeżyć, opowieści i symboli. Dlatego też jej/jego podstawową właściwością, trwałym „wyposażeniem” duchowym i niezbywalnym nastawieniem jest i powinna być życzliwość i ofiarność wobec innych ludzi, wrażliwość na ich problemy, współczulność wobec ich odczuć i emocji, ich indywidualnych możliwości i tempa uczenia się i rozwoju."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.90.IV.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Metody i techniki badań pedagogicznych / Mieczysław Łobocki. - Wydanie XI. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011. - 329, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Do udostępniania na czytniku e-book.
Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych. Publikacja jest adresowana szczególnie do studentów studiów pedagogiki i młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych, podejmujących prace badawcze dotyczące szeroko rozumianej problematyki pedagogicznej. Może być przydatna także w pisaniu prac dyplomowych i magisterskich, rozpraw doktorskich i habilitacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.81.V.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
E-book
Książka
W koszyku
Do udostępniania na czytniku e-book.
Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z którymi można się spotkać w literaturze pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Książka może stanowić też pomoc dla doktorantów i habilitantów, którzy piszą prace z zakresu pedagogiki, jak również dla wszystkich innych osób bliżej zainteresowanych metodologicznymi problemami badań pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.138.V.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: pedagogika słownik
Leksykon tematyczny PWN "Pedagogika" łączy w sobie cechy słownika z zaletami klasycznej encyklopedii tematycznej, w której część haseł ma postać obszernych omówień. Redaktorzy, odwołując się do własnych doświadczeń naukowych i dydaktycznych, wyróżnili podstawowe pojęcia i kerunki pedagogiczne oraz główne zjawiska praktyki oświatowej. Stąd też leksykon może spełnić nie tylko funkcje informacyjne, lecz również stanowić użyteczne repetytorium dla studentów i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 309.I.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowy słownik pedagogiczny / Wincenty Okoń. - Wydanie 3 poprawione - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", 2001. - 468 stron ; 21 cm.
Forma i typ
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: pedagogika słownik
Oddajemy do rąk czytelników dziesiąte już, uzupełnione i rozszerzone wydanie Nowego słownika pedagogicznego. Znalazły się w nim nowe hasła i nazwiska, poprawiono i uzupełniono stare. Dzięki temu Słownik stał się znacznie bogatszy i wpełni przystosowany do potrzeb współczesnego odbiorcy, a więc studentów pedagogiki i innych nauk humanistycznych, nauczycieli wszystkich szczebli i innych zainteresowanych historią i współczesnością pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 310.I.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
W niniejszym opracowaniu autorzy włączają się w nurt dyskusji o aktualnych zagrożeniach społecznych i sposobach ich ograniczenia drogą działań oświatowych. Zaprezentowano wiele trafnych wypowiedzi, ocen i sentencji osób uważanych powszechnie za autorytety w dziedzinie nauki, religii, sztuki, m.in. filozofów, pisarzy, pedagogów. Wybór treści cytowanych autorów podyktowany był chęcią zainteresowania istotną problematyką szerokich kręgów uczniów szkół średnich, studentów głównie kierunków humanistycznych i społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18524.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 433-452.
"Problematyka prezentowanej monografii jest zaogniskowana wokół zagadnienia doświadczania przez człowieka konfliktów egzystencjalnych, stanowiących efekt jego konfrontacji z obiektywnymi faktami egzystencjalnymi: wolnością, samotnością, losem i skończonością bytu ludzkiego."[Z oprawy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22696.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Pedagogika ogólna : podstawowe prawidłowości / Bogusław Śliwerski. - Wydanie drugie, poprawione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 384 strony : ilustracje ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliogr. s. 356-375. Indeksy.
Ksiązka jest "wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera - bardzo trafną - autorefleksję pedagoga nad tożsamością pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą äkulturowego krytycyzmuö i orientacją na tworzenie älepszego świataö. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi". (z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.92.IV.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej