NAUCZYCIELE
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(53)
Forma i typ
Książki
(53)
Dostępność
tylko na miejscu
(44)
dostępne
(26)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(15)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(13)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(44)
Autor
Ochmański Marian (1936- )
(6)
Daszykowska Jadwiga
(2)
Głowala Agnieszka
(2)
Jankiewicz Eugeniusz (1947- )
(2)
Kacprzak Lech
(2)
Korczyński Stanisław
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Tomaszewska Liliana
(2)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Cooper Jewell E
(1)
Edwards Clifford H
(1)
Elliott John (1938- )
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Grzesiak Jan (1946- )
(1)
Hagger Hazel
(1)
He Ye
(1)
Herbst Mikołaj (1973- )
(1)
Janowska Janina
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Kałuszyński Maciej
(1)
King Gail (1949- )
(1)
Komar Witold
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Levin Barbara B
(1)
Lewandowski Marek (1957- )
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
McCormack Rachel L
(1)
McIntyre Donald
(1)
Mieszalski Stefan (1946- )
(1)
Moule Jean
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Ogrodnik Joanna
(1)
Okoń Wincenty (1914- )
(1)
Olszak Alicja
(1)
Pankowska Dorota
(1)
Pasquarelli Susan Lee
(1)
Piekarski Jacek (nauki społeczne)
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Przybyła Ewa
(1)
Putkiewicz Elżbieta (1948- )
(1)
Siellawa-Kolbowska Krystyna E
(1)
Smak Ewa
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Starościak Wojciech
(1)
Strycharska-Gać Berta
(1)
Szymański Mirosław Stanisław (1954- )
(1)
Wagner Jarosław
(1)
Wilkin Margaret
(1)
Witkowski Lech (1951- )
(1)
Wiłkomirska Anna
(1)
Wiśniewska Ewa (pedagog)
(1)
Wycisk Jowita (1971- )
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Zacłona Zdzisława
(1)
Zahorska Marta
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Zowczak Jan
(1)
Łapiński Eugeniusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(10)
Kraj wydania
Polska
(52)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(52)
angielski
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(477)
ZARZĄDZANIE
(329)
NAUCZYCIELE
(-)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
POWIEŚĆ ANGIELSKA
(102)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
POWIEŚĆ AMERYKAŃSKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
Temat: czas
2001-0
(3)
1989-
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI
(1)
Słowo kluczowe
nauczyciel
(11)
uczeń
(4)
szkoła
(3)
United States
(2)
cultural competence
(2)
dokształcanie
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
kompetencje zawodowe
(2)
kształcenie ustawiczne
(2)
multicultural education
(2)
relacja nauczyciel-uczeń
(2)
teacher education
(2)
teachers
(2)
uczenie się
(2)
English language
(1)
aktywność
(1)
aktywność twórcza
(1)
awans zawodowy
(1)
budżet
(1)
doskonalenie zawodowe
(1)
dyscyplina
(1)
dyscyplina szkolna
(1)
e-learning
(1)
education
(1)
edukacja
(1)
edukacja kreatywna
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
efektywność
(1)
integracja szkolna
(1)
jakość życia
(1)
klasa szkolna
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
mentoring
(1)
minorities
(1)
mobbing
(1)
nauczanie na odległość
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
osobowość
(1)
oświata
(1)
praca domowa
(1)
praca zawodowa
(1)
praktyka pedagogiczna
(1)
problemy wychowawcze
(1)
przemoc w szkole
(1)
przygotowanie zawodowe
(1)
psychologia
(1)
racism
(1)
reading
(1)
reading specialist
(1)
samokształcenie
(1)
study and teaching
(1)
szkolnictwo
(1)
teacher development
(1)
teaching
(1)
technologia informacyjna
(1)
training
(1)
trening skuteczności nauczyciela
(1)
trudności wychowawcze
(1)
twórcze myślenie
(1)
twórcze uczenie się
(1)
uczeń agresywny
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
współpraca szkoły z rodzicami
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie do wartości
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
wynagrodzenie
(1)
środowisko szkoły
(1)
53 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 4)
Nazwy aut. na s. [277-278].
Bibliogr. przy rozdz.
"Szeroko pojmowane wychowanie jest procesem przekazywania wartosci róż- nej natury - moralnych, kulturowych, cywilizacyjnych, estetycznych, narodowych. Wyzwaniem współczesnej szkoły jest również przeciwstawianie się rozprzestrzenia-niu wśród młodzieży i dzieci tzw. antywartosci, prowadzącemu do demoralizacji, marginalizacji i wykluczenia społecznego. Skuteczna realizacja trudnych celów wychowawczych wymaga zacieśnienia wzajemnej współpracy w gronie pedagogicznym, między wychowawcami i rodzicami uczniów. Na jej jakośś składają się przede wszystkim warunki wzajemnej komunikacji, zaufanie, partnerstwo w podejmowaniu różnorodnych rozwiązań dydaktyczno-wycho-wawczych." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13844.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. i indeks.
The increasingly diverse nature of today's schools and the need to increase the achievement of all students, no matter their background, requires 21st-century teachers to develop critical cultural competence. Looking at data is not enough. Teachers have to know who are their students. This book show how to provide professional development that deepens teacher's cultural understanding. "Developing Critical cultural Competence" helps educators translate new knowledge into action with activities that focus on the three inseparable insights required for developing teachers' critical cultural competency: understanding themselves, understanding their students, understanding their studens' families and communities.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13421.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dążenie do podwyższania jakości wszystkich aspektów życia człowieka to podstawowe zadanie zarówno na gruncie teorii, jak i praktyki naukowej. Dla pedagogiki jest to nowe wyzwanie. W tym kontekście analiza problemu ma duże znaczenie z punktu widzenia rozwoju jednostki w trakcie jej życia i uwarunkowań społecznych tego procesu. Autorka opisuje jakość życia na przykładzie nauczycieli studiujących. Grupa ta bywa bardzo rzadko przedmiotem badań naukowych. W książce zwrócono uwagę na określenie czynników istotnych dla poczucia jakości życia nauczycieli, z punktu widzenia ich motywacji do działania, wybór i sposób realizacji celów życiowych oraz przyjęcie określonego systemu wartości. Nie pominięto także analizy sytuacji życiowej jednostki, która determinuje jej interakcje społeczne, pośrednio wpływa na motywację, przyjmowane cele i wartości. Wraz z indywidualnym doświadczeniem staje się podstawą do refleksji nad własną egzystencją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.5612.VI.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7090.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 169-182.
Autorka opisuje jakość życia na przykładzie nauczycieli pracujących, a dodatkowo studiujących. Grupa ta bywa bardzo rzadko przedmiotem badań naukowych. W książce zwrócono uwagę na określenie czynników istotnych dla poczucia jakości życia nauczycieli, z punktu widzenia ich motywacji do działania, wybór i sposób realizacji celów życiowych oraz przyjęcie określonego systemu wartości. Nie pominięto także analizy sytuacji życiowej jednostki, która determinuje jej interakcje społeczne, pośrednio wpływa na motywację, przyjmowane cele i wartości. Wraz z indywidualnym doświadczeniem staje się podstawą do refleksji nad własną egzystencją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13103 [Magazyn 1], P.13102 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Dzisiaj)
Tyt. oryg.: Classroom discipline and management, 2004.
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Prezentowana książka zawiera przegląd rodzinnych, społecznych i szkolnych źródeł problemów z dyscypliną, który ma pomóc w autodiagnozie i wypracowaniu przyszłym i obecnym nauczycielom własnej teorii zarządzania klasą. Przedstawia osiem sprawdzonych empirycznie systemów zachowania dyscypliny w klasie, wśród nich teorie psychologiczne, psychiatryczne i psychoterapeutyczne. Relacjonuje główne problemy dyscyplinarne, takie jak: przemoc w szkole czy skutki kulturowego, społecznego i etnicznego zróżnicowania uczniów. Autor pokazuje również, jak prawidłowo kierować klasą w kilku aspektach: relacji między nauczycielem a uczniami, czasu i przestrzeni. Napisana przystępnym językiem, z licznymi przykładami z życia szkolnego podsuwa sposoby postępowania i wypracowania własnych metod pracy z uczniami agresywnymi i modelu przeciwdziałania przemocy w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11286.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12391.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This book maps out a new paradigm of teacher education an, by implication, professional education generally. The book opens with two alternative theories of teacher education and training and explains the concepts and assumptions on which they rest including beliefs about the nature and role of education in society. It then proposes a natural science paradigm and its implications for establishing a coherent view of teacher education. Subsequent chapters indicate the professional implications of such a model.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3196.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3195.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Praktyki, Profesjonalni Nauczyciele.)
W niniejszej książce, oprócz tekstów nauczycieli akademickich, zamieszczono wartościowe artykuły nauczycieli sprawujących opiekę nad studentami w czasie praktyk pedagogicznych, a także ciekawe teksty studentów występujących w roli praktykantów na drodze dochodzenia do nauczycielskiego profesjonalizmu. Uzasadnione jest więc, żeby w strukturze książki zostały wyróżnione trzy części składowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16348.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Oświaty Samorządowej ; 3)
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
PUBLIKACJA DOSTĘPNA W CZYTELNI W DZIALE V
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.938 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.937 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka adresowana jest do osób zainteresowanych własnym rozwojem, zwłaszcza gdy celem ich pracy jest pomaganie w rozwoju innym, a więc do kadry akademickiej kształcącej przyszłych pedagogów, do nauczycieli wszystkich typów szkół, wychowawców, psychologów i rodziców. porusza takie zagadnienia jak - Psychologia humanistyczna jako podstawa praktyki pedagogicznej - Samoaktualizacja jako kryterium zdrowia psychicznego - Uwarunkowania efektywności procesu wychowania - Trening interpersonalny jako metoda stymulująca proces samoaktualizacji - Eksperymentalne badania wpływu treningu interpersonalnego na poziom samoaktualizacji studentów. Celem tej pracy jest pomoc studentom kierunków pedagogicznych oraz pracującym już w zawodzie nauczycielom we właściwym rozumieniu celów wychowania, rozumieniu uwarunkowań konstruktywnych procesów interakcyjnych oraz w doskonaleniu ich umiejętności psychopedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2774.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
W prezentowanym tomie, zatytułowanym "Osobowość, kompetencje, powinności nauczyciela i wychowawcy" zostały opublikowane referaty uczestników konferencji pogrupowane w trzech rozdziałach: I, Osobowość i kompetencje nauczyciela, II. Zadania i powinności nauczyciela i wychowawcy, III. Nauczyciel wychowania fizycznego wobec wyzwań współczesności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13808.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja odnosi się do zaiteresowań autora problematyką związaną z agresywnym zachowaniem się uczniów w środowisku szkolnym oraz możliwościami przeciwdziałania lub zapobiegania temu zjawisku przez nauczycieli. Głównym celem pracy było ustalenie wpływu pedagogicznych kompetencji komunikacyjnych nauczycieli na poprawienie zachowania sie uczniów w środowisku szkolym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5065.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
W dzisiejszych czasach często nie docenia się nauczyciela, jego pracy, szczególnie zaś nauczyciela klas początkowych. Przecież to nauczyciel wywiera duży wpływ na młodego człowieka. Każdym swoim gestem, słowem, zachowaniem, przez to kim jest jako osoba, jak rozumie świat, innych ludzi, jak odnosi się do uczniów i przekazywanej wiedzy - kształtuje osobowość swoich uczniów. Jaki powinien być dobry nauczyciel? Jakie powinien posiadać predyspozycje osobowościowe, jakie jest jego miejsce i rola w szkole, jakie pełni role społeczne wobec uczniów, rodziny i społeczeństwa? Te pytania zadają sobie pedagodzy, pedeutolodzy i inni, którzy zainteresowani są zawodem nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6510.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Istotny motyw podjęcia się drążenia etycznego wątku - krytycznego wobec szkoły i otaczającego ją świata - wypływa jednak z dostrzeganej właśnie tu i teraz sytuacji osób, uczniów i nauczycieli, którzy w różny sposób pozbawiani są tego, co istotne w byciu człowiekiem - Pozbawiani są możności wyboru siebie samych - Oznacza to, w wielkim skrócie, stawanie się świadomością określaną przez byt - Szkoła pojawia się jako jeden z tych mechanizmów, które odbierają nam nasze myśli i nasze odczucia, zastępując je myślami i odczuciami uznanymi za korzystne nie przez nas i często wcale nie dla nas - Etyczne myślenie społeczne, mające zawsze w zanadrzu obraz godziwych relacji międzyludzkich, spotyka się tutaj z myśleniem o prawie jednostki do własnego rozwoju i o jej prawie do własnowolnego wyboru siebie - Łączy je krytyka tkwiących w szkole mechanizmów formowania człowieka na użytek dobrych czy złych, ale przede wszystkim aktualnie istniejących struktur.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2655.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera przegląd obecnego stanu oświaty i jego uwarunkowań oraz prezentuje bogatą ofertę edukacyjną mieszczącą się w "autorskich kreacjach dialogu edukacyjnego" w wykonaniu współautorów publikacji. Pozycja ta wnosi wiele nowych rozwiązań w celu unowocześnienia kształtowania edukacji na miarę XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3527.V.3 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2237.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3526.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kompetentny Nauczyciel)
Książka prezentuje najważniejsze zagadnienia z zakresu praktycznej pedagogiki terapeutycznej. Wskazuje nauczycielom problemy, jakie mogą napotkać w swojej pracy oraz podaje możliwe sposoby reagowania. Wyraźnie określa kompetencje nauczyciela w zakresie doradztwa uczniom i uczula na etyczny wymiar relacji między nauczycielem a potrzebującym pomocy uczniem .
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1930 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3208.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Książkę tę można by nazwać próbą określenia kanonów i dogmatów stosowanych w szkole i to zarówno w sprawach dotyczących przekazywania wiadomości jak i wychowania. Tak prowadzone nauczanie hamuje jednak rozwój intelektualny młodego człowieka, nie pozwala mu na samodzielne myślenie i twórcze poszukiwanie. Co zatem zrobić, by to zmienić? Jedno wydaje się pewne. Konieczna jest zmiana sposobu kształcenia nauczycieli. Autor nie daje gotowej recepty jak to zrobić, sugeruje jedynie pewne metody, omawia próby podejmowane przez innych. Jednego jest pewny, trzeba za wszelką cenę próbować.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2124.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2125.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi zbiór artykułów ukazujących dokonujące się w ostatnich latach przemiany w systemie polskiej edukacji oraz rolę nauczyciela w procesie zaistniałych zmian. Jest ona przeznaczona dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich oraz nauczycieli pragnących wzbogacić swą wiedzę o współczesnej szkole i kompetencjach zawodowych pedagoga.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3825.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ukazuje sposób funkcjonowania pedagogów, wynikający z ukrytych programów działania w kontaktach z wychowankami. Opisuje rolę nauczycieka wobec wyznań współczesnego świata i kierunek poszukiwań wiedzy w tym zakresie. Przedstawia rolę nauczyciela w rozwijaniu i podtrzymywaniu motywacji uczniów do nauki. Sformułowano wiele zasad efektywnego motywnowania. Zwrócono uwagę na problem modelowania osobowości nauczyciela, ukazująć role uczelni w dokonywaniu zmian. Praca składa się z dwóch części teoretycznej i empirycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2656.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej