NAUCZYCIELE
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(53)
Forma i typ
Książki
(53)
Dostępność
tylko na miejscu
(44)
dostępne
(26)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(15)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(13)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(44)
Autor
Ochmański Marian (1936- )
(6)
Daszykowska Jadwiga
(2)
Głowala Agnieszka
(2)
Jankiewicz Eugeniusz (1947- )
(2)
Kacprzak Lech
(2)
Korczyński Stanisław
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Tomaszewska Liliana
(2)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Cooper Jewell E
(1)
Edwards Clifford H
(1)
Elliott John (1938- )
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Grzesiak Jan (1946- )
(1)
Hagger Hazel
(1)
He Ye
(1)
Herbst Mikołaj (1973- )
(1)
Janowska Janina
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Kałuszyński Maciej
(1)
King Gail (1949- )
(1)
Komar Witold
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Levin Barbara B
(1)
Lewandowski Marek (1957- )
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
McCormack Rachel L
(1)
McIntyre Donald
(1)
Mieszalski Stefan (1946- )
(1)
Moule Jean
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Ogrodnik Joanna
(1)
Okoń Wincenty (1914- )
(1)
Olszak Alicja
(1)
Pankowska Dorota
(1)
Pasquarelli Susan Lee
(1)
Piekarski Jacek (nauki społeczne)
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Przybyła Ewa
(1)
Putkiewicz Elżbieta (1948- )
(1)
Siellawa-Kolbowska Krystyna E
(1)
Smak Ewa
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Starościak Wojciech
(1)
Strycharska-Gać Berta
(1)
Szymański Mirosław Stanisław (1954- )
(1)
Wagner Jarosław
(1)
Wilkin Margaret
(1)
Witkowski Lech (1951- )
(1)
Wiłkomirska Anna
(1)
Wiśniewska Ewa (pedagog)
(1)
Wycisk Jowita (1971- )
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Zacłona Zdzisława
(1)
Zahorska Marta
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Zowczak Jan
(1)
Łapiński Eugeniusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(10)
Kraj wydania
Polska
(52)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(52)
angielski
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(477)
ZARZĄDZANIE
(329)
NAUCZYCIELE
(-)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(58)
LUDZIE STARZY
(58)
Temat: czas
2001-0
(3)
1989-
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI
(1)
Słowo kluczowe
nauczyciel
(11)
uczeń
(4)
szkoła
(3)
United States
(2)
cultural competence
(2)
dokształcanie
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
kompetencje zawodowe
(2)
kształcenie ustawiczne
(2)
multicultural education
(2)
relacja nauczyciel-uczeń
(2)
teacher education
(2)
teachers
(2)
uczenie się
(2)
English language
(1)
aktywność
(1)
aktywność twórcza
(1)
awans zawodowy
(1)
budżet
(1)
doskonalenie zawodowe
(1)
dyscyplina
(1)
dyscyplina szkolna
(1)
e-learning
(1)
education
(1)
edukacja
(1)
edukacja kreatywna
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
efektywność
(1)
integracja szkolna
(1)
jakość życia
(1)
klasa szkolna
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
mentoring
(1)
minorities
(1)
mobbing
(1)
nauczanie na odległość
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
osobowość
(1)
oświata
(1)
praca domowa
(1)
praca zawodowa
(1)
praktyka pedagogiczna
(1)
problemy wychowawcze
(1)
przemoc w szkole
(1)
przygotowanie zawodowe
(1)
psychologia
(1)
racism
(1)
reading
(1)
reading specialist
(1)
samokształcenie
(1)
study and teaching
(1)
szkolnictwo
(1)
teacher development
(1)
teaching
(1)
technologia informacyjna
(1)
training
(1)
trening skuteczności nauczyciela
(1)
trudności wychowawcze
(1)
twórcze myślenie
(1)
twórcze uczenie się
(1)
uczeń agresywny
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
współpraca szkoły z rodzicami
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie do wartości
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
wynagrodzenie
(1)
środowisko szkoły
(1)
53 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7286 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7293 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowej konferencji naukowej w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą, 19-21 maja 1997 r.
Materiały zawarte w książce mają na celu zwiększenie zainteresowania nauczycieli akademickich i studentów problematyką pedagogiczną i zwiększy skuteczność oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych. Całość podzielona została na trzy części: I Z zagadnień kształcenia nauczycieli - problemy ogólne, II Wybrane problemy psychologiczno-pedagogiczne w kształceniu i w pracy nauczycieli-wychowawców, III Nauczyciel i rodzice wobec zagrożeń społecznych dzieci. Zaletą większości opracowań zawartych w publikacji jest ich aktualność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8236.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [385].
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Rozważania podjęte w pracy są kontynuacją zagadnień dotyczących pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym prezentowanych w poprzednich tomach. Tom składa się z trzech części. W pierwszej Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące m.in. współczesnych wyzwań dla szkoły i nauczyciela w kontekście przygotowania dzieci do uczenia się przez całe życie, oceny (nie)gotowości szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia oraz sposobów zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym. Kolejna część zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją nauczycieli realizowaną przez naszych południowych sąsiadów. Tom zamyka część będąca prezentacją wyników badań prowadzonych wśród studentów kierunków pedagogicznych. Zamieszczone w tej części opracowania skupiają się głównie na kwestiach dotyczących roli i zadań współczesnego nauczyciela oraz potrzeby i możliwości wychowania międzykulturowego w przedszkolu i w klasach I-III.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14441.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tom 9 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Szkoła przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozważania o kwestie związane z postrzeganiem współczesnej szkoły jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata.Pracę otwiera część zatytułowana Współczesna szkoła jako kultura ucząca się, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie organizowania środowiska uczenia się młodszych uczniów, a także ukazano zjawiska reprodukcji struktur społecznych czy blokowania potencjału twórczego dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują ponadto próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania, ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec poszukiwania, tworzenia i zmiany zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15723.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1752.I.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowane opracowanie powstało z myślą o nauczycielach decydujących się skierować na ,,wyboistą drogę'' nauczania dzieci niepełnosprawnych. Praca składa się z sześciu części. W pierwszej i drugiej przedstawiono teoretyczne podstawy badań. Część trzecia prezentuje cel i problemy badań oraz sposoby analizowania wyników. Rozdziały od czwartego do szóstego przedstawiają i analizują reazultaty badań, zaś zakończenie pracy to interpretacja wyników i wnioski końcowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2286 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2287.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 135-140.
Książka jest zbiorem ćwiczeń, zadań i materiałów dydaktycznych, przydatnych w kształceniu pedagogicznym studentów i doskonaleniu zawodowym nauczycieli. Autorka proponuje w niej aktywizujące sytuacje dydaktyczne do wykorzystania na zajęciach z pedagogiki dla nauczycieli oraz na zajęciach z innych przedmiotów na studiach stricte pedagogicznych (z dydaktyki, teorii wychowania, pedagogiki ogólnej, i in.). Ćwiczenia odnoszą się do podstawowych kompetencji profesjonalnego nauczyciela-wychowawcy klasy. Zadania polecane w książce mogą zrównoważyć nadmiernie teoretyczny model kształcenia nauczycieli, ponieważ – poza uczeniem umiejętności – wymagają od studentów pogłębionego analizowania zjawisk, samodzielności myślenia, konfrontowania teorii z rzeczywistością, krytycznej refleksji i inwencji twórczej. Z uwagi na brak publikacji o charakterze praktycznym dotyczących kształcenia nauczycieli i pedagogów (w literaturze pedentologicznej dominują prace teoretyczne i badawcze, brak również czasopisma, które mogłoby być formą wymiany doświadczeń w tym zakresie), książka może być dużą pomocą zarówno dla początkujących nauczycieli akademickich, jak i dla starszych, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności dydaktyczne czy przeciwdziałać rutynie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.7960.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9255.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy częściach.
Książka, która została przygotowana w oparciu o studia pedeutologiczne nad edukacją, jako całożyciowym doświadczeniem wprowadza czytelników w interdyscyplinarne ujęcie problematyki życia z perspektywy znaczenia edukacji, rozwoju osobowego, przemian globalnych i lokalnych w ujmowaniu rzeczywistości. Całość tomu przynosi wiele wniosków dotyczących edukacji formalnej i nieformalnej nauczycieli. Autorzy również zwracają uwagę na znaczenie doświadczeń życiowych w procesie wywoływania zmian w postrzeganiu i interpretacji rzeczywistości. Zaletą tego opracowania jest to, że nie zamyka, lecz raczej otwiera dyskusję nad edukacją ujmowaną jako całożyciowy proces. [ze Wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13852.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowym celem badań do publikacji było ustalenie jaką wiedzą o reformie dysponują nauczyciele, jaki mają wobec reformy stosunek emocjonalny i wreszcie czy są gotowi uczestniczyć w jej realizacji. W badaniach uwzględniono wskaźniki dotyczące kariery zawodowej nauczycieli oraz położenia społeczno-ekonomicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1283 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2550.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. 381-382.
W niniejszej publikacji poszukuje się odpowiedzi na pytania: Jak stymulować i rozwijać kreatywność i twórczość u dzieci i młodzieży? Jak zmieniać proces kształcenia i przygotowywać młode pokolenia do zmian zachodzących w społeczeństwie i na świecie? Całość pracy składa się z czterech rozdziałów, w których osią rozważań jest twórczość, kreatywność, edukacja, szkoła oraz style kierowania rozwojem i wyzwalaniem cech kreatywnych u dzieci i młodzieży. Publikacja ta ze względu na zróżnicowanie podejmowanych problemów wnosi istotny wkład do toczącego się od kilku lat dialogu na temat wychowania i kształcenia. Mamy nadzieję, że spotka się z zainteresowaniem wśród studentów, nauczycieli i wykładowców oraz władz oświatowych, albowiem większość publikowanych artykułów odznacza się nowatorskim podejściem do problemów edukacji we współczesnym świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10963.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11936.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-170. Indeks.
Nowe metody w pedagogice kreowane przez doświadczenia noszą nazwę doświadczalnictwa. Podejmowanie innowacji pedagogicznych nie jest i nie może być jednopodmiotowe. To zawsze jest proces, który odbywa sie między ludźmi - nauczycielami, uczniami, rodzicami, środowiskiem lokalnym. W książce autorka napisała o innowacjach, emocjach, komunikacji interpersonalnej. Obcowanie dorosłego człowieka z dzieckiem ma wpływ na kształtowanie się sposobu pojmowania takich wartości jak: prawda, człowiek, życie, miłość, wiara, ojczyzna, formułuje się system wartości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8415.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9818.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Mediów)
Bibliogr. s. 217-228.
W ujęciu zaproponowanym przez dr. J. Wagnera odzwierciedlone zostały najnowsze trendy oraz prognozy dotyczące dynamiki i kierunków rozwoju mediów wspierających proces edukacji. Uwzględniona została problematyka zarówno z zakresu teorii pedagogicznych istotnych w kształceniu na odległość, jak i możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych w procesie nauczania uczenia się wspomaganego komputerowo. Na podstawie przeprowadzonych badań autor książki wskazuje na potrzebę i konieczność tworzenia uczelnianych systemów wspomagania procesu nauczania-uczenia się. Ukazując pewne niedoskonałości tej formy kształcenia, podkreśla istotne pozytywne aspekty wykorzystania technologii informacyjnych w procesie kształcenia i ich wpływ na wyniki sprzyjające podnoszeniu jakości zajęć oraz skuteczności pracy pedagoga-nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13728.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
A series of essays on mentoring issues in education, which includes discussion of the political and historical aspects of mentoring, the mentor-student relationship and the generic skills approach to mentoring.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3241.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3240.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy częściach.
Monografia jest próbą zwrócenia uwagi na istotne zagadnienia działalności nauczyciela w polskiej szkole zmierzające do realizacji wymiaru europejskiego współczesnej edukacji. W związku z tym refleksja dotyczy tu między innymi dyspozycji psychicznych nauczyciela, podmiotowości w procesie edukacji, przygotowania do nauczania określonych przedmiotów, pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, kształcenia zawodowego, dostępu do informacji, działań profilaktycznych czy edukacji ustawicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13850.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lech Witkowski w swej nowej książce udowadnia, że pożegnanie z autorytetem (zjawiskiem i pojęciem) jest chyba przedwczesne. We wstępie do Wyzwań autorytetu... zapowiada co prawda, że czas zapotrzebowania na autorytety skończył się, jednak faktycznie – jeśli dobrze odczytuję tę zapowiedź, to nie chodzi o zerwanie z tym problemem, lecz raczej zależy mu na nowym jego odczytaniu, i to w dwóch możliwych warstwach: realnej i semantycznej. Pierwszy zabieg L. Witkowskiego polega na wyrwaniu autorytetu naukom behawioralnym, a więc odcięciu go od sił żywotnych oferowanych przez ten kierunek uprawiania psychologii, który polega na redukowaniu wszystkiego do konkretnych zachowań ludzi i prowadzenia precyzyjnych badań empirycznych (najlepiej eksperymentalnych). Propozycja L. Witkowskiego polega na wprowadzeniu autorytetu w obszar nauk humanistycznych, czyli uznaniu, że zjawisko to ma genezę kulturową, a tym samym jest bardziej płynne, bardziej uwarunkowane tradycją historyczną, bardziej wysycone wartościami, niż chcieliby to zaakceptować przedstawiciele nauk behawioralnych. Drugi zabieg na autorytecie polega na nadaniu temu pojęciu nowego znaczenia. Mówiąc krotko i konkretnie, chodzi o potraktowanie autorytetu jako soczewki, która pozwala ludziom lepiej orientować się w otoczeniu społecznym, pewne rzeczy wyodrębniać z niego wyraziście, a inne ignorować, przetwarzać informacje o świecie zgodnie z tym, co widzimy w tym „szkle powiększającym” autorytetu. Chcąc jak najlepiej oddać to oryginalne podejście: autorytet jest generatorem znaczeń społecznych, który pozwala z nieograniczonej liczby sensów możliwych do wydobycia z rzeczywistości uznać za własne tylko niektóre z nich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8354 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9727.VI.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9726.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Zaburzenia żywienia oraz okaleczanie się często ze sobą współwystępują. Budzą lęk i niezrozumienie otoczenia, stanowiąc tym samym wyzwanie dla profesjonalistów zajmujących się pomaganiem. Tymczasem dla młodych ludzi zachowania te bywają drogą do realizacji ważnych potrzeb. Wzmacniają poczucie własnej wartości, bywają sposobem kontrolowania własnego życia lub strategią radzenia sobie z silnymi emocjami, które towarzyszą kryzysowi tożsamości okresu dorastania. Autorzy adresują książkę przede wszystkim do osób, które pozostają w kontakcie z młodzieżą i czują się odpowiedzialne za wspieranie prawidłowego jej rozwoju. Kierują ją do wychowawców, nauczycieli i opiekunów szkół, internatów, szpitali, świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Osoby te często jako pierwsze odbierają sygnały o autodestruktywnych tendencjach wychowanków. Z odpowiednią wiedzą mogą stać się nieocenionym źródłem wsparcia emocjonalnego i informacyjnego, przeciwdziałać pogłębianiu problemu, budzić motywację do korzystania z profesjonalnej pomocy oraz inicjować działania profilaktyczne wśród kolegów osób dotkniętych problemem autodestruktywności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8696.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10155.III.9 [Czytelnia B], 10156.III.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera szereg interesujących tekstów obejmujących rozległy obszar teoretyczny i praktyczny funkcjonowania nauczyciela w zmieniającym się świecie. W książce przedstawiono ustalenia teoretyczne oraz związane z nimi wyniki poszukiwań empirycznych poświęcone przemianom cywilizacyjnym i zagadnieniom funkcjonowania zawodowego nauczyciela w kontekście tych przemian. Treść poszczególnych artykułów odzwierciedlają współczesną tendencję do integralnego traktowania wychowania i kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6872.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 541-571.
Zamiarem autora było dokonanie interpretacji pojęcia etosu z perspektywy socjologa, ukazanie osoby nauczyciela w relacji do wykonywanego zawodu - powołania nauczycielskiego, dokonanie zwięzłej chrakterystyki warunków polskiej transformacji w odniesieniu do edukacji, przedstawienie wybranych badań socjologicznych dotyczących etosu nauczyciela w Polsce, ukazanie struktury rozprawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8649.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Awans zawodowy nauczyciela: poradnik. - Warszawa : Wydawnictwa CODN, 2000. - 179 s. ; 30 cm.
Forma i typ
Temat
Słowo kluczowe: awans zawodowy nauczyciel
Czy nauczyciel powinien asansować? Co daje nauczycielowi rozwój zawodowy, poświadczony zdobyciem kolejnego stopnia awansu? Co dla podnoszenia jakości pracy szkoły oznacza awans zawodowy pracujących w danej placówce nauczycieli? Poszukiwanie odpowiedzi na te i inne pytania to dobry początek lektury tego podręcznika, który pomoże w przejściu przez nową ścieżkę nauczycielskiego awansu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.222.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej