Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(83)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(82)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(76)
dostępne
(33)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(10)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(27)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(78)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Czerniawska Ewa
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Włodarski Ziemowit
(3)
Batorski Jarema
(2)
Gillespie Paula
(2)
Goodlad Sinclair
(2)
Johnson Robert L
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Lerner Neal
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
McCann Vivian
(2)
Radzicki Józef
(2)
Senge Peter M
(2)
Agee Karen Sue 1948-
(1)
Anderson Jason
(1)
Anderson John R. (1947- )
(1)
Arens Katherine (1953- )
(1)
Balkemore Sarah-Jayne
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Blythman Margo
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Boud David
(1)
Brent Rebecca
(1)
Brock Annie
(1)
Brophy Jere E
(1)
Brown H. Douglas 1941-
(1)
Brown James Dean
(1)
Bygate Martin
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Campbell Bruce 1945-
(1)
Campbell Linda 1948-2003
(1)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(1)
Cichosz Paweł
(1)
Cohen Ruth
(1)
Colman Andrew M
(1)
Coombe Christine A. (Christine Anne) 1962-
(1)
Cottrell Stella
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dansereau Donald F
(1)
Dickinson Leslie
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Dryden Gordon (1931- )
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Ehren Barbara J
(1)
Ellis Rod
(1)
Falchikov Nancy 1939-
(1)
Felder Richard M
(1)
Frith Uta
(1)
Fry Ronald W
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Gołuchowski Jerzy
(1)
Géron Aurélien
(1)
Hamer Hanna
(1)
Hampton Daphne
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Harris Neil
(1)
Highton Melissa
(1)
Hirst Beverly
(1)
Hodges Russ 1958-
(1)
Hollins Peter
(1)
Hryniewicz Janusz T. (1948- )
(1)
Hundley Heather
(1)
Hurbans Rishal
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Johnson Keith
(1)
Karwowski Waldemar (1953- )
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Korolewska-Mróz Helena
(1)
Kosińska Maria
(1)
Krupski Rafał
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kubanyiova Magdalena 1977-
(1)
Kuczyński Marek (1969- )
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Kwieciński Mirosław
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Laurs Deborah
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lewicka Grażyna
(1)
Mackintosh Nicholas J. (1935- )
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
McCombs Barbara
(1)
Mejzińska Grażyna
(1)
Mietzel Gerd (1936- )
(1)
Mikina Agnieszka
(1)
Miller Piotr
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Neale Robert
(1)
Newbern Dianna
(1)
Niebrój Lesław
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Nikodemska El Tairy Hanna
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Phillips D. C. (1938- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(41)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(61)
Kalifornia (USA)
(6)
Kiribati
(5)
Anglia
(4)
Nowy Jork (stan) (USA)
(4)
Ohio (USA)
(2)
Wielka Brytania
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(63)
angielski
(19)
portugalski
(1)
Odbiorca
Poziom nauczania szkoły wyższe
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Pedagodzy
(1)
Programiści
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
UCZENIE SIĘ
(38)
JĘZYKI
(12)
Uczenie się
(12)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(11)
Strategie uczenia się
(10)
NAUCZANIE
(9)
Tutoring
(9)
Metody nauczania
(7)
Motywacja uczenia się
(7)
Nauczanie języków obcych
(6)
JĘZYK ANGIELSKI
(4)
PAMIĘĆ
(4)
Pamięć
(4)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(3)
Coaching
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Korepetycje
(2)
MOTYWACJA
(2)
Motywacja
(2)
MÓZG
(2)
Nauczanie
(2)
OTOCZENIE FIRMY
(2)
PRACA UMYSŁOWA
(2)
Psychologia
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
SAMOKSZTAŁCENIE
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
UCZNIOWIE
(2)
Uczenie się maszyn
(2)
Układ nerwowy
(2)
ZARZĄDZANIE
(2)
ZAWÓD
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Algorytmy
(1)
Autonomy (Psychology)
(1)
BEHAWIORYZM
(1)
CZYTANIE
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO z TRUDNOŚCIAMI w UCZENIU SIĘ
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Etologia
(1)
Genetyka
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
Językoznawstwo
(1)
KADRY
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
Kształcenie
(1)
Language acquisition
(1)
Language and languages - study and teaching
(1)
Language disorders
(1)
Learning, Psychology of
(1)
MNEMOTECHNIKA
(1)
Metodologia
(1)
Mnemotechnika
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
Nauczyciele
(1)
Neurobiologia
(1)
OCENY SZKOLNE
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
Odruchy
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Osobowość
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PIELĘGNIARKI i PIELĘGNIARZE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POZNANIE
(1)
POŁOŻNE
(1)
PRACA ZESPOŁOWA
(1)
PRODUKTYWNOŚĆ PRACY
(1)
PROGRAMOWANIE (informat.)
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
PSYCHOFIZYKA
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(1)
PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH
(1)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
PSYCHOPATOLOGIA
(1)
Poznanie
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Psychofizyka
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychomotoryka
(1)
Psychopatologia
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Różnice indywidualne
(1)
SPOSTRZEGANIE
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
STRES
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
Podręcznik
(6)
Poradnik
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
PORADNIKI
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(23)
Językoznawstwo
(6)
Psychologia
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Biologia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
uczenie się
(11)
organizacja ucząca się
(8)
teaching
(8)
language
(7)
language acquisition
(5)
learning
(5)
motywacja
(5)
nauczanie
(5)
pamięć
(5)
study and teaching
(5)
tutor
(5)
tutoring
(5)
motivation
(4)
peer teaching
(4)
psychology
(4)
English language
(3)
emocje
(3)
nauczyciel
(3)
peer tutoring
(3)
study
(3)
uczenie maszynowe
(3)
zarządzanie wiedzą
(3)
applied linguistics
(2)
coaching
(2)
dzieci
(2)
inteligencja emocjonalna
(2)
język obcy
(2)
kompetencje pracownicze
(2)
kultura organizacyjna
(2)
learning strategies
(2)
linguistics
(2)
myślenie
(2)
organizacja
(2)
przedsiębiorstwo
(2)
rodzice
(2)
second language acquisition
(2)
sztuczna inteligencja
(2)
terapia
(2)
uczeń
(2)
warunkowanie sprawcze
(2)
writing centers
(2)
wspomnienia
(2)
zmysły
(2)
EFL
(1)
Japanese speakers
(1)
academic achievement
(1)
adolescent writers
(1)
aktywizacja
(1)
aktywność
(1)
algorytm
(1)
algorytm uczenia się
(1)
arteterapia
(1)
autonomia
(1)
autonomy
(1)
badania psychologiczne
(1)
bezpieczeństwo informacyjne
(1)
biopsychologia
(1)
brain
(1)
ból
(1)
children
(1)
classroom managment
(1)
cognition
(1)
cognitive style
(1)
czynności fizjologiczne
(1)
czynności ochronne
(1)
czynności rozrodcze
(1)
czynności ruchowe
(1)
dialog edukacyjny
(1)
dieta
(1)
dokument elektroniczny
(1)
dziedziczenie cech
(1)
e-learning
(1)
education
(1)
edukacja
(1)
edukacja szkolna
(1)
efektywność pracy
(1)
effective teaching
(1)
glottodydaktyka
(1)
higher education
(1)
homeostaza wewnątrzustrojowa
(1)
individual difference
(1)
individual differences
(1)
inteligencja
(1)
interactive tasks
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kierowanie
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
kompetencje
(1)
kompetencje językowe
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
kultura organizacji
(1)
language teacher
(1)
learning strategy
(1)
literacy acquisition
(1)
literacy disorders
(1)
literacy learning
(1)
mentor
(1)
methodology
(1)
metoda Montessori
(1)
modern English
(1)
84 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Głównym celem książki jest udostępnienie studentom informacji pogłębiających wiedzę zdobywaną w czasie seminariów dyplomowych z zakresu hotelarstwa, gastronomii, obsługi ruchu turystycznego, zarządzania i marketingu. Część materiału publikacji dotyczy tworzenia prac dyplomowych. Książka wskazuje jak postępować w toku poszczególnych czynności, aby tworzona praca dyplomowa miała charakter twórczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1409.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Psychology : core concepts, 2009
Bibliogr. s. 259-276. Indeks.
Tom II podręcznika omawia 3 wielkie tematy w psychologii: emocje i motywacje, uczenie się oraz pamięć. Problematyka związana z emocjami szczególnie obrosła w mity i wątpliwości. Autorzy rozprawiają się z tradycyjnym poglądem ukazującym emocje jako kłopotliwy ciężar i przeszkodę w korzystaniu z rozumu. Według nich inteligentna maszyna pozbawiona uczuć nie potrafiłaby wytworzyć zgodnego z prawdą obrazu rzeczywistości. Przedstawiają także różne rodzaje motywacji, wskazując charakterystyczne dla nich wpływy biologiczne, umysłowe, behawioralne i społeczno-kulturowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10909.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Algorytmy sztucznej inteligencji : ilustrowany przewodnik / Rishal Hurbans ; przekład: Tomasz Walczak. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - XXIII, [1], 335 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
To praktyczny przewodnik po algorytmach sztucznej inteligencji. Skorzystają z niego programiści i inżynierowie, którzy chcą zrozumieć zagadnienia i algorytmy związane ze sztuczną inteligencją na podstawie praktycznych przykładów i wizualnych wyjaśnień. Książka pokazuje, jak radzić sobie z takimi zadaniami programistycznymi jak wykrywanie oszustw bankowych czy sterowanie pojazdem autonomicznym. Pierwsze rozdziały dotyczą podstawowych koncepcji i algorytmów i stają się punktem wyjścia do bardziej złożonych tematów: wydajnych algorytmów przeszukiwania oraz poszukiwania rozwiązań w środowisku konkurencyjnym. Przedstawiono tu zagadnienia uczenia maszynowego, w tym proces przygotowania danych, modelowania i testowania. Omówiono też zasady uczenia przez wzmacnianie za pomocą algorytmu Q-learning.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21081.XV.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21080.XV.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 379-392.
Podręcznik wybitnego dydaktyka polskiego pokazuje proces nabywania wiedzy i kompetencji dydaktycznych przez nauczyciela. Autor umiejętnie łączy teorię i praktykę, aby odpowiedzieć na pytania czego uczy szkoła, jak kierować uczeniem się, jak poznać osiągnięcia szkolne ucznia. Książka przydatna zarówno dla studentów pedagogiki, młodych nauczycieli, jak i doświadczonych pedagogów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10244.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Longman Guide to Peer Tutoring / Paula Gillespie, Neal Lerner. - Second edition - New York : Pearson Longman, 2008. - XIII, 209 pages ; 23 cm.
(Longman professional development series in composition)
Includes index.
Grounded in current writing center theory and practice, The Allyn & Bacon Guide to Peer Tutoring provides students with a comprehensive introduction to effective tutoring. Throughout the book, readers hear the voices of tutors and writers in first-person peer tutor accounts, reflective essays, and transcripts from actual sessions. Within each chapter, techniques, models, and exercises provide instruction appropriate for any level of tutoring.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18651.XXIV.14.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Peer Tutoring : A training and facilitation guide / Jesse Pirini. - Wellington : NZCER PRESS, copyright 2017. - 97 pages ; 30 cm.
Peer tutoring is the system of instruction in which learners help each other and learn by teaching. Tutoring schemes have been used in a variety of contexts--with students teaching students, students teaching school pupils, non-professional adults teaching adults and children, and pupils teaching pupils. This book: (1) describes specimen tutoring schemes; (2) analyses objectives; (3) outlines research findings on the effectiveness of peer tutoring; (4) indicates how tutoring can be developed in schools and in higher education; (5) considers one major tutoring scheme in detail ("the Pimlico Connection"); and (6) offers practical suggestions on how to set up a peer tutoring scheme.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18629.XXIV.14.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Peer coaching for adolescent writers / Susan Ruckdeschel ; foreword by Diane E. DeFord. - Thousand Oaks, Calif. : Corwin Press, c2010. - XVIII, 169 pages : illustations ; 28 cm.
Includes bibliographical references and index.
Susan Ruckdeschel provides a clear rationale for having student writers coach each other as they revise their work. Her explanations, examples, practical tips, and reproducibles enable teachers to use the process successfully in their own classrooms. This peer review process is straightforward, engaging, and flexible, and aims to develop students’ independence as writers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18648.XXIV.14.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja jest bardzo czytelnie napisanym podręcznikiem akademickim skierowanym do studentów szkół pedagogicznych oraz nauczycieli-praktyków. Każdy rozdział zawiera wprowadzenie do głównego tematu, opis zagadnień oraz podsumowanie, w którym oprócz krótkiego streszczenia treści, pod hasłem "Pomyślmy wspólnie" znajdziemy zadanie do rozwiązania, a ponadto podstawowe pojęcia i zagadnienia, które Czytelnik powinien znać po lekturze rozdziału oraz wykaz literatury uzupełniającej. Główne tematy książki to rozwój i jego optymalizacja, podstawowe procesy i czynności interesujące pedagoga (ontogenetyczny rozwój człowieka, uczenie się, nauczanie i wychowywanie), interakcje pedagogiczne (ogólny punkt widzenia psychologa, relacja nauczyciel-uczeń), praktyczne wskazania, czyli jak poznać samego siebie, jak ułatwić samopoznanie uczniowi oraz jak wzbudzić motywację poznawczą ucznia. Zamiast zakończenia przedstawiono refleksje pedagogiczne, m.in. co łączy a co różni nauczycieli i uczniów oraz rozważania na temat sukcesu pedagogicznego oraz niebezpieczeństwa porażki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3081 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3082.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4084.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 169-176.
Niniejsze opracowanie zostało poświęcone problemowi aktywności uczniów szkół zawodowych. Część teoretyczna pracy dotyczy zagadnień związanych z aktywnością człowieka. Rozpatrywano ją z punktu widzenia takich nauk, jak psychologia, socjologia i pedagogika. Scharakteryzowano także koncepcje pedagogiczne nawiązujące do problemu aktywizacji uczniów. Część druga to prezentacja badań przeprowadzonych w 2008 i 2013 roku wśród uczniów szkół zawodowych z powiatów ełckiego, oleckiego, gołdapskiego i kętrzyńskiego. Ich celem była diagnoza i analiza poziomu zaangażowania uczniów w zakresie nabywania wiedzy i umiejętności zawodowych, a także ich aktywności w obszarze społecznym szkoły. Rozdział trzeci poświęcony jest metodyce kształcenia zawodowego. Zaprezentowano w nim zasady i szeroką gamę metod aktywizujących. Część ta stanowi swoisty przewodnik metodyczny, z którego korzystać mogą studenci, nauczyciele i inne osoby zajmujące się dydaktyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18531.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9049.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10634.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Allyn and Bacon guide to peer tutoring / Paula Gillespie, Neal Lerner. - Second edition - New York : Pearson/Longman, copyright2004. - XIII, 209 pages ; 23 cm.
Includes bibliographical references (p. 187-201) and index.
The Allyn & Bacon Guide to Peer Tutoring provides readers with a comprehensive introduction to effective tutoring. Throughout the book, readers hear the voices of tutors and writers in first-person peer tutor accounts, reflective essays, and transcripts from actual sessions. Within each chapter, techniques, models, and exercises provide instruction appropriate for any level of tutoring.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18636.XXIV.14.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka wskazuje, że ważne są nie tylko treści poznawcze, ale również kształtowanie poczucia wartości ucznia, jego wiary w możliwości odniesienia sukcesu. Nauczyciel może poczuć się autentycznym wychowawcą, kiedy zrozumie, że uczyć to rzeczywiście wychowywać, czyli mieć odpowiedzialny wpływ na kształtowanie się ważnych sfer osobowości, motywacji, hierarchii wartości, skuteczności działania drugiego człowieka. Autor umiejętnie pokazuje, jak w procesie dydaktycznym można wykorzystać teorie psychologiczne, oraz udowadnia, że znajomość psychologii może być bardzo przydatna w mistrzowskim uprawianiu swego zawodu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2403.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition)
This book explores how complex systems theory can contribute to the understanding of classroom language learner motivation through an extended examination of one particular, situated research project. Working from the lived experience of the participants, the study describes how action research methods were used to explore the dynamic conditions operating in a foreign language classroom in Japan. The book draws attention to the highly personalised and individual, yet equally co-formed nature of classroom foreign language learning motivation and to the importance of agency and emotions in language learning. It presents an extended illustration of the applicability of complex systems theory for research design and process in SLA and its narrative approach shines light upon the evolving nature of research and role of the researcher. The study will be a valuable resource for practitioners, researchers and postgraduate students interested in classroom language teaching and learning, especially those with a focus on motivation among learners.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17701.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okł. i s. tyt.: Ku superelastycznej organizacji.
Bibliogr. przy rozdz.
W książce autorzy przedstawili wybrane, znane powszechnie elementy teorii organizacji i zarządzania wraz z oceną ich przydatności w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem. Opisali również stosunkowo nowe koncepcje zarządzania, mające na celu przede wszystkim uelastycznienie organizacji, aby zapewnić jej nie tylko przetrwanie, lecz także rozwój w coraz bardziej chaotycznym i niepewnym otoczeniu. Poszczególne rozdziały w książce poświęcono: - elastyczności organizacji jako odpowiedzi na turbulencje otoczenia - elastyczności celów, strategii, struktur i zasobów - organizacji procesowej, wirtualnej, fraktalnej, sieciowej i uczącej się - wykorzystaniu chaosu w zarządzaniu (organizacji w ruchu) - koncepcjom systemowym - kulturze elastycznej organizacji oraz - kierowaniu ludźmi w zrelatywizowanym i dynamicznym świecie organizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8802 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10275.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wcześniejsze wydanie pod tytułem: Odruchy, uczenie i zachowanie : klucz do umysłu dziecka : nieinwazyjne metody rozwiązywania problemów związanych z uczeniem się i zachowaniem.
Bibliografia na stronach 215-221, netografia na stronie 11. Indeksy.
Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że „dziecko z tego wyrośnie”. Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18584.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18583.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 13, r. 2014)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18915.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Peer Tutoring : A Guide to Learning by Teaching / Sinclair Goodlad, Beverley Hirst. - London; New York : Kogan Page; Nichols Publishing, copyright 1989. - 184 pages ; 30 cm.
Peer tutoring is the system of instruction in which learners help each other and learn by teaching. Tutoring schemes have been used in a variety of contexts--with students teaching students, students teaching school pupils, non-professional adults teaching adults and children, and pupils teaching pupils. This book: (1) describes specimen tutoring schemes; (2) analyses objectives; (3) outlines research findings on the effectiveness of peer tutoring; (4) indicates how tutoring can be developed in schools and in higher education; (5) considers one major tutoring scheme in detail ("the Pimlico Connection"); and (6) offers practical suggestions on how to set up a peer tutoring scheme.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18628.XXIV.14.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Językowa Dzisiaj. Podręcznik akademicki)
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza publikacja jest znakomitym podręcznikiem dla studentów kierunków filologicznych oraz wsparciem dla nauczycieli języków obych. Ukazuje cele programowe kształcenia językowego od strony ucznia, określa cechy istotne w pewnych grupach wieku i zaawansowania uczniów, wskazuje typowe uczniowskie trudności i omawia praktyczne sposoby, w jakie nauczyciel może je pokonać. W kolejnych rozdziałach podręcznika autorzy omawiają: nowoczesne cele nauczania języka obcego, wymagania nowej podstawy programowej, europejską politykę językową, rozwijanie kompetencji interkulturowych, umiejętność posługiwania się nowymi technologiami, problemy specyficzne dla poszczególnych grup uczących się języka obcego, trudności, z którymi borykają się uczniowie oraz sposoby identyfikowania trudności ucznia i wspierania go w ich pokonywaniu. Podręcznik uwzględnia również obecną sytuację w szkolnictwie i na rynku usług edukacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11412.V.8 [Wypożyczalnia A], P.11411.V.8 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12625.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Peer Tutoring Handbook / Judith Tolhurst, Neil Harris. - Bristol : The Cloister House Press, copyright 2015. - 52 pages : illustrations ; 30 cm.
Peer tutoring is essentially equipping pupils with the tools to help each other learn. Based on a coaching model it will move both the peer tutor and tutee forward in that it enables both pupils to have a dialogue about learning and reinforces and embeds learning from the classroom. Both the tutor and tutee benefit from peer tutoring. Peer tutors are taught coaching skills and the tutees gain confidence from learning with an older pupil. The peer tutoring programme been designed collaboratively by Judith Tolhurst and Neil Harris.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18627.XXIV.14.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biologiczne mechanizmy zachowania się ludzi i zwierząt / Bogdan Sadowski. - Wydanie 3, 4 dodruk - Warszawa : PWN, copyright 2012. - 584, [1] strony : rysunki, tablice ; 24 cm.
Bibliografia strony 564-[585].
Czytelnik znajdzie tu wiele informacji na temat: dziedziczenia cech, funkcjonowania neuronów, właściwości układów sensorycznych, problemów uczenia się i pamięci, mechanizmów mowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19094.III.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19093.III.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej