Nauczanie języków obcych
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(229)
Forma i typ
Książki
(228)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Programy komputerowe
(4)
Rejestracje audio i wideo
(3)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(206)
dostępne
(120)
nieokreślona
(16)
wypożyczone
(9)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(19)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(114)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(218)
Autor
Zemach Dorothy E
(12)
Mann Malcolm
(7)
Taylore-Knowles Steve
(7)
Kotane L.V
(6)
Dörnyei Zoltán
(4)
Dörnyei Zoltán
(3)
Gębal Przemysław (1972- )
(3)
Harmer Jeremy (1947- )
(3)
Long Michael H
(3)
Makova M.N
(3)
Oxford Rebecca L
(3)
Ur Penny
(3)
Uskova O.A
(3)
Benati Alessandro G
(2)
Chomacki Kate
(2)
Cohen Robert F
(2)
Deczewska Justyna
(2)
Doughty Catherine J
(2)
Erofeeva I.N
(2)
Goh Christine Chuen Meng
(2)
Grieveson Margaret
(2)
Hogue Ann
(2)
Hughes Stacey H
(2)
Kisslinger Ellen
(2)
Lansford Lewis
(2)
Latham-Koenig Christina (1952- )
(2)
Mackey Alison
(2)
McKinnon Mark
(2)
Mercer Sarah
(2)
Miller Judy L
(2)
Murphy-Judy Kathryn Annette
(2)
Myles Jane
(2)
Oliver Rhonda
(2)
Oshima Alice
(2)
Oxenden Clive (1953- )
(2)
Philp Jenefer
(2)
Pugliese Chaz
(2)
Richards Jack C. (1943- )
(2)
Russell Victoria (Professor of Spanish)
(2)
Ryan Stephen
(2)
Thornbury Scott 1950-
(2)
Tomlinson Brian
(2)
Świrko Krzysztof
(2)
Acklam Richard (1960- )
(1)
Akšina T.E
(1)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna (1955- )
(1)
Amerstorfer Carmen M
(1)
Anderson Marti
(1)
Arnold Jane
(1)
Ball Phil (1957- )
(1)
Barto Karen 1976-
(1)
Batstone Rob
(1)
Bazvanova T.N
(1)
Beatty Ken
(1)
Bielak Marlena
(1)
Birdsall Melanie
(1)
Birsh Judith R
(1)
Bixby Jennifer
(1)
Bland Janice
(1)
Boyle Mike
(1)
Boyle Mike S
(1)
Bradbury Tom
(1)
Brinton Donna M
(1)
Broudy Daniel
(1)
Broughton Geoffrey
(1)
Broughton Geoffrey 1927-
(1)
Brown H. Douglas (1941- )
(1)
Brown H. Douglas 1941-
(1)
Brown James Dean
(1)
Brumfit Christopher
(1)
Burgess Sally
(1)
Burns Anne 1945-
(1)
Byram Michael
(1)
Campbell Bruce 1945-
(1)
Campbell Linda 1948-2003
(1)
Carreker Suzanne
(1)
Celce-Murcia Marianne
(1)
Chodkiewicz Halina
(1)
Clandfield Lindsay
(1)
Clark Alisha
(1)
Clarke Mark A
(1)
Cleary Timothy J
(1)
Clegg John (1946- )
(1)
Combs Martha
(1)
Coombe Christine A. (Christine Anne) 1962-
(1)
Coonan Carmel Mary
(1)
Cummins Jo
(1)
Curtis Jane
(1)
Czarkowska Iwona (1970- )
(1)
DaSilva Iddings Ana Christina
(1)
Dainty Peter
(1)
Dakowska Maria (1950- )
(1)
Daloiso Michele
(1)
Davis Fiona
(1)
De Oliveira Luciana C
(1)
Dean Deborah 1952-
(1)
Dellar Hugh
(1)
Devitt Matthew
(1)
Devos Nathan J
(1)
Dickinson Leslie
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(29)
2010 - 2019
(150)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(83)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Wielka Brytania
(62)
Anglia
(49)
Polska
(41)
Nowy Jork (stan) (USA)
(27)
Rosja
(16)
Kalifornia (USA)
(4)
Kiribati
(4)
Wirginia (USA)
(4)
Stany Zjednoczone
(4)
Niemcy
(3)
Massachusetts (USA)
(3)
Illinois (USA)
(2)
New Hampshire (USA)
(2)
Kanada
(2)
Australia
(1)
Chiny
(1)
Connecticut (USA)
(1)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Indie
(1)
Michigan (USA)
(1)
Holandia
(1)
Pensylwania (USA)
(1)
Singapur
(1)
Szwajcaria
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
angielski
(178)
polski
(34)
rosyjski
(17)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(28)
B2 poziom biegłości językowej
(15)
C1 poziom biegłości językowej
(9)
A2 poziom biegłości językowej
(4)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(4)
B1 poziom biegłości językowej
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
Nauczyciele języków
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 plus
(2)
C2 poziom biegłości językowej
(2)
Dorośli
(2)
Nauczyciele
(2)
Poziom zaawansowany
(2)
Poziom średniozaawansowany
(2)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
B2 (poziom naukowy)
(1)
C1 (poziom naukowy)
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dziennikarze
(1)
Gimnazja
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Poziom podstawowy A1-A2
(1)
Poziom podstawowy B1-B1+
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1468)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(478)
ZARZĄDZANIE
(329)
Nauczanie języków obcych
(229)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
WIELKA BRYTANIA
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
Bezpieczeństwo narodowe
(67)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Historia
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(58)
LUDZIE STARZY
(58)
Temat: czas
2001-
(13)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(28)
Sprawdziany i testy
(6)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(213)
Edukacja i pedagogika
(169)
Zarządzanie i marketing
(12)
Psychologia
(5)
Kultura i sztuka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
English language
(78)
study and teaching
(64)
teaching
(46)
learning
(34)
English
(32)
second language acquisition
(30)
foreign speakers
(26)
writing
(22)
reading
(21)
language
(19)
grammar
(16)
русский язык
(16)
language learning
(14)
foreign language
(13)
speaking
(13)
language teaching
(11)
бизнес
(11)
education
(10)
B2
(9)
B2 (poziom biegłości językowej)
(9)
learning strategies
(9)
FCE
(8)
textbook
(8)
group work
(7)
language skills
(7)
psychology
(7)
teaching materials
(7)
listening
(6)
rhetoric
(6)
teaching approaches
(6)
A2 (poziom biegłości językowej)
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(5)
bilingualism
(5)
linguistics
(5)
motivation
(5)
teacher
(5)
vocabulary
(5)
тесты
(5)
B1 (poziom biegłości językowej)
(4)
C1
(4)
English teacher
(4)
classroom managment
(4)
communication
(4)
communication skills
(4)
język obcy
(4)
language acquisition
(4)
learner
(4)
literature
(4)
methodology
(4)
methods of teaching
(4)
nauczanie języków obcych
(4)
research method
(4)
study
(4)
CLIL
(3)
CPE
(3)
Japanese speakers
(3)
academic reading
(3)
academic writing
(3)
assessment
(3)
business English
(3)
children
(3)
dydaktyka
(3)
język rosyjski
(3)
literacy
(3)
report writing
(3)
research
(3)
special educational need
(3)
testing
(3)
A1 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 plus (poziom biegłości językowej)
(2)
CAE
(2)
ELT
(2)
Internet
(2)
bilingual education
(2)
composition and exercises
(2)
computer-assisted instruction
(2)
digital technology
(2)
dyslexia
(2)
educational technology
(2)
feedback
(2)
games
(2)
glottodydaktyka
(2)
language and languages
(2)
language teacher
(2)
learning strategy
(2)
lifelong learning
(2)
linguistic
(2)
lower secondary school
(2)
nauczanie
(2)
photocopiable materials
(2)
pragmatics
(2)
primary school
(2)
pronunciation
(2)
second language
(2)
second language learning
(2)
social context
(2)
sociolinguistics
(2)
speaking skills
(2)
spoken English
(2)
teaching online
(2)
229 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Peer Interactions in New Content and Language Integrated Settings / Nathan J.Devos. - Heidelberg : Springer, copyright 2016. - XVII, 244 pages : illustartions ; 21 cm
(Educational Linguistics.)
Trade schools, universities, and programs for international students have begun to experiment with Content and Language Integrated Learning (CLIL) as a viable pedagogy for instruction, as the pedagogy of CLIL increasingly gains recognition as a practical form of language and content education in Europe and beyond, and its application in instructional settings becomes more diverse. Corresponding with CLIL’s growth, this book focuses on foreign language use during peer interactions in a new CLIL setting. It particularly concentrates on how to conduct research when the focus is on learner interactions. The theoretical background, research methods, and research instruments are explained in a brief and understandable manner. This book is intended for those interested in CLIL and peer interactions and includes a framework and ideas for investigating new CLIL contexts in a practical manner allowing undergraduate and graduate students to conduct their own research in these settings.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17705.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Self-instruction in language learning / Leslie Dickinson. - Cambridge [Cambridgeshire] ; New York : Cambridge University Press, 1987. - VIII, 200 pages : illustrations ; 24 cm.
(New directions in language teaching)
Includes index.
Bibliography: p. 190-195.
Emphasis is placed on displaying the advantages of various forms of self-instruction in this exploration of the ways teachers can help students become more independent in their language learning. A wealth of exercise material, activities, and testing techniques are included.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18936.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Why do students often graduate from high school unprepared for college writing and what can we do about it. These are the questions that a group of classroom teachers set out to explore. Over the course of seven years, a group of middle, high school, college, and university teachers participated in a federally funded writing coalition project to implement innovative approaches to teaching writing. Together they developed this series of lesson plans designed to make writing both fun and an integral part of diverse curricula. "Practical" is the recurrent motif of each teaching strategy. Developed by real teachers in real classrooms, the lessons are grouped into seven categories: writing process, portfolios, literature, research, grammar, writing on demand, and media.Each lesson follows a standard format that includes purpose of the activity; necessary preparation; required props and materials; process and procedure for implementation; instructional pointers and/or possible pitfalls; and reflections from the teacher that provide "behind the scenes" insights.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21353.XXIV.14.4 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21352.XXIV.14.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Artykuły zawarte w tomie odnoszą się do szerokiego zakresu tematów. zostały one podzielone na cztery części, tj. Językoznawstwo / Linguistics, Literatura / Literature, Kultura / Culture oraz Nauczanie/Uczenie się / Teaching/Learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18090.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Teacher Training and Development)
Teach English is a teacher training course that develops practical skills in the teaching of English as a second language. It can be used in a variety of situations: in-service courses for teachers working at the secondary school level or in language institutes, in pre-service training of secondary school teachers, and as part of a refresher course in practical methodology for more experienced teachers. It is especially designed to meet the needs of teachers whose first language is not English, who teach large classes in rigid classrooms with few resources, who follow a set of syllabus and textbook, who have little control over course content or material.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64.XXIV.14 [Magazyn 1], 228.XXIV.14 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.76.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], 63.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Paramedics : [student's book]. B. 1-3 / Jenny Dooley, Alisha Clark (NREMT-P). - Third impression. - Newbury : Express Publishing, 2022. - 3 części w 1 wolumenie (40, 40, 40 stron) : ilustracje ; 30 cm.
(Career Paths)
Książka ucznia (Student's Book) składa się z trzech części (Books 1-3). W skład poszczególnych części wchodzi 15 rozdziałów. Każdy rozdział poświęcony jest innemu zagadnieniu tematycznemu i zawiera osadzone w realistycznym kontekście teksty pozwalające na poznawanie specjalistycznego słownictwa. Obejmuje także różnorodne ćwiczenia umożliwiające zintegrowane rozwijanie czterech sprawności językowych: czytania, słuchania, mówienia i pisania. Po każdej z trzech części znajduje się słowniczek angielsko-angielski zawierający łącznie ponad 400 haseł i zwrotów. Przykładowe tematy to: działania medyczne podejmowane w karetce pogotowia, podstawowe zabiegi ratujące życie, nagłe przypadki, rodzaje urazów, działania podejmowane w przypadku katastrof.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22910.XVIII.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22909.XVIII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library.)
Includes bibliographical references and index.
Provides tools to enable teachers to improve their own motivation, and thereby that of their students. A new approach to motivation, focusing on the concept of 'vision'. Drawing on visualisation research in sports, psychology and education, the authors describe powerful ways by which imagining future scenarios can promote motivation to learn a language. The book offers a rich selection of motivational strategies to help students 'see' themselves as competent language users, to experience the value of knowing a foreign language and, ultimately, to invest effort into learning it. It also explores how to re-ignite language teacher enthusiasm and how to guard it when it is under threat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17704.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Motivation, language identity and the L2 self / edited by Zoltán Dörnyei and Ema Ushioda. - Bristol, UK ; Buffalo, NY : Multilingual Matters, 2009. - XI, 364 strony : ilustracje ; 25 cm.
(Second Language Acquisition)
Includes bibliographical references and indexes.
With contributions by leading European, North American and Asian scholars, this volume offers a comprehensive anthology of conceptual and empirical papers describing the latest developments in L2 motivation research that involves the reframing of motivation in the context of contemporary notions of self and identity.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20627.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20626.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research Series: Theoretical and Methodological Issues)
Includes bibliographical references (pages 131-138) and indexes.
Questionnaires in Second Language Research: Construction, Administration, and Processing is the first guide in the second language field devoted to the question of how to produce and use questionnaires as reliable and valid research instruments. It offers a thorough overview of the theory of questionnaire design, administration, and processing, made accessible by concrete, real-life second language research applications. This Second Edition features a new chapter on how an actual scientific instrument was developed using the theoretical guidelines in the book, and new sections on translating questionnaires and collecting survey data on the Internet. Researchers and students in second language studies, applied linguistics, and TESOL programs will find this book invaluable, and it can also be used as a textbook for courses in quantitative research methodology and survey research in linguistics, psychology, and education departments.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18001.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
The Psychology of Second Language Acquisition offers a systematic and accessible overview of the main psychological areas and theories in order to keep abreast of the ongoing paradigm shift. Readers will find succinct and up-to-date descriptions of a wide range of psycholinguistic and neuropsychological topics such as language and the brain; neuroimaging and other research methods in psycholinguistics and brain research; non-nativist approaches to language acquisition; explicit/implicit learning and memory, procedural/declarative knowledge, and the automatization of language skills; learner characteristics, age effects, and the critical period hypothesis; and the psychological basis of language learning in educational contexts.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18633.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18632.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research Series / editors Susan M. Gass, Alison Mackey)
Over the past decade, the focus of inquiry into the psychology of SLA has shifted from the analysis of various characteristics within individuals towards a greater consideration of individuals’ dynamic interactions with diverse contexts. This revisit of the bestselling The Psychology of the Language Learner reflects on these developments by challenging some of the assumptions upon which the original text was based, maintaining the familiar structure of the original, while situating the discussion within a very different theoretical framework. Written in a lively, accessible style, the book considers how the field has evolved and maintains a keen eye on the future, suggesting exciting new directions for the psychology of SLA. The Psychology of the Language Learner Revisited will appeal to students and researchers in a wide range of disciplines, including applied linguistics, second language acquisition, modern languages, and psychology.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18631.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18630.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Handbook of Second Language Acquisition presents an integrated discussion of key, and sometimes controversial, issues in second language acquisition research. Discusses the biological and cognitive underpinnings of SLA, mechanisms, processes, and constraints on SLA, the level of ultimate attainment, research methods, and the status of SLA as a cognitive science. Includes contributions from twenty-seven of the world's leading scholars. Provides an invaluable resource for all students and scholars of human cognition, including those in linguistics, psychology, applied linguistics, ESL, foreign languages, and cognitive science.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 19346.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 19345.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 140.XXIII [Magazyn 1] (1 egz.)
Stare oznaczenie "Czytelnia Główna"
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57.XXIII [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Includes index.
Do książki dołączona płyta o tej samej sygnaturze.
Grammar for English Language Teachers is an ideal reference guide for experienced and trainee teachers who are developing their knowledge of English grammar systems. The book provides practical ideas for planning lessons, with clear explanations. Easy exercises encourage teachers to understand factors affecting grammatical choices, transferring that knowledge to their students. Analysis of real learner errors from the Cambridge Corpus develops teachers' ability to deal with students' common mistakes.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22674.XXIV.12.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22673.XXIV.12.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Practice makes perfect)
Created by ESL instructor Diane Engelhardt, Practice Makes Perfect: Advanced English Reading and Comprehension features lengthy, complex passages to help you develop essential English reading and critical thinking skills. Inside are 15 readings on topics such as DNA evidence, sustainable urban communities, the human genome project, and more--subjects that will keep you engaged as you take your English to the next level. You will get plenty of practice, practice, practice onunderstanding and comprehending high-level vocabularythrough enlightening exercises. You'll master how toorganize information you read, summarize text, and more. Before you know it, your reading skills will be stronger and your comprehension will grow, enabling you to get more out of English-language texts. Practice Makes Perfect: Advanced English Reading and Comprehension will help you: build your academic and technical vocabulary; boost your comprehension skills to an advanced level; create reading strategies to use with any difficult text; develop critical thinking skills
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 23008.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23007.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Foreign-language learning with digital technology / edited by Michael J. Evans. - London ; New York : Continuum, c2011. - XII, 210 pages : illustrations ; 25 cm.
(Education and digital technology)
Includes bibliographical references and index.
The book situates new insights into the value of digital technology for foreign language learning within the context of evidence from prior research and of educational policy-making and examines key pedagogical uses of digital technology in relation to effective foreign language learning by pupils. It provides an in-depth description of the use of a range of digital media and combines practical ideas for teaching and learning with critical analysis of evidence drawing on an analysis of technology-focused language learning across different sectors and in different anglophone contexts.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18143.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Jossey-Bass teacher)
"Grades 4-12"--Cover.
Includes bibliographical references (p. 293-312) and index.
The number of English language learners in U.S. schools isprojected to grow to twenty-five percent by 2025. Most teachershave English learners in their classrooms, from kindergartenthrough college. The ESL/ELL Teacher?s Survival Guide offerseducators practical strategies for setting up an ESL-friendlyclassroom, motivating and interacting with students, communicatingwith parents of English learners, and navigating the challengesinherent in teaching ESL students. Provides research-based instructional techniques which haveproven effective with English learners at all proficiencylevels Offers thematic units complete with reproducible forms andworksheets, sample lesson plans, and sample studentassignments The books ESL lessons connect to core standards and technology applications
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17687.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ESL & Applied Linguistics Professional Series)
Includes bibliographical references (pages 261-277) and index.
Teaching English to Second Language Learners in Academic Contexts: Reading, Writing, Listening, and Speaking provides the fundamental knowledge that ESL and EFL teachers need to teach the four language skills. This foundational text, written by internationally renowned experts in the field, explains why skills-based teaching is at the heart of effective instruction in English for academic purposes (EAP) contexts. Each of the four main sections of the book helps readers understand how each skill—reading, writing, listening, and speaking—works and explains what research has to say about successful skill performance. Pedagogically focused chapters apply this information to principles for EAP curriculum design and to instructional activities and tasks adaptable in a wide range of language-learning contexts. Options for assessment and the role of digital technologies are considered for each skill, and essential information on integrated-skill instruction is provided. Moving from theory to practice, this teacher-friendly text is an essential resource for courses in TESOL programs, for in-service teacher-training seminars, and for practicing EAP teachers who want to upgrade their teaching abilities and knowledge bases.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20514.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (pages 288-295) and index.
In this unique linguistics course-in-a-book, David and Yvonne Freeman explain essential linguistic concepts in a thorough, but manageable manner and show the connections between linguistic theory and classroom practice. They demonstrate that the greater a teacher's understanding of basic language structures and processes, the easier it is to make good decisions on tough topics like phonics, spelling, and grammar. They present: the basic concepts of linguistics in everyday language examples and activities that apply linguistics concepts to teaching reading, spelling, phonics, and grammar to all students, including English language learners end-of-chapter applications that link linguistic theory and classroom practice. Understand more about how language works, then use that knowledge to help your students learn. Turn prescriptive approaches into linguistic investigations. Get yourself and your students hooked on linguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20492.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej