Język
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Czytelnie
(6)
Autor
Carr Nathan T. (1966- )
(1)
Chung Leeva C. 1965-
(1)
Dłutek Aneta
(1)
Hewings Ann
(1)
Lyons John 1932-
(1)
Pietrzak Danuta
(1)
Prescott Lynda 1948-
(1)
Seargeant Philip
(1)
Thornbury Scott (1950- )
(1)
Ting-Toomey Stella
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Wielka Brytania
(2)
Anglia
(1)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
angielski
(4)
polski
(2)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(477)
ZARZĄDZANIE
(329)
Język
(-)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
POWIEŚĆ ANGIELSKA
(102)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
POWIEŚĆ AMERYKAŃSKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
language
(4)
English language
(2)
language and culture
(2)
literature
(2)
analysis
(1)
creative writing
(1)
cross-cultural orientation
(1)
cultural adaptation
(1)
cultural studies
(1)
culture shock
(1)
discourse analysis
(1)
ecocriticism
(1)
emigration
(1)
kompetencje językowe
(1)
language and society
(1)
language play
(1)
linguistic
(1)
linguistics
(1)
mem
(1)
metaphor
(1)
nauczanie języków obcych
(1)
pismo linearne
(1)
study and teaching
(1)
teaching
(1)
tests
(1)
text
(1)
translation studies
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
CD
W koszyku
Designing and analyzing language tests / Nathan T. Carr. - Oxford : Oxford University Press, 2011. - XXII, 360 stron : ilustracje ; 26 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Forma i typ
Gatunek
Słowo kluczowe: language analysis tests
Bibliografia strony 333-349. Indeks.
Designing and Analyzing Tests with accompanying CD-ROM gives you a solid grounding in language assessment theory, practical guidance on developing and administering tests, and shows you how to use Excel for statistical analysis of procedures. Language teachers often have to develop or choose tests or other assessments for their classes without any training. With this book and CD-ROM you learn how to choose from ready-made tests, or to adapt existing tests to better meet your needs. It gives you the tools you need to write your own tests and to analyze them. The book is organized in two Parts: Part 1 focuses on language assessment theory, and guidance on developing and administering tests. Part 2 introduces the use of Excel for analysing language test data.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17125.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Artykuły zawarte w tomie odnoszą się do szerokiego zakresu tematów. zostały one podzielone na cztery części, tj. Językoznawstwo / Linguistics, Literatura / Literature, Kultura / Culture oraz Nauczanie/Uczenie się / Teaching/Learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18090.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references.
Futures for English Studies brings together chapters by leading writers across the curriculum area of English to investigate how the component parts of English (literature, language, and creative writing) are located institutionally in higher education and to explore the interdisciplinary prospects of a subject which spans the humanities and social sciences. Through explorations of changing foci in a variety of contexts, the book examines the value and purpose of teaching and researching English language, literature and creative writing in the twenty-first century, both within Anglophone countries and the wider world. The contributors, all practicing educators and researchers in the field, bring a wide range of perspectives to the theme of the development of the discipline, and illustrate that the strengths of English Studies as an academic subject lie not only in its traditional breadth and depth, but also in a readiness to adapt, experiment, and engage with other subjects.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18067.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Language and linguistics : an introduction / John Lyons. - Cambridge [Cambridgeshire] ; New York : Cambridge University Press, 2009. - XI, 356 pages : illustrations ; 22 cm.
Includes index.
Bibliography: pages [333]-350.
This 1981 book is a general introduction to linguistics and the study of language, intended particularly for beginning students and readers with no previous knowledge or training in the subject. There is first a general account of the nature of language and of the aims, methods and basic principles of linguistic theory. John Lyons then introduces in turn each of the main sub-fields of linguistics: the sounds of language, grammar, semantics, language change, psycholinguistics: the sounds of language, grammar, semantics, language change, psycholinguistics, language and culture. Throughout the book he emphasizes particularly those aspects of the discipline that seem fundamental and most likely to remain important. He stresses throughout the cultural at least as much as the biological context of human language, and shows how the linguist's concerns connect productively with those of the traditional humanities and the social sciences. Each chapter has a wide-ranging set of discussion questions and revision exercises, and extensive suggestions for further reading. The exposition is marked throughout by the author's characteristic clarity, balance and authority.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18068.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Macmillan Books for Teachers)
Bibliografia s. 186-189. Indeks.
Beyond the Sentence describes the features and functions of different types of texts and shows how to incorporate them into language teaching. It examines what makes spoken and written text coherent and shows how an understanding of this can help students deal with the language needs of work, study and exams. It also provides practical activities that can be used in the classroom to help students work with text. Provides a straightforward introduction to discourse and text analysis. Suggests ways to evaluate and use learners' texts in more constructive ways. Contains a wide range of practical ideas and photocobiale tasks that are ready to use in the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17960.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Understanding intercultural communication / Stella Ting-Toomey, Leeva C. Chung. - 2nd edition - New York ; Oxford : Oxford University Press, 2012, 2005. - XXVI, 326 p. : illustrations ; 24 cm.
Includes bibliographical references (p. 267-296) and indexes.
Written in a conversational style, this book introduces students to the foundations of intercultural communication, a vibrant discipline within the field. Authors Stella Ting-Toomey and Leeva Chung take a multicontextual, inclusive approach that balances international and intercultural communication issues against U.S. domestic diversity issues. In addition to emphasizing a value-oriented perspective on intercultural encounters, the text contains a robust ethical chapter, complete with specific guidelines that will help students become ethical intercultural communicators. By integrating current empirical research with lively intercultural examples, the authors ask thought-provoking questions and pose ethical dilemmas for students to ponder. The text offers a sprawling treatment of such topics as ethnic and cultural identity change, culture shock and intercultural adjustment, romantic relationships and raising bicultural children, global identity challenges, and decision-making choices in intercultural ethics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17123.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej