Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(63)
Forma i typ
Książki
(63)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(60)
dostępne
(34)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(29)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(60)
Autor
Camarda Sylwia
(3)
Dörnyei Zoltán
(3)
Montessori Maria (1870-1952)
(3)
Williams Marion
(3)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(3)
Burden Robert L
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Mietzel Gerd (1936- )
(2)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(2)
Ochmański Marian (1936- )
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Ryan Stephen
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Baker Judith
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Beetlestone Florence 1943-
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Brock Annie
(1)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(1)
Clandfield Lindsay
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Gabzdyl Jolanta
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gardner Howard
(1)
Grzesiak Jan (1946- )
(1)
Grzesiak Mateusz (1980- )
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Hidi Suzanne
(1)
Hundley Heather
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jankowski Bogusław Antoni
(1)
Janowska Janina
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Keene Ellin Oliver
(1)
Kiewra Kenneth A
(1)
Klinik Anna
(1)
Kubanyiova Magdalena 1977-
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Mangrum Charles T
(1)
Mercer Sarah
(1)
Michalak Renata
(1)
Michałowski Stanisław
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Mościcki Artur
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Nocuń Aleksander W
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Peltz William H
(1)
Piasecka Liliana
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Pritchard Alan (Alan M.)
(1)
Prodromou Luke
(1)
Prysak Dorota
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Renninger K. Ann
(1)
Rinvolucri Mario (1940- )
(1)
Robinson Peter (1956- )
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Schrade Ulrich (1943-2009)
(1)
Seweryńska Anna Maria
(1)
Strichart Stephen S
(1)
Szmagalski Jerzy
(1)
Ushioda Ema
(1)
Weiner Agnieszka
(1)
Wollman-Mazurkiewicz Lidia
(1)
Włodarski Ziemowit
(1)
Zajączkowski Krzysztof (pedagogika)
(1)
Zakrocki Maciej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(50)
Kiribati
(4)
Anglia
(3)
Kalifornia (USA)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(52)
angielski
(10)
portugalski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Pedagodzy
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
NAUCZANIE
(22)
Nauczanie
(9)
JĘZYKI
(8)
UCZENIE SIĘ
(7)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(6)
Psychologia nauczania
(6)
UCZNIOWIE
(6)
JĘZYK ANGIELSKI
(5)
Metody nauczania
(5)
Nauczanie języków obcych
(5)
Psychologia
(5)
NAUCZYCIELE
(4)
PEDAGOGIKA
(4)
PSYCHOLOGIA
(4)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(4)
DZIECKO
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
RODZINA
(3)
CHORZY w RODZINIE
(2)
CZYTANIE
(2)
Dzieci
(2)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
Kreatywność
(2)
MOTYWACJA
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Wychowanie
(2)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
Autonomy (Psychology)
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
DYSCYPLINA SZKOLNA
(1)
DYSKURS (filoz.)
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
DZIECKO z ADHD
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieciństwo
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Ekologia
(1)
GIMNAZJA
(1)
INTERAKCJE SPOŁECZNE
(1)
INTERNET
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język angielski
(1)
KONFLIKT
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
Kształcenie
(1)
Language and languages - study and teaching
(1)
Learning, Psychology of
(1)
MULTIMEDIA
(1)
MUZYKA
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Montessori
(1)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(1)
NIEWIDOMI
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Nauki społeczne
(1)
OCENY SZKOLNE
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
PROGRAMOWANIE NEUROLINGWISTYCZNE
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA
(1)
PRZESTĘPSTWO KOMPUTEROWE
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(1)
PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
SŁUCHANIE
(1)
TRENING GRUPOWY (psychol.)
(1)
UCZNIOWIE GIMNAZJÓW
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Antologia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Psychologia
(13)
Językoznawstwo
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Słowo kluczowe
psychology
(12)
edukacja
(10)
education
(7)
teaching
(7)
dzieci
(5)
learning
(5)
nauczanie
(5)
motivation
(4)
second language acquisition
(4)
uczeń
(4)
SLA
(3)
learner
(3)
learning strategies
(3)
metoda Montessori
(3)
pedagogika
(3)
psychologia
(3)
rodzina
(3)
English language
(2)
academic achievement
(2)
educational psychology
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
gimnazjum
(2)
integracja społeczna
(2)
language
(2)
language acquisition
(2)
nauczanie początkowe
(2)
nauczyciel
(2)
nauczyciele
(2)
niepełnosprawni
(2)
niepełnosprawność
(2)
psychologia nauczania
(2)
research
(2)
socjalizacja
(2)
socjologia
(2)
study and teaching
(2)
szkoła
(2)
terapia zajęciowa
(2)
uczenie się
(2)
affective education
(1)
autonomy
(1)
behaviourism
(1)
behawioryzm
(1)
biblioteka cyfrowa
(1)
cele kształcenia
(1)
choroba Alzheimera
(1)
cognitive learning
(1)
communication
(1)
creative thinking
(1)
cyberagresja
(1)
cyberpornografia
(1)
cyberprzemoc
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
cyberseks
(1)
cyberterroryzm
(1)
cyberświat
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
dialog edukacyjny
(1)
discipline
(1)
discourse analysis
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja medialna
(1)
edukacja specjalna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
efficiency
(1)
elementary education
(1)
embriologia
(1)
engagement
(1)
formy kształcenia
(1)
identity
(1)
imagination
(1)
imaginative teaching
(1)
individual differences
(1)
intelligence
(1)
jakość życia
(1)
kompetencje muzyczne
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
komunikacja społeczna
(1)
komunikator
(1)
kształcenie akademickie
(1)
kształcenie zintegrowane
(1)
language pedagogy
(1)
large classes
(1)
linguistics
(1)
listening comprehension
(1)
literatura
(1)
mediacja
(1)
metody aktywizujące
(1)
metody nauczania
(1)
mixed-level classes
(1)
modern English
(1)
motywacja
(1)
muzyka
(1)
myślenie
(1)
myślenie ekologiczne
(1)
native language
(1)
nauki społeczne
(1)
neuro-linguistic programming
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
63 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr., także przy rozdz.
Ta książka - to z jednej strony doskonały podręcznik dla wszystkich kierunków pedagogicznych na wyższych uczelniach, zaś z drugiej -materiał do refleksji, przemyśleń i dyskusji dla nauczycieli. Jak pisze Autor we Wprowadzeniu: tematem tej książki ... jest kompetencja w zakresie dawania sobie rady z klasą. W książce zostały pokrótce przedstawione różne teorie pedagogiczne i zdefiniowane terminy, z którymi Czytelnik - obecny lub przyszły nauczyciel - musi być oswojony. Każdy rozdział kończy się ćwiczeniami, które stanowią dobry materiał dydaktyczny dla studentów, a dla nauczycieli - materiał do refleksji. Autor podaje wzory ankiet służące poznawaniu zespołów uczniowskich, prezentuje wyniki badań na temat systemów szkolnych, przedstawia również swoje refleksje na temat stanu polskiej oświaty i kierunków, jakimi - jego zdaniem - powinno podążać reformowanie systemu. Nie podsuwając gotowych recept, daje bogaty materiał do wniosków i przemyśleń. Ogromna bibliografia podpowiada Czytelnikowi lektury, z którymi, być może, chciałby się zapoznać. Autor jest jednym z najwybitniejszych polskich pedagogów; jest autorem kilkunastu książek i kilkudziesięciu artykułów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1963.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Główną ideą przyświecającą autorom tekstów zebranych w dwóch tomach prezentowanej monografii jest wnikliwe i wszechstronne rozpoznanie potrzeb osób niepełnosprawnych funkcjonujących w ponowoczesnym świecie. W tomie pierwszym opracowania zaprezentowano przegląd zagadnień dotyczących zarówno ogólnospołecznych, jak i jednostkowych potrzeb osób niepełnosprawnych, m.in. takich jak: potrzeba stymulacji rozwoju, rehabilitacji, edukacji, radości życia oraz własnej autonomii, akceptacji w rodzinie, potrzeb zdrowotnych oraz kształceniowych i wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5533.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.7)
Forma i typ
Bibliografia przy pracach.
Autor ma nadzieję, że zawarte w publikacji zagadnienia, poruszające problemy niepełnosprawnych w różnych okresach życia, spełnią oczekiwania Czytelników oraz przyczynią się do pogłębienia warsztatu pra-cy różnych grup zawodowych pracujących z ludźmi o ograniczonych możliwościach, by poprawić ich jakość życia. W przedkładanej publikacji znalazły się opracowania prezentujące zagadnienia społecznego i zawodowego funkcjonowania niepełno-sprawnych oraz ich uwarunkowań prawnych. Kolejny poruszany przez nią problem dotyczy wspomagania rozwoju psychofi zycznego i terapii, szczególnie mowy dzieci i młodzieży. Praca zawiera również artykuły omawiające bardzo intymne sprawy osób z upośledzeniem umysłowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9251.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka szeroko ujmuje uwarunkowania i właściwości komunikacji edukacyjnej. Składa się z dwóch części, z których każda obejmuje cztery rozdziały. W części pierwszej, obok osobowościowych aspektów komunikacji, omawiane są kwestie dotyczące porozumienia w makro i mikrokomunikacji interpersonalnej. Poza tym znajduja sie w niej zagadnienia dotyczące psychopedagogicznych uwarunkowań funkcjonowania dziecka w rodzinie oraz kulturowe uwarunkownaia komunikacji i edukacji. Część druga dotyczy komunikaxcji dydaktycznej: przedszkolnej, wczesnoszkolnej i szkolnej oraz jej uczestników: nauczycieli i uczniów. W tym kontekście przedstawiono także znaczenie procesu komunikacji w procesie socjalizacji, resocjalizacji oraz działaniach penitencjarnych dzieci i młodzieży społecznie niedostosowanej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15115.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16022.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Creative children, imaginative teaching / Florence Beetlestone. - Buckingham ; Philadelphia : Open University Press, 1998. - xviii, 158 p. : illustrations ; 23 cm.
(Enriching the Primary Curriculum: Child, Teacher, Context)
Includes bibliographical references (p. [144]-151) and index.
Creativity is a term often discussed in relation to education, particularly in primary schools. This book sets out to explore what it means in both practical and theoretical terms for children, teachers and the context in which they work. The key areas of planning, resourcing, organizing, managing and assessing creativity are dealt with in an accessible and readable style. Cameos and classroom examples are used in order to indicate effective strategies for promoting creativity within and across curriculum subjects. Creativity is shown to be a powerful force which can be harnessed to increase the learning potential of both teachers and children.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16863.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Talk about understanding : rethinking classroom talk to enhance comprehension / Ellin Oliver Keene. - Portsmouth, NH : Heinemann, 2012. - XXII, 160 s. : il. ; 24 cm. + 1 videodisc ((120 min.) : sd., col. ; 4 3/4 in.)
Bibliogr.
Do książki dołączona jest płyta VCD o tej samej sygnaturze.
Reading education pioneer Ellin Oliver Keene demystifies comprehension instruction by describing what it can look like when readers comprehend deeply and what it can look like when teachers aim for this deep comprehension. This ground-breaking book is illustrated with video footage of Ellin modeling the reading instruction she describes. Here, you can watch Ellin use language and teaching moves that help students go beyond superficial reading comprehension to lasting understanding. "Talk About Understanding" offers: ôOutcomes of Understandingö Markers - descriptions of the behaviors present when children understand a text deeply including ways to assess with and teach toward these outcomes; ôTalk About Understandingö Principles - suggestions to modify teaching language and teaching interactions to deepen childrenĺs ability to comprehend; ôFrom the Insideö Video Segments - classroom footage of Ellin teaching lessons that illustrate use of the ôOutcomes of Understandingö markers and ôTalk About Understandingö principles from the book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14555.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Czytając Psychologię nauczania dowiesz się, jak skutecznie przekazywać posiadaną wiedzę. Poznasz skuteczne prawdy, którymi kierują się najlepsi praktycy zawodu. Zrozumiesz, czym jest stan trenera i jak zarządzać swoimi emocjami i zachowaniami – jak stać i siedzieć, jak mówić, jak się poruszać, jak przekazywać uczucia etc. Odkryjesz narzędzia, które pozwalają szybciej i efektywniej przekazywać uczestnikom informacje dotyczące budowania ćwiczeń i materiałów szkoleniowych. Zobaczysz, na czym polega współpraca z publicznością, jakie problemy pojawiają się na linii grupa–trener i dowiesz się, jak je rozwiązywać. Opanujesz zasady logistyki szkoleń oraz reguły szkoleniowego biznesu. Dzięki tej książce nauczysz się uczyć, szczególnie gdy przedstawioną teorię wesprzesz praktycznymi ćwiczeniami, których znajdziesz tu wiele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17645.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Pracownik socjalny musi nabyć w procesie kształcenia określone umiejętności – właśnie temu ma służyć niniejsza publikacja. Jej autorzy wskazali na umiejętności porozumiewania się, rozwiązywania problemów, konfliktów oraz na rolę pracownika socjalnego jako doradcy, mediatora i rzecznika. Ciekawym elementem wymienionej publikacji, bardzo przydatnym w praktyce, jest zawarty w niej zestaw ćwiczeń pomocny w ocenie swoich umiejętności i ich kształtowaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1561 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2972.VII.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1560.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
The Power of Interest for Motivation and Engagement describes the benefits of interest for people of all ages. Using case material as illustrations, the volume explains that interest can be supported to develop, and that the development of a person's interest is always motivating and results in meaningful engagement. This volume is written for people who would like to know more about the power of their interests and how they could develop them: students who want to be engaged, educators and parents wondering about how to facilitate motivation, business people focusing on ways in which they could engage their employees and associates, policy-makers whose recognition of the power of interest may lead to changes resulting in a new focus supporting interest development for schools, out of school activity, industry, and business, and researchers studying learning and motivation. It draws on research in cognitive, developmental, educational, and social psychology, as well as in the learning sciences, and neuroscience to demonstrate that there is power for everyone in leveraging interest for motivation and engagement.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20517.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. V.55 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library.)
Includes bibliographical references and index.
Provides tools to enable teachers to improve their own motivation, and thereby that of their students. A new approach to motivation, focusing on the concept of 'vision'. Drawing on visualisation research in sports, psychology and education, the authors describe powerful ways by which imagining future scenarios can promote motivation to learn a language. The book offers a rich selection of motivational strategies to help students 'see' themselves as competent language users, to experience the value of knowing a foreign language and, ultimately, to invest effort into learning it. It also explores how to re-ignite language teacher enthusiasm and how to guard it when it is under threat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17704.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 379-392.
Podręcznik wybitnego dydaktyka polskiego pokazuje proces nabywania wiedzy i kompetencji dydaktycznych przez nauczyciela. Autor umiejętnie łączy teorię i praktykę, aby odpowiedzieć na pytania czego uczy szkoła, jak kierować uczeniem się, jak poznać osiągnięcia szkolne ucznia. Książka przydatna zarówno dla studentów pedagogiki, młodych nauczycieli, jak i doświadczonych pedagogów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10244.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 151-179.
"Książka [...] przede wszystkim traktuje o niepełnosprawności wzroku i problemach, jakie dla funkcjonowania człowieka ta dysfunkcja stwarza. Autorka próbuje pokazać pewną trajektorię losu jednostki ociemniałej, znajdującej się w kryzysie życiowym, zmagającej się z trudnościami w procesie edukacji i dorastania. [...] książka to ciekawa i dobrze napisana pozycja z zakresu tyflopedagogiki." z recenzji prof. zw. dr. hab. Amadeusza Krause
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12148.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13272.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Motivation, language identity and the L2 self / edited by Zoltán Dörnyei and Ema Ushioda. - Bristol, UK ; Buffalo, NY : Multilingual Matters, 2009. - XI, 364 strony : ilustracje ; 25 cm.
(Second Language Acquisition)
Includes bibliographical references and indexes.
With contributions by leading European, North American and Asian scholars, this volume offers a comprehensive anthology of conceptual and empirical papers describing the latest developments in L2 motivation research that involves the reframing of motivation in the context of contemporary notions of self and identity.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20627.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20626.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Multiple Intelligences : New Horizons / Howard Gardner. - First Edition. - New York : Basic Books; 2006. - IX, 300 pages ; 24 cm
Includes index.
Howard Gardner's brilliant conception of individual competence has changed the face of education in the twenty-three years since the publication of his classic work, Frames of Mind. Since then thousands of educators, parents, and researchers have explored the practical implications and applications of Multiple Intelligences theory--the powerfulnotion that there are separate human capacities, ranging from musical intelligence to the intelligence involved in self-understanding. The first decade of research on MI theory and practice was reported in the 1993 edition of Multiple Intelligences. This new edition covers all developments since then and stands as the most thorough and up-to-date account of MI available anywhere. Completely revised throughout, it features new material on global applications and on MI in the workplace, an assessment of MI practice in the current conservative educational climate, new evidence about brain functioning, and much more.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17984.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Brak informacji o dostępności: sygn. P.2384 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Zamierzeniem prezentowanego tomu jest wielowątkowe i wieloaspektowe przedstawienie tematyki związanej z codziennym funkcjonowaniem osób z niepełnosprawnością. Dla łatwiejszego posługiwania się prezentowaną książką artykuły zostały usystematyzowane w pięciu podrozdziałach. Wskazane dwa obszary przewodnie: edukacja i socjalizacja oscylują wokół szczegółowych zagadnień: aktywność w życiu osób niepełnosprawnych, choroba a niepełnosprawność, wybrane uwarunkowania socjalizacji osób niepełnosprawnych (obszary społeczne), rodzina w życiu osoby niepełnosprawnej, osoba niepełnosprawna w życiu codziennym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13342.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zgromadzone w niniejszym tomie artykuły w różnym stopniu koncentrują się na relacji człowieka z technologią i mediami, ukazują technologiczno-medialny wpływ na różne płaszczyzny funkcjonowania człowieka, zarówno w sferze psychologicznej, jak i społecznej, edukacyjnej czy kulturowej. Ich autorami są głównie psycholodzy, kulturoznawcy oraz pedagodzy, dzięki czemu otrzymujemy interdyscyplinarne i wieloaspektowe spojrzenie na omawianą problematykę. Autorom artykułów zgromadzonych w tomie udało się ukazać niektóre z kluczowych związków człowieka z technologią i mediami. Mamy nadzieję, że problematyka ta stanie się źródłem inspiracji dla kolejnych debat i konferencji poświęconych tym zagadnieniom, właśnie w takim interdyscyplinarnym ujęciu, które daje szansę wielostronnego i wielokontekstowego ujęcia tematu. A właśnie tego wymagają nasze czasy, cywilizacja medialna, w której funkcjonujemy i jaką nadal współkreujemy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15693.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Niniejsza książka stanowi odpowiedź na pytanie, jak pracować z dzieckiem z ADHD. Autorzy przedstawiają konkretne schematy działania, mające pomóc nauczycielom, a także rodzicom, w planowaniu pracy takich dzieci. Schematy te ułatwiają radzenie sobie z problemem zaburzeń koncentracji, wynikiem których są zaburzone procesy planowania i działania według planu. W podręczniku, oprócz opisu poszczególnych umiejętności, jakie powinien opanować każdy uczeń, znajdują się też praktyczne ćwiczenia do wykorzystania na zajęciach. Autorzy proponują ćwiczenie takich umiejętności i kompetencji, jak: interpretacja pomocy graficznych (wykresy, diagramy, tabele), zapamiętywanie informacji, robienie notatek na lekcji oraz z przeczytanego materiału czy wyszukiwanie ważnych informacji w tekście. Podkreślają również, jak ważne jest planowanie w pracy krótko- i długoterminowej, czyli na przykład odpowiednio rozłożone w czasie przygotowywanie się do sprawdzianów i testów oraz pisanie wypracowania. Ponadto szczegółowo zostało omówione korzystanie z materiałów pomocniczych, takich jak encyklopedia. Książka ta z pewnością zainteresuje nie tylko nauczycieli, pedagogów czy terapeutów mających na co dzień do czynienia z dziećmi przejawiającymi trudności w nauce, ale również rodziców takich dzieci oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7977.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9278.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice / Marta Guziuk-Tkacz. - Wydanie II zmienione i rozszerzone. - Toruń : Akapit Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - 402 strony : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: Analiza dokumentów, ankieta, testy, wywiad, socjometria, techniki projekcyjne, obserwacja.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 371-402.
Książka "Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice" autorstwa Marty Guziuk-Tkacz posiada znamiona monografii naukowej z zakresu szeroko pojętej metodologii badań pedagogicznych, która z powodzeniem może być także wykorzystana w procesie kształcenia studentów i doktorantów, i to nie tylko pedagogiki. Z przekonaniem można ją bowiem polecić także badaczom reprezentującym całą dziedzinę nauk społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22159.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22158.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej