Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(135)
Forma i typ
Książki
(135)
Publikacje naukowe
(32)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje fachowe
(6)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(123)
dostępne
(107)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(40)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(74)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(125)
Autor
Kantowicz Ewa
(5)
O'Driscoll James
(5)
Urban Bronisław (1942-2014)
(5)
Cichosz Mariusz (1960- )
(4)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(4)
Opora Robert
(4)
Pilch Tadeusz (1939- )
(4)
Stanik Jan Maria (1943- )
(4)
Danilewicz Wioletta Teresa
(3)
Kawula Stanisław (1939- )
(3)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(3)
Badora Sylwia
(2)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Guziuk-Tkacz Marta
(2)
Izdebska Jadwiga
(2)
Konopczyński Marek
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Kurkowski Cezary
(2)
Lepalczyk Irena (1916-2003)
(2)
Nowak Marian (1955- )
(2)
Piekarski Jacek
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Przecławska Anna
(2)
Sosnowski Tomasz
(2)
Theiss Wiesław (1946- )
(2)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Arnold Jane
(1)
Bartczak Jowita
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Bednarek Józef
(1)
Benirowska Sylwia
(1)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Białobrzeska Katarzyna (pedagog)
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Borsich Szymon
(1)
Breska Radosław
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Błasiak Anna
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Czerny Janusz
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Devos Nathan J
(1)
Dignen Bob
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dyrda Mirosław Jan (1945- )
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Emmerson Paul
(1)
Finch Geoffrey
(1)
Foryś Grzegorz (1974- )
(1)
Frydrysiak-Brzozowska Adrianna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Galas Barbara
(1)
Ganczar Maciej
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Gorlach Krzysztof (1954- )
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grześko-Nyczka Marta
(1)
Głowacka Mariola
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Hughes John
(1)
Ibbotson Trevor
(1)
Janecka Wioletta
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jezierska Joanna (pedagog)
(1)
Jusko Peter (1971- )
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kanarek-Lizik Dorota (1967- )
(1)
Kelm Albin
(1)
Kinzler Julia
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Komar Witold
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Konopczyński Marek (1956- )
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kożyczkowska Adela
(1)
Krajewska Beata
(1)
Krześińska-Żach B
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kulesza Marta (1979- )
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Kwaśniewski Jerzy (1942- )
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Lalak Danuta
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Luto-Lach Krystyna
(1)
Magier Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(57)
2000 - 2009
(54)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(42)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(117)
Kiribati
(5)
Anglia
(3)
Nowy Jork (stan) (USA)
(3)
Wielka Brytania
(3)
Język
polski
(120)
angielski
(11)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Nauczyciele
(2)
Psycholodzy
(2)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dziennikarze
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(37)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(25)
OPIEKA SPOŁECZNA
(12)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(12)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(11)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(11)
DZIECKO
(10)
Pedagogika społeczna
(7)
RODZINA
(7)
Język angielski
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
MŁODZIEŻ
(6)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(6)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(5)
Nauczanie języków obcych
(5)
Aktywizacja społeczna
(4)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(4)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Rodzina
(4)
WYCHOWANIE
(4)
Opieka społeczna
(3)
PEDAGOGIKA
(3)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(3)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(2)
DZIECKO TRUDNE
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziennikarstwo
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Integracja społeczna
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodzież
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauki społeczne
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Nierówności edukacyjne
(2)
ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA
(2)
PEDAGODZY
(2)
PEDAGODZY SPECJALNI
(2)
POZNANIE
(2)
PRZESTĘPCZOŚĆ
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Piecza zastępcza
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Podmiotowość
(2)
Praca socjalna
(2)
Praca zespołowa
(2)
Problemy społeczne
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(2)
SZKOLNICTWO
(2)
Socjalizacja
(2)
WYCHOWANIE MORALNE
(2)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(2)
Więźniowie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
ASPIRACJE
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Animacja kultury
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Business English
(1)
Choroby psychiczne
(1)
DOMY DZIECKA
(1)
DOMY DZIECKA RODZINNE
(1)
Demokracja
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyskryminacja ze względu na wiek
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
EMIGRACJA
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Etyka
(1)
Film
(1)
Filozofia
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1989-
(5)
2001-0
(4)
1945-1989
(2)
2001
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Wielka Brytania
(6)
POLSKA
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
ROSJA
(1)
RPA
(1)
SŁOWACJA
(1)
Gatunek
Podręcznik
(15)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(12)
Praca zbiorowa
(11)
Monografia
(10)
Opracowanie
(8)
Raport z badań
(6)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
Scenariusz zajęć
(3)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PORADNIKI
(2)
Poradnik
(2)
Korespondencja handlowa
(1)
MONOGRAFIA
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
Szkic
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(55)
Socjologia i społeczeństwo
(24)
Media i komunikacja społeczna
(17)
Językoznawstwo
(13)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Kultura i sztuka
(6)
Geografia i nauki o Ziemi
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Kultura fizyczna i sport
(5)
Psychologia
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Słowo kluczowe
resocjalizacja
(18)
rodzina
(15)
pedagogika społeczna
(14)
wychowanie
(12)
młodzież
(10)
praca socjalna
(10)
edukacja
(9)
media
(8)
niedostosowanie społeczne
(8)
dzieci
(7)
nieletni przestępcy
(7)
Great Britain
(6)
agresja
(6)
education
(6)
monarchy
(6)
przestępczość nieletnich
(6)
English
(5)
arts
(5)
elections
(5)
government
(5)
handbook
(5)
holidays
(5)
household
(5)
kurator sądowy
(5)
law
(5)
opieka społeczna
(5)
parliament
(5)
politics
(5)
religion
(5)
social conditions
(5)
social life
(5)
sport
(5)
transport
(5)
welfare
(5)
opieka instytucjonalna
(4)
opieka nad dzieckiem
(4)
pedagogika
(4)
pedagogika opiekuńcza
(4)
resocjalizacja nieletnich
(4)
sieroctwo
(4)
study and teaching
(4)
szkoła
(4)
więźniowie
(4)
wsparcie społeczne
(4)
wykluczenie
(4)
wykluczenie społeczne
(4)
English language
(3)
communication
(3)
dom dziecka
(3)
edukacja medialna
(3)
kształcenie
(3)
nauki społeczne
(3)
nieprzystosowanie społeczne
(3)
pedagogika resocjalizacyjna
(3)
pedagogika specjalna
(3)
pomoc postpenitencjarna
(3)
probacja
(3)
profilaktyka
(3)
przestępczość
(3)
readaptacja społeczna
(3)
rodzina zastępcza
(3)
uzależnienie
(3)
wielokulturowość
(3)
zaburzenia odżywiania
(3)
zagrożenia społeczne
(3)
zakład poprawczy
(3)
życie społeczne
(3)
aktywizacja
(2)
autoagresja
(2)
człowiek
(2)
dyskryminacja
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
filozofia
(2)
foreign language
(2)
głusi
(2)
journalism
(2)
kapitał społeczny
(2)
kara
(2)
language learning
(2)
ludzie starzy
(2)
marginalizacja społeczna
(2)
mediacja
(2)
metodologia
(2)
narkotyki
(2)
nauczyciele
(2)
newspaper
(2)
niedosłyszący
(2)
niedowidzący
(2)
niepełnosprawność umysłowa
(2)
nierówności społeczne
(2)
niewidomi
(2)
odporność psychiczna
(2)
ojcostwo
(2)
pedagog
(2)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(2)
pracownicy socjalni
(2)
prostytucja nieletnich
(2)
przedszkole
(2)
przemoc
(2)
przemoc w rodzinie
(2)
135 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
An introduction to journalism : essential techniques and background knowledge / Richard Rudin, Trevor Ibbotson. - First published, reprinted. - Amsterdam : Focal Press, 2003 - XI, 351 pages : illustrations ; 25 cm
Includes bibliographical references and index.
Anyone studying journalism, or training for the industry, will benefit from the broad scope of information and guidance packed into this textbook. Those already employed in journalism or related areas will also find it useful as a reference book. Essential techniques employed by journalists working across all media are supplemented with detailed sections on the workings of public administration, law, health and safety, regulation and training. Each chapter concludes with suggested learning activities and an extensive list of resources for further study and investigation. The approach throughout chapters covering background issues (e.g. law) is 'journalism centred': all topics are related to the interests and concerns of journalists and journalism. Students of the City and Guilds Diploma in Media Techniques will find the book particularly relevant to their studies as it has been developed to reflect the syllabus of this course. Exercises, checklists and further reading recommendations are provided to aid learning and maximize success A unique gathering of information to introduce the major issues and practice of print, broadcast and online journalism.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19024.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19023.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 284-307.
Książka zawiera problematykę, którą trudno zaliczyć tylko do jednej wybranej subdyscypliny w rodzinie anuk społecznych. Przybiera postać pogranicza naukowego kilku dyscyplin wewnętrznym zróżnicowaniem i wielokierunkowością zainteresowań bądź puntme widzenia. Każdy z pięciu rozdziałów stanowi bogate źródło wiedzy o przemyślanych refleksjach o aksjologii i wychowaniu we współczesnych realiach w świecie znanego trójpodziału - intencje, czyny, konsekwencje. Książka adresowana jest do wszystkich, którym bliskie są problemy pracy socjalnej, jak i kwestie samopomocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10432.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The book is a collection of games and activities which stimulate and encourage classroom communication among students of English.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 477.XXIV.14.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 478.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Communicating Across Cultures / Bob Dignen. - Cambridge : Cambridge University Press, 2011. - 96 stron : ilustracje ; 23 cm + CD
(Cambridge Business Skills)
Do ksiązki dołączona płyta CD o tej samej sygnaturze.
Includes bibliographical references (p. 277-300) and index.
Communicating Across Cultures is an innovative short course for learners of business English who want to function effectively in an international environment by developing their intercultural skills in English. Drawing on inspirational advice from leading figures in the world of cross-cultural communication, Communicating Across Cultures covers all types of oral and written communication, from meetings to negotiations, telephone calls to emails, and deals with situations ranging from working in international teams to managing conflict. Students are invited to analyse their own intercultural competence and helped to develop a personal action plan for further use beyond the classroom. The Student's Book comes with an audio CD that contains authentic interviews with people from the world of business and extracts from meetings that exemplify the communication strategies presented.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21402.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 351-371.
Przedstawione w tej pracy teorie koncentrują się na istotnych aspektach niedostosowania społecznego i odporności psychicznej. Koncepcje te stanowią jednocześnie podstawę dla różnych typów interwencji psycho-korekcyjnych, które autor omawia w kolejnych rozdziałach pracy. W naukach społecznych istnieje wiele interpretacji tego samego zjawiska. Stąd też ich doboru dokonano, kierując trafnością i wartością dla praktyki resocjalizacyjnej. Ponadto odwoływanie się do określonych poglądów zostało zdeterminowane stopniem ich przydatności dla rozumienia zjawiska odporności psychicznej w kontekście niedostosowania społecznego. Książka może okazać się pomocą dla profesjonalistów pracujących z nieletnimi w wyjaśnianiu zjawisk niedostosowania społecznego nie tylko od strony ich patogenezy, lecz także w kwestii podejmowania skutecznych oddziaływań resocjalizacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10943 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9944.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11580.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zamieszczone w publikacji opracowania dotyczą teoretycznych i praktycznych problemów wsparcia społecznego w rehabilitacji osób z niepełnosprawnością i resocjalizacji nieprzystosowanych społecznie. Łączy je wszystkie wielka troska o właściwą organizację i prowadzenie działań wspierających realizację zadań pedagogiki specjalnej, a tym samym przyczyniających się do poprawy jakości życia osób niepełnosprawnych i nieprzystosowanych społecznie. Adresatem książki są przede wszystkim studenci pedagogiki, zwłaszcza pedagogiki specjalnej, i psychologii. Kierowana jest ona również do czynnych pedagogów, psychologów, a także do rodziców i opiekunów osób potrzebujących oddziaływań rehabilitacyjnych lub resocjalizacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.5223.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6412.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 123-132.
Celem niniejszego opracowania jest przybliżenie wiedzy na temat zadań instytucji wsparcia dziecka i rodziny przede wszystkim na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa, ponieważ perspektywa pedagogiczna ich funkcjonowania jest osadzona w realiach wyznaczonych przez ustawodawcę. Zawarte w aktach prawnych wiadomości dotyczące poszczególnych instytucji mają przy tym charakter elementarny, natomiast ich znajomość wśród pedagogów nie wydaje się powszechna. Dlatego też do przygotowania niniejszej pracy posłużyły źródła prawa oraz możliwie szeroki zakres ogólnych publikacji pedagogicznych, w których opisano poszczególne instytucje wsparcia dziecka i rodziny. Niezwykle przydatne okazały się encyklopedie i słowniki oraz opracowania podręcznikowe na temat subdyscyplin pedagogicznych. Cennym źródłem wiedzy były także prace poświęcone poszczególnym instytucjom. Z uwagi na to, że książka przedstawia zagadnienia podstawowe dotyczące tytułowej problematyki, nie sięgnięto do opracowań szczegółowych na temat poszczególnych podmiotów wsparcia dziecka i rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9254.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Part of the Macmillan Business English Skills series, Email English is for learners of Business English and general English who need additional support in writing emails and social media communications. Email English contains a wealth of practice activities and is suitable for self-study or as supplementary material for the classroom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21518.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21517.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z Socjologii ; t. 9)
Bibliografia na stronach 329-345. Indeks.
Książka jest przeglądem koncepcji teoretycznych dotyczących pojęć rozwoju oraz ruchu społecznego i pokazuje, w jaki sposób te dwa obszary badań „spotykają się” i mogą pomóc w opisie współczesnego świata. [...] Powiązanie problematyki rozwoju społecznego, za pomocą koncepcji rozwoju zrównoważonego, z problematyką ruchów społecznych i przedstawienie całego tego obszaru w ramach spójnego stanowiska należy uznać za podstawowy element oryginalności przedsięwzięcia. z recenzji dr. hab. Piotra Matczaka, prof. UAM
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22786.VI.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22785.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP.)
Bibliografia, netografia na stronach 373-403. Indeksy.
Etnopedagogika staje przed ważnym wyzwaniem, którym jest problem wielości jestestwa (wielowymiarowości tożsamości). Dynamika, zmienność i nieprzewidywalność procesu kształtowania się tożsamości wydają się coraz bardziej intrygujące - z jednej strony fascynujące, bardzo złożone i wielowymiarowe w medialnym świecie potopu informacyjnego, z drugiej zaś kłopotliwe, konfliktowe i stresujące wobec konieczności bycia i funkcjonowania w wielu grupach, społecznościach i kulturach jednocześnie, prezentowania lojalności i wielolojalności. Coraz częściej stajemy wobec istotnego wyzwania - jak prowadzić tożsamościowy dialog wewnętrzny i zewnętrzny, aby rozumieć świat i nie zamykać się w nim, korzystać z dorobku innych kultur i jednocześnie wzbogacać siebie i innych?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17628.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17627.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pokazuje wybrane zagadnienia z pedagogiki społecznej dotyczące sytuacji współczesnego dziecka w relacjach z rodzicami, grupą rówieśniczą, mediami i ich uwarunkowania związane z dokonującymi się w tych środowiskach zmianami, ale także uzasadnia aktualność podjętej tematyki i potrzebę prowadzenia dalszych penetracji teoretyczno-empirycznych na ten temat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.2653 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3826.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2654.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 211-212.
Prezentowana publikacja to zbiór scenariuszy na lekcję wychowawczą, odpowiadającą oczekiwaniom współczesnej młodzieży. Poruszane są tutaj zagadnienia bardzo ważne, a jednocześnie trudne: bliższe poznanie uczniów, nawiązanie z nimi więzi i zbudowanie relacji pozwalającej na rozmowę na każdy temat.Patronat nad wydaniem objęło Polskie Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka.Anna Konarzewska - niestrudzona, stale dokształcająca się edukatorka, polonistka. Kreatywna, pełna pasji i energii dyplomowana nauczycielka oraz wieloletnia wychowawczyni kilku pokoleń uczniów. Blogerka "Być nauczycielem." - strony, za pomocą której inspiruje pedagogów na całym świecie - od Ameryki, przez Europę po Azję.Liderka Gdańskiego Projektu Edukacyjnego "Kreatywna Pedagogika", w ramach którego prowadzi od paru lat warsztaty dla nauczycieli, dzieląc się swoją wiedzą, motywacją i doświadczeniem. Nominowana przez swoich uczniów do tytułu "Nauczyciel na medal" w województwie pomorskim w kategorii szkół ponadgimnazjalnych. Finalistka etapu miejskiego i wojewódzkiego tegoż plebiscytu pod patronatem "Dziennika Bałtyckiego" oraz marszałka województwa pomorskiego w 2017 r.Poza nauczaniem, z uczniami dzieli swoje pasje teatralne. Jako szkolny zespół "Makabra" zdobyli kilka nagród na scenie wojewódzkiej w przeglądach teatralnych. Na co dzień współpracuje z Teatrem Wybrzeże, z Gdańskim Teatrem Szekspirowskim oraz z artystami Opery Bałtyckiej, aby wspierać wszechstronny rozwój swoich uczniów.
Książka
W koszyku
(The Resourceful Teacher Series.)
The Principled Communicative Approach offers a fresh take on communicative language teaching, based on cutting-edge research in psychology and linguistics. The Principled Communicative Approach integrates scientific discoveries with the accumulated experience of classroom practitioners. In this book the three renowned authors propose seven key principles that underlie effective communicative teaching, and then illustrate these principles with 75 practical classroom activities. The Principled Communicative Approach is a unique blend of theory embedded in practice, providing excellent resource material for the classroom that students will find motivating and very rewarding, but also useful information for teachers to keep up with the latest developments in the field.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17706.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice / Marta Guziuk-Tkacz. - Wydanie II zmienione i rozszerzone. - Toruń : Akapit Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - 402 strony : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: Analiza dokumentów, ankieta, testy, wywiad, socjometria, techniki projekcyjne, obserwacja.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 371-402.
Książka "Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice" autorstwa Marty Guziuk-Tkacz posiada znamiona monografii naukowej z zakresu szeroko pojętej metodologii badań pedagogicznych, która z powodzeniem może być także wykorzystana w procesie kształcenia studentów i doktorantów, i to nie tylko pedagogiki. Z przekonaniem można ją bowiem polecić także badaczom reprezentującym całą dziedzinę nauk społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22159.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22158.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 203-210. Indeksy.
Niniejsza książka jest próbą teoretycznego podjęcia zagadnienia wykluczania i przedstawienia z perspektywy filozoficznej czterech problemów, jakie zarysowują się czy wręcz narzucają w trakcie lektury Wykluczania autorstwa Zbigniewa Kwiecińskiego. Kończąc wprowadzenie do książki raportu z badań longitudinalnych dotyczących wykluczania uczniów z dostępu kultury symbolicznej toruński socjolog edukacji napisał: Pozostaje ona [ta książka przyp. P. K.] raportem z badań empirycznych, w którym świadomie nie podejmuję szeregu cisnących się pytań teoretycznych, ideologicznych i praktycznych o źródła nierówności społecznych pośredniczonych poprzez szkolnictwo, o ocenę ich funkcjonalności czy niesprawiedliwości, o możliwości powszechnego wyrównywania szans dostępu do kultury symbolicznej z udziałem edukacjidostępnej przez całe życie *1.Następnie, w ostatnim zdaniu wprowadzenia, autor zwrócił się z wyraźnym apelem do czytelników: Niechże ten raport pozostanie źródłem dla dyskusji i stawiania pytań bardziej, niż gotową na nie odpowiedzią *2 .W niniejszej książce zatytułowanej Wykluczanie jako problem filozofii edukacji autor podejmuje dyskusję na ten temat i stawia kilka istotnych z filozoficznego punktu widzenia pytań. Wykluczanie należy do najbardziej eksploatowanych heurystycznie pojęć współczesnej socjologii, pedagogiki i politologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19868.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19867.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego / red. nacz. Jerzy Kwaśniewski ISSN 0138-0591 ; T.14)
Bibliogr. przy art.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8276.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9616.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Artykuły zamieszczone w publikacji zostały ułożone tak, aby pozwoliły zbliżyć się do istoty problemu –prawidłowych form profilaktyki i resocjalizacji. Autorzy rozpatrują je pod kątem odpowiedzialności i realizmu stanowiska oraz wyalienowania z tej rzeczywistości a więc ich nieadekwatności do aktualnej sytuacji i do okoliczności. Książkę podzielono na trzy części: 1. Resocjalizacja i profilaktyka – problemy realne i utopie, 2. (Nie)skuteczność zabiegów resocjalizacyjnych – ich uwarunkowania i diagnozowanie, 3. Współczesne problemy i obszary działalności profilaktycznej i resocjalizacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11352 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11351.VI.13 [Wypożyczalnia B], P.11350.VI.13 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12547.VI.13 [Czytelnia B], 12548.VI.13 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 251-280.
Książka jest kierowana przede wszystkim do pracowników naukowych zajmujących się problematyką opieki i wychowania, do studentów i doktorantów, głównie kierunków: pedagogika, praca socjalna i nauki o rodzinie, metodyków, praktyków oraz decydentów kreujących przestrzeń opiekuńczo-wychowawczą, podlegającą zarówno oświacie, jak i pomocy społecznej...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18054 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19765.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19764.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dylematy Resocjalizacji)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Niniejszy zbiór tesktów oparty jest na literaturze naukowej i popularnonaukowej, w dużym zakresie anglojęzycznej. Autorzy tekstów podjęli próbę diagnozy zjawiska niedostosowania społecznego dzieci i zarysowania modelowego ujęcia nowoczesnych, uzględniających aktualny dorobek nauk o wychowaniu, nauk medycznych i społecznych, oddziaływań pomocowych, profilaktycznych i wychowawczych nakierowanych na osoby najmłodsze, prezentujące różne formy zachowań dewiacyjnych. Przedstawili w sposób wieloaspektowy i interdyscyplinarny stan badań polskich i zagranicznych, których przedmiotem jest dziecko - osoba zaburzona w zachowaniu lub już niedostosowana społecznie, określana też jako "jednostka zagrożona". Tom prezentuje takie zagadnienia jak: fazy rozwoju dziecka i podatność na zaburzenia, rozwój agresji u dzieci, zaburzenia emocjonalne i zachowania w kontekście rodziny, prawne aspekty oddziaływań wobec dziecka niedostosowanego, rozmiary i uwarunkowania przestępczości dzieci, zjawisko "dzieci ulicy", praca z dziećmi ulicy w środowisku otwartym, diagnoza dziecka niedostosowanego, wczesna interwencja, dziecko wobec instytucji pomocowych czy podejście instytucjonalne do dziecka w krajach europejskich. Wszystkie opracowania są wartościowe i przydatne dla praktyki dydaktycznej na różnych specjalnościach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12632.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej