Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(338)
Forma i typ
Książki
(326)
Publikacje naukowe
(33)
Publikacje dydaktyczne
(32)
Publikacje fachowe
(13)
Rejestracje audio i wideo
(10)
Programy komputerowe
(7)
Audiobooki
(5)
E-booki
(5)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Muzyka
(5)
Poradniki i przewodniki
(2)
Rejestracje dźwiękowe i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(303)
dostępne
(166)
wypożyczone
(22)
nieokreślona
(19)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(42)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(150)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(316)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Evans Virginia
(11)
Dooley Jenny
(9)
Kotane L.V
(6)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(6)
Szuścik Urszula
(6)
Antonaros Suzanne
(4)
Chomacki Kate
(4)
Couri Lilika
(4)
Gray Elizabeth
(4)
Latham-Koenig Christina (1952- )
(4)
Oxenden Clive (1953- )
(4)
Camarda Sylwia
(3)
Dörnyei Zoltán
(3)
Dörnyei Zoltán
(3)
Gębal Przemysław (1972- )
(3)
Harmer Jeremy (1947- )
(3)
Makova M.N
(3)
Montessori Maria (1870-1952)
(3)
Ochmański Marian (1936- )
(3)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(3)
Richards Jack C. (1943- )
(3)
Struk Barbara
(3)
Ur Penny
(3)
Uskova O.A
(3)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(3)
Barrett Barney
(2)
Benati Alessandro G
(2)
Bohlke David
(2)
Błażejewski Wojciech
(2)
Chodkiewicz Halina
(2)
Czekierda Piotr (1976- )
(2)
Deczewska Justyna
(2)
Dummett Paul
(2)
Dziamska Dorota
(2)
Erofeeva I.N
(2)
Fingas Bartosz
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Gajewska Grażyna
(2)
Gillespie Paula
(2)
Goh Christine Chuen Meng
(2)
Green Catherine
(2)
Grieveson Margaret
(2)
Hyland Ken
(2)
Klinik Anna
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Lansford Lewis
(2)
Lerner Neal
(2)
Long Michael H
(2)
Mackey Alison
(2)
Mikrut Adam
(2)
Murphy-Judy Kathryn Annette
(2)
Myles Jane
(2)
Oliver Rhonda
(2)
Parker Stephanie
(2)
Philp Jenefer
(2)
Pugliese Chaz
(2)
Russell Victoria (Professor of Spanish)
(2)
Ryan Stephen
(2)
Sharma Pete (1956- )
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Stephenson Helen
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Szala Marcin
(2)
Szmidt Krzysztof J
(2)
Tanner Rosie
(2)
Thornbury Scott (1950- )
(2)
Thornbury Scott 1950-
(2)
Tomlinson Brian
(2)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(2)
Świrko Krzysztof
(2)
Acklam Richard (1960- )
(1)
Akšina T.E
(1)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna (1955- )
(1)
Anderson Marti
(1)
Arnold Jane
(1)
Baines Ed 1969-
(1)
Ball Rhiannon
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Barth Grzegorz
(1)
Barto Karen 1976-
(1)
Batstone Rob
(1)
Bazvanova T.N
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bera Ryszard
(1)
Berdondini Lucia
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Białkowski Andrzej (1956- )
(1)
Bider Katarzyna
(1)
Bielak Marlena
(1)
Birdsall Melanie
(1)
Birsh Judith R
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bland Janice
(1)
Blatchford Peter
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Boyd Diane
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(50)
2010 - 2019
(189)
2000 - 2009
(77)
1990 - 1999
(17)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(144)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(162)
Wielka Brytania
(48)
Anglia
(44)
Nowy Jork (stan) (USA)
(22)
Rosja
(16)
Kalifornia (USA)
(12)
Massachusetts (USA)
(6)
Kiribati
(5)
Stany Zjednoczone
(4)
Niemcy
(3)
Wirginia (USA)
(3)
Illinois (USA)
(2)
nieznany (us)
(2)
Chiny
(1)
Connecticut (USA)
(1)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
nieznany (f)
(1)
Michigan (USA)
(1)
Holandia
(1)
Pensylwania (USA)
(1)
Szwajcaria
(1)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
angielski
(166)
polski
(151)
rosyjski
(18)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(31)
Przedszkola
(14)
Nauczanie początkowe
(12)
Dzieci
(11)
Nauczyciele
(10)
B2 poziom biegłości językowej
(6)
Poziom średniozaawansowany
(5)
A2 poziom biegłości językowej
(4)
C1 plus
(4)
B1 poziom biegłości językowej
(3)
C1 poziom biegłości językowej
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(3)
Psycholodzy
(3)
Rodzice
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(2)
Dorośli
(2)
Dziennikarze
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy
(2)
Poziom podstawowy
(2)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(2)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
Animatorzy kultury
(1)
B2 (poziom naukowy)
(1)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom naukowy)
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Politycy
(1)
Poziom niższy średniozaawansowany
(1)
Poziom podstawowy A1-A2
(1)
Poziom podstawowy B1-B1+
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(169)
Język angielski
(94)
Nauczanie
(82)
Metody nauczania
(43)
Nauczanie początkowe
(32)
Język rosyjski
(19)
PEDAGOGIKA
(17)
NAUCZANIE
(14)
Język środowiskowy
(11)
Tutoring
(11)
Wychowanie przedszkolne
(11)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(10)
Pomoce dydaktyczne
(10)
Dwujęzyczność
(9)
Czytanie
(7)
Kształcenie
(7)
Nauczanie na odległość
(7)
Nauczyciele
(7)
Strategie uczenia się
(7)
Gramatyka
(6)
Językoznawstwo
(6)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(6)
NAUCZYCIELE
(6)
Praca zespołowa
(6)
Psychologia nauczania
(6)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(5)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(5)
Pisanie
(5)
JĘZYK ANGIELSKI
(4)
Motywacja
(4)
Motywacja uczenia się
(4)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
PEDAGOGIKA KULTURY
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Coaching
(3)
Dzieci
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Kreatywność
(3)
Literatura
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(3)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Nauka czytania
(3)
Psychologia
(3)
Szkolnictwo
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Technologia
(3)
Technologia informacyjna (IT)
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie
(3)
Zastosowania multimediów w edukacji
(3)
Badania naukowe
(2)
Cele kształcenia
(2)
DZIECKO
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Efektywność nauczania
(2)
FCE (certyfikat językowy)
(2)
Gry edukacyjne
(2)
INNOWACJE
(2)
Indywidualizacja (pedagogika)
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Język
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Korepetycje
(2)
Kultura
(2)
Mentoring
(2)
Metoda projektów
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(2)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(2)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
Program nauczania
(2)
Roboty ręczne
(2)
Różnice indywidualne
(2)
SZKOLNICTWO
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Słownictwo
(2)
Teoria nauczania
(2)
Testy językowe
(2)
UCZNIOWIE
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
ASERTYWNOŚĆ
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Ankieta
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Aqua fitness
(1)
BIBLIOTEKARZE
(1)
Temat: czas
2001-
(31)
2001-0
(3)
1901-2000
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Rosja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(56)
Praca zbiorowa
(20)
Bajki i baśnie
(11)
Opracowanie
(9)
Monografia
(7)
Poradnik
(6)
Sprawdziany i testy
(5)
Scenariusz zajęć
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Program edukacyjny
(2)
Raport z badań
(2)
Antologia
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Film edukacyjny
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Synteza
(1)
Słownik angielski
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(295)
Językoznawstwo
(196)
Literaturoznawstwo
(13)
Psychologia
(13)
Zarządzanie i marketing
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Kultura i sztuka
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Matematyka
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Słowo kluczowe
English language
(91)
teaching
(87)
study and teaching
(54)
learning
(32)
second language acquisition
(26)
writing
(22)
English
(20)
русский язык
(17)
dzieci
(16)
education
(16)
foreign speakers
(16)
reading
(16)
language learning
(14)
edukacja
(13)
language
(13)
nauczanie
(13)
foreign language
(12)
nauczyciel
(12)
storytelling
(12)
pupils
(11)
storytime
(11)
tutoring
(11)
бизнес
(11)
grammar
(10)
language teaching
(10)
learning strategies
(10)
psychology
(10)
B2 (poziom biegłości językowej)
(9)
dydaktyka
(9)
teacher
(9)
group work
(8)
motivation
(8)
language skills
(7)
nauczyciele
(6)
speaking
(6)
study
(6)
szkoła
(6)
teaching approaches
(6)
teaching materials
(6)
wychowanie
(6)
A2 (poziom biegłości językowej)
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(5)
bilingualism
(5)
classroom managment
(5)
edukacja wczesnoszkolna
(5)
methods of teaching
(5)
nauczanie języków obcych
(5)
pedagogika
(5)
second language
(5)
uczeń
(5)
vocabulary
(5)
тесты
(5)
B1 (poziom biegłości językowej)
(4)
C1 plus (poziom biegłości językowej)
(4)
assessment
(4)
children
(4)
język obcy
(4)
kształcenie
(4)
learner
(4)
listening
(4)
literacy
(4)
literature
(4)
methodology
(4)
przedszkole
(4)
rodzina
(4)
szkolnictwo wyższe
(4)
technology
(4)
tutor
(4)
EFL
(3)
ELT
(3)
English teacher
(3)
Internet
(3)
Japanese speakers
(3)
coaching
(3)
communication
(3)
communication skills
(3)
dziecko niepełnosprawne
(3)
educational technology
(3)
edukacja muzyczna
(3)
games
(3)
język polski
(3)
język rosyjski
(3)
linguistics
(3)
metoda Montessori
(3)
metody nauczania
(3)
nauczanie początkowe
(3)
pedagogy
(3)
rehabilitacja
(3)
song
(3)
special educational need
(3)
specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
szkoła specjalna
(3)
testing
(3)
uczenie się
(3)
A1 (poziom biegłości językowej)
(2)
CLIL
(2)
FCE
(2)
activity program
(2)
applied linguistics
(2)
cele kształcenia
(2)
338 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia. W licznych opracowaniach z zakresu psychologii społecznej i socjologii akcentuje się podejście, zgodnie z którym dziecko bierze czynny udział w tworzeniu części układu sieci związków społecznych, składających się na określone poziomy „złożoności społecznej”. Ich cechą charakterystyczną jest [...] podwójna dialektyka – między właściwościami jednostek i interakcji z jednej strony oraz między interakcjami i związkami z drugiej, z dwustronnymi przyczynowo-skutkowymi wpływami w każdym przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21839.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza książka napisana została zarówno z myślą o nauczycielach, jak i rodzicach. Celem jej jest ukazanie możliwości wykorzystania komputera jako narzędzia w procesie eliminowania zaburzeń rozwojowych, w tym funkcji wzroku, słuchu oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. W książce zaprezentowane zostały różne programy, które mogą być wykorzystane zarówno w pracy wyrównawczej z dziećmi mającymi trudności w nauce czytania i pisania, jak i dziećmi wykazującymi symptomy deficytów w obszarze sprawności intelektualnej. Książka ta jest również drogowskazem dla tych rodziców i wychowawców, którzy zechcą doskonalić rozwój twórczy swoich dzieci z wykorzystaniem jeszcze jednego, najbardziej nowoczesnego i wszechstronnego narzędzia jakim jest komputer.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2261.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. 381-382.
W niniejszej publikacji poszukuje się odpowiedzi na pytania: Jak stymulować i rozwijać kreatywność i twórczość u dzieci i młodzieży? Jak zmieniać proces kształcenia i przygotowywać młode pokolenia do zmian zachodzących w społeczeństwie i na świecie? Całość pracy składa się z czterech rozdziałów, w których osią rozważań jest twórczość, kreatywność, edukacja, szkoła oraz style kierowania rozwojem i wyzwalaniem cech kreatywnych u dzieci i młodzieży. Publikacja ta ze względu na zróżnicowanie podejmowanych problemów wnosi istotny wkład do toczącego się od kilku lat dialogu na temat wychowania i kształcenia. Mamy nadzieję, że spotka się z zainteresowaniem wśród studentów, nauczycieli i wykładowców oraz władz oświatowych, albowiem większość publikowanych artykułów odznacza się nowatorskim podejściem do problemów edukacji we współczesnym świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10963.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11936.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 58-60 i bibliografie przy rozdziałach.
Nauczanie czytania w języku polskim i angielskim w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej to opracowanie o charakterze metodycznym, którego celem jest wskazanie efektywnych sposobów nauczania czytania poprzez analizę modeli, metod i umiejętności warunkujących naukę czytania. Celem opracowania czyni sie również dostarczenie wiedzy na temat podejść dydaktycznych w nauczaniu czytania w obu językach, polskim i angielskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18557.XXIV.14.2 [Magazyn 1], P.18558.XXIV.14.2 [Magazyn 1], P.18559.XXIV.14.2 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21890.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21889.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mobile Learning / Shaun Wilden. - Oxford : Oxford University Press, 2017. - 102 pages : illustrations ; 28 cm.
(Into the Classroom)
Mobile Learning provides clear guidance and essential support for teachers who want to use mobile devices in and outside the language classroom. Full of practical ideas and activities, it emphasizes the power of the mobile device as a tool for language learning. Mobile Learning helps teachers get started with using mobile devices and apps in class, shows how to make the most of in-built features (messaging, photos and audio recording), introduces more advanced project ideas (storytelling, video and animation, multimodal approaches), addresses issues such as acceptable use policies and staying safe, provides teachers with dozens of practical ideas and activities they can immediately incorporate into their teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18168.XXIV.14.7 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17973.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 241-242.
W treści opracowania, którego głównym celem jest zachęcenie studentów do samodzielnych poszukiwań sposobów integrowania - scalania wiedzy przedmiotowej w atrakcyjne dla uczniów kompleksy - moduły - zawarto szereg refleksji, wskazówek i przykładów praktycznych. Nauczania całościowe (zintegrowane) oraz przedmiotowe nie muszą wykluczać się wzajemnie, ale stanowić dopełniające się modele dydaktyczne na różnych szczeblach edukacji. [Ze wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19896.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umiejętności manualne dzieci w wieku 5-7 lat / Beata Grabowska. - Kraków : Wydawnictwo Petrus, 2009. - 153, [3] strony, [8] stron tablicowych : ilustracje (w tym kolorowe) ; 20 cm.
Książka ta jest jednym z najlepszych opracowań tematu kształtowania umiejętności technologicznych dzieci w wieku przedszkolnym. Nie powstała bowiem przy biurku czy komputerze, jako jedna z wielu prac analitycznych, ale jest owocem długoletniej pracy z dziećmi, analizy ich umiejętności manualnych i intelektualnych, pracy badawczej oraz obserwacji ich umiejętności i zachowań.W książce teoria, zawarta w literaturze przedmiotu spotyka się z praktyką, dlatego książka staje się użyteczna w każdym przedszkolu i w klasach nauczania początkowego, nie tylko dlatego, że pozwala zobaczyć etapy doskonalenia i sprawności manualnych dzieci, ale też pozwala zweryfikować swoje spostrzeżenia, doświadczenia i wnioski i spojrzeć na nie z innej perspektywy, przez pryzmat niniejszych spostrzeżeń nie tylko po to, by się z nimi zgodzić lub nie, ale by sprowokować do myślenia i wypracowywania jak najlepszych metod pracy w dziećmi w przedszkolu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20064.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20063.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Książkę tę można by nazwać próbą określenia kanonów i dogmatów stosowanych w szkole i to zarówno w sprawach dotyczących przekazywania wiadomości jak i wychowania. Tak prowadzone nauczanie hamuje jednak rozwój intelektualny młodego człowieka, nie pozwala mu na samodzielne myślenie i twórcze poszukiwanie. Co zatem zrobić, by to zmienić? Jedno wydaje się pewne. Konieczna jest zmiana sposobu kształcenia nauczycieli. Autor nie daje gotowej recepty jak to zrobić, sugeruje jedynie pewne metody, omawia próby podejmowane przez innych. Jednego jest pewny, trzeba za wszelką cenę próbować.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2124.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2125.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Personalizm : sympozja ; 3)
Bibliogr. przy pracach.
Personalizm jako refleksja nad osobą jest naukową syntezą łączącą teorię i praktykę, wiedzę i etykę, mysl i ethos, poznanie i działanie na rzecz ochrony osób. W nowoczesnym kształcie ten nurt filozoficzny skupia w sobie takie dziedziny jak: filozofia, antropologia teologiczna, psychologia, peagogika, etyka, medycyna, które próbują wyjaśnić fenomen osoby ludzkiej. Książka "Osoba a wychowanie" pozwoli dostrzec realność każdej indywidualnej osoby, jej wyjątkowość. piękno,a tym samym znaleźć drogę do jej człowieczeństwa, wytyczając nowe intelektualne szlaki dla współczesnej pedagogiki i edukacji zdrowotnej. Ufamy także, że posłuży jako impuls i przewodnik do tworzenia konkretnych programów przenikniętych duchem personalizmu w jednostkach szkolno-wychowawczych. (od redaktorów)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14596.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żłobek : wychowanie i edukacja / redakcja Aneta Jegier. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 284 strony : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografie, netografie przy niektórych pracach.
Jak nie zaprzepaścić wrodzonych możliwości i zdolności dziecka? Jak w toku pedagogicznej działalności wydobyć z naszych podopiecznych to, co najlepsze i najbardziej cenne? W żłobkach mamy do czynienia z małymi dziećmi, takimi, które nie zwerbalizują problemu. W jaki sposób mamy pomagać małym ludziom, aby stali się samodzielni, starali się żyć mądrze i potrafili odróżnić dobro od zła? Autorzy poszczególnych rozdziałów to uznani pedagodzy i psycholodzy, osoby pracujące z dziećmi i dla dzieci, wykładowcy uczelni pedagogicznych i kierownicy żłobków. W swoich tekstach dokonują analizy rzeczywistości żłobkowej i z refleksją, ale i pokorą podchodzą do dziecięcych możliwości oraz rozwiązań metodycznych opieki, wychowania i edukacji najmłodszego pokolenia. Opieka, wychowanie i edukacja małych dzieci wymaga kierowania się mądrością i życzliwym podejściem do dziecka. Codzienne propozycje mają zachęcać do aktywności i wzbudzać ciekawość dzieci. Oferta spędzania czasu w żłobku powinna być atrakcyjna zarówno poznawczo, jak i emocjonalnie. Ma sprawić, aby dziecięca radość pokonała tęsknotę za domem i bliskimi. Mamy nadzieję, że po tę publikację sięgną opiekunowie małych dzieci – rodzice, pedagodzy, psycholodzy i studenci tych kierunków. Warto bowiem mieć świadomość możliwości żłobkowych w obszarze wychowania i edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21016.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21015.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 186-202.
The book has been inspired by the need to investigate the process of reading comprehension in native and additional languages, as well as the changes in word recognition as developed by primary Polish learners of English when exposed to a good quality balanced reading instruction. The recommendations for early reading instruction offered by the current English language methodology guidelines in Poland for grades 1-3 do not refer clearly to an approach which is constructed on a balanced combination of code-and meaning-based instruction [from introduction].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18096 [Magazyn 1], P.18094 [Magazyn 1], P.18095 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19838.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19837.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowej konferencji naukowej w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą, 19-21 maja 1997 r.
Materiały zawarte w książce mają na celu zwiększenie zainteresowania nauczycieli akademickich i studentów problematyką pedagogiczną i zwiększy skuteczność oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych. Całość podzielona została na trzy części: I Z zagadnień kształcenia nauczycieli - problemy ogólne, II Wybrane problemy psychologiczno-pedagogiczne w kształceniu i w pracy nauczycieli-wychowawców, III Nauczyciel i rodzice wobec zagrożeń społecznych dzieci. Zaletą większości opracowań zawartych w publikacji jest ich aktualność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8236.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Publikacja jest wynikiem projektu badawczego realizowanego w latach 2018-2021 na Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku im. Jędrzeja Śniadeckiego przy wsparciu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22402.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy książki rozważają jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnoprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne, czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym, jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedze i umiejętności, co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych, czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12483.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach.
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowi ważny i coraz częściej spotykany podmiot w rzeczywistości edukacyjnej. Czy współczesna szkoła, realizując kluczowe dla edukacji kompetencje, jest dla niego szansą rozwoju? W jaki sposób nauczyciel może stać się inspiratorem procesu uczenia się dziecka z dysfunkcjami - to zasadnicze pytania, jakie zostały postawione w książce. Szkoła - nauczyciel - uczeń: trzy obszary refleksji nad dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej - jak nauczać skutecznie? Dziecko z dysfunkcją słuchu: "zdarzenie krytyczne" dla praktyki pedagogicznej Specyficzne trudności w uczeniu się jako przyczyna niepowodzeń szkolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21065.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21064.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21934.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18653.IV.9 [Magazyn 1], P.18652.IV.9 [Magazyn 1], P.18651.IV.9 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22396.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22395.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
Muzyka
CD
W koszyku
W co się bawić z dziećmi? : piosenki i zabawy wspomagające rozwój dziecka / opracowała Marta Bogdanowicz ; ilustrował Cezariusz Deliński. - Wydanie VII. - Gdańsk : "Harmonia", 2019. - 128 s. : il. kolor., nuty ; 30 cm + 3 płyty (CD) : digital, stereo. ; 12 cm.
Bibliogr. s. 128. Indeks.
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach 2-, 3-letnich i przedszkolakach. Zaprezentowane w niej piosenki i wierszyki można wykorzystywać zarówno w zabawie grupowej (w przedszkolu, na dziecięcym przyjęciu imieninowym, na podwórku), jak i podczas indywidualnej zabawy z dzieckiem (w trakcie kąpieli, na spacerze, przed zaśnięciem). Znalazły się tu piosenki rozpoczynające i kończące zajęcia, piosenki z imionami kształtujące świadomość własnej osoby, zabawy ułatwiające integrację z grupą, rozwijające świadomość ciała i przestrzeni, wreszcie znane zabawy przedszkolne i pląsy ruchowe. Do publikacji dołączone są 3 płyty CD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20065.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest zbiorem teoretycznych przemyśleń i praktycznych analiz przedstawicieli różnych działów pedagogiki specjalnej. Autorzy zamieszczonych w książce tekstów reprezentują różnorodne ośrodki akademickie oraz współpracujące z nimi instytucje oświatowe. Zgromadzone materiały zostały pogrupowane w następujące zagadnienia eksploracyjne: problemy wczesnej diagnozy i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością, metodyczne, programowe i społeczne problemy edukacji uczniów z niepełnosprawnością, psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania rodzin dzieci z niepełnosprawnością oraz dorosłych osób niepełnosprawnych oraz organizacyjno-prawne aspekty rehabilitacji, kształcenia oraz terapii osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9895.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11486.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej