Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(83)
Forma i typ
Książki
(81)
Publikacje naukowe
(24)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(4)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Programy komputerowe
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(76)
dostępne
(37)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(12)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(36)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(79)
Autor
Camarda Sylwia
(13)
Montessori Maria (1870-1952)
(13)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Siara Olga
(4)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(4)
Barrett Barney
(2)
Czekierda Piotr (1976- )
(2)
Fingas Bartosz
(2)
Gillespie Paula
(2)
Lerner Neal
(2)
Sharma Pete (1956- )
(2)
Struk Barbara
(2)
Szala Marcin
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna (1955- )
(1)
Anderson Marti
(1)
Angelelli Claudia V
(1)
Arnold Jane
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Burns Anne 1945-
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Chodkiewicz Halina
(1)
Cleary Timothy J
(1)
DaSilva Iddings Ana Christina
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dembo Myron H. Motivation and learning strategies for college success
(1)
Devos Nathan J
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Duff Alan
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Dąbrowska Izabela Edyta
(1)
Evans Michael (1951-)
(1)
Ferguson George Andrew (1914- )
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Forder Clare
(1)
Gibbons Pauline (1946- )
(1)
Goh Christine Chuen Meng
(1)
Goodlad Sinclair
(1)
Goriszowski Włodzimierz (1928- )
(1)
Gras-Velázquez Adrián
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gębal Przemysław (1972- )
(1)
Harris Neil
(1)
Hirst Beverly
(1)
Jacobs George M
(1)
Jacobson Julie
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Januszka Dana
(1)
Johnson Kelly 1971-
(1)
Jones Francis
(1)
Karpińska-Musiał Beata
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Kozak Agnieszka
(1)
Krajewska Anna (pedagog)
(1)
Kubanyiova Magdalena 1977-
(1)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Lapp Diane
(1)
Larsen-Freeman Diane
(1)
Maley Alan
(1)
Manakker Van de
(1)
Marciniak Renata (organizacja i zarządzanie)
(1)
McCafferty Steven G
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Miodunka Władysław (1945- )
(1)
Moon Jayne
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Nunan David
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Opora Robert
(1)
Panońko Magdalena
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Phillips Hilary
(1)
Philpot Sarah
(1)
Piasta-Siechowicz Joanna (1965-2021)
(1)
Pirini Jesse
(1)
Podesva Robert
(1)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(1)
Prince Heather
(1)
Pugliese Chaz
(1)
Ruckdeschel Susan
(1)
Seli Helena
(1)
Sharma Devyani 1976-
(1)
Shintani Natsuko
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Skalski Dariusz (1960- )
(1)
Stankowski Adam
(1)
Szczepaniak Jakub
(1)
Szudlarek Tomasz
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Szyszka Magdalena (filolog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(21)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
1901-2000
(10)
1918-1939
(5)
1945-1989
(5)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(52)
Nowy Jork (stan) (USA)
(9)
Anglia
(6)
Kalifornia (USA)
(4)
Holandia
(4)
Wielka Brytania
(4)
Kiribati
(3)
Massachusetts (USA)
(1)
Szwajcaria
(1)
nieznany (us)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(55)
angielski
(28)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(10)
Nauczyciele
(8)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(3)
Przedszkola
(2)
Rodzice
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Metody nauczania
(43)
Nauczanie języków obcych
(20)
Metoda Montessori
(12)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
PEDAGOGIKA
(7)
Tutoring
(7)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(6)
Strategie uczenia się
(6)
Nauczanie
(5)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(5)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(4)
Język angielski
(4)
NAUCZANIE
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Coaching
(3)
Dzieci
(3)
Kształcenie
(3)
Metody badawcze
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Praca zespołowa
(3)
WYCHOWANIE
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Cele kształcenia
(2)
DZIECKO
(2)
DZIECKO TRUDNE
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Geometria
(2)
Indywidualizacja (pedagogika)
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
Językoznawstwo
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Korepetycje
(2)
Mentoring
(2)
Metoda projektów
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
Pedagogika
(2)
Poznanie
(2)
Program nauczania
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wychowanie
(2)
Zastosowania multimediów w edukacji
(2)
ANTYPEDAGOGIKA
(1)
ARTETERAPIA
(1)
Algebra
(1)
Arytmetyka
(1)
Badania naukowe
(1)
Blended learning
(1)
Blok matematyczno-przyrodniczy
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Emisja głosu
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski jako obcy
(1)
KARA (psychol.)
(1)
KOMPUTERY
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kreatywność
(1)
Lęk
(1)
Metody statystyczne
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
MŁODZIEŻ TRUDNA
(1)
Młodzież
(1)
NAGRODY
(1)
NAUCZANIE DOROSŁYCH
(1)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauka czytania
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Organizacje pozarządowe (NGO)
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PEDAGOGIKA PENITENCJARNA
(1)
POMOCE TECHNICZNE dla NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Opracowanie
(17)
Praca zbiorowa
(9)
Poradnik
(5)
Antologia
(3)
Podręcznik
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Wykład
(2)
Monografia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(64)
Językoznawstwo
(25)
Psychologia
(17)
Kultura i sztuka
(3)
Matematyka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Słowo kluczowe
edukacja
(13)
teaching
(13)
English language
(10)
study and teaching
(10)
metoda Montessori
(9)
dzieci
(8)
pedagogika
(8)
learning
(7)
tutoring
(7)
education
(4)
foreign language
(4)
learning strategies
(4)
rozwój psychofizyczny
(4)
tutor
(4)
coaching
(3)
dydaktyka
(3)
foreign speakers
(3)
group work
(3)
language learning
(3)
motivation
(3)
nauczyciele
(3)
psychologia
(3)
badania pedagogiczne
(2)
bilingualism
(2)
classroom activities
(2)
communication skills
(2)
edukacja muzyczna
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
eksperyment
(2)
embriologia
(2)
język polski
(2)
language
(2)
learning methods
(2)
mentoring
(2)
methods of teaching
(2)
metody nauczania
(2)
nauczanie
(2)
obserwacja
(2)
pedagogika specjalna
(2)
pedagogy
(2)
peer teaching
(2)
peer tutoring
(2)
psychology
(2)
research method
(2)
statystyka
(2)
study
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
szkoła
(2)
technology
(2)
writing centers
(2)
young learners
(2)
Internet
(1)
Japanese speakers
(1)
Maria Montessori
(1)
activity program
(1)
adolescent writers
(1)
advocacy
(1)
aksjologia
(1)
algebra
(1)
analiza dokumentów
(1)
analiza wariancji
(1)
anxiety
(1)
arteterapia
(1)
arytmetyka
(1)
assessment
(1)
audio-visual aids
(1)
badania jakościowe
(1)
behavioral strategies
(1)
behawioryzm
(1)
blended learning
(1)
cele kształcenia
(1)
cele nauczania
(1)
class management
(1)
cognitive behavior
(1)
communication
(1)
communicative approach
(1)
conversation
(1)
cooperative learning
(1)
czytanie
(1)
digital technology
(1)
dorastanie
(1)
drama (ped.)
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko
(1)
dzielenie
(1)
e-learning
(1)
edukacja dorosłych
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja pozaszkolna
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
edukacja szkolna
(1)
emisja głosu
(1)
empatia
(1)
ethics
(1)
filozofia
(1)
geometria
(1)
group learning
(1)
higher education
(1)
historia
(1)
individual learning
(1)
83 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Association Montessori Internationale.
Edukacja i potencjał człowieka to pierwsza w języku polskim publikacja Marii Montessori, której założeniem jest „pomóc nauczycielom zrozumieć potrzeby dziecka po ukończeniu szóstego roku życia”. Skąd i do czego rodzi się sześciolatek? Jakimi narzędziami się posługuje? Jaki teraz jest jego umysł? Autorka uchyla nam rąbka tajemnicy o starszym dziecku, jego całkiem przyziemnych potrzebach i bezkresnych niczym wszechświat możliwościach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22317.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22316.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przekład z: Psychoarithmetic : arithmetic developed under the guidelines outlined by child psychology, tytuł oryginału: Psico-Aritmética. Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale.
Psychoarytmetyka jest książką, w której Maria Montessori bada, w jaki sposób ludzki umysł przyswaja wiedzę matematyczną – jak arytmetyka, geometria i algebra mogą być przedstawione, by u młodych uczniów wzbudzały zainteresowanie, którego efektem będą koncentracja i zrozumienie. Psychoarytmetyka bada psychologiczne aspekty uczenia się w odniesieniu do arytmetyki i matematyki, a także ujawnia, jak można „przygotować” umysł dziecka, by do wspomnianych tematów podchodziło z radością i głębokim zainteresowaniem. Z Psychoarytmetyki dowiadujemy się, jak przedstawić arytmetykę jasno i dokładnie, jak w przyjemny sposób – dzięki wielu przykładom – zaznajomić się z systemem dziesiętnym, pierwiastkiem sześciennym i jego wyciąganiem, a także wzorami algebraicznymi. Montessori ożywia również matematykę, dostarczając spersonalizowanych przykładów, które przemówią do umysłu dziecka. Philip D. O’Brien Przewodniczący Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori (AMI) Pomysł, który przenika całą książkę, jest następujący: musimy pozwolić dzieciom doświadczyć piękna arytmetyki, w sposób bliski ich spontanicznej percepcji. Arytmetyka nigdy nie jest listą procedur do zapamiętania; służy zawsze do ręcznego odkrywania i poznawania, zanim zostanie zrozumiana przez umysł. Ta ogólna zasada, rewolucyjna w owym czasie, jest dziś powszechniej akceptowana, nawet jeśli nie została w pełni wdrożona.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22342.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22341.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 123-125.
W pracy resocjalizacyjnej pedagog nie tylko posługuje się posiadaną wiedzą i zdobytymi kompetencjami, lecz także wyciska na podopiecznym piętno własnej osobowości i stylu funkcjonowania, żeby pomóc mu zmienić swoje życie. Zadaniem wychowawcy jest dopasowanie posiadanej wiedzy i wykorzystywanych technik pracy z osobowością własną i podopiecznego. W niniejszej książce omówiono głównie kluczowe umiejętności i techniki stosowane w pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi. Opisane umiejętności mogą być wykorzystywane zarówno w warunkach środowiska otwartego, placówkach resocjalizacyjnych pobytu dziennego, jak i ośrodkach całodobowych. Przedstawiona propozycja jest wynikiem przemyśleń i doświadczeń autora zdobytych w pracy z dziećmi i młodzieżą. Autor uważa, iż teorie poznawczo-behawioralne są godne uwagi w pedagogice resocjalizacyjnej. Wskazują na nieadekwatne treści poznawcze osób niedostosowanych społecznie, zalecają określone strategie zaradcze oraz uczą specyficznych sposobów rozwiązywania problemów wykorzystując instrukcje, modelowanie, ukierunkowane ćwiczenia i informacje zwrotne. Dla pełniejszego zilustrowania problemu oraz ze względu na poruszany obszar i cel opracowania w książce zostały podane przykłady zaczerpnięte z doświadczenia zawodowego autora. W książce autor chce pokazać Czytelnikom możliwości wykorzystania w pracy resocjalizacyjnej empatii, autorytetu, asertywności, sposoby motywowania wychowanków oraz rozwiązywania problemów. Oddana do ich rąk książka opisuje między innymi, jak kształtować prospołeczne umiejętności u nieletnich niedostosowanych społecznie. Uwzględnia wiele technik i umiejętności psychokorekcyjnych, takie jak: aktywne słuchanie, odzwierciedlanie, rozmowy motywacyjne czy praca zorientowana na rozwiązanie problemu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8930.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10498.VI.13 [Czytelnia B], 10497.VI.13 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(The Resourceful Teacher Series.)
The Principled Communicative Approach offers a fresh take on communicative language teaching, based on cutting-edge research in psychology and linguistics. The Principled Communicative Approach integrates scientific discoveries with the accumulated experience of classroom practitioners. In this book the three renowned authors propose seven key principles that underlie effective communicative teaching, and then illustrate these principles with 75 practical classroom activities. The Principled Communicative Approach is a unique blend of theory embedded in practice, providing excellent resource material for the classroom that students will find motivating and very rewarding, but also useful information for teachers to keep up with the latest developments in the field.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17706.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Association Montessori Internationale.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę "dla dziecka" i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - dorosłym. Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori. Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia - we współpracę z naturą. (...) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (...). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22313.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22312.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Peer Interactions in New Content and Language Integrated Settings / Nathan J.Devos. - Heidelberg : Springer, copyright 2016. - XVII, 244 pages : illustartions ; 21 cm
(Educational Linguistics.)
Trade schools, universities, and programs for international students have begun to experiment with Content and Language Integrated Learning (CLIL) as a viable pedagogy for instruction, as the pedagogy of CLIL increasingly gains recognition as a practical form of language and content education in Europe and beyond, and its application in instructional settings becomes more diverse. Corresponding with CLIL’s growth, this book focuses on foreign language use during peer interactions in a new CLIL setting. It particularly concentrates on how to conduct research when the focus is on learner interactions. The theoretical background, research methods, and research instruments are explained in a brief and understandable manner. This book is intended for those interested in CLIL and peer interactions and includes a framework and ideas for investigating new CLIL contexts in a practical manner allowing undergraduate and graduate students to conduct their own research in these settings.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17705.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 117-120.
Książka adresowana jest do nauczycieli przedszkoli oraz pedagogów pracujących w edukacji wczesnoszkolnej, a także do rodziców, którzy są coraz bardziej świadomi i zaangażowani w edukację swych dzieci. Ciekawe rozwiązania znajdą w tej książce również nauczyciele świetlic szkolnych i środowiskowych, a także opiekunowie, zajmujący się dziećmi w innych sytuacjach, np. podczas wakacji. Ważnym adresatem są adepci przygotowujący się do zawodu nauczyciela wczesnej edukacji - studenci kierunków pedagogicznych wszystkich uczelni w Polsce. Ideą książki jest wszechstronne aktywizowanie dziecka, a więc oparcie działań edukacyjnych na jego osobistej aktywności, będącej najważniejszym czynnikiem rozwoju. Realizacja propozycji działań metodycznych zawartych w publikacji będzie więc służyć podniesieniu jakości wczesnej edukacji dziecka nie tylko w zakresie poznawania przyrody i kształtowania postaw ekologicznych wychowanków, lecz i innych obszarów edukacji przedszkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22539.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22538.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Macmillan Books for Teachers)
This book is an ideal companion for any teacher interested in the use of technology in the language classroom. Blended Learning provides a practical, common-sense overview of the different technologies available, unlocking some of the confusing jargon, and offers ideas and suggestions as to how language teachers can use them to enhance and support their students' learning. The authors also examine the implications of the use of technology for language teaching methodology in general.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17961.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Learning and Teaching)
Offers a unique approach to researching pronunciation learning strategies Discusses the interplay of two L2-learner characteristics/individual differences (pronunciation learning strategies and language anxiety) that affect the processes of foreign language acquisition Provides important guidelines for foreign-language scholars, teachers and learners interested in pronunciation teaching/learning
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21793.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 309-321 oraz przy pracach.
Praktyka edukacji muzycznej w Polsce i Europie jako dziedzina służąca młodemu pokoleniu do poznawania dorobku kultury muzycznej i dająca podstawy do świadomego i aktywnego kontaktowania się z nim, jest przedmiotem troski środowiska psychologów, pedagogów, muzykologów, rozumiejących niepowtarzalne wartości aktywnego uprawiania muzyki dla rozwoju osobistego i kultury każdego człowieka. Realia dzisiejszej szkoły oraz życia społecznego i obyczajowego, jak również badania sondażowe wskazują na silną potrzebę zajmowania się muzyką przez młode pokolenie. Ta naturalna potrzeba młodych zderza się z brakiem narzędzi do rozumienia przez nich muzyki, warunków do przeżywania estetycznego i emocjonalnego muzyki, wynikającym z niedostatków w systemie kształcenia i nauczania muzyki w szkołach oraz w przygotowaniu nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22495.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22494.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza książka napisana została zarówno z myślą o nauczycielach, jak i rodzicach. Celem jej jest ukazanie możliwości wykorzystania komputera jako narzędzia w procesie eliminowania zaburzeń rozwojowych, w tym funkcji wzroku, słuchu oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. W książce zaprezentowane zostały różne programy, które mogą być wykorzystane zarówno w pracy wyrównawczej z dziećmi mającymi trudności w nauce czytania i pisania, jak i dziećmi wykazującymi symptomy deficytów w obszarze sprawności intelektualnej. Książka ta jest również drogowskazem dla tych rodziców i wychowawców, którzy zechcą doskonalić rozwój twórczy swoich dzieci z wykorzystaniem jeszcze jednego, najbardziej nowoczesnego i wszechstronnego narzędzia jakim jest komputer.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2261.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 58-60 i bibliografie przy rozdziałach.
Nauczanie czytania w języku polskim i angielskim w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej to opracowanie o charakterze metodycznym, którego celem jest wskazanie efektywnych sposobów nauczania czytania poprzez analizę modeli, metod i umiejętności warunkujących naukę czytania. Celem opracowania czyni sie również dostarczenie wiedzy na temat podejść dydaktycznych w nauczaniu czytania w obu językach, polskim i angielskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18557.XXIV.14.2 [Magazyn 1], P.18558.XXIV.14.2 [Magazyn 1], P.18559.XXIV.14.2 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21890.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21889.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 241-242.
W treści opracowania, którego głównym celem jest zachęcenie studentów do samodzielnych poszukiwań sposobów integrowania - scalania wiedzy przedmiotowej w atrakcyjne dla uczniów kompleksy - moduły - zawarto szereg refleksji, wskazówek i przykładów praktycznych. Nauczania całościowe (zintegrowane) oraz przedmiotowe nie muszą wykluczać się wzajemnie, ale stanowić dopełniające się modele dydaktyczne na różnych szczeblach edukacji. [Ze wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19896.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Bibliografia prac Marii Montessori na stronach 133-[135].
Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22311.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22310.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale.
W książce Edukacja i pokój zgromadzono piętnaście porywających wykładów, które Maria Montessori wygłosiła w latach 1932-1939. Dotyczą one możliwości zaistnienia trwałego pokoju między ludźmi oraz doniosłej roli, jaką w tym procesie ma do odegrania edukacja. Wkład Marii Montessori w myśl społeczną, polityczną, naukową i religijną został doceniony w 1949 i 1950 roku, kiedy liczne organizacje i instytucje zgłosiły jej kandydaturę do Pokojowej Nagrody Nobla.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22315.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22314.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18556.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Publikacja jest wynikiem projektu badawczego realizowanego w latach 2018-2021 na Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku im. Jędrzeja Śniadeckiego przy wsparciu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22402.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-learning : projektowanie, realizowanie i ocena / Renata Marciniak. - Stan prawny na 1 grudnia 2021 r.. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - 364, [1] strona : ilustracje, wykres ; 21 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 331-341.
W książce przedstawiono e-learning jako proces edukacyjny składający się z czterech następujących po sobie etapów: projektowanie, organizowanie, realizacja i ewaluacja.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21630.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21629.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza w socjoterapii / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. - Warszawa : Difin, 2017. - 175, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka ma na celu wzbogacenie warsztatu diagnostycznego wszystkich osób, które zawodowo zajmują się socjoterapią, a także nauczycieli i wychowawców na co dzień pracujących z dziećmi i młodzieżą oraz studentów, którzy wiążą swoją zawodową przyszłość z pracą o charakterze wychowawczo-terapeutycznym. Publikacja zawiera propozycje konkretnych narzędzi diagnostycznych, które można wykorzystać w trakcie procesu diagnostycznego dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym oraz młodzieży, a także w diagnozie kompetencji osoby socjoterapeuty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18428.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18427.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 93-97.
W pierwszym rozdziale publikacji czytelnik znajdzie teoretyczne podstawy systemu pedagogicznego Marii Montessori. W drugim przeobrażenia w oświacie w kontekście historycznym i międzynarodowym, w celu ukazania recepcji poglądów Marii Montessori w teori i praktyce pedagogicznej w Polsce. W ostatnim rozdziale zostały opisane aktualne zainteresowania praktyką kształcenia w systemie Marii Montessori w Polsce oraz wpływ jej systemu na praktykę i teorię wychowania przedszkolnego [Ze wstępu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21954.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej