Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(84)
Forma i typ
Książki
(82)
Publikacje naukowe
(24)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(5)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Programy komputerowe
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(76)
dostępne
(39)
wypożyczone
(9)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(12)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(36)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(79)
Autor
Camarda Sylwia
(13)
Montessori Maria (1870-1952)
(13)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Siara Olga
(4)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(4)
Barrett Barney
(2)
Czekierda Piotr (1976- )
(2)
Fingas Bartosz
(2)
Gillespie Paula
(2)
Lerner Neal
(2)
Sharma Pete (1956- )
(2)
Struk Barbara
(2)
Szala Marcin
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna (1955- )
(1)
Anderson Marti
(1)
Angelelli Claudia V
(1)
Arnold Jane
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Burns Anne 1945-
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Chodkiewicz Halina
(1)
Cleary Timothy J
(1)
DaSilva Iddings Ana Christina
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dembo Myron H. Motivation and learning strategies for college success
(1)
Devos Nathan J
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Duff Alan
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Dąbrowska Izabela Edyta
(1)
Evans Michael (1951-)
(1)
Ferguson George Andrew (1914- )
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Forder Clare
(1)
Gibbons Pauline (1946- )
(1)
Goh Christine Chuen Meng
(1)
Goodlad Sinclair
(1)
Goriszowski Włodzimierz (1928- )
(1)
Gras-Velázquez Adrián
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gębal Przemysław (1972- )
(1)
Harris Neil
(1)
Hirst Beverly
(1)
Jacobs George M
(1)
Jacobson Julie
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Januszka Dana
(1)
Johnson Kelly 1971-
(1)
Jones Francis
(1)
Karpińska-Musiał Beata
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Kozak Agnieszka
(1)
Krajewska Anna (pedagog)
(1)
Kubanyiova Magdalena 1977-
(1)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Lapp Diane
(1)
Larsen-Freeman Diane
(1)
Maley Alan
(1)
Manakker Van de
(1)
Marciniak Renata (organizacja i zarządzanie)
(1)
McCafferty Steven G
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Miodunka Władysław (1945- )
(1)
Moon Jayne
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Nunan David
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Opora Robert
(1)
Panońko Magdalena
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Phillips Hilary
(1)
Philpot Sarah
(1)
Piasta-Siechowicz Joanna (1965-2021)
(1)
Pirini Jesse
(1)
Podesva Robert
(1)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(1)
Prince Heather
(1)
Pugliese Chaz
(1)
Ruckdeschel Susan
(1)
Seli Helena
(1)
Sharma Devyani 1976-
(1)
Shintani Natsuko
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Skalski Dariusz (1960- )
(1)
Stankowski Adam
(1)
Szczepaniak Jakub
(1)
Szudlarek Tomasz
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(21)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(39)
1901-2000
(10)
1918-1939
(5)
1945-1989
(5)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(53)
Nowy Jork (stan) (USA)
(9)
Anglia
(6)
Kalifornia (USA)
(4)
Holandia
(4)
Wielka Brytania
(4)
Kiribati
(3)
Massachusetts (USA)
(1)
Szwajcaria
(1)
nieznany (us)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(56)
angielski
(28)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(10)
Nauczyciele
(8)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(3)
Przedszkola
(2)
Rodzice
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Metody nauczania
(43)
Nauczanie języków obcych
(20)
Metoda Montessori
(12)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
PEDAGOGIKA
(7)
Tutoring
(7)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(6)
Strategie uczenia się
(6)
Nauczanie
(5)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(5)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(4)
Język angielski
(4)
NAUCZANIE
(4)
Praca zespołowa
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Coaching
(3)
Dzieci
(3)
Indywidualizacja (pedagogika)
(3)
Kształcenie
(3)
Metody badawcze
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
WYCHOWANIE
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Cele kształcenia
(2)
DZIECKO
(2)
DZIECKO TRUDNE
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Geometria
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
Językoznawstwo
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Korepetycje
(2)
Mentoring
(2)
Metoda projektów
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
Pedagogika
(2)
Poznanie
(2)
Program nauczania
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wychowanie
(2)
Zastosowania multimediów w edukacji
(2)
ANTYPEDAGOGIKA
(1)
ARTETERAPIA
(1)
Algebra
(1)
Arytmetyka
(1)
Badania naukowe
(1)
Blended learning
(1)
Blok matematyczno-przyrodniczy
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Emisja głosu
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski jako obcy
(1)
KARA (psychol.)
(1)
KOMPUTERY
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kreatywność
(1)
Lęk
(1)
Metody statystyczne
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
MŁODZIEŻ TRUDNA
(1)
Młodzież
(1)
NAGRODY
(1)
NAUCZANIE DOROSŁYCH
(1)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauka czytania
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Opracowanie
(17)
Praca zbiorowa
(9)
Poradnik
(6)
Antologia
(3)
Podręcznik
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wykład
(2)
Monografia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(65)
Językoznawstwo
(25)
Psychologia
(17)
Kultura i sztuka
(3)
Matematyka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Słowo kluczowe
edukacja
(13)
teaching
(13)
English language
(10)
study and teaching
(10)
metoda Montessori
(9)
dzieci
(8)
pedagogika
(8)
learning
(7)
tutoring
(7)
education
(4)
foreign language
(4)
learning strategies
(4)
rozwój psychofizyczny
(4)
tutor
(4)
coaching
(3)
dydaktyka
(3)
foreign speakers
(3)
group work
(3)
language learning
(3)
motivation
(3)
nauczyciele
(3)
psychologia
(3)
badania pedagogiczne
(2)
bilingualism
(2)
classroom activities
(2)
communication skills
(2)
edukacja muzyczna
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
eksperyment
(2)
embriologia
(2)
język polski
(2)
language
(2)
learning methods
(2)
mentoring
(2)
methods of teaching
(2)
metody nauczania
(2)
nauczanie
(2)
obserwacja
(2)
pedagogika specjalna
(2)
pedagogy
(2)
peer teaching
(2)
peer tutoring
(2)
psychology
(2)
research method
(2)
statystyka
(2)
study
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
szkoła
(2)
technology
(2)
uczniowie
(2)
writing centers
(2)
young learners
(2)
Internet
(1)
Japanese speakers
(1)
Maria Montessori
(1)
activity program
(1)
adolescent writers
(1)
advocacy
(1)
aksjologia
(1)
algebra
(1)
analiza dokumentów
(1)
analiza wariancji
(1)
anxiety
(1)
arteterapia
(1)
arytmetyka
(1)
assessment
(1)
audio-visual aids
(1)
badania jakościowe
(1)
behavioral strategies
(1)
behawioryzm
(1)
blended learning
(1)
cele kształcenia
(1)
cele nauczania
(1)
class management
(1)
cognitive behavior
(1)
communication
(1)
communicative approach
(1)
conversation
(1)
cooperative learning
(1)
czytanie
(1)
digital technology
(1)
dorastanie
(1)
drama (ped.)
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko
(1)
dzielenie
(1)
e-learning
(1)
edukacja dorosłych
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja pozaszkolna
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
edukacja szkolna
(1)
emisja głosu
(1)
empatia
(1)
ethics
(1)
filozofia
(1)
geometria
(1)
group learning
(1)
higher education
(1)
historia
(1)
84 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Peer Tutoring : A Guide to Learning by Teaching / Sinclair Goodlad, Beverley Hirst. - London; New York : Kogan Page; Nichols Publishing, copyright 1989. - 184 pages ; 30 cm.
Peer tutoring is the system of instruction in which learners help each other and learn by teaching. Tutoring schemes have been used in a variety of contexts--with students teaching students, students teaching school pupils, non-professional adults teaching adults and children, and pupils teaching pupils. This book: (1) describes specimen tutoring schemes; (2) analyses objectives; (3) outlines research findings on the effectiveness of peer tutoring; (4) indicates how tutoring can be developed in schools and in higher education; (5) considers one major tutoring scheme in detail ("the Pimlico Connection"); and (6) offers practical suggestions on how to set up a peer tutoring scheme.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18628.XXIV.14.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Education)
Includes bibliographical references (p. 197-214) and index.
Although Cooperative Learning has steadily grown in popularity in second-language classrooms, few resources are available that cover the topic in depth. Cooperative Learning in Second Language Teaching is a comprehensive overview, suitable for MA TESOL programs and for in-service teachers. Part I provides a grounding for collaborative/cooperative learning by discussing the educational research, issues that surround its implementation, and how it relates to theories of second language learning. Part II is a series of six narrative chapters written by teachers from around the world. These teachers share their experiences using cooperative learning in their classrooms, demonstrating the effectiveness of this approach, in both second and foreign language contexts, for elementary, secondary and post-secondary levels of instruction. An appendix outlining the techniques in these chapters is also included.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 17712.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge language teaching library)
Includes bibliographical references (p. 255-267) and indexes.
Collaborative Language Learning and Teaching is written for teachers, teacher educators and researchers who are interested in experimenting with alternative ways of organising teaching and learning, and who wish to create an environment in which teachers, learners and researchers can work together and learn from one another. This wide-ranging collection of papers focuses on issues such as: The central characteristics of a collaborative approach to classroom research - Appropriate theoretical models of language and learning for informing collaborative research Appropriate research methods, tools and techniques for collaborative investigations - Classroom tasks and patterns of organisation which facilitate cooperative learning - Organisational patterns which underlie successful collaborative teaching. The classroom-oriented studies on which the collection is based provide models for readers who wish to experiment with these ideas in their own context.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 17709.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Peer Tutoring Handbook / Judith Tolhurst, Neil Harris. - Bristol : The Cloister House Press, copyright 2015. - 52 pages : illustrations ; 30 cm.
Peer tutoring is essentially equipping pupils with the tools to help each other learn. Based on a coaching model it will move both the peer tutor and tutee forward in that it enables both pupils to have a dialogue about learning and reinforces and embeds learning from the classroom. Both the tutor and tutee benefit from peer tutoring. Peer tutors are taught coaching skills and the tutees gain confidence from learning with an older pupil. The peer tutoring programme been designed collaboratively by Judith Tolhurst and Neil Harris.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18627.XXIV.14.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychogeometria / Maria Montessori ; przekład Marcin Żuchowski ; przedmowa i redakcja naukowa Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XXVI, [2], 194, [5] stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
W "Psychogeometrii" Maria Montessori wyjaśnia, w jaki sposób umysł dziecka na kolejnych etapach rozwoju i nauki przyswaja wiedzę z zakresu geometrii – od poznawania figur, przez ujmowanie relacji między nimi, do wykonywania coraz bardziej złożonych operacji. Ta książka nie zawiera szkolnego kursu geometrii, ale zestaw ćwiczeń, „gimnastykę dla umysłu”, która przez umożliwienie dziecku odkrywania stwarza podstawy do zdobywania wiedzy. Odkrycie relacji to zdecydowanie najpewniejszy sposób, aby pobudzić ciekawość. Twierdzenie samo w sobie nie zainteresuje dziecka, które usłyszy je starannie wygłoszone, jednak go nie zrozumie i nie będzie w stanie docenić jego celów, co zmusi je do męczącego wysiłku poznania przedstawianego rozwiązania. Jeśli jednak samodzielnie odkryje relację, sformułuje twierdzenie i przyswoi słowa, aby je właściwie opisać, wtedy rozpali się ogień jego wyobraźni. Wystarczy jedno z takich odkryć, aby otworzyć dla umysłu wspaniałą, nieoczekiwaną ścieżkę. W taki sposób pobudza się zainteresowanie – a tam, gdzie mamy zainteresowanie, mamy też pewność niezliczonych sukcesów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22344.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22343.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library.)
Includes bibliographical references and index.
Provides tools to enable teachers to improve their own motivation, and thereby that of their students. A new approach to motivation, focusing on the concept of 'vision'. Drawing on visualisation research in sports, psychology and education, the authors describe powerful ways by which imagining future scenarios can promote motivation to learn a language. The book offers a rich selection of motivational strategies to help students 'see' themselves as competent language users, to experience the value of knowing a foreign language and, ultimately, to invest effort into learning it. It also explores how to re-ignite language teacher enthusiasm and how to guard it when it is under threat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17704.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Foreign-language learning with digital technology / edited by Michael J. Evans. - London ; New York : Continuum, c2011. - XII, 210 pages : illustrations ; 25 cm.
(Education and digital technology)
Includes bibliographical references and index.
The book situates new insights into the value of digital technology for foreign language learning within the context of evidence from prior research and of educational policy-making and examines key pedagogical uses of digital technology in relation to effective foreign language learning by pupils. It provides an in-depth description of the use of a range of digital media and combines practical ideas for teaching and learning with critical analysis of evidence drawing on an analysis of technology-focused language learning across different sectors and in different anglophone contexts.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18143.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22309.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22308.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: La mente del bambino : mente assorbente. Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Maria Montessori (1870-1952) była włoską lekarką i pedagożką, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami. Należy wykorzystać ich naturalną kreatywność, ciekawość świata, chęć uczenia się, rozwoju współpracy i zabawy z innymi dziećmi. Dotyczy to zwłaszcza okresu do 6. roku życia, gdy dzieci rozwijają się najszybciej, a ich umysł jest najbardziej chłonny. Dorośli - rodzice, nauczyciele i opiekunowie - powinni je w tym wspierać, a nie formować za pomocą nakazów i kar. Tę metodę do dziś stosuje się w przedszkolach Montessori. „Umysł dziecka” to jedna z najważniejszych prac Marii Montessori, a jej spostrzeżenia i rady są ciągle aktualne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22476.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22475.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The 1946 London lectures.
Indeks.
Oddajemy do rąk Czytelników unikatowy zapis wykładów wygłoszonych w Londynie w 1946 roku – pierwszy kurs poprowadzony przez Marię Montessori po powrocie z synem Mariem do Europy po siedmiu latach emigracji, wymuszonej kataklizmem II wojny światowej. Wykłady londyńskie 1946 trafiają do rąk czytelników w formie, którą cechuje charakterystyczna dla Marii Montessori elegancja. Oby popularyzowały na całym świecie jej mądrość, wiedzę i doświadczenie z korzyścią dla niezliczonych dzieci – dziś i w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22363.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22362.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22365.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22364.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Children learning English / Jayne Moon. - Oxford : Macmillan, 2005. - VIII,184 strony : ilustracje ; 25 cm.
(Macmillan Books for Teachers)
Na okładce : A Guidebook for English Language Teachers.
Children Learning English is a comprehensive guidebook for teachers of English to young learners. Covering both the theory and practice of teaching English to children, it offers discovery activities and real-life examples from classrooms around the world. Provides insight into the special characteristics, abilities and attitudes children bring to the classroom. Encourages reflection on how teachers can learn from children and on how this information can be used in planning lessons and activities. Suggests how to adapt ideas and frameworks for teaching English to young learners.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17962.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Macmillan Books for Teachers)
Indeks.
Book provides a wealth of resources to help teachers integrate the digital board into their classrooms. It provides practical ideas for using regular programs and software, for teachers new to this area, as well as suggestions on how to create specifically tailored resources for teachers with greater levels of expertise. the clear organisation means that activities are categorised according to skills focus, making them easy to locate. Also contains suggestions for project work, 'learning to learn' activities and 'the connected classroom'.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17958.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 213-216.
Poradnik zawiera zbiór metod, ćwiczeń i zabaw wykorzystywanych przez Autorkę podczas długoletniej praktyki zawodowej, obejmującej obowiązki m.in. trenera KLANZY, trenera Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, nauczyciela fortepianu, psychologa w szkole muzycznej i psychologa w bursie szkół artystycznych. Książka składa się z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna pozwala na usystematyzowanie wiedzy dotyczącej: 1) edukacji muzycznej w rozwoju ogólnym i artystycznym dzieci i młodzieży, w tym niepełnosprawnej; 2) podstaw metodyki aktywizującej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji psychologicznych nauczyciela/animatora. Część praktyczna zawiera szczegółowe opisy kilkuset metod, ćwiczeń i zabaw do wykorzystania na muzycznych zajęciach indywidualnych, grupowych, edukacyjnych i terapeutycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20040.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20039.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Czym jest tutoring? Skąd bierze się rosnąca popularność tej formy edukacji spersonalizowanej? Dlaczego jest postrzegany jako panaceum na problemy edukacji i wielka szansa na elitarne kształcenie? Na te i wiele innych pytań odpowiadają Autorzy niniejszej publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17672.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Niniejszy tom podejmuje dyskusję nad zagadnieniami, którymi zainteresowali się autorzy poszczególnych rozdziałów w związku ze stosowaniem w środowisku akademickim i szkolnym podejścia tradycyjnego oraz zdalnego, którego rola znacząco uwydatniła się w czasie pandemii C0VID-19. Autorzy tomu to badacze i nauczyciele akademiccy oraz nauczyciele szkolni. Tom zawiera rozdziały o charakterze przeglądowym, argumentacyjnym oraz sprawozdania z badań empirycznych, które wyraźnie wskazują na fakt, iż bez względu na nauczane przedmioty oraz lokalne wyzwania, jakie stają przed nauczycielami, ciąży na nich duża odpowiedzialność za stworzenie uczniom takich warunków, które umożliwią osiągnięcie oczekiwanych celów dydaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18579.XXIV.14.7 [Magazyn 1], P.18578.XXIV.14.7 [Magazyn 1], P.18580.XXIV.14.7 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21904.XXIV.14.7 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21903.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia na stronach 393-412.
Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki polonistycznej w jej wymiarze teoretycznym oraz praktycznym. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego częściowo w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. Zawartość i format książki skorelowane są z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli oraz realizowanymi programami kształcenia glottodydaktyków polonistycznych w ramach studiów podyplomowych w różnych polskich ośrodkach akademickich. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki polonistycznej oraz wskazuje kierunki rozwoju konkretnych kompetencji dydaktyczno-metodycznych w odniesieniu do nauczania podsystemów polszczyzny oraz rozwijania kompetencji językowych. Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języka polskiego jako obcego i drugiego. Ważnym odbiorcą będą także czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy języka polskiego jako obcego zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji. Częściowo seminaryjny charakter publikacji umożliwi jej wykorzystywanie także w ramach różnych form doskonalenia oferowanych czynnym zawodowo polonistom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.44.V.8 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drama Techniques : a resource book of communication activities for language teachers / Alan Maley, Alan Duff. - Third edition, 8th printing. - Cambridge : Cambridge University Press, 2013. - X, 246 pages : illustrations ; 23 cm.
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
The fully revised edition of this 'classic' helps teachers give their learners the tools they need to express themselves through a range of stimulating drama contexts. This completely revised edition of the classic title "Drama Techniques" provides: *150 ideas for interesting and productive fluency practice *a large selection of drama-based techniques which focus learners' attention on communicative tasks or activities *techniques suitable for all levels *clear instructions for the teacher *advice on how to use the techniques in the classroom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17707.XXIV.14.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10740.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Association Montessori Internationale.
Edukacja i potencjał człowieka to pierwsza w języku polskim publikacja Marii Montessori, której założeniem jest „pomóc nauczycielom zrozumieć potrzeby dziecka po ukończeniu szóstego roku życia”. Skąd i do czego rodzi się sześciolatek? Jakimi narzędziami się posługuje? Jaki teraz jest jego umysł? Autorka uchyla nam rąbka tajemnicy o starszym dziecku, jego całkiem przyziemnych potrzebach i bezkresnych niczym wszechświat możliwościach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22317.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22316.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przekład z: Psychoarithmetic : arithmetic developed under the guidelines outlined by child psychology, tytuł oryginału: Psico-Aritmética. Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale.
Psychoarytmetyka jest książką, w której Maria Montessori bada, w jaki sposób ludzki umysł przyswaja wiedzę matematyczną – jak arytmetyka, geometria i algebra mogą być przedstawione, by u młodych uczniów wzbudzały zainteresowanie, którego efektem będą koncentracja i zrozumienie. Psychoarytmetyka bada psychologiczne aspekty uczenia się w odniesieniu do arytmetyki i matematyki, a także ujawnia, jak można „przygotować” umysł dziecka, by do wspomnianych tematów podchodziło z radością i głębokim zainteresowaniem. Z Psychoarytmetyki dowiadujemy się, jak przedstawić arytmetykę jasno i dokładnie, jak w przyjemny sposób – dzięki wielu przykładom – zaznajomić się z systemem dziesiętnym, pierwiastkiem sześciennym i jego wyciąganiem, a także wzorami algebraicznymi. Montessori ożywia również matematykę, dostarczając spersonalizowanych przykładów, które przemówią do umysłu dziecka. Philip D. O’Brien Przewodniczący Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori (AMI) Pomysł, który przenika całą książkę, jest następujący: musimy pozwolić dzieciom doświadczyć piękna arytmetyki, w sposób bliski ich spontanicznej percepcji. Arytmetyka nigdy nie jest listą procedur do zapamiętania; służy zawsze do ręcznego odkrywania i poznawania, zanim zostanie zrozumiana przez umysł. Ta ogólna zasada, rewolucyjna w owym czasie, jest dziś powszechniej akceptowana, nawet jeśli nie została w pełni wdrożona.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22342.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22341.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej