Szkolnictwo wyższe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(13)
dostępne
(10)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(13)
Autor
Stępień Ewa (kultura fizyczna)
(2)
Chochół Andrzej (1954- )
(1)
Dziewanowska Katarzyna
(1)
Dąbrowski Dominik
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Harewska Natalia
(1)
Hnatyszak Olga
(1)
Jezior Jagoda
(1)
Karpińska-Musiał Beata
(1)
Koselak Jeremy
(1)
Kozłowska Edyta
(1)
Krzykawski Michał
(1)
Kuźmicz Katarzyna Anna
(1)
Lyall Brad
(1)
Ostrowicka Helena
(1)
Pabian Angelika
(1)
Pabian Arnold
(1)
Pabian Barbara
(1)
Panońko Magdalena
(1)
Prince Heather
(1)
Stiegler Bernard (1952- )
(1)
Szymczak Wioletta
(1)
Thomas Glyn
(1)
Zimny Artur (nauki ekonomiczne)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(15)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(15)
angielski
(1)
Odbiorca
Pracownicy naukowi
(2)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Politycy
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(477)
ZARZĄDZANIE
(329)
Szkolnictwo wyższe
(-)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
POWIEŚĆ ANGIELSKA
(102)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
POWIEŚĆ AMERYKAŃSKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
Temat: czas
2001-
(13)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Raport z badań
(4)
Materiały konferencyjne
(2)
Esej
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Nauka i badania
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Historia
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
szkolnictwo wyższe
(9)
higher education
(2)
marketing
(2)
pandemia
(2)
tutoring
(2)
adopcja
(1)
advocacy
(1)
analiza dyskursu
(1)
antropologia społeczna
(1)
badania
(1)
badania społeczne
(1)
benchmarking
(1)
bioróżnorodność
(1)
coaching
(1)
cudzoziemcy
(1)
czas wolny
(1)
edukacja zdalna
(1)
filozofia nauki
(1)
filozofia społeczna
(1)
gospodarka leśna
(1)
gospodarka rynkowa
(1)
gospodarstwo agroturystyczne
(1)
jakość kształcenia
(1)
katolicka nauka społeczna
(1)
komunikacja międzynarodowa
(1)
kultura
(1)
makrosocjologia
(1)
mentoring
(1)
mikrostruktura
(1)
orientacja rynkowa
(1)
outdoor education
(1)
outdoor environmental education (OEE)
(1)
pedagogy
(1)
polityka
(1)
poststrukturalizm
(1)
pracodawca
(1)
pracownik
(1)
prawo
(1)
professional practice
(1)
rodzina zastępcza
(1)
rozwój osobisty
(1)
rozwój społeczno-ekonomiczny
(1)
rynek pracy
(1)
socjologia Internetu
(1)
socjologia filozoficzna
(1)
socjologia gospodarki
(1)
socjologia grup etnicznych
(1)
socjologia kultury
(1)
socjologia mediów
(1)
socjologia moralności
(1)
socjologia prawa
(1)
socjologia religii
(1)
socjologia sportu
(1)
socjologia wiedzy
(1)
sport
(1)
students
(1)
szkolnictwo
(1)
sztuki walki
(1)
turystyka
(1)
wartości
(1)
wiedza
(1)
wielokulturowość
(1)
wojna ekonomiczna
(1)
zarządzanie
(1)
zróżnicowanie kulturowe
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jednym z zamysłów autorów było zdefiniowanie kryteriów jakości procesu kształcenia z punktu widzenia różnych grup interesariuszy szkoły wyższej, które mogłyby służyć do przeprowadzenia wewnętrznej oceny jakości kształcenia. W opinii autorów ocenę taką należałoby przeprowadzać na podstawie kryteriów związanych z oczekiwaniami różnych grup interesariuszy dotyczących różnych obszarów realizacji procesu kształcenia. Monografia ma charakter teoretyczno-empiryczny, ale także wdrożeniowy, a wyniki prowadzonych badań mogą znaleźć ścisłe zastosowanie w wewnętrznych systemach zapewnienia jakości kształcenia w instytucjach systemu szkolnictwa wyższego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21049.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18382.V.3 [Magazyn 1], P.18380.V.3 [Magazyn 1], P.18381.V.3 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20938.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20937.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia, netografia na stronach 361-402. Indeks.
Książka Katarzyny Dziewanowskiej przynosi wiedzę wartościową dla środowiska naukowego, ale także cenną i zrozumiałą dla praktyków zarządzania publicznego i dla polityków. Rzadko się zdarza, żeby praca rzetelna pod względem naukowym i wykorzystująca różnorodne techniki badawcze była jednocześnie łatwa w odbiorze i zrozumiała dla odbiorców spoza środowiska akademickiego. Monografia dr Dziewanowskiej łączy te cechy. Może także stanowić wzór dla innych autorów pod względem przejrzystości wywodu, uporządkowania wątków i posługiwania się naukowym językiem. Wreszcie, pokazuje ona, jak pisząc na temat specyficzny dla jednej dyscypliny naukowej, można stworzyć pracę interesującą także z perspektywy interdyscyplinarnej (autor tej recenzji jest ekonomistą, a książkę przeczytał z dużym zainteresowaniem Dr hab. Mikołaj Herbst)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17834.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Profesjonalizacja rodzinnej pieczy zastępczej : teoria a praktyka / Natalia Harewska, Grażyna Gajewska. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 275, [2] strony : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 225-244 i bibliografia, netografia na stronach 273-275.
Książka składa się z dwóch autorskich części. Pierwszą stanowi analiza naukowa Natalii Harewskiej pt. Profesjonalizacja rodzinnej pieczy zastępczej, będąca w znacznej mierze częścią niepublikowanej rozprawy doktorskiej (2021). Druga zawiera opracowanie Grażyny Gajewskiej pt. Profesjonalizacja rodzinnej pieczy zastępczej i postaw wobec adopcji dziecka realizowana w szkole wyższej, stanowiące rozwinięcie i próbę nowego ujęcia publikowanych wcześniej przez autorkę rozważań (Gajewska, 2009b, 2020, 2021). Liczymy, że zaprezentowane w pracy opisy i wyjaśnienia, studium aktualnej literatury oraz przedstawione wyniki badań wzbogacą stan wiedzy na ten bardzo ważny i nadal mało rozpoznany temat. Jednocześnie być może zainspirują innych badaczy do dalszych studiów. Wierzymy także, że będą one miały również zastosowanie w praktyce, życiu społecznym czy edukacyjnym, a profesjonalizacja pieczy zastępczej w Polsce, szczególnie rodzinnej, będzie na coraz wyższym poziomie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21835.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21834.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 603-621.
Opracowane przez Jagodę Jezior studium jest rezultatem wieloletniej pracy badawczej prowadzonej na terenie województwa lubelskiego pod kątem wartości wyższego wykształcenia na rynku pracy. Podstawą opracowania jest kilkanaście projektów badawczych, w których uwzględniono opinię różnych kategorii respondentów reprezentujących pracodawców i pracobiorców. Przyjęta wieloaspektowa perspektywa badawcza, oparta na niezmiennie bogatych danych źródłowych, pozwala na uzyskanie wyważonej i niezwykle rzetelnej ekspertyzy, z czym mamy do czynienia w przedłożonej rozprawie. Autorka nie tylko analizuje, interpretuje i zestawia - z największą wnikliwością i skrupulatnością - obszerny materiał empiryczny, ale także nad prowadzonym przedsięwzięciem roztacza cenną refleksję metodologiczną, która sama w sobie stanowi wielką wartość podjętego przedsięwzięcia. Książka jest świadectwem gigantycznej pracy, jaka została wykonana, by uzyskać efekt, z którym Czytelnik ma szansę zapoznać się podczas lektury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17684.VII.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Czym jest tutoring? Skąd bierze się rosnąca popularność tej formy edukacji spersonalizowanej? Dlaczego jest postrzegany jako panaceum na problemy edukacji i wielka szansa na elitarne kształcenie? Na te i wiele innych pytań odpowiadają Autorzy niniejszej publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17672.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 125-128.
Tapping into the existing resources and staff available within your school, The Revitalized Tutoring Center provides an effective strategy to improve instruction and student performance. This practical guide shares the blueprint, best practices, and resources necessary to create and implement a robust, embedded tutoring center. This dynamic peer tutoring model brings together teachers, peers, and community members in a support network that identifies students in need and facilitates individualized instruction. With a peer tutoring model in place, schools are better positioned to initiate and sustain a variety of initiatives such as PLCs, RTI, formative assessment, community partnerships, and service learning, while creating equitable access and opportunity for all. This book illustrates how instructional leaders can leverage existing resources in a sustainable and cost-effective way to implement a model that ultimately leads to cultural changes, innovation, and significant academic improvement.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17674.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 227-238, netografia 238-240. Indeks.
Książka może być interesującą pozycją dla menedżerów zarówno sektora prywatnego, jak i publicznego, a zwłaszcza menedżerów szkolnictwa wyższego, oraz pracowników uczelni. Benchmarking jest z powodzeniem stosowany w szkołach wyższych na świecie. W Polsce do tej pory nie został wprowadzony do praktyki zarządczej. Podjęcie przez autorkę problematyki benchmarkingu jako narzędzia doskonalącego zarządzanie uczelnią stanowi zatem nowatorskie przedsięwzięcie. Celem publikacji jest usystematyzowanie wiedzy na temat inicjatyw benchmarkingowych w szkolnictwie wyższym na świecie. W książce szczegółowo omówiono między innymi: pojęcia związane z zarządzaniem uczelnią, rolę koncepcji organizacyjnego uczenia się oraz organizacji uczącej się w kontekście uczelni, definicję oraz ewolucję pojęcia benchmarkingu, cele benchmarkingu, jego bariery i korzyści z wdrożenia, autorską klasyfikację benchmarkingu z uwzględnieniem kryterium przedmiotowego, podmiotowego, rodzaju danych i ochrony danych, wsparcia i relacji z partnerami, przesłanki podejmowania benchmarkingu w szkołach wyższych, referencyjną metodykę benchmarkingu procesowego w uczelni, opartą na koncepcji spirali benchmarkingowej A. Kelly‘ego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17680.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Dyskursu Publicznego : kultura, retoryka, demokracja)
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
Antologia tłumaczeń pięciu tekstów anglo- i niemieckojęzycznych została przygotowana u progu kolejnej reformy systemu nauki i szkolnictwa wyższego w Polsce. Ma cechy dobrego podręcznika metodologii badań społecznych oraz dostarcza użytecznych narzędzi opisywania zmian zachodzących w rodzimym szkolnictwie wyższym. Pozwala jednocześnie uzyskać perspektywę porównawczą zapoznając czytelnika z konkretnymi kategoriami analitycznymi stosowanymi do opisu stanu sytuacji bieżącej i scenariuszy rozwoju szkolnictwa wyższego w przyszłości w innych krajach. Używane w tekstach narzędzia analizy dyskursu stają się szczególnie przydatne w warunkach wyraźnie nasilonej, publicznej dyskusji na temat problemów polskiej nauki i edukacji akademickiej, w której głos zabierają różni aktorzy społeczni: dziennikarze, akademicy, politycy, przedsiębiorcy. Teorie i badania dyskursu zastosowane w rozprawach zamieszczonych w antologii dostarczają pojęć i kategorii zapewniających bardziej świadomy udział w tej debacie oraz pozwalają zrozumieć, w jaki sposób dzieje uniwersytetu zależą od tego, kto, co i jak o nim mówi. Dla badaczy i badaczek uniwersytetu kwestie związane z dyskursem nie powinny być obojętne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19858.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliogr., wykaz aktów prawnych s. 169-178.
Prezentowana monografia jest udaną próbą usystematyzowania i uzupełnienia wiedzy na temat przemian zachodzących w polskim szkolnictwie wyższym, a także próbą oceny przystosowania polskich uczelni do funkcjonowania w warunkach gospodarki rynkowej. W pracy zidentyfikowane zostały wyznaczniki rynkowego zorientowania uczelni oraz czynniki różnicujące poziom orientacji rynkowej uczelni wyższych. W monografii opisano stan świadomości i nastawienia pracowników naukowo-dydaktycznych oraz studentów w kwestii rozumienia przesłanek i konsekwencji rynkowej orientacji szkoły wyższej i urynkowienia szkolnictwa wyższego, przedstawiono również zależności pomiędzy osiągniętym poziomem zorientowania rynkowego a pozycją rankingową uczelni. Przedstawiony w pracy materiał teoretyczny i empiryczny uznać należy za wartościowy tak z punktu widzenia badaczy zajmujących się problemami rozwoju polskiego szkolnictwa wyższego, decydentów odpowiadających za prawno-ekonomiczne kreowanie warunków funkcjonowania uczelni publicznych i niepublicznych w Polsce, jak i z punktu widzenia samych władz i pracowników uczelni wyższych, odpowiedzialnych za kształtowanie wizerunku oraz pozycji rynkowej swoich uczelni [recenzja Grzegorz Maciejewski].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.14.V.3 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 167-173.
Książka, opracowana przez uznanych autorów, stanowi interesującą poznawczo podróż przez umiędzynarodowione, a więc kulturowo zróżnicowane środowisko wyższych uczelni. Prezentuje szerokie spektrum zachowań o podłożu społeczno-kulturowym i religijnym, które cudzoziemcy mogą uzewnętrzniać podczas pobytu w polskich ośrodkach akademickich, a także wyjaśnia, jak właściwie na nie reagować. Dostarcza wiedzy na temat zarządzania zachowaniami kulturowymi w szkolnictwie wyższym, przygotowania wizyt oraz obsługi obcokrajowców na terenie uczelni.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18622.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18621.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z VIII Ogólnopolskiej Konferencji Studenckich Kół Naukowych, 2022 r., Biała Podlaska.
Bibliografie, netografie przy referatach.
W prezentowanych doniesieniach poruszono obszerne spektrum tematyczne. Licznie prezentowane były prace dotyczące szeroko pojętej problematyki zdrowia między innymi wybranych form leczenia osteorthritis z wykorzystaniem modeli zwierzęcych, ocena aktywności neutrofili w warunkach in vitro, witamin i minerałów w ciąży, zachowań zdrowotnych piłkarek nożnych oraz problemów związanych z urazami pacjentów w praktyce Zespołu Ratownictwa Medycznego w dobie pandemii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18648.V.3 [Magazyn 1], P.18650.V.3 [Magazyn 1], P.18649.V.3 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22394.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22393.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Jeśli wierzyć Stieglerowi, a po lekturze tej książki nie sposób postąpić inaczej, cyfryzacja prowadzi do radykalnego przewrotu w polu wytwarzania, przekazywania i odbioru wiedzy, a jej nieredukowalnie farmakologiczny charakter stanowi główną stawkę polityczną naszych czasów. Wstrząsy. Głupota i wiedza w XXI wieku to pierwsza przetłumaczona na język polski książka francuskiego filozofa, która jest doniosłą próbą filozoficznej krytyki ekonomii politycznej w warunkach świata zaawansowanych technologii i w obliczu panowania bezmyślności na skalę planetarną. To swoista „mapa drogowa”, która precyzyjnie kreśli scenariusz pokojowej walki z głupotą prowadzonej za pomocą narzędzi cyfrowych oraz przy wykorzystaniu na nowo odczytanej francuskiej i niemieckiej filozofii. Wiodącą rolę w tej walce odgrywa uniwersytet, który musi jednakowoż na nowo się określić względem techne, a także tego, co do uniwersytetu nie przynależy. Ów uniwersytet nie jest, jak u Derridy, uniwersytetem bezwarunkowym, lecz uniwersytetem uwarunkowanym, co oznacza, że musi on nie tylko rozpoznać głupotę jako coś, co mu nieustannie zagraża z zewnątrz, lecz przede wszystkim uznać swoją własną głupotę jako warunek wszelkiej wiedzy. „Jeżeli filozofia zawsze przychodzi za późno, to mimo tego nigdy nie jest za późno” – czytamy we Wstrząsach. Doprawdy trudno wyobrazić sobie lepszy moment na uważną lekturę tej książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17927.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Źródła i Monografie / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 467)
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
W publikacji w sposób przekrojowy i syntetyczny przedstawiono rozwój i procesy instytucjonalizacji poszczególnych dyscyplin, osiągnięcia naukowe, a także nowe pola zainteresowań w ramach każdej z nich. W wielu prezentowanych w tomie tekstach czytelnik znajdzie odniesienia do dorobku uznanych myślicieli, którzy współtworzyli socjologię w KUL i uczestniczyli w debacie na temat jej tożsamości i naukowej autonomii. Ich idee, teorie i badania są ciągle źródłem inspiracji dla współczesnej myśli socjologicznej i odzwierciedlają jednocześnie puls socjologii uprawianej w KUL w socjologii jako nauce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17954.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17953.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(International Explorations in Outdoor and Environmental Education ; 9)
Introduces the first comprehensive internationally relevant text to cover outdoor environmental education. Features a diverse range of contributors brought together by an editorial team with broad international reach. Presents a more critical approach to outdoor environmental education than existing literature.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22420.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publiczne uczelnie zawodowe w procesie rozwoju społeczno-gospodarczego w Polsce / Artur Zimny. - Warszawa : CeDeWu, 2017. - 407, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 353-379.
W monografii podjęta została próba określenia znaczenia publicznych uczelni zawodowych w procesie rozwoju społeczno-gospodarczego na szczeblu regionalnym i lokalnym. Rezultaty przeprowadzonych analiz, opartych na wskaźnikach statystycznych, opiniach respondentów oraz strategiach rozwoju jednostek samorządu terytorialnego, uzupełnione obserwacjami i doświadczeniami zdobytymi przez autora w ciągu blisko 20 lat funkcjonowania w publicznej uczelni zawodowej, pozwoliły na opracowanie spodziewanych i pożądanych modeli funkcjonowania omawianych szkół wyższych, zmierzających do wzmocnienia ich roli w rozwoju miast, powiatów i podregionów, na terenie których są zlokalizowane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17646.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej