Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(160)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(160)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(6)
Proza
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(1)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(136)
dostępne
(54)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(28)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(39)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(138)
Autor
Cruz Christopher sol
(23)
Herrera Mario
(23)
Ochmański Marian (1936- )
(6)
Ansel Linnette
(4)
Broomhead Lisa
(4)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(4)
Szuścik Urszula
(4)
Michałowski Bartosz
(3)
Musiol Mady
(3)
Simmons Naomi
(3)
Villarroel Magaly
(3)
Bright Catherine
(2)
Cęcelek Grażyna
(2)
Daszykowska Jadwiga
(2)
Erocak Linnette Ansel
(2)
Farrell Thomas S. C. (Thomas Sylvester Charles)
(2)
Grzesiak Jan (1946- )
(2)
Głowala Agnieszka
(2)
Jankiewicz Eugeniusz (1947- )
(2)
Kacprzak Lech
(2)
Korczyński Stanisław
(2)
Mourão Sandie
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Przybyła Ewa
(2)
Tomaszewska Liliana
(2)
Wiśniewska Ewa (pedagog)
(2)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna
(1)
Altamirano Annie
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bielski Janusz (1924-1996)
(1)
Biffle Chris
(1)
Bochenek Anna (pedagog)
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bogusławska Joanna
(1)
Brodzik Agnieszka
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Całek Anna
(1)
Chmielarz Wojciech (1984- )
(1)
Cieśleńska Beata
(1)
Cooper Jewell E
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czyżewska Urszula
(1)
Derenowski Marek
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Dyson Leone
(1)
Edwards Clifford H
(1)
Elliott John (1938- )
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Ferlazzo Larry
(1)
Fidelus Anna
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Hagger Hazel
(1)
Harmer Jeremy (1947- )
(1)
He Ye
(1)
Herbst Mikołaj (1973- )
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Hodan Bohuslav (1931- )
(1)
Horyń Wojciech
(1)
Hughes Arthur 1941-
(1)
Hull-Sypnieski Katie 1974-
(1)
Iwanicki Józef (1902-1995)
(1)
Iwanicki Józef (1902-1995). Dedukcja naturalna i logistyczna
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jakubowska Hanna
(1)
Janowska Janina
(1)
Jewell Lisa (1968- )
(1)
Jiménez Raya Manuel
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Kasperek Katarzyna
(1)
Kałuszyński Maciej
(1)
King Gail (1949- )
(1)
King Stephen (1947- )
(1)
Komar Witold
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Konieczny Grażyna
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kosiba Grażyna
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kowalewska Anna (pedagog)
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Krzemień Grażyna (medycyna)
(1)
Kubińska Zofia (1950- )
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Levin Barbara B
(1)
Lewandowski Marek (1957- )
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Liwo Helena
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Machałek Małgorzata
(1)
Maciejewski Jan (1954- )
(1)
Madej Bartłomiej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(90)
2000 - 2009
(45)
1990 - 1999
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(139)
Wielka Brytania
(12)
Anglia
(3)
Nowy Jork (stan) (USA)
(3)
Stany Zjednoczone
(2)
Kalifornia (USA)
(1)
Niemcy
(1)
Wirginia (USA)
(1)
Kanada
(1)
Język
polski
(112)
angielski
(49)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Pedagodzy
(3)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Dorośli
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Uczelnie medyczne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
NAUCZYCIELE
(53)
JĘZYK ANGIELSKI
(45)
Nauczyciele
(17)
UCZNIOWIE
(14)
NAUCZANIE
(11)
Nauczanie języków obcych
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(7)
NAUCZYCIELE AKADEMICCY
(7)
Nauczyciele języka angielskiego
(6)
SZKOLNICTWO
(6)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(5)
Nauczanie
(5)
PEDAGOGIKA
(5)
Uczniowie
(5)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(4)
JĘZYKI
(4)
Metody nauczania
(4)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(4)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(4)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(4)
DZIECKO
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele języków
(3)
POSTAWY
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(3)
Dziecko zdolne
(2)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
Kreatywność
(2)
NAUCZYCIELE JĘZYKÓW
(2)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele muzyki
(2)
OŚWIATA
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(2)
Studenci
(2)
Szkoły
(2)
UCZENIE SIĘ
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
AIDS
(1)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
AUTODESTRUKTYWNOŚĆ
(1)
AUTORYTET
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
BÓG
(1)
CHOROBY PRZENOSZONE DROGĄ PŁCIOWĄ
(1)
COVID-19
(1)
CZAS WOLNY OD PRACY UCZNIA
(1)
CZYTANIE
(1)
DUCHOWIEŃSTWO KATOLICKIE
(1)
DYSCYPLINA SZKOLNA
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Emisja głosu
(1)
English language
(1)
Etyka
(1)
FILOLOGIA ANGIELSKA
(1)
FILOZOFIA
(1)
FILOZOFIA CHRZEŚCIJAŃSKA
(1)
Filozofia
(1)
Fortepian
(1)
Forum internetowe
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY SPORTOWE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
HIV
(1)
HUMANIZM (postawa)
(1)
Higiena szkolna
(1)
Historia
(1)
INNOWACJE
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
IWANICKI, JÓZEF
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język angielski
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
LITERATURA AMERYKAŃSKA
(1)
LOGIKA
(1)
METAFIZYKA
(1)
MNIEJSZOŚCI NARODOWE
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
2001-0
(6)
1989-
(3)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Francja
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Mokotów (Warszawa ; część miasta)
(1)
Oklahoma (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Teksas (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Gatunek
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(48)
Praca zbiorowa
(8)
Opracowanie
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Powieść
(4)
Kryminał
(2)
Thriller
(2)
Horror
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele autobiograficzne
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Językoznawstwo
(9)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
teaching
(39)
primary school education
(30)
nauczyciel
(24)
English language
(17)
teacher's book
(12)
szkoła
(10)
pre-school education
(9)
dzieci
(8)
edukacja wczesnoszkolna
(8)
uczeń
(8)
nauczanie
(7)
nauczyciele
(7)
wychowanie fizyczne
(6)
beletrystyka
(5)
edukacja
(5)
study and teaching
(5)
primary school
(4)
teacher
(4)
English teacher
(3)
United States
(3)
foreign speakers
(3)
language teacher
(3)
pedagogika
(3)
relacja nauczyciel-uczeń
(3)
specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
training
(3)
uczenie się
(3)
uczniowie
(3)
wychowanie
(3)
ELT
(2)
awans zawodowy
(2)
cultural competence
(2)
dokształcanie
(2)
education
(2)
edukacja zdalna
(2)
język obcy
(2)
kompetencje zawodowe
(2)
kryminał
(2)
kształcenie ustawiczne
(2)
learning
(2)
multicultural education
(2)
młodzież
(2)
nauczyciel akademicki
(2)
niepełnosprawność intelektualna
(2)
niepowodzenia szkolne
(2)
osobowość
(2)
pandemia
(2)
praktyka pedagogiczna
(2)
psychologia
(2)
rodzina
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
teacher education
(2)
teachers
(2)
thriller
(2)
ADHD
(1)
American literature
(1)
Foreign speakers
(1)
Study and teaching
(1)
ability testing
(1)
adult education
(1)
aksjologia
(1)
aktywność
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aktywność ruchowa
(1)
aktywność twórcza
(1)
animacja czasu wolnego
(1)
arteterapia
(1)
autonomia
(1)
autyzm
(1)
biblioterapia
(1)
budżet
(1)
choroba przewlekła
(1)
cultural studies
(1)
czytanie
(1)
discourse
(1)
doskonalenie zawodowe
(1)
drama
(1)
dydaktyka
(1)
dyscyplina
(1)
dyscyplina szkolna
(1)
dysfunkcja słuchu
(1)
dysleksja
(1)
dziecko zdolne
(1)
e-learning
(1)
edukacja dzieci
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja kreatywna
(1)
edukacja matematyczna
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja muzyczna
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
edukacja środowiskowa
(1)
edukator zdrowia
(1)
efektywność
(1)
emisja głosu
(1)
english culture
(1)
event
(1)
filozofia
(1)
filozofia edukacji
(1)
161 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Umiejętności komunikacyjne nauczycieli akademickich to wciąż mało zbadany komponent standardu kwalifikacji zawodowych tej grupy społecznej. Obecnie coraz częściej mówimy też o kompetencjach, a więc o kwalifikacjach i jeszcze dodatkowo o uprawnieniach i odpowiadającym im zakresie i odpowiedzialności. Z tego punktu widzenia zbiór tekstów przygotowany pod redakcją naukową Wojciecha J. Maliszewskiego jest próbą wpisania się we współczesny dyskurs zmierzający do nadania nowych znaczeń szeroko rozumianej interakcji edukacyjnej. Jest to: próba udana - integrująca interesujące wątki natury teoretycznej z akademickim i przykładami "dobrych praktyk".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6153.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [385].
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Rozważania podjęte w pracy są kontynuacją zagadnień dotyczących pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym prezentowanych w poprzednich tomach. Tom składa się z trzech części. W pierwszej Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące m.in. współczesnych wyzwań dla szkoły i nauczyciela w kontekście przygotowania dzieci do uczenia się przez całe życie, oceny (nie)gotowości szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia oraz sposobów zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym. Kolejna część zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją nauczycieli realizowaną przez naszych południowych sąsiadów. Tom zamyka część będąca prezentacją wyników badań prowadzonych wśród studentów kierunków pedagogicznych. Zamieszczone w tej części opracowania skupiają się głównie na kwestiach dotyczących roli i zadań współczesnego nauczyciela oraz potrzeby i możliwości wychowania międzykulturowego w przedszkolu i w klasach I-III.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14441.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1752.I.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowane opracowanie powstało z myślą o nauczycielach decydujących się skierować na ,,wyboistą drogę'' nauczania dzieci niepełnosprawnych. Praca składa się z sześciu części. W pierwszej i drugiej przedstawiono teoretyczne podstawy badań. Część trzecia prezentuje cel i problemy badań oraz sposoby analizowania wyników. Rozdziały od czwartego do szóstego przedstawiają i analizują reazultaty badań, zaś zakończenie pracy to interpretacja wyników i wnioski końcowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2286 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2287.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16225.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Książkę tę można by nazwać próbą określenia kanonów i dogmatów stosowanych w szkole i to zarówno w sprawach dotyczących przekazywania wiadomości jak i wychowania. Tak prowadzone nauczanie hamuje jednak rozwój intelektualny młodego człowieka, nie pozwala mu na samodzielne myślenie i twórcze poszukiwanie. Co zatem zrobić, by to zmienić? Jedno wydaje się pewne. Konieczna jest zmiana sposobu kształcenia nauczycieli. Autor nie daje gotowej recepty jak to zrobić, sugeruje jedynie pewne metody, omawia próby podejmowane przez innych. Jednego jest pewny, trzeba za wszelką cenę próbować.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2124.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2125.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Oświaty Samorządowej ; 3)
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
PUBLIKACJA DOSTĘPNA W CZYTELNI W DZIALE V
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The Maidens.
Dla Mariany Andros – terapeutki grupowej walczącej z własnymi demonami przeszłości – Cambridge to miejsce, gdzie poznała swojego męża. Dla jej siostrzenicy Zoe to tragiczna scena morderstwa jej najlepszej przyjaciółki. W murach uniwersytetu, gdzie ożywają wspomnienia, Mariana poznaje tajne stowarzyszenie młodych dziewczyn – Boginie. Jego członkinie są wstrząśnięte zabójstwem jednej z koleżanek. Grupa jest pod wpływem enigmatycznego profesora Edwarda Foski. Mariana jest pewna, że pomimo iż Foska ma alibi, to on jest sprawcą zabójstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20894.XXVIII.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5075 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5074.V.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6179.V.8 [Czytelnia A], 6178.V.8 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka szkoły wyższej o profilu medycznym / redakcja naukowa dr n. hum. Katarzyna Herda-Płonka, mgr Grażyna Krzemień. - Wydanie I - 2 dodruk. - Warszawa : PZWL, 2023. - XI, [1], 186 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach i na stronach 171-177.
Przewodnik dla nauczycieli akademickich, edukatorów oraz osób zajmujących się dydaktyką medyczną. Podpowiada, w jaki sposób należy przygotowywać scenariusze zajęć, aby nauczanie było efektywne i skuteczne. Ponadto w publikacji przedstawiono: planowanie programów kształcenia, cele ogólne i szczegółowe, dobór, metod, form i środków dydaktycznych oraz ewaluację procesu kształcenia zagadnienia pomiaru dydaktycznego: kontroli i oceny wyników oraz obiektywizacji różnych metod egzaminacyjnych
Książka
W koszyku
(Podręcznik, Materiały Dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna im. K. Adamieckiego w Katowicach)
Celem publikacji jest przybliżenie wiedzy z dziedziny dydaktyki, psychologii oraz etyki, dostarczenie praktycznego kompendium, wyzwolenie chęci i potrzeby nieustannego doskonalenia zawodowego w dziedzinach niezwiązanych bezpośrednio z wiedzą merytoryczną, a usprawniających i aktualizujących warsztat pracy nauczyciela uczelni wyższej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6580.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. i indeks.
The increasingly diverse nature of today's schools and the need to increase the achievement of all students, no matter their background, requires 21st-century teachers to develop critical cultural competence. Looking at data is not enough. Teachers have to know who are their students. This book show how to provide professional development that deepens teacher's cultural understanding. "Developing Critical cultural Competence" helps educators translate new knowledge into action with activities that focus on the three inseparable insights required for developing teachers' critical cultural competency: understanding themselves, understanding their students, understanding their studens' families and communities.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13421.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 180-181
Każdy wykładowca szuka najlepszego sposobu poprowadzenia zajęć. Studenckie grupy są liczne, często niechętne do współpracy, czasem nie wiadomo, w jaki sposób przekazać materiał, aby był atrakcyjny dla słuchaczy. Co robić, by zmienić tę sytuację? Niniejsza książka podpowiada, jak poprowadzić zajęcia dydaktyczne, by: nawiązać dobrą współpracę z grupą, umiejętnie przekazać wiedzę, mieć satysfakcję ze wspólnych osiągnięć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7152.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8027.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 372-401. Indeksy.
Pierwszy od dwudziestu lat, nowoczesny podręcznik podejmujący całościowo problematykę psychologii kształcenia w odniesieniu do polskiego systemu edukacji. Prezentuje podstawową wiedzę z zakresu psychologii rozwoju dzieci i młodzieży dobraną pod kątem potrzeb nauczycieli kształcących w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach średnich różnego typu. Omawia najważniejsze i najtrudniejsze problemy edukacyjne według wspólnego schematu teoretycznego: prezentacja konkretnego przypadku ilustrującego konkretny problem edukacyjny, wszechstronne i pogłębione naukowe wyjaśnienie problemu, ukazanie praktycznych implikacji wynikających z przestawionej wiedzy i dotyczących praktycznych działań nauczycieli służących rozwiązaniu określonego problemu edukacyjnego, propozycje praktycznych działań i zastosowania wiedzy psychologicznej w praktyce edukacyjnej, elementy ułatwiające przyswojenie wiedzy: schematy, wykresy, ramki, wyróżnienia definicji i najważniejszych pojęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12869.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-298.
Rozważania stanowiące treść tej książki koncentrują się wokół problematyki szeroko rozumianych procesów rozwoju i uczenia się dziecka w wieku wczesnoszkolnym oraz roli nauczyciela w pierwszym etapie szkolnej edukacji, analizowanych w kontekście przemian społeczno–kulturowych. Wielu badaczy zajmujących się jakością wczesnej edukacji dziecka podkreśla rażące nieprzystosowanie współczesnej szkoły do pracy z 7–10 letnim dzieckiem przestarzałą metodę, brak aktywności badawczej na lekcjach, incydentalność współpracy grupowej, dyscyplinę ciszy i znieruchomienia rodem z pedagogiki XIX wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15376.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przymus i dyscyplina to elementy sztucznego środowiska stworzonego przez szkołę. Wszystko, co sztuczne, wymyślone i stworzone przez człowieka jest jednak zawodne, niepewne, a niekiedy niebezpieczne. Tym samym szkoła jest skazana na posługiwanie się sztucznymi, a przez to niepewnymi i zawodowymi mechanizmami wpływania na uczniów i utrzymywania wewnętrznego ładu. Są te mechanizmy zawodne, ponieważ nie dają nam gwarancji, że doprowadzą nas do tego, czego chcemy. Są to mechanizmy niepewne, ponieważ podmywane i drążone, mogą runąć, doprowadzając do kataklizmu. Są to także mechanizmy niebezpieczne, ponieważ mogą doprowadzić do tego, czego wcale nie chcemy. Główne źródła przymusu jako okoliczności towarzyszącej kształceniu w szkole wiążą się z prawnie usankcjonowanym obowiązkiem szkolnym, za formalnym charakterem szkolnej organizacji jako instytucji, z ideacyjnością kształcenia, z prospektywnym charakterem jego celów i treści programowych, z funkcją stymulowania rozwoju uczniów oraz z nieoficjalnym programem szkoły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.797 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.798.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching ESL/EFL reading and writing / I. S. P. Nation. - New York ; London : Routledge, 2009. - XI, 171 s. ; 23 cm.
(ESL & Applied Linguistics Professional Series)
Bibliogr. s. 163-168. Indeks.
Using a framework based on principles of teaching and learning, this guide for teachers and teacher trainees provides a wealth of suggestions for helping learners at all levels of proficiency develop their reading and writing skills and fluency. By following these suggestions, which are organized around four strands-meaning-focused input, meaning-focused output, language-focused learning, and fluency development ľ teachers will be able to design and present a balanced program for their students. "Teaching ESL/EFL Reading and Writing", and its companion text, "Teaching ESL/EFL Listening and Speaking", are similar in format and the kinds of topics covered, but do not need to be used together. Drawing on research and theory in applied linguistics, their focus is strongly hands-on, featuring: easily applied principles, a large number of useful teaching techniques, and guidelines for testing and monitoring. All Certificate, Diploma, Masters and Doctoral courses for teachers of English as a second or foreign language include a teaching methods component. The texts are designed for and have been field tested in such programs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14556.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7293 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Education)
Includes bibliographical references and index.
Professional Development for Language Teachers examines ten different techniques that can be used to facilitate professional development in language teaching. These effective teaching tools are: self-monitoring, support groups, journal writing, classroom observation, teaching portfolios, analysis of critical incidents, case analysis, peer coaching, team teaching, and action research. The book begins with a conceptual framework for professional development. All chapters contain practical examples in the form of vignettes written by teachers using the techniques, as well as reflection questions to help readers apply the approach in their own teaching context.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18003.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lech Witkowski w swej nowej książce udowadnia, że pożegnanie z autorytetem (zjawiskiem i pojęciem) jest chyba przedwczesne. We wstępie do Wyzwań autorytetu... zapowiada co prawda, że czas zapotrzebowania na autorytety skończył się, jednak faktycznie – jeśli dobrze odczytuję tę zapowiedź, to nie chodzi o zerwanie z tym problemem, lecz raczej zależy mu na nowym jego odczytaniu, i to w dwóch możliwych warstwach: realnej i semantycznej. Pierwszy zabieg L. Witkowskiego polega na wyrwaniu autorytetu naukom behawioralnym, a więc odcięciu go od sił żywotnych oferowanych przez ten kierunek uprawiania psychologii, który polega na redukowaniu wszystkiego do konkretnych zachowań ludzi i prowadzenia precyzyjnych badań empirycznych (najlepiej eksperymentalnych). Propozycja L. Witkowskiego polega na wprowadzeniu autorytetu w obszar nauk humanistycznych, czyli uznaniu, że zjawisko to ma genezę kulturową, a tym samym jest bardziej płynne, bardziej uwarunkowane tradycją historyczną, bardziej wysycone wartościami, niż chcieliby to zaakceptować przedstawiciele nauk behawioralnych. Drugi zabieg na autorytecie polega na nadaniu temu pojęciu nowego znaczenia. Mówiąc krotko i konkretnie, chodzi o potraktowanie autorytetu jako soczewki, która pozwala ludziom lepiej orientować się w otoczeniu społecznym, pewne rzeczy wyodrębniać z niego wyraziście, a inne ignorować, przetwarzać informacje o świecie zgodnie z tym, co widzimy w tym „szkle powiększającym” autorytetu. Chcąc jak najlepiej oddać to oryginalne podejście: autorytet jest generatorem znaczeń społecznych, który pozwala z nieograniczonej liczby sensów możliwych do wydobycia z rzeczywistości uznać za własne tylko niektóre z nich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8354 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9727.VI.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9726.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej