Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(29)
Forma i typ
Książki
(29)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(14)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(10)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(27)
Autor
Gajdzica Zenon
(3)
Denek Kazimierz (1932- )
(2)
Ochmański Marian (1936- )
(2)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Baran Jolanta
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Dietl Jerzy (1927- )
(1)
Drynda Danuta
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Giermanowska Ewa
(1)
Gąciarz Barbara
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Klinik Anna
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Kędzior-Niczyporuk Elżbieta
(1)
Mikrut Adam
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Smak Ewa
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Szulc Tadeusz
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Weiner Agnieszka
(1)
Wiesner Wojciech (1954- )
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Zatoń Krystyna
(1)
Światowy Grażyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Temat
NAUCZANIE
(11)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
NAUCZYCIELE
(4)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(3)
SZKOLNICTWO
(3)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(3)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(2)
SOCJALIZACJA
(2)
UCZNIOWIE
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ ŚREDNICH
(1)
ASPIRACJE
(1)
DEKLARACJA BOLOŃSKA (1999)
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
FILOLOGIA ANGIELSKA
(1)
GIMNAZJA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
INNOWACJE
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
LITERATURA AMERYKAŃSKA
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
MUZYKA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(1)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
NAUCZYCIELE PRZEDSZKOLI
(1)
NAUKI EKONOMICZNE
(1)
OŚWIATA
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
POSTAWY
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
PUBLICYSTYKA POLSKA
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
RODZICE
(1)
RODZINA
(1)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(1)
START ZAWODOWY
(1)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
SZKOLNICTWO ZAWODOWE
(1)
UCZNIOWIE GIMNAZJÓW
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(1)
UMUZYKALNIANIE
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie)
(1)
Temat: czas
1989-
(11)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawni
(5)
edukacja wczesnoszkolna
(3)
kształcenie
(3)
nauczanie
(3)
szkoła specjalna
(3)
aktywność zawodowa
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
edukacja
(2)
edukacja przedszkolna
(2)
gimnazjum
(2)
pedagogika specjalna
(2)
praca
(2)
rehabilitacja społeczna
(2)
rehabilitacja zawodowa
(2)
socjologia
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
wspomaganie rozwoju
(2)
American literature
(1)
adaptacja społeczna
(1)
adaptacja zawodowa
(1)
akredytacja
(1)
aktywność twórcza
(1)
aspiracje
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
edukacja kreatywna
(1)
integracja społeczna
(1)
jakość
(1)
jakość kształcenia
(1)
kompetencje muzyczne
(1)
konflikt
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
menedżer
(1)
muzyka
(1)
młodzież niepełnosprawna
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauczyciel
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
organizacja ucząca się
(1)
polityka oświatowa
(1)
program kształcenia
(1)
psychologia
(1)
psychoterapia
(1)
reforma
(1)
rehabilitacja
(1)
rodzina
(1)
rozwój
(1)
socjalizacja
(1)
społeczeństwo wiedzy
(1)
start zawodowy
(1)
studenci
(1)
surdologopedia
(1)
szkolnictwo
(1)
szkoła podstawowa
(1)
szkoła średnia
(1)
teaching
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
tożsamość dziecięca
(1)
trauma
(1)
twórcze myślenie
(1)
twórcze uczenie się
(1)
uczeń
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
wsparcie społeczne
(1)
wybór zawodu
(1)
wychowanie
(1)
zaburzenia słuchu
(1)
zarządzanie jakością
(1)
zatrudnienie
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.13)
Bibliogr. po art.
Trzynasty tom serii zawiera treści opracowane z myślą o prezentacji stanowisk, koncepcji, modeli stanowiących teoretyczne podstawy organizacji i reorganizacji procesów edukacji specjalnej oraz niwelowania szeroko pojętych barier socjalizacyjnych. Pierwsza część tomu obejmuje treści związane z edukacją w kontekście omawianych procesów kształcenia i wychowania. Potwierdzenia tej tezy można szukać w analizie rozpatrywanych w związku z edukacją pojęć, na przykład indywidualizacji, treningu umiejętności społecznych czy wspomagania rozwoju. Z kolei w drugiej części książki - objętej tytułem nawiązującym do problematyki socjalizacji - znajdujemy sporo odniesień do procesów wychowania i kształcenia. W opinii autorów są one podstawą adaptacji społecznej, nabywania podstawowych kompetencji życiowych, kreowania dróg do samodzielności, ustalania celów życiowych, wzmacniania aktywności czy rozwiązywania aktualnych problemów społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13055.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty. Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka – odwołując się do założeń J. Dewey – buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9170.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10850.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. w jęz. ang. i niem. Streszcz. w jęz. ang.
Podczas obrad XIV Tatrzańskiego Seminarium Naukowego „Edukacja jutra” podjęto próby ukazywania edukacji i nauk o niej jako obszarów wymiany i ścierania się opinii, poglądów i doświadczeń. Seminarium zostało poświęcone następującym zagadnieniom: Jan Paweł II i góry; Programowanie edukacyjne. Trendy metodologiczne badań edukacji; Europejski obszar edukacji; Aksjologia i teleologia edukacji jutra; Proces kształcenia i wychowania i jego uwarunkowania w aspekcie edukacji jutra; Szkoła jutra; Nauczanie zintegrowane i blokowe; Wychowanie przedszkolne, wczesnoszkolne, patriotyczne i obywatelskie.- wypowiedzi uczestników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9796.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. w jęz. ang. i niem. Streszcz. w jęz. ang.
Podczas obrad XIV Tatrzańskiego Seminarium Naukowego „Edukacja jutra” podjęto próby ukazywania edukacji i nauk o niej jako obszarów wymiany i ścierania się opinii, poglądów i doświadczeń. Seminarium zostało poświęcone następującym zagadnieniom: Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne w perspektywie jutra; Możliwości i ograniczenia edukacji medialnej; dialog i ocenianie szkolne w edukacji jutra. Efekty kształcenia, edukacyjna wartość dodana i straty szkolne; Kultura fizyczna, wychowanie fizyczne, sport, rekreacja, turystyka i krajoznawstwo w edukacji szkolnej jutra; Szkolnictwo wyższe na miarę wyzwań społeczeństwa wiedzy; O edukacji jutra zdecydują nauczyciele; Inspiracje, korzyści i możliwości optymalizacji Tatrzańskiego Seminarium Naukowego – wypowiedzi uczestników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9797.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Nie ma prostych recept na poprawę szans życiowych osób niepełnosprawnych. Edukacja bez wątpienia powoduje, że szanse na integrację społeczną niepełnosprawnych niepomiernie rosną. Nie każdy rodzaj edukacji jest jednak efektywnie przekuwany w kapitał osobisty ludzi. Zespół socjologów z Wydziału Humanistycznego Akademii Górniczo - Hutniczej w Krakowie zainicjował badania porównawcze nad warunkami i przebiegiem studiowania w uczelni wyższej przez osoby niepełnosprawne. Część ich dorobku skonfrontowanego z doświadczeniami innych uczelni wyższych w Polsce zawiera niniejsza książka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10917.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W opracowaniu zawarto wyniki badań empirycznych, przeprowadzonych na wybranej próbie polskich przedsiębiorstw. Badania dotyczyły praktyki zarządzania zasobami pracy. Na podstawie wyników badań dokonano oceny tych praktyk. Szczególną uwagę zwrócono na wpływ zarządzania zasobami pracy na sytuację na rynku pracy oraz na antycypowane skutki procesu integracji Polski z Unią Europejską dla sytuacji przedsiębiorstw w dziedzinie zatrudnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2664 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3832.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 160)
Bibliogr. s. 283-295.
Monografia o charakterze interdyscyplinarnym ukazuje w nowym świetle aspekt relacji międzyludzkich w różnego rodzaju przedsiębiorstwach, będący pochodną wykształcenia kadr menedżerskich w Polsce w zderzeniu z uwarunkowaniami makrospołecznymi. W ten sposób autor nawiązuje do międzynarodowych badań społecznych w nurcie neolewicowym, krytycznym wobec neoliberalizmu gospodarczego i politycznego. Interesujące jest, że taką kategorię jak äklasowośćö można zastosować w zupełnie nowym kontekście społeczno-gospodarczym i politycznym. (z recenzji prof.zw.dr.hab. Bogusława Śliwerskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11807.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12989.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem publikacji jest ukazanie idei i praktyki wielostronnego kształcenia w polskiej strategii edukacyjnej i porównanie jej ciągłej i dynamicznej transformacji z europejskimi i światowymi doświadczeniami - jako zjawiska szczególnie akcentującego aktywność, nowoczesność edukacyjną, możliwości rozwojowe człowieka, ustawiczność, interaktywność i wielowymiarowy obszar propozycji dydaktycznych i społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10170.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 182.
Książka powstała na życzenie dawnych czytelników „Kropli” oraz innych osób zainteresowanych metodami aktywizującymi. Czytelnik znajdzie w niej podstawową wiedzę na temat pedagogiki zabawy i animacji grup, zapozna się z doświadczeniami polskich nauczycieli dotyczącymi stosowania metod aktywizujących w pracy dydaktycznej, w tym również w edukacji ekologicznej. Odnajdzie tu ponadto wskazówki metodyczne odnośnie animacji grupy oraz organizowania imprez plenerowych, a także gotowe scenariusze zabaw, gier dydaktycznych, wycieczek oraz opisy ponad 100 metod do wykorzystania w różnych sytuacjach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8035 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9392.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-242.
Dyskusja dotycząca problemu startu zawodowego osób z niepełnosprawnością jest tematem istotnym dla prawidłowego funkcjonowania społeczeństwa i jakości życia poszczególnych jego uczestników. "W myśl obecnie obowiązującej polityki społecznej osoby z niepełnosprawnością nie tylko mogą, ale są wręcz zachęcane do uczestnictwa w społeczeństwie obywatelskim. Wciąż jednak struktury samorządowe nie są wystarczająco przygotowane do wspierania tego typu inicjatyw" - pisze we wstępie autorka opracowania, wskazując równocześnie na sposoby i modele naprawcze tego wycinka społecznej rzeczywistości. Autorka rozważa poszczególne elementy składające się jakość życia i udział i ich wpływ na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością. Głównym z nich jest edukacja, czyli "jeden, z pierwszych obszarów, w których może dojść do zniesienia barier różnicujących pozycję osoby w grupie, a tym samym dać wszystkim równe szanse dostępu". Publikacja jest próba dopełnienia twierdzenia o niezwykle istotnej wadze prawidłowego diagnozowania rezultatów działań edukacyjnych podejmowanych wobec osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11868.VII.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13043.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.3)
Forma i typ
Książka zawiera treści o stosunkowo wysokim stopniu ogólności – zostały one opracowane z myślą o prezentacji stanowisk, koncepcji, modeli stanowiących teoretyczne podstawy organizacji i reorganizacji procesów edukacji oraz socjalizacji osób o zaburzonym rozwoju. W większości nie zawierają one szczegółowych analiz skoncentrowanych na jednej zmiennej warunkującej określone zjawisko społeczne. Autorzy tekstów podejmują dyskusje na poziomie rozwiązań systemowych, globalnych. Pozwala na włączenie się do dyskursu społecznego nad rolą państwa (zwłaszcza w wymiarze edukacyjnym i prawnym) w kreowaniu jednostkowych losów osób niepełnosprawnych. Zakreślone koncepcje są także przyczynkiem do dyskusji nad efektywnością edukacji specjalnej i poszukiwaniem nowych, skuteczniejszych rozwiązań pracy wychowawczej i dydaktycznej z osobami wymagającymi szczególnego wsparcia edukacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6990.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. 381-382.
W niniejszej publikacji poszukuje się odpowiedzi na pytania: Jak stymulować i rozwijać kreatywność i twórczość u dzieci i młodzieży? Jak zmieniać proces kształcenia i przygotowywać młode pokolenia do zmian zachodzących w społeczeństwie i na świecie? Całość pracy składa się z czterech rozdziałów, w których osią rozważań jest twórczość, kreatywność, edukacja, szkoła oraz style kierowania rozwojem i wyzwalaniem cech kreatywnych u dzieci i młodzieży. Publikacja ta ze względu na zróżnicowanie podejmowanych problemów wnosi istotny wkład do toczącego się od kilku lat dialogu na temat wychowania i kształcenia. Mamy nadzieję, że spotka się z zainteresowaniem wśród studentów, nauczycieli i wykładowców oraz władz oświatowych, albowiem większość publikowanych artykułów odznacza się nowatorskim podejściem do problemów edukacji we współczesnym świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10963.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11936.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7441 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowej konferencji naukowej w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą, 19-21 maja 1997 r.
Materiały zawarte w książce mają na celu zwiększenie zainteresowania nauczycieli akademickich i studentów problematyką pedagogiczną i zwiększy skuteczność oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych. Całość podzielona została na trzy części: I Z zagadnień kształcenia nauczycieli - problemy ogólne, II Wybrane problemy psychologiczno-pedagogiczne w kształceniu i w pracy nauczycieli-wychowawców, III Nauczyciel i rodzice wobec zagrożeń społecznych dzieci. Zaletą większości opracowań zawartych w publikacji jest ich aktualność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8236.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7286 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Konferencje (Wyższa Szkoła Handlowa, Wrocław))
Celem publikacji jest przedstawienie sytuacji szkolnictwa wyższego w Polsce oraz w krajach członkowskich Unii Europejskiej. Analiza porównawcza i opisowa systemów edukacyjnych i zachodzących w nich zmian jest szczególnie ważna i aktualna dla kształtowania się Europejskiego Społeczeństwa Wiedzy, jak również wyznaczania priorytetów oraz kierunków w dalszym rozwoju szkolnictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5100.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest zbiorem materiałów konferencyjnych poświęconych problematyce akredytacji środowiskowej w Polsce. W pracy przedstawiono dotychczasowe doświadczenia związane z procedurami i standardami akredytacji kierunków uniwersyteckich, medycznych i politechnicznych a także z praktyką ich zastosowania. Publikacja ponadto jest pomocna w oddolnym stymulowaniu działań na rzecz rozwijania w uczelniach zarządzania jakością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1212.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość społeczno-ekonomiczna stawia pytania o rolę szkolnictwa wyższego w społeczeństwie. Prezentowana praca podejmuje próbę refleksji nad rolą uniwersytetu, zwłaszcza jego zadań dydaktycznych, poprzez analizę wybranego przedmiotu w kontekście związanego z nim kierunku studiów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2404.XXIV.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 359-378. Indeks.
Książka stanowi próbę empirycznego poznania determinant kompetencji muzycznych, istotnych w procesie wczesnoszkolnego nauczania i uczenia się muzyki (oraz muzycznego rozwoju). Praca została podzielona na dwie części - teoretyczną i empiryczną. Część pierwsza prezentuje pojęcie kompetencji muzycznych i ich uwarunkowania, przegląd teorii i światowych badań nad wyznacznikiem kompetencji muzycznych oraz sytuację wczesnoszkolnej edukacji muzycznej w perspektywie międzynarodowej wraz z analizą podstaw programów szkolnych w tym zakresie. Część empiryczną wypełnia prezentacja rezultatów badań własnych nad konstrukcją autorskiego modelu uwarunkowań kompetencji muzycznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym w perspektywie dynamicznego interakcjonizmu. Książkę kończy próba umiejscowienia empirycznego modelu predyktorów kompetencji muzycznych na tle uniwersalnych mechanizmów rozwojowych człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12016.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13159.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej