Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(29)
Forma i typ
Książki
(29)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(14)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(10)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(27)
Autor
Gajdzica Zenon
(3)
Denek Kazimierz (1932- )
(2)
Ochmański Marian (1936- )
(2)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Baran Jolanta
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Dietl Jerzy (1927- )
(1)
Drynda Danuta
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Giermanowska Ewa
(1)
Gąciarz Barbara
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Klinik Anna
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Kędzior-Niczyporuk Elżbieta
(1)
Mikrut Adam
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Smak Ewa
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Szulc Tadeusz
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Weiner Agnieszka
(1)
Wiesner Wojciech (1954- )
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Zatoń Krystyna
(1)
Światowy Grażyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Temat
NAUCZANIE
(11)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
NAUCZYCIELE
(4)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(3)
SZKOLNICTWO
(3)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(3)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(2)
SOCJALIZACJA
(2)
UCZNIOWIE
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ ŚREDNICH
(1)
ASPIRACJE
(1)
DEKLARACJA BOLOŃSKA (1999)
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
FILOLOGIA ANGIELSKA
(1)
GIMNAZJA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
INNOWACJE
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
LITERATURA AMERYKAŃSKA
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
MUZYKA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(1)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
NAUCZYCIELE PRZEDSZKOLI
(1)
NAUKI EKONOMICZNE
(1)
OŚWIATA
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
POSTAWY
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
PUBLICYSTYKA POLSKA
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
RODZICE
(1)
RODZINA
(1)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(1)
START ZAWODOWY
(1)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
SZKOLNICTWO ZAWODOWE
(1)
UCZNIOWIE GIMNAZJÓW
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(1)
UMUZYKALNIANIE
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie)
(1)
Temat: czas
1989-
(11)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawni
(5)
edukacja wczesnoszkolna
(3)
kształcenie
(3)
nauczanie
(3)
szkoła specjalna
(3)
aktywność zawodowa
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
edukacja
(2)
edukacja przedszkolna
(2)
gimnazjum
(2)
pedagogika specjalna
(2)
praca
(2)
rehabilitacja społeczna
(2)
rehabilitacja zawodowa
(2)
socjologia
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
wspomaganie rozwoju
(2)
American literature
(1)
adaptacja społeczna
(1)
adaptacja zawodowa
(1)
akredytacja
(1)
aktywność twórcza
(1)
aspiracje
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
edukacja kreatywna
(1)
integracja społeczna
(1)
jakość
(1)
jakość kształcenia
(1)
kompetencje muzyczne
(1)
konflikt
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
menedżer
(1)
muzyka
(1)
młodzież niepełnosprawna
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauczyciel
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
organizacja ucząca się
(1)
polityka oświatowa
(1)
program kształcenia
(1)
psychologia
(1)
psychoterapia
(1)
reforma
(1)
rehabilitacja
(1)
rodzina
(1)
rozwój
(1)
socjalizacja
(1)
społeczeństwo wiedzy
(1)
start zawodowy
(1)
studenci
(1)
surdologopedia
(1)
szkolnictwo
(1)
szkoła podstawowa
(1)
szkoła średnia
(1)
teaching
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
tożsamość dziecięca
(1)
trauma
(1)
twórcze myślenie
(1)
twórcze uczenie się
(1)
uczeń
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
wsparcie społeczne
(1)
wybór zawodu
(1)
wychowanie
(1)
zaburzenia słuchu
(1)
zarządzanie jakością
(1)
zatrudnienie
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336 ; nr 1886)
Forma i typ
Temat
Publikacja poświęcona koncepcjom teoretyczno-metodologicznym w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej, dostarczająca inspiracji dla współczesnej edukacji, stanowić będzie zapewne cenną pomoc dla osób zajmujących się organizacją i rozwojem dzisiejszej dydaktyki. Omawiana pozycja stanowi zbiór siedmiu artykułów. Wszystkie zasługują na uznanie, zwłaszcza w dobie reform oświatowych, jakie wciąż dokonują się w Polsce. Jest to książka, która w sposób wyraźny zaznacza swoją praktyczną użyteczność. Należy wyrazić nadzieję, że pozycja ta będzie interesująca i pożyteczna zarówno dla profesjonalistów poszukujących obecnie nowego modelu dydaktyki ogólnej, jak i osób zajmujących się dydaktyką teoretycznie i praktycznie zorientowaną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.4716.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Głównym problemem rozważań ujętych w niniejszym tomie jest systemowe podejście do edukacji, której podstawowym założeniem, zgodnie z dokonaną zmianą, jest pomoc człowiekowi z poznawaniu siebie, świata i związku ze światem, czyli edukacja dla rozwoju. Książka stanowi interesujący wkład naukowców w debatę o stanie polskiej oświaty wraz z narzuconymi w niej przez MEN zmianami, które dotyczą nie tylko określonej koncepcji psychologicznej dziecka, ale i psychospołecznej kondycji nauczyciela, rodziców oraz uwarunkowań środowiskowych edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. (ze Wstepu i recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12018.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13161.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.11)
Jednym z celów tomu jest rozpatrzenie niektórych utrudnień, z którymi spotykają się osoby z niepełnosprawnością oraz ich najbliżsi – począwszy od tych ukonstytuowanych na organizacji życia społecznego (wyprowadzonych z uznanych teorii socjologicznych), a skończywszy na tych najbardziej przyziemnych, odnoszonych do jednostkowych, indywidualnych zdarzeń. Niektóre z nich są osadzone w zdarzeniach głęboko traumatycznych, inne wynikają z sytuacji mało istotnych. Jedne kojarzą się z działaniem zinstytucjonalizowanym, planowym i przewidywalnym, a inne ze zdarzeniami przypadkowymi. Kontynuacją tej problematyki jest zagadnienie zasobów własnych (często utożsamianych z kompetencjami), umożliwiających pokonywanie wymienionych barier oraz kwestie wsparcia udzielanego przez szeroko pojęte instytucje społeczne. Treści oddanego czytelnikowi – już jedenastego – tomu serii Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych – pozostają właśnie w kręgu tej tematyki. Całość opracowania została podzielona na cztery części.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10162.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy książki rozważają jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnoprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne, czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym, jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedze i umiejętności, co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych, czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12483.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.10)
Bibliogr. przy pracach
Pomoc w integrowaniu osób niepełnosprawnych ze społeczeństwem to nowa strategia rehabilitacji, to szansa na samorealizację i rozwój własnej osobowości. Pomoc w uspołecznianiu jednostek niepełnosprawnych oznacza uaktywnienie czynników socjalizacyjnych, dobrze zorganizowany system podmiotów życia zbio-rowego, postawy społeczne bliskiego i dalszego otoczenia, stymulowanie i wzmac-nianie rozwoju osobowego osoby niepełnosprawnej poprzez danie jej szansy na samorealizację społeczną. Wymienione zagadnienia stały się inspiracją dla autorów artykułów zamieszczonych w niniejszym tomie. Różnorodność prezentowanej tematyki, teoretyczne wsparcie merytoryczne oraz doświadczenia pracy zawodowej pozwoliły na kompe-tentne opracowanie podjętych tu problemów z zakresu socjalizacji osób niepełnosprawnych. Wartość niniejszej publikacji podnosi fakt, że w jej opracowaniu uczestniczyli zarówno teoretycy prezentujący problemy od strony naukowych teorii, jak i praktycy ukazujący funkcjonowanie tych teorii w rzeczywistości społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9335.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki.)
Bibliogr. s. 443-471. Indeksy.
Tom składa się z szesnastu tekstów należących do trzech obszarów tematycznych: (1) zagadnienia związane z polityką oświatową i działaniem rynku w obszarze wczesnej edukacji, (2) problematyka konstruowania tożsamości młodszych uczniów, (3) tworząca się w ich umysłach wiedza. Celem pracy Autorów jest refleksyjno-krytyczna rekonstrukcja założeń i skutków edukacji wczesnoszkolnej w polskim systemie oświatowym od etapu przygotowania dziecka do szkoły w placówkach przed szkolnych po przez przejście do systemu szkolnego i przez cały okres kształcenia w klasach początkowych w postaci tak zwanej integracji treści.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14920.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15735.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8819.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-172. "Netografia" s. [173]-176.
W książce poprzez analizę sytuacji edukacyjnej osób z niepełnosprawnością podjęto próbę pośredniej odpowiedzi na to pytanie. Wskazano 'grzechy główne” edukacji skierowanej ku osobom niepełnosprawnych. dotyczące m.in.: braków w przygotowaniu kadry współpracującej z dzieckiem niepełnosprawnym, niedostosowania placówek edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów (począwszy od dostępności fizycznej miejsca, po zagadnienia merytoryczne kształcenia), postaw społecznych wobec niepełnosprawności, marginalizowania problematyki wczesnego wsparcia dziecka w rozwoju, wsparcia rodziny i nauczycieli, czy też wciąż zbyt późnej diagnozy niepełnosprawności. Analiza efektów kształcenia uczniów z niepełnosprawnością doprowadziła autorkę do stwierdzenia, że w Polsce wciąż nie ma strategii kształcenia osób o rozwoju zaburzonym tak na poziomie regionalnym, jak i w skali kraju, co skłaniać może do wniosku, iż kształcenie osób z niepełnosprawnością nie jest priorytetem dla władz resortowych. Problemem, który wybrzmiał w treści książki wyraźnie jest zagadnienie kształcenia pedagogów specjalnych. Autorka stawia tezę, iż w obliczu istniejących przepisów prawa i braku woli ich zmiany, za czas jakiś nie będzie chętnych do studiowania na kierunku pedagogika specjalna, co grozi poważnymi konsekwencjami obniżenia się jakości kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością i negatywnie odbić się może na ich przygotowaniu do realizacji zadań społecznych i zawodowych w dorosłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9068.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10660.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór artykułów, składających się na tę książkę stanowią teksty, które powstały w różnym czasie, pod wpływem różnych impulsów. Łączy je pytanie, które towarzyszy Autorce od początku jej aktywności zawodowej. Jest to pytanie o nauczyciela. Jakie wymagania stawiamy dziś przed nauczycielem, czego od niego oczekujemy? Jak definiujemy tę zawodową rolę? Jest to więc pytanie o miejsce i rolę nauczyciela we współczesnym świecie, o rodzaj wiedzy i kompetencji umożliwiających mu wykonywanie swojej profesji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2256 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5623.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2255.V.5 [Czytelnia B], 7105.V.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej