Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(37)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(37)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(35)
dostępne
(24)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(6)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(19)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(36)
Autor
Halemba Piotr (1966- )
(2)
Kuciński Kazimierz (1950- )
(2)
Nawrot Bogumiła
(2)
Trompenaars Alfons
(2)
Andrews Tim G. (1968- )
(1)
Bieńkowska Jolanta (ekonomia)
(1)
Bilińska-Reformat Katarzyna
(1)
Bjerke Björn (1941- )
(1)
Bugdol Marek
(1)
Connors Roger
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czarnecki Dawid
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dąbrowski Tomasz Jarosław
(1)
Dębowski Horacy
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Gaweł Łukasz
(1)
Gitling Maciej
(1)
Godlewski Piotr
(1)
Gołuchowski Jerzy
(1)
Gregorczyk Sylwester
(1)
Hajdukiewicz Agnieszka
(1)
Hampden-Turner Charles (1934- )
(1)
Hryniewicz Janusz T. (1948- )
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Kantyka Joanna
(1)
Kieżel Małgorzata
(1)
Kmiotek Krystyna
(1)
Koniorczyk Grażyna
(1)
Korzeniowski Leszek (ekonomia)
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kwaśniewska Anna
(1)
Lewandowski Mateusz (1982- )
(1)
Leśniewski Michał Adam
(1)
Matecki Piotr
(1)
Mead Richard (1943- )
(1)
Mesjasz Czesław
(1)
Mikołajczak Paweł (ekonomia)
(1)
Morawska Sylwia
(1)
Mucha-Szajek Ewa
(1)
Myjak Teresa
(1)
Noga Marian (1946- )
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Paziewska Aleksandra
(1)
Penc Józef (1939- )
(1)
Piecuch Teresa
(1)
Pogorzelski Karol Lew
(1)
Reformat Beata
(1)
Sikorski Czesław (1943- )
(1)
Siwiński Wiesław (1934- )
(1)
Skalski Dariusz (1960- )
(1)
Skrok Łukasz
(1)
Smith Tom
(1)
Spyra Zbigniew
(1)
Srokowski Łukasz
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Swanson Richard A. (1942- )
(1)
Szostak Michał (1980- )
(1)
Sztangret Izabela
(1)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(1)
Telak Jerzy
(1)
Towse Ruth (1943- )
(1)
Urbanek Grzegorz
(1)
Wiechoczek Joanna
(1)
Wolniak Radossław
(1)
Zieliński Ewa
(1)
Zych Witold
(1)
Żabiński Leszek (1947-2019)
(1)
Żyminkowska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(39)
Język
polski
(39)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Menedżerowie
(2)
Temat
KULTURA ORGANIZACYJNA
(18)
ZARZĄDZANIE
(14)
KULTURA
(7)
KADRY
(4)
KULTURA FIZYCZNA
(4)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(4)
Zarządzanie
(4)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(3)
TURYSTYKA
(3)
BEZPIECZEŃSTWO EKONOMICZNE PAŃSTWA
(2)
BIOPALIWA
(2)
ENERGETYKA ODNAWIALNA
(2)
GEOENERGETYKA
(2)
INNOWACJE
(2)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
ROZWÓJ REGIONALNY
(2)
SAMORZĄD GMINNY
(2)
SPORT
(2)
TURYSTYKA KULTUROWA
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Bezpieczeństwo
(1)
ETYKA BIZNESU
(1)
Estetyzacja
(1)
Finansowanie
(1)
GASTRONOMIA
(1)
HOTELARSTWO
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Kreatywność
(1)
Kultura fizyczna
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Marketing sportowy
(1)
Medycyna
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(1)
ORGANIZACJE
(1)
Organizacje pozarządowe (NGO)
(1)
Organizacje sportowe
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PRZYWÓDZTWO
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
SUKCES
(1)
SZLAKI TURYSTYCZNE
(1)
SZTUKA
(1)
Sponsoring
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Sztuka
(1)
Turystyka
(1)
USŁUGI
(1)
Wolontariat
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
ZATRUDNIENIE
(1)
ZAUFANIE
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Praca zbiorowa
(3)
MONOGRAFIA
(1)
PORADNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(7)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
zarządzanie
(15)
kultura organizacyjna
(13)
organizacja
(6)
kultura
(4)
marketing
(4)
motywowanie pracowników
(4)
przedsiębiorstwo
(4)
sport
(4)
turystyka
(4)
zachowania organizacyjne
(4)
kierowanie
(3)
przywództwo
(3)
sztuka
(3)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(3)
Polska
(2)
bezpieczeństwo ekonomiczne
(2)
dziedzictwo kulturowe
(2)
ekonomia kultury
(2)
etyka biznesu
(2)
innowacje
(2)
inwestycje zagraniczne
(2)
kapitał
(2)
kompetencje kierownicze
(2)
konflikt
(2)
kultura fizyczna
(2)
kultura organizacji
(2)
polityka kulturalna
(2)
praca zespołowa
(2)
przedsiębiorczość
(2)
rozwój regionalny
(2)
sponsoring sportowy
(2)
strategia
(2)
struktura organizacyjna
(2)
turystyka kulturowa
(2)
zarządzanie jakością
(2)
zarządzanie strategiczne
(2)
zmiana kulturowa
(2)
środowisko pracy
(2)
Lean Management
(1)
TQM
(1)
Unia Europejska
(1)
artysta
(1)
benchmarking
(1)
bezpieczeństwo
(1)
biznesplan
(1)
dobrobyt
(1)
dyscyplina sportowa
(1)
działalność artystyczna
(1)
e-komunikacja
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
ekonomia
(1)
finanse
(1)
fuzja
(1)
globalizacja
(1)
gospodarka rynkowa
(1)
handel międzynarodowy
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
insourcing
(1)
instytucje kultury
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kompetencje menedżerskie
(1)
komunikacja
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
konflikt społeczny
(1)
konkurencyjność
(1)
kreatywność
(1)
kultura narodowa
(1)
lojalność
(1)
marka
(1)
marketing sportowy
(1)
menedżer
(1)
modele biznesowe
(1)
motywacja
(1)
niepełnosprawni
(1)
ocena pracowników
(1)
ochrona zdrowia
(1)
organizacja pozarządowa
(1)
organizacja ucząca się
(1)
organizacje non-profit
(1)
organizacje pozarządowe
(1)
osobowość
(1)
osobowość twórcza
(1)
outsourcing
(1)
patologia pracy
(1)
personel
(1)
polityka personalna
(1)
polityka turystyczna
(1)
poręczenie bankowe
(1)
pracownik
(1)
proces pracy
(1)
produktywność
(1)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
przemysł kultury
(1)
przełożony
(1)
reengineering
(1)
rekreacja
(1)
reputacja przedsiębiorstwa
(1)
rozwój gospodarczy
(1)
rozwój zawodowy
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 193-197.
Książka pozwala zrozumieć i wykorzystać potężną siłę, jaką jest kultura organizacji. Napisana w sposób lekki i łatwy w czytaniu, łączy wiedzę naukową z praktycznymi przykładami ze świata biznesu. Menedżerowie będą w stanie dzięki niej skuteczniej kierować swoimi zespołami. Konsultanci i trenerzy biznesu mogą ją wykorzystać, aby podnieść jakość swoich usług. Dla studentów kierunków zarządzania, administracji, ekonomii czy socjologii może stanowić doskonałe uzupełnienie podręczników akademickich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12774.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 313-324.
Współczesne organizacje składają się z wzajemnie ze sobą połączonych części (systemów), w których czynnik ludzki jest najważniejszy, bowiem realizuje wspólne określone cele dla powodzenia organizacji jako całości. W niniejszym opracowaniu punktem odniesienia jest człowiek. Praca przedstawia organizację jako system społeczny, prezentuje wybrane kierunki organizacji procesów pracy, zagadnienie stosunków międzyludzkich i konfliktów w pracy, władzy i przywództwa w organizacji, odnosi się do kultury organizacyjnej oraz etycznego wymiaru zarządzania organizacjami. Podejmowana problematyka książki ma charakter interdyscyplinarny, występuje w niej bowiem problematyka socjologiczna, psychologiczna, ekonomiczna czy nauk o zarządzaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12883.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13992.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zmiany zachodzące w organizacji i ich wpływ na jednostkę stanowią obecnie jedno z najchętniej podejmowanych zagadnień badawczych. Na człowieka w środowisku pracy oddziałuje szereg czynników, a ich wpływ ma charakter symultaniczny. Tylko poprzez dokładną analizę poszczególnych obszarów można określić owe determinanty. Opracowanie tak postawionego problemu badawczego wymaga przeprowadzenia analizy w trzech blokach tematycznych, którym podporządkowany jest układ książki. Celem części pierwszej jest próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób zmieniają się organizacje i jednostki oraz jakie ma to konsekwencje dla ich współdziałania. Rozważania zawarte w części drugiej mają charakter bardziej szczegółowy. Analizie poddano wybrane obszary organizacji i przez pryzmat ich ewolucji dokonano charakterystyki zachowań ludzi w organizacjach określanych jako tradycyjne, współczesne i przyszłości. Zawarte w części drugiej charakterystyki organizacji przyszłości stały się podstawą do wyabstrahowania najbardziej symptomatycznych zmian w analizowanych obszarach; na podstawie tej wiedzy opisano zachowania ludzi w organizacji jutra. Część trzecia ma więc cechy projektu, jednak z uwagi na unikatowy charakter należy podkreślić jej walory poznawcze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12320.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13467.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 249-272.
Zaufanie w organizacji to ważny czynnik ułatwiający kooperacje oraz koordynacje społecznych interakcji. Zmniejsza potrzebę monitorowania zachowań pracowniczych i jest jednym z najistotniejszych czynników wpływających na satysfakcje z pracy. Brak zaufania wiąże się z kolei z dużymi kosztami ponoszonymi przez pracownika, głównie emocjonalnymi i transakcyjnymi, a umiejętność ich niwelowania odzwierciedla istniejący poziom zaufania. Brak zaufania w organizacji przyczynia się do jej dysfunkcjonalności. Uniemożliwiając podejmowanie dobrych decyzji, utrudnia tez rozwój więzi społecznych. Zaufanie znacznie ogranicza negatywne następstwa zmian organizacyjnych i ułatwia dokonywanie zmian w grupie pracowniczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11104.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12083.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: International management : culture and beyond, 2009.
Bibliogr. s. 585-596.
Publikacja stanowi wprowadzenie do niezwykle rozbudowanej dziedziny, jaką jest zarządzanie międzynarodowe. Omawia najważniejsze zagadnienia związane z prowadzeniem międzykulturowej działalności, m.in. wpływ aspektów kulturowych na zachowania ludzi w miejscu pracy oraz na wewnętrzne systemy w firmie, globalne i strategiczne elementy międzynarodowego biznesu, a także podkreśla rolę, jakoą odgrywają czynniki pozakulturowe w procesach podejmowania decyzji i ich wdrażania. Aspekty teoretyczne zostały zilustrowane licznymi studiami przypadków z Europy, Stanów Zjednoczonych, Bliskiego Wschodu, Ameryki Łacińskiej, Afryki i Azji, jak również licznymi ćwiczeniami ułatwiającymi utrwalanie wiedzy. Poza głownymi tematami omówionymi w podręcznikach poświęconych międzynarodowemu zarządzaniu, publikacja obejmuje także zagadnienia, które nie są zazwyczaj poruszane w tym kontekście. Należą do nich: wpływ aspektów kulturowych na firmy rodzinne, nieformalny patronat, globalizacja kontra lokalizacja, e-komunikacja, konwergencja i dywergencja w zagranicznych filiach, znaczenie zachodniego stylu zarządzania zasobami ludzkimi dla innych kultur, nadzór nad marką korporacyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12520.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 303-314.
Jest to publikacja, która z pewnością może zainteresować zarówno studentów, jak i praktyków biznesu. Autorka w sposób dojrzały, przemyślany i metodologicznie konsekwentny analizuje zagadnienia związane z wpływem formy zatrudnienia na zachowania organizacyjne. Problematyka ta jest o tyle ważna, że zachowania organizacyjne są zagadnieniem w zasadzie niepoznanym do końca.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11250.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12338.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka zarządzania, zarządzanie sztuką / Michał Szostak. - Łódź ; Warszawa : Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk, 2023. - 341, [1] strona : wykresy ; 24 cm.
Bibliografia i netografia na stronach 291-[333].
Monografia to całościowe omówienie problematyki estetyzacji zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22386.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Głównym celem autorów niniejszej monografii było przedstawienie w jednej publikacji aspektów zarządzania i usług w obszarze kultury fizycznej i turystyki oraz hotelarstwa i gastronomii. W książce przeważają artykuły napisane w języku polskim, znaleźć można również napisane w języku rosyjskim i angielskim. Książkę należy potraktować jako lekturę dla studentów uczelni kształtujących menedżerów kultury fizycznej, turystyki rekreacji, hotelarstwa i gastronomii oraz dla innych osób związanych z tą branżą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6126.XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Change the culture, change the game : the breakthrough strategy for energizing your organization and creating accountability for results, 2011.
Książka przedstawia strategię, której celem jest pomoc liderom w przyspieszaniu zmiany kultury organizacyjnej. W tym znakomitym przewodniku po transformacji kulturowej autorzy proponują model "piramidy rezultatów", prostą i łatwą do zapamiętania metodologię wpływania na sposób myślenia i działania ludzi tak, by osiągnięte zostały pożądane rezultaty. Doskonalenie umiejętności przyspieszania zmiany kulturowej jest kompetencją niezbędną każdemu liderowi, który chce, by jego organizacja była coraz bardziej konkurencyjna. W książce Czytelnik znajdzie dokładną metodologię rozwoju tej umiejętności - metodologię, która jest wykorzystywana przez najbardziej poważane firmy na świecie. W każdym rozdziale znajdują się ciekawe przykłady na to, jak organizacje, które osiągnęły olbrzymi sukces, wykorzystują przedstawione najlepsze praktyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12607.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 222-230.
Autorki przekazują do rąk Czytelników publikację stanowiącą kompendium wiedzy z zakresu zachowań organizacyjnych. Prezentują przegląd dorobku nauki o zachowaniach organizacyjnych wraz z praktycznymi przykładami obrazującymi omawianą tematykę. Opracowanie składa się z ośmiu tematycznie i logicznie powiązanych rozdziałów. Omawiają one specyfikę nauki o zachowaniu, uwarunkowania zachowań indywidualnych, grupowy kontekst zachowań, rodzaje zespołów i współpracę zespołową, zachowania międzyorganizacyjne, strategie wprowadzania zmian oraz zarządzanie zmianą, kształtowanie zachowań organizacyjnych poprzez motywowanie, istotę, rodzaje oraz metody rozwiązywania konfliktów i kształtowanie zachowań ludzkich we współczesnych organizacjach. Część praktyczna kończąca każdy rozdział zawiera zadanie, mające na celu utrwalenie występujących terminów i pojęć oraz opis przypadku dotyczący prezentowanych treści. (ze wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11880.IX.4 [Magazyn 1], P.11881 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11879.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13062.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-312.
W monografii zaprezentowano wyniki badań dotyczących wpływu wymiarów kulturowych polskich organizacji na proces doskonalenia zarządzania jakością. Wychodząc od klasycznych typologii wymiarów kulturowych określono determinanty kulturowe doskonalenia zarządzania jakością oraz projakościowego przywództwa. W wyniku przeprowadzonych badań dokonano autorskiej typologii kultur organizacyjnych na: kulturę projakościową (kulturę sukcesu), kulturę unikania, kulturę konserwatywną (kulturę sztywną), kulturę wymuszonych zmian. Książka stanowi interesującą pozycję dla osób zajmujących się zarządzaniem jakością oraz kulturą organizacyjną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12279.IX.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13406.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / [Uniwersytet Łódzki])
Bibliografia na stronach 107-110.
Autorzy podjęli próbę ukazania ewolucji zarządzania od końca XIX do początku XXI wieku. Dzielą opisywany okres na trzy różniące się etapy - industrialny, modernistyczny i informacyjny. W przystępny sposób przedstawiają, jak zmiana warunków zewnętrznych skutkowała ewolucją narzędzi zarządzania w przestrzeni organizacyjnej. Wychodząc od zmian technicznych, poprzez zmiany społeczno-gospodarcze, prezentacja organizacji osadzona jest w szerszym kontekście. Czytelnik może więc poznać zarówno logikę otoczenia, uczestników organizacji, jak i ich wpływ na logikę jej funkcjonowania. Proponowany model wsparty jest przez jasny i uporządkowany wywód, znajdujący odbicie w strukturze. Rozdziały poświęcone zarządzaniu w przestrzeni organizacyjnej w każdym z okresów powielają logiczną strukturę - w każdym, poza nakreśleniem tła technologiczno-społeczno-gospodarczego, zobrazowane są zmiany zachodzące w obszarze struktury, strategii i kultury organizacyjnej charakterystyczne dla danego okresu. Podstawą do wyodrębnienia okresów poza zmianami technologicznymi jest też odrębna logika kierująca zarządzaniem - czytelnik obserwuje, jak w wyniku rozwoju technologicznego i społecznego w organizacjach zachodzi ewolucja, a najważniejszym instrumentem zarządzania staje się odpowiednio: struktura, strategia i wreszcie kultura. Zmiana ta znajduje odbicie w przejściu od prymatu wydajności, przez prymat konkurencyjności, do obowiązującego dziś prymatu przedsiębiorczości. Na uwagę zasługuje szczególnie opis okresu informacyjnego, który wymusza swoistą syntezę, na pierwszy rzut oka sprzecznych, rozwiązań przyjętych we wcześniejszych okresach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17063.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17062.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie w turystyce / Leszek F. Korzeniowski, Witold Zych. - Kraków : EAS, 2015. - 335, [1] strona : ilustracje ; 22 cm.
Bibliografia strony 316-329, wykaz aktów prawnych strony 330-333, wykaz norm strony 333-335.
Zarządzanie w turystyce podejmuje problemy zarządzania organizacjami gospodarczymi i niegospodarczymi nazywanymi potocznie "turystycznymi". Turystyka jako zjawisko dobrowolnej, przestrzennej ruchliwości ludzi i czasowej zmiany miejsca pobytu znana była już w starożytności, ale z biegiem czasu zmieniała swoją formę i zakres.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17800 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19148.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19147.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Opracowanie składa się z 14 odrębnych artykułów skupionych wokół wykorzystania nowoczesnych zasad zarządzania, nowych technologii oraz ogromnej roli sprawnego, efektywnego zarządzania w wybranych obszarach sportu, turystyki i rekreacji. Całość nabiera szczególnego znaczenia w kontekście nowej Ustawy o Sporcie, nowelizacji Ustawy o Usługach Turystycznych oraz Euro 2012.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13809.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia strony 289-300.
Niniejszy podręcznik jest skierowany do studentów uczelni ekonomicznych, przede wszystkim studiów licencjackich na kierunku Gospodarka Turystyczna lub pokrewnych, zainteresowanych uporządkowaniem podstawowej, elementarnej wiedzy ekonomicznej (na poziomie wyższym) z zakresu zarządzania, marketingu, elementów ekonomiki i finansów przedsiębiorstw turystycznych. Podmioty te, będąc wyodrębnioną klasą (typem) przedsiębiorstw usługowych, zaspakajają potrzeby, w tym oczekiwania, różnych grup turystów („wypoczynkowych”, biznesowych itp.). Starają się czynić to lepiej niż ich konkurenci, z zyskiem dla siebie i dla swoich interesariuszy, a więc i z satysfakcją dla klienta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 18832.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Autor obszernie omawia kreatywność, innowacyjność oraz kulturę organizacyjną firmy, znakomicie łącząc perspektywę jednostki, zespołu i organizacji. Treść książki oparta jest na obszernej międzykulturowej bazie danych, dzięki czemu Czytelnik otrzymuje swoisty zbiór przepisów na stworzenie w firmie warunków do rozwoju kreatywności i innowacyjności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10965.IX.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9240.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10916.IX.4. [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22403.XVIII.12.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Publikacje Biznesowe)
W książce omówiono zagadnienia: iluzja organizacji uniwersalnej, znaczenie kultury, przestrzeganie zasad a stosunki między ludźmi, jak zarządzamy czasem, kultury narodowe a kultura przedsiębiorstwa, rozwiązywanie dylematów kulturowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6328.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy art.
Bibliogr. przy art.
Poniższe opracowanie jest kontynuacją problematyki zawartej w monografii "Współczesne problemy zarządzania sportem i turystyką" powstałej w ramach badań prowadzonych w Katedrze Turystyki, Rekreacji i Zarządzania Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach w roku 2008. Tematycznie opracowanie podzielone jest na 4 części. Pierwsza pt. "Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w sporcie". Część druga przedstawia współczesne problemy organizacji i zarządzania w turystyce. W trzeciej ujęto w ośmiu artykułach treści z zakresu szeroko pojętej ochrony zdrowia, fizjoterapii, sportu i turystyki. W części czwartej znalazły się uniwersalne aspekty zarządzania i możliwości ich zastosowania w kulturze fizycznej i turystyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11853.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie rozwojem zasobów ludzkich / Richard A. Swanson ; przekład Aleksandra Paziewska. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023 - 587, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 511-573. Indeks.
Ten cieszący się zainteresowaniem na całym świecie podręcznik autorstwa Richarda A. Swansona, wybitnego profesora badań nad rozwojem zasobów ludzkich, ma na celu pomóc praktykom i naukowcom stworzyć bardziej przejrzystą wizję ich własnej drogi zawodowej. Dzięki tej publikacji Czytelnicy mogą lepiej zrozumieć teorie i modele, których zastosowanie przynosi najlepsze rezultaty, zaznajomić się z historią i filozofią RZL, zyskać szerszą perspektywę na temat uczenia się, wyników i zmian, a przez to mieć pełną świadomość swoich działań, zamiast ślepo podążać za najnowszymi trendami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22724.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22723.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej