Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(37)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(37)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(35)
dostępne
(24)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(6)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(19)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(36)
Autor
Halemba Piotr (1966- )
(2)
Kuciński Kazimierz (1950- )
(2)
Nawrot Bogumiła
(2)
Trompenaars Alfons
(2)
Andrews Tim G. (1968- )
(1)
Bieńkowska Jolanta (ekonomia)
(1)
Bilińska-Reformat Katarzyna
(1)
Bjerke Björn (1941- )
(1)
Bugdol Marek
(1)
Connors Roger
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czarnecki Dawid
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dąbrowski Tomasz Jarosław
(1)
Dębowski Horacy
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Gaweł Łukasz
(1)
Gitling Maciej
(1)
Godlewski Piotr
(1)
Gołuchowski Jerzy
(1)
Gregorczyk Sylwester
(1)
Hajdukiewicz Agnieszka
(1)
Hampden-Turner Charles (1934- )
(1)
Hryniewicz Janusz T. (1948- )
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Kantyka Joanna
(1)
Kieżel Małgorzata
(1)
Kmiotek Krystyna
(1)
Koniorczyk Grażyna
(1)
Korzeniowski Leszek (ekonomia)
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kwaśniewska Anna
(1)
Lewandowski Mateusz (1982- )
(1)
Leśniewski Michał Adam
(1)
Matecki Piotr
(1)
Mead Richard (1943- )
(1)
Mesjasz Czesław
(1)
Mikołajczak Paweł (ekonomia)
(1)
Morawska Sylwia
(1)
Mucha-Szajek Ewa
(1)
Myjak Teresa
(1)
Noga Marian (1946- )
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Paziewska Aleksandra
(1)
Penc Józef (1939- )
(1)
Piecuch Teresa
(1)
Pogorzelski Karol Lew
(1)
Reformat Beata
(1)
Sikorski Czesław (1943- )
(1)
Siwiński Wiesław (1934- )
(1)
Skalski Dariusz (1960- )
(1)
Skrok Łukasz
(1)
Smith Tom
(1)
Spyra Zbigniew
(1)
Srokowski Łukasz
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Swanson Richard A. (1942- )
(1)
Szostak Michał (1980- )
(1)
Sztangret Izabela
(1)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(1)
Telak Jerzy
(1)
Towse Ruth (1943- )
(1)
Urbanek Grzegorz
(1)
Wiechoczek Joanna
(1)
Wolniak Radossław
(1)
Zieliński Ewa
(1)
Zych Witold
(1)
Żabiński Leszek (1947-2019)
(1)
Żyminkowska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(39)
Język
polski
(39)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Menedżerowie
(2)
Temat
KULTURA ORGANIZACYJNA
(18)
ZARZĄDZANIE
(14)
KULTURA
(7)
KADRY
(4)
KULTURA FIZYCZNA
(4)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(4)
Zarządzanie
(4)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(3)
TURYSTYKA
(3)
BEZPIECZEŃSTWO EKONOMICZNE PAŃSTWA
(2)
BIOPALIWA
(2)
ENERGETYKA ODNAWIALNA
(2)
GEOENERGETYKA
(2)
INNOWACJE
(2)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
ROZWÓJ REGIONALNY
(2)
SAMORZĄD GMINNY
(2)
SPORT
(2)
TURYSTYKA KULTUROWA
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Bezpieczeństwo
(1)
ETYKA BIZNESU
(1)
Estetyzacja
(1)
Finansowanie
(1)
GASTRONOMIA
(1)
HOTELARSTWO
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Kreatywność
(1)
Kultura fizyczna
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Marketing sportowy
(1)
Medycyna
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(1)
ORGANIZACJE
(1)
Organizacje pozarządowe (NGO)
(1)
Organizacje sportowe
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PRZYWÓDZTWO
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
SUKCES
(1)
SZLAKI TURYSTYCZNE
(1)
SZTUKA
(1)
Sponsoring
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Sztuka
(1)
Turystyka
(1)
USŁUGI
(1)
Wolontariat
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
ZATRUDNIENIE
(1)
ZAUFANIE
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Praca zbiorowa
(3)
MONOGRAFIA
(1)
PORADNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(7)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
zarządzanie
(15)
kultura organizacyjna
(13)
organizacja
(6)
kultura
(4)
marketing
(4)
motywowanie pracowników
(4)
przedsiębiorstwo
(4)
sport
(4)
turystyka
(4)
zachowania organizacyjne
(4)
kierowanie
(3)
przywództwo
(3)
sztuka
(3)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(3)
Polska
(2)
bezpieczeństwo ekonomiczne
(2)
dziedzictwo kulturowe
(2)
ekonomia kultury
(2)
etyka biznesu
(2)
innowacje
(2)
inwestycje zagraniczne
(2)
kapitał
(2)
kompetencje kierownicze
(2)
konflikt
(2)
kultura fizyczna
(2)
kultura organizacji
(2)
polityka kulturalna
(2)
praca zespołowa
(2)
przedsiębiorczość
(2)
rozwój regionalny
(2)
sponsoring sportowy
(2)
strategia
(2)
struktura organizacyjna
(2)
turystyka kulturowa
(2)
zarządzanie jakością
(2)
zarządzanie strategiczne
(2)
zmiana kulturowa
(2)
środowisko pracy
(2)
Lean Management
(1)
TQM
(1)
Unia Europejska
(1)
artysta
(1)
benchmarking
(1)
bezpieczeństwo
(1)
biznesplan
(1)
dobrobyt
(1)
dyscyplina sportowa
(1)
działalność artystyczna
(1)
e-komunikacja
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
ekonomia
(1)
finanse
(1)
fuzja
(1)
globalizacja
(1)
gospodarka rynkowa
(1)
handel międzynarodowy
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
insourcing
(1)
instytucje kultury
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kompetencje menedżerskie
(1)
komunikacja
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
konflikt społeczny
(1)
konkurencyjność
(1)
kreatywność
(1)
kultura narodowa
(1)
lojalność
(1)
marka
(1)
marketing sportowy
(1)
menedżer
(1)
modele biznesowe
(1)
motywacja
(1)
niepełnosprawni
(1)
ocena pracowników
(1)
ochrona zdrowia
(1)
organizacja pozarządowa
(1)
organizacja ucząca się
(1)
organizacje non-profit
(1)
organizacje pozarządowe
(1)
osobowość
(1)
osobowość twórcza
(1)
outsourcing
(1)
patologia pracy
(1)
personel
(1)
polityka personalna
(1)
polityka turystyczna
(1)
poręczenie bankowe
(1)
pracownik
(1)
proces pracy
(1)
produktywność
(1)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
przemysł kultury
(1)
przełożony
(1)
reengineering
(1)
rekreacja
(1)
reputacja przedsiębiorstwa
(1)
rozwój gospodarczy
(1)
rozwój zawodowy
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Kultura a ekonomia / Marian Noga. - Warszawa : CeDeWu.pl, 2014. - 149, [2] s. ; 24 cm.
Publikacja dofinansowana przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu.
Bibliogr. s. 145-149.
Autor zdecydowanie odróżnia ekonomikę kultury od ekonomii kultury. O ile ekonomika kultury, jako ekonomika branżowa, zajmuje się sektorem kultury albo - jak współcześnie mówią - przemysłami kreatywnymi, wśród których są przemysły kultury, to ekonomia kultury zajmuje się wpływem kultury na gospodarowanie i gospodarkę, a tym samym na dobrobyt jednostki i społeczeństwa. Zbitka "ekonomia kultury" niczego nie wyjaśnia, a wręcz zaciemnia obraz zjawiska. Dlatego też autor nazwał tę monografię "Kultura a ekonomia", dowodząc w niej, że na progu XXI wieku nie wystarczy zadbać o ciągły, zrównoważony rozwój i wzrost gospodarczy, ale trzeba koniecznie przejść z peryferiów do centrum światowego systemu gospodarczego, gdzie nastąpi pełna samorealizacja jednostki i społeczeństwa. To przejście nie może odbyć się bez udziału kultury i dotyczy to także Polski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13819.VI.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14783.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 351-362.
Pracę uważam za nad wyraz potrzebną i wręcz nowatorską na polskim gruncie naukowym, a to z następujących powodów. Po pierwsze, nie ma w pol­skiej literaturze pracy, która w sposób całościowy, kompetentny i naukowo rzetelny przedstawiałaby zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturo­wej. Po wtóre, sposób ujęcia tematu, język autorów oraz klarowność wywodu sprawiają, że praca nie stanowi jeszcze jednej, nudnej „cegły" nauko­wej, którą z trudem będą czytać studenci przed egzaminami, a pracownicy instytucji kultury, by popisać się przed przełożonymi. Wróżę pracy powodze­nie zarówno wśród praktyków instytucji kultury, jak i studentów tychże zagadnień. (...) Z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Nierenberga, Uniwersytet Jagielloński
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14304.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15222.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura się Liczy!)
Tyt. oryg.: "A textbook of cultural economics" 2010.
Bibliogr. s. 569-578. Indeks.
"Dzięki inicjatywie Narodowego Centrum Kultury polski czytelnik otrzymuje pierwszy podręcznik ekonomii kultury, dziedziny nauk ekonomicznych, która szybko się rozwija i uzyskuje znaczenie. Pracę tę warto polecić nie tylko ekonomistom i studiującym ekonomię ; można ją z powodzeniemj uznać za obowiązkową lekturę tych wszystkich, którzy zajmują się kulturą, zwłaszcza organizacją i zarządzaniem działalnością kulturalną oraz dziedzictwem kulturowym oraz dziedzictwem kulturowym, tym bardziej, że jest to podręcznik przystępny także dla niewprawionego w ekonomii czytelnika." (prof. Jerzy Hausner, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13190.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-204. Indeks.
Publikacja ta jest pierwszą na rynku pozycją wydawniczą dotycząca innowacji menedżerskich w instytucjach kultury. Obecny stan wiedzy o innowacjach organizacyjnych wprowadzanych w publicznych instytucjach kultury jest niewystarczający. Zarówno w Polsce, jak i za granicą brakuje badań poświęconych tej tematyce. Jednocześnie coraz bardziej odczuwalna jest konieczność wprowadzania istotnych zmian organizacyjnych w systemie zarządzania sferą kultury na szczeblu administracji rządowej, samorządowej i w samych placówkach. W książce omówiono specyfikę innowacji organizacyjnych w instytucjach kultury oraz sformułowano rekomendacje dla menedżerów tych placówek i dla władz jesdnostek administracji publicznej, dotyczące wprowadzania innowacji menedżerskich w organizacjach sektora kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11919.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13096.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-213.
Pojęcie dziedzictwa kulturowego jest stosunkowo młode. Początki kształtowania tego terminu siegają lat 70-tych XX wieku, kiedy doszło do przewartościowania tradycyjnej koncepcji zabytku. Nie przystawała ona do holistycznego świata, w którym istotną rolę zajęło dziedzictwo, mające charakter podmiotowy, niepostrzegane już jako pojedynczy wyizolowany element, ale komponent całości większej skali. Opisywane zjawisko nie jest procesem zamnkiętym. Z jednej strony nadal dopełniania jest formuła dziedzictwa, z drugiej - coraz pełniej pojmowane jego znaczenie, m.in. dla rozwoju regionów, tworzenia więzi międzykulturowych, poznania dorobku ogólnoludzkiego, ale również budowania kulturowej tożsamości jednostek i grup społecznych. To nowe w przestrzeni zjawisko, dynamicznie rozwijające się i zyskujące na znaczeniu, wymaga wypracowania skutecznych i efektywnych narzędzi zarządzania. Niniejszą monografię poświęcono szlakom kulturowym, opisywanym w tym właśnie kontekście - jako jedno z nowoczesnych narzędzi zarządzania dziedzictwem kulturowym. Tę forme ochrony, kształtowania, udostępniania i promowania dziedzictwa uznano za szczególnie interesująca ze względu na jej wielowymiarowy charakter.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12602.XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Ostatni kryzys i skandale finansowe, skupiające na początku XXI wielu uwagę mediów i opinii publicznej, spowodowały drastyczny spadek zaufania do przedsiębiorstw. Aby odzyskać zaufanie swoich interesariuszy, przedsiębiorstwa muszą stać się bardziej wiarygodne. Pomóc im w tym może umiejętne zarządzanie reputacją. Czytelnicy tej książki - kadra zarządzająca firm, menedżerowie, a także studenci kierunków związanych z zarządzaniem - otrzymują rozległą wiedzę dotyczącą: wewnętrznych i zewnętrznych czynników wpływających na wzrost znaczenia reputacji, zależności między tożsamością przedsiębiorstwa a jego wizerunkiem i reputacją, źródeł dobrej reputacji oraz sposobów jej zdobycia i utrzymania, metod pomiaru reputacji, wpływu reputacji na wyniki i wartość przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10393.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Bibliogr. przy pracach.
Celem publikacji jest analiza i ocena współczesnych koncepcji zarządzania kulturą fizyczną i turystyką oraz wskazanie pszyszłościowych kierunków badawczych w tym obszarze. Pierwszą część opracowania poświęcono charakterystyce współczesnych metod i technik zarządzania stosowanych przez organizacje tu ty styczne w aspekcie: produktu, personelu, finansów. Wskazano na tematykę zrównoważonego rozwoju na rynku turystyki masowej, znaczenia kapitału ludzkiego w budowaniu przewagi konkurencyjnej organizacji, postaw i zachowań turystów, metod finansowania turystyki przez jednostki samorządu terytorialnego oraz zarządzania produktem opieki zdrowotnej na przykładzie usług turystyki uzdrowiskowej. W drugiej części publikacji skoncentrowano się na analizie i ocenie zarządzania organizacjami sportowymi i rekreacyjnymi uwzględniającymi szerokie spektrum osób niepełnosprawnych. Część ta obejmuje zagadnienia dotyczące sponsoringu sportowego, efektywności zarządzania, źródeł finansowania sportu i rekreacji oraz charakterystyki organizacji sportowo -rekreacyjnych typu non-profit.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11855.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 13)
Bibliogr. przy rozdz.
Zarządzanie przedsiębiorstwem w XXI wieku związane jest przede wszystkim ze sposobami konkurowania na rynku. Prowadzenie walki konkurencyjnej jest jedną z części zarządzania strategicznego. Powoduje to, że pracownicy nauki ciągle poszukują nowych sposobów uaktywnienia istniejących zasobów w przedsiębiorstwach oraz poza nimi. Badania przeprowadzone przez grupę pracowników naukowych zaowocowały wynikami, które mogą wspomóc kadrę kierowniczą przedsiębiorstw w procesie budowania silnej pozycji firmy w otoczeniu. W publikacji Czytelnik znajdzie refleksje autorów związane z: modelami biznesu, strategią współpracy w sektorze organizacji pozarządowych, procesami w organizacjach ukierunkowanych na jakość, funkcjonowaniem bankowych poręczeń kredytowych, zmianami w zarządzaniu strategicznym, czynnikami sukcesu strategicznych rozwiązań organizacyjno-technologicznych, wykorzystaniem systemu zarządzania jakością w przemyśle stoczniowym, czynnikami pracy w modelach przedsiębiorstw, wpływem handlu międzynarodowergo na produktywność, pomiarem wartości dla właścicieli, relacjami partnerskimi w tworzeniu przewagi konkurencyjnej, fuzjami w szkolnictwie wyższym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11544.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12776.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest analiza wpływu kultury narodowej na poszczególne aspekty zarządzania. Prezentacja podejść badawczych i definicji kultury narodowej oraz jej związki z kulturą organizacji rozpoczyna porównawcze studium typów przywództwa organizacyjnego w pięciu różnych obszarach kulturowych: amerykańskim, arabskim, chińskim, japońskim i skandynawskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6342.IX.4.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej