Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(74)
Forma i typ
Książki
(73)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(64)
dostępne
(29)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(13)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(17)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(64)
Autor
Firlit-Fesnak Grażyna
(2)
Gumiński Zbigniew
(2)
Mazurkiewicz Grzegorz
(2)
Polcyn Jan
(2)
Rozmus Andrzej
(2)
Szylko-Skoczny Małgorzata
(2)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(1)
Adamko Jerzy
(1)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Al-Noorachi Muzahim
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bera Ryszard
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Chochół Andrzej (1954- )
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Czekierda Piotr (1976- )
(1)
Czerwińska Małgorzata
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Dietl Jerzy (1927- )
(1)
Domański Tomasz (1953- )
(1)
Dominik Monika
(1)
Doroszewicz Stefan
(1)
Dudak Anna
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dziewanowska Katarzyna
(1)
Ejsmont Aneta
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Fatyga Robert
(1)
Fingas Bartosz
(1)
Garbat Marcin
(1)
Gołdyka Leszek
(1)
Gąciarz Barbara
(1)
Handzlik Marta
(1)
Herbst Mikołaj
(1)
Hnatyszak Olga
(1)
Jackowski Antoni (1935- )
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jezior Jagoda
(1)
Kargul Jagna
(1)
Karpińska-Musiał Beata
(1)
Kawałko Bogdan
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Knap Maciej
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Kortus Bronisław (1927- )
(1)
Kosiński Piotr (ilustrator)
(1)
Kraśniewski Andrzej
(1)
Krzemień Kazimierz (1951- )
(1)
Kucab-Bąk Katarzyna
(1)
Kukołowicz Tomasz (1984- )
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Kust Izabella
(1)
Kuźmicz Katarzyna Anna
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Maciąg Justyna
(1)
Marszałek Anna
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Michalak-Dawidziuk Joanna
(1)
Miszczuk Andrzej
(1)
Miłosz Henryk
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Noszczyk Wojciech (1935- )
(1)
Oblacińska Anna
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Ostrowicka Helena
(1)
Ostręga Wisława
(1)
Pabian Angelika
(1)
Pabian Arnold
(1)
Pabian Barbara
(1)
Pająk Kazimierz (1953- )
(1)
Panońko Magdalena
(1)
Paszkowska-Rogacz Anna
(1)
Pazdro Krzysztof Maciej
(1)
Piasecka Agnieszka (zarządzanie)
(1)
Piwko Marian
(1)
Przychocka Iwona
(1)
Przygodzki Zbigniew
(1)
Pyra Mariusz
(1)
Rola-Noworyta Anna
(1)
Rynio Alina (1954- )
(1)
Rywacki Jerzy
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Saran Jan
(1)
Schrade Ulrich (1943-2009)
(1)
Struck-Peregończyk Monika
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Szala Marcin
(1)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(1)
Szumigraj Marcin
(1)
Tarnaś Sławoj
(1)
Theiss Wiesław (1946- )
(1)
Tylewska-Nowak Beata
(1)
Urbański Stanisław (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(50)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(74)
Język
polski
(74)
Odbiorca
Pracownicy naukowi
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Politycy
(1)
Psycholodzy
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Temat
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(16)
SZKOLNICTWO
(10)
Szkolnictwo wyższe
(9)
NAUCZANIE
(6)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(4)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(3)
OŚWIATA
(3)
PEDAGOGIKA
(3)
POLITYKA SPOŁECZNA
(3)
ROZWÓJ REGIONALNY
(3)
Szkolnictwo
(3)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(3)
DYREKTORZY SZKÓŁ
(2)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(2)
Mentoring
(2)
Metody nauczania
(2)
NAUCZYCIELE AKADEMICCY
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(2)
PRACOWNICY NAUKOWI
(2)
PRZYWÓDZTWO
(2)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(2)
RODZINA SZKÓŁ IM. JANA PAWŁA II
(2)
STUDENCI
(2)
UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI
(2)
Współdziałanie
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
ASPIRACJE
(1)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Analiza dyskursu
(1)
BEZROBOCIE
(1)
BUDOWNICTWO MIEJSKIE
(1)
Benchmarking
(1)
CHEMIA
(1)
Coaching
(1)
DEKLARACJA BOLOŃSKA (1999)
(1)
DOCHODY INDYWIDUALNE
(1)
DOSTĘP do OŚWIATY
(1)
DYREKTOR
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
ERASMUS (program)
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Ewaluacja wewnętrzna
(1)
GEOGRAFIA
(1)
INTERNET
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Jakość kształcenia
(1)
KARIERA
(1)
KATOLICKI UNIWERSYTET LUBELSKI JANA PAWŁA II
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kompetencje międzykulturowe
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Kunowski, Stefan (1909-1977)
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MARKETING TERYTORIALNY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MEDYCYNA
(1)
Marketing
(1)
Marketing wartości
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NAUKI EKONOMICZNE
(1)
NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Nauki społeczne
(1)
OCHOTNICZE HUFCE PRACY
(1)
ODPADY
(1)
Obsługa klienta
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Oświata
(1)
PAŃSTWOWA SZKOŁA WYŻSZA im. PAPIEŻA JANA PAWŁA II (Biała Podlaska)
(1)
PEDAGODZY
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
PILCH, TADEUSZ
(1)
PODSTAWA PROGRAMOWA
(1)
POSTAWY
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II (Biała Podlaska)
(1)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa (Chełm)
(1)
Pedagogika
(1)
Pielęgniarka
(1)
Postawy
(1)
Pracodawcy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
RODZICE
(1)
ROLNICTWO
(1)
RYNEK PRACY
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rynek pracy
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
2001-0
(11)
1989-
(7)
1901-2000
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Województwo lubelskie (1999- )
(2)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Chełm (woj. lubelskie)
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
Kanada
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
PODLASKIE, województwo
(1)
POLSKA
(1)
RZESZÓW (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Ukraina
(1)
Zamość (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Raport z badań
(4)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Bibliografia
(1)
LISTY APOSTOLSKIE
(1)
MOWY i HOMILIE PAPIESKIE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Podręcznik
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Nauka i badania
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
szkolnictwo wyższe
(53)
szkolnictwo
(23)
edukacja
(8)
jakość kształcenia
(8)
rynek pracy
(6)
kształcenie
(5)
oświata
(5)
pedagogika
(5)
studenci
(5)
uniwersytet
(5)
zarządzanie jakością
(5)
marketing
(4)
niepełnosprawni
(4)
wychowanie
(4)
Jan Paweł II
(3)
Unia Europejska
(3)
bezrobocie
(3)
dialog społeczny
(3)
nauczyciel akademicki
(3)
opieka zdrowotna
(3)
polityka społeczna
(3)
proces boloński
(3)
rodzina
(3)
rozwój regionalny
(3)
szkoła
(3)
ubóstwo
(3)
zarządzanie
(3)
Krajowe Ramy Kwalifikacji
(2)
aktywna polityka społeczna
(2)
doradztwo zawodowe
(2)
dyskryminacja
(2)
gospodarka
(2)
integracja społeczna
(2)
kariera zawodowa
(2)
komercjalizacja
(2)
komunikacja interpersonalna
(2)
kształcenie akademickie
(2)
kształcenie zawodowe
(2)
mentoring
(2)
migracje
(2)
mobbing
(2)
nauczanie
(2)
organizacja pozarządowa
(2)
państwo opiekuńcze
(2)
państwo socjalne
(2)
państwowa wyższa szkoła zawodowa
(2)
pielęgniarka
(2)
polityka
(2)
polityka mieszkaniowa
(2)
polityka regionalna
(2)
polityka rodzinna
(2)
program kształcenia
(2)
przestępczość
(2)
przywództwo
(2)
rodzina szkół
(2)
równouprawnienie
(2)
społeczeństwo wiedzy
(2)
studia
(2)
szkolnictwo zawodowe
(2)
szkoła wyższa
(2)
turystyka
(2)
tutoring
(2)
wielokulturowość
(2)
wykluczenie społeczne
(2)
zamożność
(2)
świadczenia społeczne
(2)
Centrum Informacji Zawodowej
(1)
Erasmus
(1)
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego
(1)
Freinet Celestyn
(1)
Kanada
(1)
Korczak Janusz
(1)
Nowe Wychowanie
(1)
OHP
(1)
Petersen Peter
(1)
Polska
(1)
Polska Rzeczpospolita Ludowa
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
(1)
Ukraina
(1)
Urząd Pracy
(1)
Warszawa
(1)
Wydział Ekonomiczno-Rolniczy
(1)
absolwenci
(1)
adaptacja zawodowa
(1)
agroturystyka
(1)
akredytacja
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
aktywność zawodowa
(1)
analiza dyskursu
(1)
analiza ekonomiczna
(1)
aspiracje
(1)
awans zawodowy
(1)
badania
(1)
badania naukowe
(1)
badania pedagogiczne
(1)
badania społeczne
(1)
badanie
(1)
bankowość
(1)
bariery architektoniczne
(1)
74 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 4)
Nazwy aut. na s. [277-278].
Bibliogr. przy rozdz.
"Szeroko pojmowane wychowanie jest procesem przekazywania wartosci róż- nej natury - moralnych, kulturowych, cywilizacyjnych, estetycznych, narodowych. Wyzwaniem współczesnej szkoły jest również przeciwstawianie się rozprzestrzenia-niu wśród młodzieży i dzieci tzw. antywartosci, prowadzącemu do demoralizacji, marginalizacji i wykluczenia społecznego. Skuteczna realizacja trudnych celów wychowawczych wymaga zacieśnienia wzajemnej współpracy w gronie pedagogicznym, między wychowawcami i rodzicami uczniów. Na jej jakośś składają się przede wszystkim warunki wzajemnej komunikacji, zaufanie, partnerstwo w podejmowaniu różnorodnych rozwiązań dydaktyczno-wycho-wawczych." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13844.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to skrypt, który dotyczy współczesnej edukacji w krajach rozwiniętych, głównie europejskich i północnoamerykańskich. Zawiera 36 wybranych tematów związanych z edukacją wraz z podstawową literaturą i pytaniami kontrolnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 458.IV.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 220-236.
Książka przybliża istotę poradnictwa jako relacji międzyosobowej lub działania społecznego i odsłania jego złożoność. Pozwala zrozumieć społeczno-ekonomiczny kontekst poradnictwa oraz poznać zasady organizacji poradnictwa kariery i przezwyciężyć bariery organizacyjne w rozwoju usług poradniczych. Pokazuje, jak optymalizować i racjonalizować działania różnych placówek poradniczych w środowisku lokalnym. Pomoże również studentom i praktykom w zdefiniowaniu własnej roli zawodowej. Książka napisana jasnym, precyzyjnym językiem w sposób nowatorski oddaje pełny obraz współczesnego poradnictwa kariery w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12788.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest zbiorem materiałów konferencyjnych poświęconych problematyce akredytacji środowiskowej w Polsce. W pracy przedstawiono dotychczasowe doświadczenia związane z procedurami i standardami akredytacji kierunków uniwersyteckich, medycznych i politechnicznych a także z praktyką ich zastosowania. Publikacja ponadto jest pomocna w oddolnym stymulowaniu działań na rzecz rozwijania w uczelniach zarządzania jakością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1212.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Publikacja powstaław okresie przygotowywania kolejnych zmian wprofilaktycznej opiece zdrowotnej nad dziećmi imłodzieżą w wieku szkolnym. W tym roku (2017) weszła w życie reforma oświaty wygaszającagimnazja,a Ministrostwo Zdrowia przygotowało założe-nia do ustawy oprofilaktycznej opiece zdrowotnej nad uczniami. Wierzymy, że uregulowanie organizacji tej części opieki zdrowotnej w randze oddzielnej ustawy umocni iustabilizuje system opieki nad uczniami.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik: wprowadza w świat podstawowych pojęć i zagadnień pedagogiki, przedstawionych w szerszym kontekście społeczno-kulturowym, omawia wybrane prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, zapoznaje z dziejami wychowania i oświaty w Polsce i na świecie, prezentuje wybrane metody badań pedagogicznych, ukazuje związek teorii pedagogicznych z praktyką. Publikacja zawiera bogactwo osiągnięć naukowych i doświadczeń starszego i młodszego pokolenia pedagogów w Polsce, przedstawia edukację z wielu różnych perspektyw. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania oraz współczesne kierunki pedagogiczne. Książka przeznaczona jest dla: przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego: studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych, studentów pierwszych lat pedagogiki, nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną, prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych, wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką: działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1781 [Magazyn 1], P.1782 [Magazyn 1], P.1780 [Magazyn 1], P.1784 [Magazyn 1], P.1758 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1779.IV.1 [Wypożyczalnia B], 3071.IV.1 [Wypożyczalnia B], P.1783.IV.1 [Wypożyczalnia B] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1759.IV.1 [Czytelnia B], P.1778.IV.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 27-28 czerwca 2013 r., Biała Podlaska.
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja opisuje model państwowych wyższych szkół zawodowych, ich rolę w systemie szkolnictwa wyższeg oraz sposób funkcjonowania. Całość została podzielona na pięć części. Pierwsza zawiera 8 rozdziałów o tematyce ogólnej dotyczącej wszystkich bądź znacznej wielkości PSWZ w Polsce. Część druga obejmuje 10 opracowań dotyczących konkretnych uczelni. Część trzecia skupia 8 rozdziałów opisujących określoną rolę i funkcję PWSZ w rejonach ich funkcjonowania. W części czwartej omówiono specyficzne zagadnienia ze sfery dzialalności dydaktycznej, naukowo-badawczej i organizacyjnej PSW w Białej Podlaskiej. Ostatnia część zawiera krótkie informacje o PWSZ w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14261 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14259.V.3 [Wypożyczalnia B], P.14260.V.3 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15075.V.3 [Czytelnia B], 15076.V.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Współczesna gospodarka stanowi ogromne wyzwanie zarówno dla firm, organizacji, jak i marek, które chcą przetrwać i rozwijać się w warunkach ogromnej konkurencji w większości branż, coraz szybszym postępem technologicznym, większym nasyceniem informacji docierających każdego dnia do konsumentów. Niniejsza publikacja przedstawia sposoby odkrywania i wykorzystywania potencjału zawartego w potrzebach konsumentów, organizowania procesu komunikacji marketingowej z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, wykorzystania działań i zasad marketingowych do motywowania pracowników, skutecznego budowania długofalowych relacji z klientami oraz organizowania działań odpowiedzialnych społecznie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18011.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18010.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza rozprawa, podejmująca ważny i aktualny problem jakości kształcenia akademickiego w obszarze nauk pedagogicznych, stanowi istotny głos w dyskusji społecznej nad kondycją, misją i zadaniami szkolnictwa wyższego w Polsce. Bogata oferta studiów pedagogicznych w Polsce, będąca odpowiedzią środowisk akademickich na potrzeby społeczne i oczekiwania rynku pracy, stanowi z jednej strony ważną i prężną część rynku studiów wyższych, z drugiej zaś jest wielkim wyzwaniem w zakresie organizacji edukacji nowoczesnej i wysokojakościowej. Organizatorzy tej edukacji - uczelnie wyższe - ponoszą niezbywalną odpowiedzialność za jakość produktu określanego mianem studiów wyższych - I i II stopnia. Dbałość o rozwój studiów pedagogicznych - tak pod kątem zakresu (poszerzenie oferty), jak i podnoszenie jakości - nie może być realizowane jedynie na poziomie poszczególnych gremiów, ukierunkowana na wspólne definiowanie problemów, diagnozę sytuacji, opracowywanie prognoz i w końcu poszukiwanie skutecznych rozwiązań oraz sposobów ich wdrażania. Publikacja stanowi silny głos w tej dyskusji. Wielkim walorem pracy jest zawarcie w niej stanowisk wielu wybitnych polskich pedagogów. Opracowanie składa się z czterech komplementarnych części, których zakresy treściowe ujmują szerokie spektrum problematyki jakości edukacji wyższej w obszarze nauk pedagogicznych. z recenzji prof. dr hab. Tamary Zacharuk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15195.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 15 grudnia 2009 r., Lublin.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Publikacja jest próbą przybliżenia historycznych i aktualnie istniejących podejść do tytułowego zagadnienia. Traktując ja jako efekt spotkania z osobami sytuującymi swoje poszukiwania wokół pedagogiki uniwersyteckiej zarówno na gruncie historii wychowania, dydaktyki, pedeutologii, biografistyki, pedagogiki ogólnej i chrześcijańskiej, pedagogiki zdrowia, filozofii czy prawa, mamy nadzieję, że zainicjuje ona systematyczną i krytyczną wymianę myśli i doświadczeń w tej dziedzinie. (ze Słowa wprowadzającego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14361.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jednym z zamysłów autorów było zdefiniowanie kryteriów jakości procesu kształcenia z punktu widzenia różnych grup interesariuszy szkoły wyższej, które mogłyby służyć do przeprowadzenia wewnętrznej oceny jakości kształcenia. W opinii autorów ocenę taką należałoby przeprowadzać na podstawie kryteriów związanych z oczekiwaniami różnych grup interesariuszy dotyczących różnych obszarów realizacji procesu kształcenia. Monografia ma charakter teoretyczno-empiryczny, ale także wdrożeniowy, a wyniki prowadzonych badań mogą znaleźć ścisłe zastosowanie w wewnętrznych systemach zapewnienia jakości kształcenia w instytucjach systemu szkolnictwa wyższego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21049.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Lektura pracy wprowadza czytelnika w obszar ważnych społecznie kwestii łączących się z kształceniem na poziomie wyższym. Zgromadzone w niej teksty dobrze oddają dylematy współczesnego szkolnictwa wyższego, które nie bez problemów realizuje wyzwania jakie stawia przed nim "społeczeństwo wiedzy". Zamieszczone w książce wnikliwe studia zostały ujęte w dwie części: "Studiowanie w zamęcie współczesności" oraz "Wartości w edukacji akademickiej".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11550.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 389-401.
Książka skupia się na zmianach w świecie pracy i praktyce planowania kariery i zarządzania karierą z perspektywy młodzieży akademickiej znajdującej się w momencie podwójnej tranzycji: z okresu młodzieńczości do dorosłości oraz edukacji na rynek pracy. Książka składa się z dwóch części. W pierwszej skupiono się na rekonstrukcji teorii związanych z wyjaśnieniem domeny kariery. Część druga odnosi się do badań własnych nad postrzeganiem i interpretacją kariery przez młodzież akademicką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14270.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Tutoring jako metoda edukacji spersonalizowanej, traktująca rozwój podopiecznego holistycznie, staje się coraz bardziej popularna. W opinii jej prekursorów oraz praktyków jest ona szansą na powrót do źródeł edukacji i odnowienie relacji mistrz-uczeń. Metoda ta, oparta na personalizmie, klasycznej koncepcji cnót i osiągnięciach psychologii pozytywnej oraz wyposażona w nowoczesne narzędzia edukacyjne, pozwala odkrywać pełnię potencjału podopiecznego, by mógł on wykorzystywać swoje talenty i mocne strony dla dobra własnego i innych. Niewątpliwym walorem tej książki jest jej kompleksowość: autorzy kładą nacisk zarówno na wnikliwy opis teoretycznych podstaw metody, jak i na konkretne przykłady jej zastosowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17671.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Bibliogr. przy rozdz.
Tematem niniejszej publikacji jest jeden z obszarów działalności marketingowej uczelni wyższej - komunikacja szkoły wyższej z otoczeniem. Praca składa się z dwóch części. Pierwsza porusza zagadnienia komunikacji marketingowej uczelni, opisuje zagadnienia związane z kreowaniem wizerunku uczelni, podejmuje kwestię znaczenia marki, jej tożsamości i wizerunku, omawia rolę serwisu www uczelni wyższej oraz sposób wykorzystywania rankingów i programów akredytacyjnych w komunikacji uczelni z otoczeniem. Druga część publikacji zawiera prezentację wyników badań przeprowadzonych przez Uczelnię w zakresie komunikacji marketingowej z wybranymi podmiotami otoczenia. Przeprowadzone badania oraz wynikłe z nich wnioski pozwoliły okreslić specyfikę komunikacji marketingowej uczelni oraz jej znaczenie w budowaniu wizerunku szkoły wyższej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13065.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Euromarketing)
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja prezentuje wielostronne i bardzo różnorodne podejście do marketingu akademickiego w kontekście współpracy z władzami miast i regionów polskich oraz zagranicznych. Przyjęta formuła tego opracowania opiera się na indywidualnym podejściu każdego z Autorów do szeroko rozumianej problematyki marketingu akademickiego oraz do roli uniwersytetów w rozwoju oraz w promocji miast i regionów. Przyjęta perspektywa jest dla każdego z Autorów bardzo silnie powiązana z jego wcześniejszymi doświadczeniami badawczymi, jak również z doświadczeniami marketingowymi związanymi z realizacją pewnych projektów przez uniwersytety lub na rzecz uniwersytetów. Dotyczy to zarówno zespołu hiszpańskiego z Granady, jak również polskich doświadczeń. Głównym celem publikacji jest zarówno dokonanie bilansu dotychczasowych doświadczeń we wdrażaniu szeroko rozumianych koncepcji marketingu akademickiego, jak również spojrzenie na ten problem z perspektywy różnych podmiotów oraz różnych regionów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12075.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 241-250.
Kształcenie w szkołach wyższych jest usługą, która ma wielu interesariuszy. Wśród usługobiorców najważniejszymi wydają się być studenci i potencjalni pracodawcy, co sprawia, że programy i metody kształcenia w uczelniach powinny być organizowane, tak aby uwzględniać ich wymagania. To, w jakim stopniu inherentne właściwości kształcenia realizowanego w danej uczelni spełniają wymagania interesariuszy tego procesu, a przede wszystkim wymagania studentów i pracodawców, określa jego jakość. W monografii przedstawiono sposoby realizacji działań poprzedzających badania jakości kształcenia, przyjmując, że dobrym przybliżeniem rzeczywistej wartości tej jakości będzie zbiór ocen jakości dokonywanych przez absolwentów uczelni z dwu- lub trzyletnim stażem pracy. Przedstawiono również wyniki badań jakości kształcenia realizowanego w pięciu polskich publicznych uczelniach ekonomicznych. Zaprezentowano rezultaty porównawczej analizy jakości kształcenia w tych uczelniach, a w konsekwencji wyniki pozycjonowania uczelni na różnych wymiarach procesu edukacyjnego ocenianego przez ich absolwentów z dwu- lub trzyletnim stażem pracy. Przy założeniu, że wybrane największe szkoły wyższe można potraktować jako reprezentację polskich publicznych uczelni ekonomicznych, wskazano na podstawie interpretacji uzyskanych wyników badań słabe i mocne strony edukacji ekonomicznej w polskim ekonomicznym szkolnictwie wyższym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12195.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia, netografia na stronach 361-402. Indeks.
Książka Katarzyny Dziewanowskiej przynosi wiedzę wartościową dla środowiska naukowego, ale także cenną i zrozumiałą dla praktyków zarządzania publicznego i dla polityków. Rzadko się zdarza, żeby praca rzetelna pod względem naukowym i wykorzystująca różnorodne techniki badawcze była jednocześnie łatwa w odbiorze i zrozumiała dla odbiorców spoza środowiska akademickiego. Monografia dr Dziewanowskiej łączy te cechy. Może także stanowić wzór dla innych autorów pod względem przejrzystości wywodu, uporządkowania wątków i posługiwania się naukowym językiem. Wreszcie, pokazuje ona, jak pisząc na temat specyficzny dla jednej dyscypliny naukowej, można stworzyć pracę interesującą także z perspektywy interdyscyplinarnej (autor tej recenzji jest ekonomistą, a książkę przeczytał z dużym zainteresowaniem Dr hab. Mikołaj Herbst)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17834.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 13)
Bibliogr. przy rozdz.
Zarządzanie przedsiębiorstwem w XXI wieku związane jest przede wszystkim ze sposobami konkurowania na rynku. Prowadzenie walki konkurencyjnej jest jedną z części zarządzania strategicznego. Powoduje to, że pracownicy nauki ciągle poszukują nowych sposobów uaktywnienia istniejących zasobów w przedsiębiorstwach oraz poza nimi. Badania przeprowadzone przez grupę pracowników naukowych zaowocowały wynikami, które mogą wspomóc kadrę kierowniczą przedsiębiorstw w procesie budowania silnej pozycji firmy w otoczeniu. W publikacji Czytelnik znajdzie refleksje autorów związane z: modelami biznesu, strategią współpracy w sektorze organizacji pozarządowych, procesami w organizacjach ukierunkowanych na jakość, funkcjonowaniem bankowych poręczeń kredytowych, zmianami w zarządzaniu strategicznym, czynnikami sukcesu strategicznych rozwiązań organizacyjno-technologicznych, wykorzystaniem systemu zarządzania jakością w przemyśle stoczniowym, czynnikami pracy w modelach przedsiębiorstw, wpływem handlu międzynarodowergo na produktywność, pomiarem wartości dla właścicieli, relacjami partnerskimi w tworzeniu przewagi konkurencyjnej, fuzjami w szkolnictwie wyższym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11544.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12776.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej