Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(168)
Forma i typ
Książki
(165)
Publikacje naukowe
(27)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(10)
E-booki
(5)
Proza
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(154)
dostępne
(117)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(11)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(43)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(86)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(161)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(2)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(2)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(10)
Kawula Stanisław (1939- )
(6)
Brągiel Józefa
(5)
Janke Andrzej W
(5)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(4)
Błażejewski Wojciech
(3)
Konopczyński Marek
(3)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Nowak Marian (1955- )
(3)
Baraniak Barbara (1944- )
(2)
Bauman Teresa
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Danilewicz Wioletta Teresa
(2)
Guziuk-Tkacz Marta
(2)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(2)
Kantowicz Ewa
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kostkiewicz Janina
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Muszyński Heliodor (1931- )
(2)
Nowak Beata Maria
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Pięta Jan
(2)
Przyszczypkowski Kazimierz (1943- )
(2)
Rynio Alina (1954- )
(2)
Siara Olga
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Szczepska-Pustkowska Maria
(2)
Theiss Wiesław (1946- )
(2)
Ładyżyński Andrzej
(2)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(2)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(1)
Alman Tomáš
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Antczak Barbara (ekonomia)
(1)
Badora Sylwia
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barbachowska Bożenna
(1)
Barth Grzegorz
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Białobrzeska Katarzyna (pedagog)
(1)
Biedroń Małgorzata (1965- )
(1)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930-2019)
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Borkowski Rafał Marcin
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Buczkowski Krzysztof
(1)
Błasiak Aleksandra
(1)
Błasiak Anna
(1)
Błaut Robert
(1)
Chodkiewicz Halina
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chojnacki Włodzimierz (socjologia wojska)
(1)
Chrobak Stanisław (1961- )
(1)
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cichowska Malwina
(1)
Ciechaniewicz Wiesława
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Doleżych Bogdan
(1)
Draźba Patryk
(1)
Dudak Anna
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dąbrowska Izabela
(1)
Fedyn Beata
(1)
Fidecki Wiesław
(1)
Fiutka Ewa (1970- )
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Gembalczyk Ilona
(1)
Gnitecka Jolanta
(1)
Gopen George D
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grzesiak Jan (1946- )
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
Gut Alina
(1)
Guzowski Krzysztof (1962- )
(1)
Górajek-Jóźwik Jolanta
(1)
Głowa Kamil
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Harmaciński Ryszard
(1)
Huk Tomasz
(1)
Indellicato Rosa
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(100)
2000 - 2009
(44)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(165)
Anglia
(1)
Szwajcaria
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(164)
angielski
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(8)
Nauczyciele
(5)
Pedagodzy
(4)
Rodzice
(3)
Logopedzi
(2)
Psycholodzy
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Aplikanci
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Służba więzienna
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
PEDAGOGIKA
(33)
WYCHOWANIE
(13)
Pedagogika
(11)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(10)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(10)
OPIEKA SPOŁECZNA
(8)
PEDAGOGIKA RODZINY
(8)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(7)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(5)
PEDAGOGIKA KULTURY
(5)
PEDAGOGIKA PRACY
(5)
Metody nauczania
(4)
NAUCZANIE
(4)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(4)
PEDAGODZY
(4)
PERSONALIZM
(4)
CZAS WOLNY od PRACY
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Nauki społeczne
(3)
PRACA KULTURALNO-OŚWIATOWA
(3)
RODZINA
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
DZIECKO
(2)
Dzieci
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
KULTURA
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
Kara pozbawienia wolności
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
MARGINALIZACJA SPOŁECZNA
(2)
Medycyna
(2)
Metoda Montessori
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
Nauczanie
(2)
ODPOCZYNEK
(2)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
SZKOLNICTWO
(2)
Szkolnictwo
(2)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(2)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(2)
Wychowanie
(2)
ZMIANA SPOŁECZNA
(2)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
ANIMATORZY KULTURY
(1)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
ARTETERAPIA
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Animacja kultury
(1)
Antropologia biblijna
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Augustyn (święty ; 354-430)
(1)
BEZROBOCIE
(1)
Badania naukowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bilingualism in children
(1)
Biologia
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EKOLOGIA
(1)
EKONOMIA
(1)
EMIGRACJA
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Egzystencjalizm
(1)
Emisja głosu
(1)
FILOZOFIA CHRZEŚCIJAŃSKA
(1)
Grzegorz z Nyssy (święty ; ok. 335-ok. 394)
(1)
Hermeneutyka
(1)
Higiena szkolna
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Jan Chryzostom (święty ; ok. 354-407)
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
JĘZYKI
(1)
Język angielski
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Językoznawstwo
(1)
KATOLICKI UNIWERSYTET LUBELSKI JANA PAWŁA II
(1)
KORCZAK, JANUSZ (1878?-1942)
(1)
Kara (prawo)
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1989-
(7)
2001-0
(4)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
POLSKA
(2)
Kanada
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Słowacja
(1)
Świat
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(24)
Praca zbiorowa
(12)
Podręcznik
(11)
Opracowanie
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(7)
Monografia
(6)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
PORADNIKI
(3)
Antologia
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Słownik
(2)
ANTOLOGIA
(1)
BIBLIOGRAFIA
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
ESEJ
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Szkic
(1)
SŁOWNIKI
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Wykład
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(44)
Psychologia
(7)
Historia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Biologia
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Słowo kluczowe
pedagogika
(70)
wychowanie
(34)
edukacja
(24)
rodzina
(23)
pedagogika społeczna
(17)
pedagogika specjalna
(15)
dzieci
(14)
pedagogika resocjalizacyjna
(11)
pedagogika rodziny
(10)
psychologia
(10)
szkoła
(10)
nauczyciel
(9)
resocjalizacja
(9)
pedagogika kultury
(8)
pedagogika opiekuńcza
(8)
przemoc w rodzinie
(8)
młodzież
(7)
niepełnosprawni
(7)
pedagogika chrześcijańska
(7)
praca socjalna
(7)
wsparcie społeczne
(7)
edukacja zdrowotna
(6)
kultura pedagogiczna
(6)
małżeństwo
(6)
nauczanie
(6)
pedagogy
(6)
pomoc społeczna
(6)
rehabilitacja
(6)
badania pedagogiczne
(5)
dziecko niepełnosprawne
(5)
edukacja wczesnoszkolna
(5)
filozofia
(5)
kultura
(5)
metodologia
(5)
patologia społeczna
(5)
pedagog
(5)
pedagogika pracy
(5)
pedagogika wczesnoszkolna
(5)
polityka prorodzinna
(5)
rodzina dysfunkcyjna
(5)
socjalizacja
(5)
socjologia
(5)
więź rodzinna
(5)
bezrobocie
(4)
czas wolny
(4)
dom dziecka
(4)
edukacja dorosłych
(4)
kształcenie
(4)
niepełnosprawność
(4)
opieka nad dzieckiem
(4)
opieka społeczna
(4)
pedagogika religii
(4)
personalizm
(4)
rodzicielstwo
(4)
sieroctwo
(4)
sport
(4)
szkolnictwo wyższe
(4)
słownik
(4)
zdrowie
(4)
agresja
(3)
dydaktyka
(3)
edukacja kulturalna
(3)
historia
(3)
metoda Montessori
(3)
niedosłyszący
(3)
niedowidzący
(3)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
opieka instytucjonalna
(3)
organizacja
(3)
pedagogika międzykulturowa
(3)
pedagogika personalistyczna
(3)
pedagogika porównawcza
(3)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(3)
praca
(3)
religia
(3)
szkolnictwo
(3)
sztuka
(3)
teoria wychowania
(3)
terapia pedagogiczna
(3)
wychowanie fizyczne
(3)
wychowanie w rodzinie
(3)
wychowanie zdrowotne
(3)
zdrowie publiczne
(3)
zmiana społeczna
(3)
ADHD
(2)
Jan Paweł II
(2)
Korczak Janusz
(2)
animacja kultury
(2)
animacja społeczna
(2)
animator
(2)
animator kultury
(2)
arteterapia
(2)
badania jakościowe
(2)
badania naukowe
(2)
bezdomność
(2)
choroba
(2)
dom kultury
(2)
dyskurs
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
edukacja przedszkolna
(2)
168 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy artykułach.
Podręcznik przeznaczony dla studentów kierunku praca socjalna i pracowników socjalnych, zmuszonych czerpać z dorobku naukowego i doświadczeń pedagogiki specjalnej ze względu na wzrastającą liczbę osób z różnymi dysfunkcjami: narządu ruchu, wzroku, słuchu, niepełnosprawnych intelektualnie, niedostosowanych społecznie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5279.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6557.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy artykułach.
Podręcznik przeznaczony dla studentów kierunku praca socjalna i pracowników socjalnych, zmuszonych czerpać z dorobku naukowego i doświadczeń pedagogiki specjalnej ze względu na wzrastającą liczbę osób z różnymi dysfunkcjami: narządu ruchu, wzroku, słuchu, niepełnosprawnych intelektualnie, niedostosowanych społecznie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8416.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9819.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika czasu wolnego / Jan Pięta. - Wyd. 3 zaktual. - Warszawa : AlmaMer Wyższa Szkoła Ekonomiczna, 2014. - 278 s. : tab. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 272.
Pedagogika czasu wolnego obejmuje różne aspekty czasu wolnego terminologiczne historyczne pedagogiczne psychologiczne i socjologiczne Niniejszy materiał został opracowany z myślą o maksymalnego przybliżenia jego treści do programu kształcenia studentów z tego przedmiotu w ogólnym zarysie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7224 [Magazyn 2], 7106 [Magazyn 2], P.5788 [Magazyn 1], P.5791 [Magazyn 1], P.5625 [Magazyn 1], P.5790 [Magazyn 1], P.5789 [Magazyn 1] (7 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5787.XIX.2 [Wypożyczalnia B], P.5786.XIX.2 [Wypożyczalnia B], P.5624.XIX.2 [Wypożyczalnia B] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15249.XIX.2 [Czytelnia B], 15248.XIX.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
E-book
W koszyku
Pedagogika czasu wolnego / Jan Pięta. - Wydanie III zaktualizowane. - Warszawa : AlmaMer Wyższa Szkoła Ekonomiczna, 2014. - 278 stron : tabele ; 24 cm.
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strona 272.
Pedagogika czasu wolnego obejmuje różne aspekty czasu wolnego terminologiczne, historyczne, pedagogiczne, psychologiczne i socjologiczne Niniejszy materiał został opracowany z myślą o maksymalnego przybliżenia jego treści do programu kształcenia studentów z tego przedmiotu w ogólnym zarysie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.91.XIX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. 4 okł. błędny ISBN.
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
"Podręcznik (...) nie zawiera pełnej i wyczerpującej wiedzy o sztuce badań naukowych. Jest formą propedeutyki, którą mozna uzupełniać i pogłębiać przez studia specjalistycznych publikacji oraz praktykę badawczą. Praca nie nadaje się do systematycznego czytania. Powinno się raczej wyszukiwać i czytać fgragmenty doraźnie potrzebne dla konkretnej sytuacji. Kluczową zasadą porządku poznania w naukach humanistycznych jest organizacja i fazy postępowania badawczego. To właśnie owe kroki poznania dyktować powinny kolejność czytania treści i zaleceń metodycznych podręcznika." (fragment Słowa wstępnego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1291 [Magazyn 1], P.4421 [Magazyn 1], P.6131 [Magazyn 1], P.2063 [Magazyn 1], P.6134 [Magazyn 1], P.4420 [Magazyn 1], P.6136 [Magazyn 1], P.6133 [Magazyn 1], P.12373 [Magazyn 1], P.6138 [Magazyn 1], P.6135 [Magazyn 1], P.6137 [Magazyn 1], P.4419 [Magazyn 1], P.6132 [Magazyn 1] (14 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2062.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7344.V.9 [Czytelnia B], 7345.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Children learning second languages / Annamaria Pinter. - Houndmills, Basingstoke, Hampshire ; New York : Palgrave Macmillan, 2011. - XV, 296 s. ; 23 cm.
(Research and practice in applied linguistics)
Includes bibliographical references (p. 267-292) and index.
"Children Learning Second Languages" is a four-part comprehensive guide to current research and debate related to second language learning in childhood, the age factor and the relationship between research and classroom practice. Part 1 covers child development, L1 and L2 language learning processes in childhood and offers a guide to contexts from foreign language learning at school to immersion education and bilingual/trilingual acquisition at home. Part 2 gives a bird's eye view of current research in the area of child SLA and pedagogy highlighting the strengths and weaknesses of different traditions and types of research. This is followed by a close examination of eight case studies. Part 3 is devoted to issues of future research priorities by discussing methodological and ethical difficulties in child focused research and outlining 15 feasible studies for the future. Part 4 offers some resources including hands-on teaching materials, handbooks, theoretical books, details of organizations and projects in the broad area of child second language learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15682.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: pedagogika społeczna
Praca poświęcona jest pamięci profesora Ryszarda Wroczyńskiego i pedagogice społecznej, której on byl współtwór¬cą, przedstawicielem i wielkim propagatorem. Powyższe zagadnienia zajmują część pierwszą i drugą książki. Jej zakończenie stanowią materiały i głosy w dyskusji. Pedagogika społeczna musi dostrzec nowe wyzwania, które jawią się przed tą nauką. Na powyższe zagadnienia próbuje dać odpowiedź część druga i trzecia publi¬kacji, Porusza więc problem przestrzeni życiowej człowieka, umiejscowionej między perspek¬tywą mikro a makro. Mówi o roli komputera w wychowaniu, telewizji i przestrzeni historycz¬nej, o kryzysie tradycyjnych zasad i o relatywiźmie moralnym. Omawiany jest świat wartości w dobie przeobrażeń społecznych i filozofii postmodernistycznej, przedstawiony jest świat róż¬nych kultur pojmowanych jako oferty wychowawcze. Mówi się o siłach społecznych w wymia¬rze szans i mitów, wreszcie o perspektywach pedagogiki społecznej jako nauki wobec wyzwań cywilizacyjnych nowego stulecia. Omawiana publikacja napisana jest językiem zrozumiałym, jest starannie wydana i za¬sługująca na uważną lekturę. Pozycja zapewne przyczyni się do upowszechnienia znajomości idei pedagogiki społecznej i problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 312.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 155-156.
Książka jest przeznaczona dla osób, które podchodzą do zawodu terapeuty w sposób plastyczny i kreatywny. Zawiera ćwiczenia do wykorzystania podczas zajęć, będące inspiracją do wzajemnej współpracy podczas prowadzenia terapii, do wymieniania spostrzeżeń i doświadczeń, a w efekcie do tworzenia zindywidualizowanych i skorelowanych ze sobą programów terapii pełnych ćwiczeń, które zapewnią podopiecznym aktywne i ciekawe zajęcia oraz optymalny rozwój. Porady i ćwiczenia są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21018.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21017.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
W niniejszym opracowaniu autorzy włączają się w nurt dyskusji o aktualnych zagrożeniach społecznych i sposobach ich ograniczenia drogą działań oświatowych. Zaprezentowano wiele trafnych wypowiedzi, ocen i sentencji osób uważanych powszechnie za autorytety w dziedzinie nauki, religii, sztuki, m.in. filozofów, pisarzy, pedagogów. Wybór treści cytowanych autorów podyktowany był chęcią zainteresowania istotną problematyką szerokich kręgów uczniów szkół średnich, studentów głównie kierunków humanistycznych i społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18524.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 426-483. Indeksy.
"Podręcznik akademicki pedagogiki religii autorstwa Cypriana Rogowskiego jest dziełem, które ukazuje się na gruncie polskim po raz pierwszy. [... ] Oceniam go jako dzieło nowatorskie na polskim rynku wydawniczym, bardzo potrzebne i niemające zbyt wielu odpowiedników w literaturze światowej. Czytelnikami będą nie tylko przedstawiciele nauk pedagogicznych, psychologowie i socjologowie, ale także teologowie, filozofowie, religioznawcy oraz przedstawiciele innych dyscyplin humanistycznych (np. kulturoznawstwa). Recenzowany podręcznik legitymizuje w Polsce pedagogikę religii jako autonomiczną dyscyplinę naukową, zajmującą się człowiekiem i jego związkami z rzeczywistością transcendentną - dyscypliną badającą religijność jako proces dochodzenia do wiary osobowej, przeżywanej i umocnionej". (z recenzji ks. prof. zw. dr. hab. Janusza Mariańskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11843.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13017.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 433-452.
"Problematyka prezentowanej monografii jest zaogniskowana wokół zagadnienia doświadczania przez człowieka konfliktów egzystencjalnych, stanowiących efekt jego konfrontacji z obiektywnymi faktami egzystencjalnymi: wolnością, samotnością, losem i skończonością bytu ludzkiego."[Z oprawy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22696.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
This volume examines the area of second language vocabulary studies from three broad perspectives: description, acquisition and pedagogical context. The book's fifteen chapters are grouped together to achieve a balance between descriptions of what vocabulary is and how it behaves, how the mind learns new vocabulary and then uses it when it is learned, and pedagogical issues of teaching and testing L2 vocabulary. Some of the specific topics addressed in these three general areas include: - word frequency and vocabulary size, multi-word units, variation between spoken and written language; - models of lexical acquisition, first language influences on second language vocabulary acquisition, vocabulary learning strategies; - vocabulary and the syllabus, trends in teaching and testing vocabulary, lexical reference sources.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3641.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy częściach.
Niniejsze opracowanie z pedagogiki szkoły wyższej jest pracą zbiorową, przygotowaną przez trzech niezależnych autorów. Książka składa się z trzech części. Częśc I to rozważania o stanie i kondycji myśli i praktyki edukacyjnej w świecie współczesnym. Część II poświęcona jest dydaktyce szkoły wyższej, omawia cele ogólne, kierunkowe i przedmiotowe studiów wyższych. Przedstawia podstawowe zasady nauczania i formułuje wskazówki techniczne prowadzenia zajęć oraz omawia niższe i wyższe formy nauczania na studiach wyższych. Część III poświęcona jest psychologii nauczania, mianowicie uczeniu się dorosłych, motywowaniu do uczenia się oraz znaczeniu kar i nagród w systemie nauczania-uczenia się.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13357 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13356.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12390.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasadniczym celem tej książki jest , z jednej strony , synteza dotychczasowej wiedzy dotyczącej różnych zespołów chorobowych oraz form pomocy dzieciom z niepełnosprawnością oraz wsparcia ich rodzin; z drugiej strony zwrócenie uwagi na szereg nie rozwiązanych, a poważnie nurtujących badaczy problemów diagnozy, terapii i edukacji, zarówno dzieci jak i dorosłych, w obliczu trwających działań integracyjnych i normalizacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4948 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4947.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5544.IV.4 [Czytelnia B], 5545.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 217-230. Indeksy.
Kognitywistyka jest nauką łączącą metody badawcze z podejściem teoretycznym różnych dziedzin zajmujących się problematyką umysłu, poznania i języka. Praca składa się z siedmiu rozdziałów zawartych w trzech częściach. Siemieniecki omawia w nich miedzy innymi zagadnienia związane z poglądami na rozwój cywilizacyjny oraz ewolucją genetyczną i jej wpływem na współczesne społeczeństwo. Część pierwsza książki porusza właśnie problem zmian cywilizacyjnych w przestrzeni pedagogicznej. W części drugiej książki zostały poruszone kwestie związane z procesem komunikacji i komunikowaniem oraz rolą, jaką odgrywają one w formowaniu człowieka. Kolejna część, obejmująca zagadnienia dotyczące informacji w kontekście edukacji, to dwa ostatnie rozdziały, w których znajdziemy wiadomości na temat społeczeństwa informacyjnego oraz roli mediów we współczesnym świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13333.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14338.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika medialna / redakcja naukowa Bronisław Siemieniecki. - Wydanie nowe, wydanie drugie. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2021. - 398, [1] strona : ilustracje ; 29 cm.
Prezentowane w podręczniku treści obejmują jeden z najważniejszych obszarów funkcjonowania człowieka, jakim jest komunikacja w wymiarze jednostkowym i społecznym. Wzrastające znaczenie trafnego wyboru informacji we współczesnej cywilizacji wpływa w istotny sposób na podejmowanie wszelkich decyzji. Aby były one właściwe i przynosiły człowiekowi korzyści, potrzebna jest wiedza o działaniu nowych mediów, dokonywanych za ich pomocą manipulacjach, stosowanych zabiegach w obszarze inżynierii i ewolucji społecznej, wpływającej na ograniczanie, a często też eliminowanie zagrożeń nękających ludzkość od pradziejów. Wiedza o mechanizmach występujących w relacjach człowiek–media–człowiek ma zasadnicze znaczenie dla społeczeństwa funkcjonującego w ramach demokratycznego państwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22293.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22292.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
W rozwiniętych krajach Zachodu obserwuje się od lat odchodzenie od idei integracji i zastępowanie jej konstruktem inkluzji społecznej. Jest to koncepcja o wiele szersza od integracji, która dalece wykracza poza tradycyjnie pojmowane obszary pracy pedagoga. Pedagogika inkluzyjna nie pozostaje jedynie w sferze teoretycznych rozważań, lecz postuluje wprowadzenie konkretnych rozwiązań w oświacie. Do najważniejszych z nich należą spersonalizowanie procesu nauczania i wychowania oraz praca na zasobach ucznia, czyli skupienie się na talentach uczennic i uczniów, oraz rozwijanie tychże predyspozycji. Polscy pedagodzy, nauczyciele i inni specjaliści mieli jednak ograniczony dostęp do tych nowinek, ponieważ na polskim rynku wydawniczym brakowało książki kompleksowo opisującej tę nową koncepcję pedagogiczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17192.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17191.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest adresowana do młodych nauczycieli akademickich i studentów, którzy kształcą się do zawodu animatora rekreacji i turystyki oraz do Czytelników, którzy są na etapie poszukiwania wiedzy na temat uznanych za najbardziej uniwersalne w dziedzinie pedeutologii zawodów w obszarze kultury fizycznej i turystyki. Praca jest oparta na wynikach badań Katedry Pedagogiki Czasu Wolnego i Rekreacji AWF w Poznaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2786 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2787.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich – diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy – negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22571.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22570.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 205-214. Indeksy
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów pedagogiki wszystkich specjalności; będzie też nieocenioną pomocą dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów. Treści odpowiadają akademickim standardom nauczania przedmiotu edukacja zdrowotna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8694 [Magazyn 1], P.10020 [Magazyn 1], P.10019 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10152.XVIII.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10151.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej