NAUCZANIE
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(128)
Forma i typ
Książki
(126)
E-booki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(102)
dostępne
(90)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(54)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(41)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(102)
Autor
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(5)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(5)
Komorowska Hanna
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(3)
Ochmański Marian (1936- )
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Calhoun Emily
(2)
Cohen Louis (1928- )
(2)
Denek Kazimierz (1932- )
(2)
Grzesiak Jan (1946- )
(2)
Hopkins David (1949- )
(2)
Joyce Bruce (1930- )
(2)
Kacprzak Lech
(2)
Malec Mariusz
(2)
Manion Lawrence
(2)
Mietzel Gerd (1936- )
(2)
Morrison Keith
(2)
Niemierko Bolesław (1935- )
(2)
Nowakowska Jadwiga
(2)
Okoń Wincenty (1914- )
(2)
Prodromou Luke
(2)
Rinvolucri Mario (1940- )
(2)
Sitter Hanna
(2)
Soltis Jonas F
(2)
Sowa Katarzyna
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Wojtyński Maciej
(2)
Zatoń Kalina (1992- )
(2)
Aksman Joanna
(1)
Andersen Esben Sloth
(1)
Arends Richard I
(1)
Baker Judith
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Bednarska Małgorzata (1972- )
(1)
Berwick Gwen
(1)
Biernacka Danuta
(1)
Birdsall Melanie
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Brudnik Edyta
(1)
Campbell Colin
(1)
Całek Anna
(1)
Chandler Jon
(1)
Clandfield Lindsay
(1)
Cottrell Stella
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Deller Sheelagh
(1)
Denka Kazimierz
(1)
Derenowski Marek
(1)
Dodziuk Anna
(1)
Doroszewicz Stefan
(1)
Drozdowicz Tomasz
(1)
Drynda Danuta
(1)
Fagerberg Jan
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Fenstermacher Gary D
(1)
Fisher Douglas 1965-
(1)
Fisher Robert (1943- )
(1)
Gabzdyl Jolanta
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Ganske Kathy
(1)
Gofron Beata
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Grelowska Wanda
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Gładysz Jolanta
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Herda- Płonka Katarzyna
(1)
Janowska Janina
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Jastrzębska Elżbieta
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Johnson Keith
(1)
Kaczmarski Stanisław P
(1)
Kalinowski Marian Leon
(1)
Kasperek Katarzyna
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Keene Ellin Oliver
(1)
Kielska Elżbieta
(1)
Kiewra Kenneth A
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Koszmider Maria
(1)
Kozak Agnieszka
(1)
Kozłowski Andrzej
(1)
Kryszewska Hanna
(1)
Krzemień Grażyna
(1)
Król Piotr
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Kędzior-Niczyporuk Elżbieta
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Macaro Ernesto
(1)
Maciąg Justyna
(1)
Malinowski Mariusz
(1)
Mangrum Charles T
(1)
Martin Ben R
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(82)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(110)
Kiribati
(10)
Wielka Brytania
(3)
Anglia
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(119)
angielski
(8)
portugalski
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1468)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(478)
ZARZĄDZANIE
(329)
NAUCZANIE
(128)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
WIELKA BRYTANIA
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Historia
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(58)
LUDZIE STARZY
(58)
Temat: czas
2001-0
(3)
1989-
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
DOKUMENTY AUDIOWIZUALNE
(3)
Podręcznik
(3)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(2)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(2)
BAJKA i BAŚŃ
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Słowo kluczowe
teaching
(12)
nauczanie
(9)
dydaktyka
(8)
cele kształcenia
(7)
kształcenie
(7)
zasady nauczania
(7)
edukacja
(6)
szkolnictwo wyższe
(6)
metody nauczania
(5)
nauczyciel
(5)
niepowodzenia szkolne
(5)
uczenie się
(5)
English language
(4)
formy kształcenia
(4)
historia
(4)
language
(4)
learning strategies
(4)
proces boloński
(4)
Great Britain
(3)
classroom activities
(3)
education
(3)
jakość kształcenia
(3)
pedagogika
(3)
proces kształcenia
(3)
program nauczania
(3)
samokształcenie
(3)
study and teaching
(3)
treści kształcenia
(3)
uczeń
(3)
wychowanie
(3)
środki dydaktyczne
(3)
culture
(2)
dzieci
(2)
e-book
(2)
edukacja regionalna
(2)
efficiency
(2)
festivals
(2)
język obcy
(2)
krajoznawstwo
(2)
kształcenie akademickie
(2)
kształcenie wielostronne
(2)
language acquisition
(2)
lekcja
(2)
metody uczenia się
(2)
nierówności edukacyjne
(2)
praca dydaktyczna
(2)
psychologia
(2)
psychologia nauczania
(2)
studenci
(2)
study
(2)
szkolny system oceniania
(2)
szkoła
(2)
szkoła wyższa
(2)
teaching materials
(2)
trudności w uczeniu się
(2)
środki kształcenia
(2)
EFL
(1)
ELT
(1)
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego
(1)
Polska
(1)
United States
(1)
academic achievement
(1)
affective education
(1)
badanie
(1)
behawioryzm
(1)
cele nauczania
(1)
childhood
(1)
classroom organisation
(1)
communication
(1)
conversation
(1)
dialog edukacyjny
(1)
discipline
(1)
discourse analysis
(1)
dydaktyka mediów
(1)
dyskusja
(1)
e-learning
(1)
edukacja alternatywna
(1)
edukacja czytelnicza
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja medialna
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
edukacja teatralna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
egalitaryzm
(1)
elementary school
(1)
foreign language
(1)
funkcjonalizm
(1)
gimnazjum
(1)
glottodydaktyka
(1)
individual differences
(1)
innovation
(1)
interdisciplinary approach
(1)
język polski
(1)
knowledge
(1)
kompetencje językowe
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
komunikacja społeczna
(1)
kultura
(1)
kultura pedagogiczna
(1)
language arts
(1)
128 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Problemy w Klasie)
Każdy nauczyciel w swej pracy dydaktycznej spotkał się z problemem zakłócania porządku w klasie spowodowanego znudzeniem uczniów podczas lekcji czy niezrozumieniem zasad relacji nauczyciel – uczeń przez wychowanków. Warto zastanowić się nad wspólnym z uczniami ustaleniem reguł dyscypliny w klasie, nad upłynnieniem przebiegu lekcji, nad pobudzaniem aktywności związanej z tematyką zajęć. Jak to zrobić? Czytelnik znajdzie w niniejszej książce rozwiązania problemów z dyscypliną zaproponowane przez pedagogów oraz pozna przyczyny dezorganizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5237 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6440.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Powszechna Wideoteka Edukacyjna)
Buddyzm, protestantyzm, katolicy, katolicyzm, mniejszości religijne
Kaset video nie wypożyczamy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. V.69 [Magazyn 1], V.68 [Magazyn 1] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. V.53 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7286 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7293 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowej konferencji naukowej w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą, 19-21 maja 1997 r.
Materiały zawarte w książce mają na celu zwiększenie zainteresowania nauczycieli akademickich i studentów problematyką pedagogiczną i zwiększy skuteczność oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych. Całość podzielona została na trzy części: I Z zagadnień kształcenia nauczycieli - problemy ogólne, II Wybrane problemy psychologiczno-pedagogiczne w kształceniu i w pracy nauczycieli-wychowawców, III Nauczyciel i rodzice wobec zagrożeń społecznych dzieci. Zaletą większości opracowań zawartych w publikacji jest ich aktualność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8236.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tom 9 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Szkoła przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozważania o kwestie związane z postrzeganiem współczesnej szkoły jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata.Pracę otwiera część zatytułowana Współczesna szkoła jako kultura ucząca się, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie organizowania środowiska uczenia się młodszych uczniów, a także ukazano zjawiska reprodukcji struktur społecznych czy blokowania potencjału twórczego dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują ponadto próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania, ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec poszukiwania, tworzenia i zmiany zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15723.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej / Wincenty Okoń. - Wyd. 5. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", 2003. - 423, [1] s. : tab. ; 24 cm.
Forma i typ
Temat
Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej przedstawia przede wszystkim współczesny stan dydaktyki ogólnej - W stosunku do innych podręczników obejmuje bardzo rozległy krąg problemów: od metodologii dydaktyki oraz celów i treści kształcenia do zasad, metod, środków i organizacji kształcenia - Wiele uwagi poświęca też zagadnieniom wychowania uwikłanym w procesy dydaktyczne. Będzie on służył nie tylko studentom uniwersytetów, wyższych szkół pedagogicznych czy innych wyższych uczelni, lecz także szerokim rzeszom nauczycieli oraz innym ludziom interesującym się kształceniem i oświatą. W szczególności podręcznik ten charakteryzują następujące cechy: -jego oś problemową stanowi koncepcja kształcenia wielostronnego, co nadaje mu względną jednolitość i zwartość; - duży nacisk kładzie się na rozwój myślenia konwergencyjnego i dywergencyjnego dzieci i młodzieży, a zarazem na kształtowanie postaw twórczych w dziedzinie poznania naukowego, sztuki i techniki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6124 [Magazyn 1], P.6125 [Magazyn 1], P.6123 [Magazyn 1], P.6126 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6122.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7341.V.4 [Czytelnia B], 7340.V.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej / Wincenty Okoń. - Wyd. 4. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", 1998. - 423, [1] s. : tab. ; 23 cm.
Forma i typ
Temat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1878 [Magazyn 2], 1877 [Magazyn 2], P.788 [Magazyn 1] (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 104-106 oraz przy tematach.
Publikacja przygotowana do programu ćwiczeń z przedmiotu "Dydaktyka ogólna". Materiał zawiera 12 tematów, z których każdy został podzielony na mniejsze podtematy, co umożliwia podział grupy ćwiczeniowej na zespoły. Zaproponowany układ treści obliguje grupę do pacy i współpracy. Każdy z podtematów zawiera pytania kontrolne, umożliwiające wspólne podsumowanie zajęć, a także zagadnienia do samodzielnego opracowania. Zakładanym efektem ćwiczeń jest umiejętność dyskusji i łączenia treści ćwiczeń przez studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13807 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13805.V.4 [Wypożyczalnia B], P.13806.V.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14769.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Literacy and education : understanding the new literacy studies in the classroom / Kate Pahl and Jennifer Rowsell. - 2nd ed. - Los Angeles, Calif. ; London : SAGE, 2012. - XXI, 191 s. : il. ; 25 cm.
"Literacy and Education" continues to be an accessible guide to current theory on literacy with practical applications in the classroom. This new edition has a new focus on the ecologies of literacy and on participatory and visual ways of researching literacy. The new edition examines: New Literacy Studies, material culture and literacy, digital literacies, the ecological, place-based approaches to literacy education, timescales and identities, ways in which research has moved to inform literacy education. classroom teachers, teacher trainers and students of literacy will find this a user-friendly guide to new theory in literacy education, clearly demonstrating how to implements this theory in the classroom in a way is inclusive and listens to the students of today.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14548.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 202-211. Indeksy.
Książka Komputery w edukacji. Od przedmiotu do metody kształcenia dotyczy w dużej części włączania nowej dziedziny, jaką ciągle jest technologia informacyjna, do edukacji i w konsekwencji do pedagogiki. Komputer, który przeniknął do wszystkich dziedzin życia, zaskoczył swoją ekspansywnością. Skłonni jesteśmy zaakceptować jego występowanie w biurach i firmach, ale jest on także w szkołach i domach. Jego niekwestionowana obecność w naszych domach, choć nie wszystkim się podoba, jest faktem. Przy komputerze pracujemy i odpoczywamy. Złamany został tradycyjny podział na urządzenia do pracy i rozrywki, a włączenie komputera do przestrzeni życiowej człowieka spowodowało wiele przemian kulturowych. Przemiany te nie pozostają bez konsekwencji dla edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8287.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9631.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy książki wprowadzają w zagadnienia procesu uczenia się. Prezentują wiedzę, która kształtuje współczesną praktykę edukacyjną, zarówno w kontekście psychologicznym, jak i społecznym. Książka nie stroni od poruszania kwestii dyskusyjnych. Będzie ciekawą lekturą dla każdej osoby zainteresowanej nauczaniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2897.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The 39 activities in 'BUILDING BLOCKS for English' provide teachers with a systematic approach to the progression of study skills and language development in 9-11 year olds. Through a series of activities, learners move beyond simple repetition of words to generation of language through recognition of word partners and patterns.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10628.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee - metody - inspiracje)
Bibliogr. przy pracach.
Praca stanowi czwartą z kolei edycję materiałów zgromadzonych w trakcie obrad cyklicznych międzynarodowych konferencji w zakresie pedagogiki alternatywnej, a organizowanych od 1992 r. przez pracowników Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Pierwsze dwie części, skupione na zagadnieniach teorii i praktyki pedagogicznej, odnosiły się do najważniejszych kwestii, stawianych przed refleksją teoretyczną i pedagogiczną praktyką przez powstające nowe prądy myślowe oraz pojawiające się inicjatywy praktyczne. Stawiane pytania odnosiły się też do kwestii o kluczowym znaczeniu dla pedagogiki: w jakim sensie jest ona formacją myślenia, którą można traktować jako narzędzie zmiany społecznej, w jakim zakresie zmianę tę promuje, jak dalece zaś jest instrumentem utrwalania ładu społecznego, niezależnie od jego społecznych atrybutów? W jakim zakresie dostarcza istotnych przesłanek samowiedzy uprawniającej działania, w jakiej zaś mierze potwierdza jedynie praktykę prowadzonych działań? Jak dalece zależy od nastawień filozoficznych, jak dalece zaś może być traktowana jako nauka i otwiera się na krytykę własnych, naukowych założeń?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2447.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Children learning second languages / Annamaria Pinter. - Houndmills, Basingstoke, Hampshire ; New York : Palgrave Macmillan, 2011. - XV, 296 s. ; 23 cm.
(Research and practice in applied linguistics)
Includes bibliographical references (p. 267-292) and index.
"Children Learning Second Languages" is a four-part comprehensive guide to current research and debate related to second language learning in childhood, the age factor and the relationship between research and classroom practice. Part 1 covers child development, L1 and L2 language learning processes in childhood and offers a guide to contexts from foreign language learning at school to immersion education and bilingual/trilingual acquisition at home. Part 2 gives a bird's eye view of current research in the area of child SLA and pedagogy highlighting the strengths and weaknesses of different traditions and types of research. This is followed by a close examination of eight case studies. Part 3 is devoted to issues of future research priorities by discussing methodological and ethical difficulties in child focused research and outlining 15 feasible studies for the future. Part 4 offers some resources including hands-on teaching materials, handbooks, theoretical books, details of organizations and projects in the broad area of child second language learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15682.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks.
Współczesne przemiany szkoły w Polsce wymagaja od nauczycieli aktywnosci i modernizacji pracy dydaktycznej oraz wychowawczej. Dydaktyka jako teoria nauczania i uczenia się służy pracy nauczyciela i kierowanych przez niego uczniów. Teoria kształcenia, jaką jest dydaktyka, staje sie podstawową nauką w służbie nauczyciela i jego pracy. Dlatego każda próba przedstawienia dydaktyki jako propozycji teoretycznej z wskazaniami dla praktyki nauczycielskiej staje się szczególnie pożądana w okresie przebudowy i doskonalenia systemu kształcenia, który zmienia się zgodnie z zasadami demokracji, przedmiotowości i wartościowych tradycji polskiej szkoły oraz doświadczeń dobrych nauczycieli. Autor niniejszej publikacji nie tylko zbiera wiedzę o dydaktyce jako teorii kształcenia, ale także dysponuje doświadczeniem nauczycielskim, długoletnim i zróżnicowanym, co do przedmiotów i typu szkoły, w jakiej pracował. Autor przedstawia swoje doświadczenia i przemyślenia dydaktyczne, które przydadzą się innym w ich praktyce nauczycielskiej. Mogą to być nie tylko studenci pedagogiki i kierunków nauczycielskich, ale także czynni nauczyciele, którzy chcieliby skonfrontować własne przemyślenia i doświadczenia z ujęciem innego nauczyciela, który latami dochodził do swych kompetencji jako nauczyciel praktyk oraz autor prac podsumowujących i propagujących korzystne ujęcie propozycji dydaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1360.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2646.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language Learning and Language Teaching ISSN 1569-9471 ; Volume 2)
Second language learners differ in how successfully they adapt to, and profit from, instruction. This book aims to show that adaptation to L2 instruction, and subsequent L2 learning, is a result of the interaction between learner characteristics and learning contexts. Describing and explaining these interactions is fundamentally important to theories of instructed SLA, and for effective L2 pedagogy. This collection is the first to explore this important issue in contemporary task-based, immersion, and communicative pedagogic settings. In the first section, leading experts in individual differences research describe recent advances in theories of intelligence, L2 aptitude, motivation, anxiety and emotion, and the relationship of native language abilities to L2 learning. In the second section, these theoretical insights are applied to empirical studies of individual differences-treatment interactions in classroom learning, experimental studies of the effects of focus on form and incidental learning, and studies of naturalistic versus instructed SLA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10633.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Wydziału Pedagogiki i Psychologii Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie.)
Na grzb. odmienny tyt. serii: Monografie WSEI.
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja prezentuje wielostronne ujęcie problematyki studenckiej, pogłębiając izwracając uwagę na problem edukacji uczelnianej ukierunkowanej na podmiotowość studenta wraz z kontekstem sytuacyjnym nabywania przez niego kompetencji. W ten sposób powstała pozycja wydawnicza dotycząca istotnych problemów jakościowych edukacji wszkole wyższej, jak też czynników otoczenia uczelnianego ispołecznego, stanowiącego obiektywne warunki nauki studenta. Jest niewątpliwie dobrym kompendium wiedzy ofunkcjonowaniu współczesnej szkoły wyższej i tendencjach jego przemian. Wskazuje też na tkwiące wuczelniach wyższych zasoby kształtowania osobowości studenta wnawiązaniu do sugestii wynikających z raportów edukacyjnych ozasięgu transnarodowym. W sytuacji niedostatku refleksji teoretycznej i badań dotyczących szkolnictwa wyższego, niniejsza pozycja wydawnicza ma wartość szczególną, budząc refleksję nad celami i szansami kształcenia, zachęcając do dalszej dyskusji nad nabrzmiałymi dziś problemami edukacji na poziomie wyższym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12614.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy częściach.
Niniejsze opracowanie z pedagogiki szkoły wyższej jest pracą zbiorową, przygotowaną przez trzech niezależnych autorów. Książka składa się z trzech części. Częśc I to rozważania o stanie i kondycji myśli i praktyki edukacyjnej w świecie współczesnym. Część II poświęcona jest dydaktyce szkoły wyższej, omawia cele ogólne, kierunkowe i przedmiotowe studiów wyższych. Przedstawia podstawowe zasady nauczania i formułuje wskazówki techniczne prowadzenia zajęć oraz omawia niższe i wyższe formy nauczania na studiach wyższych. Część III poświęcona jest psychologii nauczania, mianowicie uczeniu się dorosłych, motywowaniu do uczenia się oraz znaczeniu kar i nagród w systemie nauczania-uczenia się.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13357 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13356.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12390.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej