Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(134)
Forma i typ
Książki
(134)
Publikacje naukowe
(32)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(5)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(123)
dostępne
(107)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(40)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(74)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(125)
Autor
Kantowicz Ewa
(5)
O'Driscoll James
(5)
Urban Bronisław (1942-2014)
(5)
Cichosz Mariusz (1960- )
(4)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(4)
Opora Robert
(4)
Pilch Tadeusz (1939- )
(4)
Stanik Jan Maria (1943- )
(4)
Danilewicz Wioletta Teresa
(3)
Kawula Stanisław (1939- )
(3)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(3)
Badora Sylwia
(2)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Guziuk-Tkacz Marta
(2)
Izdebska Jadwiga
(2)
Konopczyński Marek
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Kurkowski Cezary
(2)
Lepalczyk Irena (1916-2003)
(2)
Nowak Marian (1955- )
(2)
Piekarski Jacek
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Przecławska Anna
(2)
Sosnowski Tomasz
(2)
Theiss Wiesław (1946- )
(2)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Arnold Jane
(1)
Bartczak Jowita
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Bednarek Józef
(1)
Benirowska Sylwia
(1)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Białobrzeska Katarzyna (pedagog)
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Borsich Szymon
(1)
Breska Radosław
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Błasiak Anna
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Czerny Janusz
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Devos Nathan J
(1)
Dignen Bob
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dyrda Mirosław Jan (1945- )
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Emmerson Paul
(1)
Finch Geoffrey
(1)
Foryś Grzegorz (1974- )
(1)
Frydrysiak-Brzozowska Adrianna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Galas Barbara
(1)
Ganczar Maciej
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Gorlach Krzysztof (1954- )
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grześko-Nyczka Marta
(1)
Głowacka Mariola
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Hughes John
(1)
Ibbotson Trevor
(1)
Janecka Wioletta
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jezierska Joanna (pedagog)
(1)
Jusko Peter (1971- )
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kanarek-Lizik Dorota (1967- )
(1)
Kelm Albin
(1)
Kinzler Julia
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Komar Witold
(1)
Konopczyński Marek (1956- )
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kożyczkowska Adela
(1)
Krajewska Beata
(1)
Krześińska-Żach B
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kulesza Marta (1979- )
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Kwaśniewski Jerzy (1942- )
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Lalak Danuta
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Luto-Lach Krystyna
(1)
Magier Piotr
(1)
Maliszewski Wojciech Jan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(57)
2000 - 2009
(54)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(41)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(116)
Kiribati
(5)
Anglia
(3)
Nowy Jork (stan) (USA)
(3)
Wielka Brytania
(3)
Język
polski
(119)
angielski
(11)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Nauczyciele
(2)
Psycholodzy
(2)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dziennikarze
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(37)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(25)
OPIEKA SPOŁECZNA
(12)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(12)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(11)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(11)
DZIECKO
(10)
Pedagogika społeczna
(7)
RODZINA
(7)
Język angielski
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
MŁODZIEŻ
(6)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(6)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(5)
Nauczanie języków obcych
(5)
Aktywizacja społeczna
(4)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(4)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Rodzina
(4)
WYCHOWANIE
(4)
Opieka społeczna
(3)
PEDAGOGIKA
(3)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(3)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(2)
DZIECKO TRUDNE
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziennikarstwo
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodzież
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauki społeczne
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Nierówności edukacyjne
(2)
ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA
(2)
PEDAGODZY
(2)
PEDAGODZY SPECJALNI
(2)
POZNANIE
(2)
PRZESTĘPCZOŚĆ
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Piecza zastępcza
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Praca socjalna
(2)
Problemy społeczne
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(2)
SZKOLNICTWO
(2)
Socjalizacja
(2)
WYCHOWANIE MORALNE
(2)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(2)
Więźniowie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
ASPIRACJE
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Animacja kultury
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Business English
(1)
Choroby psychiczne
(1)
DOMY DZIECKA
(1)
DOMY DZIECKA RODZINNE
(1)
Demokracja
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyskryminacja ze względu na wiek
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
EMIGRACJA
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Etyka
(1)
Film
(1)
Filozofia
(1)
Gerontologia
(1)
Globalizacja
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1989-
(5)
2001-0
(4)
1945-1989
(2)
2001
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Wielka Brytania
(6)
POLSKA
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
ROSJA
(1)
RPA
(1)
SŁOWACJA
(1)
Gatunek
Podręcznik
(15)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(12)
Praca zbiorowa
(11)
Monografia
(10)
Opracowanie
(8)
Raport z badań
(6)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PORADNIKI
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Korespondencja handlowa
(1)
MONOGRAFIA
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
Poradnik
(1)
Szkic
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(54)
Socjologia i społeczeństwo
(24)
Media i komunikacja społeczna
(17)
Językoznawstwo
(13)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Kultura i sztuka
(6)
Geografia i nauki o Ziemi
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Kultura fizyczna i sport
(5)
Psychologia
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Słowo kluczowe
resocjalizacja
(18)
rodzina
(15)
pedagogika społeczna
(14)
wychowanie
(12)
młodzież
(10)
praca socjalna
(10)
edukacja
(9)
media
(8)
niedostosowanie społeczne
(8)
dzieci
(7)
nieletni przestępcy
(7)
Great Britain
(6)
agresja
(6)
education
(6)
monarchy
(6)
przestępczość nieletnich
(6)
English
(5)
arts
(5)
elections
(5)
government
(5)
handbook
(5)
holidays
(5)
household
(5)
kurator sądowy
(5)
law
(5)
opieka społeczna
(5)
parliament
(5)
politics
(5)
religion
(5)
social conditions
(5)
social life
(5)
sport
(5)
transport
(5)
welfare
(5)
opieka instytucjonalna
(4)
opieka nad dzieckiem
(4)
pedagogika
(4)
pedagogika opiekuńcza
(4)
resocjalizacja nieletnich
(4)
sieroctwo
(4)
study and teaching
(4)
szkoła
(4)
więźniowie
(4)
wsparcie społeczne
(4)
wykluczenie
(4)
wykluczenie społeczne
(4)
English language
(3)
communication
(3)
dom dziecka
(3)
edukacja medialna
(3)
kształcenie
(3)
nauki społeczne
(3)
nieprzystosowanie społeczne
(3)
pedagogika resocjalizacyjna
(3)
pedagogika specjalna
(3)
pomoc postpenitencjarna
(3)
probacja
(3)
profilaktyka
(3)
przestępczość
(3)
readaptacja społeczna
(3)
rodzina zastępcza
(3)
uzależnienie
(3)
wielokulturowość
(3)
zaburzenia odżywiania
(3)
zagrożenia społeczne
(3)
zakład poprawczy
(3)
życie społeczne
(3)
aktywizacja
(2)
autoagresja
(2)
człowiek
(2)
dyskryminacja
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
filozofia
(2)
foreign language
(2)
głusi
(2)
journalism
(2)
kapitał społeczny
(2)
kara
(2)
language learning
(2)
ludzie starzy
(2)
marginalizacja społeczna
(2)
mediacja
(2)
metodologia
(2)
narkotyki
(2)
nauczyciele
(2)
newspaper
(2)
niedosłyszący
(2)
niedowidzący
(2)
niepełnosprawność umysłowa
(2)
nierówności społeczne
(2)
niewidomi
(2)
odporność psychiczna
(2)
ojcostwo
(2)
pedagog
(2)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(2)
pracownicy socjalni
(2)
prostytucja nieletnich
(2)
przedszkole
(2)
przemoc
(2)
przemoc w rodzinie
(2)
134 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Przesłaniem wiodącym pracy zbiorowej pt. "Powinności i kompetencje w wychowaniu osób niedostosowanych społecznie" jest wyeksponowanie roli pedagoga w procesie resocjalizacji, ukazanie wieloaspektowości kompetencji, jakie powinien posiadać, by mógł się zmierzyć z trudniejszymi wyzwaniami praktyki. Zaprezentowane w monografii rozważania przybliżają Czytelnikowi obszar będący w polu zainteresowań pedagogiki resocjalizacyjnej, procesów przez tę pedagogikę analizowanych zarówno w warstwie teoretycznych dociekań, jak i metodycznych oraz organizacyjnych rozwiązań. Praca obejmuje trzy kręgi tematyczne: kompetencje pedagogów resocjalizacyjnych, rola i obowiązki pedagogów resocjalizacyjnych, obraz pedagoga resocjalizacyjnego w percepcji osób resocjalizowanych. Oddana do rąk Czytelników książka może stanowić inspirację i zachętę do teoretyczno-badawczego i praktycznego zajmowania szczególną kategorią osób - niedostosowanych społecznie, z zaburzeniami w zachowaniu, wchodzących w kolizje z prawem, zdemoralizowanych, czy wreszcie, jak chcą socjologowie, wadliwie przystosowanych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9210.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10938.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do książki dołączona płyta o tej samej sygnaturze.
Speaking naturally and with confidence on the telephone is one of the hardest hurdles to overcome when learning a foreign language. Telephone English trains students to use the telephone confidently and effectively in the course of their work. The accompanying audio CD provides a wide range of phone call examples to increase student confidence.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21552.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21551.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(English for Special Purposes)
Publikacja zawiera zbiór ćwiczeń i zadań leksykalnych dla początkujących i średnio zaawansowanych. Przeznaczony jest dla tych, którzy pragną usystematyzować, utrwalić i powtórzyć słownictwo angielskie z zakresu języka mediów. Repetytorium powstało z myślą o studentach dziennikarstwa, nauk politycznych, stosunków międzynarodowych czy europeistyki. Lexical Compendium składa się z 12 rozdziałów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18067 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19805.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19804.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 169-176.
Niniejsze opracowanie zostało poświęcone problemowi aktywności uczniów szkół zawodowych. Część teoretyczna pracy dotyczy zagadnień związanych z aktywnością człowieka. Rozpatrywano ją z punktu widzenia takich nauk, jak psychologia, socjologia i pedagogika. Scharakteryzowano także koncepcje pedagogiczne nawiązujące do problemu aktywizacji uczniów. Część druga to prezentacja badań przeprowadzonych w 2008 i 2013 roku wśród uczniów szkół zawodowych z powiatów ełckiego, oleckiego, gołdapskiego i kętrzyńskiego. Ich celem była diagnoza i analiza poziomu zaangażowania uczniów w zakresie nabywania wiedzy i umiejętności zawodowych, a także ich aktywności w obszarze społecznym szkoły. Rozdział trzeci poświęcony jest metodyce kształcenia zawodowego. Zaprezentowano w nim zasady i szeroką gamę metod aktywizujących. Część ta stanowi swoisty przewodnik metodyczny, z którego korzystać mogą studenci, nauczyciele i inne osoby zajmujące się dydaktyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18531.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem artykułów o zróżnicowanym stopniu ogólności, zawierających opisy szeroko pojętych działań na rzecz osób niepełnosprawnych w kilkunastu krajach europejskich (Wielkiej Brytanii, Danii, Norwegii, Włoszech, Słowenii, Ukrainy, Republiki Czeskiej, Holandii. Celem autorów było przybliżenie czytelnikowi konkretnych rozwiązań w zakresie edukacji i wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4240 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4689.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Monografia stanowi egzemplifikację badań teoretyczno-empirycznych nad zjawiskiem stereotypizacji i stygmatyzacji w kontekście pedagogiki, socjologii, pracy socjalnej i resocjalizacji. Opracowanie składa się z trzech komplementarnych części, z których pierwsza poświęcona jest procesom stereotypizacji i naznaczania rodzin i dzieci w pracy opiekuńczo-wychowawczej, druga część omawia wybrane obszary wykluczenia i stereotypów w perspektywie pracy socjalnej, natomiast w części trzeciej przybliżono egzemplifikacje stygmatyzacji i praktyk antydyskryminacyjnych w pracy resocjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14093.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 253-283.
Autorka podjęła wielce udaną próbę ukazania oblicza społecznego problemu rodzinnego w wymiarze wybranego środowiska – jednego z wielkopolskich miast średniej wielkości. Formułowane w niej tezy zostały udokumentowane materiałem faktograficznym zebranym w toku autorskiego badania terenowego i stosownie wykorzystane do konstrukcji projektu poznawania i rozwiązywania tego problemu siłami środowiska...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21837.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21836.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-326.
Niniejsze opracowanie wprawdzie nie aspiruje do pedagogicznego kompendium odzwierciedlającego w wyczerpujący sposób wyszczególnione zagadnienie, tym niemniej poruszane wątki zarówno teoretyczne, jak i praktyczne zostały tak ułożone, aby możliwie w jednym miejscu zgrupować rozproszone w literaturze kwestie dotyczące niedostosowania społecznego. Książka w swojej zawartości uwzględnia najnowsze rozwiązania prawnoinstytucjonalne z zakresu niedostosowania społecznego. Stanowi także materiał, który pomaga w ukierunkowaniu samodzielnej nauki, a zarazem jest źródłem zasobu wiadomości dla studentów, wykładowców oraz praktyków zawodu o etiologii, przejawach, rozmiarach i zapobieganiu zaburzonym zachowaniom wśród nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11546.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 623-634.
Prezentowana publikacja ulokowana jest w obszarze światopoglądu naukowego, uwzględnia przy tym podejście interdyscyplinarne i ukazuje, że autor teorii probacji (wielopasmowej teorii resocjalizacji z udziałem społeczeństwa), na którą składają się filozofia karania, system nowoczesnych kar i metodyka postępowania resocjalizacyjnego, wskazuje na zastosowanie jej we wspomaganiu, nabywaniu umiejętności komunikacyjnych, rozwojowych i przystosowawczych osób karanych oraz wartości kreujących ich tożsamość osobową, społeczną i kulturową. Przeżywanie wolności emocjonalnej, zaufanie, odpowiedzialność, potrzeba prawa do wyboru i swobodnego zaciągania zobowiązań wobec wspólnotowości stanowią bowiem podstawowe wyzwanie dla osób zmagających się ze swoimi trudnymi sytuacjami życiowymi. Z kolei kulturowy wymiar systemu probacji sprowadza się do kreowania modelu instytucjonalno-organizacyjnego w postaci kar wolnościowych i kar średniej mocy, a także określenia wzorców działania i norm postępowania opartych na inkluzyjnych działaniach resocjalizacyjnych z udziałem całego społeczeństwa, które przebiegają wokół solidaryzmu społecznego uwzględniającego działania oparte na afirmowaniu uczciwości, pomocowości i skuteczności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22139.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22138.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Monografia składa się z dwóch rozdziałów, pierwszy stanowi wyniki badań w zakresie nauk medycznych, nauk o zdrowiu i nauk o kulturze fizycznej. Drugi zawiera wyniki badań w zakresie nauk humanistycznych i społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22411.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Since the early days of cinema, filmmakers have been intrigued by the lives and loves of British monarchs. The most recent productions by ITV and Netflix show that the fascination with British royalty continues unabated both in Britain and around the world. This book examines strategies of representing power and the staging of myths of power in seven popular films about British monarchs that were made after the mid-1990s revival of the royal biopic genre. By combining approaches from cultural studies with concepts and theories from the humanities, such as film studies and art history, it offers a comprehensive understanding of the cinematic portraits of royalty. In addition, the volume opens up new perspectives on how meaning is generated in films about the monarchy and on the connections between the biographical narratives. The introductory chapter to the case studies reviews the different academic positions on representations of royalty, provides a toolkit for studying the subject and demonstrates ways to approach the films. The book addresses questions of historical context and goes beyond a mere exploration of historical accuracy to reveal the films underlying ideological aims. As such, it makes a distinctive new contribution to the growing body of interdisciplinary work on the British monarchy in general and its cinematic representations in particular. It is the first monograph about representational mechanisms of royal identities and British past(s) in royal films such as Elizabeth, The Queen and The Kings Speech.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21795.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21794.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 341-359.
Książka stanowi bez wątpienia znakomity przykład publikacji, która zachowując wysoki poziom naukowy jest i oryginalna i uniwersalna oraz zrozumiała nie tylko dla specjalistów. Może ona stanowić naukowy przewodnik w zakresie teorii rozwoju i sposobów funkcjonowania rodziny w kryzysie, trafnie wskazuje na potrzebę kreowania systemu rodzinnego ku jego autonomii i pokryzysowej autokreacji tożsamości społecznej. (fragment recenzji prof. zw. dr hab. Zdzisława Kosyrza)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12464.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia. W licznych opracowaniach z zakresu psychologii społecznej i socjologii akcentuje się podejście, zgodnie z którym dziecko bierze czynny udział w tworzeniu części układu sieci związków społecznych, składających się na określone poziomy „złożoności społecznej”. Ich cechą charakterystyczną jest [...] podwójna dialektyka – między właściwościami jednostek i interakcji z jednej strony oraz między interakcjami i związkami z drugiej, z dwustronnymi przyczynowo-skutkowymi wpływami w każdym przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21839.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do ksiązki dołączona płyta o tej samej sygnaturze.
Presentations in English is the ideal choice for anyone who needs to make presentations in English either for academic or business purposes. The flexible seven-step approach helps students develop their confidence and unique presentation style. Suitable for the classroom or for self-study, this edition includes a DVD with helpful tips.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21543.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21542.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 231-240. Indeksy.
Publikacja ma wymiar humanistyczno-społeczny. Wynika to z podejścia autorki jako praktyka i naukowca do zagadnienia wolności i jej pozbawienia w wyniku skazania. Autorka zauważa, że dla człowieka wolność jest jedną z najcenniejszych wartości, dlatego też pozbawienie wolności oznacza dla skazanych dotkliwą karę. Skazani przeżywają głęboką deprywację potrzeb biopsychicznych, a pobyt w warunkach izolacji więziennej traktują jako wydarzenie przeciwstawne do dotychczasowego pojmowania życia. Przebywanie w świecie zamkniętym, za murami więzienia rodzi konieczność przystosowania się do warunków panujących w zakładzie karnym. Takie spojrzenie autorki jest jednym z zasadniczych walorów tej publikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18053.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18052.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Książkę tę można by nazwać próbą określenia kanonów i dogmatów stosowanych w szkole i to zarówno w sprawach dotyczących przekazywania wiadomości jak i wychowania. Tak prowadzone nauczanie hamuje jednak rozwój intelektualny młodego człowieka, nie pozwala mu na samodzielne myślenie i twórcze poszukiwanie. Co zatem zrobić, by to zmienić? Jedno wydaje się pewne. Konieczna jest zmiana sposobu kształcenia nauczycieli. Autor nie daje gotowej recepty jak to zrobić, sugeruje jedynie pewne metody, omawia próby podejmowane przez innych. Jednego jest pewny, trzeba za wszelką cenę próbować.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2124.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2125.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; nr 973)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 144-[156].
Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu opieki i wychowania dzieci w rodzinach zastępczych, podstaw funkcjonowania tej formy opieki nad dzieckiem, sytuacji prawno-rodzinnej dzieci, ich przyszłości (usamodzielnienia), a także instytucjonalnych form wsparcia kierowanych do rodzin zastępczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18505.IV.6 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21692.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21691.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 286-327.
Przedstawiana monografia łączy dwa obszary tematyczne - problematykę pieczy zastępczej oraz problematykę dzieci uzdolnionych. Oba, w sensie rozłącznym mają już swoje znakomite omówienie i wieloletnią tradycję dyskursu naukowego na świecie oraz w Polsce, co zresztą Autorka pokazuje poprzez przegląd obu dyskursów wraz z wykazaniem licznych opracowań polskich oraz światowych. Razem, w połączeniu, obie kategorie zagadnieniowe pojawiają się w mojej ocenie po raz pierwszy właśnie w recenzowanej propozycji. Fakt ten nadaje monografii zdecydowany, by nie powiedzieć ogromny, walor oryginalności oraz pokazuje Autorkę jako badaczkę spostrzegawczą, wrażliwą na luki w wiedzy naukowej oraz umiejętną w wyszukaniu oryginalnej ścieżki, która łączy oba pola tematyczne. Już za to należy się Autorce i jej monografii uznanie i pochwała i odpowiedzialna rekomendacja do publikacji pracy. Dodać do tego należy, uznanie za wysiłek badawczy jaki został poniesiony oraz jego efekty w postaci rzetelnych rezultatów naukowych. prof. dr hab. Ewa Jarosz
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18577.IV.6 [Magazyn 1], P.18576.IV.6 [Magazyn 1], P.18575.IV.6 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21902.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21901.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania demograficzne od wielu dekad wskazują na systematycznie zwiększający się odsetek ludzi starych w globalnej liczbie mieszkańców świata. Wydłużające się życie sprawia, że mamy coraz więcej współobywateli w jesieni życia oraz coraz więcej lat do zagospodarowania - lat starości i emerytury. Z tego powodu zagadnienia związane ze starością przestają być problemem tej jednej grupy wiekowej, a stają się problemem globalnym. Jednakże zjawisko to ma nie tylko wymiar demograficzny. Współcześnie dominacja techniki, a zwłaszcza nowoczesnych technologii, w życiu gospodarczym, przemyśle, rozrywce oraz nauce, mnogość narzędzi informatycznych w każdej niemal dziedzinie gospodarki i życia zawodowego powoduje, że seniorzy są grupą najłatwiej i przez to najpowszechniej pomijaną oraz wykluczoną z działalności społecznej. Stąd stereotyp osoby starszej jako zacofanej, biernej i pełnej lęku o przyszłość jest nieustannie rozwijany ze względu na jej stopień jej „niedopasowania" do wymogów współczesności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17248.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17247.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podjęte dzięki porozumieniu Kancelarii Prezydenta RP i UNICEF badania dotyczą sytuacji dzieci, których pełny i harmonijny rozwój jest zagrożony z powodu braku atmosfery miłości, szacunku i zrozumienia jaką dla szczęśliwego dzieciństwa powinno tworzyć środowisko rodzinne. Dzieci te pozbawione okresowo lub trwale opieki ze strony rodziców, którzy nie potrafią bądź nie są w stanie zajmować się nimi zostają powierzone opiece zastępczych środowisk wychowawczych o charakterze rodzinnym lub instytucjonalnym. Publikację tworzą opracowania specjalistów dotyczących sytuacji prawnych, historii, stanu badań, perspektyw zmian w dziedzinie opieki nad dziećmi oraz materiał z przeprowadzonych badan.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3344.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej