Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(135)
Forma i typ
Książki
(135)
Publikacje naukowe
(32)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje fachowe
(6)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(123)
dostępne
(108)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(40)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(74)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(125)
Autor
Kantowicz Ewa
(5)
O'Driscoll James
(5)
Urban Bronisław (1942-2014)
(5)
Cichosz Mariusz (1960- )
(4)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(4)
Opora Robert
(4)
Pilch Tadeusz (1939- )
(4)
Stanik Jan Maria (1943- )
(4)
Danilewicz Wioletta Teresa
(3)
Kawula Stanisław (1939- )
(3)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(3)
Badora Sylwia
(2)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Guziuk-Tkacz Marta
(2)
Izdebska Jadwiga
(2)
Konopczyński Marek
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Kurkowski Cezary
(2)
Lepalczyk Irena (1916-2003)
(2)
Nowak Marian (1955- )
(2)
Piekarski Jacek
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Przecławska Anna
(2)
Sosnowski Tomasz
(2)
Theiss Wiesław (1946- )
(2)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Arnold Jane
(1)
Bartczak Jowita
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Bednarek Józef
(1)
Benirowska Sylwia
(1)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Białobrzeska Katarzyna (pedagog)
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Borsich Szymon
(1)
Breska Radosław
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Błasiak Anna
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Czerny Janusz
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Devos Nathan J
(1)
Dignen Bob
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dyrda Mirosław Jan (1945- )
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Emmerson Paul
(1)
Finch Geoffrey
(1)
Foryś Grzegorz (1974- )
(1)
Frydrysiak-Brzozowska Adrianna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Galas Barbara
(1)
Ganczar Maciej
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Gorlach Krzysztof (1954- )
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grześko-Nyczka Marta
(1)
Głowacka Mariola
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Hughes John
(1)
Ibbotson Trevor
(1)
Janecka Wioletta
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jezierska Joanna (pedagog)
(1)
Jusko Peter (1971- )
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kanarek-Lizik Dorota (1967- )
(1)
Kelm Albin
(1)
Kinzler Julia
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Komar Witold
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Konopczyński Marek (1956- )
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kożyczkowska Adela
(1)
Krajewska Beata
(1)
Krześińska-Żach B
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kulesza Marta (1979- )
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Kwaśniewski Jerzy (1942- )
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Lalak Danuta
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Luto-Lach Krystyna
(1)
Magier Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(57)
2000 - 2009
(54)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(42)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(117)
Kiribati
(5)
Anglia
(3)
Nowy Jork (stan) (USA)
(3)
Wielka Brytania
(3)
Język
polski
(120)
angielski
(11)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Nauczyciele
(2)
Psycholodzy
(2)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dziennikarze
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(37)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(25)
OPIEKA SPOŁECZNA
(12)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(12)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(11)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(11)
DZIECKO
(10)
Pedagogika społeczna
(7)
RODZINA
(7)
Język angielski
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
MŁODZIEŻ
(6)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(6)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(5)
Nauczanie języków obcych
(5)
Aktywizacja społeczna
(4)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(4)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Rodzina
(4)
WYCHOWANIE
(4)
Opieka społeczna
(3)
PEDAGOGIKA
(3)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(3)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(2)
DZIECKO TRUDNE
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziennikarstwo
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Integracja społeczna
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodzież
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauki społeczne
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Nierówności edukacyjne
(2)
ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA
(2)
PEDAGODZY
(2)
PEDAGODZY SPECJALNI
(2)
POZNANIE
(2)
PRZESTĘPCZOŚĆ
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Piecza zastępcza
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Podmiotowość
(2)
Praca socjalna
(2)
Praca zespołowa
(2)
Problemy społeczne
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(2)
SZKOLNICTWO
(2)
Socjalizacja
(2)
WYCHOWANIE MORALNE
(2)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(2)
Więźniowie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
ASPIRACJE
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Animacja kultury
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Business English
(1)
Choroby psychiczne
(1)
DOMY DZIECKA
(1)
DOMY DZIECKA RODZINNE
(1)
Demokracja
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyskryminacja ze względu na wiek
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
EMIGRACJA
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Etyka
(1)
Film
(1)
Filozofia
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1989-
(5)
2001-0
(4)
1945-1989
(2)
2001
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Wielka Brytania
(6)
POLSKA
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
ROSJA
(1)
RPA
(1)
SŁOWACJA
(1)
Gatunek
Podręcznik
(15)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(12)
Praca zbiorowa
(11)
Monografia
(10)
Opracowanie
(8)
Raport z badań
(6)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
Scenariusz zajęć
(3)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PORADNIKI
(2)
Poradnik
(2)
Korespondencja handlowa
(1)
MONOGRAFIA
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
Szkic
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(55)
Socjologia i społeczeństwo
(24)
Media i komunikacja społeczna
(17)
Językoznawstwo
(13)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Kultura i sztuka
(6)
Geografia i nauki o Ziemi
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Kultura fizyczna i sport
(5)
Psychologia
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Słowo kluczowe
resocjalizacja
(18)
rodzina
(15)
pedagogika społeczna
(14)
wychowanie
(12)
młodzież
(10)
praca socjalna
(10)
edukacja
(9)
media
(8)
niedostosowanie społeczne
(8)
dzieci
(7)
nieletni przestępcy
(7)
Great Britain
(6)
agresja
(6)
education
(6)
monarchy
(6)
przestępczość nieletnich
(6)
English
(5)
arts
(5)
elections
(5)
government
(5)
handbook
(5)
holidays
(5)
household
(5)
kurator sądowy
(5)
law
(5)
opieka społeczna
(5)
parliament
(5)
politics
(5)
religion
(5)
social conditions
(5)
social life
(5)
sport
(5)
transport
(5)
welfare
(5)
opieka instytucjonalna
(4)
opieka nad dzieckiem
(4)
pedagogika
(4)
pedagogika opiekuńcza
(4)
resocjalizacja nieletnich
(4)
sieroctwo
(4)
study and teaching
(4)
szkoła
(4)
więźniowie
(4)
wsparcie społeczne
(4)
wykluczenie
(4)
wykluczenie społeczne
(4)
English language
(3)
communication
(3)
dom dziecka
(3)
edukacja medialna
(3)
kształcenie
(3)
nauki społeczne
(3)
nieprzystosowanie społeczne
(3)
pedagogika resocjalizacyjna
(3)
pedagogika specjalna
(3)
pomoc postpenitencjarna
(3)
probacja
(3)
profilaktyka
(3)
przestępczość
(3)
readaptacja społeczna
(3)
rodzina zastępcza
(3)
uzależnienie
(3)
wielokulturowość
(3)
zaburzenia odżywiania
(3)
zagrożenia społeczne
(3)
zakład poprawczy
(3)
życie społeczne
(3)
aktywizacja
(2)
autoagresja
(2)
człowiek
(2)
dyskryminacja
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
filozofia
(2)
foreign language
(2)
głusi
(2)
journalism
(2)
kapitał społeczny
(2)
kara
(2)
language learning
(2)
ludzie starzy
(2)
marginalizacja społeczna
(2)
mediacja
(2)
metodologia
(2)
narkotyki
(2)
nauczyciele
(2)
newspaper
(2)
niedosłyszący
(2)
niedowidzący
(2)
niepełnosprawność umysłowa
(2)
nierówności społeczne
(2)
niewidomi
(2)
odporność psychiczna
(2)
ojcostwo
(2)
pedagog
(2)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(2)
pracownicy socjalni
(2)
prostytucja nieletnich
(2)
przedszkole
(2)
przemoc
(2)
przemoc w rodzinie
(2)
135 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(The Resourceful Teacher Series.)
The Principled Communicative Approach offers a fresh take on communicative language teaching, based on cutting-edge research in psychology and linguistics. The Principled Communicative Approach integrates scientific discoveries with the accumulated experience of classroom practitioners. In this book the three renowned authors propose seven key principles that underlie effective communicative teaching, and then illustrate these principles with 75 practical classroom activities. The Principled Communicative Approach is a unique blend of theory embedded in practice, providing excellent resource material for the classroom that students will find motivating and very rewarding, but also useful information for teachers to keep up with the latest developments in the field.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17706.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice / Marta Guziuk-Tkacz. - Wydanie II zmienione i rozszerzone. - Toruń : Akapit Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - 402 strony : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: Analiza dokumentów, ankieta, testy, wywiad, socjometria, techniki projekcyjne, obserwacja.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 371-402.
Książka "Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice" autorstwa Marty Guziuk-Tkacz posiada znamiona monografii naukowej z zakresu szeroko pojętej metodologii badań pedagogicznych, która z powodzeniem może być także wykorzystana w procesie kształcenia studentów i doktorantów, i to nie tylko pedagogiki. Z przekonaniem można ją bowiem polecić także badaczom reprezentującym całą dziedzinę nauk społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22159.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22158.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 203-210. Indeksy.
Niniejsza książka jest próbą teoretycznego podjęcia zagadnienia wykluczania i przedstawienia z perspektywy filozoficznej czterech problemów, jakie zarysowują się czy wręcz narzucają w trakcie lektury Wykluczania autorstwa Zbigniewa Kwiecińskiego. Kończąc wprowadzenie do książki raportu z badań longitudinalnych dotyczących wykluczania uczniów z dostępu kultury symbolicznej toruński socjolog edukacji napisał: Pozostaje ona [ta książka przyp. P. K.] raportem z badań empirycznych, w którym świadomie nie podejmuję szeregu cisnących się pytań teoretycznych, ideologicznych i praktycznych o źródła nierówności społecznych pośredniczonych poprzez szkolnictwo, o ocenę ich funkcjonalności czy niesprawiedliwości, o możliwości powszechnego wyrównywania szans dostępu do kultury symbolicznej z udziałem edukacjidostępnej przez całe życie *1.Następnie, w ostatnim zdaniu wprowadzenia, autor zwrócił się z wyraźnym apelem do czytelników: Niechże ten raport pozostanie źródłem dla dyskusji i stawiania pytań bardziej, niż gotową na nie odpowiedzią *2 .W niniejszej książce zatytułowanej Wykluczanie jako problem filozofii edukacji autor podejmuje dyskusję na ten temat i stawia kilka istotnych z filozoficznego punktu widzenia pytań. Wykluczanie należy do najbardziej eksploatowanych heurystycznie pojęć współczesnej socjologii, pedagogiki i politologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19868.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19867.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego / red. nacz. Jerzy Kwaśniewski ISSN 0138-0591 ; T.14)
Bibliogr. przy art.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8276.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9616.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Artykuły zamieszczone w publikacji zostały ułożone tak, aby pozwoliły zbliżyć się do istoty problemu –prawidłowych form profilaktyki i resocjalizacji. Autorzy rozpatrują je pod kątem odpowiedzialności i realizmu stanowiska oraz wyalienowania z tej rzeczywistości a więc ich nieadekwatności do aktualnej sytuacji i do okoliczności. Książkę podzielono na trzy części: 1. Resocjalizacja i profilaktyka – problemy realne i utopie, 2. (Nie)skuteczność zabiegów resocjalizacyjnych – ich uwarunkowania i diagnozowanie, 3. Współczesne problemy i obszary działalności profilaktycznej i resocjalizacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11352 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11351.VI.13 [Wypożyczalnia B], P.11350.VI.13 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12547.VI.13 [Czytelnia B], 12548.VI.13 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 251-280.
Książka jest kierowana przede wszystkim do pracowników naukowych zajmujących się problematyką opieki i wychowania, do studentów i doktorantów, głównie kierunków: pedagogika, praca socjalna i nauki o rodzinie, metodyków, praktyków oraz decydentów kreujących przestrzeń opiekuńczo-wychowawczą, podlegającą zarówno oświacie, jak i pomocy społecznej...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18054 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19765.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19764.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dylematy Resocjalizacji)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Niniejszy zbiór tesktów oparty jest na literaturze naukowej i popularnonaukowej, w dużym zakresie anglojęzycznej. Autorzy tekstów podjęli próbę diagnozy zjawiska niedostosowania społecznego dzieci i zarysowania modelowego ujęcia nowoczesnych, uzględniających aktualny dorobek nauk o wychowaniu, nauk medycznych i społecznych, oddziaływań pomocowych, profilaktycznych i wychowawczych nakierowanych na osoby najmłodsze, prezentujące różne formy zachowań dewiacyjnych. Przedstawili w sposób wieloaspektowy i interdyscyplinarny stan badań polskich i zagranicznych, których przedmiotem jest dziecko - osoba zaburzona w zachowaniu lub już niedostosowana społecznie, określana też jako "jednostka zagrożona". Tom prezentuje takie zagadnienia jak: fazy rozwoju dziecka i podatność na zaburzenia, rozwój agresji u dzieci, zaburzenia emocjonalne i zachowania w kontekście rodziny, prawne aspekty oddziaływań wobec dziecka niedostosowanego, rozmiary i uwarunkowania przestępczości dzieci, zjawisko "dzieci ulicy", praca z dziećmi ulicy w środowisku otwartym, diagnoza dziecka niedostosowanego, wczesna interwencja, dziecko wobec instytucji pomocowych czy podejście instytucjonalne do dziecka w krajach europejskich. Wszystkie opracowania są wartościowe i przydatne dla praktyki dydaktycznej na różnych specjalnościach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12632.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Przesłaniem wiodącym pracy zbiorowej pt. "Powinności i kompetencje w wychowaniu osób niedostosowanych społecznie" jest wyeksponowanie roli pedagoga w procesie resocjalizacji, ukazanie wieloaspektowości kompetencji, jakie powinien posiadać, by mógł się zmierzyć z trudniejszymi wyzwaniami praktyki. Zaprezentowane w monografii rozważania przybliżają Czytelnikowi obszar będący w polu zainteresowań pedagogiki resocjalizacyjnej, procesów przez tę pedagogikę analizowanych zarówno w warstwie teoretycznych dociekań, jak i metodycznych oraz organizacyjnych rozwiązań. Praca obejmuje trzy kręgi tematyczne: kompetencje pedagogów resocjalizacyjnych, rola i obowiązki pedagogów resocjalizacyjnych, obraz pedagoga resocjalizacyjnego w percepcji osób resocjalizowanych. Oddana do rąk Czytelników książka może stanowić inspirację i zachętę do teoretyczno-badawczego i praktycznego zajmowania szczególną kategorią osób - niedostosowanych społecznie, z zaburzeniami w zachowaniu, wchodzących w kolizje z prawem, zdemoralizowanych, czy wreszcie, jak chcą socjologowie, wadliwie przystosowanych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9210.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10938.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do książki dołączona płyta o tej samej sygnaturze.
Speaking naturally and with confidence on the telephone is one of the hardest hurdles to overcome when learning a foreign language. Telephone English trains students to use the telephone confidently and effectively in the course of their work. The accompanying audio CD provides a wide range of phone call examples to increase student confidence.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21552.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21551.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(English for Special Purposes)
Publikacja zawiera zbiór ćwiczeń i zadań leksykalnych dla początkujących i średnio zaawansowanych. Przeznaczony jest dla tych, którzy pragną usystematyzować, utrwalić i powtórzyć słownictwo angielskie z zakresu języka mediów. Repetytorium powstało z myślą o studentach dziennikarstwa, nauk politycznych, stosunków międzynarodowych czy europeistyki. Lexical Compendium składa się z 12 rozdziałów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18067 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19805.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19804.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 169-176.
Niniejsze opracowanie zostało poświęcone problemowi aktywności uczniów szkół zawodowych. Część teoretyczna pracy dotyczy zagadnień związanych z aktywnością człowieka. Rozpatrywano ją z punktu widzenia takich nauk, jak psychologia, socjologia i pedagogika. Scharakteryzowano także koncepcje pedagogiczne nawiązujące do problemu aktywizacji uczniów. Część druga to prezentacja badań przeprowadzonych w 2008 i 2013 roku wśród uczniów szkół zawodowych z powiatów ełckiego, oleckiego, gołdapskiego i kętrzyńskiego. Ich celem była diagnoza i analiza poziomu zaangażowania uczniów w zakresie nabywania wiedzy i umiejętności zawodowych, a także ich aktywności w obszarze społecznym szkoły. Rozdział trzeci poświęcony jest metodyce kształcenia zawodowego. Zaprezentowano w nim zasady i szeroką gamę metod aktywizujących. Część ta stanowi swoisty przewodnik metodyczny, z którego korzystać mogą studenci, nauczyciele i inne osoby zajmujące się dydaktyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18531.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem artykułów o zróżnicowanym stopniu ogólności, zawierających opisy szeroko pojętych działań na rzecz osób niepełnosprawnych w kilkunastu krajach europejskich (Wielkiej Brytanii, Danii, Norwegii, Włoszech, Słowenii, Ukrainy, Republiki Czeskiej, Holandii. Celem autorów było przybliżenie czytelnikowi konkretnych rozwiązań w zakresie edukacji i wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4240 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4689.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Monografia stanowi egzemplifikację badań teoretyczno-empirycznych nad zjawiskiem stereotypizacji i stygmatyzacji w kontekście pedagogiki, socjologii, pracy socjalnej i resocjalizacji. Opracowanie składa się z trzech komplementarnych części, z których pierwsza poświęcona jest procesom stereotypizacji i naznaczania rodzin i dzieci w pracy opiekuńczo-wychowawczej, druga część omawia wybrane obszary wykluczenia i stereotypów w perspektywie pracy socjalnej, natomiast w części trzeciej przybliżono egzemplifikacje stygmatyzacji i praktyk antydyskryminacyjnych w pracy resocjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14093.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 253-283.
Autorka podjęła wielce udaną próbę ukazania oblicza społecznego problemu rodzinnego w wymiarze wybranego środowiska – jednego z wielkopolskich miast średniej wielkości. Formułowane w niej tezy zostały udokumentowane materiałem faktograficznym zebranym w toku autorskiego badania terenowego i stosownie wykorzystane do konstrukcji projektu poznawania i rozwiązywania tego problemu siłami środowiska...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21837.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21836.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-326.
Niniejsze opracowanie wprawdzie nie aspiruje do pedagogicznego kompendium odzwierciedlającego w wyczerpujący sposób wyszczególnione zagadnienie, tym niemniej poruszane wątki zarówno teoretyczne, jak i praktyczne zostały tak ułożone, aby możliwie w jednym miejscu zgrupować rozproszone w literaturze kwestie dotyczące niedostosowania społecznego. Książka w swojej zawartości uwzględnia najnowsze rozwiązania prawnoinstytucjonalne z zakresu niedostosowania społecznego. Stanowi także materiał, który pomaga w ukierunkowaniu samodzielnej nauki, a zarazem jest źródłem zasobu wiadomości dla studentów, wykładowców oraz praktyków zawodu o etiologii, przejawach, rozmiarach i zapobieganiu zaburzonym zachowaniom wśród nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11546.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 623-634.
Prezentowana publikacja ulokowana jest w obszarze światopoglądu naukowego, uwzględnia przy tym podejście interdyscyplinarne i ukazuje, że autor teorii probacji (wielopasmowej teorii resocjalizacji z udziałem społeczeństwa), na którą składają się filozofia karania, system nowoczesnych kar i metodyka postępowania resocjalizacyjnego, wskazuje na zastosowanie jej we wspomaganiu, nabywaniu umiejętności komunikacyjnych, rozwojowych i przystosowawczych osób karanych oraz wartości kreujących ich tożsamość osobową, społeczną i kulturową. Przeżywanie wolności emocjonalnej, zaufanie, odpowiedzialność, potrzeba prawa do wyboru i swobodnego zaciągania zobowiązań wobec wspólnotowości stanowią bowiem podstawowe wyzwanie dla osób zmagających się ze swoimi trudnymi sytuacjami życiowymi. Z kolei kulturowy wymiar systemu probacji sprowadza się do kreowania modelu instytucjonalno-organizacyjnego w postaci kar wolnościowych i kar średniej mocy, a także określenia wzorców działania i norm postępowania opartych na inkluzyjnych działaniach resocjalizacyjnych z udziałem całego społeczeństwa, które przebiegają wokół solidaryzmu społecznego uwzględniającego działania oparte na afirmowaniu uczciwości, pomocowości i skuteczności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22139.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22138.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Monografia składa się z dwóch rozdziałów, pierwszy stanowi wyniki badań w zakresie nauk medycznych, nauk o zdrowiu i nauk o kulturze fizycznej. Drugi zawiera wyniki badań w zakresie nauk humanistycznych i społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22411.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Since the early days of cinema, filmmakers have been intrigued by the lives and loves of British monarchs. The most recent productions by ITV and Netflix show that the fascination with British royalty continues unabated both in Britain and around the world. This book examines strategies of representing power and the staging of myths of power in seven popular films about British monarchs that were made after the mid-1990s revival of the royal biopic genre. By combining approaches from cultural studies with concepts and theories from the humanities, such as film studies and art history, it offers a comprehensive understanding of the cinematic portraits of royalty. In addition, the volume opens up new perspectives on how meaning is generated in films about the monarchy and on the connections between the biographical narratives. The introductory chapter to the case studies reviews the different academic positions on representations of royalty, provides a toolkit for studying the subject and demonstrates ways to approach the films. The book addresses questions of historical context and goes beyond a mere exploration of historical accuracy to reveal the films underlying ideological aims. As such, it makes a distinctive new contribution to the growing body of interdisciplinary work on the British monarchy in general and its cinematic representations in particular. It is the first monograph about representational mechanisms of royal identities and British past(s) in royal films such as Elizabeth, The Queen and The Kings Speech.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21795.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21794.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 341-359.
Książka stanowi bez wątpienia znakomity przykład publikacji, która zachowując wysoki poziom naukowy jest i oryginalna i uniwersalna oraz zrozumiała nie tylko dla specjalistów. Może ona stanowić naukowy przewodnik w zakresie teorii rozwoju i sposobów funkcjonowania rodziny w kryzysie, trafnie wskazuje na potrzebę kreowania systemu rodzinnego ku jego autonomii i pokryzysowej autokreacji tożsamości społecznej. (fragment recenzji prof. zw. dr hab. Zdzisława Kosyrza)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12464.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia. W licznych opracowaniach z zakresu psychologii społecznej i socjologii akcentuje się podejście, zgodnie z którym dziecko bierze czynny udział w tworzeniu części układu sieci związków społecznych, składających się na określone poziomy „złożoności społecznej”. Ich cechą charakterystyczną jest [...] podwójna dialektyka – między właściwościami jednostek i interakcji z jednej strony oraz między interakcjami i związkami z drugiej, z dwustronnymi przyczynowo-skutkowymi wpływami w każdym przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21839.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej