Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(45)
Forma i typ
Książki
(45)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(41)
dostępne
(33)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(12)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(23)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(42)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Brągiel Józefa
(5)
Janke Andrzej W
(5)
Kawula Stanisław (1939- )
(5)
Badora Sylwia
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Fidelus Anna
(2)
Garbula Joanna Maria
(2)
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Izdebska Jadwiga
(2)
Lukasek Aleksandra Kinga
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Sawczuk Wiktor (1958- )
(2)
Zakrzewska Aldona (pedagog)
(2)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Błasiak Anna
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(1)
Danilewicz Wioletta Teresa
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grześko-Nyczka Marta
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Jeziorański Marek
(1)
Kamińska Izabela (pedagog)
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Krajewska Beata
(1)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(1)
Krześińska-Żach B
(1)
Kukołowicz Teresa (1925- )
(1)
Kulesza Marta (1979- )
(1)
Kurkowski Cezary
(1)
Lulek Barbara
(1)
Makowska Alicja
(1)
Marzec Danuta
(1)
Matejek Józefa
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Nowak Beata Maria
(1)
Nowocień Jerzy (1948- )
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Opozda Danuta (1961- )
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Ploch Leszek
(1)
Racław-Markowska Mariola
(1)
Rola Beata (pedagog)
(1)
Ruszkowska Marzena
(1)
Rynio Alina (1954- )
(1)
Róg Anna
(1)
Siara Olga
(1)
Sroczyński Wojciech (1944- )
(1)
Staszkiewicz-Grabarczyk Iwona
(1)
Stojecka-Zuber Renata
(1)
Sujak Elżbieta
(1)
Theiss Wiesław (1946- )
(1)
Winiarski Mikołaj
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Wyleżałek Joanna
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Zięba-Kołodziej Beata
(1)
Zmysłowska Magdalena
(1)
Zuchora Krzysztof (1940- )
(1)
Ładyżyński Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(16)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(45)
Holandia
(1)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
PEDAGOGIKA RODZINY
(12)
RODZINA
(11)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
DZIECKO
(7)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(7)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(4)
Rodzina
(4)
Opieka społeczna
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Asystenci rodzin
(2)
Dzieci
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Piecza zastępcza
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Praca socjalna
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Wychowanie
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
CHORZY w RODZINIE
(1)
DOMY DZIECKA
(1)
DOMY DZIECKA RODZINNE
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Działanie
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
INTERAKCJE SPOŁECZNE
(1)
KARA (psychol.)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kształcenie
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Metoda Montessori
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
NAGRODY
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Narracja
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawni
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
Odpoczynek
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
PEDAGODZY
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PILCH, TADEUSZ
(1)
PLACÓWKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE
(1)
POGOTOWIE OPIEKUŃCZE
(1)
PSYCHOLOGIA PRENATALNA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Podmiotowość
(1)
Polityka prorodzinna
(1)
Poradnictwo rodzinne
(1)
Problemy społeczne
(1)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
REHABILITACJA (med.)
(1)
RODZINA ADOPCYJNA
(1)
RODZINA ZASTĘPCZA
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
STOWARZYSZENIE SOS WIOSKI DZIECIĘCE
(1)
Samodzielność
(1)
Sport
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Tożsamość (psychologia)
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczenie się przez odkrywanie
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
2001-0
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
POLSKA
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Monografia
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Opracowanie
(4)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Raport z badań
(3)
Poradnik
(2)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Psychologia
(5)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Słowo kluczowe
rodzina
(24)
dzieci
(15)
wychowanie
(12)
edukacja
(9)
młodzież
(9)
pedagogika rodziny
(9)
wsparcie społeczne
(8)
rodzina dysfunkcyjna
(7)
wychowanie w rodzinie
(7)
małżeństwo
(6)
polityka prorodzinna
(6)
pomoc społeczna
(6)
przemoc w rodzinie
(6)
szkoła
(6)
więź rodzinna
(6)
kultura pedagogiczna
(5)
patologia społeczna
(5)
rodzicielstwo
(5)
rodzina zastępcza
(5)
asystent rodziny
(2)
autyzm
(2)
instytucjonalne formy opieki
(2)
kurator sądowy
(2)
metoda Montessori
(2)
opieka nad dzieckiem
(2)
pedagogika społeczna
(2)
praca socjalna
(2)
rodzice
(2)
rodzina adopcyjna
(2)
socjologia
(2)
uczeń
(2)
wykluczenie społeczne
(2)
Centrum Pomocy Dziecku i Rodzinie
(1)
Internet
(1)
Ośrodek Pomocy Społecznej
(1)
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
(1)
adaptacja
(1)
adopcja
(1)
aktywność
(1)
aktywność fizyczna
(1)
alkoholizm
(1)
autorytet
(1)
choroba nowotworowa
(1)
cyberprzemoc
(1)
czas wolny
(1)
człowieczeństwo
(1)
człowiek
(1)
dezorganizacja
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
diagnoza rodziny
(1)
dom dziecka
(1)
dorastanie
(1)
dysfunkcjonalność
(1)
dysfunkcyjność
(1)
dziadkowie
(1)
działania profilaktyczne
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
dziecko zdolne
(1)
edukacja fizyczna
(1)
edukacja zdalna
(1)
emigracja zarobkowa
(1)
homoseksualizm
(1)
instytucje
(1)
internat
(1)
interwencja kryzysowa
(1)
klub dziecięcy
(1)
konflikt
(1)
kryzys
(1)
kryzys rodzinny
(1)
kultura bezpieczeństwa
(1)
mediacja
(1)
młodzież zdolna
(1)
narkomania
(1)
nauczanie
(1)
neurodydaktyka
(1)
nielegalne adopcje
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
opieka instytucjonalna
(1)
opieka społeczna
(1)
opieka zastępcza
(1)
organizacja pozarządowa
(1)
ośrodek adopcyjno-opiekuńczy
(1)
oświata dorosłych
(1)
pedagodzy rodzinni
(1)
pedagodzy szkolni
(1)
pedagogika opiekuńcza
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
pogotowie opiekuńcze
(1)
polityka społeczna
(1)
pomoc instytucjonalna
(1)
portal społecznościowy
(1)
praca socjalno-wychowawcza
(1)
pracownicy socjalni
(1)
prawo rodzinne
(1)
problem społeczny
(1)
przedszkole
(1)
przemoc wobec dziecka
(1)
przestępczość nieletnich
(1)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22309.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22308.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Zaletą publikacji (...) jest ponadczasowa wartość zaprezentowanych w niej zagadnień i przystępność treści. Czytelnik szukający odpowiedzi na elementarne pytania: "dlaczego warto stymulować rozwój dzieci i młodzieży?" "jakie jest znaczenie rodziny i innych środowisk wychowawczych dla prawidłowego rozwoju dziecka?" (...], "jakie są determinanty skuteczności pracy edukacyjnej wobec dzieci i młodzieży w normie rozwojowej, ale także wychowanków ze specjalnymi potrzebami?" - z pewnością znajdzie je w książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17078.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 247-274.
Niniejsza książka, wpisując się w nowe myślenie o wspieraniu rodziny i pomaganiu jej, odsłania obszary rozumienia podmiotowości istotne dla kształtowania się asystentury rodziny w pracy socjalno-wychowawczej, która z perspektywy pedagogiki społecznej jest ujmowana jako aktywność pomocowa oraz wspierająca rozwój jednostki, grupy, społeczności i której towarzyszy ulepszanie i przekształcanie środowiska. Nieinstrumentalne traktowanie rodzin oraz postrzeganie ich jako podmiotów działania społeczno-wychowawczego to cechy charakteryzujące to podejście. Takie rozumienie procesu pomagania i wspierania bliskie jest też asystenturze rodziny w jej pierwotnych założeniach...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18482.VI.5 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21476.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21475.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
W zależności od okoliczności, czasu, miejsca funkcjonowanie dziecka może przybierać różną postać . Obecny czas to także czas pandemii, który przysporzył sporo problemów zarówno w funkcjonowaniu w środowisku rodzinnym, jak i szkolnym. Sytuacja spowodowana Covid-19 wymusiła na rodzicach, nauczycielach, pedagogach niejednokrotnie wejście w nowe role, które pozwoliły na udzielanie adekwatnej pomocy dziecku w rozwiązywaniu jego bieżących kłopotów związanych zarówno ze strachem, obawami natury psychologicznej czy odnalezieniu się w nowym zdalnym nauczaniu, jak i przetrwaniem w izolacji od rówieśników. Książka zawiera studia teoretyczne, badania empiryczne, krytyczne analizy, rozwiązania metodyczne związane z funkcjonowaniem dziecka we współczesnym świecie i współpracą z rodziną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21960.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zagrożone Człowieczeństwo ; t. 5)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Opracowanie jako całość stanowi interesujący poznawczo materiał. Teksty tutaj zamieszczone napisane zostały na dobrym poziomie merytorycznym. Tom piąty, podobne jak i poprzednie wydania serii skierowany jest do szerokiego grona odbiorców: pedagogów społecznych, pracowników socjalnych, psychologów, socjologów, ale także studentów kierunków społecznych (zwłaszcza pedagogiki), pracy socjalnej oraz praktyków, w tym nauczycieli, wychowawców, terapeutów i rodziców. Warto więc do tej pozycji sięgać, gdyż stanowi ona kompendium wiedzy o różnorodnych sytuacjach i zjawiskach spostrzeganych jako zagrożenia człowieczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20967.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsze miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Monografia jest ważnym głosem w dyskusji na temat sytuacji trudnych w życiu współczesnego człowieka. Tym bardziej, że poszczególne rozdziały monografii prezentują szerokie i interdyscyplinarne spojrzenie na sytuacje trudne w życiu dziecka i rodziny. Znajdziemy tu kwestie wyzwań edukacji fizycznej w walce z chorobami nowotworowymi, psychospołecznych i strukturalnych uwarunkowań sytuacji trudnych, kultury bezpieczeństwa, nielegalnych adopcji, cyberprzemocy i przestępczosci nieletnich, a także sytuacji trudnych w kontekście wychowania fizycznego i sportu oraz w odniesieniu do instytucji społecznych: rodziny i szkoły. Wszystkie powyższe zgadnienia są niezwykle istotne, dlatego sytuacje trudne staja się nieodłącznym aspektem rozważań nad rodziną i wychowaniem w XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19881.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19880.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; nr 973)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 144-[156].
Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu opieki i wychowania dzieci w rodzinach zastępczych, podstaw funkcjonowania tej formy opieki nad dzieckiem, sytuacji prawno-rodzinnej dzieci, ich przyszłości (usamodzielnienia), a także instytucjonalnych form wsparcia kierowanych do rodzin zastępczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18505.IV.6 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21692.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21691.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 286-327.
Przedstawiana monografia łączy dwa obszary tematyczne - problematykę pieczy zastępczej oraz problematykę dzieci uzdolnionych. Oba, w sensie rozłącznym mają już swoje znakomite omówienie i wieloletnią tradycję dyskursu naukowego na świecie oraz w Polsce, co zresztą Autorka pokazuje poprzez przegląd obu dyskursów wraz z wykazaniem licznych opracowań polskich oraz światowych. Razem, w połączeniu, obie kategorie zagadnieniowe pojawiają się w mojej ocenie po raz pierwszy właśnie w recenzowanej propozycji. Fakt ten nadaje monografii zdecydowany, by nie powiedzieć ogromny, walor oryginalności oraz pokazuje Autorkę jako badaczkę spostrzegawczą, wrażliwą na luki w wiedzy naukowej oraz umiejętną w wyszukaniu oryginalnej ścieżki, która łączy oba pola tematyczne. Już za to należy się Autorce i jej monografii uznanie i pochwała i odpowiedzialna rekomendacja do publikacji pracy. Dodać do tego należy, uznanie za wysiłek badawczy jaki został poniesiony oraz jego efekty w postaci rzetelnych rezultatów naukowych. prof. dr hab. Ewa Jarosz
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18577.IV.6 [Magazyn 1], P.18576.IV.6 [Magazyn 1], P.18575.IV.6 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21902.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21901.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 284-307.
Książka zawiera problematykę, którą trudno zaliczyć tylko do jednej wybranej subdyscypliny w rodzinie anuk społecznych. Przybiera postać pogranicza naukowego kilku dyscyplin wewnętrznym zróżnicowaniem i wielokierunkowością zainteresowań bądź puntme widzenia. Każdy z pięciu rozdziałów stanowi bogate źródło wiedzy o przemyślanych refleksjach o aksjologii i wychowaniu we współczesnych realiach w świecie znanego trójpodziału - intencje, czyny, konsekwencje. Książka adresowana jest do wszystkich, którym bliskie są problemy pracy socjalnej, jak i kwestie samopomocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10432.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 303-325.
W Polsce system opieki nad dzieckiem osieroconym i opuszczonym składa się z form rodzinnych i instytucjonalnych. Obie te formy istnieją obok siebie w zasadzie od początków dziejów opieki nad dzieckiem. Obecnie można jednak zauważyć dążenie ustawodawców do znacznego ograniczania instytucjonalnych form opieki nad dzieckiem na rzecz powstawania form małych, rodzinnych. Dużą wagę przykłada się także do wspomagania rodziny naturalnej, aby pobyt dziecka poza domem był możliwie jak najkrótszy. Książka ukazuje, w sposób wielowymiarowy problematykę opieki nad dzieckiem, które z różnych względów nie może przebywać w domu rodzinnym i musi zostać objęte inną formą opieki. Mimo teoretycznego charakteru przybliża ona Czytelnika do omawianych zagadnień także poprzez możliwość poznania historii dzieci umieszczanych w zastępczych środowiskach wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12061.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do rodziców / Maria Montessori ; przekład Olga Siara ; przedmowa i redakcja naukowa polskiego wydania Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XX, [2], 67, [1] strona : fotografie, portret ; 21 cm.
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć - i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego. Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne - do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób. Z tekstu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22307.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22306.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Monografię sfinansowano ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki. Treść monografii pomieszczona jest na 460. stronach. Organizatorzy konferencji i autorzy tekstów dostrzegli wyraźną potrzebę i konieczność ukazania sportu w relacji z rodziną współczesną, która wraz z innymi wspólnotami, grupami społecznymi tworzy w procesie wychowania naturalną podstawę. [Jerzy Nowocień]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22840.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 342-352.
Publikacja ta, bazując na najnowszej wiedzy o rozwoju psychoruchowym i wychowaniu dzieci, rozszerza kompetencje rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach o treści, które pozwolą im skutecznie i efektywnie wspierać małe dzieci w rozwoju. Jest to kompendium wiedzy zawierające przykłady, ilustracje, konkretne i praktyczne wskazówki działań dotyczących różnych aspektów rozwoju dzieci oraz możliwości jego stymulowania. Do czasu ukazania się tej pozycji brakowało na rynku książki w całości poświęconej wspomaganiu rozwoju psychoruchowego i wychowywaniu małych dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18471.IV.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21311.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21310.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pokazuje wybrane zagadnienia z pedagogiki społecznej dotyczące sytuacji współczesnego dziecka w relacjach z rodzicami, grupą rówieśniczą, mediami i ich uwarunkowania związane z dokonującymi się w tych środowiskach zmianami, ale także uzasadnia aktualność podjętej tematyki i potrzebę prowadzenia dalszych penetracji teoretyczno-empirycznych na ten temat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.2653 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3826.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2654.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 269-283.
Monografia zawiera rozważania dotyczące aktywności asystentów rodzinnych. Autorka podejmuje próbę połączenia teorii naukowej – transwersalnej analizy aktywności Jeana-Marie Barbiera – z rozważaniami asystentów z pola praktyki. Jest to jednocześnie przykład wykorzystania koncepcji metateoretycznej do podejmowania refleksji nad praktyką. Publikacja może zaciekawić zarówno teoretyków, jak i refleksyjnych praktyków zajmujących się pracą socjalną z rodziną. Pierwsi mogą odnaleźć propozycję holistycznego i transwersalnego podejścia do analizowania aktywności, w którym uwzględniono różne jej przestrzenie, a drudzy – przykłady słownictwa, za pomocą którego będą mogli opisywać to, co robią w praktyce, nadając swoim wypowiedziom intencję naukową. Książka jest adresowana do osób poszukujących pogłębionego, naukowego namysłu nad praktyką pracy socjalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21814.VII.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21813.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 253-283.
Autorka podjęła wielce udaną próbę ukazania oblicza społecznego problemu rodzinnego w wymiarze wybranego środowiska – jednego z wielkopolskich miast średniej wielkości. Formułowane w niej tezy zostały udokumentowane materiałem faktograficznym zebranym w toku autorskiego badania terenowego i stosownie wykorzystane do konstrukcji projektu poznawania i rozwiązywania tego problemu siłami środowiska...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21837.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21836.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 123-132.
Celem niniejszego opracowania jest przybliżenie wiedzy na temat zadań instytucji wsparcia dziecka i rodziny przede wszystkim na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa, ponieważ perspektywa pedagogiczna ich funkcjonowania jest osadzona w realiach wyznaczonych przez ustawodawcę. Zawarte w aktach prawnych wiadomości dotyczące poszczególnych instytucji mają przy tym charakter elementarny, natomiast ich znajomość wśród pedagogów nie wydaje się powszechna. Dlatego też do przygotowania niniejszej pracy posłużyły źródła prawa oraz możliwie szeroki zakres ogólnych publikacji pedagogicznych, w których opisano poszczególne instytucje wsparcia dziecka i rodziny. Niezwykle przydatne okazały się encyklopedie i słowniki oraz opracowania podręcznikowe na temat subdyscyplin pedagogicznych. Cennym źródłem wiedzy były także prace poświęcone poszczególnym instytucjom. Z uwagi na to, że książka przedstawia zagadnienia podstawowe dotyczące tytułowej problematyki, nie sięgnięto do opracowań szczegółowych na temat poszczególnych podmiotów wsparcia dziecka i rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9254.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 251-280.
Książka jest kierowana przede wszystkim do pracowników naukowych zajmujących się problematyką opieki i wychowania, do studentów i doktorantów, głównie kierunków: pedagogika, praca socjalna i nauki o rodzinie, metodyków, praktyków oraz decydentów kreujących przestrzeń opiekuńczo-wychowawczą, podlegającą zarówno oświacie, jak i pomocy społecznej...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18054 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19765.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19764.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest zbiorem teoretycznych przemyśleń i praktycznych analiz przedstawicieli różnych działów pedagogiki specjalnej. Autorzy zamieszczonych w książce tekstów reprezentują różnorodne ośrodki akademickie oraz współpracujące z nimi instytucje oświatowe. Zgromadzone materiały zostały pogrupowane w następujące zagadnienia eksploracyjne: problemy wczesnej diagnozy i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością, metodyczne, programowe i społeczne problemy edukacji uczniów z niepełnosprawnością, psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania rodzin dzieci z niepełnosprawnością oraz dorosłych osób niepełnosprawnych oraz organizacyjno-prawne aspekty rehabilitacji, kształcenia oraz terapii osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9895.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11486.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czas wolny i niepełnosprawność / Wojciech Sroczyński, Leszek Ploch. - Warszawa : Difin, 2017. - 192 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 186-192.
Praca poświęcona została organizacji czasu wolnego w kontekście analizy teoretycznego dorobku, jak też perspektyw, oczekiwań i potrzeb dzieci, młodzieży, rodziny oraz osób z niepełnosprawnością. Pytania odnoszące się do systemu kategorialnego pedagogiki czasu wolnego, przedmiotu i zakresu badań nad czasem wolnym w ujęciu pedagogicznym, nadmiernego obciążenia ucznia nauką, wpływu zajęć wolnoczasowych na osobowość stanowią zakres analiz i rozważań w pierwszej części pracy. Ponadto autor dokonał analizy podstawowych koncepcji, definicji i wskazań odnoszących się do pedagogiki czasu wolnego. Druga część książki dotyczy zagadnień związanych z czasem wolnym w kontekście środowiska osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17462.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej