Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(80)
Forma i typ
Książki
(80)
Publikacje naukowe
(30)
Publikacje fachowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(74)
dostępne
(54)
nieokreślona
(7)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(11)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(50)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(77)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Camarda Sylwia
(14)
Montessori Maria (1870-1952)
(14)
Siara Olga
(5)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(4)
Białas Marcin (pedagog)
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Garbula Joanna Maria
(2)
Karney Janina E
(2)
Opora Robert
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Ryan Stephen
(2)
Sawczuk Wiktor (1958- )
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Zakrzewska Aldona (pedagog)
(2)
Badora Sylwia
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Brock Annie
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Caviglioli Oliver
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Ferguson George Andrew (1914- )
(1)
Fidelus Anna
(1)
Gardner Howard
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Gregersen Tammy
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzesiak Jan (1946- )
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Herzog Walter (1949- )
(1)
Hidi Suzanne
(1)
Hundley Heather
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Johnson Robert L
(1)
Jusko Peter (1971- )
(1)
Kamińska Izabela (pedagog)
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Kocór Maria
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Kubanyiova Magdalena 1977-
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kulesza Marta (1979- )
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
MacIntyre Peter D. 1965-
(1)
Makowska Alicja
(1)
Maliszewski Wojciech Jan
(1)
Manakker Van de
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
McCann Vivian
(1)
Mercer Sarah
(1)
Michałowski Stanisław
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Miotk-Mrozowska Magdalena
(1)
Nawrocka Wiktoria
(1)
Ocalewski Jarosław
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Orzechowska Grażyna
(1)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(1)
Pritchard Alan (Alan M.)
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata (pedagogika)
(1)
Radzicki Józef
(1)
Rejman Krzysztof
(1)
Renninger K. Ann
(1)
Rumianowska Agnieszka
(1)
Stachyra Krzysztof
(1)
Stawarz Barbara (nauki o zdrowiu)
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Suchowierska-Stephany Monika
(1)
Sujak Elżbieta
(1)
Sumeracki Megan
(1)
Szczepaniak Jakub
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Takane Yoshio
(1)
Truskolaska Justyna
(1)
Ushioda Ema
(1)
Wach Tomasz (1961-2016)
(1)
Weinstein Yana
(1)
Williams Marion
(1)
Wilsz Jolanta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
1901-2000
(10)
1918-1939
(5)
1945-1989
(5)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(72)
Anglia
(3)
Holandia
(3)
Kalifornia (USA)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(72)
angielski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele
(7)
Rodzice
(6)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Metoda Montessori
(11)
Dzieci
(9)
Nauczanie
(7)
Psychologia
(7)
Psychologia nauczania
(6)
Psychologia wychowawcza
(6)
Wychowanie
(6)
Młodzież
(5)
Nauczanie języków obcych
(5)
PEDAGOGIKA
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Psychoterapia
(5)
Metody nauczania
(4)
NAUCZANIE
(4)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(4)
PEDAGOGIKA PRACY
(4)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Motywacja
(3)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(3)
PEDAGOGIKA RODZINY
(3)
PRACA
(3)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(3)
RODZINA
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
DZIECKO
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Fizjoterapia
(2)
Geometria
(2)
Kształcenie
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA
(2)
PERSONALIZM
(2)
POZNANIE
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Poznanie
(2)
Praca socjalna
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
UCZNIOWIE
(2)
Uczenie się
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Algebra
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Arytmetyka
(1)
Asystenci rodzin
(1)
BEZROBOCIE
(1)
Behawioryzm
(1)
Białas, Marcin (pedagog)
(1)
Bonny, Helen L. (1940-2010)
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Cognitive learning
(1)
DZIECKO TRUDNE
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Dyskryminacja ze względu na wiek
(1)
Działanie
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Effective teaching
(1)
Egzystencjalizm
(1)
Ekologia
(1)
GRY I ZABAWY
(1)
Gesty
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jakość życia
(1)
Język angielski
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konflikt psychiczny
(1)
Kreatywność
(1)
Learning, Psychology of
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metody statystyczne
(1)
Miłość
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież trudna
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Narkomania
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
POLSKA
(1)
Gatunek
Opracowanie
(14)
Praca zbiorowa
(12)
Podręcznik
(6)
Poradnik
(6)
Monografia
(5)
Antologia
(3)
Wykład
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(59)
Psychologia
(53)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Językoznawstwo
(5)
Matematyka
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(21)
edukacja
(14)
metoda Montessori
(10)
młodzież
(10)
psychology
(10)
pedagogika
(7)
rodzina
(6)
learning
(5)
resocjalizacja
(5)
rozwój psychofizyczny
(5)
education
(4)
motivation
(4)
niedostosowanie społeczne
(4)
nieletni przestępcy
(4)
terapia
(4)
wychowanie
(4)
wychowanie w rodzinie
(4)
autyzm
(3)
praca socjalna
(3)
przestępczość nieletnich
(3)
psychologia
(3)
rodzice
(3)
rodzicielstwo
(3)
rozwój dziecka
(3)
second language acquisition
(3)
agresja
(2)
behawioryzm
(2)
cognitive learning
(2)
demoralizacja
(2)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
embriologia
(2)
integracja sensoryczna
(2)
learner
(2)
learning strategies
(2)
narkomania
(2)
nauczyciele
(2)
nieletni
(2)
odporność psychiczna
(2)
psychologia wychowawcza
(2)
psychopedagogika
(2)
resocjalizacja nieletnich
(2)
rodzina zastępcza
(2)
rozwój
(2)
rozwój seksualny
(2)
specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
stres
(2)
uczenie się
(2)
uzależnienie
(2)
zespół Aspergera
(2)
życie
(2)
Bonny, Helen
(1)
English language
(1)
Internet
(1)
Komitet Ochrony Praw Dziecka
(1)
academic achievement
(1)
aktywność
(1)
algebra
(1)
alkoholizm
(1)
analiza wariancji
(1)
arytmetyka
(1)
asystent rodziny
(1)
autorytet
(1)
bajka logopedyczna
(1)
behaviourism
(1)
bezpieczeństwo kulturowe
(1)
bezrobocie
(1)
biblioterapia
(1)
choroba nowotworowa
(1)
communication models (General)
(1)
cyberprzemoc
(1)
człowiek
(1)
destrukcja
(1)
diagnoza
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
dorastanie
(1)
dorosłość
(1)
dorośli
(1)
dysfunkcyjność
(1)
dyskryminacja
(1)
dzieci ulicy
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko
(1)
dziecko trudne
(1)
dzielenie
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja fizyczna
(1)
effective teaching
(1)
eksperyment
(1)
emigracja zarobkowa
(1)
emocje
(1)
engagement
(1)
etyka zawodowa
(1)
filozofia egzystencjalno-personalistyczna
(1)
geloterapia
(1)
geometria
(1)
gesture
(1)
hazard
(1)
homoseksualizm
(1)
human behavior
(1)
80 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 351-371.
Przedstawione w tej pracy teorie koncentrują się na istotnych aspektach niedostosowania społecznego i odporności psychicznej. Koncepcje te stanowią jednocześnie podstawę dla różnych typów interwencji psycho-korekcyjnych, które autor omawia w kolejnych rozdziałach pracy. W naukach społecznych istnieje wiele interpretacji tego samego zjawiska. Stąd też ich doboru dokonano, kierując trafnością i wartością dla praktyki resocjalizacyjnej. Ponadto odwoływanie się do określonych poglądów zostało zdeterminowane stopniem ich przydatności dla rozumienia zjawiska odporności psychicznej w kontekście niedostosowania społecznego. Książka może okazać się pomocą dla profesjonalistów pracujących z nieletnimi w wyjaśnianiu zjawisk niedostosowania społecznego nie tylko od strony ich patogenezy, lecz także w kwestii podejmowania skutecznych oddziaływań resocjalizacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10943 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9944.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11580.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza w socjoterapii / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. - Warszawa : Difin, 2017. - 175, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka ma na celu wzbogacenie warsztatu diagnostycznego wszystkich osób, które zawodowo zajmują się socjoterapią, a także nauczycieli i wychowawców na co dzień pracujących z dziećmi i młodzieżą oraz studentów, którzy wiążą swoją zawodową przyszłość z pracą o charakterze wychowawczo-terapeutycznym. Publikacja zawiera propozycje konkretnych narzędzi diagnostycznych, które można wykorzystać w trakcie procesu diagnostycznego dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym oraz młodzieży, a także w diagnozie kompetencji osoby socjoterapeuty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18428.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18427.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library.)
Includes bibliographical references and index.
Provides tools to enable teachers to improve their own motivation, and thereby that of their students. A new approach to motivation, focusing on the concept of 'vision'. Drawing on visualisation research in sports, psychology and education, the authors describe powerful ways by which imagining future scenarios can promote motivation to learn a language. The book offers a rich selection of motivational strategies to help students 'see' themselves as competent language users, to experience the value of knowing a foreign language and, ultimately, to invest effort into learning it. It also explores how to re-ignite language teacher enthusiasm and how to guard it when it is under threat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17704.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Podręcznik przeznaczony szczególnie dla studentów uczelni pedagogicznych ale nie tylko. Książka zawiera następujące rozdziały: Człowiek w czasie i przestrzeni; Rozwój fizyczny; Rozwój motoryczny; Układy regulujące i integrujące (układ nerwowy i hormonalny); Układ odpornościowy; Genetyczne i środowiskowe czynniki rozwoju człowieka i zachowania; Rozwój seksualny; Problemy wieku starczego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1874 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.787.III.2 [Wypożyczalnia B], P.786.III.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1873.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22309.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22308.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22365.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22364.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapie wspomagające nieharmonijny rozwój dziecka : ćwiczenia / redakcja naukowa: Jacek Szmalec. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 285, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
W książce zaproponowane są zabawy, ćwiczenia dla dzieci, u których zaobserwowano nieprawidłowy rozwój psychomotoryczny. Dodatkowo umieszczone są programy zajęć na cały rok do wykorzystania dla logopedów, jak również bajki terapeutyczno-logopedyczne. W publikacji można znaleźć: zabawy służące doskonaleniu postawy, równowagi, obustronnej koordynacji ruchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz rytmu i tempa ćwiczeń; zabawy psychomotoryczne wpływające na rozwój emocjonalno-społeczny dzieci; zabawy psychomotoryczne ćwiczenia usprawniające motorykę; strategie terapeutyczne służące doskonaleniu wykonywania złożonych poleceń; bajki logopedyczne w pracy z dzieckiem oraz logopedyczne programy zajęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22589.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22588.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strona 415-429.
Książka stanowi kompendium wiedzy nt. specyfiki problemu wchodzenia w obszar zagrożenia uzależnieniem od środków psychoaktywnych, w tym od alkoholu. Pokazane zostały konteksty sytuacji społeczno-prawnych nieletnich sprawców czynów zabronionych. Opisy dotyczą osób młodych i ich środowisk obciążonych przestępczością, dodatkowo mających kontakt ze środkami psychoaktywnymi. Wskazane są możliwości racjonalizacji wymienionych problemów. Warto podkreślić, że rekomendacje te dotyczą nie tylko oddziaływań na sprawców czynów zabronionych, ale też mogą być przydatne wychowawcom, nauczycielom, pracownikom socjalnym, kuratorom, policjantom, którzy zajmują się młodzieżą wchodzącą w sferę problemów związanych z niedostosowaniem społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18463.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Zaletą publikacji (...) jest ponadczasowa wartość zaprezentowanych w niej zagadnień i przystępność treści. Czytelnik szukający odpowiedzi na elementarne pytania: "dlaczego warto stymulować rozwój dzieci i młodzieży?" "jakie jest znaczenie rodziny i innych środowisk wychowawczych dla prawidłowego rozwoju dziecka?" (...], "jakie są determinanty skuteczności pracy edukacyjnej wobec dzieci i młodzieży w normie rozwojowej, ale także wychowanków ze specjalnymi potrzebami?" - z pewnością znajdzie je w książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17078.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Association Montessori Internationale.
Edukacja i potencjał człowieka to pierwsza w języku polskim publikacja Marii Montessori, której założeniem jest „pomóc nauczycielom zrozumieć potrzeby dziecka po ukończeniu szóstego roku życia”. Skąd i do czego rodzi się sześciolatek? Jakimi narzędziami się posługuje? Jaki teraz jest jego umysł? Autorka uchyla nam rąbka tajemnicy o starszym dziecku, jego całkiem przyziemnych potrzebach i bezkresnych niczym wszechświat możliwościach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22317.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22316.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom. 3 t.3)
Książka ta zaczyna się sentencją „spiesz się powoli” i ona stanowi jej główną myśl. Spiesząc się człowiek nie może dojrzeć ani piękna ani dramatu otaczającej go przyrody. Odpowiada na pytania: Jak zwiększyć ludzką wrażliwość?, Jak ocalić planetę – Ziemię?, Jak pracować, by zrozumieć świat i siebie?, Jak kształcić nauczycieli z ducha?, a przede wszystkim „Co zrobić, aby zapobiec degradacji człowieka, świata przyrody i sztuki?”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19722.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19721.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Niniejsza wieloautorska monografia naukowa zatytułowana "Komunikacyjne aspekty oddziaływań psychospołecznych w pracy socjalnej. Konteksty interpersonalne, grupowe, kulturowe i zadaniowe" jest kontynuacją dyskusji dotyczącej problemów związanych z kompetencjami i umiejętnościami pracownika socjalnego. Komunikacyjne aspekty oddziaływań psychospołecznych stanowią przedmiot poznania i badań w środowiskach naukowych współczesnego wielokulturowego świata. Zagadnienia podjęte przez autorów posiadających różne doświadczenia naukowe i zawodowe łączy szeroki zakres komunikacyjnych zagadnień w obszarze oddziaływań socjalnych, psychospołecznych determinantów funkcjonowania człowieka w skomplikowanej rzeczywistości współczesnego świata. Kluczowym obszarem wydaje się profesjonalna komunikacja pomiędzy pracownikiem socjalnym a klientem w pracy socjalnej, stanowiąca istotny aspekt powodzenia wzajemnej interakcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16957.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 213-225.
Książka stanowi wprowadzenie w złożone i często skomplikowane zagadnienia z zakresu teorii, badań i historii rodziny, a w szczególności jej zadań opiekuńczo-wychowawczych. Może być przydatna tym czytelnikom, którzy chcieliby skonfrontować własną wiedzę i doświadczenie na temat rodziny z inną perspektywą patrzenia na nią, pogłębić zrozumienie jej złożoności i uwrażliwić na zachodzące w niej zjawiska. Autorzy przedstawili obszar badań pedagogiki opiekuńczej, której głównym przedmiotem jest opieka i wychowanie w rodzinie oraz implikacje tych procesów. Podjęte zagadnienia zaprezentowane zostały w dwóch częściach, stanowiących jednocześnie dwie główne perspektywy patrzenia na rodzinę: współczesną i historyczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15127 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16120.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16119.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 163-169.
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21067.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21066.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dylematy Resocjalizacji)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Niniejszy zbiór tesktów oparty jest na literaturze naukowej i popularnonaukowej, w dużym zakresie anglojęzycznej. Autorzy tekstów podjęli próbę diagnozy zjawiska niedostosowania społecznego dzieci i zarysowania modelowego ujęcia nowoczesnych, uzględniających aktualny dorobek nauk o wychowaniu, nauk medycznych i społecznych, oddziaływań pomocowych, profilaktycznych i wychowawczych nakierowanych na osoby najmłodsze, prezentujące różne formy zachowań dewiacyjnych. Przedstawili w sposób wieloaspektowy i interdyscyplinarny stan badań polskich i zagranicznych, których przedmiotem jest dziecko - osoba zaburzona w zachowaniu lub już niedostosowana społecznie, określana też jako "jednostka zagrożona". Tom prezentuje takie zagadnienia jak: fazy rozwoju dziecka i podatność na zaburzenia, rozwój agresji u dzieci, zaburzenia emocjonalne i zachowania w kontekście rodziny, prawne aspekty oddziaływań wobec dziecka niedostosowanego, rozmiary i uwarunkowania przestępczości dzieci, zjawisko "dzieci ulicy", praca z dziećmi ulicy w środowisku otwartym, diagnoza dziecka niedostosowanego, wczesna interwencja, dziecko wobec instytucji pomocowych czy podejście instytucjonalne do dziecka w krajach europejskich. Wszystkie opracowania są wartościowe i przydatne dla praktyki dydaktycznej na różnych specjalnościach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12632.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliografia, netografia na stronach 157-160.
Przemiany społeczno-kulturowe, rozwój technologiczny, konsumpcjonizm oraz przeformułowanie hierarchii wartości może generować zagrożenia dla młodych ludzi. Pedagodzy, nauczyciele i rodzice borykają się z wieloma trudnościami, dylematami oraz wyzwaniami wychowawczymi. Autorki monografii prezentują bardzo cenne, ale niedoceniane dotąd rozwiązanie – relaksacyjne metody oddziaływań pedagogicznych. Publikacja zawiera konspekty zajęć, które można wykorzystać m.in. w szkołach, przedszkolach, świetlicach, placówkach resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych oraz podczas indywidualnej pracy w domu. Autorskie warsztaty dedykowane są dzieciom, młodzieży, a także osobom dorosłym. Mają zróżnicowany charakter: pierwszy typ stanowią ćwiczenia z relaksacji neuromięśniowej fizycznie aktywnej, drugi rodzaj jest ukierunkowany na wypracowanie obrony przed stresorami, pozostałe konspekty dotyczą dystansowania się od stresorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18042 [Magazyn 1], P.18033 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19661.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19660.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce rok wydania: 2022, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2021.
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1451.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1450.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 279-287.
We współczesnym świecie zabawne wydaje się tylko to, co doraźne, łatwe i przyjemne. Człowiek XXI wieku nie chce trudu - chce się bawić. Przeróżne gry, quizy, teleturnieje i wszelkie możliwe przyjemności mają zapewnić mu rozrywkę i zapełnienie wolnego czasu. Natomiast prawdą jest to, że prawdziwie interesujące jest to, co trudne. Życie, które niesie ze sobą wyzwania, daje radość i satysfakcję, jest w gruncie rzeczy dobrą zabawą. Należy podkreślić, że takie rozumienie zabawy nie jest popularne. Obserwuje się raczej traktowanie jej jako odpoczynku lub biernej rozrywki. Bardzo często zabawa w życiu człowieka nie odgrywa żadnej pozytywnej roli, ale wręcz uniemożliwia rozwój osobowy. Niniejsza publikacja w pierwszym rozdziale podejmuje próbę historycznego naświetlenia zjawisk ludyczności oraz określenia pojęcia zabawy. W rozdziale kolejnym podejmuje się próbę psychologicznego i socjologicznego opisu ludyzmu. Rozdział trzeci prezentuje antropologiczno-etyczne podstawy i uwarunkowania działalności ludycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5609.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7083.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wcześniejsze wydanie pod tytułem: Odruchy, uczenie i zachowanie : klucz do umysłu dziecka : nieinwazyjne metody rozwiązywania problemów związanych z uczeniem się i zachowaniem.
Bibliografia na stronach 215-221, netografia na stronie 11. Indeksy.
Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że „dziecko z tego wyrośnie”. Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18584.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18583.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej