Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(338)
Forma i typ
Książki
(326)
Publikacje naukowe
(33)
Publikacje dydaktyczne
(32)
Publikacje fachowe
(13)
Rejestracje audio i wideo
(10)
Programy komputerowe
(7)
Audiobooki
(5)
E-booki
(5)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Muzyka
(5)
Poradniki i przewodniki
(2)
Rejestracje dźwiękowe i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(303)
dostępne
(166)
wypożyczone
(22)
nieokreślona
(19)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(42)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(150)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(316)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Evans Virginia
(11)
Dooley Jenny
(9)
Kotane L.V
(6)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(6)
Szuścik Urszula
(6)
Antonaros Suzanne
(4)
Chomacki Kate
(4)
Couri Lilika
(4)
Gray Elizabeth
(4)
Latham-Koenig Christina (1952- )
(4)
Oxenden Clive (1953- )
(4)
Camarda Sylwia
(3)
Dörnyei Zoltán
(3)
Dörnyei Zoltán
(3)
Gębal Przemysław (1972- )
(3)
Harmer Jeremy (1947- )
(3)
Makova M.N
(3)
Montessori Maria (1870-1952)
(3)
Ochmański Marian (1936- )
(3)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(3)
Richards Jack C. (1943- )
(3)
Struk Barbara
(3)
Ur Penny
(3)
Uskova O.A
(3)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(3)
Barrett Barney
(2)
Benati Alessandro G
(2)
Bohlke David
(2)
Błażejewski Wojciech
(2)
Chodkiewicz Halina
(2)
Czekierda Piotr (1976- )
(2)
Deczewska Justyna
(2)
Dummett Paul
(2)
Dziamska Dorota
(2)
Erofeeva I.N
(2)
Fingas Bartosz
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Gajewska Grażyna
(2)
Gillespie Paula
(2)
Goh Christine Chuen Meng
(2)
Green Catherine
(2)
Grieveson Margaret
(2)
Hyland Ken
(2)
Klinik Anna
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Lansford Lewis
(2)
Lerner Neal
(2)
Long Michael H
(2)
Mackey Alison
(2)
Mikrut Adam
(2)
Murphy-Judy Kathryn Annette
(2)
Myles Jane
(2)
Oliver Rhonda
(2)
Parker Stephanie
(2)
Philp Jenefer
(2)
Pugliese Chaz
(2)
Russell Victoria (Professor of Spanish)
(2)
Ryan Stephen
(2)
Sharma Pete (1956- )
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Stephenson Helen
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Szala Marcin
(2)
Szmidt Krzysztof J
(2)
Tanner Rosie
(2)
Thornbury Scott (1950- )
(2)
Thornbury Scott 1950-
(2)
Tomlinson Brian
(2)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(2)
Świrko Krzysztof
(2)
Acklam Richard (1960- )
(1)
Akšina T.E
(1)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna (1955- )
(1)
Anderson Marti
(1)
Arnold Jane
(1)
Baines Ed 1969-
(1)
Ball Rhiannon
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Barth Grzegorz
(1)
Barto Karen 1976-
(1)
Batstone Rob
(1)
Bazvanova T.N
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bera Ryszard
(1)
Berdondini Lucia
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Białkowski Andrzej (1956- )
(1)
Bider Katarzyna
(1)
Bielak Marlena
(1)
Birdsall Melanie
(1)
Birsh Judith R
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bland Janice
(1)
Blatchford Peter
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Boyd Diane
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(50)
2010 - 2019
(189)
2000 - 2009
(77)
1990 - 1999
(17)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(144)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(162)
Wielka Brytania
(48)
Anglia
(44)
Nowy Jork (stan) (USA)
(22)
Rosja
(16)
Kalifornia (USA)
(12)
Massachusetts (USA)
(6)
Kiribati
(5)
Stany Zjednoczone
(4)
Niemcy
(3)
Wirginia (USA)
(3)
Illinois (USA)
(2)
nieznany (us)
(2)
Chiny
(1)
Connecticut (USA)
(1)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
nieznany (f)
(1)
Michigan (USA)
(1)
Holandia
(1)
Pensylwania (USA)
(1)
Szwajcaria
(1)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
angielski
(166)
polski
(151)
rosyjski
(18)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(31)
Przedszkola
(14)
Nauczanie początkowe
(12)
Dzieci
(11)
Nauczyciele
(10)
B2 poziom biegłości językowej
(6)
Poziom średniozaawansowany
(5)
A2 poziom biegłości językowej
(4)
C1 plus
(4)
B1 poziom biegłości językowej
(3)
C1 poziom biegłości językowej
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(3)
Psycholodzy
(3)
Rodzice
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(2)
Dorośli
(2)
Dziennikarze
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy
(2)
Poziom podstawowy
(2)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(2)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
Animatorzy kultury
(1)
B2 (poziom naukowy)
(1)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom naukowy)
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Politycy
(1)
Poziom niższy średniozaawansowany
(1)
Poziom podstawowy A1-A2
(1)
Poziom podstawowy B1-B1+
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(169)
Język angielski
(94)
Nauczanie
(82)
Metody nauczania
(43)
Nauczanie początkowe
(32)
Język rosyjski
(19)
PEDAGOGIKA
(17)
NAUCZANIE
(14)
Język środowiskowy
(11)
Tutoring
(11)
Wychowanie przedszkolne
(11)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(10)
Pomoce dydaktyczne
(10)
Dwujęzyczność
(9)
Czytanie
(7)
Kształcenie
(7)
Nauczanie na odległość
(7)
Nauczyciele
(7)
Strategie uczenia się
(7)
Gramatyka
(6)
Językoznawstwo
(6)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(6)
NAUCZYCIELE
(6)
Praca zespołowa
(6)
Psychologia nauczania
(6)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(5)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(5)
Pisanie
(5)
JĘZYK ANGIELSKI
(4)
Motywacja
(4)
Motywacja uczenia się
(4)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
PEDAGOGIKA KULTURY
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Coaching
(3)
Dzieci
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Kreatywność
(3)
Literatura
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(3)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Nauka czytania
(3)
Psychologia
(3)
Szkolnictwo
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Technologia
(3)
Technologia informacyjna (IT)
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie
(3)
Zastosowania multimediów w edukacji
(3)
Badania naukowe
(2)
Cele kształcenia
(2)
DZIECKO
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Efektywność nauczania
(2)
FCE (certyfikat językowy)
(2)
Gry edukacyjne
(2)
INNOWACJE
(2)
Indywidualizacja (pedagogika)
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Język
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Korepetycje
(2)
Kultura
(2)
Mentoring
(2)
Metoda projektów
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(2)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(2)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
Program nauczania
(2)
Roboty ręczne
(2)
Różnice indywidualne
(2)
SZKOLNICTWO
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Słownictwo
(2)
Teoria nauczania
(2)
Testy językowe
(2)
UCZNIOWIE
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
ASERTYWNOŚĆ
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Ankieta
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Aqua fitness
(1)
BIBLIOTEKARZE
(1)
Temat: czas
2001-
(31)
2001-0
(3)
1901-2000
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Rosja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(56)
Praca zbiorowa
(20)
Bajki i baśnie
(11)
Opracowanie
(9)
Monografia
(7)
Poradnik
(6)
Sprawdziany i testy
(5)
Scenariusz zajęć
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Program edukacyjny
(2)
Raport z badań
(2)
Antologia
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Film edukacyjny
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Synteza
(1)
Słownik angielski
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(295)
Językoznawstwo
(196)
Literaturoznawstwo
(13)
Psychologia
(13)
Zarządzanie i marketing
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Kultura i sztuka
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Matematyka
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Słowo kluczowe
English language
(91)
teaching
(87)
study and teaching
(54)
learning
(32)
second language acquisition
(26)
writing
(22)
English
(20)
русский язык
(17)
dzieci
(16)
education
(16)
foreign speakers
(16)
reading
(16)
language learning
(14)
edukacja
(13)
language
(13)
nauczanie
(13)
foreign language
(12)
nauczyciel
(12)
storytelling
(12)
pupils
(11)
storytime
(11)
tutoring
(11)
бизнес
(11)
grammar
(10)
language teaching
(10)
learning strategies
(10)
psychology
(10)
B2 (poziom biegłości językowej)
(9)
dydaktyka
(9)
teacher
(9)
group work
(8)
motivation
(8)
language skills
(7)
nauczyciele
(6)
speaking
(6)
study
(6)
szkoła
(6)
teaching approaches
(6)
teaching materials
(6)
wychowanie
(6)
A2 (poziom biegłości językowej)
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(5)
bilingualism
(5)
classroom managment
(5)
edukacja wczesnoszkolna
(5)
methods of teaching
(5)
nauczanie języków obcych
(5)
pedagogika
(5)
second language
(5)
uczeń
(5)
vocabulary
(5)
тесты
(5)
B1 (poziom biegłości językowej)
(4)
C1 plus (poziom biegłości językowej)
(4)
assessment
(4)
children
(4)
język obcy
(4)
kształcenie
(4)
learner
(4)
listening
(4)
literacy
(4)
literature
(4)
methodology
(4)
przedszkole
(4)
rodzina
(4)
szkolnictwo wyższe
(4)
technology
(4)
tutor
(4)
EFL
(3)
ELT
(3)
English teacher
(3)
Internet
(3)
Japanese speakers
(3)
coaching
(3)
communication
(3)
communication skills
(3)
dziecko niepełnosprawne
(3)
educational technology
(3)
edukacja muzyczna
(3)
games
(3)
język polski
(3)
język rosyjski
(3)
linguistics
(3)
metoda Montessori
(3)
metody nauczania
(3)
nauczanie początkowe
(3)
pedagogy
(3)
rehabilitacja
(3)
song
(3)
special educational need
(3)
specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
szkoła specjalna
(3)
testing
(3)
uczenie się
(3)
A1 (poziom biegłości językowej)
(2)
CLIL
(2)
FCE
(2)
activity program
(2)
applied linguistics
(2)
cele kształcenia
(2)
338 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.5)
Problematyka zawarta w tomie V Problemów edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych oscyluje wokół zagadnień nauczania i wychowania dzieci z ograniczonymi możliwościami. Poruszone zostały tematy związane z kompetencją pedagoga specjalnego, możliwości kontaktu i kształcenia uczniów niepełnosprawnych w szkołach. Zawarte są również doniesienia praktyków wychowujących dzieci ze specjalnymi potrzebami ze Słowacji i z Czech.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7087.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Tyt. oryg.: Mediendidaktik : neue Medien in Lehr- und Lernprozessen
Bibliogr. s. 151-159. Indeksy.
Rewolucja technologiczna, zalew medialnej informacji, globalizacja i rozwój Internetu sprawiają, że edukacja i pedagogika stają przed zupełnie nowymi wyzwaniami. Kształtowanie postaw i zachowań młodego człowieka w kontekście rewolucji informatycznej oraz całego bagażu jaki niesie za sobą postmodernizm jest nie lada wyzwaniem. Dydaktyka mediów to interesująca publikacja pozostająca w zgodzie z obecnymi światowymi trendami rozwoju myśli pedagogicznej. Jedną więc z jej niezbywalnych wartości jest aktualność tematu. Centrum zainteresowania niniejszej książki stanowi aspekt informacyjny. Chodzi tutaj o praktykę nauczania i uczenia się. Refleksję nad tą praktyką i wynikające z niej koncepcje działania, propozycje modeli, hipotezy i teorie autorzy określają mianem dydaktyki mediów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8743.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10216.V.7 [Czytelnia B], 10215.V.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
E-book
W koszyku
Dydaktyka / Czesław Kupisiewicz. - Wydanie 13. zmienione - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. - 356 stron ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 331-337, 346-356 i przy rozdziałach. Indeksy.
"Podręcznik autorstwa jednego z klasyków wspólczesnej pedagogiki jest całościowym wykładem podstaw tej dyscypliny nauk pedagogicznych. Autor przedstawia rodowód i przemiany dydaktyki, kreśli obraz dydaktyki jako nauki oraz charakteryzuje poszczególne składniki systemu dydaktycznego, zwracając uwagę na wzajemne powiązania tych składników i ich wewnętrzne zróżnicowanie. Wykładowi zagadnień typowych dla dydaktyki towarzyszą próby określenia problemów współczesnej teorii i praktyki kształcenia oraz swoistego bilansu dokonań i spraw wymagających rozważenia i lepszych niż dotąd rozwiązań. Na podkreślenie zasługuje także struktura podręcznika, w którym uzupełniają się warstwa podstawowego wykładu, bloki treści rozszerzających ten wykład, bloki problemowe i uogólniające, a także sprawdziany i bibliografie. Tak skonstruowany podręcznik niewątpliwie ułatwia studiowanie, pozwala poznać i, co ważniejsze, zrozumieć podstawy dydaktyki. (z recenzji prof. dr hab. Tadeusza Lewowickiego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.46.V.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: teaching history
The book discusses the history of teaching along with different complexities and innovations connected with it. Very usefull for students of English who would like to be future teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 202.V.4 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (pages 257-265) and indexes.
Motivation and Learning Strategies for College Success provides a framework organized around motivation, methods of learning, time management, control of the physical and social environment, and monitoring performance that makes it easy for students to recognize what they need to do to become academically successful. Full of rich pedagogical features and exercises, students will find Follow-Up Activities, opportunities for Reflection, Chapter-End Reviews, Key Points, and a Glossary. Seli and Dembo focus on the most relevant information and features to help students identify the components of academic learning that contribute to high achievement, to master and practice effective learning and study strategies, and to complete self-regulation studies that teach a process for improving their academic behavior. Combining theory, research, and application, this popular text guides college students on how to improve their study skills and become self-regulated learners.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21792.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21791.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace monograficzne)
Bibliogr. przy pracach.
Na książkę tę składają się teksty stanowiące efekt pracy zespołu. Prezentowany wybór zawiera zatem prace najnowsze, pisane specjalnie dla nauczycieli i studentów. Materiały zostały dobrane tak, aby przedstawić najważniejsze koncepcje i założenia teoretyczne współczesnej dydaktyki specjalnej. Podstawy programowe obowiązujące w szkolnictwie specjalnym i integracyjnym określają zadania sprzyjające rozwojowi uczniów. Nauczyciele dostosowują je do potrzeb i możliwości dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Biorą oni pod uwagę zarówno czynniki zdrowotne, fizyczne, sensoryczne, środowiskowe, jak i inne, które są istotne w toku programowania zajęć. Integrowanie treści zaczyna się wcześniej, kiedy nauczyciel planuje pracę, pisząc swój tzw. rozkład materiału. Jednak właściwy żywy proces integrowania dokonuje się w toku pracy nauczyciela z uczniem. Skomplikowany z natury proces nauczania zintegrowanego ukazuje styczność dyscyplin, na których opiera się proces rewalidacji uczniów w okresie wczesnoszkolnym. Podkreślić tu trzeba kompetencje praktyków, którzy uczestnicząc w procesie edukacji dziecka przyczyniają się do podniesienia poziomu pracy nauczycieli i uczniów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3305 [Magazyn 2], P.2114 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3304.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2112.IV.9 [Czytelnia B], P.2113.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza rozprawa, podejmująca ważny i aktualny problem jakości kształcenia akademickiego w obszarze nauk pedagogicznych, stanowi istotny głos w dyskusji społecznej nad kondycją, misją i zadaniami szkolnictwa wyższego w Polsce. Bogata oferta studiów pedagogicznych w Polsce, będąca odpowiedzią środowisk akademickich na potrzeby społeczne i oczekiwania rynku pracy, stanowi z jednej strony ważną i prężną część rynku studiów wyższych, z drugiej zaś jest wielkim wyzwaniem w zakresie organizacji edukacji nowoczesnej i wysokojakościowej. Organizatorzy tej edukacji - uczelnie wyższe - ponoszą niezbywalną odpowiedzialność za jakość produktu określanego mianem studiów wyższych - I i II stopnia. Dbałość o rozwój studiów pedagogicznych - tak pod kątem zakresu (poszerzenie oferty), jak i podnoszenie jakości - nie może być realizowane jedynie na poziomie poszczególnych gremiów, ukierunkowana na wspólne definiowanie problemów, diagnozę sytuacji, opracowywanie prognoz i w końcu poszukiwanie skutecznych rozwiązań oraz sposobów ich wdrażania. Publikacja stanowi silny głos w tej dyskusji. Wielkim walorem pracy jest zawarcie w niej stanowisk wielu wybitnych polskich pedagogów. Opracowanie składa się z czterech komplementarnych części, których zakresy treściowe ujmują szerokie spektrum problematyki jakości edukacji wyższej w obszarze nauk pedagogicznych. z recenzji prof. dr hab. Tamary Zacharuk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15195.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Self-Regulated Learning Guide introduces K-12 teachers to the basics of self-regulation. Highly practical and supported by cutting-edge research, this book offers a variety of techniques for seamlessly infusing self-regulated learning principles into the classroom and for nurturing students’ motivation to strategize, reflect, and succeed. Featuring clear explanations of the psychology of self-regulation, these nine chapters provide teachers with core concepts, realistic case scenarios, reflection activities, and more to apply SRL concepts to classroom activities with confidence.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21805.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21804.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
The Psychology of Second Language Acquisition offers a systematic and accessible overview of the main psychological areas and theories in order to keep abreast of the ongoing paradigm shift. Readers will find succinct and up-to-date descriptions of a wide range of psycholinguistic and neuropsychological topics such as language and the brain; neuroimaging and other research methods in psycholinguistics and brain research; non-nativist approaches to language acquisition; explicit/implicit learning and memory, procedural/declarative knowledge, and the automatization of language skills; learner characteristics, age effects, and the critical period hypothesis; and the psychological basis of language learning in educational contexts.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18633.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18632.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research Series / editors Susan M. Gass, Alison Mackey)
Over the past decade, the focus of inquiry into the psychology of SLA has shifted from the analysis of various characteristics within individuals towards a greater consideration of individuals’ dynamic interactions with diverse contexts. This revisit of the bestselling The Psychology of the Language Learner reflects on these developments by challenging some of the assumptions upon which the original text was based, maintaining the familiar structure of the original, while situating the discussion within a very different theoretical framework. Written in a lively, accessible style, the book considers how the field has evolved and maintains a keen eye on the future, suggesting exciting new directions for the psychology of SLA. The Psychology of the Language Learner Revisited will appeal to students and researchers in a wide range of disciplines, including applied linguistics, second language acquisition, modern languages, and psychology.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18631.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18630.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scaffolding Language, Scaffolding Learning : Teaching Second Language Learners in the Mainstream Classroom / Pauline Gibbons. - Second Edition - Portsmouth : Heinemann, copyright 2015. - IX, [1], 165 stron : ilustacje ; 24 cm.
The bestselling Scaffolding Language, Scaffolding Learning helped tens of thousands of mainstream elementary teachers ensure that their ELL learners became full members of the school community with the language and content skills they needed for success. In the highly anticipated Second Edition, Pauline Gibbons updates her classic text with a multitude of practical ideas for the classroom, supported by the latest research in the field of ESL. With clear directions and classroom tested strategies for supporting students’ academic progress, Gibbons shows how the teaching of language can be integrated seamlessly with the teaching of content, and how academic achievement can be boosted without sacrificing our own vision of education to the dictates of knee-jerk accountability. Rich examples of classroom discourse illustrate exactly how the scaffolding process works, while activities to facilitate conversation and higher-level thinking put the latest research on second language learning into action.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17703.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Techniques and Principles in Language Teaching / Diane Larsen-Freeman, Marti Anderson. - Third edition - Oxford : Oxford University Press, 2019. - XIX, 252, [1] stron. : rysunki ; 23 cm.
NEW discussion on the political dimensions of language teaching; NEW digital technology chapter; NEW extended coverage of content-based and task-based approaches.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17691.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Offering a timely snapshot of current theory and research in the field of psychology in foreign language learning, this book is accessible to both specialists and non-specialists. Each chapter focuses on a different psychological construct and provides an overview of current thinking in the area drawing on insights from educational psychology.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18635.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18634.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
E-book
Książka
W koszyku
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 153-[154].
Jest to książka pomocnicza adresowana do nauczycieli klas początkowych, logopedów i pedagogów szkolnych oraz nauczycieli pracujących w świetlicach. Autorki świadomie zrezygnowały z uporządkowania tematycznego oraz podziału materiału do kolejnych klas. Przedstawione pomysły plastyczne i muzyczne ułatwią organizację zajęć w taki sposób, by edukacja muzyczna i plastyczna o charakterze twórczym była jednocześnie nauką i wypoczynkiem dla dzieci, stanowiąc krótkie sekwencje codziennych zajęć zintegrowanych świetlicowych lub kompensacyjno-korekcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.15.IV.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Copycats)
"Knowing me, Knowing You" provides a variety of photocopiable quizzes, questionnaires and other activities designed to develop effective learning strategies and enable teachers and students to find out more about themselves and each other.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9047 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9046.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10627.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching Young Learners. Teacher's Resource Book jest praktycznym zbiorem kilkudziesięciu oryginalnych piosenek, wyliczanek oraz gier i zabaw językowych przeznaczonym dla nauczycieli pracujących w przedszkolu i szkole podstawowej. Najważniejsze cechy: umożliwia dzieciom uczenie się języka metodą “zrozum i wykonaj” (Total Physical Response), co sprzyja efektywniejszej nauce; pokazuje krok po kroku jak wykorzystywać piosenki i zabawy w pracy z dziećmi oraz jak wplatać je w obowiązujący program nauczania; obejmuje szereg zadań pozwalających na ćwiczenie wszystkich sprawności językowych oraz wprowadzonego wcześniej słownictwa i gramatyki; zawiera wiele stron przeznaczonych do kopiowania; dla dzieci - seria kolorowych i przyjaznych dodatków Portfolio (Young Learners' Portfolio) 1, 2 i 3 na trzech różnych poziomach zaawansowania; Portfolio - ćwiczenie i utrwalanie wprowadzonego materiału, a także rozwijanie kreatywności i autonomii ucznia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17583.XXIV.14.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17582.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Książka
W koszyku
Książka stanowi podsumowanie pierwszego etapu realizacji projektu „Tworzenie i wdrażanie standardów edukacji kulturalnej w Polsce” prowadzonego w roku 2008 przez Fundację Polskiej Rady . Prezentujemy w niej rezultaty prac trzech zespołów merytorycznych, przygotowujących propozycje standardów w dziedzinie edukacji filmowej i teatralnej, wizualnej i muzycznej. Materiałów, które przedstawiono, nie można jednak traktować jako zbioru propozycji w pełni już ukształtowanych i przygotowanych do wdrożenia. Są one jedynie obszerną prezentacją kluczowych zagadnień z tego obszaru i zaproszeniem do dyskusji, którą należy skierować zarówno do środowisk akademickich i oświatowych, jak i przedstawicieli mediów, ośrodków i instytucji kultury, stowarzyszeń twórczych, a także innych osób i instytucji zainteresowanych ideą edukacji kulturalnej i artystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9929.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., także przy rozdz.
Ta książka - to z jednej strony doskonały podręcznik dla wszystkich kierunków pedagogicznych na wyższych uczelniach, zaś z drugiej -materiał do refleksji, przemyśleń i dyskusji dla nauczycieli. Jak pisze Autor we Wprowadzeniu: tematem tej książki ... jest kompetencja w zakresie dawania sobie rady z klasą. W książce zostały pokrótce przedstawione różne teorie pedagogiczne i zdefiniowane terminy, z którymi Czytelnik - obecny lub przyszły nauczyciel - musi być oswojony. Każdy rozdział kończy się ćwiczeniami, które stanowią dobry materiał dydaktyczny dla studentów, a dla nauczycieli - materiał do refleksji. Autor podaje wzory ankiet służące poznawaniu zespołów uczniowskich, prezentuje wyniki badań na temat systemów szkolnych, przedstawia również swoje refleksje na temat stanu polskiej oświaty i kierunków, jakimi - jego zdaniem - powinno podążać reformowanie systemu. Nie podsuwając gotowych recept, daje bogaty materiał do wniosków i przemyśleń. Ogromna bibliografia podpowiada Czytelnikowi lektury, z którymi, być może, chciałby się zapoznać. Autor jest jednym z najwybitniejszych polskich pedagogów; jest autorem kilkunastu książek i kilkudziesięciu artykułów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1963.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 636-662. Indeksy.
"Książka stanowi kolejną na naszym rynku propozycję zbiorowej, ale jednak odmiennej od dotychczasowych i zróżnicowanej analizy [zagadnień] współczesnej pedagogiki wczesnoszkolnej (...) pojawiają się tu zupełnie nieobecne w dotychczasowych publikacjach pola problemowe, które wyznaczają kierunek koniecznych poszukiwań czy rozstrzygnięć teoretycznych dla tej subdyscypliny pedagogicznej. Każdy z rozdziałów mógłby stanowić odrębna pozycję książkową. (...) [Książka] stanowi oryginalne i nowatorskie podejście do pedagogiki wczesnoszkolnej." (z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12010.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13153.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej