Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(26)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(14)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(10)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(23)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Zimbardo Philip G. (1933- )
(3)
Leary Mark
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Daniel Ewald
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Gawda Barbara
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Gut Renata
(1)
Hall Calvin S. (1909-1985)
(1)
Imielski Wojciech Jerzy (1979- )
(1)
Jakubik Andrzej (1938- )
(1)
Janowska Janina
(1)
Jarymowicz Maria (1942- )
(1)
Jaworski Romuald (1950- )
(1)
Johnson Robert L
(1)
Kosyrz Zdzisław
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Lammert Katherin
(1)
Lindzey Gardner
(1)
Martynowicz Emilia
(1)
Marx Sabine
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
McCann Vivian
(1)
Odachowska-Rogalska Ewa
(1)
Oleś Piotr (1955- )
(1)
Oleś Piotr K. (1955- )
(1)
Paluchowski Władysław Jacek (1947- )
(1)
Piegowska Maria
(1)
Rokeach Milton (1918-1988)
(1)
Różańska-Kowal Joanna
(1)
Tryjarska Barbara
(1)
Weigang Silke
(1)
Wiklin-Day Aleksandra
(1)
Wojciechowski Aleksander
(1)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(1)
Wojciszke Bogdan
(1)
Wójcik Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Odbiorca
Psycholodzy
(1)
Temat
OSOBOWOŚĆ
(21)
Osobowość
(5)
UCZUCIA
(4)
CHOROBY PSYCHICZNE
(3)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(3)
SAMOPOZNANIE
(3)
TESTY PSYCHOLOGICZNE
(3)
MOTYWACJA
(2)
PODMIOTOWOŚĆ
(2)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(2)
PRACA
(2)
PSYCHOLOGIA KLINICZNA
(2)
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
(1)
Choroby psychiczne
(1)
DIAGNOZA
(1)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
DZIECKO
(1)
Dogmatyzm (psychologia)
(1)
Dziecko
(1)
HIGIENA PSYCHICZNA
(1)
INTELIGENCJA EMOCJONALNA
(1)
KONFLIKT
(1)
Kierowanie pojazdami
(1)
LĘK
(1)
MIŁOŚĆ
(1)
MYŚLENIE
(1)
Metodologia
(1)
Motywacja
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NAŁÓG
(1)
NEUROPSYCHOLOGIA
(1)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(1)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(1)
NIENAWIŚĆ
(1)
PAMIĘĆ
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POSTAWY
(1)
POZNANIE
(1)
PRZEMOC
(1)
PRZYWIĄZANIE (psychol.)
(1)
PSYCHOFIZYKA
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
PSYCHOLOGIA PASTORALNA
(1)
PSYCHOPATOLOGIA
(1)
Pamięć
(1)
Poznanie
(1)
Psychofizyka
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychopatologia
(1)
RELIGIJNOŚĆ
(1)
RODZINA
(1)
Ryzyko
(1)
SPOSTRZEGANIE
(1)
STRES
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stres
(1)
System przekonań
(1)
TRENING GRUPOWY (psychol.)
(1)
Teoria
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
UCZNIOWIE
(1)
UKŁAD NERWOWY
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WIĘŹ RODZINNA
(1)
WRAŻENIA
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
WYCHOWAWSTWO
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Wrażenia
(1)
ZACHOWANIE
(1)
ZACHOWANIE PROSPOŁECZNE
(1)
Zachowanie
(1)
ŚWIADOMOŚĆ
(1)
Świadomość
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
osobowość
(8)
psychologia
(7)
zaburzenia osobowości
(4)
terapia
(3)
badanie
(2)
depresja
(2)
emocje
(2)
kompetencje pracownicze
(2)
psychologia osobowości
(2)
psychopatologia
(2)
schizofrenia
(2)
teoria
(2)
testy psychologiczne
(2)
testy rekrutacyjne
(2)
zaburzenia psychiczne
(2)
agresja
(1)
anoreksja
(1)
badania psychologiczne
(1)
biopsychologia
(1)
bulimia
(1)
czyn karalny
(1)
dogamtyzm
(1)
dojrzałość
(1)
dorosłość
(1)
fobia
(1)
higiena psychiczna
(1)
historia
(1)
kryzys wieku średnego
(1)
lęk
(1)
miłość
(1)
moralność
(1)
motywacja
(1)
myślenie
(1)
mądrość
(1)
młodzież
(1)
nerwica
(1)
nieletni
(1)
nienawiść
(1)
parentyfikacja
(1)
podmiotowość
(1)
procesy poznawcze
(1)
przekonanie
(1)
przemoc w rodzinie
(1)
przestępczość nieletnich
(1)
przywiązanie
(1)
psychiatria
(1)
psychologia rozwojowa
(1)
psychologia społeczna
(1)
psychologia zdrowia
(1)
psychoza
(1)
rodzina
(1)
rodzina niepełna
(1)
rozwód
(1)
ruch drogowy
(1)
ryzyko
(1)
samokontrola
(1)
samoświadomość
(1)
satysfakcja życiowa
(1)
separacja
(1)
spostrzeganie
(1)
starość
(1)
system przekonań
(1)
temperament
(1)
terapia małżeńska
(1)
tożsamość
(1)
uczenie się
(1)
uzależnienie
(1)
więź emocjonalna
(1)
więź rodzinna
(1)
wrażenia
(1)
zaburzenia afektywne
(1)
zaburzenia odżywiania
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
zachowania antyspołeczne
(1)
zachowania prospołeczne
(1)
śmierć
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 319-341. Indeksy.
Podręcznik poświęcony psychologii rozwojowej dorosłych przedstawia całościowe ujęcie tematyki dotyczącej zmian w funkcjonowaniu człowieka w okresie dorosłości. Główne jego cele to: ukazanie dorosłości jako czasu dynamicznych przemian, które zależą nie tylko od czynników zewnętrznych, ale w większym stopniu od aktywności własnej, przekazanie współczesnego stanu wiedzy z zakresu psychologii biegu życia dorosłego, przedstawienie zagadnień tradycyjnie interpretowanych na gruncie psychologii rozwojowej pod kątem ich rozumienia na podstawie temporalnie zorientowanej psychologii osobowości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11174.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12210.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Bibliogr. s. 192-207. Indeksy
Gdzie znajdują się źródła ludzkiej podmiotowości? Co sprzyja osiąganiu samoświadomości i samokontroli? Autorka przybliża zagadnienia związane ze zdolnością człowieka do wglądu w siebie oraz do uwzględniania w myśleniu i działaniu racji moralnych. Ułatwia rozumienie przesłanek własnych zachowań, zwłaszcza w relacjach z innymi ludźmi. Pokazuje, że podmiotowość kształtuje się przez całe życie, osiągając mniejszy lub większy stopień dojrzałości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7794.III.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8801.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umysł otwarty i zamknięty / Milton Rokeach ; przełożył Aleksander Wojciechowski. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. - XIII, [1], 404, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 22 cm.
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
Bibliografia na stronach 396-[405].
Milton Rokeach jest badaczem znanym polskim Czytelnikom głównie z dociekań na temat struktury systemu wartości. Umysł otwarty i zamknięty to praca, w której badacz podsumowuje 9 lat studiów nad naturą systemu przekonań oraz istotą dogmatyzmu. Badania Rokeacha dotyczą struktury, nie zaś treści przekonań, co pozwala odnieść jego hipotezy także do współcześnie występujących zjawisk, takich jak podatność na populizm, uprzedzenia czy „wyznaniowe” zniekształcanie osiągnięć nauki. Prowadząc badania wśród osób myślących w sposób dogmatyczny, Rokeach zadaje pytania: „Co takiego ci ludzie ściśle rzecz biorąc robią i mówią, że sprawiają wrażenie, jakoby byli zamknięci w trybie kształtowania swoich myśli i przekonań? Czyżby byli oni autorytarni? Nietolerancyjni? O jakiego typu cechy ich systemu przekonań może tutaj chodzić? Czy są one swoistą cechą konkretnego punktu widzenia, czy też można je przełożyć także na pozostałe rodzaje światopoglądów? Czy da się te właściwości w jakikolwiek sposób zmierzyć?”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18043.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Znacząca pozycja w polskim piśmiennictwie psychologicznym i psychiatrycznym. Przedstawia charakterystykę podstawowych typów zaburzeń osobowości w aspekcie ich genezy (w tym najnowsze dane na temat etiologii owych zaburzeń), patomechanizmu ich powstawania, obrazu klinicznego, sposobu manifestowania się i dynamiki. Przedstawia też współcześnie obowiązujące kryteria diagnostyczne zaburzeń osobowości. Może być pomocna w opracowywaniu programów profilaktycznych zabezpieczających zdrowie psychiczne i prawidłowy rozwój osobowości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7834.III.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8859.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Psychology : core concepts, 2009
Bibliografia strony: 256-275. Indeks.
Psychologia osobowości to prezentacja kolejnych trzech ważnych obszarów psychologii: teorii osobowości, zaburzeń psychicznych i ich terapii. Autorzy, przedstawiając kilka teoretycznych ujęć osobowości pokazują, że niektóre teorie kładą większy nacisk na naturę, inne na wychowanie lub są lepiej dostosowane do rozwiązywania określonych problemów. Zgłębiając osobowość, zaczęli od przeglądu czynników, które wszystkich nas ukształtowały. Autorzy przeanalizowali również sposób definiowania zaburzeń psychicznych i przedstawili sposoby ich diagnozy. Pokazali także, w jaki sposób oddziaływania terapeutyczne podlegają wpływom historii i kultury. Ponadto przyjrzeli się medycznym formom leczenia zaburzeń psychicznych, w tym farmakoterapii, hospitalizacji, psychochirurgii oraz terapii wstrząsowej. Pomagają czytelnikowi spojrzeć krytycznie na nierozstrzygnięty dylemat w obszarze terapii: leki czy psychoterapia? oraz stwarzający podziały problem ograniczania terapii do technik o potwierdzonej skuteczności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1002.III.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.1001.III.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.1000.III.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.989.III.1 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 155-173.
W niniejszej książce zaprezentowano autorską koncepcję skryptów emocjonalnych oraz ich opisu. Opierając się na najnowszej literaturze przedmiotu, autorka opracowała oryginalny program badawczy, który koncentruje się na analizie skryptów trzech głównych emocji złożonych: miłości, nienawiści i lęku. Głównych w tym sensie, iż w odniesieniu do przeżywania tych właśnie emocji złożonych (uczuć) przez osoby psychopatyczne toczy się największa dyskusja w literaturze przedmiotu. Szczególnie obiecujący wyniki przynoszą badania interdyscyplinarne analizujące mechanizmy uwagowe, pamięciowe i afektywne na podstawie różnorodnego materiału, często w kontekście neurobiologicznym. Analiza języka emocjonalnego pozwoliła na opracowanie modelu skryptów emocji złożonych u osób z antyspołeczną osobowością, którego prezentacja kończy tę książkę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12472.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Osobowość wychowawcy / Zdzisław Kosyrz. - Wyd. 3 rozsz. i popr. - Warszawa : Agencja Wydawnicza CB, 1997. - 266, [2] ; 20 cm.
Głównym celem publikacji jest rozszerzenie ożywienia działalności wychowawczej, zaktywizowanie całej kadry nauczycieli i wychowawców w tej dziedzinie, wytrącenie z chwilowego zastygłego stanu. Podjęto próbę zaprezentowania pedagogicznego sposobu widzenia spraw związanych z rozwojem i doskonaleniem osobowości wychowawcy. Praca składa się z 10 rozdziałów i każdy z nich stanowi odrębną całość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2279.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 275-278.
Autorki dzielą się 12-letnim doświadczeniem nabytym w pracy trenerskiej i doradczej. W czasach przesiąkniętych duchem liberalizmu i indywidualizmu istnieje zapotrzebowanie na specyficzne osobiste zdolności i umiejętności oraz optymalne sposoby ich wykorzystywania. Zwiększa się osobista odpowiedzialność za wybór ścieżki życia i kariery. Coraz większe znaczenie na rynku ma świadomość własnych mocnych stron, samego siebie, swoich wartości i potrzeb. Trzy części książki są poświęcone kolejno działaniu, myśleniu i odczuwaniu. Każda z nich, jak i wszystkie razem, służą odkrywaniu samego siebie. A to w jakim celu? Żeby lepiej siebie rozumieć, aktywnie wykorzystywać swoje mocne strony, żyć świadomie zmierzając ku pełni życia, dostrzegać wartość tego, co indywidualne i głębiej czuć to, co wspólne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8753.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzenia osobowości / Andrzej Jakubik. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 1999. - 274, [1] s. ; 21 cm.
Dział "Psychiatria, neurologia".
Bibliogr. Indeks.
To doskonały podręcznik monograficzny, niezbędny dla studentów medycyny i psychologii. Obszerne i oryginalne ujęcie jednego z najbardziej spornych zagadnień współczesnej psychopatologii sprawia, że książka może być również interesującą lekturą dla psychiatrów, psychologów klinicznych, lekarzy rodzinnych, a także socjologów i prawników. Obecne, trzecie już wydanie zostało uaktualnione i rozszerzone, głównie w części poświęconej systemowemu ujęciu zaburzeń osobowości, stanowiącemu pionierski, teoretyczny i praktyczny dorobek własny autora w zakresie tej problematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1277.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na skrzydełku.
Bibliogr. przy częściach. Indeks.
Autorzy przedstawiają zależności między naszymi więziami i relacjami rodzinnymi w okresie dzieciństwa, ze szczególnym uwzględnieniem bliskości, a funkcjonowaniem emocjonalnym człowieka dorosłego. Omawiają warunki tworzenia ufnej więzi z innymi ludźmi, trudności separacyjne okresu dorastania, tworzenie bliskiej relacji wolnej od lęku w małżeństwie i możliwość odbudowania zerwanej więzi w trakcie terapii pary. Ponadto rozważane są różne aspekty bliskości, odrzucenia i uwikłania w rodzinach osób z rozpoznaniem anoreksji, schizofrenii i tendencjami narcystycznymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12218.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13336.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ta jest już drugim wydaniem książki o tym samym tytule z 2004 roku. Problematyka tej pracy skupia się wokół zagadnień wysiłków dążenia do harmonii, stanowiącej istotny wskaźnik dojrzałości osobowej i religijnej. Główny problem badawczy można sformułować w następujący sposób: Jakie są podstawowe wymiary psychologiczne harmonii wewnętrznej i zewnętrznej u człowieka? Droga do harmonii prowadzi przez konflikty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5256.III.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6498.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka adresowana jest do osób zainteresowanych własnym rozwojem, zwłaszcza gdy celem ich pracy jest pomaganie w rozwoju innym, a więc do kadry akademickiej kształcącej przyszłych pedagogów, do nauczycieli wszystkich typów szkół, wychowawców, psychologów i rodziców. porusza takie zagadnienia jak - Psychologia humanistyczna jako podstawa praktyki pedagogicznej - Samoaktualizacja jako kryterium zdrowia psychicznego - Uwarunkowania efektywności procesu wychowania - Trening interpersonalny jako metoda stymulująca proces samoaktualizacji - Eksperymentalne badania wpływu treningu interpersonalnego na poziom samoaktualizacji studentów. Celem tej pracy jest pomoc studentom kierunków pedagogicznych oraz pracującym już w zawodzie nauczycielom we właściwym rozumieniu celów wychowania, rozumieniu uwarunkowań konstruktywnych procesów interakcyjnych oraz w doskonaleniu ich umiejętności psychopedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2774.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4924.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Beck Info Biznes)
Do ksiązki dołączona jest płyta CD o sygnaturze CD. 264 CZYT.
Testy rekrutacyjne - 40 gotowych narzędzi do wykorzystania przez pracodawców! Prezentacje i scenki, testy językowe i zadania kalkulacyjne - dzięki tym testom w kilka minut sprawdzisz „na żywo", co naprawdę potrafią kandydaci. Arkusz oceny załączony do każdego testu pomoże ci sporządzić kompletne notatki, dotyczące zachowania i umiejętności wszystkich kandydatów, abyś mógł znaleźć dokładnie takiego pracownika, jakiego potrzebujesz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10997.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Książka zawiera popularny opis najczęściej spotykanych chorób i dysfunkcji psychicznych widzianych z perspektywy psychologa praktyka. Autor przedstawia istotę i naturę między innymi takich zaburzeń, jak: psychozy, zaburzenia nastroju, nerwice i inne zaburzenia lękowe, zaburzenia osobowości i zachowania, uzależnienia, zaburzenia o podłożu organicznym, nieprawidłowości w funkcjonowaniu osób zdrowych psychicznie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10994.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11959.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Książka składa się z trzech części, z których pierwsza omawia wartości i relacje społeczne (podmiotowość osoby, inteligencja emocjonalna, relacje psychologiczne oraz zachowania osób w sytuacji pokrzywdzenia, a także postawy polskich kobiet wobec mężczyzn z uwagi na zmianę ról społecznych). Druga część pracy – Neuropsychologia – zawiera artykuły dotyczące mechanizmów świadomości wzrokowej, specjalizacji półkul mózgowych w zakresie procesów emocjonalnych oraz neuropsychologiczną terapię zaburzeń językowych. W książce omówiono także trzy rodzaje zachowań dysfunkcjonalnych, w tym mobbing, ADHD oraz przestępczość na tle seksualnym. Pozycja skierowana jest do szerokiego grona Czytelników, profesjonalistów w zakresie nauk społecznych, a także do studentów psychologii i kierunków pokrewnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9140.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z Psychologii ; t. 7.)
Bibliogr. s. 193-223 i przy rozdz. Indeks.
Diagnozowanie i wydawanie opartych na diagnozach zaleceń jest -bodaj czy nie najważniejszym - elementem pracy psychologów wielu specjalności. Co jest przedmiotem diagnozowania psychologicznego? Jakie są relacje między pomiarem a testowaniem? Jakie są związki między diagnozowaniem a metodologią badań ilościowych i jakościowych? Jak życie weryfikuje diagnozy psychologiczne? Jaka jest relacja między diagnozowaniem a wyjaśnianiem i prognozowaniem? Czy i jakie istnieją związki między diagnozą a terapią? Na czym polega charakterystyczny dla psychologii rodzaj wyjaśniania - interpretacja? Jakie możliwości stają przed psychologiem, gdy podejmuje interwencję? Jakie diagnozowanie może sprawiać trudności emocjonalne i diagnoście, i osobie badanej? Jakie problemy etyczne wiążą się z diagnozowaniem? Czy i jak diagnozowania można się nauczyć? Tym właśnie zagadnieniom poświęcona jest ta książka. Jest ona autorską propozycją uporządkowania różnych podejść, stanowisk i tradycji odnoszących się do diagnozowania ludzi. Struktura, przystępny język oraz prezentacja przykładów praktycznych czyni z książki atrakcyjny podręcznik. Jest to monografia adresowana głównie do psychologów i studentów psychologii, jednak powinna zainteresować także wszystkich tych, którzy praktycznie korzystają z diagnoz psychologicznych, także studentów socjologii i pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5573.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.264 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia Indeksy
Ważnym celem podręcznika jest przekazywanie wiedzy o naukowych podstawach rozumowania psychologicznego. Kiedy studenci zadają nam pytania na tematy, które ich ciekawią, mają najczęściej już jakąś wiedzę, opartą na informacjach popularnonaukowych przekazywanych w środkach masowego przekazu. Część tych informacji jest adekwatna, jednak studenci nie za bardzo wiedzą, co z nią zrobić. Jak mają się nauczyć interpretowania i oceniania treści, które przekazują media? Jak mogą się stać bardziej świadomymi konsumentami zalewu cytowanych badań naukowych i ankietowych? Jak mogą oceniać wiarygodność źródeł? Stawiając odpór "wiarygodnym badaniom", dostarczamy studentom naukowych narzędzi, umożliwiających krytyczną analizę otaczających ich informacji oraz formułowanie uogólnień adekwatnych do celów i metod badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1203.III.1 [Wypożyczalnia B], 28.III.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 203-208.
Dotychczasowe badania nad zachowaniami pro i antyspołecznymi prowadzone były dwutorowo i niezależnie od siebie, na różnych grupach badanych. Stanowiło to nadmierne uproszczenie tej problematyki, wskazując, że jedni zachowują się dobrze, a inni-źle. W rzeczywistości naszych zachowań nie można tak prosto klasyfikować. Uspołecznienie stanowi bowiem kontinuum, na krańcach którego znajdują się jednostki prospołeczne i antyspołeczne, a pomiędzy nimi osoby zachowujące się zarówno prospołecznie, jak i antyspołecznie. Takie właśnie ujęcie, ujawniające zarówno deficyty, jak i zasoby badanych adolescentów proponuję w książce. Umożliwia ono nie tylko dokładną diagnozę zjawiska przestępczości nieletnich, ale także formułowanie działań profilaktycznych i resocjalizacyjnych, które powinny opierać się na wiedzy o pozytywnych cechach i zachowaniach badanych. Część teoretyczna pracy przybliża prawne rozumienie pojęcia nieletni, zawiera także istoty zachowań prospołecznych i antyspołecznych oraz przegląd podstawowych teorii i badań poświęconych motywacji zachowań prospołecznych i antyspołecznych adolescentów. Część empiryczna zawiera charakterystykę motywacji zachowań prospołecznych i antyspołecznych nieletnich na tle uczniów ze szkół średnich i wolontariuszy ze względu na podstawowe cechy procesu motywacyjnego – kierunek i natężenie motywacji, a także analizę osobowościowych, środowiskowych i sytuacyjnych czynników motywacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8935 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9115.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10501.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej