Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(160)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(160)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(6)
Proza
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(1)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(136)
dostępne
(54)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(28)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(39)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(138)
Autor
Cruz Christopher sol
(23)
Herrera Mario
(23)
Ochmański Marian (1936- )
(6)
Ansel Linnette
(4)
Broomhead Lisa
(4)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(4)
Szuścik Urszula
(4)
Michałowski Bartosz
(3)
Musiol Mady
(3)
Simmons Naomi
(3)
Villarroel Magaly
(3)
Bright Catherine
(2)
Cęcelek Grażyna
(2)
Daszykowska Jadwiga
(2)
Erocak Linnette Ansel
(2)
Farrell Thomas S. C. (Thomas Sylvester Charles)
(2)
Grzesiak Jan (1946- )
(2)
Głowala Agnieszka
(2)
Jankiewicz Eugeniusz (1947- )
(2)
Kacprzak Lech
(2)
Korczyński Stanisław
(2)
Mourão Sandie
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Przybyła Ewa
(2)
Tomaszewska Liliana
(2)
Wiśniewska Ewa (pedagog)
(2)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna
(1)
Altamirano Annie
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bielski Janusz (1924-1996)
(1)
Biffle Chris
(1)
Bochenek Anna (pedagog)
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bogusławska Joanna
(1)
Brodzik Agnieszka
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Całek Anna
(1)
Chmielarz Wojciech (1984- )
(1)
Cieśleńska Beata
(1)
Cooper Jewell E
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czyżewska Urszula
(1)
Derenowski Marek
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Dyson Leone
(1)
Edwards Clifford H
(1)
Elliott John (1938- )
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Ferlazzo Larry
(1)
Fidelus Anna
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Hagger Hazel
(1)
Harmer Jeremy (1947- )
(1)
He Ye
(1)
Herbst Mikołaj (1973- )
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Hodan Bohuslav (1931- )
(1)
Horyń Wojciech
(1)
Hughes Arthur 1941-
(1)
Hull-Sypnieski Katie 1974-
(1)
Iwanicki Józef (1902-1995)
(1)
Iwanicki Józef (1902-1995). Dedukcja naturalna i logistyczna
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jakubowska Hanna
(1)
Janowska Janina
(1)
Jewell Lisa (1968- )
(1)
Jiménez Raya Manuel
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Kasperek Katarzyna
(1)
Kałuszyński Maciej
(1)
King Gail (1949- )
(1)
King Stephen (1947- )
(1)
Komar Witold
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Konieczny Grażyna
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kosiba Grażyna
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kowalewska Anna (pedagog)
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Krzemień Grażyna (medycyna)
(1)
Kubińska Zofia (1950- )
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Levin Barbara B
(1)
Lewandowski Marek (1957- )
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Liwo Helena
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Machałek Małgorzata
(1)
Maciejewski Jan (1954- )
(1)
Madej Bartłomiej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(90)
2000 - 2009
(45)
1990 - 1999
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(139)
Wielka Brytania
(12)
Anglia
(3)
Nowy Jork (stan) (USA)
(3)
Stany Zjednoczone
(2)
Kalifornia (USA)
(1)
Niemcy
(1)
Wirginia (USA)
(1)
Kanada
(1)
Język
polski
(112)
angielski
(49)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Pedagodzy
(3)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Dorośli
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Uczelnie medyczne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
NAUCZYCIELE
(53)
JĘZYK ANGIELSKI
(45)
Nauczyciele
(17)
UCZNIOWIE
(14)
NAUCZANIE
(11)
Nauczanie języków obcych
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(7)
NAUCZYCIELE AKADEMICCY
(7)
Nauczyciele języka angielskiego
(6)
SZKOLNICTWO
(6)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(5)
Nauczanie
(5)
PEDAGOGIKA
(5)
Uczniowie
(5)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(4)
JĘZYKI
(4)
Metody nauczania
(4)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(4)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(4)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(4)
DZIECKO
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele języków
(3)
POSTAWY
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(3)
Dziecko zdolne
(2)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
Kreatywność
(2)
NAUCZYCIELE JĘZYKÓW
(2)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele muzyki
(2)
OŚWIATA
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(2)
Studenci
(2)
Szkoły
(2)
UCZENIE SIĘ
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
AIDS
(1)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
AUTODESTRUKTYWNOŚĆ
(1)
AUTORYTET
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
BÓG
(1)
CHOROBY PRZENOSZONE DROGĄ PŁCIOWĄ
(1)
COVID-19
(1)
CZAS WOLNY OD PRACY UCZNIA
(1)
CZYTANIE
(1)
DUCHOWIEŃSTWO KATOLICKIE
(1)
DYSCYPLINA SZKOLNA
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Emisja głosu
(1)
English language
(1)
Etyka
(1)
FILOLOGIA ANGIELSKA
(1)
FILOZOFIA
(1)
FILOZOFIA CHRZEŚCIJAŃSKA
(1)
Filozofia
(1)
Fortepian
(1)
Forum internetowe
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY SPORTOWE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
HIV
(1)
HUMANIZM (postawa)
(1)
Higiena szkolna
(1)
Historia
(1)
INNOWACJE
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
IWANICKI, JÓZEF
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język angielski
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
LITERATURA AMERYKAŃSKA
(1)
LOGIKA
(1)
METAFIZYKA
(1)
MNIEJSZOŚCI NARODOWE
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
2001-0
(6)
1989-
(3)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Francja
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Mokotów (Warszawa ; część miasta)
(1)
Oklahoma (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Teksas (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Gatunek
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(48)
Praca zbiorowa
(8)
Opracowanie
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Powieść
(4)
Kryminał
(2)
Thriller
(2)
Horror
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele autobiograficzne
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Językoznawstwo
(9)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
teaching
(39)
primary school education
(30)
nauczyciel
(24)
English language
(17)
teacher's book
(12)
szkoła
(10)
pre-school education
(9)
dzieci
(8)
edukacja wczesnoszkolna
(8)
uczeń
(8)
nauczanie
(7)
nauczyciele
(7)
wychowanie fizyczne
(6)
beletrystyka
(5)
edukacja
(5)
study and teaching
(5)
primary school
(4)
teacher
(4)
English teacher
(3)
United States
(3)
foreign speakers
(3)
language teacher
(3)
pedagogika
(3)
relacja nauczyciel-uczeń
(3)
specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
training
(3)
uczenie się
(3)
uczniowie
(3)
wychowanie
(3)
ELT
(2)
awans zawodowy
(2)
cultural competence
(2)
dokształcanie
(2)
education
(2)
edukacja zdalna
(2)
język obcy
(2)
kompetencje zawodowe
(2)
kryminał
(2)
kształcenie ustawiczne
(2)
learning
(2)
multicultural education
(2)
młodzież
(2)
nauczyciel akademicki
(2)
niepełnosprawność intelektualna
(2)
niepowodzenia szkolne
(2)
osobowość
(2)
pandemia
(2)
praktyka pedagogiczna
(2)
psychologia
(2)
rodzina
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
teacher education
(2)
teachers
(2)
thriller
(2)
ADHD
(1)
American literature
(1)
Foreign speakers
(1)
Study and teaching
(1)
ability testing
(1)
adult education
(1)
aksjologia
(1)
aktywność
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aktywność ruchowa
(1)
aktywność twórcza
(1)
animacja czasu wolnego
(1)
arteterapia
(1)
autonomia
(1)
autyzm
(1)
biblioterapia
(1)
budżet
(1)
choroba przewlekła
(1)
cultural studies
(1)
czytanie
(1)
discourse
(1)
doskonalenie zawodowe
(1)
drama
(1)
dydaktyka
(1)
dyscyplina
(1)
dyscyplina szkolna
(1)
dysfunkcja słuchu
(1)
dysleksja
(1)
dziecko zdolne
(1)
e-learning
(1)
edukacja dzieci
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja kreatywna
(1)
edukacja matematyczna
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja muzyczna
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
edukacja środowiskowa
(1)
edukator zdrowia
(1)
efektywność
(1)
emisja głosu
(1)
english culture
(1)
event
(1)
filozofia
(1)
filozofia edukacji
(1)
161 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Jossey-Bass teacher)
"Grades 4-12"--Cover.
Includes bibliographical references (p. 293-312) and index.
The number of English language learners in U.S. schools isprojected to grow to twenty-five percent by 2025. Most teachershave English learners in their classrooms, from kindergartenthrough college. The ESL/ELL Teacher?s Survival Guide offerseducators practical strategies for setting up an ESL-friendlyclassroom, motivating and interacting with students, communicatingwith parents of English learners, and navigating the challengesinherent in teaching ESL students. Provides research-based instructional techniques which haveproven effective with English learners at all proficiencylevels Offers thematic units complete with reproducible forms andworksheets, sample lesson plans, and sample studentassignments The books ESL lessons connect to core standards and technology applications
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17687.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi zbiór artykułów ukazujących dokonujące się w ostatnich latach przemiany w systemie polskiej edukacji oraz rolę nauczyciela w procesie zaistniałych zmian. Jest ona przeznaczona dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich oraz nauczycieli pragnących wzbogacić swą wiedzę o współczesnej szkole i kompetencjach zawodowych pedagoga.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3825.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowym celem badań do publikacji było ustalenie jaką wiedzą o reformie dysponują nauczyciele, jaki mają wobec reformy stosunek emocjonalny i wreszcie czy są gotowi uczestniczyć w jej realizacji. W badaniach uwzględniono wskaźniki dotyczące kariery zawodowej nauczycieli oraz położenia społeczno-ekonomicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1283 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2550.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja odnosi się do zaiteresowań autora problematyką związaną z agresywnym zachowaniem się uczniów w środowisku szkolnym oraz możliwościami przeciwdziałania lub zapobiegania temu zjawisku przez nauczycieli. Głównym celem pracy było ustalenie wpływu pedagogicznych kompetencji komunikacyjnych nauczycieli na poprawienie zachowania sie uczniów w środowisku szkolym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5065.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The outsider.
Bestialska zbrodnia. Śledztwo pełne znaków zapytania. Stephen King, znajdujący się w szczególnie owocnym okresie twórczości, przedstawia jedną ze swoich najbardziej niepokojących i wciągających opowieści. W parku miejskim znalezione zostaje zmasakrowane ciało jedenastoletniego chłopca. Naoczni świadkowie i odciski palców nie pozostawiają wątpliwości: sprawcą zbrodni jest jeden z najbardziej lubianych obywateli Flint City. To Terry Maitland, trener drużyn młodzieżowych, nauczyciel angielskiego, mąż i ojciec dwóch córek. Detektyw Ralph Anderson, którego syna Maitland kiedyś trenował, nakazuje przeprowadzić natychmiastowe aresztowanie w świetle jupiterów. Maitland ma wprawdzie alibi, ale Anderson i prokurator okręgowy wkrótce zdobywają kolejny niezbity dowód: ślady DNA. Sprawa wydaje się oczywista. Kiedy w toku śledztwa zaczynają wychodzić na jaw przerażające szczegóły, porywająca opowieść Kinga wchodzi na wyższe obroty, napięcie narasta, aż staje się niemal nie do zniesienia. Terry Maitland na pozór jest miłym człowiekiem, ale czy ma drugie oblicze? Odpowiedź szokuje - tak jak szokować potrafi tylko Stephen King.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18316.XXVIII.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cultural competence : a primer for educators / Jean Molue. - 2nd ed. - [Belmont, Calif.] : Wadsworth Cengage Learning, 2012. - XVI, 367 s. : il. ; 24 cm.
"Cultural competence: a primer for educators" shows you the basics of multicultural education strategies in a short, easy-to-use education textbook. The author also offers insights into the psycho-social dimensions of teaching culturally diverse populations. Thorough yet concise, this is the guide you'll need to ensure that you emphasize the importance of diversity in your classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13422.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Zaburzenia żywienia oraz okaleczanie się często ze sobą współwystępują. Budzą lęk i niezrozumienie otoczenia, stanowiąc tym samym wyzwanie dla profesjonalistów zajmujących się pomaganiem. Tymczasem dla młodych ludzi zachowania te bywają drogą do realizacji ważnych potrzeb. Wzmacniają poczucie własnej wartości, bywają sposobem kontrolowania własnego życia lub strategią radzenia sobie z silnymi emocjami, które towarzyszą kryzysowi tożsamości okresu dorastania. Autorzy adresują książkę przede wszystkim do osób, które pozostają w kontakcie z młodzieżą i czują się odpowiedzialne za wspieranie prawidłowego jej rozwoju. Kierują ją do wychowawców, nauczycieli i opiekunów szkół, internatów, szpitali, świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Osoby te często jako pierwsze odbierają sygnały o autodestruktywnych tendencjach wychowanków. Z odpowiednią wiedzą mogą stać się nieocenionym źródłem wsparcia emocjonalnego i informacyjnego, przeciwdziałać pogłębianiu problemu, budzić motywację do korzystania z profesjonalnej pomocy oraz inicjować działania profilaktyczne wśród kolegów osób dotkniętych problemem autodestruktywności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8696.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10155.III.9 [Czytelnia B], 10156.III.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Timesaver for English Teachers / compiled by Camilla Punja, Cheryl Pelteret. - Reprinted in 2020. - [London] : Scholastic Ltd., copyright 1992. - 96 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Classroom Photocopiable Timesavers)
Teachers on busy intensive courses have an insatiable demand for templates (maps, menus, etc) around which they can base a lesson. Equally true is the fact that they don't have time to create these themselves. It was this need that led to our first (and still best selling!)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21362.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Głównym problemem rozważań ujętych w niniejszym tomie jest systemowe podejście do edukacji, której podstawowym założeniem, zgodnie z dokonaną zmianą, jest pomoc człowiekowi z poznawaniu siebie, świata i związku ze światem, czyli edukacja dla rozwoju. Książka stanowi interesujący wkład naukowców w debatę o stanie polskiej oświaty wraz z narzuconymi w niej przez MEN zmianami, które dotyczą nie tylko określonej koncepcji psychologicznej dziecka, ale i psychospołecznej kondycji nauczyciela, rodziców oraz uwarunkowań środowiskowych edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. (ze Wstepu i recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12018.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13161.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowej konferencji naukowej w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą, 19-21 maja 1997 r.
Materiały zawarte w książce mają na celu zwiększenie zainteresowania nauczycieli akademickich i studentów problematyką pedagogiczną i zwiększy skuteczność oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych. Całość podzielona została na trzy części: I Z zagadnień kształcenia nauczycieli - problemy ogólne, II Wybrane problemy psychologiczno-pedagogiczne w kształceniu i w pracy nauczycieli-wychowawców, III Nauczyciel i rodzice wobec zagrożeń społecznych dzieci. Zaletą większości opracowań zawartych w publikacji jest ich aktualność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8236.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Rozważania podjęte przez autorów w publikacji stanowią autorskie podejście do wybranych aspektów diagnozy edukacyjnej w zakresie wczesnego rozwoju dziecka oraz praktyki wczesnej edukacji. Przedstawione propozycje tematyczne zawierają zagadnienia wczesnej diagnozy rozwojowej, zabawy jako propozycji wspierającej rozwój dziecka a także tematy z obszaru związanego z kreatywnością nauczyciela jako niezbędnej kompetencji w pracy z uczniem. Podjęte tematy są jedynie próbą zwrócenia uwagi na wciąż istotne aspekty w realizacji podmiotowej roli ucznia, a także w projektowaniu i zarządzaniu różnorodnością w przestrzeni edukacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18522.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1336 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 203-210. Indeksy.
Niniejsza książka jest próbą teoretycznego podjęcia zagadnienia wykluczania i przedstawienia z perspektywy filozoficznej czterech problemów, jakie zarysowują się czy wręcz narzucają w trakcie lektury Wykluczania autorstwa Zbigniewa Kwiecińskiego. Kończąc wprowadzenie do książki raportu z badań longitudinalnych dotyczących wykluczania uczniów z dostępu kultury symbolicznej toruński socjolog edukacji napisał: Pozostaje ona [ta książka przyp. P. K.] raportem z badań empirycznych, w którym świadomie nie podejmuję szeregu cisnących się pytań teoretycznych, ideologicznych i praktycznych o źródła nierówności społecznych pośredniczonych poprzez szkolnictwo, o ocenę ich funkcjonalności czy niesprawiedliwości, o możliwości powszechnego wyrównywania szans dostępu do kultury symbolicznej z udziałem edukacjidostępnej przez całe życie *1.Następnie, w ostatnim zdaniu wprowadzenia, autor zwrócił się z wyraźnym apelem do czytelników: Niechże ten raport pozostanie źródłem dla dyskusji i stawiania pytań bardziej, niż gotową na nie odpowiedzią *2 .W niniejszej książce zatytułowanej Wykluczanie jako problem filozofii edukacji autor podejmuje dyskusję na ten temat i stawia kilka istotnych z filozoficznego punktu widzenia pytań. Wykluczanie należy do najbardziej eksploatowanych heurystycznie pojęć współczesnej socjologii, pedagogiki i politologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19868.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19867.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
W zależności od okoliczności, czasu, miejsca funkcjonowanie dziecka może przybierać różną postać . Obecny czas to także czas pandemii, który przysporzył sporo problemów zarówno w funkcjonowaniu w środowisku rodzinnym, jak i szkolnym. Sytuacja spowodowana Covid-19 wymusiła na rodzicach, nauczycielach, pedagogach niejednokrotnie wejście w nowe role, które pozwoliły na udzielanie adekwatnej pomocy dziecku w rozwiązywaniu jego bieżących kłopotów związanych zarówno ze strachem, obawami natury psychologicznej czy odnalezieniu się w nowym zdalnym nauczaniu, jak i przetrwaniem w izolacji od rówieśników. Książka zawiera studia teoretyczne, badania empiryczne, krytyczne analizy, rozwiązania metodyczne związane z funkcjonowaniem dziecka we współczesnym świecie i współpracą z rodziną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21960.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór artykułów, składających się na tę książkę stanowią teksty, które powstały w różnym czasie, pod wpływem różnych impulsów. Łączy je pytanie, które towarzyszy Autorce od początku jej aktywności zawodowej. Jest to pytanie o nauczyciela. Jakie wymagania stawiamy dziś przed nauczycielem, czego od niego oczekujemy? Jak definiujemy tę zawodową rolę? Jest to więc pytanie o miejsce i rolę nauczyciela we współczesnym świecie, o rodzaj wiedzy i kompetencji umożliwiających mu wykonywanie swojej profesji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2256 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5623.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2255.V.5 [Czytelnia B], 7105.V.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7286 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja jest jedną z niewielu na rynku wydawniczym, które w tak kompleksowy i gruntowny sposób omawiają zagadnienia związane z karierą naukową w Polsce. Interdyscyplinarne podejście w opisie zjawisk związanych z awansem naukowym pozwoliło na uchwycenie wielu determinujących czynników zarówno o charakterze prawnym, jak i społecznym, ekonomicznym czy historycznym. Dodatkową zaletą opracowania jest umiejscowienie polskiej nauki w szerszym, międzynarodowym kontekście. Autorzy omawiają najbardziej istotne zagadnienia związane z rozwojem naukowym, m.in. prawo o szkolnictwie wyższym, bariery w modelowaniu kariery naukowej, aspekty społeczno-ekonomiczne kariery naukowej oraz warunki rozwijania przedsiębiorczości wśród kadry naukowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13101.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji / Barbara Woynarowska, Anna Kowalewska, Zbigniew Izdebski ; współpraca Magdalena Woynarowska. - Wydanie drugie. - Warszawa : PWN, copyright 2021. - 395, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Nowe wydanie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 363-378. Indeksy.
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych. Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem. Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22537.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22536.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 253-276.
Niniejsze opracowanie ma na celu przybliżenie ważnej, lecz niedostatecznie uwzględnianej lub wręcz pomijanej w kształceniu przyszłych nauczycieli problematyki. Niedostateczna wiedza nauczycieli o trudnościach oraz możliwościach uczniów o innych prawidłowościach rozwojowych, o ich problemach psychologicznych i społecznych, błędne przekonania i postawy dotyczące roli integracji społecznej, brak odpowiedniego przygotowania metodycznego powodują liczne nieporozumienia w kontaktach z nimi i ograniczają efektywność oddziaływań dydaktycznych, terapeutycznych i wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22627.V.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22626.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Życie jest ruchem" to poradnik dla nauczycieli wychowania fizycznego. Za pomocą tekstów, wykresów, tabel, rysunków i zdjęć przedstawiono różne zagadnienia związane z wychowaniem zdrowotnym i fizycznym człowieka. W książce znajdziemy m.in. takie zagadnienia: Wpływ wzmożonej aktywności ruchowej na zdrowie i profilaktykę chorób cywilizacyjnych; Ruch jako czynnik stymulujący, adaptacyjny, wyrównawczy i korekcyjny; Ocena wieku rozwojowego; Motoryczność ludzka - jej przejawy i pomiar; Optymalizacja działań pedagogicznych w procesie wychowania fizycznego; Lekcja wychowania fizycznego; Wielostronna aktywizacja ucznia w procesie wychowania fizycznego; Zdrowotne funkcje ćwiczeń śródlekcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.5508.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej