Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(71)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(71)
Publikacje naukowe
(22)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(64)
dostępne
(38)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(17)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(27)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(66)
Autor
Chomacki Kate
(2)
Cęcelek Grażyna
(2)
Guzy Anna
(2)
Głowala Agnieszka
(2)
Kacprzak Lech
(2)
Latham-Koenig Christina (1952- )
(2)
Oxenden Clive (1953- )
(2)
Piekarski Jacek (nauki społeczne)
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Witkowski Lech (1951- )
(2)
Andrzejczak Aldona
(1)
Apanel Danuta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bizon Wojciech
(1)
Boydell Tom
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Chochół Andrzej (1954- )
(1)
Czarkowski Jakub Jerzy
(1)
Czerniawska Olga (1930- )
(1)
Czerwińska Małgorzata
(1)
Fazlagić Jan (1971- )
(1)
Fedyn Beata
(1)
Festman Julia
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Garbat Marcin
(1)
Grabowska Dorota (1968- )
(1)
Grażul-Luft Agnieszka
(1)
Harań Beata
(1)
Hejza Aleksander
(1)
Hird Jon
(1)
Hnatyszak Olga
(1)
Hędrzak Anna
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Juraś-Krawczyk Barbara
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Klimska Agnieszka
(1)
Kocór Maria
(1)
Kolanowska Ewa (1963- )
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Kosieradzka-Federczyk Agata
(1)
Kotarba Marta
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kretek Henryk
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Kuzior Aleksandra
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Leary Malcolm
(1)
Lowy Anna
(1)
Marciniak Renata (organizacja i zarządzanie)
(1)
Melia Patrick James
(1)
Miller Piotr
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Nation I. S. P
(1)
Niebrzydowski Leon
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta (1953- )
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Oniszczuk Jakub (1977- )
(1)
Paszkowska Małgorzata (prawo)
(1)
Pfenninger Simone E
(1)
Poszewicki Andrzej
(1)
Pośpiech Jerzy (1933- )
(1)
Prince Heather
(1)
Płusa Paweł
(1)
Race Phil
(1)
Rae Leslie
(1)
Rumianowska Agnieszka
(1)
Sadowski Ryszard (1965- )
(1)
Setkowicz Malwina
(1)
Singleton David
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Staszkiewicz-Grabarczyk Iwona
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szczygieł Beata
(1)
Szepelawy Michał
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Thomas Glyn
(1)
Tomaszewska Liliana
(1)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(1)
Turos Lucjan (1927- )
(1)
Tuszyńska Ligia (1950- )
(1)
Walker Aisha
(1)
Warzywoda-Kruszyńska Wielisława
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
White Goodith
(1)
Wolicki Marian (1941-2017)
(1)
Wołosiuk Beata
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Wójcik Leszek
(1)
Zaorska Marzenna (1960- )
(1)
Zawadzka Elżbieta (1943- )
(1)
Zawistowska Alicja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
Kraj wydania
Polska
(66)
Wielka Brytania
(6)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(66)
angielski
(7)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
C1 plus
(2)
Rodzice
(2)
Logopedzi
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Położne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
KSZTAŁCENIE
(18)
Kształcenie
(18)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(8)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(7)
Kształcenie integracyjne
(6)
Metody nauczania
(5)
Język angielski
(4)
Jakość życia
(3)
KADRY
(3)
KULTURA
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
NAUCZANIE
(3)
Nauczanie języków obcych
(3)
Aktywizacja społeczna
(2)
Cele kształcenia
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Integracja społeczna
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kształcenie zawodowe
(2)
NAUCZANIE DOROSŁYCH
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
Psychoterapia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
SZKOLENIE WEWNĄTRZZAKŁADOWE
(2)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
SŁUŻBA ZDROWIA
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
Blok matematyczno-przyrodniczy
(1)
CZYTELNICTWO
(1)
DEMOKRACJA
(1)
DOSTĘP do OŚWIATY
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko głuchoniewidome
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
E-learning
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Europejski Zielony Ład (program)
(1)
Ewaluacja wewnętrzna
(1)
Fizjoterapia
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
Gerontologia
(1)
Gospodarka
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
HUMANIZM (postawa)
(1)
INFORMACJA
(1)
INFORMATORY
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
INTERNET
(1)
Jakość kształcenia
(1)
JĘZYK ANGIELSKI
(1)
KSIĄŻKA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
KSZTAŁCENIE za GRANICĄ
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje tłumaczeniowe
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie korespondencyjne
(1)
Logopedia
(1)
Logopedzi
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Migracje
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(1)
NAUKI POLITYCZNE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języków
(1)
OCENY SZKOLNE
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
2001-0
(3)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Norwegia
(1)
Gatunek
Opracowanie
(12)
Praca zbiorowa
(10)
PODRĘCZNIKI
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(32)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Językoznawstwo
(7)
Medycyna i zdrowie
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Psychologia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
edukacja
(10)
kształcenie
(6)
dzieci
(5)
szkoła
(4)
wychowanie
(4)
nauczyciel
(3)
nauczyciele
(3)
pedagogika
(3)
poradnictwo zawodowe
(3)
rodzina
(3)
specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
teaching
(3)
C1 plus (poziom biegłości językowej)
(2)
English
(2)
English language
(2)
człowiek
(2)
dydaktyka
(2)
e-learning
(2)
edukacja dorosłych
(2)
edukacja ekologiczna
(2)
edukacja pozaszkolna
(2)
edukacja zdrowotna
(2)
historia
(2)
kształcenie integracyjne
(2)
kształcenie ustawiczne
(2)
language learning
(2)
młodzież
(2)
niepełnosprawni
(2)
niepełnosprawność
(2)
opieka medyczna
(2)
organizacja
(2)
pielęgniarstwo
(2)
przedszkole
(2)
rozwój zrównoważony
(2)
socjologia
(2)
społeczeństwo
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
służba zdrowia
(2)
terapia
(2)
uczeń niepełnosprawny
(2)
uczeń zdolny
(2)
wykluczenie społeczne
(2)
English teacher
(1)
Norwegia
(1)
advocacy
(1)
agresja
(1)
aktywizacja
(1)
aktywność edukacyjna
(1)
analiza SWOT
(1)
architektura
(1)
autyzm
(1)
bariery architektoniczne
(1)
biblioteka
(1)
bilingualism
(1)
cele kształcenia
(1)
cele nauczania
(1)
children
(1)
correspondence course
(1)
correspondence school
(1)
czas wolny
(1)
człowieczeństwo
(1)
destrukcja
(1)
distance education
(1)
dokształcanie
(1)
doradca zawodowy
(1)
doradztwo zawodowe
(1)
dorośli
(1)
doskonalenie zawodowe
(1)
dyskryminacja
(1)
dzieci niepełnosprawnych
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
ekologia
(1)
ergonomia
(1)
foreign speakers
(1)
gerontologia
(1)
higher education
(1)
humanizm
(1)
integracja edukacyjna
(1)
integracja społeczna
(1)
jakość kształcenia
(1)
jakość życia
(1)
język
(1)
język angielski
(1)
kompetencje
(1)
kompetencje tłumaczeniowe
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
konsumpcja
(1)
kreatywność
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
kształcenie zintegrowane
(1)
kultura
(1)
lifelong learning
(1)
logopedia
(1)
ludzie starzy
(1)
mass media
(1)
metoda Montessori
(1)
migracja
(1)
moduł przyrodniczo-techniczny
(1)
motywacja
(1)
nauczanie
(1)
73 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Położna w systemie ochrony zdrowia w Polsce / Małgorzata Paszkowska. - Wydanie pierwsze, stan prawny na 1 września 2023. - Warszawa : Difin, 2023. - 240, [2] strony ; 23 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 231-238.
Książka przedstawia aktualny status oraz zasady wykonywania zawodu położnej w Polsce. Omówiono w niej kompetencje, prawa i obowiązki położnych, a także ich rolę w systemie ubezpieczenia zdrowotnego. Jest to jedyna monografia na ten temat na rynku wydawniczym. Publikacja w zamierzeniu autorki ma stanowić czytelne i przejrzyste kompendium podstawowej wiedzy o zawodzie w aspekcie prawnym i organizacyjnym dla każdej osoby wykonującej lub zamierzającej wykonywać zawód położnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18735.XVIII.1.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22961.XVIII.1.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22960.XVIII.1.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych, netografia na stronach 203-219 i przy podrozdziałach.
Publikacja ta wskazuje na ogromną siłę terapii w podnoszeniu jakości życia tych którzy jej potrzebują. Terapeuci stają przed ogromnym wyzwaniem jest duże zapotrzebowanie na ich pracę jako osob, ktore wiedzą jak pomóc tym, którzy tego wsparcia potrzebują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18904.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania demograficzne od wielu dekad wskazują na systematycznie zwiększający się odsetek ludzi starych w globalnej liczbie mieszkańców świata. Wydłużające się życie sprawia, że mamy coraz więcej współobywateli w jesieni życia oraz coraz więcej lat do zagospodarowania - lat starości i emerytury. Z tego powodu zagadnienia związane ze starością przestają być problemem tej jednej grupy wiekowej, a stają się problemem globalnym. Jednakże zjawisko to ma nie tylko wymiar demograficzny. Współcześnie dominacja techniki, a zwłaszcza nowoczesnych technologii, w życiu gospodarczym, przemyśle, rozrywce oraz nauce, mnogość narzędzi informatycznych w każdej niemal dziedzinie gospodarki i życia zawodowego powoduje, że seniorzy są grupą najłatwiej i przez to najpowszechniej pomijaną oraz wykluczoną z działalności społecznej. Stąd stereotyp osoby starszej jako zacofanej, biernej i pełnej lęku o przyszłość jest nieustannie rozwijany ze względu na jej stopień jej „niedopasowania" do wymogów współczesności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17248.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17247.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsze opracowanie jest próbą potraktowania kultury popularnej jako składowej nowocześnie rozumianej pedagogiki kultury. Książka składa się z kilku wyodrębnionych części, zachowując zasadę „od ogółu do szczegółu”. Pierwsza zawiera teksty ukazujące teoretyczne i metodologiczne zaplecze badań pedagogicznych nad kulturą popularną (Witold Jakubowski, Zbyszko Melosik, Dariusz Kubinowski i Martyna Pryszmont-Ciesielska). Artykuły wypełniające część drugą skupiają się na przedstawieniu edukacyjnego potencjału i zarazem socjalizacyjnych mechanizmów „działania” kultury popularnej (Agnieszka Gromkowska-Melosik, Joanna Anioł, Oskar Szwabowski, Marta Kondracka-Szala i Marcin Michalak). Część trzecia dotyczy możliwości wykorzystania filmu w działaniach edukacyjnych (Joanna Golonka-Legut, Michał Brol i Agnieszka Skorupa, Alicja Mironiuk-Netreba oraz Ewelina Konieczna). Czwartą część tworzą teksty o sposobach czytania fotografii, będącej ważnym elementem współczesnej kultury obrazu (Wiesław Drobek i Ewa Dawidejt-Drobek, Justyna Pilarska, Emilia Mazurek, Mariusz Makowski). W ostatniej części omówiono wieloaspektowo zjawisko popkulturowych biografii (Agnieszka Ogonowska, Magdalena Karkowska, Anna Ślósarz i Maria Szumera).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16672.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce przedstawiono warunki dobrego zaplanowania całego procesu szkoleniowego oraz sprawnej i skutecznej jego realizacji. Poruszono problemy związane z identyfikacją i analizą potrzeb szkoleniowych. Opisano działania i narzędzia umożliwiające zaspokojenie tych potrzeb. Omówiono różne metody szkoleniowe pod kątem ich przydatności, uwzględniając specyfikę uczenia się osób dorosłych. Podkreślono znaczenie pracy grupowej, a także doboru miejsca i czasu szkolenia. Zwrócono uwagę na cele i sposoby oceny jego efektów oraz na pomiar jego skuteczności. Przedstawiono najważniejsze wymagania stawiane trenerom, od umiejętności których w dużej mierze zależą wyniki przedsięwzięcia szkoleniowego. Książka jest przeznaczona dla obecnych i przyszłych szkoleniowców. Skorzystają z niej zarówno osoby mające przygotowanie pedagogiczne, jak i te, które go nie mają. Będzie też z pewnością przydatna dla studentów, którzy przygotowują się do działalności trenerskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8749.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10222.V.6 [Czytelnia B], 10223.V.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR). Szkolenia)
Indeks.
Właściwie przeprowadzona identyfikacja potrzeb szkoleniowych stwarza solidne podstawy dla organizowania szkoleń w firmie. W procesie rozpoznawania potrzeb powinny być brane pod uwagę cele organizacji, efektywność pracy zatrudnionych w niej osób oraz możliwości uczenia się i rozwoju. Książka przedstawia metody i techniki, które pomagają powiązać potrzeby indywidualne z potrzebami całej organizacji pracy z nauką i likwidacji sprzeczności między potrzebami pracy. Omawiają: metody gromadzenia danych niezbędnych do przetworzenia identyfikacji; proces porównania i analizy uzyskanych danych; metody określania potrzeb szkoleniowych; role, relacje i umiejętności ludzi zaangażowanych w proces; kolejne etapy przeprowadzania procesu; program "Investors in People".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8196.IX.4.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching ESL/EFL reading and writing / I. S. P. Nation. - New York ; London : Routledge, 2009. - XI, 171 s. ; 23 cm.
(ESL & Applied Linguistics Professional Series)
Bibliogr. s. 163-168. Indeks.
Using a framework based on principles of teaching and learning, this guide for teachers and teacher trainees provides a wealth of suggestions for helping learners at all levels of proficiency develop their reading and writing skills and fluency. By following these suggestions, which are organized around four strands-meaning-focused input, meaning-focused output, language-focused learning, and fluency development ľ teachers will be able to design and present a balanced program for their students. "Teaching ESL/EFL Reading and Writing", and its companion text, "Teaching ESL/EFL Listening and Speaking", are similar in format and the kinds of topics covered, but do not need to be used together. Drawing on research and theory in applied linguistics, their focus is strongly hands-on, featuring: easily applied principles, a large number of useful teaching techniques, and guidelines for testing and monitoring. All Certificate, Diploma, Masters and Doctoral courses for teachers of English as a second or foreign language include a teaching methods component. The texts are designed for and have been field tested in such programs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14556.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR). Szkolenia)
Tyt. oryg.: "Planning and designing training programmes" 1997.
Bibliogr. Indeks.
Warunkiem rozwoju nowoczesnej firmy jest stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników. Szkolenie jest procesem złożonym i długotrwałym, wymagającym profesjonalnego przygotowania i dostosowania do potrzeb przedsiębiorstwa. Książka zawiera uniwersalny zbiór informacji na temat planowania, projektowania oraz prowadzenia treningów i sesji szkoleniowych. Oferuje wiele technik i metod wraz z procedurami gotowymi do bezpośredniego wykorzystania. W systematyczny sposób prezentuje kolejne etapy szkolenia, począwszy od rozpoznania potrzeb firmy, określenia celów szkolenia i zaprojektowania odpowiedniego programu, aż do przygotowania poszczególnych sesji szkoleniowych i szacowania efektów szkolenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6319.IX.4.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Publikacja jest zbiorem referatów po konferencji z cyklu Ekologia Humanistyczna, współorganizowanej przez Centrum Ekologii i Ekofilozofii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie i Krajową Szkołę Administracji Publicznej, pod tytułem „Antropologiczne i przyrodnicze aspekty konsumpcji nadmiaru i umiaru”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21927.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 209-218.
Celem książki jest wskazanie na taki rodzaj wykształcenia pedagogicznego, jaki pozwoli jasno zrozumieć i przybliżyć pojęcie zrównoważonego rozwoju oraz potrzebę edukacji społecznej niezbędnej dla ochrony środowiska przyrodniczego i zdrowia człowieka. W książce przedstawiam przykłady definicji, historię, akty prawne, projekty edukacyjne, strategie i udział Polski w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Ze Wstępu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19742.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19741.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo przy pracach.
Dyskurs, odnoszący rzeczywistość do wieloaspektowości zrównoważonego rozwoju, wydaje się nabierać nowego oblicza. Naukowcy wraz z politykami – poddawanymi presji społecznej, zastanawiają się jak zatrzymać destrukcyjne działania człowieka, ograniczające przyszłym pokoleniom możliwości dostępu do zasobów Ziemi. Wydaje się, że wymiana poglądów, szczególnie w gronie tych naukowców czy adeptów miłośników nauki, którzy będą odpowiedzialni za swoją przyszłość i perspektywę dla kolejnych pokoleń, wymaga pogłębienia i poszerzenia zarówno pola, jak i uczestników dyskursu. Stąd ta monografia, która stanowi swoistą platformę wymiany myśli i poglądów (bowiem dochodzi tu do zderzenia marzeń z zastaną rzeczywistością), nabiera szczególnego znaczenia, bowiem pozwala zapoznać się z punktem widzenia autorów poszczególnych części i rozdziałów na zrównoważony rozwój, a w konsekwencji ukazuje kierunki rozwoju nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21963.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Transnarodowe życie rodzin : na przykładzie polskich migrantów w Norwegii / Magdalena Ślusarczyk. - Wydanie I. - Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2019. - 314, [2] strony : ilustracje, mapy, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 251-306. Indeks.
Monografia dokumentuje w sposób systematyczny bogatą literaturę na temat transnarodowości, transnarodowych studiów nad rodziną i migracji poakcesyjnych z Polski, ze szczególnym odniesieniem do transnarodowego życia rodzin. (…) Jest bardzo potrzebną refleksją teoretyczną i empiryczną nad wymiarem rodzinnym migracji poakcesyjnych (…). Do tego dochodzą nowe społeczne, kulturowe i przestrzenne mapy dalszych relacji rodzinnych – w wyniku migracji część powiązań i relacji ulega wzmocnieniu, część utrzymuje status quo, część się osłabia lub w ogóle zanika. Książka jest barometrem zachowań polskich rodzin migracyjnych w pierwszym pokoleniu, z istotną refleksją nad tym, jakie rodziny w przyszłości będą tworzyć najmłodsi uczestnicy współczesnych poakcesyjnych ruchów migracyjnych z Polski, którzy – jak pisze Autorka – utknęli gdzieś pomiędzy dwoma krajami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18615.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jednym z zamysłów autorów było zdefiniowanie kryteriów jakości procesu kształcenia z punktu widzenia różnych grup interesariuszy szkoły wyższej, które mogłyby służyć do przeprowadzenia wewnętrznej oceny jakości kształcenia. W opinii autorów ocenę taką należałoby przeprowadzać na podstawie kryteriów związanych z oczekiwaniami różnych grup interesariuszy dotyczących różnych obszarów realizacji procesu kształcenia. Monografia ma charakter teoretyczno-empiryczny, ale także wdrożeniowy, a wyniki prowadzonych badań mogą znaleźć ścisłe zastosowanie w wewnętrznych systemach zapewnienia jakości kształcenia w instytucjach systemu szkolnictwa wyższego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21049.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10133.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem konferencji naukowej. Główne jej tematy to: możliwości kształcenia świadomości i poczucia własnej wartości u dzieci i młodzieży, możliwości kształtowania u dzieci miłości i szacunku do osób, uświadomienie młodzieży czym jest godność osobista człowieka, wskazanie optymalnych dróg samourzeczewistnienia zdolności i umiejętności, uświadomienie młodemu pokoleniu pojęcia sensu życia w warunkach upadku wartości moralnych, nakreślenie dróg odnowy duchowo-moralnej młodzieży poprzez dobór odpowiednich mediów. Wśród autorów znaleźli sie: filozofowie, psycholodzy, socjolodzy, pedagodzy, działacze społeczni.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2263 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2264.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia na stronach 80-83.
Praca poświęcona jest zagadnieniom profilaktyki i rewalidacji dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Wspomaganie rozwoju dzieci sprzyja budowaniu pozytywnego nastawienia do otaczającego świata i ludzi. Potrzeba takiego podejścia jest szczególnie wyraźna, gdy dziecko ma agresywne skłonności, nie radzi sobie z problemami życia codziennego, nie potrafi samodzielnie przezwyciężać trudności powszechnie napotykanych. Poprzez swoją niemoc staje się odrzucane i wzrasta w nim uczucie dezaprobaty i odtrącenia rówieśniczego, a często nawet pogardy ze strony nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18523.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 317-353.
W opracowaniu podjęto próbę nakreślenia współczesnej wizji niepełnosprawności związanej z równoczesnymi, dualnymi zaburzeniami funkcji słuchowych i wzrokowych w wielu kontekstach, wpisanych w paradygmat zarówno medycznej percepcji niepełnosprawności, jak i społecznego podejścia do potrzeb tej kategorii osób. Książka może pomóc w poznaniu istoty, złożoności, możliwości generowanych przez równoczesną słuchowo-wzrokową niepełnosprawność, przyczynić się do promowania wiedzy o osobach doświadczających jej konsekwencji oraz ukierunkować działania dążące do budowania społeczeństwa wrażliwego na potrzeby osób głuchoniewidomych, potrafiącego je zaspokajać na możliwie najwyższym poziomie jakościowym i ilościowym. Z kolei osoby z równoczesną słuchowo-wzrokową niepełnosprawnością może zachęcić do aktywnego uczestnictwa w życiu społeczeństwa i konstruowania własnego wkładu w rozwój ludzkiej cywilizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21561.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21560.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-learning dla dorosłych / Jakub Jerzy Czarkowski. - Warszawa : Difin, 2012. - 242 s. : il. ; 24 cm.
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
"... w czasie gwałtownych zmian cywilizacyjnych i kulturowych wynikających z rozwoju i upowszechniania najnowszych mediów cyfrowych, za niezwykle cenną inicjatywę wydawniczą uznać należy E-learning dla dorosłych pióra Jakuba J. Czarkowskiego. Bez wątpienia praca ta należy do najlepszych podręczników kształcenia zdalnego realizowanego z wykorzystaniem komputerów i sieci. Społeczna aktualność problematyki, poziom merytoryczny książki, jej zgodność z paradygmatem współczesnej dydaktyki oraz znaczna liczba adresatów wskazują na zasadność publikacji drukiem ocenianej książki". (z recenzji dr. hab. Macieja Tanasia, prof. APS)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11805.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12987.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. niem., czes., streszcz. i spis treści ang.
Bibliogr. przy pracach.
Książka prezentuje treści dotyczące kondycji współczesnego człowieka widziane w różnych perspektyw, zakorzenionych w jednej strony w naukach społecznych i humanistycznych, a z drugiej w naukach przyrodniczych. Książka podzielona jest na trzy części: Na pograniczu natury i kultury, W świecie humanistycznej edukacji i W kręgu śląskiej kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9660.XVIII.12.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka ; 104)
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja to zbiór artykułów omawiających różnorodne zagadnienia, odzwierciedlające bogactwo treści kryjących się w tytułowej tematyce. Ze względu na tę różnorodność pewną trudność sprawiło ustalenie struktury wewnętrznej tomu. Wyodrębnione zostały 3 grupy tematyczne: Kultura, książka, literatura; Organizacja wiedzy, edukacja, badania edukacyjne oraz Bibliotekarstwo, choć Zespół Redakcyjny ma świadomość niedoskonałości przyjętego porządku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8878.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej