Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(219)
Forma i typ
Książki
(218)
Publikacje naukowe
(22)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(8)
E-booki
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(207)
dostępne
(156)
wypożyczone
(14)
nieokreślona
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(56)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(108)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(209)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(4)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(4)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(10)
Szuścik Urszula
(9)
Janke Andrzej W
(6)
Kawula Stanisław (1939- )
(6)
Umiastowska Danuta (1952- )
(6)
Brągiel Józefa
(5)
Lewicki Czesław
(5)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Nowocień Jerzy (1948- )
(4)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(3)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(3)
Badora Sylwia
(2)
Bodasińska Anna
(2)
Błażejewski Wojciech
(2)
Cichowska Malwina
(2)
Czerepaniak-Walczak Maria
(2)
Dudzikowa Maria (1938- )
(2)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(2)
Frączek Zofia
(2)
Garbula Joanna Maria
(2)
Jacewicz Agata
(2)
Jaślikowska-Sadowska Teresa
(2)
Jęczeń Jarosław
(2)
Klim-Klimaszewska Anna
(2)
Kominarec Igor (1949- )
(2)
Kostkiewicz Janina
(2)
Kostorz Jerzy (1968- )
(2)
Lulek Barbara
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Nowak Marian (1955- )
(2)
Osiński Wiesław (1948- )
(2)
Pacian Anna
(2)
Pawłucki Andrzej (1948- )
(2)
Ruszkowska Marzena (1973- )
(2)
Rynio Alina (1954- )
(2)
Rzepa Tadeusz (1950- )
(2)
Sawczuk Wiktor (1958- )
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Zakrzewska Aldona (pedagog)
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Zuchora Krzysztof (1940- )
(2)
Armstrong Nicky
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Bahrynowska-Fic Jadwiga
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Baniak Józef (1948- )
(1)
Barth Grzegorz
(1)
Baryluk Marzena
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bejger Halina
(1)
Bergier Józef (1952- )
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Bielski Janusz (1924-1996)
(1)
Blada Ewa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bochenek Anna (pedagog)
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Boużyk Maria Małgorzata (1959- )
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Brdulak Halina
(1)
Brdulak Jacek (1953- )
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Broda Iwona
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Błasiak Anna
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Carr Alan
(1)
Chełmecki Jerzy
(1)
Chodyniecki Dariusz (1963- )
(1)
Chrobak Stanisław (1961- )
(1)
Chuchra Maria
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Czarnecki Paweł (1980- )
(1)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Dubiel-Zielińska Paulina
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dyndał Stanisław
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Fedyn Beata
(1)
Fidelus Anna
(1)
Fita Aneta
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Gawrych Roman (1966- )
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Gembalczyk Ilona
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Graczykowska Bogusława
(1)
Grażul-Luft Agnieszka
(1)
Grelowska Wanda
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(145)
2000 - 2009
(51)
1990 - 1999
(8)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(219)
Holandia
(1)
Język
polski
(218)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Pedagodzy
(4)
Psycholodzy
(4)
Nauczyciele
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Handlowcy
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Negocjatorzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Temat
WYCHOWANIE
(30)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(26)
KULTURA FIZYCZNA
(18)
RODZINA
(18)
PEDAGOGIKA
(17)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(16)
DZIECKO
(12)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(12)
Wychowanie
(12)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(9)
PEDAGOGIKA RODZINY
(9)
SPORT
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
MŁODZIEŻ
(7)
Dzieci
(6)
PERSONALIZM
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
UCZNIOWIE
(6)
WARTOŚĆ
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(5)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(4)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(4)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(4)
OJCOSTWO
(4)
RODZICE
(4)
TURYSTYKA
(4)
DZIECKO TRUDNE
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(3)
MAŁŻEŃSTWO
(3)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(3)
Młodzież
(3)
NAUCZANIE
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Opieka nad dziećmi
(3)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(3)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(3)
AGRESYWNOŚĆ
(2)
ALTRUIZM
(2)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(2)
CHORZY w RODZINIE
(2)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(2)
EDUKACJA MEDIALNA
(2)
Etyka
(2)
GRY EDUKACYJNE
(2)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(2)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(2)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura fizyczna
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody nauczania
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
Opieka społeczna
(2)
PEDAGODZY
(2)
PEDAGOGIKA KULTURY
(2)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
POKWITANIE
(2)
PROMOCJA ZDROWIA
(2)
Pedagogika
(2)
Piecza zastępcza
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
RODZINA ZASTĘPCZA
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rodzina
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(2)
Trening sportowy
(2)
WYCHOWANIE MORALNE
(2)
WYCHOWANIE POZASZKOLNE
(2)
WYCHOWANIE RELIGIJNE
(2)
WYCHOWANIE SEKSUALNE
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
ZDROWIE PUBLICZNE
(2)
Żłobki
(2)
AIDS
(1)
ALKOHOLIZM
(1)
ANOREKSJA
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
BEZROBOCIE
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
CHŁOPCY
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(1)
DOMY DZIECKA
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO NIEWIDOME
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
2001-0
(14)
1989-
(11)
1901-2000
(6)
1901-
(4)
1989-2000
(4)
1801-
(3)
1945-1989
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(2)
POLSKA
(2)
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
PODKARPACKIE, województwo
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(19)
Praca zbiorowa
(15)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(8)
Opracowanie
(8)
PODRĘCZNIKI
(7)
Poradnik
(7)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
PORADNIKI
(2)
ANTOLOGIA
(1)
ESEJ
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA
(1)
PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki
(1)
Program nauczania
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(42)
Kultura fizyczna i sport
(10)
Psychologia
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Historia
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Językoznawstwo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie
(116)
dzieci
(44)
rodzina
(44)
wychowanie fizyczne
(41)
młodzież
(25)
edukacja
(24)
wychowanie w rodzinie
(24)
szkoła
(22)
sport
(21)
pedagogika
(20)
nauczyciel
(18)
wychowanie przedszkolne
(17)
kultura fizyczna
(15)
rodzicielstwo
(13)
aktywność fizyczna
(12)
edukacja wczesnoszkolna
(12)
małżeństwo
(12)
aktywność ruchowa
(11)
przemoc w rodzinie
(10)
rodzina dysfunkcyjna
(10)
dziecko niepełnosprawne
(9)
wsparcie społeczne
(9)
wspomaganie rozwoju
(9)
kształcenie
(8)
nauczanie
(8)
psychologia
(8)
rehabilitacja
(8)
rodzina zastępcza
(8)
uczeń
(8)
więź rodzinna
(8)
wychowanie zdrowotne
(8)
agresja
(7)
niepełnosprawni
(7)
ojcostwo
(7)
pedagogika chrześcijańska
(7)
pedagogika rodziny
(7)
polityka prorodzinna
(7)
pomoc społeczna
(7)
promocja zdrowia
(7)
rodzice
(7)
wychowanie do wartości
(7)
czas wolny
(6)
edukacja przedszkolna
(6)
edukacja zdrowotna
(6)
gry ruchowe
(6)
kultura pedagogiczna
(6)
pedagogika społeczna
(6)
personalizm
(6)
religia
(6)
seksualność
(6)
socjalizacja
(6)
socjologia
(6)
turystyka
(6)
uzależnienie
(6)
zdrowie
(6)
zdrowie publiczne
(6)
filozofia
(5)
patologia społeczna
(5)
przedszkole
(5)
wartości
(5)
Internet
(4)
Jan Paweł II
(4)
historia
(4)
myślenie twórcze
(4)
narkomania
(4)
niepełnosprawność
(4)
niepełnosprawność umysłowa
(4)
ojciec
(4)
osobowość
(4)
pedagogika specjalna
(4)
polityka zdrowotna
(4)
profilaktyka
(4)
profilaktyka uzależnień
(4)
przemoc
(4)
rozwój
(4)
rozwój psychofizyczny
(4)
wychowanie moralne
(4)
wychowanie seksualne
(4)
zdrowie psychiczne
(4)
HIV
(3)
alkoholizm
(3)
autyzm
(3)
badania pedagogiczne
(3)
człowiek
(3)
dziecko autystyczne
(3)
edukacja kulturalna
(3)
edukacja międzykulturowa
(3)
katolicyzm
(3)
komunikacja
(3)
komunikacja interpersonalna
(3)
media
(3)
metoda Montessori
(3)
metodyka
(3)
moralność
(3)
nauczyciele
(3)
olimpizm
(3)
otyłość
(3)
pedagogika personalistyczna
(3)
pedagogika religii
(3)
pedeutologia
(3)
219 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ojcostwo : aspekty pedagogiczne i duchowe / Józef Augustyn. - Wyd. 4. - Kraków : Wydawnictwo WAM, 2009. - 423, [1] s. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 403-415.
Ojcostwo to zbiór refleksji nad ojcostwem naturalnym i ojcostwem duchowym. W czasach kryzysu roli ojca i rosnącej liczby rozwodów warto zajrzeć do pomieszczonych w tym tomie tekstów o ojcostwie w ujęciu św. Augustyna czy Thomasa Mertona; przeczytać, co na temat rodzicielstwa piszą m. in.: psychologowie, doświadczony kierownik duchowy, ojcowie rodzin.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15013.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15865.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 264-270.
Autorka pracy uczyniła przedmiotem swoich zainteresowań problem poczucia osamotnienia dziecka w rodzinie z uwagi na zmniejszające się zjawisko wrażliwości rodziców na potrzeby psychiczne dzieci oraz eliminowanie sfery emocjonalnej w rodzinie na korzyść wartości konsumpcyjnych. Ponieważ uważa, że powyższy problem wydaje się niezwykle aktualny w czasach, w których dom rodzinny zamiast zapewniać dziecku higienę psychiczną i poczucie bezpieczeństwa staje się coraz częściej dla niego środowiskiem uczuciowego oddalenia i emocjonalnej pustki. Całość pracy została ujęta w ośmiu rozdziałach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2832.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3984.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 220-239 i przy rozdz.
Niniejsza ksiązka jest próbą problemowego ujęcia niektórych węzłowych zagadnień pedagogiki społecznej. Autor miał zamiar ukazać genetyczne aspekty pewnych problemów pedagogicznych, wskazać na ich nowe konteksty w początkach XXI wieku, wskazać przykłady różnych rozwiązań metodologicznych na gruncie pedagogiki społecznej, np. w odniesieniu do rodziny czy grup rówieśniczych. Jest to zbiór opracowań autorskich z przełomu społeczno-ekonomicznego Polski, który dokonywał się w różnych fazach transformacji ustrojowej. Poszczególne studia i szkice stanowić mogą w miarę pełny obraz podstawowych kwestii i zagadnień, które mieszczą się w obszarze współczesnej pedagogiki społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12307.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13445.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik prezentuje oryginalną i uniwersalną propozycję uporządkowania wiedzy pedagogicznej, potrzebnej nauczycielom w codziennej praktyce szkolnej. Uwzględnia problemy wynikające ze zmieniającej się rzeczywistości szkolnej oraz postępu w badaniach pedagogicznych. Przedstawia zagadnienia z zakresu dydaktyki (cele kształcenia, wyniki kształcenia, metody nauczania, gry dydaktyczne, itp.), ujęte w sposób zgodny z założeniami reformy nauczania, treści dotyczące nowych zjawisk w szkole (negocjacje), agresji oraz uzależnienia młodzieży. Wiadomości na temat uczniów "niezwyczajnych", czyli zarówno trudnych, jak i zdolnych stanowią cenną pomoc w praktycznym rozwiązywaniu problemów szkolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20060.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20059.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.235.V.4 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.234.V.4 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.233.V.4 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.232.V.4 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Studia i wyniki badań prezentowane w 10 tomie serii "Edukacja małego dziecka" – zatytułowanym "Wychowanie i kształcenie – kierunki i perspektywy zmian" – warunkowane są z jednej strony krytyczną oceną wprowadzanych reform systemu edukacji w Polsce i realizacji kolejnych etapów proponowanych zmian strukturalnych oraz programowych w niższych klasach szkoły podstawowej. Natomiast z drugiej strony – w kontekście zachodzących współcześnie przemian społecznych i kulturowych – są próbą wskazania podstaw pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz ich perspektyw. Kierując się tymi założeniami, autorzy poszczególnych tekstów wskazują między innymi na kulturowe i poznawcze konteksty pedagogiki wczesnoszkolnej, która – powracając do korzeni, do paradygmatów wczesnej edukacji dziecka, do nieobecnych dyskursów – powinna reorganizować pracę pedagogiczną z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym, interpretowaną w kategoriach pomocy w rozwoju, pomocy wzajemnej oraz kształcenia dla rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17447.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia. W licznych opracowaniach z zakresu psychologii społecznej i socjologii akcentuje się podejście, zgodnie z którym dziecko bierze czynny udział w tworzeniu części układu sieci związków społecznych, składających się na określone poziomy „złożoności społecznej”. Ich cechą charakterystyczną jest [...] podwójna dialektyka – między właściwościami jednostek i interakcji z jednej strony oraz między interakcjami i związkami z drugiej, z dwustronnymi przyczynowo-skutkowymi wpływami w każdym przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21839.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy zawartych w niniejszym zbiorze artykułów - spoglądając z różnej perspektywy na problematykę relacji interpersonalnych w edukacji - wychodzą naprzeciw tym potrzebom, nie wyczerpując szerokiego spektrum aksjologicznych aspektów relacji interpersonalnych w tej sferze. Praca zawiera czternaście artykułów ujętych w trzy części tematyczne. Teksty zawarte w pierwszej części traktują o relacjach interpersonalnych w edukacji jako o istotnym problemie edukacyjnym. Omawiają one różne typologie relacji interpersonalnych, zwłaszcza miedzy nauczycielami a uczniami, zwracają uwagę na relacje interpersonalną typu mistrz - uczeń oraz podejmują zagadnienie równości i partnerstwa w stosunkach międzyludzkich w przestrzeni edukacyjnej. Cześć druga ukazuje sylwetkę tzw. „dobrego nauczyciela”. Cześć trzecia mówi o szkodliwości alkoholizmu i propaguje tzw. ruchy trzeźwości, ukazuje sylwetkę J. Korczaka jako ponadczasowy wzór osobowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3187 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1903.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Problematyka proponowanej publikacji w całości mieści się w edukacji dziecka. Stanowi zwarty, konsekwentny blok tematyczny z odniesieniem w szczegółowych tekstach do różnych zagadnień związanych z rozwojem i edukacją dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11236.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12318.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom drugi jest poświęcony zagadnieniom psychologii wychowania. Omówione w nim zostały różne koncepcje wychowania, funkcje i struktura działalności wychowawczej, środowisko wychowawcze, związki między wychowaniem a osobowością i procesem socjalizacji. Osobne rozdziały przedstawiają problemy wychowania na różnych etapach rozwoju, wychowanie w rodzinie, a także trudności wychowawcze, tworząc w sumie kompendium współczesnej wiedzy psychologicznej w tym zakresie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15058 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15057.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15956.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mimo, że rodzice pragną jak najlepiej wychować swoje dzieci, czasem popełniają poważne błędy wychowawcze. Autor w bardzo przystępny sposób opisuje metody radzenia sobie w trudnych sytuacjach związanych z rodzicielstwem i pisze o prawach najważniejszych: jak kochać dzieci takimi, jakie są; w jaki sposób ustrzec się przed realizowaniem przez nie własnych marzeń; jak rozmawiać i słuchać; w jaki sposób mądrze zaprzyjaźnić się z własnym dzieckiem, nie tracąc autorytetu rodzica. Dzięki przykładowym dialogom i opisanym sytuacjom ma się wrażenie, iż autor pisze do nas i o nas. Lektura książki przekonuje, że możemy być wspaniałymi rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1862.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja zawiera zbiór wartościowych opracowań i interesujących doniesień z badań dotyczących wspierania rodziny w pokonywaniu występujących w niej problemów i trudności [...]. Zawarte w książce treści koncentrują się wokół wciąż aktualnych i niezwykle ważnych dla pedagogiki, pracy socjalnej czy psychologii zagadnień związanych z funkcjonowaniem rodziny i możliwościami jej wspierania. Przedstawione w artykułach wyniki badań nie tylko dostarczają aktualnych danych o analizowanych zjawiskach, ale mogą być inspiracją dla kolejnych badaczy zainteresowanych rodziną jako podstawowym środowiskiem wychowawczym. Z książki mogą korzystać zarówno teoretycy zajmujący się badaniami nad rodziną, w tym studenci pracy socjalnej, pedagogiki i psychologii, jak i praktycy zawodowo trudniący się pracą z rodziną i na rzecz rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17093.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Bibliogr. przy pracach.
Praca zbiorowa pod redakcją Agnieszki Żyty "Rodzina osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec wyzwań współczesności" otwiera cykl czterech książek, które połączy wspólny podtytuł: "Heurystyczny wymiar ludzkiej egzystencji". Jak pisze we "Wstępie" A. Żyta "teoretycy i praktycy pedagogiki specjalnej i psychologii próbują znaleźć odpowiedź na ciągle aktualne pytania - jaka jest sytuacja psychospołeczna współczesnych rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne, jakie działania praktyczne podejmowane są w Polsce oraz za granicą w celu wspierania różnorodnych potrzeb tych rodzin i optymalizacji warunków ich życia oraz jak w sytuacji zmian kulturowo-społecznych odnajdują się rodzice oraz rodzeństwo osób z niepełnosprawnością intelektualną". Na te i inne pytania starają się odpowiedzieć autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11553.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka opisuje kwestie związane z niedostosowaniem społecznym oraz metody zapobiegania tym negatywnym zjawiskom. Tematyka opracowania koncentruje się wokół trzech bloków: I Niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży w świetle teorii i praktyki pedagogicznej, II Przejawy niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży – kierunki działań profilaktycznych, III Przestępczość wśród dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16974.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
Książka stanowi treściwe kompendium wiedzy o najczęstszych rodzajach niepełnosprawności. W sposób syntetyczny przedstawia specyfikę danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, sposób diagnozowania oraz formy pomocy. W kolejnych rozdziałach zostały omówione różne ujęcia niepełnosprawności intelektualnej i wielowymiarowość tego zjawiska, podstawowe zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej, problemy dotyczące opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, ich kształcenia i wychowania, wybrane metody terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym, zaburzenia mowy, sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie oraz etyczne i osobowościowe wyznaczniki istotne w pracy pedagoga specjalnego. Książka ma na celu zaprezentowanie wyników najnowszych badań nad niepełnosprawnością intelektualną oraz dostareczenie wielu praktycznych wskazówek, które mogłyby być przydatne dla psychologów, pedagogów i rodziców, przyczyniając się do polepszenia jakości życia osób niepełnosprawnych intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12431.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. równol.: The basics of the pedagogy of hope.
Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 533-631.
Autor omawianego studium podjął się niełatwego zadania. Postawił sobie za cel próbę ukazania złożonej problematyki, kojarzącej się z pojęciem „nadzieja” i sformułowania odpowiedzi na szereg pytań z nią związanych. Pytania te brzmią następująco: Czego się oczekuje od nadziei? Jak przeżywa się spełnioną nadzieję? W jaki sposób rozumie się spełnioną nadzieję, gdy zrealizowała się ona inaczej niż oczekiwano? Jak przeżywa się niespełnioną nadzieję? Jak następuje uwolnienie od niespełnionej nadziei, w formie beznadziei (braku) czy zwątpienia? Jaki wkład może wnieść pedagogika w tym względzie? Odpowiadając na postawione pytania, ks. Chrobak wskazuje na podstawy, fundamenty nadziei jako motywu każdego działania a zarazem wolnej od lęku, otwartej na przyszłość „dyspozycji” czowieka. Omawiana publikacja jest dziełem ambitnym i użytecznym. Jej Autor w sposób erudycyjny i kompetentny opisał fundamenty, motywy i inspiracje związane z nadzieją. W jego książce, mającej charakter pedagogiczny, obecne są wątki interdyscyplinarne (filozoficzno-teologiczne, kulturowe, fenomenologiczne). Czyni to jej lekturę trudniejszą, ale też podnosi jej walor.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10072.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 75-76.
Główne trudności wychowawcze (agresja, wagarowanie, przemoc, spożywanie alkoholu, wandalizm, kradzieże, narkomania), które stały się przedmiotem badań, autor wyodrębnił w toku obserwacji oraz analizy dokumentów szkolnych i przeprowadzonych na ich podstawie badań pilotażowych. Autor analizuje przyczyny występowania trudności wychowawczych, wskazuje na konsekwencje płynące z nich dla wychowanków i nauczycieli, szkoły i środowiska. Wskazuje również możliwości terapii, pisząc o sposobach ich przezwyciężenia. (z recenzji prof. dr hab. Teresy Zaniewskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13793.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 342-352.
Publikacja ta, bazując na najnowszej wiedzy o rozwoju psychoruchowym i wychowaniu dzieci, rozszerza kompetencje rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach o treści, które pozwolą im skutecznie i efektywnie wspierać małe dzieci w rozwoju. Jest to kompendium wiedzy zawierające przykłady, ilustracje, konkretne i praktyczne wskazówki działań dotyczących różnych aspektów rozwoju dzieci oraz możliwości jego stymulowania. Do czasu ukazania się tej pozycji brakowało na rynku książki w całości poświęconej wspomaganiu rozwoju psychoruchowego i wychowywaniu małych dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18471.IV.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21311.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21310.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 217-222.
Książka jest propozycją swoistej mapy paradygmatycznej. Ma ona charakter dezaktualizacji i aktualizacji kluczowych dla pedagogiki specjalnej zagadnień, a jej konstrukcja wyznacza autorską wizję rozwoju naukowego tej dyscypliny. Subiektywizm prezentowanego modelu związany jest głównie z wyborami, jakich autor musiał dokonać w książce. Ów problem podjął od podstaw, próbując ustalić czym jest paradygmat i jakim ulega zmianom, przy jednoczesnym uwzględnieniu odmienności znaczenia tego terminu w innych subdyscyplinach edukacji. Treść książki przedstawiona została w trzech częściach zawierających po cztery rozdziały. Autor w części I przedstawia tło przeobrażeń paradygmatycznych związanych z niepełnosprawnością, w części II rozważa o ryzyku i dylematach tworzenia paradygmatów w pedagogice specjalnej, w części III najbardziej obszerniej treściowo ukazuje przemiany paradygmatyczne w pedagogice specjalnej, aktualne (nowe) paradygmaty upowszechniane w tej nauce i ich społeczne konsekwencje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9829.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11363.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 176-191. Indeks.
Ksiązka skupia się na rozważaniach nad współczesnymi problemami wychownaia. W opracowaniu wyróżniono pięć rozdziałów. W pierwszym z nich dokonano charakterystyki pedagogiki jako nauki o wychowaniu. Rozdział drugi porusza kwestie związane z aksjologicznym wymiarem procesów edukacyjnych. W rodziałach trzecim i czwartym skupiono się na analizie podstawowych środowisk wychowawczych: rodziny i szkoły. Ostatni rozdział poświęcono problemowi przemocy wobec dziecka, zarówno w rodzinie, jak i w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12902.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14024.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzina współczesna / red. Maria Ziemska. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2005. - 207, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Bibliogr. przy pracach.
Książka zawiera artykuły dotyczące zagadnień omawianych na X Ogólnopolskim Zjeździe Socjologicznym, który odbył się 22-25 września 1997 roku w Katowicach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3518 [Magazyn 1], P.7688 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.3517.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4273.VI.8 [Czytelnia B], 8695.VI.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej