Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(94)
Forma i typ
Książki
(93)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(75)
dostępne
(67)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(28)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(42)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(77)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(2)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(2)
Autor
Brągiel Józefa
(5)
Janke Andrzej W
(5)
Kawula Stanisław (1939- )
(5)
Cęcelek Grażyna
(3)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Bręborowicz Grzegorz H. (1948- )
(2)
Czerepaniak-Walczak Maria
(2)
Gawroński Stanisław
(2)
Grylls Bear (1974- )
(2)
Gumiński Zbigniew
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Lewicki Czesław
(2)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(2)
Neff Ludwig
(2)
Neufert Ernst (1900-1986)
(2)
Neufert Peter
(2)
Badora Sylwia
(1)
Baj-Korpak Joanna (1980- )
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baryluk Marzena
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Belczyk Arkadiusz
(1)
Bergier Józef (1952- )
(1)
Bień Agnieszka
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Boguszewicz-Kreft Monika
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Chmielarz Wojciech (1984- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierniak Krzysztof
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cieśleńska Beata
(1)
Czarnecki Paweł (1980- )
(1)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dmoch-Gajzlerska Ewa (1954- )
(1)
Drapińska Anna
(1)
Duda Henryk (1961- )
(1)
Dudzikowa Maria (1938- )
(1)
Dybińska Ewa (1951- )
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Edwards Clifford H
(1)
Edwins Jenny
(1)
Elliott Anthony
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Fazlagić Jan (1971- )
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Formański Jacek
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Hejmej Przemysław
(1)
Hejwosz Daria
(1)
Herbst Mikołaj (1973- )
(1)
Huk Tomasz
(1)
Huk-Wieliczuk Elżbieta
(1)
Iwanowicz-Palus Grażyna
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Kamper-Kubańska Monika (1978- )
(1)
Kania Michał (prawnik)
(1)
Kaszlińska Karolina
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Komosińska Krystyna
(1)
Konarzewski Krzysztof (1948- )
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kowalewska Anna
(1)
Kowalewska Anna (pedagog)
(1)
Kożyczkowska Adela
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Kurzyna-Chmiel Danuta
(1)
Lichaczewska-Ziemba Martyna
(1)
Liwo Helena
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Marzec Danuta
(1)
Materny Katarzyna
(1)
McNab Chris (1970- )
(1)
Mikrut Adam
(1)
Miller Piotr
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Niźnikowska Ewelina
(1)
Nowicki Wojciech (tłumacz)
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Ostafiński Witold
(1)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(1)
Ostrowska Urszula
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Parczewski Wacław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(51)
2000 - 2009
(29)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(94)
Język
polski
(92)
angielski
(1)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(3)
Rodzice
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczyciele
(6)
SZKOLNICTWO
(6)
PEDAGOGIKA RODZINY
(5)
UCZNIOWIE
(5)
Uczniowie
(5)
NAUCZANIE
(4)
Nauczanie
(4)
WYCHOWANIE
(4)
ARCHITEKTURA
(3)
Kształcenie
(3)
NAUCZYCIELE
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(3)
POŁOŻNICTWO
(3)
Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II (Biała Podlaska)
(3)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(3)
SZTUKA PRZETRWANIA
(3)
Szkoły wyższe
(3)
BUDOWNICTWO
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
GINEKOLOGIA
(2)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(2)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(2)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(2)
Kreatywność
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
OPIEKA SPOŁECZNA
(2)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(2)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PRZEMOC w SZKOLE
(2)
RODZICE
(2)
RODZINA SZKÓŁ IM. JANA PAWŁA II
(2)
SOCJOLOGIA
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkoły
(2)
WARTOŚĆ
(2)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(2)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
ALKOHOLIZM
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
Absolwenci
(1)
Autyzm
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
BUDOWNICTWO UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
CHORZY
(1)
COVID-19
(1)
DYREKTOR
(1)
DYSCYPLINA SZKOLNA
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EKONOMIA
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
GRY I ZABAWY RUCHOWE
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
HIGIENA
(1)
HIGIENA SZKOLNA
(1)
Higiena szkolna
(1)
INNOWACJE
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
JĘZYK ROSYJSKI
(1)
KARIERA
(1)
KOBIETA CIĘŻARNA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
LĘK
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MEDYCYNA
(1)
MEDYCYNA SPOŁECZNA
(1)
Media społecznościowe
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie twórcze
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
2001-0
(8)
1901-2000
(2)
1989-
(2)
1989-2000
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(2)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Chełm (woj. lubelskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Mokotów (Warszawa ; część miasta)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Zamość (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(6)
Opracowanie
(4)
PORADNIKI
(4)
Praca zbiorowa
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Raport z badań
(3)
Monografia
(2)
Antologia
(1)
Ekspertyza
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Kryminał
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
RANKING
(1)
RAPORT z BADAŃ
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Medycyna i zdrowie
(3)
Nauka i badania
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
szkoła
(61)
wychowanie
(18)
rodzina
(15)
dzieci
(14)
edukacja
(14)
szkoła wyższa
(12)
uczeń
(12)
nauczyciel
(11)
młodzież
(9)
nauczanie
(7)
pomoc społeczna
(7)
rodzina dysfunkcyjna
(7)
małżeństwo
(6)
patologia społeczna
(6)
polityka prorodzinna
(6)
przemoc w rodzinie
(6)
szkoła specjalna
(6)
wsparcie społeczne
(6)
kształcenie
(5)
kultura pedagogiczna
(5)
pedagogika rodziny
(5)
przemoc
(5)
szkoła rodzenia
(5)
więź rodzinna
(5)
agresja
(4)
nauczyciele
(4)
szkoła podstawowa
(4)
zdrowie
(4)
HIV
(3)
Jan Paweł II
(3)
alkoholizm
(3)
architektura
(3)
biblioteka
(3)
budownictwo
(3)
budynki użyteczności publicznej
(3)
cele kształcenia
(3)
człowiek
(3)
formy kształcenia
(3)
galeria handlowa
(3)
hotel
(3)
komunikacja społeczna
(3)
kościół
(3)
marketing
(3)
muzeum
(3)
nauka
(3)
niepowodzenia szkolne
(3)
nierówności edukacyjne
(3)
noworodek
(3)
nowotwór
(3)
obiekty sportowe
(3)
odżywianie
(3)
opieka nad dzieckiem
(3)
oświata
(3)
parking
(3)
pedagogika
(3)
pedagogika opiekuńcza
(3)
pedagogika specjalna
(3)
poród
(3)
położne
(3)
położnictwo
(3)
profilaktyka
(3)
projektowanie
(3)
promocja zdrowia
(3)
relacja nauczyciel-uczeń
(3)
społeczeństwo
(3)
stacja benzynowa
(3)
survival
(3)
szkolnictwo
(3)
szkolnictwo wyższe
(3)
szkoła przetrwania
(3)
teatr
(3)
uczenie się
(3)
uczniowie
(3)
uzależnienie
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
zarządzanie jakością
(3)
zasady nauczania
(3)
absolwenci
(2)
aktywność fizyczna
(2)
banki
(2)
bezpieczeństwo narodowe
(2)
bezpieczeństwo społeczne
(2)
budownictwo wiejskie
(2)
choroby układu oddechowego
(2)
ciąża
(2)
ciąża wielopłodowa
(2)
cukrzyca
(2)
cyberprzestrzeń
(2)
cykl miesiączkowy
(2)
dom
(2)
dom dziecka
(2)
dydaktyka
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
endokrynologia
(2)
interwencja kryzysowa
(2)
jakość życia
(2)
kolej
(2)
komunikacja interpersonalna
(2)
94 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 242-261.
Celem poznawczym pracy jest zbadanie opinii studentów kierunku pedagogika na temat posiadanych kompetencji społecznych służących realizacji założeń pedagogiki konstruktywistycznej promującej uczenie się jako główny paradygmat procesów edukacyjnych oraz służących likwidowaniu barier w dostępie do edukacji dzieci i młodzieży pochodzących ze środowisk spauperyzowanych, bardzo często niewydolnych wychowawczo i stanowiących poważne zagrożenie dla prawidłowego procesu socjalizacji młodego pokolenia. Jako cel praktyczny opracowania wskazano sformułowanie wskazań pedagogicznych służących upowszechnianiu idei społeczeństwa uczącego się oraz optymalizacji procesu służącemu zapewnianiu „równości w dostępie do edukacji” wszystkim dzieciom, bez względu na status społeczny i ekonomiczny rodziny pochodzenia, w jakiej przyszło im się wychowywać oraz nabywać pierwszych doświadczeń, uczyć się rozumienia norm i wartości, kształtować własne postawy społeczne oraz precyzować cele i plany życiowe oraz pracowanie zaleceń służących optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej ze szczególnym położeniem nacisku na kształtowanie szeroko rozumianych kompetencji społecznych nauczycieli i wychowawców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20155.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20154.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wokół podstawowych zagadnień pedeutologii / Grażyna Cęcelek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 259, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 236-259.
Autorka dokonała analizy problematyki obejmującej dwa podstawowe obszary: proces kształtowania się myśli pedeutologicznej na przestrzeni dziejów oraz proces ewolucji roli nauczyciela – w celu ukształtowania u czytelników refleksyjnego nastawienia do wiedzy o pedeutologii jako znaczącej subdyscyplinie pedagogiki oraz o specyfice zmieniającej się w szybkim tempie rzeczywistości społeczno-edukacyjnej stanowiącej przestrzeń pracy współczesnego nauczyciela. Przedstawione przemyślenia, wątpliwości i kwestie dyskusyjne nastawione są na zachęcenie czytelnika do rozważań nad zawodem nauczyciela we współczesnym świecie oraz nad specyfiką procesu edukacji i wychowania młodego pokolenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18702.V.5 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22760.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22759.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy.
Nadrzędnym celem serii, do której należy podręcznik, jest poszukiwanie odpowiedzi na następujące pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest? Czy i jak jest możliwe dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Kim jest i jaki jest potencjalny wychowanek? Kim jest/może/powinien być wychowawca? Tom Codzienność w szkole. Szkoła w codzienności podejmuje problematykę potencjału wychowawczego tkwiącego w codziennych warunkach życia. Autorzy poszczególnych rozpraw, esejów oraz raportów z badań – wśród nich antropolodzy, socjologowie i pedagodzy – skupiają się na odsłanianiu istoty i następstw relacji między wychowaniem a codziennymi sprawami zachodzącymi w różnych sferach jednostkowego i zbiorowego życia. W swoich tekstach omawiają zagadnienie wychowania w kontekście codzienności. Treść podręcznika jest zorganizowana wokół trzech obszarów: ści jako fenomenu i kategorii badawczej, analitycznych w badaniu codzienności oraz empirycznych badań nad specyfiką szkolnej codzienności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10990 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10989.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11956.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach.
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowi ważny i coraz częściej spotykany podmiot w rzeczywistości edukacyjnej. Czy współczesna szkoła, realizując kluczowe dla edukacji kompetencje, jest dla niego szansą rozwoju? W jaki sposób nauczyciel może stać się inspiratorem procesu uczenia się dziecka z dysfunkcjami - to zasadnicze pytania, jakie zostały postawione w książce. Szkoła - nauczyciel - uczeń: trzy obszary refleksji nad dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej - jak nauczać skutecznie? Dziecko z dysfunkcją słuchu: "zdarzenie krytyczne" dla praktyki pedagogicznej Specyficzne trudności w uczeniu się jako przyczyna niepowodzeń szkolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21065.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21064.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing szkoły / Jan Fazlagić. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2011. - 253 s. : il. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 251-253.
Książka zawiera analizę najważniejszych zagadnień związanych z marketingiem szkoły, począwszy od opisu rynku oświatowego, a skończywszy na badaniach marketingowych w szkole. Uwzględnia najbardziej aktualne zjawiska ważne z punktu widzenia marketingu szkoły, np. web 2.0, elementy tak modnej ostatnio ekonomii behawioralnej itp. Publikacja skierowana jest do dyrektorów szkół i innych placówek oświatowych, a także wszystkich tych, którzy interesują się tematyką marketingowego zarządzania w oświacie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11980.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zbiór ten powstał z rozważań nad specyfiką wychowania i działań wychowawcy, której to rozpoznanie wydaje się kluczowe w kształceniu nauczycieli. Materiały zamieszczone w tej publikacji mogą być pomocne w wypracowaniu teoretycznych podstaw wychowania, które z kolei mogą okazać się użyteczne dla wychowawców i stać się źródłem refleksji na temat roli wychowawcy w procesie wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12205.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Publikacja składa się z trzech rozdziałów: Zjawisko przemocy w szkole, Kulturowe konteksty przemocy, Profilaktyka przemocy. Publikacja jest owocem wysiłku szeregu autorów – przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych. Spojrzenie na problem przemocy we współczesnym świecie jest dzięki temu wieloaspektowe. Autorzy są przekonani, że przemoc pojawiająca się w różnych sferach współczesnej rzeczywistości jest fenomenem wobec którego nie można pozostać obojętnym. Jego skutki są bowiem destrukcyjne zarówno w wymiarze jednostkowym jak i społecznym Publikacja stanowi propozycje spojrzenia na analizowaną kwestię z różnych perspektyw i może odkrycia pewnych, nie do końca jeszcze poznanych jej wymiarów. Powinna być inspiracją do przemyśleń, refleksji, dyskusji oraz działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11539.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 4)
Nazwy aut. na s. [277-278].
Bibliogr. przy rozdz.
"Szeroko pojmowane wychowanie jest procesem przekazywania wartosci róż- nej natury - moralnych, kulturowych, cywilizacyjnych, estetycznych, narodowych. Wyzwaniem współczesnej szkoły jest również przeciwstawianie się rozprzestrzenia-niu wśród młodzieży i dzieci tzw. antywartosci, prowadzącemu do demoralizacji, marginalizacji i wykluczenia społecznego. Skuteczna realizacja trudnych celów wychowawczych wymaga zacieśnienia wzajemnej współpracy w gronie pedagogicznym, między wychowawcami i rodzicami uczniów. Na jej jakośś składają się przede wszystkim warunki wzajemnej komunikacji, zaufanie, partnerstwo w podejmowaniu różnorodnych rozwiązań dydaktyczno-wycho-wawczych." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13844.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21934.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach. Indeks.
Książka jest próbą ukazania obszarów polskiej i międzynarodowej polityki oświatowej w pryzmacie problematyki wybranych ekspertyz oświatowych opracowanych dla podmiotów ustawodawczych w latach 2008-2018. Celem publikacji jest prezentacja zagadnień mieszczących się w obszarze dyscypliny naukowej, jaką jest polityka oświatowa. Prezentowane zagadnienia mogą stanowić źródło wiedzy do oceny mechanizmów i zjawisk społecznych, a także być przydatne przy opracowywaniu szczegółowych analiz z zakresu szeroko rozumianej oświaty. Prezentowane treści pozwalają na poznanie eksperckiego warsztatu pracy. Mogą stanowić kompendium wiedzy o procesie budowania podstaw do stawiania prawidłowej diagnozy oświatowej w kontekście uwarunkowań ekonomicznych, ustrojowo-politycznych, społecznych, historycznych, demograficznych czy geograficzno-klimatycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19843.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketingowe zarządzanie szkołą /Amir Jan Fazlagić. - Warszawa : Wydawnictwa CODN - Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, cop. 2003. - 164 s. : il. ; 24 cm.
(Zarządzanie Szkołą)
Bibliogr. s. 162-164.
PUBLIKACJA DOSTĘPNA W CZYTELNI W DZIALE V
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18891.X.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to rozprawa - duże osiągnięcie naukowe, dające się także przełożyć na wymiar praktyczny. W jednym i drugim przypadku wypełnia poważną lukę w piśmiennictwie polskim. W książce nie ograniczono się tylko do rozważań teoretycznych, oparto ją na szeroko zakrojonych badaniach empirycznych. Wyróżnienie w podjętej tematyce rodziny jako pierwszego środowiska wychowawczego, kształtującego również obyczaje, tradycje i nawyki zdrowotne, nawiązuje do żywej dyskusji międzynarodowej nt. promocji zdrowia najmłodszego pokolenia."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1015.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
Bibliografia na stronach 46-52.
Książka „ZESPÓL ASPERGERA. Co nauczyciel wiedzieć powinien” ma na celu dostarczenie czytelnikowi streszczenia dostępnej obecnie, istotnej z punktu widzenia nauczyciela, wiedzy na temat Zespołu Aspergera, również umożliwienie mu lepszego zrozumienia uczniów z Z.A., a także podsunięcie szybkich podpowiedzi i praktycznych pomysłów, które można natychmiast wykorzystać w klasie. W rozdziale 1. podano krótką charakterystykę zaburzenia, jakim jest Zespól Aspergera, natomiast w drugim opisano, jakie symptomy może przejawiać dziecko, ze szczególnym uwzględnieniem interakcji społecznych, możliwości uczenia się oraz strony fizycznej i zmysłów. Kolejne rozdziały zawierają już samą praktykę, np. strategie, jakie można zastosować w klasie, sposoby pomocy dziecku w rozwijaniu umiejętności społecznych, zasady korzystania z boiska szkolnego, metody pomocy dziecku w nauce i pracach domowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1449.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1448.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma na celu rozpoznanie kulturowych i społecznych czynników warunkujących zachowania zdrowotne uczniów oraz sprecyzowanie wynikających z tego zaleceń, które w znacznej mierze mogłyby wpłynąć na poprawę zdrowia dzieci. W książce rozpatrywany jest wpływ środowiska szkolnego, rodzinnego oraz rówieśniczego dziecka wiejskiego na system wartości młodego człowieka, jak również w kontekście warunków fizycznych i materialnych, przy jednoczesnej próbie wyodrębnienia spośród nich czynników stymulujacych, jak również hamulących zdrowie ucznia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6450.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik prezentuje oryginalną i uniwersalną propozycję uporządkowania wiedzy pedagogicznej, potrzebnej nauczycielom w codziennej praktyce szkolnej. Uwzględnia problemy wynikające ze zmieniającej się rzeczywistości szkolnej oraz postępu w badaniach pedagogicznych. Przedstawia zagadnienia z zakresu dydaktyki (cele kształcenia, wyniki kształcenia, metody nauczania, gry dydaktyczne, itp.), ujęte w sposób zgodny z założeniami reformy nauczania, treści dotyczące nowych zjawisk w szkole (negocjacje), agresji oraz uzależnienia młodzieży. Wiadomości na temat uczniów "niezwyczajnych", czyli zarówno trudnych, jak i zdolnych stanowią cenną pomoc w praktycznym rozwiązywaniu problemów szkolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20060.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20059.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.235.V.4 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.234.V.4 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.233.V.4 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.232.V.4 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia. W licznych opracowaniach z zakresu psychologii społecznej i socjologii akcentuje się podejście, zgodnie z którym dziecko bierze czynny udział w tworzeniu części układu sieci związków społecznych, składających się na określone poziomy „złożoności społecznej”. Ich cechą charakterystyczną jest [...] podwójna dialektyka – między właściwościami jednostek i interakcji z jednej strony oraz między interakcjami i związkami z drugiej, z dwustronnymi przyczynowo-skutkowymi wpływami w każdym przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21839.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy zawartych w niniejszym zbiorze artykułów - spoglądając z różnej perspektywy na problematykę relacji interpersonalnych w edukacji - wychodzą naprzeciw tym potrzebom, nie wyczerpując szerokiego spektrum aksjologicznych aspektów relacji interpersonalnych w tej sferze. Praca zawiera czternaście artykułów ujętych w trzy części tematyczne. Teksty zawarte w pierwszej części traktują o relacjach interpersonalnych w edukacji jako o istotnym problemie edukacyjnym. Omawiają one różne typologie relacji interpersonalnych, zwłaszcza miedzy nauczycielami a uczniami, zwracają uwagę na relacje interpersonalną typu mistrz - uczeń oraz podejmują zagadnienie równości i partnerstwa w stosunkach międzyludzkich w przestrzeni edukacyjnej. Cześć druga ukazuje sylwetkę tzw. „dobrego nauczyciela”. Cześć trzecia mówi o szkodliwości alkoholizmu i propaguje tzw. ruchy trzeźwości, ukazuje sylwetkę J. Korczaka jako ponadczasowy wzór osobowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3187 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1903.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Ta publikacja zbiorowa kryje 25 opracowań na temat najbardziej palących problemów współczesnej rzeczywistości społecznej i pedagogicznej. Powstało obszerne kompendium wiedzy pod redakcją wybitnego pedagoga społecznego prof. Tadeusza Pilcha, który zaprosił do grona autorów - profesorów i pracowników naukowych z uczelni pedagogicznych z całej Polski. Wśród autorytetów, którzy zabrali głos można wskazać profesorów Barbarę Kromolicką, Ewę Jarosz, Wioletę Danilewicz, Bogusława Śliwerskiego, Bożenę Matyjas i wielu innych. Jako motto redaktorzy naukowy tej monografii zbiorowej przyjęli znane słowa Korczaka: "Nie wolno zostawiać świata takim, jaki jest." Wydźwięk tego tomu jest na wskroś humanistyczny - z troski o rzeczywistość społeczną pedagodzy społeczni upominają się o wartości zagrożone we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15181.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang., niem.
Bibliogr. przy pracach.
Książka zawiera szereg spójnych tematycznie opracowań koncentrujących się na instytucjonalnym wymiarze patologii i dewiacji społecznej. Są to m.in.: wybrane konteksty dysfunkcji instytucji edukacyjnych, socjopatologia edukacji, tatuaże i piercing w środowisku szkolnym i rodzinie, agresja jako przejaw patologii polskiej szkoły, zjawisko patologii społecznej w instytucji totalnej oraz dysfunkcjonalność instytucji wychowania resocjalizacyjnego. Jak podkreśla recenzent książki prof. zw. dr hab. Andrzej Radziewicz-Winnicki Czytelnik może tu się spotkać ze sporadycznie prezentowanymi w rodzimej literaturze zjawiskami patologii, takimi jak: tatuowanie się i piercing uczniów polskiej szkoły, brak równowagi podzbiorowości szkolnych (uczniowie, nauczyciele i rodzice), typologie metamorfoz jakich dokonuje jednostka w swoim życiu w kontekście płynności życia społecznego i inercji instytucji w epoce późnej ponowoczesności, zjawiska patologii społecznej w instytucji totalnej i inne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9854.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej