Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(160)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(160)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(6)
Proza
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(1)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(136)
dostępne
(54)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(28)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(39)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(138)
Autor
Cruz Christopher sol
(23)
Herrera Mario
(23)
Ochmański Marian (1936- )
(6)
Ansel Linnette
(4)
Broomhead Lisa
(4)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(4)
Szuścik Urszula
(4)
Michałowski Bartosz
(3)
Musiol Mady
(3)
Simmons Naomi
(3)
Villarroel Magaly
(3)
Bright Catherine
(2)
Cęcelek Grażyna
(2)
Daszykowska Jadwiga
(2)
Erocak Linnette Ansel
(2)
Farrell Thomas S. C. (Thomas Sylvester Charles)
(2)
Grzesiak Jan (1946- )
(2)
Głowala Agnieszka
(2)
Jankiewicz Eugeniusz (1947- )
(2)
Kacprzak Lech
(2)
Korczyński Stanisław
(2)
Mourão Sandie
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Przybyła Ewa
(2)
Tomaszewska Liliana
(2)
Wiśniewska Ewa (pedagog)
(2)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna
(1)
Altamirano Annie
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bielski Janusz (1924-1996)
(1)
Biffle Chris
(1)
Bochenek Anna (pedagog)
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bogusławska Joanna
(1)
Brodzik Agnieszka
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Całek Anna
(1)
Chmielarz Wojciech (1984- )
(1)
Cieśleńska Beata
(1)
Cooper Jewell E
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czyżewska Urszula
(1)
Derenowski Marek
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Dyson Leone
(1)
Edwards Clifford H
(1)
Elliott John (1938- )
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Ferlazzo Larry
(1)
Fidelus Anna
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Hagger Hazel
(1)
Harmer Jeremy (1947- )
(1)
He Ye
(1)
Herbst Mikołaj (1973- )
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Hodan Bohuslav (1931- )
(1)
Horyń Wojciech
(1)
Hughes Arthur 1941-
(1)
Hull-Sypnieski Katie 1974-
(1)
Iwanicki Józef (1902-1995)
(1)
Iwanicki Józef (1902-1995). Dedukcja naturalna i logistyczna
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jakubowska Hanna
(1)
Janowska Janina
(1)
Jewell Lisa (1968- )
(1)
Jiménez Raya Manuel
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Kasperek Katarzyna
(1)
Kałuszyński Maciej
(1)
King Gail (1949- )
(1)
King Stephen (1947- )
(1)
Komar Witold
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Konieczny Grażyna
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kosiba Grażyna
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kowalewska Anna (pedagog)
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Krzemień Grażyna (medycyna)
(1)
Kubińska Zofia (1950- )
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Levin Barbara B
(1)
Lewandowski Marek (1957- )
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Liwo Helena
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Machałek Małgorzata
(1)
Maciejewski Jan (1954- )
(1)
Madej Bartłomiej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(90)
2000 - 2009
(45)
1990 - 1999
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(139)
Wielka Brytania
(12)
Anglia
(3)
Nowy Jork (stan) (USA)
(3)
Stany Zjednoczone
(2)
Kalifornia (USA)
(1)
Niemcy
(1)
Wirginia (USA)
(1)
Kanada
(1)
Język
polski
(112)
angielski
(49)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Pedagodzy
(3)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Dorośli
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Uczelnie medyczne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
NAUCZYCIELE
(53)
JĘZYK ANGIELSKI
(45)
Nauczyciele
(17)
UCZNIOWIE
(14)
NAUCZANIE
(11)
Nauczanie języków obcych
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(7)
NAUCZYCIELE AKADEMICCY
(7)
Nauczyciele języka angielskiego
(6)
SZKOLNICTWO
(6)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(5)
Nauczanie
(5)
PEDAGOGIKA
(5)
Uczniowie
(5)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(4)
JĘZYKI
(4)
Metody nauczania
(4)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(4)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(4)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(4)
DZIECKO
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele języków
(3)
POSTAWY
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(3)
Dziecko zdolne
(2)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
Kreatywność
(2)
NAUCZYCIELE JĘZYKÓW
(2)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele muzyki
(2)
OŚWIATA
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(2)
Studenci
(2)
Szkoły
(2)
UCZENIE SIĘ
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
AIDS
(1)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
AUTODESTRUKTYWNOŚĆ
(1)
AUTORYTET
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
BÓG
(1)
CHOROBY PRZENOSZONE DROGĄ PŁCIOWĄ
(1)
COVID-19
(1)
CZAS WOLNY OD PRACY UCZNIA
(1)
CZYTANIE
(1)
DUCHOWIEŃSTWO KATOLICKIE
(1)
DYSCYPLINA SZKOLNA
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Emisja głosu
(1)
English language
(1)
Etyka
(1)
FILOLOGIA ANGIELSKA
(1)
FILOZOFIA
(1)
FILOZOFIA CHRZEŚCIJAŃSKA
(1)
Filozofia
(1)
Fortepian
(1)
Forum internetowe
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY SPORTOWE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
HIV
(1)
HUMANIZM (postawa)
(1)
Higiena szkolna
(1)
Historia
(1)
INNOWACJE
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
IWANICKI, JÓZEF
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język angielski
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
LITERATURA AMERYKAŃSKA
(1)
LOGIKA
(1)
METAFIZYKA
(1)
MNIEJSZOŚCI NARODOWE
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
2001-0
(6)
1989-
(3)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Francja
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Mokotów (Warszawa ; część miasta)
(1)
Oklahoma (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Teksas (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Gatunek
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(48)
Praca zbiorowa
(8)
Opracowanie
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Powieść
(4)
Kryminał
(2)
Thriller
(2)
Horror
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele autobiograficzne
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Językoznawstwo
(9)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
teaching
(39)
primary school education
(30)
nauczyciel
(24)
English language
(17)
teacher's book
(12)
szkoła
(10)
pre-school education
(9)
dzieci
(8)
edukacja wczesnoszkolna
(8)
uczeń
(8)
nauczanie
(7)
nauczyciele
(7)
wychowanie fizyczne
(6)
beletrystyka
(5)
edukacja
(5)
study and teaching
(5)
primary school
(4)
teacher
(4)
English teacher
(3)
United States
(3)
foreign speakers
(3)
language teacher
(3)
pedagogika
(3)
relacja nauczyciel-uczeń
(3)
specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
training
(3)
uczenie się
(3)
uczniowie
(3)
wychowanie
(3)
ELT
(2)
awans zawodowy
(2)
cultural competence
(2)
dokształcanie
(2)
education
(2)
edukacja zdalna
(2)
język obcy
(2)
kompetencje zawodowe
(2)
kryminał
(2)
kształcenie ustawiczne
(2)
learning
(2)
multicultural education
(2)
młodzież
(2)
nauczyciel akademicki
(2)
niepełnosprawność intelektualna
(2)
niepowodzenia szkolne
(2)
osobowość
(2)
pandemia
(2)
praktyka pedagogiczna
(2)
psychologia
(2)
rodzina
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
teacher education
(2)
teachers
(2)
thriller
(2)
ADHD
(1)
American literature
(1)
Foreign speakers
(1)
Study and teaching
(1)
ability testing
(1)
adult education
(1)
aksjologia
(1)
aktywność
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aktywność ruchowa
(1)
aktywność twórcza
(1)
animacja czasu wolnego
(1)
arteterapia
(1)
autonomia
(1)
autyzm
(1)
biblioterapia
(1)
budżet
(1)
choroba przewlekła
(1)
cultural studies
(1)
czytanie
(1)
discourse
(1)
doskonalenie zawodowe
(1)
drama
(1)
dydaktyka
(1)
dyscyplina
(1)
dyscyplina szkolna
(1)
dysfunkcja słuchu
(1)
dysleksja
(1)
dziecko zdolne
(1)
e-learning
(1)
edukacja dzieci
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja kreatywna
(1)
edukacja matematyczna
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja muzyczna
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
edukacja środowiskowa
(1)
edukator zdrowia
(1)
efektywność
(1)
emisja głosu
(1)
english culture
(1)
event
(1)
filozofia
(1)
filozofia edukacji
(1)
161 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach.
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowi ważny i coraz częściej spotykany podmiot w rzeczywistości edukacyjnej. Czy współczesna szkoła, realizując kluczowe dla edukacji kompetencje, jest dla niego szansą rozwoju? W jaki sposób nauczyciel może stać się inspiratorem procesu uczenia się dziecka z dysfunkcjami - to zasadnicze pytania, jakie zostały postawione w książce. Szkoła - nauczyciel - uczeń: trzy obszary refleksji nad dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej - jak nauczać skutecznie? Dziecko z dysfunkcją słuchu: "zdarzenie krytyczne" dla praktyki pedagogicznej Specyficzne trudności w uczeniu się jako przyczyna niepowodzeń szkolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21065.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21064.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Rozprawy / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej ; nr 1)
Bibliogr. s. 117-125.
Treść monografii skupia się na roli nauczyciela wychowania fizycznego jako kordynatora szkolnej edukacji zdrowotnej. Całość ujęto w pięć tematycznie powiązanych rozdziałów. Pierwsze trzy mają charakter teoretyczny: opisują dzieje wychowania zdrowotnego, przybliżają sytuację edukacji zdrowotnej w szkole, charakteryzują warsztat zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego oraz kwalifikacje i kompetencje edukatora zdrowia. Rodział czwarty prezentuje wyniki badań ankietowych na temat wybranych aspektów realizacji edukacji zdrowotnej w obecnej szkole, przeprowadzonych wśród nauczycili. Ostatni rozdział koncentruje się na zagadnieniu kultury zdrowotnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16204 [Magazyn 1], P.16219 [Magazyn 1], P.16203 [Magazyn 1], P.16200 [Magazyn 1], P.12987 [Magazyn 1], P.16201 [Magazyn 1], P.16221 [Magazyn 1], P.16197 [Magazyn 1], P.16216 [Magazyn 1], P.16207 [Magazyn 1], P.16193 [Magazyn 1], P.16209 [Magazyn 1], P.16217 [Magazyn 1], P.16202 [Magazyn 1], P.16211 [Magazyn 1], P.16214 [Magazyn 1], P.16208 [Magazyn 1], P.16215 [Magazyn 1], P.12985 [Magazyn 1], P.16198 [Magazyn 1], P.16195 [Magazyn 1], P.16206 [Magazyn 1], P.16222 [Magazyn 1], P.16210 [Magazyn 1], P.16205 [Magazyn 1], P.16194 [Magazyn 1], P.16220 [Magazyn 1], P.16212 [Magazyn 1], P.12986 [Magazyn 1], P.16213 [Magazyn 1], P.16218 [Magazyn 1], P.16196 [Magazyn 1], P.16199 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14119.XVIII.12.2 [Czytelnia B], 14118.XVIII.12.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Czy odważysz się wybrać nieoczywistą ścieżkę, by na jej końcu odnaleźć siebie? Eric pokochał muzykę, gdy pierwszy raz usłyszał Chopina. Od tego momentu trawiła go pasja – nieustannie marzył, by jak najlepiej grać utwory swojego mistrza, lecz jego interpretacjom wciąż czegoś brakowało. Wszystko zmieniło się, gdy rozpoczął lekcje u pewnej Polki. Ćwiczenia zalecane przez madame Pylinską były osobliwe. Wysyłała swego ucznia do parku, żeby słuchał szumu gałęzi i zrywał kwiaty bez strącania rosy. Poleciła też Ericowi uprawiać miłość, zanim zasiądzie do pianina, bo muzyce należy oddać się tak samo jak pożądaniu. Nauczyła go, że w małych rzeczach kryją się wielkie inspiracje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18358.XXVIII.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21934.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 309-321 oraz przy pracach.
Praktyka edukacji muzycznej w Polsce i Europie jako dziedzina służąca młodemu pokoleniu do poznawania dorobku kultury muzycznej i dająca podstawy do świadomego i aktywnego kontaktowania się z nim, jest przedmiotem troski środowiska psychologów, pedagogów, muzykologów, rozumiejących niepowtarzalne wartości aktywnego uprawiania muzyki dla rozwoju osobistego i kultury każdego człowieka. Realia dzisiejszej szkoły oraz życia społecznego i obyczajowego, jak również badania sondażowe wskazują na silną potrzebę zajmowania się muzyką przez młode pokolenie. Ta naturalna potrzeba młodych zderza się z brakiem narzędzi do rozumienia przez nich muzyki, warunków do przeżywania estetycznego i emocjonalnego muzyki, wynikającym z niedostatków w systemie kształcenia i nauczania muzyki w szkołach oraz w przygotowaniu nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22495.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22494.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Analizy zawarte w tej publikacji wskazują na złożoność problemów przed jakimi staje współczena szkoła i nauczyciel. W części pierwszej omówiono problemy szkoły na przestrzeni wieków. Część druga poświęcona jest kształceniu nauczycieli w okresie przemian edukacyjnych. Część trzecia stanowi analizy dotyczące poszukiwań odpowiedzi na pytanie, na ile doświadczenia ucziowskie wynoszone z interakcji nauczyciel uczeń są rozumiane jako oddziaływania wychowawcze przygotowujące jednostke do wkroczenia w dorosłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8251.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 243-256. Indeks.
"Dysleksja a nauczanie języków obcych" (...) jest najlepszą książką poświęconą problematyce dysleksji, skierowaną do szerszego grona odbiorców, na tle innych pozycji ukazujących się na polskim rynku w ostatnich latach. (...) Prezentuje ona wysoki poziom merytoryczny i formalny, posiada też walory literackie - jest świetnie napisana i czyta się ją z przyjemnością i zainteresowaniem. Stanowi użyteczne dla szerokiego grona kompendium wiedzy i wskazówek praktycznych dotyczących nauczania (ale nie tylko) w dysleksji." (prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13087.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 324, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających: niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej; uszkodzeń słuchu i wzroku; niedostosowania społecznego; specyficznych trudności w uczeniu się; zaburzeń komunikacji językowej; chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych); sytuacji kryzysowych lub traumatycznych; niepowodzeń edukacyjnych; zaniedbań środowiskowych; trudności adaptacyjnych; autyzmu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.17966 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19492.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19491.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony: 225-229.
Książka zawiera cenne wskazówki dla nauczycieli pomocne w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zawarte zostały opisy deficytów rozwojowych z zakresu percepcji wzrokowej, słuchowej oraz motoryki małej i dużej. Znajdują się w niej propozycje metod pracy nauczycieli z uczniami z dysleksją rozwojową, trudnościami w czytaniu i pisaniu, dyskalkulią, zaburzeniami mowy, a także z dziećmi słabowidzącymi i słabosłyszącymi. W szerokim zakresie omówiono zagadnienia dotyczące podziału zdolności oraz cech charakteryzujących uczniów uzdolnionych. Opracowano przykładowe programy edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej oraz programy wychowania fizycznego dla zdolnych uczniów edukacji wczesnoszkolnej. W treści książki znajduje się także charakterystyka dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym z uwzględnieniem Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21059.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21058.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu ISSN 0239-6009)
Bibliogr. s. 118-125
Gry, zabawy i ćwiczenia z piłką należą do najbardziej lubianych przez dzieci form aktywności ruchowej, w których różnorodność, niepowtrzalność, dynamika, zdobywanie doświadczeń społecznych, emocjonalnych, umysłowych, możliwość doznawania radości i przyjemności stają się dla nich niezaprzeczalnymi wartościami. Niniejsza publikacja to podsumowanie wielu lat badań i studiów nad kreacyjnymi i rekreacyjnymi wartościami ćwiczeń, zabaw i gier z piłką w rozwoju indywidualnym ucznia. Nowa wersja książki jest uzupełniona m.in. o podstawy teoretyczne innowacyjnego wykorzystania w wychowaniu fizycznym aktywności ruchowej z piłką oraz strukturę postępowania dydaktyczno-wychowawczego nauczyciela w tworzeniu środków korygujących zachowania uczniów aktywnością ruchową z piłką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8296 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Bliżej przedszkola.
Bibliografia strony: 247-254.
Książka została opracowana w oparciu o badania naukowe, korzystając z szerokiej wiedzy pedagogicznej z ostatnich dwudziestu lat. Pomaga w zrozumieniu, co należy rozwijać w dziecięcym umyśle, by dziecko łatwiej przyswajało wiedzę, a także jak należy uczyć, by dzieci mogły usprawniać swoje umiejętności matematyczne. Zawarte w niej wskazówki ułatwiają nauczycielom realizację programu nauczania w sprawny oraz dobrze zorganizowany sposób. Książka daje możliwość podniesienia jakości prowadzonych zajęć, a także dodatkowego zainteresowania dziecka matematyką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22569.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22568.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [151]-152.
Imprezy tematyczne cieszą się w ostatnich czasach dużą popularnością nie tylko wśród dzieci - lubią je także dorośli. Wiele spotkań towarzyskich, balów karnawa­łowych czy też imprez integracyjnych opartych jest na wybranym temacie prze­wodnim. Uczestnikom daje to możliwość przeniesienia się choć na krótko do inne­go świata, odbiegającego od, często szarej, rzeczywistości Animatora w jego pracy powinna ograniczać tylko wyobraźnia. Niektórzy są nią obdarzeni w nadmiarze, inni nie, ale zawsze można - i należy - tę zdolność pobudzać i rozwijać. W niniejszej publikacji autorka proponuje Czytelnikom przykłady animacji mogących znaleźć zastosowanie w imprezach okolicznościowych, jak np. bale karnawałowe, urodziny, imprezy w przedszkolach, szkołach, na obozach czy ko­loniach. Książka nie zawiera scenariuszy imprez, ponieważ nie istnieje jeden uni­wersalny, a zainteresowane osoby mogą w dowolnej kolejności zaplanować po­szczególne animacje Większość zabaw znajdujących się w publikacji to oryginalne pomysły autorki. Niektóre stanowią modyfikacje ogólnie znanych animacji. Wiele z nich zostało zastosowanych w imprezach, które już się odbyły, pozostałe czekają na realizację. Autorskie są także zadania logiczne, które zostały zamieszczone jako załączniki. W książce zamieszczono fotografie wykonane przez autorkę. Pochodzą one z imprez okolicznościowych oraz kolonii letnich. W tym miejscu autorka składa serdeczne podziękowania osobom widniejącym na fotografiach za możliwość pu­blikacji ich wizerunku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16951.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Pedagogika)
Bibliogr. s. [80].
W prezentowanym przewodniku autorka omawia znaczenie postawy `dobrego dorosłego` w procesie wychowania i nauczania dzieci z rodzin dysfunkcyjnych. Definiuje strukturę i mechanizmy funkcjonowania rodziny dysfunkcyjnej. Charakteryzuje zachowania dzieci wzrastających w takich rodzinach (strategie przetrwania - `role`, konsekwencje zdrowotne, psychologiczne i społeczne) oraz objawy na poziomie zachowania (różnicowanie objawów w zależności od etapu rozwojowego). Przedstawia sposoby postępowania wobec ucznia z rodziny dysfunkcyjnej (strategie: informująca, wspierająca, odsyłająca), radzi, do kogo zwrócić się o pomoc, w jaki sposób rozmawiać z rodzicami. Opisuje relacje nauczyciel - dziecko (potrzeby dziecka a jego deficyty i bariery; granice wpływu i odpowiedzialności nauczyciela). Książkę uzupełnia spis instytucji, do których można się zgłosić po specjalistyczną pomoc.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3781 [Magazyn 2], 3782 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2535.IV.4 [Czytelnia B], P.2534.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.836 [Magazyn 2], B.835 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.834.XVIII.1.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ścieżka Międzyprzedmiotowa)
Książka zawiera scenariusze zajęć dla uczniów szkoły podstawowej a także uczniów gimnazjum.Cele programu promocji zdrowia i profilaktyki uzależnień:Przezwyciężanie trudności dydaktyczno-wychowawczych uczniówZwrócenie uwagi nauczycieli na najpilniejsze potrzeby społeczności uczniowskiejPoprawa komunikacji w relacjach uczeń-nauczyciel, uczeń-rodzic, uczeń-uczeńUczulenie grona pedagogicznego na zagrożenia uzależnieniami dzieci i młodzieży w wieku szkolnymWyposażenie uczniów, nauczycieli i rodziców w podstawowy zasób wiedzy na temat środków psychoaktywnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2275 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2274.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 209-218.
Celem książki jest wskazanie na taki rodzaj wykształcenia pedagogicznego, jaki pozwoli jasno zrozumieć i przybliżyć pojęcie zrównoważonego rozwoju oraz potrzebę edukacji społecznej niezbędnej dla ochrony środowiska przyrodniczego i zdrowia człowieka. W książce przedstawiam przykłady definicji, historię, akty prawne, projekty edukacyjne, strategie i udział Polski w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Ze Wstępu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19742.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19741.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Puszczałam na lekcji film. Miałam kłopot ze sprzętem. Był obraz, były napisy, ale dźwięk był bardzo cichy. Próbowałam go podgłośnić, majstrowałam przy komputerze, nie widząc ekranu. Zajęło mi to dużo czasu (jakieś dziesięć minut). Kiedy wreszcie się udało, wstałam i wtedy zobaczyłam, że niechcący wyłączyłam obraz. Przez dziesięć minut klasa siedziała w ciszy, przed pustym ekranem, udając przede mną, że ogląda film. Woleli nic nie robić, niż powiedzieć mi, że wyłączyłam obraz. Dlaczego? Bo byłam dla nich nikim. Nieważną osobą od nieważnego dla nich przedmiotu. [fragment książki] Jak zostaje się nauczycielem w Polsce? Ile tak naprawdę zarabia nauczyciel i jak długo trwają wakacje? Czy wszyscy rodzice są roszczeniowi, a dzieci rozwydrzone? Kto nie szanuje „belfrów” i kim są dla systemu szkolnictwa? Czym różni się praca w szkole państwowej i prywatnej? I o co chodzi z tą Finlandią? Na te i wiele innych niełatwych pytań odpowiadają sami nauczyciele. Autorka przeprowadziła kilkadziesiąt rozmów z przedstawicielami tej profesji, którzy bez ogródek opowiadają o swojej drodze zawodowej i doświadczeniach. Mówią, co trzyma ich w pracy i wzbudza nadzieję, a co pozbawia ich złudzeń i skłania do odejścia. To szczera i bezkompromisowa opowieść o polskim systemie nauczania, z którą każdy może skonfrontować własne wyobrażenia. Joanna Sokolińska – socjolożka i reporterka, współautorka książek Rodziny himalaistów i Mów o mnie ono. Była złą uczennicą. Utrzymuje kontakty z kilkorgiem wspaniałych eksnauczycieli jej dzieci. Dwoje z nich wypowiada się w tej książce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej