Poradniki dla nauczycieli
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Autor
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Machałek Małgorzata
(1)
Naprawa Renata
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Stawska Jadwiga
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Usowicz Jarosław
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Dziecko zdolne
(2)
Nauczanie
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Historia
(1)
Matematyka
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Podręcznik
(2070)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1416)
PODRĘCZNIKI
(1016)
Opracowanie
(373)
Praca zbiorowa
(318)
Poradniki dla nauczycieli
(-)
Monografia
(295)
PORADNIKI
(259)
Poradnik
(203)
Powieść
(194)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(155)
Podręczniki akademickie
(131)
Materiały pomocnicze
(118)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(102)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(94)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(72)
Thriller
(71)
Raport z badań
(67)
DANE STATYSTYCZNE
(65)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(65)
Literatura angielska
(54)
Kryminał
(48)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(48)
INSTRUKCJE
(45)
Poezja
(45)
PODRĘCZNIKI SZKOLNE
(44)
Podręczniki
(43)
Poradniki
(40)
KSIĄŻKI dla PRZEDSZKOLAKÓW
(38)
ALBUMY
(36)
Antologia
(35)
Normy
(35)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(35)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(34)
Ćwiczenia i zadania
(34)
ENCYKLOPEDIE POLSKIE
(33)
Materiały konferencyjne
(33)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(29)
Kompendia i repetytoria
(28)
Powieść obyczajowa
(28)
OPOWIADANIE DZIECIĘCE ANGIELSKIE
(27)
ROCZNIKI STATYSTYCZNE
(27)
Reportaż
(26)
Literatura amerykańska
(25)
MUZYKA ROZRYWKOWA
(24)
Powieść historyczna
(24)
ĆWICZENIA i ZADANIA
(24)
ENCYKLOPEDIE
(23)
Publikacja bogato ilustrowana
(23)
Wydawnictwa popularne
(23)
Podręczniki [Typ publikacji]
(22)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(21)
Słownik
(20)
Dane statystyczne
(19)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(19)
Encyklopedia
(18)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(18)
Program edukacyjny
(17)
DOKUMENTY AUDIOWIZUALNE
(15)
FILM EDUKACYJNY
(15)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(15)
Scenariusz zajęć
(14)
SŁOWNIKI ROSYJSKIE
(14)
Esej
(13)
Literatura irlandzka
(13)
Powieść psychologiczna
(13)
Powieść amerykańska
(12)
Bajki i baśnie
(11)
Biografia
(11)
Horror
(11)
Pamiętniki i wspomnienia
(10)
SŁOWNIKI POLSKO-ROSYJSKIE
(10)
BAJKA I BAŚŃ ROSYJSKA
(9)
Case study (studium przypadku)
(9)
Księga pamiątkowa
(9)
LITERATURA DZIECIĘCA
(9)
Opowiadania i nowele
(9)
Powieść biograficzna
(9)
Przepisy kulinarne
(9)
Sensacja
(9)
Słownik terminologiczny
(9)
TABLICE i WZORY
(9)
Korespondencja handlowa
(8)
PIOSENKA DZIECIĘCA ANGIELSKA
(8)
Sprawdziany i testy
(8)
SŁOWNIKI POLSKO-ANGIELSKIE
(8)
Słownik angielski
(8)
Słownik angielsko-polski
(8)
Słownik języka polskiego
(8)
Tablice i wzory
(8)
ĆWICZENIA i ZADANIA do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(8)
ANTOLOGIE
(7)
FOTOGRAFIA POLSKA
(7)
Fantasy
(7)
GRAFIKA KOMPUTEROWA
(7)
INFORMATORY
(7)
LITERATURA
(7)
MONOGRAFIA
(7)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(7)
PODRĘCZNIK
(7)
Słownik dwujęzyczny
(7)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Matematyka
(1)
Słowo kluczowe
nauczanie
(2)
niepełnosprawność intelektualna
(2)
uczniowie
(2)
choroba przewlekła
(1)
dziecko zdolne
(1)
edukacja dzieci
(1)
edukacja matematyczna
(1)
liczenie
(1)
nadpobudliwość psychoruchowa
(1)
nauczyciele
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
niepełnosprawność ruchowa
(1)
podmiotowość
(1)
problem zdrowotny
(1)
rodzice
(1)
specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
szkoła podstawowa
(1)
trudności adaptacyjne
(1)
uszkodzenie słuchu
(1)
uszkodzenie wzroku
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia s. 94-96.
Opracowanie modelu pracy z uczniem zdolnym ma na celu przygotowanie grupy osób zaangażowanych w proces rozwoju zdolności dzieci i młodzieży do właściwego identyfikowania uzdolnień i tworzenia odpowiednich warunków do ich kształtowania. W stworzonym modelu czytelnik odnajdzie treści dotyczące dostosowywania metod i form pracy z uczniem zdolnym do indywidualnych i zróżnicowanych potrzeb tej grupy uczniów. Propozycje zawarte w publikacji mogą stać się źródłem inspiracji dla nauczycieli szkół podstawowych, poszukujących najbardziej efektywnych form wsparcia rozwoju uczniów zdolnych.
Książka
W koszyku
Na okł.: Bliżej przedszkola.
Bibliografia strony: 247-254.
Książka została opracowana w oparciu o badania naukowe, korzystając z szerokiej wiedzy pedagogicznej z ostatnich dwudziestu lat. Pomaga w zrozumieniu, co należy rozwijać w dziecięcym umyśle, by dziecko łatwiej przyswajało wiedzę, a także jak należy uczyć, by dzieci mogły usprawniać swoje umiejętności matematyczne. Zawarte w niej wskazówki ułatwiają nauczycielom realizację programu nauczania w sprawny oraz dobrze zorganizowany sposób. Książka daje możliwość podniesienia jakości prowadzonych zajęć, a także dodatkowego zainteresowania dziecka matematyką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22569.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22568.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 102-104.
Niniejszy poradnik ma pomoc nauczycielom w rozwijaniu zainteresowań historycznych i zdolności uczniów. W pierwszej części zawarliśmy krótkie omówienie kwestii teoretycznych dotyczących identyfikacji uczniów zdolnych, starając się zwrócić uwagę na różnorodność charakteryzujących ich cech. Omówiliśmy też najważniejsze zadania, jakie w związku z kształceniem uczniów zdolnych stoją przed nauczycielem i szkołą. Podkreślaliśmy zwłaszcza potrzebę wspierania ich rozwoju poprzez przemyślane i zróżnicowane działania. Należy bowiem pamiętać, że systematyczna i planowa praca z uczniem zdolnym jest obowiązkiem szkoły i każdego nauczyciela z osobna. Druga część poradnika zawiera omówienie metod i sposobów rozwijania zainteresowań historycznych i zdolności uczniów od najmłodszych do najstarszych klas. W przedstawionych propozycjach położyliśmy nacisk na różnorodność form i metod pracy, konieczność różnicowania zadań i dostosowywania ich do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia. Pokazaliśmy również, jak można do pracy z uczniem zainteresowanym historią, wykorzystać potencjał tkwiący w najbliższym otoczeniu. Całość uzupełniliśmy o informacje bibliograficzne, wykazy stron internetowych przydatnych uczniowi i nauczycielowi.
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony: 225-229.
Książka zawiera cenne wskazówki dla nauczycieli pomocne w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zawarte zostały opisy deficytów rozwojowych z zakresu percepcji wzrokowej, słuchowej oraz motoryki małej i dużej. Znajdują się w niej propozycje metod pracy nauczycieli z uczniami z dysleksją rozwojową, trudnościami w czytaniu i pisaniu, dyskalkulią, zaburzeniami mowy, a także z dziećmi słabowidzącymi i słabosłyszącymi. W szerokim zakresie omówiono zagadnienia dotyczące podziału zdolności oraz cech charakteryzujących uczniów uzdolnionych. Opracowano przykładowe programy edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej oraz programy wychowania fizycznego dla zdolnych uczniów edukacji wczesnoszkolnej. W treści książki znajduje się także charakterystyka dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym z uwzględnieniem Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21059.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21058.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 324, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających: niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej; uszkodzeń słuchu i wzroku; niedostosowania społecznego; specyficznych trudności w uczeniu się; zaburzeń komunikacji językowej; chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych); sytuacji kryzysowych lub traumatycznych; niepowodzeń edukacyjnych; zaniedbań środowiskowych; trudności adaptacyjnych; autyzmu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17966 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19492.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19491.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej