UCZNIOWIE
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(72)
Forma i typ
Książki
(72)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(64)
dostępne
(51)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(26)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(25)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(65)
Autor
Gordon Thomas (1918-2002)
(3)
Wieczorek-Stachowicz Mirosława
(3)
Bergier Józef (1952- )
(2)
Deptuła Maria
(2)
Domerecka Beata
(2)
Janowski Andrzej (1935- )
(2)
Kosyrz Zdzisław
(2)
Ochmański Marian (1936- )
(2)
Ziółkowska Beata (1967- )
(2)
Bardziejewska Mariola (1969- )
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Biernat Elżbieta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Drogosz Małgorzata
(1)
Fedyn Beata
(1)
Gaberle Andrzej (1937- )
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Galant Józef (1910- )
(1)
Gawrych Roman (1966- )
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Gruszka Jerzy
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Guła-Kubiszewska Halina
(1)
Jurczak Adam
(1)
Jurkowski Andrzej (1935- )
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kawula Stanisław (1939- )
(1)
Kieszkowska Anna
(1)
King Gail (1949- )
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Kozdroń Ewa
(1)
Kurlej Wiesław
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(1)
Machel Henryk (1940- )
(1)
Marchel Joanna
(1)
Mastalerz Elżbieta
(1)
McWhirter J. Jeffries
(1)
Mieszalski Stefan (1946- )
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Nowak Paweł Fryderyk (1977- )
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Nowak-Starz Grażyna
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Ostaszewski Krzysztof
(1)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(1)
Paliga Zdzisława
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Prajsner Mirosława
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Rogowska Aleksandra (psycholog)
(1)
Rostowska Teresa (1947- )
(1)
Rostowski Jan
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Rutkowska Elżbieta
(1)
Rylke Hanna
(1)
Rzepa Tadeusz (1950- )
(1)
Sakowicz Tadeusz (1953- )
(1)
Sarzała Dariusz
(1)
Seweryńska Anna Maria
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Speck Otto
(1)
Strelau Jan
(1)
Strycharska-Gać Berta
(1)
Szaleniec Zbigniew
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Wilk Teresa
(1)
Winogrodzka Lidia
(1)
Wołyniec Józef
(1)
Wrona Leszek
(1)
Wycisk Jowita (1971- )
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zajączkowski Krzysztof (pedagogika)
(1)
Łakomski Marian
(1)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(7)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(72)
Język
polski
(72)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(477)
ZARZĄDZANIE
(329)
UCZNIOWIE
(72)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(58)
LUDZIE STARZY
(58)
Temat: czas
2001-0
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Słowo kluczowe
młodzież
(7)
uczeń
(7)
dzieci
(5)
szkoła
(5)
sport
(4)
agresja
(3)
aktywność ruchowa
(3)
alkoholizm
(3)
narkomania
(3)
profilaktyka
(3)
uzależnienie
(3)
wychowanie fizyczne
(3)
Internet
(2)
aktywność fizyczna
(2)
alkohol
(2)
czas wolny
(2)
edukacja zdrowotna
(2)
gry rekreacyjne
(2)
gry zespołowe
(2)
nauczanie
(2)
nauczyciel
(2)
profilaktyka uzależnień
(2)
program profilaktyczny
(2)
trudności wychowawcze
(2)
turystyka
(2)
uczenie się
(2)
uczniowie
(2)
współpraca szkoły z rodzicami
(2)
wychowanie
(2)
wypoczynek
(2)
agresja elektroniczna
(1)
aktywność turystyczna
(1)
alergia
(1)
autonomia
(1)
balet
(1)
bioterroryzm
(1)
cesarskie cięcie
(1)
choroby reumatyczne
(1)
cukrzyca
(1)
cyberagresja
(1)
cyberprzemoc
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
cyberuzależnienie
(1)
cyberświat
(1)
depresja
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
edukacja informatyczna
(1)
edukacja seksualna
(1)
fitness
(1)
gimnazjum
(1)
gra komputerowa
(1)
gry komputerowe
(1)
gry ruchowe
(1)
gry z piłką
(1)
harcerstwo
(1)
integracja szkolna
(1)
jakość życia
(1)
język obcy
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
komputer
(1)
komunikacja bez przemocy
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
kradzieże
(1)
kultura fizyczna
(1)
lekomania
(1)
masaż
(1)
mobbing
(1)
nowotwór
(1)
odpoczynek
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
otyłość
(1)
patologia społeczna
(1)
patologie społeczne
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
pielęgniarka
(1)
pomoc wychowawcza
(1)
problemy wychowawcze
(1)
promocja zdrowia
(1)
przemoc
(1)
psychologia
(1)
rekreacja
(1)
rekreacja ruchowa
(1)
rekreacja twórcza
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
rodzina
(1)
rozwój dziecka
(1)
samobójstwo
(1)
satysfakcja zawodowa
(1)
sprawność fizyczna
(1)
substancje psychoaktywne
(1)
szkolnictwo
(1)
telefon komórkowy
(1)
trening sportowy
(1)
trudności szkolne
(1)
trudności w nauce
(1)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(1)
układ moczowy
(1)
uzależnienie od Internetu
(1)
uzależnienie od komputera
(1)
wady wrodzone
(1)
72 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr., także przy rozdz.
Ta książka - to z jednej strony doskonały podręcznik dla wszystkich kierunków pedagogicznych na wyższych uczelniach, zaś z drugiej -materiał do refleksji, przemyśleń i dyskusji dla nauczycieli. Jak pisze Autor we Wprowadzeniu: tematem tej książki ... jest kompetencja w zakresie dawania sobie rady z klasą. W książce zostały pokrótce przedstawione różne teorie pedagogiczne i zdefiniowane terminy, z którymi Czytelnik - obecny lub przyszły nauczyciel - musi być oswojony. Każdy rozdział kończy się ćwiczeniami, które stanowią dobry materiał dydaktyczny dla studentów, a dla nauczycieli - materiał do refleksji. Autor podaje wzory ankiet służące poznawaniu zespołów uczniowskich, prezentuje wyniki badań na temat systemów szkolnych, przedstawia również swoje refleksje na temat stanu polskiej oświaty i kierunków, jakimi - jego zdaniem - powinno podążać reformowanie systemu. Nie podsuwając gotowych recept, daje bogaty materiał do wniosków i przemyśleń. Ogromna bibliografia podpowiada Czytelnikowi lektury, z którymi, być może, chciałby się zapoznać. Autor jest jednym z najwybitniejszych polskich pedagogów; jest autorem kilkunastu książek i kilkudziesięciu artykułów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1963.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce przedstawione są dziedziny życia ucznia, które powinny być przedmiotem poznania nauczyciela oraz podstawowe metody, które mogą mu ułatwić to poznanie. Książka zawiera również wskazówki dotyczące konstruowania prostych, praktycznych narzędzi niezbędnych nauczycielowi do uzyskania potrzebnych informacji. W części pierwszej książki omówiono dziedziny zdobywania informacji. W poszczególnych rozdziałach tej części wyodrębniono podrozdziały - hasła sygnalizujące podstawowe zagadnienia, o których nauczyciel powinien wiedzieć. Te zagadnienia to wybrane właściwości psychiczne uczniów, zjawiska zachodzące w zespole wychowanków, ich postawy, wartości i aspiracje, ich stosunek do nauki szkolnej, pozaszkolne zajęcia uczniów, ich środowisko społeczne, oraz zagrożenia narkotykami. Jest tu również uwzględnione poznawanie przez nauczyciela własnej pracy. W drugiej części książki przedstawione są metody zbierania informacji. Omówiony jest tu całokształt działań rozpoznawczych dotyczących uczniów, które powinien podejmować nauczyciel wyższych klas szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły średniej. Lektura odpowiednio dobranych fragmentów książki umożliwia skonstruowanie narzędzi badawczych do zbierania informacji o uczniu lub o zespole uczniowskim. Nauczyciel w części pierwszej wyszukuje interesujący go temat, na który chce zebrać informacje. Tu dowiaduje się, jakie narzędzie badawcze jest dla danego tematu najbardziej odpowiednie, i sięga do części drugiej książki, w której przedstawiona jest metoda konstruowania wybranego narzędzia i przeprowadzenia badania za jego pomocą. Uzyskuje w ten sposób wiarygodną informację, często niezwykle pomocną w działaniach wychowawczych."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1968.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Człowiek i Zagrożenia)
Bibliografia przy rozdz.
Dla lepszej przejrzystości publikacji podzielono ją na dwie części. W pierwszej podjęto zagadnienia etiologii współczesnych uzależnień (dr Wiesław Bożejewicz z Akademii Humanistycznej w Pułtusku) z szerokim odniesieniem się do etyczno-moralnych aspektów New Addiction, problematykę wzorów społecznych prowadzących do powstawania i upowszechniania się nowych uzależnień (prof. M. Jędrzejko - SGGW) a także zagadnienia zagrożeń zdrowotnych (dr n. med. Igor Radziewicz-Winnicki ze Śląskiego Uniwersytetu Medycznego). Część druga, to z konieczności ograniczona, retrospektywa nowych uzależnień najszybciej rozwijających się w naszym społeczeństwie. Dobór tekstów do tej części nastręczał najwięcej trudności, bowiem współcześnie mamy do czynienia z ponad 20 uzależnieniami chemicznymi i niechemicznymi sprawiającymi poważne problemy społeczno-zdrowotne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9199.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10912.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 75-80.
Przedmiotem niniejszego opracowania jest uczestnictwo młodzieży w aktywności ruchowej czasu wolnego. Uczestnictwo to jest wyrazem określonej postawy ukształtowanej w procesie wychowania i kształcenia. Dokonując studiów nad diagnozą i niektórymi uwarunkowaniami aktywności ruchowej młodzieży autor podjął próbę oceny skuteczności tego procesu. Opracowanie nawiązuje do koncepcji edukacyjnych określających rolę kultury fizycznej w zmieniających się warunkach społecznych. Książka prezentuje również informacje z zakresu metodologii przeprowadzonych badań oraz analizę ich wyników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12363.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja odnosi się do zaiteresowań autora problematyką związaną z agresywnym zachowaniem się uczniów w środowisku szkolnym oraz możliwościami przeciwdziałania lub zapobiegania temu zjawisku przez nauczycieli. Głównym celem pracy było ustalenie wpływu pedagogicznych kompetencji komunikacyjnych nauczycieli na poprawienie zachowania sie uczniów w środowisku szkolym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5065.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podkultury młodzieżowe w środowisku szkolnym i pozaszkolnym / pod red. Stanisław Kawula, Henryk Machel. - Wyd. 4 uzup. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, [1999]. - 207, [1] s., [1] k. tabl. złoż. : fot., rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. przy pracach.
Opracowanie jest rezultatem konferencji naukowej, zorganizowanej przez Zakład Pedagogiki Specjalnej Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego wraz z Kuratorium Oświaty i Centrum Edukacji Nauczycielskiej w dniu 19 grudnia 1994 roku. Na całość materiałów składa się 11 artykułów. Podjęta przez autorów problematyka sytuująca, zwłaszcza polskie szkolne podkultury młodzieźowe wśród wzrastającej fali brutalizacji, demoralizacji, przemocy i agresji stosunków społecznych na terenie szkoły - wymaga w miarę szybkiej i wielokierunkowej diagnozy. Okazuje się bowiem, iź określone zjawiska patologii społecznej, takie jak np. narkomania, alkoholizm czy przestępczość, z wolna ujawniają się równieź w środowisku szkolnym, głównie w szkołach zawodowych i średnich, ale pewne symptomy tych zjawisk widoczne są równieź w szkole podstawowej i jej środowisku. W ostatnim okresie upowszechnia się w szkole tzw. podkultura „kotów"", polegająca na swoistym znęcaniu się oraz agresji grupy uczniów z klas starszych skierowanej na młodszych. W istocie większość zamieszczonych w pracy tekstów odnosi się właśnie do tego problemu, choć oświetlanego jakby z róźnych stron oraz w węźszym i szerszym ujęciu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2291.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2290.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kompetentny Nauczyciel)
Książka prezentuje najważniejsze zagadnienia z zakresu praktycznej pedagogiki terapeutycznej. Wskazuje nauczycielom problemy, jakie mogą napotkać w swojej pracy oraz podaje możliwe sposoby reagowania. Wyraźnie określa kompetencje nauczyciela w zakresie doradztwa uczniom i uczula na etyczny wymiar relacji między nauczycielem a potrzebującym pomocy uczniem .
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1930 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3208.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Streszcz. ang.
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja dotyczy pozalekcyjnych i pozaszkolnych zajęć rekreacyjnych, form turystyki i wypoczynku będących synonimem integracji wychowania. Publikacja składa sie z pięciu tematycznie zróżnicowanych rozdziałów, w których kompetentni i nowatorscy autorzy zaprezentowali swoje przemyślenia, doświadczenia i spostrzeżenia naukowe dotyczące pedagogicznych aspektów rekreacji, turystyki i wypoczynku dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11518.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Osobowość wychowawcy / Zdzisław Kosyrz. - Wyd. 3 rozsz. i popr. - Warszawa : Agencja Wydawnicza CB, 1997. - 266, [2] ; 20 cm.
Głównym celem publikacji jest rozszerzenie ożywienia działalności wychowawczej, zaktywizowanie całej kadry nauczycieli i wychowawców w tej dziedzinie, wytrącenie z chwilowego zastygłego stanu. Podjęto próbę zaprezentowania pedagogicznego sposobu widzenia spraw związanych z rozwojem i doskonaleniem osobowości wychowawcy. Praca składa się z 10 rozdziałów i każdy z nich stanowi odrębną całość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2279.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka dotyczy podstawowych zagadnień działalności wychowawcy oraz warunków jego pracy. Rozległość omawianych problemów pokazuje, że przyjęta wykładnia teoretyczna, metodyczna i interpretacyjna stanowi jedno z możliwych ujęć tego, co w lekturze dostępne. Nie jest to poradnik dla wychowawców, nauczycieli, przełożonych, czy rodziców. Jest próbą szerszego spojrzenia na osobowość wychowawcy, który w swojej działalności nie kieruje się tylko teoriami o egzystencji wychowanka, lecz zwraca uwagę na jego indywidualne możliwości i potrzeby. Taki wychowawca nigdy nie będzie redukował wychowanka do narzuconego wzorca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5097.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aktywność ruchowa dzieci i młodzieży to zbiór prac prezentowanych w ramach Forum doskonalenia kompetencji nauczyciela wychowania fizycznego, którego uczestnikami byli pracownicy uczelni, nauczyciele wrocławskich szkół oraz studenci. Znaleźć w nim można różnorodne, nowatorskie propozycje scenariuszy, konspektów zajęć oraz interesujących rozwiązań metodyczno-organizacyjnych. W przewodniku tym przedstawiono wiele atrakcyjnych form aktywności ruchowej wspomagających proces fizycznej edukacji dzieci i młodzieży. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli, instruktorów sportu i turystyki, studentów, organizatorów różnych form aktywności ruchowej oraz dla rodziców i uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8890.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 372-401. Indeksy.
Pierwszy od dwudziestu lat, nowoczesny podręcznik podejmujący całościowo problematykę psychologii kształcenia w odniesieniu do polskiego systemu edukacji. Prezentuje podstawową wiedzę z zakresu psychologii rozwoju dzieci i młodzieży dobraną pod kątem potrzeb nauczycieli kształcących w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach średnich różnego typu. Omawia najważniejsze i najtrudniejsze problemy edukacyjne według wspólnego schematu teoretycznego: prezentacja konkretnego przypadku ilustrującego konkretny problem edukacyjny, wszechstronne i pogłębione naukowe wyjaśnienie problemu, ukazanie praktycznych implikacji wynikających z przestawionej wiedzy i dotyczących praktycznych działań nauczycieli służących rozwiązaniu określonego problemu edukacyjnego, propozycje praktycznych działań i zastosowania wiedzy psychologicznej w praktyce edukacyjnej, elementy ułatwiające przyswojenie wiedzy: schematy, wykresy, ramki, wyróżnienia definicji i najważniejszych pojęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12869.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9236 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-271
Książka adresowana jest do teoretyków i praktyków życia społecznego: socjologów, pedagogów i psychologów wychowania, nauczycieli, rodziców, samorządowców, dziennikarzy, pracowników służb społecznych i porządkowych, studentów i uczniów - a więc wszystkich zainteresowanych i odpowiedzialnych za publiczny porządek oraz jakość życia społecznego w różnych jego obszarach. W książce zamieszczono 14 autorskich tekstów specjalistów z zakresu nauk społecznych (psychologii, pedagogiki, kryminologii, socjologii wychowania), co pozwala na ukazanie problemu agresji w szkole z wielu uzupełniających się perspektyw. Prezentowane są też wyniki badań na próbach ogólnopolskich oraz projekty i postulowane działania, jakie należy podjąć w celu zapobiegania i zwalczania agresji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6643.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7496.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 151-160.
Celem niniejszej publikacji jest opracowanie założeń integralnego programu profilaktycznego dotyczącego wychowania w trzeźwości dzieci i młodzieży. Taki program będzie nie tylko przekazywał informacje o substancjach uzależniających i uczył kompetentnych zachowań wobec własnych emocji, lecz także kształtował u wychowanków dojrzałe postawy wobec siebie i świata zewnętrznego. Publikacja ta jest przeznaczona w szczególny sposób dla nauczycieli i wychowawców, a także rodziców, którzy nie mają profesjonalnego przygotowania w zakresie profilaktyki uzależnień, a którzy mogą pomagać innym, zwłaszcza dzieciom i młodzieży, w ochronie zagrożonej wolności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9830.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11366.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma dopomóc nauczycielom zapoznać się z pewnym minimum wiedzy o wychowaniu, niezbędnej dla usprawnienia pracy wychowawczej z uczniami. Treści książki mogą dopomóc w rozumieniu tego, jak wielkie znaczenie dla usprawnienia wychowania mogą mieć m.in. kształtowanie przez nauczycieli postaw społeczno-moralnych uczniów, przyswajanie uczniom wartości nadających głębszy sens życiu, podmiotowe traktowanie uczniów, przypominanie o spoczywających na nich obowiązkach, możliwie częste prowadzenie rozmów z uczniami, współpraca nauczycieli z rodzicami, nieustanna kontrola nad własnym postępowaniem pedagogicznym, unikanie wpadania w bezduszną rutynę zawodową. Adresatami książki są czynni zawodowo nauczyciele oraz studenci kierunków nauczycielskich, pedagogiki oraz psychologii. Podręcznik może być przydatny także dla wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych, jak i pracowników naukowo-dydaktycznych zainteresowanych problemami wychowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4938.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5527.V.2 [Czytelnia B], 5526.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie dzieli się na trzy części: teoretyczną, diagnostyczną, analityczno-prognostyczną. Zawiera wypowiedzi zarówno sięgające do opracowań naukowych jak też treści wypracowane w wyniku przeprowadzonych przez autorów testów, własnych obserwacji i badań empirycznych. Opracowanie przyczyni się w sposób znaczący do zbliżenia miedzy zapotrzebowaniami i proponowaną ofertą edukacyjną w lokalnym środowisku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15299 [Magazyn 1], P.15303 [Magazyn 1], P.15297 [Magazyn 1], P.15298 [Magazyn 1], P.15306 [Magazyn 1], P.15309 [Magazyn 1], P.15319 [Magazyn 1], P.15312 [Magazyn 1], P.15311 [Magazyn 1], P.15305 [Magazyn 1], P.15296 [Magazyn 1], P.15300 [Magazyn 1], P.15313 [Magazyn 1], P.15304 [Magazyn 1], P.3551 [Magazyn 1], P.15314 [Magazyn 1], P.15307 [Magazyn 1], P.15316 [Magazyn 1], P.15318 [Magazyn 1], P.15302 [Magazyn 1], P.15317 [Magazyn 1], P.15315 [Magazyn 1], P.15308 [Magazyn 1], P.15310 [Magazyn 1], P.15301 [Magazyn 1], P.15295 [Magazyn 1] (26 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3549.V.3 [Wypożyczalnia B], P.3550.V.3 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4296.V.3 [Czytelnia B], 4297.V.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 92-98 i przy ref.
Książka jest dziełem pokonferencyjnym, którego celem było pobudzenie dyskusji w środowisku osób pracujacych z dziećmi i młodzieżą na temat cyberuzaleznienia. Poruszono tematy: zagrożen komputerowych, edukacji informatycznej, funkcji gier komputerowych, uwarunkowań wychowawczych Internetu, wpływu Internetu na rozwój dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6963.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pojęcie "zagrożona młodzież" można stosować, by opisać stan wielu młodych ludzi, których potencjał i możliwości, by stać się odpowiedzialnymi i produktywnymi dorosłymi, są ograniczone wyzwaniami, jakie stawia przed nimi ich własne życie. Mamy na myśli m.in. trudne relacje rodzinne, szkolne, społeczne, problemy związane z normami kulturowymi i przekazami społecznymi. Te zagadnienia tworzą kompleks czynników ryzyka silnie wpływających na rozwój i życie dziecka czy młodego człowieka. Nie wolno zapominać również o problemach samej psychiki dzieci i dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4664.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przymus i dyscyplina to elementy sztucznego środowiska stworzonego przez szkołę. Wszystko, co sztuczne, wymyślone i stworzone przez człowieka jest jednak zawodne, niepewne, a niekiedy niebezpieczne. Tym samym szkoła jest skazana na posługiwanie się sztucznymi, a przez to niepewnymi i zawodowymi mechanizmami wpływania na uczniów i utrzymywania wewnętrznego ładu. Są te mechanizmy zawodne, ponieważ nie dają nam gwarancji, że doprowadzą nas do tego, czego chcemy. Są to mechanizmy niepewne, ponieważ podmywane i drążone, mogą runąć, doprowadzając do kataklizmu. Są to także mechanizmy niebezpieczne, ponieważ mogą doprowadzić do tego, czego wcale nie chcemy. Główne źródła przymusu jako okoliczności towarzyszącej kształceniu w szkole wiążą się z prawnie usankcjonowanym obowiązkiem szkolnym, za formalnym charakterem szkolnej organizacji jako instytucji, z ideacyjnością kształcenia, z prospektywnym charakterem jego celów i treści programowych, z funkcją stymulowania rozwoju uczniów oraz z nieoficjalnym programem szkoły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.797 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.798.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej