UCZNIOWIE
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(72)
Forma i typ
Książki
(72)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(64)
dostępne
(51)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(26)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(25)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(65)
Autor
Gordon Thomas (1918-2002)
(3)
Wieczorek-Stachowicz Mirosława
(3)
Bergier Józef (1952- )
(2)
Deptuła Maria
(2)
Domerecka Beata
(2)
Janowski Andrzej (1935- )
(2)
Kosyrz Zdzisław
(2)
Ochmański Marian (1936- )
(2)
Ziółkowska Beata (1967- )
(2)
Bardziejewska Mariola (1969- )
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Biernat Elżbieta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Drogosz Małgorzata
(1)
Fedyn Beata
(1)
Gaberle Andrzej (1937- )
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Galant Józef (1910- )
(1)
Gawrych Roman (1966- )
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Gruszka Jerzy
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Guła-Kubiszewska Halina
(1)
Jurczak Adam
(1)
Jurkowski Andrzej (1935- )
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kawula Stanisław (1939- )
(1)
Kieszkowska Anna
(1)
King Gail (1949- )
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Kozdroń Ewa
(1)
Kurlej Wiesław
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(1)
Machel Henryk (1940- )
(1)
Marchel Joanna
(1)
Mastalerz Elżbieta
(1)
McWhirter J. Jeffries
(1)
Mieszalski Stefan (1946- )
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Nowak Paweł Fryderyk (1977- )
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Nowak-Starz Grażyna
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Ostaszewski Krzysztof
(1)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(1)
Paliga Zdzisława
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Prajsner Mirosława
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Rogowska Aleksandra (psycholog)
(1)
Rostowska Teresa (1947- )
(1)
Rostowski Jan
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Rutkowska Elżbieta
(1)
Rylke Hanna
(1)
Rzepa Tadeusz (1950- )
(1)
Sakowicz Tadeusz (1953- )
(1)
Sarzała Dariusz
(1)
Seweryńska Anna Maria
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Speck Otto
(1)
Strelau Jan
(1)
Strycharska-Gać Berta
(1)
Szaleniec Zbigniew
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Wilk Teresa
(1)
Winogrodzka Lidia
(1)
Wołyniec Józef
(1)
Wrona Leszek
(1)
Wycisk Jowita (1971- )
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zajączkowski Krzysztof (pedagogika)
(1)
Łakomski Marian
(1)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(7)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(72)
Język
polski
(72)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1468)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(478)
ZARZĄDZANIE
(329)
UCZNIOWIE
(72)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
WIELKA BRYTANIA
(123)
Nauczanie
(118)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
Bezpieczeństwo narodowe
(67)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Historia
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(58)
LUDZIE STARZY
(58)
Temat: czas
2001-0
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Słowo kluczowe
młodzież
(7)
uczeń
(7)
dzieci
(5)
szkoła
(5)
sport
(4)
agresja
(3)
aktywność ruchowa
(3)
alkoholizm
(3)
narkomania
(3)
profilaktyka
(3)
uzależnienie
(3)
wychowanie fizyczne
(3)
Internet
(2)
aktywność fizyczna
(2)
alkohol
(2)
czas wolny
(2)
edukacja zdrowotna
(2)
gry rekreacyjne
(2)
gry zespołowe
(2)
nauczanie
(2)
nauczyciel
(2)
profilaktyka uzależnień
(2)
program profilaktyczny
(2)
trudności wychowawcze
(2)
turystyka
(2)
uczenie się
(2)
uczniowie
(2)
współpraca szkoły z rodzicami
(2)
wychowanie
(2)
wypoczynek
(2)
agresja elektroniczna
(1)
aktywność turystyczna
(1)
alergia
(1)
autonomia
(1)
balet
(1)
bioterroryzm
(1)
cesarskie cięcie
(1)
choroby reumatyczne
(1)
cukrzyca
(1)
cyberagresja
(1)
cyberprzemoc
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
cyberuzależnienie
(1)
cyberświat
(1)
depresja
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
edukacja informatyczna
(1)
edukacja seksualna
(1)
fitness
(1)
gimnazjum
(1)
gra komputerowa
(1)
gry komputerowe
(1)
gry ruchowe
(1)
gry z piłką
(1)
harcerstwo
(1)
integracja szkolna
(1)
jakość życia
(1)
język obcy
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
komputer
(1)
komunikacja bez przemocy
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
kradzieże
(1)
kultura fizyczna
(1)
lekomania
(1)
masaż
(1)
mobbing
(1)
nowotwór
(1)
odpoczynek
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
otyłość
(1)
patologia społeczna
(1)
patologie społeczne
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
pielęgniarka
(1)
pomoc wychowawcza
(1)
problemy wychowawcze
(1)
promocja zdrowia
(1)
przemoc
(1)
psychologia
(1)
rekreacja
(1)
rekreacja ruchowa
(1)
rekreacja twórcza
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
rodzina
(1)
rozwój dziecka
(1)
samobójstwo
(1)
satysfakcja zawodowa
(1)
sprawność fizyczna
(1)
substancje psychoaktywne
(1)
szkolnictwo
(1)
telefon komórkowy
(1)
trening sportowy
(1)
trudności szkolne
(1)
trudności w nauce
(1)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(1)
układ moczowy
(1)
uzależnienie od Internetu
(1)
uzależnienie od komputera
(1)
wady wrodzone
(1)
72 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
W wychowaniu intelektualnym zwraca się uwagę na osobowość umysłową człowieka. Ważne są takie cechy, jak: otwartość na wiedzę, dociekliwość naukowa, dążenie do prawdy, wytrwałość, ale jednocześnie zdolność selekcji wiedzy i krytyczne oceny napływających informacji. Autorka traktuje człowieka jako jedność psychofizyczną. Wyodrębnienie sfery intelektualnej (wychowania intelektualnego) ma charakter poznawczy i służy lepszemu uzmysłowieniu pedagogom – zarówno teoretykom, jak i praktykom – możliwości oraz potrzeb w zakresie wychowania intelektualnego, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności jego realizowania w szkole. Wykorzystanie wiedzy o wychowaniu intelektualnym w praktyce edukacyjnej może stworzyć szansę uzyskania wysokiego poziomu rozwoju intelektualnego, ogłady, obycia oraz kultury umysłowej u uczniów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5250.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6463.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 379-392.
Podręcznik wybitnego dydaktyka polskiego pokazuje proces nabywania wiedzy i kompetencji dydaktycznych przez nauczyciela. Autor umiejętnie łączy teorię i praktykę, aby odpowiedzieć na pytania czego uczy szkoła, jak kierować uczeniem się, jak poznać osiągnięcia szkolne ucznia. Książka przydatna zarówno dla studentów pedagogiki, młodych nauczycieli, jak i doświadczonych pedagogów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10244.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Problematyka podjęta w niniejszej monografii dotyczy niezmiernie aktualnego problemu, jakim jest realizacja edukacji zdrowotnej w szkole. Treści podstawy programowej kształcenia ogólnego nakładają na szkoły na wszystkich poziomach edukacji obowiązek przekazywania wiedzy o zdrowiu, a przede wszystkim o sposobie dbania o nie i kształtowaniu właściwych postaw prozdrowotnych. Cywilizacyjne zagrożenia zdrowia wymagaja przede wszystkim właściwej diagnozy, profilaktyki i terapii pedagogicznej. podejmowane działania w ramach edukacji zdrowotnej maja charakter interdyscyplinarny. W publikacji poruszono zagadnienia dotyczące problematyki promocji zdrowia sposobów kształtowania prozdrowotnych postaw u dzieci i młodziezy poziomu wiedzy o zdrowiu przezentowanej przez różne grupy a tkaże zagrożeń zdrowia we współczesnym świecie. Większość prac oparta jest na najnowszych badanich autorów. Recenzowane materiały maja dużą wartość teoretyczną i praktyczną. Moga słuzyc pomocą w kształceniu studentów jak również w dokształcaniu nauczycieli. [Z recenzji]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 15744.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór artykułów, składających się na tę książkę stanowią teksty, które powstały w różnym czasie, pod wpływem różnych impulsów. Łączy je pytanie, które towarzyszy Autorce od początku jej aktywności zawodowej. Jest to pytanie o nauczyciela. Jakie wymagania stawiamy dziś przed nauczycielem, czego od niego oczekujemy? Jak definiujemy tę zawodową rolę? Jest to więc pytanie o miejsce i rolę nauczyciela we współczesnym świecie, o rodzaj wiedzy i kompetencji umożliwiających mu wykonywanie swojej profesji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2256 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5623.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2255.V.5 [Czytelnia B], 7105.V.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9235 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Analizy zawarte w tej publikacji wskazują na złożoność problemów przed jakimi staje współczena szkoła i nauczyciel. W części pierwszej omówiono problemy szkoły na przestrzeni wieków. Część druga poświęcona jest kształceniu nauczycieli w okresie przemian edukacyjnych. Część trzecia stanowi analizy dotyczące poszukiwań odpowiedzi na pytanie, na ile doświadczenia ucziowskie wynoszone z interakcji nauczyciel uczeń są rozumiane jako oddziaływania wychowawcze przygotowujące jednostke do wkroczenia w dorosłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8251.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowej konferencji naukowej w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą, 19-21 maja 1997 r.
Materiały zawarte w książce mają na celu zwiększenie zainteresowania nauczycieli akademickich i studentów problematyką pedagogiczną i zwiększy skuteczność oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych. Całość podzielona została na trzy części: I Z zagadnień kształcenia nauczycieli - problemy ogólne, II Wybrane problemy psychologiczno-pedagogiczne w kształceniu i w pracy nauczycieli-wychowawców, III Nauczyciel i rodzice wobec zagrożeń społecznych dzieci. Zaletą większości opracowań zawartych w publikacji jest ich aktualność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8236.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tom 9 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Szkoła przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozważania o kwestie związane z postrzeganiem współczesnej szkoły jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata.Pracę otwiera część zatytułowana Współczesna szkoła jako kultura ucząca się, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie organizowania środowiska uczenia się młodszych uczniów, a także ukazano zjawiska reprodukcji struktur społecznych czy blokowania potencjału twórczego dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują ponadto próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania, ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec poszukiwania, tworzenia i zmiany zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15723.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor odpowiada na pytanie, jakich wymiernych efektów możemy spodziewać się, podejmując działania profilaktyczne w szkole. Zarazem próbuje nakreślić systematyzację naukowych podstaw profilaktyki używania substancji psychoaktywnych. Pierwsza część książki omawia podstawy profilaktyki z perspektywy nauk o wychowaniu, ochrony i promocji zdrowia, wiedzy o czynnikach ryzyka i czynnikach chroniących oraz wybranych teorii psychospołecznych. Druga część relacjonuje metodologię i wyniki eksperymentalnych badań ewaluacyjnych nad popularnymi w Polsce szkolnymi programami profilaktycznymi oraz przedstawia interesujące wyniki badań jakościowych nad kluczowymi elementami tych programów. Książka jest adresowana do pedagogów, psychologów, socjologów i studentów nauk społecznych oraz do liderów i animatorów działań profilaktycznych, którzy poszukują wiedzy na temat podstaw konstruowania i ewaluacji programów profilaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2124.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3310.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wokół Kompetencji)
Bibliogr. przy pracach.
"Ukazanie się kolejnego wyczerpującego opracowania na temat autonomii jest cennym wkładem do dyskusji o teraźniejszości i przyszłości dydaktyki języków obcych w naszym kraju na różnych poziomach biegłości i w różnych grupach wiekowych - od nauczania wczesnoszkolnego po szkoły wyższe, w tym filologie obce. (...) Artykuły włączone do zbioru wnoszą wiele nowych treści w postaci nie tylko dalszych przemyśleń na temat konieczności zreformowania zasad organizacji procesu dydaktycznego oraz nowocześniejszego zdefiniowania ról pełnionych przez uczniów i pedagogów, lecz także w formie interesujących doniesień badawczych, nierzadko odwołujących się do zupełnie nowych możliwości stwarzanych przez współczesną technologię edukacyjną i nieskrępowany obieg informacji." (prof. dr hab. Jan Majer)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13518.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik został napisany z nadzieją, iż każdy student- bez względu na dziedzinę wiedzy, która stanowi podstawowy przedmiot jego studiów- znajdzie w nim interesujące go treści. Autorzy starają się przekazać Czytelnikowi nie tylko najnowsze osiągnięcia psychologii jako nauki, ale również ukazać jej praktyczne znaczenie w działalności nauczyciela.Pytania i problemy formułowane w końcowej części każdego rozdziału mogą być pomocne w strukturalizacji zdobytej wiedzy oraz skłaniać do przemyśleń i poszukiwań ułatwiających czytelnikowi tworzenie osobistej koncepcji dydaktyczno- wychowawczej działalności nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5292 [Magazyn 1], P.5291 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4904.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5469.III.4 [Czytelnia B], 5468.III.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Niniejsze opracowanie adresowane jest do nauczycieli gimnazjów. Zgodnie z celami polityki edukacyjnej każda szkoła powinna realizować zadania w zakresie szeroko pojętej działalności profilaktycznej. Aby działania profilaktyczne mogły przynosić wymierne efekty, muszą być prawidłowo zaplanowane i zrealizowane. Należy również ocenić ich skuteczność. W książce omówiono miedzy innymi etapy procedury planowania i wprowadzania w życie szkolnego programu profilaktycznego. Istotną pomocą dla nauczycieli są informacje znajdujące się na końcu opracowania: wykaz sprawdzonych w praktyce programów profilaktycznych, literatura przedmiotu oraz zestaw załączników, które mogą być potrzebne osobom projektującym i realizującym profilaktykę w szkole (wybór narzędzi badawczych, wybrane fragmenty uregulowań prawnych, itd.).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14212.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przedstawia dorobek seminarium naukowego. Składa sie na nią cztery bloki tematyczne: Co zagraża polskiej młodziezy? - diagnoza zachowań problemowych, Metody przeprowadzania wczesnych interwencji profilaktycznych, W jaki sposób pracować z młodzieżą z grup ryzyka, Oferta programów i kompetencje osób pomogajacych młodzieży z grup ryzyka. Ważną częścią książki stanowi relacja z dyskusji, w której brali udział wybitni praktycy z dziedziny psychologii i pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4535.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4945.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Bibliogr. przy pracach.
Troska o wychowanie młodego pokolenia to jedno z najważniejszych zadań każdego rozwijającego się społeczeństwa. W ostatnim dziesięcioleciu problem ten stał się w Polsce szczególnie aktualny z uwagi na pojawienie się wielu czynników zakłócających proces wychowania. Zjawisko to jest między innymi rezultatem dynamicznych przemian, jakie miały miejsce w tym czasie w Polsce. Przemiany te, mimo zakładanego podniesienia poziomu życia ludzi, spowodowały pojawienie się wielu negatywnych zjawisk, wyraźnie zaburzających proces wychowania i socjalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7570.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8568.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9233 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Autorka, wykorzystując własne doświadczenie terapeutyczne i edukacyjne, przedstawia zagadnienia, które w związku z tymi zjawiskami powinni poznać dorośli. Omawia mechanizmy wchodzenia dzieci w sytuacje zagrożenia, wyjaśnia, dlaczego to robią, co sprzyja, a co zapobiega ich destrukcyjnym zachowaniom. Ponadto wskazuje, jak powinni działać, postępować dorośli aby pomóc swoim dzieciom. Książka ma wybitne walory praktyczne, zawiera przykłady z życia, autorka proponuje programy edukacyjne, interwencyjne i profilaktyczne, które można włączyć do każdego systemu wychowawczego. Wchodząca reforma edukacji wytworzyła już na takie opracowanie bardzo duże zapotrzebowanie. Zawiera ono niezwykle cenny materiał dla olbrzymiej grupy profesjonalistów-nauczycieli (600 tys.), osób zaangażowanych w profilaktykę (kilkadziesiąt tysięcy) oraz wielotysięcznego środowiska ruch pomocy psychologicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3136.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia s. 157 -163
Nowoczesne ujęcie współczesnego wychowania fizycznego wyraża się w dążeniu do wszechstronnego rozwoju osobowości wychowanka. Ćwiczenia, zabawy i gry z piłką traktrowane są jako środek w kulturze fizycznej, którego umiejętne wykorzystanie może stać się istotnym instrumentem we wszechstronnym przygotowaniu człowieka nie tylko do aktywności ruchowej, ale również do szeroko rozumianego życia w społeczeństwie, gdyż angażowana jest cała sfera psychiczna (emocje, motywacje) i sprawność fizyczna i ruchowa ujawniana w utylitarnych formach ruchu (bieg, chód, rzut). Ćwiczenia, zabawy i gry z piłką mogą stanowić pewien obszar diagnozujący poziom samodzielności, być środkiem wykorzystywanym do jej kształtowania przez umiejętny dobór i konstruowanie środków ruchowych z piłką z elementami samodzielnej aktywności, samodzielnego działania, samodzielnego rozwiązywania sytauacji podczas zabaw i gier, wzbogacającym tym samym osobowość człowieka. Podręcznik zawiera obszernie opracowane konspekty lekcji, które należy traktować jako przykłady pełnego zapisu treści. Mogą stanowić dobrą podstawę do "rozpisania" zajęć przez nauczyciela w wymiarze uznawanym przez niego za istotny dla osiągnięcia celów wychowawczych i dydaktycznych .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1395.XIX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi zbiór opracowań wielu znamienitych autorów z różnych ośrodków naukowych Polski. Składa się z dwóch głównych części: teoretycznej i praktycznej. Książka prezentuje duży zasób teoretycznej wiedzy oraz propozycje działań profilaktycznych i teoretyczncy dla dzieci i młodzieży. Zadaniem autorów jest wskazanie konkretnych działań ograniczających zjawisko uzależnień wśród młodego pokolenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5136.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Pedagogika)
Bibliogr. s. [80].
W prezentowanym przewodniku autorka omawia znaczenie postawy `dobrego dorosłego` w procesie wychowania i nauczania dzieci z rodzin dysfunkcyjnych. Definiuje strukturę i mechanizmy funkcjonowania rodziny dysfunkcyjnej. Charakteryzuje zachowania dzieci wzrastających w takich rodzinach (strategie przetrwania - `role`, konsekwencje zdrowotne, psychologiczne i społeczne) oraz objawy na poziomie zachowania (różnicowanie objawów w zależności od etapu rozwojowego). Przedstawia sposoby postępowania wobec ucznia z rodziny dysfunkcyjnej (strategie: informująca, wspierająca, odsyłająca), radzi, do kogo zwrócić się o pomoc, w jaki sposób rozmawiać z rodzicami. Opisuje relacje nauczyciel - dziecko (potrzeby dziecka a jego deficyty i bariery; granice wpływu i odpowiedzialności nauczyciela). Książkę uzupełnia spis instytucji, do których można się zgłosić po specjalistyczną pomoc.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3781 [Magazyn 2], 3782 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2535.IV.4 [Czytelnia B], P.2534.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Interdyscyplinarna Seria Wydawnicza)
Praca ma charakter interdyscyplinarny i przekrojowy. Autor w oryginalny sposób opisuje najważniejsze dla procesów socjalizacji wychowania fenomeny. Analizuje na­pięcia pomiędzy autonomią a „społecznym akotwiczeniem”, pomiędzy Ja a wspólnotą i podejmuje rozważania nad wynikającymi z nich konsekwencjami pedagogicznymi. Istotna wartość tego tekstu polega na aktywnym przeciwstawieniu się postawom bez­silności, bezradności i beznadziejności wychowawczej. Okazuje się, że wciąż może­my poszukiwać nowych dróg, nowych odpowiedzi na pytania dotyczące radzenia sobie z agresją i chaosem. Odpowiedzi te mają szczególne znaczenie dla wychowawców i nauczycieli oraz dla studentów kierunków pedagogicznych. Dzięki nowym perspektywom aktywności wy­chowawczej przedstawionym przez niemieckiego pedagoga, ich praca otrzymuje nową jakość. Także wszyscy ci, którzy w chaosie współczesności, w zdecentrowanym i nie­przejrzystym świecie utracili motywację do podejmowania wychowawczego trudu, mogą odnaleźć w rozważaniach Specka cenne inspiracje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7567.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8566.V.2 [Czytelnia B], 8565.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej