UCZNIOWIE
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(72)
Forma i typ
Książki
(72)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(64)
dostępne
(51)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(26)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(25)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(65)
Autor
Gordon Thomas (1918-2002)
(3)
Wieczorek-Stachowicz Mirosława
(3)
Bergier Józef (1952- )
(2)
Deptuła Maria
(2)
Domerecka Beata
(2)
Janowski Andrzej (1935- )
(2)
Kosyrz Zdzisław
(2)
Ochmański Marian (1936- )
(2)
Ziółkowska Beata (1967- )
(2)
Bardziejewska Mariola (1969- )
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Biernat Elżbieta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Drogosz Małgorzata
(1)
Fedyn Beata
(1)
Gaberle Andrzej (1937- )
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Galant Józef (1910- )
(1)
Gawrych Roman (1966- )
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Gruszka Jerzy
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Guła-Kubiszewska Halina
(1)
Jurczak Adam
(1)
Jurkowski Andrzej (1935- )
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kawula Stanisław (1939- )
(1)
Kieszkowska Anna
(1)
King Gail (1949- )
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Kozdroń Ewa
(1)
Kurlej Wiesław
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(1)
Machel Henryk (1940- )
(1)
Marchel Joanna
(1)
Mastalerz Elżbieta
(1)
McWhirter J. Jeffries
(1)
Mieszalski Stefan (1946- )
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Nowak Paweł Fryderyk (1977- )
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Nowak-Starz Grażyna
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Ostaszewski Krzysztof
(1)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(1)
Paliga Zdzisława
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Prajsner Mirosława
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Rogowska Aleksandra (psycholog)
(1)
Rostowska Teresa (1947- )
(1)
Rostowski Jan
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Rutkowska Elżbieta
(1)
Rylke Hanna
(1)
Rzepa Tadeusz (1950- )
(1)
Sakowicz Tadeusz (1953- )
(1)
Sarzała Dariusz
(1)
Seweryńska Anna Maria
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Speck Otto
(1)
Strelau Jan
(1)
Strycharska-Gać Berta
(1)
Szaleniec Zbigniew
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Wilk Teresa
(1)
Winogrodzka Lidia
(1)
Wołyniec Józef
(1)
Wrona Leszek
(1)
Wycisk Jowita (1971- )
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zajączkowski Krzysztof (pedagogika)
(1)
Łakomski Marian
(1)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(7)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(72)
Język
polski
(72)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(477)
ZARZĄDZANIE
(329)
UCZNIOWIE
(72)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(58)
LUDZIE STARZY
(58)
Temat: czas
2001-0
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Słowo kluczowe
młodzież
(7)
uczeń
(7)
dzieci
(5)
szkoła
(5)
sport
(4)
agresja
(3)
aktywność ruchowa
(3)
alkoholizm
(3)
narkomania
(3)
profilaktyka
(3)
uzależnienie
(3)
wychowanie fizyczne
(3)
Internet
(2)
aktywność fizyczna
(2)
alkohol
(2)
czas wolny
(2)
edukacja zdrowotna
(2)
gry rekreacyjne
(2)
gry zespołowe
(2)
nauczanie
(2)
nauczyciel
(2)
profilaktyka uzależnień
(2)
program profilaktyczny
(2)
trudności wychowawcze
(2)
turystyka
(2)
uczenie się
(2)
uczniowie
(2)
współpraca szkoły z rodzicami
(2)
wychowanie
(2)
wypoczynek
(2)
agresja elektroniczna
(1)
aktywność turystyczna
(1)
alergia
(1)
autonomia
(1)
balet
(1)
bioterroryzm
(1)
cesarskie cięcie
(1)
choroby reumatyczne
(1)
cukrzyca
(1)
cyberagresja
(1)
cyberprzemoc
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
cyberuzależnienie
(1)
cyberświat
(1)
depresja
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
edukacja informatyczna
(1)
edukacja seksualna
(1)
fitness
(1)
gimnazjum
(1)
gra komputerowa
(1)
gry komputerowe
(1)
gry ruchowe
(1)
gry z piłką
(1)
harcerstwo
(1)
integracja szkolna
(1)
jakość życia
(1)
język obcy
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
komputer
(1)
komunikacja bez przemocy
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
kradzieże
(1)
kultura fizyczna
(1)
lekomania
(1)
masaż
(1)
mobbing
(1)
nowotwór
(1)
odpoczynek
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
otyłość
(1)
patologia społeczna
(1)
patologie społeczne
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
pielęgniarka
(1)
pomoc wychowawcza
(1)
problemy wychowawcze
(1)
promocja zdrowia
(1)
przemoc
(1)
psychologia
(1)
rekreacja
(1)
rekreacja ruchowa
(1)
rekreacja twórcza
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
rodzina
(1)
rozwój dziecka
(1)
samobójstwo
(1)
satysfakcja zawodowa
(1)
sprawność fizyczna
(1)
substancje psychoaktywne
(1)
szkolnictwo
(1)
telefon komórkowy
(1)
trening sportowy
(1)
trudności szkolne
(1)
trudności w nauce
(1)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(1)
układ moczowy
(1)
uzależnienie od Internetu
(1)
uzależnienie od komputera
(1)
wady wrodzone
(1)
72 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja przedstawia dorobek seminarium naukowego. Składa sie na nią cztery bloki tematyczne: Co zagraża polskiej młodziezy? - diagnoza zachowań problemowych, Metody przeprowadzania wczesnych interwencji profilaktycznych, W jaki sposób pracować z młodzieżą z grup ryzyka, Oferta programów i kompetencje osób pomogajacych młodzieży z grup ryzyka. Ważną częścią książki stanowi relacja z dyskusji, w której brali udział wybitni praktycy z dziedziny psychologii i pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4535.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4945.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Bibliogr. przy pracach.
Troska o wychowanie młodego pokolenia to jedno z najważniejszych zadań każdego rozwijającego się społeczeństwa. W ostatnim dziesięcioleciu problem ten stał się w Polsce szczególnie aktualny z uwagi na pojawienie się wielu czynników zakłócających proces wychowania. Zjawisko to jest między innymi rezultatem dynamicznych przemian, jakie miały miejsce w tym czasie w Polsce. Przemiany te, mimo zakładanego podniesienia poziomu życia ludzi, spowodowały pojawienie się wielu negatywnych zjawisk, wyraźnie zaburzających proces wychowania i socjalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7570.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8568.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9233 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Autorka, wykorzystując własne doświadczenie terapeutyczne i edukacyjne, przedstawia zagadnienia, które w związku z tymi zjawiskami powinni poznać dorośli. Omawia mechanizmy wchodzenia dzieci w sytuacje zagrożenia, wyjaśnia, dlaczego to robią, co sprzyja, a co zapobiega ich destrukcyjnym zachowaniom. Ponadto wskazuje, jak powinni działać, postępować dorośli aby pomóc swoim dzieciom. Książka ma wybitne walory praktyczne, zawiera przykłady z życia, autorka proponuje programy edukacyjne, interwencyjne i profilaktyczne, które można włączyć do każdego systemu wychowawczego. Wchodząca reforma edukacji wytworzyła już na takie opracowanie bardzo duże zapotrzebowanie. Zawiera ono niezwykle cenny materiał dla olbrzymiej grupy profesjonalistów-nauczycieli (600 tys.), osób zaangażowanych w profilaktykę (kilkadziesiąt tysięcy) oraz wielotysięcznego środowiska ruch pomocy psychologicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3136.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia s. 157 -163
Nowoczesne ujęcie współczesnego wychowania fizycznego wyraża się w dążeniu do wszechstronnego rozwoju osobowości wychowanka. Ćwiczenia, zabawy i gry z piłką traktrowane są jako środek w kulturze fizycznej, którego umiejętne wykorzystanie może stać się istotnym instrumentem we wszechstronnym przygotowaniu człowieka nie tylko do aktywności ruchowej, ale również do szeroko rozumianego życia w społeczeństwie, gdyż angażowana jest cała sfera psychiczna (emocje, motywacje) i sprawność fizyczna i ruchowa ujawniana w utylitarnych formach ruchu (bieg, chód, rzut). Ćwiczenia, zabawy i gry z piłką mogą stanowić pewien obszar diagnozujący poziom samodzielności, być środkiem wykorzystywanym do jej kształtowania przez umiejętny dobór i konstruowanie środków ruchowych z piłką z elementami samodzielnej aktywności, samodzielnego działania, samodzielnego rozwiązywania sytauacji podczas zabaw i gier, wzbogacającym tym samym osobowość człowieka. Podręcznik zawiera obszernie opracowane konspekty lekcji, które należy traktować jako przykłady pełnego zapisu treści. Mogą stanowić dobrą podstawę do "rozpisania" zajęć przez nauczyciela w wymiarze uznawanym przez niego za istotny dla osiągnięcia celów wychowawczych i dydaktycznych .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1395.XIX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi zbiór opracowań wielu znamienitych autorów z różnych ośrodków naukowych Polski. Składa się z dwóch głównych części: teoretycznej i praktycznej. Książka prezentuje duży zasób teoretycznej wiedzy oraz propozycje działań profilaktycznych i teoretyczncy dla dzieci i młodzieży. Zadaniem autorów jest wskazanie konkretnych działań ograniczających zjawisko uzależnień wśród młodego pokolenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5136.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Pedagogika)
Bibliogr. s. [80].
W prezentowanym przewodniku autorka omawia znaczenie postawy `dobrego dorosłego` w procesie wychowania i nauczania dzieci z rodzin dysfunkcyjnych. Definiuje strukturę i mechanizmy funkcjonowania rodziny dysfunkcyjnej. Charakteryzuje zachowania dzieci wzrastających w takich rodzinach (strategie przetrwania - `role`, konsekwencje zdrowotne, psychologiczne i społeczne) oraz objawy na poziomie zachowania (różnicowanie objawów w zależności od etapu rozwojowego). Przedstawia sposoby postępowania wobec ucznia z rodziny dysfunkcyjnej (strategie: informująca, wspierająca, odsyłająca), radzi, do kogo zwrócić się o pomoc, w jaki sposób rozmawiać z rodzicami. Opisuje relacje nauczyciel - dziecko (potrzeby dziecka a jego deficyty i bariery; granice wpływu i odpowiedzialności nauczyciela). Książkę uzupełnia spis instytucji, do których można się zgłosić po specjalistyczną pomoc.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3781 [Magazyn 2], 3782 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2535.IV.4 [Czytelnia B], P.2534.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Interdyscyplinarna Seria Wydawnicza)
Praca ma charakter interdyscyplinarny i przekrojowy. Autor w oryginalny sposób opisuje najważniejsze dla procesów socjalizacji wychowania fenomeny. Analizuje na­pięcia pomiędzy autonomią a „społecznym akotwiczeniem”, pomiędzy Ja a wspólnotą i podejmuje rozważania nad wynikającymi z nich konsekwencjami pedagogicznymi. Istotna wartość tego tekstu polega na aktywnym przeciwstawieniu się postawom bez­silności, bezradności i beznadziejności wychowawczej. Okazuje się, że wciąż może­my poszukiwać nowych dróg, nowych odpowiedzi na pytania dotyczące radzenia sobie z agresją i chaosem. Odpowiedzi te mają szczególne znaczenie dla wychowawców i nauczycieli oraz dla studentów kierunków pedagogicznych. Dzięki nowym perspektywom aktywności wy­chowawczej przedstawionym przez niemieckiego pedagoga, ich praca otrzymuje nową jakość. Także wszyscy ci, którzy w chaosie współczesności, w zdecentrowanym i nie­przejrzystym świecie utracili motywację do podejmowania wychowawczego trudu, mogą odnaleźć w rozważaniach Specka cenne inspiracje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7567.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8566.V.2 [Czytelnia B], 8565.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Charakterystyczną cechą tego podręcznika, różniącą go od dotychczas stosowanych w nauczaniu psychologii w naszym kraju, jest to, iż koresponduje on w całej pełni z obowiązującym obecnie programem nauczania psychologii na wszystkich kierunkach i specjalnościach nauczycielskich (oprócz pedagogiki). Uczynienie programu studiów podstawą do napisania podręcznika było możliwe głównie dzięki temu, że autor programu jest zarazem współautorem podręcznika. Aby zorientować się, czy opracowana przez nas koncepcja podręcznika odpowiada oczekiwaniom kadry nauczającej psychologii na kierunkach nauczycielskich, rozesłaliśmy do kilkunastu wyższych uczelni konspekt podręcznika z prośbą o wyrażenie o nim opinii. Uzyskane przez nas w ten sposób uwagi krytyczne pozwoliły na wprowadzenie szeregu zmian do struktury i treści podręcznika, a jednocześnie utwierdziły nas w przekonaniu, że rezygnacja z przedstawienia kursu psychologii dla nauczycieli według poszczególnych dyscyplin psychologicznych i ujęcie materiału w grupy zagadnień z punktu widzenia ich związku z przygotowaniem do pracy nauczycielskiej jest słuszna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2244.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-170. Indeks.
Nowe metody w pedagogice kreowane przez doświadczenia noszą nazwę doświadczalnictwa. Podejmowanie innowacji pedagogicznych nie jest i nie może być jednopodmiotowe. To zawsze jest proces, który odbywa sie między ludźmi - nauczycielami, uczniami, rodzicami, środowiskiem lokalnym. W książce autorka napisała o innowacjach, emocjach, komunikacji interpersonalnej. Obcowanie dorosłego człowieka z dzieckiem ma wpływ na kształtowanie się sposobu pojmowania takich wartości jak: prawda, człowiek, życie, miłość, wiara, ojczyzna, formułuje się system wartości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8415.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9818.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Nauki i Wychowania / red. Kazimierz Wiatr)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10329.XIX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11847.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Książka dla nauczycieli, wychowawców, studentów kierunków pedagogicznych. Rozważania nad istotą wychowania, podstawowymi koncepcjami wychowawczymi oraz szkołą jako środowiskiem wychowawczym służą autorowi do przedstawienia uwarunkowań i zasad tworzenia oraz realizowania szkolnego programu, który ma szansę uczynić wychowanie samowychowaniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1745 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3069.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1746.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Profesjonalisty)
W życiu młodego człowieka najważniejsze jest środowisko rodzinne. Jednak w miarę rozwoju, coraz większego znaczenia nabiera szkoła z wszystkimi jej pracownikami, specyfiką podziału na klasy, ilością godzin spędzanych w jej murach. By podejmowane działania nie trafiały w próżnię i przynosiły zamierzone efekty, niezwykle ważne jest tworzenie koalicji nauczycieli, rodziców, wychowawców i pedagogów oraz pogłębianie współpracy w ramach systemów szkolnych. Zawarte w poradniku różne podejścia do profilaktyki, strategie prowadzenia działań profilaktycznych, a także podstawy psychologii rozwojowej i wybór dokumentów prawnych posłużą za merytoryczne narzędzie w podejmowaniu dialogu na temat przeciwdziałania uzależnieniom wśród młodzieży i realnych działań w środowiskach szkolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5028.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6099.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 26-29.
Broszura polecana szczególnie nauczycielom i pedagogom, jako cenna pomoc w organizowaniu działań profilaktycznych w szkole. Specjaliści znajdą w niej odpowiedzi na nurtujące pytania: jakie jest miejsce profilaktyki problemów alkoholowych w programie wychowawczym szkoły, jakie działania może podjąć wychowawca, jak przeprowadzić diagnozę sytuacji w klasie, o czym warto pamiętać, planując godzinę wychowawczą czy wywiadówkę profilaktyczną dla rodziców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.790 [Magazyn 2], B.791 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.789.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 26-29.
Broszura polecana szczególnie nauczycielom i pedagogom, jako cenna pomoc w organizowaniu działań profilaktycznych w szkole. Specjaliści znajdą w niej odpowiedzi na nurtujące pytania: jakie jest miejsce profilaktyki problemów alkoholowych w programie wychowawczym szkoły, jakie działania może podjąć wychowawca, jak przeprowadzić diagnozę sytuacji w klasie, o czym warto pamiętać, planując godzinę wychowawczą czy wywiadówkę profilaktyczną dla rodziców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.880 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.879.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.878.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Książka ma charakter informacyjno-podręcznikowy. Poszczególne części zawierają: ogólny zarys problematyki, omówienie zagadnień związanych z edukacją, potrzebami edukacyjnymi, wartościami, stylami życia, wyjaśnienia metodologiczne; ponadto zarys sytuacji szkoły jako instytucji wiodącej w zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, przegląd celów i dążeń życiowych młodzieży oraz wartości i style życia, jakie najczęściej reprezentują, a także wzajemne implikacje pomiędzy edukacją, wartościami i stylami życia. Podręcznik adresowany jest do studentów pedagogiki, kadry naukowej oraz pedagogów praktyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1902.V.3 [Czytelnia B], 3186.V.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rodziny zastępcze stanowią obecnie jedną z istotnych form kompensacji sieroctwa naturalnego i społeczenego. W polskim systemi opieki nad dzieckiej i rodziną najczęściej występującym typem rodzinnej opieki zastępczej są rodziny zastępcze spokrewnione z dzieckiej, tj. dziadkowie, starsze rodzeństwo lub krewni. W swoje pracy Autorka podjęła próbę rozpoznania sytuacji domowej i szkolnej młodzieży gimnazjalnej pozostającej pod opieką tychże rodzin. Kompensacja niedostatków socjalizacyjnych, emocjonalnych i edukacyjnych dzieci wywodzących się najczęściej z rodzin przeżywających trudności związane z zaburzeniem ich struktury lub funkcji, stanowi ogromne wyzwanie. Dając wsparcie, rodzice zastępczy sami niejednokrotnie tego wsparcia potrzebują. Książka skierowana jest do osób, które zawodowo zajmują się pomocą dziecku i rodzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4902 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5464.IV.6 [Czytelnia B], 5465.IV.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Zaburzenia żywienia oraz okaleczanie się często ze sobą współwystępują. Budzą lęk i niezrozumienie otoczenia, stanowiąc tym samym wyzwanie dla profesjonalistów zajmujących się pomaganiem. Tymczasem dla młodych ludzi zachowania te bywają drogą do realizacji ważnych potrzeb. Wzmacniają poczucie własnej wartości, bywają sposobem kontrolowania własnego życia lub strategią radzenia sobie z silnymi emocjami, które towarzyszą kryzysowi tożsamości okresu dorastania. Autorzy adresują książkę przede wszystkim do osób, które pozostają w kontakcie z młodzieżą i czują się odpowiedzialne za wspieranie prawidłowego jej rozwoju. Kierują ją do wychowawców, nauczycieli i opiekunów szkół, internatów, szpitali, świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Osoby te często jako pierwsze odbierają sygnały o autodestruktywnych tendencjach wychowanków. Z odpowiednią wiedzą mogą stać się nieocenionym źródłem wsparcia emocjonalnego i informacyjnego, przeciwdziałać pogłębianiu problemu, budzić motywację do korzystania z profesjonalnej pomocy oraz inicjować działania profilaktyczne wśród kolegów osób dotkniętych problemem autodestruktywności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8696.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10155.III.9 [Czytelnia B], 10156.III.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Emocjonalno-społeczne uwarunkowania dojrzałości szkolnej to kolejne zagadnienie, które jest podejmowane przez psychologów i pedagogów, pochylających się nad dzieckiem wkraczającym w mury szkolne po to, by te uwarunkowania poznać i dziecku pomóc. W publikacji psychologowie i pedagodzy starają się uogólnić rezultaty swych badań budując mniej lub bardziej zaawansowane teorie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8650.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.574 [Magazyn 2] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej