wychowanie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(116)
Forma i typ
Książki
(115)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(6)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(111)
dostępne
(93)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(35)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(62)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(112)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(2)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(2)
Autor
Kawula Stanisław (1939- )
(6)
Brągiel Józefa
(5)
Janke Andrzej W
(5)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(3)
Błażejewski Wojciech
(2)
Czerepaniak-Walczak Maria
(2)
Dudzikowa Maria (1938- )
(2)
Kostkiewicz Janina
(2)
Lewicki Czesław
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Nowak Marian (1955- )
(2)
Ruszkowska Marzena (1973- )
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Armstrong Nicky
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Badora Sylwia
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Baryluk Marzena
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bejger Halina
(1)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Boużyk Maria Małgorzata (1959- )
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Błasiak Anna
(1)
Chrobak Stanisław (1961- )
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cichowska Malwina
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Czarnecki Paweł (1980- )
(1)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Dubiel-Zielińska Paulina
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dyndał Stanisław
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Fidelus Anna
(1)
Fita Aneta
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Gawrych Roman (1966- )
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Grażul-Luft Agnieszka
(1)
Grelowska Wanda
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Głowala Agnieszka
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jusiak Roman
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kamińska Urszula
(1)
Kartaszyńska Renata
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kielska Elżbieta
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Konarska Joanna
(1)
Kondracka-Szala Marta
(1)
Kostorz Jerzy (1968- )
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kowalik Krzysztof (1959- )
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kron Friedrich Wilhelm (1933- )
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Kubińska Olga
(1)
Kubiński Wojciech
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Magier Piotr
(1)
Marchel Joanna
(1)
Marek Zbigniew (1947- )
(1)
Marzec Danuta
(1)
Massalski Adam (1942- )
(1)
Matczak Anna
(1)
Matejek Józefa
(1)
Mazur Piotr (1970- )
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Miotk-Mrozowska Magdalena
(1)
Musioł Marcin
(1)
Muszyński Heliodor (1931- )
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Nazaruk Stanisława (1963- )
(1)
Ocalewski Jarosław
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Okoń Wincenty (1914- )
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Olearczyk Teresa Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(69)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(116)
Język
polski
(116)
Odbiorca
Rodzice
(8)
Pedagodzy
(4)
Psycholodzy
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
WYCHOWANIE
(28)
PEDAGOGIKA
(15)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(13)
Wychowanie
(10)
RODZINA
(7)
PEDAGOGIKA RODZINY
(6)
DZIECKO
(5)
PERSONALIZM
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(4)
MŁODZIEŻ
(4)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(4)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(3)
DZIECKO TRUDNE
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
NAUCZANIE
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
OJCOSTWO
(3)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(3)
RODZICE
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
WARTOŚĆ
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(3)
AGRESYWNOŚĆ
(2)
ALTRUIZM
(2)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(2)
CHORZY w RODZINIE
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
EDUKACJA MEDIALNA
(2)
Etyka
(2)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
Kształcenie
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Młodzież
(2)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
Opieka nad dziećmi
(2)
Opieka społeczna
(2)
PEDAGODZY
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
Pedagogika
(2)
Piecza zastępcza
(2)
RODZINA ZASTĘPCZA
(2)
Rodzina
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
UCZNIOWIE
(2)
WYCHOWANIE MORALNE
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
Żłobki
(2)
BEZROBOCIE
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(1)
DOMY DZIECKA
(1)
DZIECKO NIEWIDOME
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
ETYKA
(1)
Edmund Bojanowski (bł. ; 1814-1871)
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja włączająca
(1)
FILOZOFIA CHRZEŚCIJAŃSKA
(1)
Filozofia
(1)
GIMNAZJA
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
Igrzyska paraolimpijskie
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja społeczna
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(1)
KATOLICKI UNIWERSYTET LUBELSKI JANA PAWŁA II
(1)
KOBIETA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KORCZAK, JANUSZ (1878?-1942)
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kunowski, Stefan (1909-1977)
(1)
Kuratorzy rodzinni
(1)
LĘK
(1)
MULTIMEDIA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
MŁODZIEŻ TRUDNA
(1)
Młodzież trudna
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NAŁÓG
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
2001-0
(7)
1901-
(4)
1801-
(3)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
POLSKA
(2)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(10)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(9)
Poradnik
(7)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
PODRĘCZNIKI
(4)
Opracowanie
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Monografia
(2)
ANTOLOGIA
(1)
ESEJ
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(26)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Psychologia
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
English language
(733)
teaching
(574)
przedsiębiorstwo
(487)
zarządzanie
(405)
turystyka
(352)
wychowanie
(116)
beletrystyka
(304)
dzieci
(295)
marketing
(282)
Polska
(278)
budownictwo
(246)
Unia Europejska
(237)
prawo
(206)
history
(189)
Great Britain
(185)
EFL
(184)
rodzina
(178)
Internet
(173)
samorząd terytorialny
(167)
grammar
(164)
psychologia
(164)
finanse
(157)
sport
(157)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(155)
writing
(154)
English literature
(153)
historia
(153)
żywienie
(151)
rehabilitacja
(147)
reading
(145)
młodzież
(141)
practice test
(141)
English
(139)
pielęgniarstwo
(138)
globalizacja
(137)
zdrowie
(137)
edukacja
(134)
gospodarka
(131)
zarządzanie jakością
(129)
rozwój regionalny
(128)
aktywność fizyczna
(127)
konkurencyjność
(127)
rolnictwo
(127)
speaking
(126)
bezpieczeństwo
(125)
cukrzyca
(125)
logistyka
(124)
opieka pielęgniarska
(124)
bezpieczeństwo narodowe
(123)
organizacja
(123)
innowacje
(121)
niepełnosprawni
(121)
programowanie
(121)
fizjoterapia
(119)
CAE
(118)
FCE
(118)
listening
(118)
etyka
(116)
linguistics
(116)
socjologia
(115)
nowotwór
(113)
rynek pracy
(112)
choroby zakaźne
(110)
kultura
(110)
vocabulary
(110)
konsument
(109)
primary school
(108)
rozwój zrównoważony
(108)
ekonomia
(107)
study and teaching
(104)
learning
(103)
education
(102)
filozofia
(102)
zarządzanie strategiczne
(102)
otyłość
(101)
culture
(100)
choroby układu krążenia
(99)
bezrobocie
(98)
language
(98)
zarządzanie wiedzą
(98)
rachunkowość
(97)
thriller
(97)
English novel
(96)
transport
(96)
ELT
(95)
media
(95)
promocja zdrowia
(95)
słownik
(95)
choroby układu oddechowego
(93)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(92)
jakość życia
(91)
projektowanie
(90)
opieka paliatywna
(88)
primary school education
(88)
reklama
(88)
stres
(88)
diagnostyka
(87)
politics
(87)
terroryzm
(87)
ochrona środowiska
(86)
116 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 220-236.
Obszarem zainteresowań niniejszej publikacji są teorie wychowania i drogi ich powstawania. Celem jest uzyskanie możliwości i zasad budowania teorii wychowania na bazie koncepcji etycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19849.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy.
Nadrzędnym celem serii, do której należy podręcznik, jest poszukiwanie odpowiedzi na następujące pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest? Czy i jak jest możliwe dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Kim jest i jaki jest potencjalny wychowanek? Kim jest/może/powinien być wychowawca? Tom Codzienność w szkole. Szkoła w codzienności podejmuje problematykę potencjału wychowawczego tkwiącego w codziennych warunkach życia. Autorzy poszczególnych rozpraw, esejów oraz raportów z badań – wśród nich antropolodzy, socjologowie i pedagodzy – skupiają się na odsłanianiu istoty i następstw relacji między wychowaniem a codziennymi sprawami zachodzącymi w różnych sferach jednostkowego i zbiorowego życia. W swoich tekstach omawiają zagadnienie wychowania w kontekście codzienności. Treść podręcznika jest zorganizowana wokół trzech obszarów: ści jako fenomenu i kategorii badawczej, analitycznych w badaniu codzienności oraz empirycznych badań nad specyfiką szkolnej codzienności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10990 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10989.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11956.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nadrzędnym celem niniejszej serii jest poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest, i czym różni się od innych działań mających na celu wprowadzanie zmian w drugim człowieku? Czy i jak jest możliwe dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Poprzez jakie procesy, w jakich kontekstach, z jakim skutkiem? Kim jest i jak jest potencjalny wychowanek? Kim jest/może/powinien być wychowawca i ze względu na kogo/na co? Prezentowane studia i eseje wskazują na nowe kategorie i pola, które mogą i powinny stać się przedmiotem refleksji wychowawczej wykraczającej poza tradycyjny krąg nauk o wychowaniu. W esejach poruszane są również problemy, które już znajdują się w obszarze profesjonalnego namysłu wychowawców, jednak dzięki prezentacji ich przez przedstawicieli psychologii, socjologii, filozofii, prawa, etnografii, kulturoznawstwa, filologii oraz praktyki edukacyjnej, zyskują nową jakość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4949 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5548.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5547.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Monografia ma na celu ukazanie drogi Jana Pawła II do świętości w codziennym, zwykłym życiu, w posługiwaniu kapłańskim, biskupim i wreszcie na stolicy piotrowej. Zapezentowane ujęcie jest jedynie fragmentarycznie ukazaną refleksją nad wyjątkową postacią polskiego papieża." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13845.II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie SALOS RP)
Książka została wydana wspólnie przez Salezjańską Organizację Sportową Rzeczypospolitej Polskiej i Akademię Wychowania Fizycznego w Warszawie i zawiera kilkadziesiąt tekstów autorstwa pracowników polskich uczelni wyższych dotyczących powiązań kultury fizycznej i globalizacji. Naukowe artykuły zostały przedstawione w czterech częściach tematycznych: Kultura fizyczna w perspektywie filozofii i teologii; Kultura fizyczna z pozycji socjologii i antropologii kulturowej; Pedagogiczne, psychologiczne i historyczne aspekty kultury fizycznej; Prawne, organizacyjne i ekonomiczne zagadnienia kultury fizycznej. Pełen spis treści książki został zamieszczony na zdjęciach. Wśród zagadnień znalazły się między innymi: Globalizacja, tożsamość a sporty walki; Olimpizm globalny - w stronę filozoficznych uniwersaliów; Globalizacja sportu - między komercją a ideą; Turystyka religijna a macdonaldyzacja społeczeństw; Chuligańskie zachowania dziewcząt w kontekście pseudokibicowania futbolowego; Biegi uliczne nośnikiem wartości prozdrowotnych we współczesnej kulturze fizycznej; Dążenie do przyjęcia powszechnego prawa antydopingowego w dobie globalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12570.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty. Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka – odwołując się do założeń J. Dewey – buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9170.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10850.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 251-280.
Książka jest kierowana przede wszystkim do pracowników naukowych zajmujących się problematyką opieki i wychowania, do studentów i doktorantów, głównie kierunków: pedagogika, praca socjalna i nauki o rodzinie, metodyków, praktyków oraz decydentów kreujących przestrzeń opiekuńczo-wychowawczą, podlegającą zarówno oświacie, jak i pomocy społecznej...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18054 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19765.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19764.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 264-270.
Autorka pracy uczyniła przedmiotem swoich zainteresowań problem poczucia osamotnienia dziecka w rodzinie z uwagi na zmniejszające się zjawisko wrażliwości rodziców na potrzeby psychiczne dzieci oraz eliminowanie sfery emocjonalnej w rodzinie na korzyść wartości konsumpcyjnych. Ponieważ uważa, że powyższy problem wydaje się niezwykle aktualny w czasach, w których dom rodzinny zamiast zapewniać dziecku higienę psychiczną i poczucie bezpieczeństwa staje się coraz częściej dla niego środowiskiem uczuciowego oddalenia i emocjonalnej pustki. Całość pracy została ujęta w ośmiu rozdziałach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2832.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3984.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 75-76.
Główne trudności wychowawcze (agresja, wagarowanie, przemoc, spożywanie alkoholu, wandalizm, kradzieże, narkomania), które stały się przedmiotem badań, autor wyodrębnił w toku obserwacji oraz analizy dokumentów szkolnych i przeprowadzonych na ich podstawie badań pilotażowych. Autor analizuje przyczyny występowania trudności wychowawczych, wskazuje na konsekwencje płynące z nich dla wychowanków i nauczycieli, szkoły i środowiska. Wskazuje również możliwości terapii, pisząc o sposobach ich przezwyciężenia. (z recenzji prof. dr hab. Teresy Zaniewskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13793.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
"Monografia jest interdyscyplinarnym spojrzeniem na kwestie funkcjonowania człowieka w środowisku...Publikację tworzy 12 tekstów pogrupowanych w dwóch obszarach tematycznych: I Człowiek jako podmiot działania i wychowania. II Człowiek jako istota wielu środowisk...[Ze słowa wstępnego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22697.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Problematyka podjęta w niniejszym zbiorze dotyczy istotnych kwestii wychowania i nauczania w społeczeństwie otwartym. Zaprezentowane artykuły mają kontekst teoretyczny i empiryczny. Publikacja została podzielona na dwie części, stanowiące uzupełniającą się całość. Część pierwsza zawiera artykuły poświęcone szansom i zagrożeniom, jakie w sferze wychowania niesie ze sobą otwarcie się na świat. Część druga poświęcona jest wybranym zagadnieniom kształcenia przedszkolnego i szkolnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12506.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Zaletą publikacji (...) jest ponadczasowa wartość zaprezentowanych w niej zagadnień i przystępność treści. Czytelnik szukający odpowiedzi na elementarne pytania: "dlaczego warto stymulować rozwój dzieci i młodzieży?" "jakie jest znaczenie rodziny i innych środowisk wychowawczych dla prawidłowego rozwoju dziecka?" (...], "jakie są determinanty skuteczności pracy edukacyjnej wobec dzieci i młodzieży w normie rozwojowej, ale także wychowanków ze specjalnymi potrzebami?" - z pewnością znajdzie je w książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17078.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 342-352.
Publikacja ta, bazując na najnowszej wiedzy o rozwoju psychoruchowym i wychowaniu dzieci, rozszerza kompetencje rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach o treści, które pozwolą im skutecznie i efektywnie wspierać małe dzieci w rozwoju. Jest to kompendium wiedzy zawierające przykłady, ilustracje, konkretne i praktyczne wskazówki działań dotyczących różnych aspektów rozwoju dzieci oraz możliwości jego stymulowania. Do czasu ukazania się tej pozycji brakowało na rynku książki w całości poświęconej wspomaganiu rozwoju psychoruchowego i wychowywaniu małych dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18471.IV.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21311.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21310.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żłobek : wychowanie i edukacja / redakcja Aneta Jegier. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 284 strony : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografie, netografie przy niektórych pracach.
Jak nie zaprzepaścić wrodzonych możliwości i zdolności dziecka? Jak w toku pedagogicznej działalności wydobyć z naszych podopiecznych to, co najlepsze i najbardziej cenne? W żłobkach mamy do czynienia z małymi dziećmi, takimi, które nie zwerbalizują problemu. W jaki sposób mamy pomagać małym ludziom, aby stali się samodzielni, starali się żyć mądrze i potrafili odróżnić dobro od zła? Autorzy poszczególnych rozdziałów to uznani pedagodzy i psycholodzy, osoby pracujące z dziećmi i dla dzieci, wykładowcy uczelni pedagogicznych i kierownicy żłobków. W swoich tekstach dokonują analizy rzeczywistości żłobkowej i z refleksją, ale i pokorą podchodzą do dziecięcych możliwości oraz rozwiązań metodycznych opieki, wychowania i edukacji najmłodszego pokolenia. Opieka, wychowanie i edukacja małych dzieci wymaga kierowania się mądrością i życzliwym podejściem do dziecka. Codzienne propozycje mają zachęcać do aktywności i wzbudzać ciekawość dzieci. Oferta spędzania czasu w żłobku powinna być atrakcyjna zarówno poznawczo, jak i emocjonalnie. Ma sprawić, aby dziecięca radość pokonała tęsknotę za domem i bliskimi. Mamy nadzieję, że po tę publikację sięgną opiekunowie małych dzieci – rodzice, pedagodzy, psycholodzy i studenci tych kierunków. Warto bowiem mieć świadomość możliwości żłobkowych w obszarze wychowania i edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21016.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21015.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 217-240.
Opracowanie [...] integruje wiedzę dotyczącą wychowania z zakresu filozofii, pedagogiki, socjologii, antropologii, teologii. Takie podejście interdyscyplinarne pozwoliło Autorowi gruntownie naświetlić problematykę społecznej pedagogii Kościoła katolickiego. Została ona ukazana w kontekście rozważań dotyczących religii, chrześcijaństwa, Kościoła katolickiego, szczególnie jego nauczania w sprawach społecznych oraz propagowania zasad życia. Ważnym zadaniem, które podjął Autor, jest ukazanie specyfiki odniesień Kościoła katolickiego do wyzwań współczesnej rzeczywistości. Podstawą ukazania tej specyfiki jest wnikliwa analiza kontekstu filozoficznego, kulturowego, społecznego i politycznego, a także współczesnych zjawisk religijnych. W sposób konstruktywny opisane zostały procesy pedagogiczne i ukazane podstawowe zależności oraz sformułowane ogólne dyrektywy prakseologiczne, które mogą być bardzo przydatne w pedagogice społecznej. (z recenzji prof. dr hab. Krystyny Chałas)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13158 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14273.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-224.
Monografia pomoże wzbudzić zainteresowanie pracowników opieki nad dzieckiem, ale nade wszystko osób przygotowujących się do zawodu wychowawcy. Może stanowić pomoc dydaktyczną dla studentów kierunku pedagogika różnych specjalności, gdzie realizowane są przedmioty z zakresu opieki nad dzieckiem zagrożonym. Pozwoli także zarówno pracownikom naukowym, jak i studentom dostrzec przemiany tej klasycznej formy instytucjonalnej opieki nad dzieckiem, jaką jest dom dziecka, który powinien być traktowany jako ostateczność, kiedy inne formy opieki rodzinnej nie mogą być zastosowane wobec dziecka pozbawionego możliwości pozostania w rodzinie biologicznej. Najważniejszym problemem jawi się terapia rodzin w wypracowanym systemie pomocy rodzinie z udziałem profesjonalnie przygotowanych pedagogów rodzinnych i pracowników socjalnych. Wychowanie jako "uczłowieczanie człowieka" jest głównym zadaniem pedagogiki opiekuńczej jako nauki teoretyczno-praktycznej, rozwijającej zarówno teorię wychowania opiekuńczego, jak i formy pomocy jednostce w realizacji jej własnego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11544.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 227-240.
Potencjał dziecka, jego szerokie możliwości nakła­dają na organizatorów edukacji, badaczy, nauczycieli i rodziców liczne zadania i wyzwalają ich odpowiedzialność za jego rozwój. Edukacja przedszkolna ma stać się dla dziecka trampoliną wzrostu, wsparciem rozwoju, płaszczyzną odkrywa­nia i uczenia się, a nie tylko ciągiem przypadkowo dobranych czynności dydak­tyczno-wychowawczych, replikowanych z gotowych rozwiązań, scenariuszy. Czy jesteśmy w stanie temu zadaniu sprostać i dokonać potrzebnych zmian? Mamy świadomość koniecznych modyfikacji i otwarcia się na nowe rozwiązania. Mamy też szacunek do tego, co cennego i ważnego w tym zakresie zrobiono i napisano dotąd i tu także poszukujemy inspiracji lokując je w nowych, aktualnych kontekstach naszego działania, funkcjonowania, badania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17637.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17636.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang., niem. Spis treści także ang., niem.
Bibliogr. s. 435-459 i przy rozdz. Indeks.
Przygotowany zbiór studiów stanowi szkic i przyczynek do pedagogiki rodziny współczesnej. Całość nosi znamiona podręcznika i to z trzech powodów: – po pierwsze, zawiera podstawowe kompendium wiedzy na temat rodziny jako grupy i instytucji opiekuńczo-wychowawczej; po drugie, ukazuje przykłady i omówienia wyników badań empirycznych nad wychowawczym funkcjonowaniem rodziny współczesnej (zwłaszcza polskiej); po trzecie, podaje propozycje metodologiczne dla analizy rodziny jako układu wychowawczego i edukacyjnego. Do badań diagnostycznych mogą okazać się przydatne również załączone przykładowo kluczowe terminy, jako narzędzie pomiaru pedagogicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5085.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6192.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2721 [Magazyn 2] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1831 [Magazyn 1] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej