Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(25)
dostępne
(13)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(13)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(26)
Autor
Kielin Jacek
(2)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Chilton Howard
(1)
Chocholska Paulina
(1)
Ciećkiewicz Klaudia
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Hendrych Kornelia
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Kohut Dorota
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Korona Katarzyna
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Lulek Barbara
(1)
Maxwell Ruth (1933- )
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Myśliwiec Andrzej
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Osipczuk Małgorzata
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Reczek-Zymróz Łucja
(1)
Sasin Piotr (pedagogika)
(1)
Siara Olga
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Szopiński Józef
(1)
Tomalski Przemysław
(1)
Wicha Marcin (1972- )
(1)
Wilmes David J
(1)
Węgrodzka Jadwiga
(1)
Zalewska Sabina
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Żebrowski Jan (1935- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
RODZICE
(12)
Rodzice
(6)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(5)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(5)
DZIECKO
(4)
RODZINA
(4)
Dzieci
(3)
ALKOHOLIZM DZIECI i MŁODZIEŻY
(2)
CHORZY w RODZINIE
(2)
Dziecko
(2)
NARKOMANIA
(2)
NARKOMANIA DZIECI i MŁODZIEŻY
(2)
PORADNIKI
(2)
Rozwód
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(2)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(2)
ALKOHOLIZM
(1)
Bajkoterapia
(1)
Czytanie
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE FIZYCZNIE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Fizykoterapia
(1)
HOMOSEKSUALIZM
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
INTERNET
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
JĘZYKI
(1)
KOBIETA
(1)
KOMPUTERY
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korekcja mowy
(1)
Literatura
(1)
MAŁŻEŃSTWO
(1)
METODA SHERBORNE
(1)
Matematyka
(1)
Matki i synowie
(1)
Małżeństwo
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIEMOWLĘ
(1)
NOWORODEK
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Otyłość dzieci i młodzieży
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
PRACA SPOŁECZNA
(1)
PRAWA DZIECKA
(1)
PRAWA i OBOWIĄZKI RODZICÓW
(1)
PRAWO RODZINNE
(1)
Pisanie
(1)
Poród
(1)
Profilaktyka otyłości
(1)
Przedmioty użytku codziennego
(1)
Psychodietetyka
(1)
Psychologia
(1)
RODZICE HOMOSEKSUALNI
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Samodzielność
(1)
TERAPIA RODZINNA
(1)
Trauma
(1)
UCZNIOWIE
(1)
UCZUCIA
(1)
UZALEŻNIENIE OD KOMPUTERA
(1)
Uczenie się przez odkrywanie
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Wicha, Marcin (1972- )
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
ZACHOWANIE
(1)
ZWIĄZKI HOMOSEKSUALNE
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zwyczaje żywieniowe
(1)
Śmierć rodzica
(1)
Żałoba
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
MAŁOPOLSKIE, województwo
(1)
OPOLSKIE, województwo (od 1999)
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
PORADNIKI dla RODZICÓW
(5)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Historia
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(8)
rodzice
(7)
rodzina
(6)
dziecko niepełnosprawne
(3)
psychologia
(3)
rozwód
(3)
wychowanie
(3)
komunikacja interpersonalna
(2)
małżeństwo
(2)
metoda Montessori
(2)
rodzicielstwo
(2)
więź rodzinna
(2)
wychowanie w rodzinie
(2)
adopcja
(1)
aktywność zawodowa
(1)
bajkoterapia
(1)
beletrystyka
(1)
depresja poporodowa
(1)
diagnoza psychopedagogiczna
(1)
dysleksja
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
edukacja dzieci
(1)
edukacja matematyczna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
fizjoterapia
(1)
homoseksualizm
(1)
integracja sensoryczna
(1)
język obcy
(1)
karmienie piersią
(1)
kinezyterapia
(1)
kobiety
(1)
konflikt małżeński
(1)
liczenie
(1)
literatura
(1)
logopedia
(1)
macierzyństwo
(1)
masaż
(1)
migracje zarobkowe
(1)
międzynarodowe postępowanie cywilne
(1)
mobbing
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
młodzież
(1)
narkomania
(1)
nauczanie
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauczyciele
(1)
niemowlę
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawność fizyczna
(1)
noworodek
(1)
ojcostwo
(1)
okres prenatalny
(1)
opieka nad dzieckiem
(1)
orientacja seksualna
(1)
otyłość
(1)
pedagogika społeczna
(1)
prawa i obowiązki rodziców
(1)
prawo rodzinne
(1)
problemy wychowawcze
(1)
program eukacyjno-terapeutyczny
(1)
przepuklina oponowo-rdzeniowa
(1)
rehabilitacja
(1)
rodzice dziecka niepełnosprawnego
(1)
rodzina adopcyjna
(1)
rodzina niepełna
(1)
rozszczep kręgosłupa
(1)
rozwój osobowości
(1)
samotni rodzice
(1)
stymulacja dotykowa
(1)
syndrom pustego gniazda
(1)
sytuacja trudna
(1)
szczepienia ochronne
(1)
szkolnictwo
(1)
szkoła
(1)
szkoła specjalna
(1)
terapeuta
(1)
terapia rodzinna
(1)
terapia zajęciowa
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
uprowadzenie dziecka
(1)
usprawnianie ruchowe
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
współpraca szkoły z rodzicami
(1)
wychowanie do wartości
(1)
władza rodzicielska
(1)
zdrowotność
(1)
środowisko
(1)
środowisko wychowawcze
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 124-143.
W publikacji wskazano na aspekty zdrowotne u rodziców dzieci z niepełnosprawnością ruchową wynikające z konieczności podejmowania dodatkowego wysiłku fizycznego związanego z opieką i pielęgnacją. Przeprowadzone badania wskazują na potrzebę wdrożenia systematycznych programów profilaktycznych i leczniczych skierowanych do rodziców dzieci z niepełnosprawnością motoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16328.XVIII.12.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Disserationes WUW ISSN 0509-7177 ; 468)
Bibliogr. s. 135-146. Indeks.
Praca zawiera obszerny przegląd literatury dotyczącej związków homoseksualnych w perspektywie psychologicznej, a zwłaszcza w aspekcie więzi emocjonalnych istniejących w tych związkach oraz rodzinach. Wyjątkowa w naszym kraju publikacja, będąca cennym źródłem informacji nie tylko dla pracowników naukowych i studentów, ale także wszystkich osób i instytucji zainteresowanych tą problematyką jako kwestią społeczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10753.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 4)
Nazwy aut. na s. [277-278].
Bibliogr. przy rozdz.
"Szeroko pojmowane wychowanie jest procesem przekazywania wartosci róż- nej natury - moralnych, kulturowych, cywilizacyjnych, estetycznych, narodowych. Wyzwaniem współczesnej szkoły jest również przeciwstawianie się rozprzestrzenia-niu wśród młodzieży i dzieci tzw. antywartosci, prowadzącemu do demoralizacji, marginalizacji i wykluczenia społecznego. Skuteczna realizacja trudnych celów wychowawczych wymaga zacieśnienia wzajemnej współpracy w gronie pedagogicznym, między wychowawcami i rodzicami uczniów. Na jej jakośś składają się przede wszystkim warunki wzajemnej komunikacji, zaufanie, partnerstwo w podejmowaniu różnorodnych rozwiązań dydaktyczno-wycho-wawczych." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13844.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-328.
Książka przedstawia wybrane aspekty funkcjonowania dwóch podstawowych środowisk wychowawczych - rodziny i szkoły w zmieniającej się przestrzeni edukacyjnej. Wskazuje na wyzwania, z którymi przychodzi się zmierzyć zarówno rodzicom, jak i nauczycielom. Rozdział pierwszy został poświęcony wspólnocie rodzinnej oraz wyzwaniom i zagrożeniom społecznym stojącymi przed nią. W rozdziale drugim podjęto problematykę związaną ze zmianami, które nastąpiły w edukacji po 1999 r. W rozdziale trzecim dokonano oceny i tendencji we współdziałaniu szkoły ze środowiskiem lokalnym i rodziną w zakresie kształcenia, wychowania, opieki i profilaktyki. Ostatni rozdział przedstawia rozwiązania pedagogiki Marii Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15092.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W niniejszej książce analizie poddano różne systemy rodzinne i ich wpływ na życie rodziców i dzieci. W części pierwszej przedstawione zostały zagadnienia dotyczące zmian więzi wewnątrzrodzinnej. Część druga dotyczy alternatywnych form życia rodzinnego. Opisane zostały tu rodziny o nowej strukturze, tworzone przez partnerów kohabitujących, rodziny adopcyjne, zrekonstruowane i niepełne. Ostatnia, trzecia część, dotyczy innych przyczyn zakłoceń systemu rodzinnego, jak choćby obecności w rodzinie osoby przewlekle chorej. Szeroki zakres prezentowanych zagadnień jest niezwykle istotny, ponieważ dotyka problemów związanych z życiem rodzinnym. Niektóre z nich zostały tylko zasygnalizowane, inne omówione bardziej wnikliwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12021.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13164.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 439.)
Bibliogr. s. 245-251.
Tematyka pracy koncentruje się wokół aspektów funkcjonowania rodziców dzieci uzależnionych od narkotyków. Stanowi próbę ukazania trudności, cierpienia i bezradności rodziców, a także możliwości udzielenia im wsparcia i pomocy w radzeniu sobie w tej kryzysowej sytuacji. Praca adresowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów, pracowników socjalnych, studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10972.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11945.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
W prezentowanej książce przedstawiono podstawowe informacje związane z diagnozą i badaniami otyłości dziecięcej, ze szczególnym skupieniem się na aspektach związanych z funkcjonowaniem psychologicznym. Zaprezentowano także badania własne w tym zakresie, które uwzględniają diadyczną perspektywę (dziecko – rodzic) postrzegania problemu otyłości dziecięcej. Ostatni rozdział poświęcony został wybranym strategiom prewencyjnym i interwencyjnym u dzieci i młodzieży z nadmierną masą ciała w Polsce i na świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21014.XVIII.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21013.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do rodziców / Maria Montessori ; przekład Olga Siara ; przedmowa i redakcja naukowa polskiego wydania Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XX, [2], 67, [1] strona : fotografie, portret ; 21 cm.
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć - i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego. Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne - do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób. Z tekstu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22307.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22306.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta odpowiada na wszystkie pytania, które pojawiają się po narodzinach maleństwa: co jest u niemowlęcia zachowaniem normalnym, a co nie, oraz jak poradzić sobie z tą ogromną zmianą w życiu. Autor udziela rozsądnych rad, które pomogą uniknąć niepokoju i pozwolą z radością przeżywać każdy moment życia dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1032.XVIII.1.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka RPD)
Bibliogr. s. 144-150.
Autorka patrząc z perspektywy prawnej i społecznej, odnosi się do najistotniejszej kwestii w relacjach pomiędzy rodzicami i dziećmi, a mianowicie władzy rodzicielskiej i kontaktów rodziców z dziećmi. W publikacji kompleksowo zostały omówione zagadnienia zarówno materialne jak i proceduralne, krajowego i międzynarodowego prawa rodzinnego. Kornelia Hendrych porównuje rozwiązania obowiązujące w ramach polskiego porządku prawnego z zobowiązaniami międzynarodowymi, ukazując stopień harmonizacji norm krajowych z normami zawartymi w umowach i innych instrumentach międzynarodowych. Zwraca uwagę na mankamenty tych rozwiązań, jednocześnie kierując do ustawodawcy sugestie dotyczące pożądanych zmian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16806.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 243-256. Indeks.
"Dysleksja a nauczanie języków obcych" (...) jest najlepszą książką poświęconą problematyce dysleksji, skierowaną do szerszego grona odbiorców, na tle innych pozycji ukazujących się na polskim rynku w ostatnich latach. (...) Prezentuje ona wysoki poziom merytoryczny i formalny, posiada też walory literackie - jest świetnie napisana i czyta się ją z przyjemnością i zainteresowaniem. Stanowi użyteczne dla szerokiego grona kompendium wiedzy i wskazówek praktycznych dotyczących nauczania (ale nie tylko) w dysleksji." (prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13087.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 337-354.
Omówiona w książce problematyka nie skupia się na jednym wybranym okresie w rozwoju dziecka, lecz omawia zarówno zaburzenia okresu prenatalnego, jak i wczesnoszkolnego; ukazuje nie tylko problemy natury psychologicznej, ale i np. logopedycznej. Dzięki tak szeroko zakrojonej tematyce książka staje się tym, czym chciała Autorka: „poradnikiem o spostrzeganiu rozwoju dziecka”, napisanym dla terapeutów przez terapeutów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19450.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19449.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-213.
Niniejsza praca powstała z myślą o poszerzaniu wiedzy na temat sytuacji zawodowej kobiet wychowujących dzieci niepełnosprawne oraz, ściśle z nią powiązanej, ich sytuacji rodzinnej. Jej zasadniczym celem jest poznanie czynników kształtujących sytuację zawodową matek, należących między innymi do grupy osobistych ich zasobów (kwalifikacji, cech osobowości), ponadto kształtujących sytuację rodzinną, w jej wymiarze strukturalnym oraz organizacyjnym, czy też odnoszących sie do specyfiki niepełnosprawności dziecka. Płaszczyzna wnioskowania o pewnych tendencjach związanych z życiem rodzinnym oraz zawodowym matek dzieci niepełnosprawnych, bądź też ich zasobach potencjalnie użytecznych w kształtowaniu optymalnej sytuacji życiowej, została poszerzona dzięki wprowadzeniu grupy porównawczej, a zatem w tym przypadku matek wychowujących dzieci pełnosprawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12440.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 285-287. Indeks.
Poradnik w zwięzłej formie przedstawia podstawową wiedzę na temat uwarunkowań, prawidłowego przebiegu i najczęstszych zaburzeń rozwojowych oraz sposbów wspomagania i leczenia. Czytelnicy znajdą w nim omówienie działań terapeutycznych stosowanych przez specjalistów: kinezyterapii, fizykoterapii, hipoterapii. Rodziców zainteresują z pewnością przedstawione w książce różnorodne sposoby samodzielnej pracy z dzieckiem, np." masaż Shantali, ćwiczenia relaksacyjne i usprawniające czynności rąk, muzykoterapia. Książka przeznaczona jest dla rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością ruchową. Może być też interesującą lekturą dla lekarzy pediatrów, neurologów, fizjoterapeutów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14952 [Magazyn 1], P.14953 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12078.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13187.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Bliżej przedszkola.
Bibliografia strony: 247-254.
Książka została opracowana w oparciu o badania naukowe, korzystając z szerokiej wiedzy pedagogicznej z ostatnich dwudziestu lat. Pomaga w zrozumieniu, co należy rozwijać w dziecięcym umyśle, by dziecko łatwiej przyswajało wiedzę, a także jak należy uczyć, by dzieci mogły usprawniać swoje umiejętności matematyczne. Zawarte w niej wskazówki ułatwiają nauczycielom realizację programu nauczania w sprawny oraz dobrze zorganizowany sposób. Książka daje możliwość podniesienia jakości prowadzonych zajęć, a także dodatkowego zainteresowania dziecka matematyką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22569.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22568.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
siążka jest adresowana zarówno do rodziców, którzy pogrążyli się w bezsilnej rozpaczy, nie mogąc się uporać z problemem uzależnienia swojego dziecka od narkotyków czy alkoholu, jak i do tych, których już dziś ogarnia niepokój na myśl o tym, że ich pociecha mogłaby również. Jak temu zapobiec? A jeśli zło już się stało, to jak odkryć jego istnienie i rozpoznać, na czym polega? Szukając odpowiedzi na te pytania, dobrze jest sięgnąć po "Dzieci, alkohol, narkotyki", ponieważ celem autorki było nie tylko podnoszenie na duchu strapionych rodziców (choć to również jest ważne), lecz przede wszystkim ofiarowanie im niezwykle potrzebnej wiedzy, dzięki której będą mogli się uwolnić od poczucia niekompetencji, pomóc swemu dziecku, a czasem nawet – uratować mu życie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3124.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Moje Dziecko)
Książka dla rodziców o tym, czy kilka godzin dziennie przed komputerem to już uzależnienie, czy tylko hobby? O tym, czy zablokować strony pornograficzne i pełne przemocy? Oraz dlaczego dziecko ucieka w internet i kiedy należy zareagować? Praktyczny poradnik napisany językiem współczesnych nastolatków, zawierający dodatkowo testy pozwalające rodzicom określić, które zachowania powinny ich zaniepokoić.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8449.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9845.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
utor w swej książce przekonuje, że rodzice mogą - i muszą - chronić swoje dzieci przed uzależnieniami. Podaje wskazówki, jak postępować, aby wychować szczęśliwe, pewne siebie dziecko, które będzie potrafiło powiedzieć alkoholowi i narkotykom:: NIE! Jest to podręcznik, który uczy zapobiegania, nie walki z uzależnieniem. Autor mówi o konieczności wykształcenia w dzieciach takich podstawowych umiejętności, jak niezależność, zdolność do komunikacji z innymi i wyrażania siebie bez obawy przed krytyką czy ośmieszeniem. Umiejętności te wzmocnią dziecko, pozwolą na budowanie szczerych, wartościowych związków, dadzą siłę, by oprzeć się presji rówieśników. Każdy rodzic, który przeczyta tę książkę z uwagą i zastosuje się do zaleceń w niej zawartych, zyska wiedzę, dzięki której ochroni dziecko przed dramatem uzależnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1347 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.449.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rzeczy, których nie wyrzuciłem / Marcin Wicha. - Kraków : Wydawnictwo Karakter, 2017. - 182, [2] strony ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 182-[183].
Co zostaje po śmierci bliskiej osoby? Przedmioty, wspomnienia, urywki zdań? Narrator porządkuje książki i rzeczy pozostawione przez zmarłą matkę. Jednocześnie rekonstruuje jej obraz – mocnej kobiety, która w peerelowskiej, a potem kapitalistycznej rzeczywistości umiała żyć wedle własnych zasad. Wyczulona na słowa, nie pozwalała sobą manipulować, w codziennej walce o szacunek – nie poddawała się. Była trudna. Była odważna. W tej książce nie ma sentymentalizmu – matka go nie znosiła – są za to czułość, uśmiech i próba zrozumienia losu najbliższej osoby. Jest też opowieść o tym, jak zaczyna odchodzić pierwsze powojenne pokolenie, któremu obiecywano piękne życie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18336.XXVIII.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej