Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(64)
Forma i typ
Książki
(64)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(58)
dostępne
(52)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(23)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(37)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(61)
Autor
Barłóg Krystyna
(2)
Deutsch Smith Deborah (1947- )
(2)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(2)
Dykcik Władysław
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Guzy Anna
(2)
Klinik Anna
(2)
Kocór Maria
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Mikrut Adam
(2)
Palak Zofia (1951- )
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Wyczesany Janina (1937- )
(2)
Baczała Ditta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Binnebesel Józef (1967- )
(1)
Brady Kathryn
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Delaney Marie
(1)
Dycht Marzena
(1)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Forton Mary Beth
(1)
Franczyk Anna
(1)
Fuks Agata
(1)
Heward William L
(1)
Hillenbrand Clemens
(1)
Horst Marlise
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kosakowski Czesław (1940- )
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Lechta Viktor
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Liwo Helena
(1)
Lütje-Klose Birgit
(1)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(1)
Materny Katarzyna
(1)
Naprawa Renata
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta (1953- )
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Olszak Alicja
(1)
Opora Robert
(1)
Oszustowicz Barbara
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Porter Deborah
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata (pedagogika)
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Speck Otto (1926- )
(1)
Stankowski Adam
(1)
Stawska Jadwiga
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Sánchez-López Cristina
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Troszczyńska-Nakonieczna Wiesława
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Werning Rolf
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Węgliński Andrzej (1955- )
(1)
Young Theresa
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zawiślak Aleksandra
(1)
Zeidler Włodzisław
(1)
Zeidler Włodzisław (1937- )
(1)
Łukawska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(58)
Anglia
(3)
Wielka Brytania
(2)
Massachusetts (USA)
(1)
Język
polski
(58)
angielski
(6)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(2)
Rodzice
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(44)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(8)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(6)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(6)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
Kształcenie integracyjne
(4)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
OPIEKA SPOŁECZNA
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
DZIECKO TRUDNE
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
PEDAGODZY SPECJALNI
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
PSYCHOTERAPIA
(2)
REHABILITACJA (med.)
(2)
CHORZY w RODZINIE
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Integracja społeczna
(1)
KOMPUTERY
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
Klasa szkolna
(1)
MŁODZIEŻ TRUDNA
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
OŚWIATA
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
POMOCE TECHNICZNE dla NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Psychoterapia
(1)
REHABILITACJA (medyczna)
(1)
RODZICE
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
SENS ŻYCIA
(1)
SZKOLNICTWO SPECJALNE
(1)
Socjalizacja
(1)
SĘKOWSKA, ZOFIA
(1)
TERAPIA ZAJĘCIOWA
(1)
Teoria nauczania
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
ZACHOWANIE
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
PORADNIKI
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
ENCYKLOPEDIE
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Językoznawstwo
(4)
Psychologia
(3)
Słowo kluczowe
pedagogika specjalna
(9)
rehabilitacja
(7)
niepełnosprawni
(5)
specjalne potrzeby edukacyjne
(5)
terapia
(5)
dziecko niepełnosprawne
(4)
special educational need
(4)
niedosłyszący
(3)
niedowidzący
(3)
niepełnosprawność
(3)
niepełnosprawność intelektualna
(3)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
resocjalizacja
(3)
rodzina
(3)
szkoła specjalna
(3)
terapia pedagogiczna
(3)
uczeń niepełnosprawny
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
English language
(2)
autyzm
(2)
diagnoza
(2)
dzieci
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
edukacja
(2)
głusi
(2)
integracja społeczna
(2)
nauczanie
(2)
nauczyciel
(2)
niedostosowanie społeczne
(2)
niepełnosprawni intelektualnie
(2)
nieprzystosowanie społeczne
(2)
niewidomi
(2)
opieka społeczna
(2)
pedagogika
(2)
pomoc postpenitencjarna
(2)
praca socjalna
(2)
pracownicy socjalni
(2)
sieroctwo
(2)
study and teaching
(2)
teaching
(2)
tyflopedagogika
(2)
uczeń zdolny
(2)
uczniowie
(2)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(2)
wychowanie
(2)
wykluczenie społeczne
(2)
arteterapia
(1)
assistive technology
(1)
autism spectrum condition
(1)
autism spectrum disorders
(1)
blindness
(1)
choroba przewlekła
(1)
classroom managment
(1)
communication disorders
(1)
deafness
(1)
disability
(1)
discipline
(1)
dydaktyka
(1)
dysfunkcja słuchu
(1)
dyslexia
(1)
dyspraxia
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
emotional disorder
(1)
giftedness
(1)
integracja szkolna
(1)
intellectual disabilities
(1)
kompetencje społeczne
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
kurator sądowy
(1)
learning
(1)
learning disabilities
(1)
młodzież
(1)
nadpobudliwość psychoruchowa
(1)
nauczanie integracyjne
(1)
nauczyciele
(1)
niepełnosprawność ruchowa
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
ośrodek pracy
(1)
paradygmat
(1)
pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
physical disabilities
(1)
podmiotowość
(1)
praca terapeutyczna
(1)
prawo
(1)
problem zdrowotny
(1)
problem-solving strategies
(1)
przystosowanie społeczne
(1)
psychologia
(1)
psychoterapia
(1)
rehabilitacja geriatryczna
(1)
rehabilitacja społeczna
(1)
rehabilitacja zawodowa
(1)
rewalidacja
(1)
rodzice
(1)
rozwój dziecka
(1)
rozwój psychofizyczny
(1)
rules in school
(1)
special education
(1)
sprawcy przestępstw
(1)
64 wyniki Filtruj
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia na stronach 80-83.
Praca poświęcona jest zagadnieniom profilaktyki i rewalidacji dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Wspomaganie rozwoju dzieci sprzyja budowaniu pozytywnego nastawienia do otaczającego świata i ludzi. Potrzeba takiego podejścia jest szczególnie wyraźna, gdy dziecko ma agresywne skłonności, nie radzi sobie z problemami życia codziennego, nie potrafi samodzielnie przezwyciężać trudności powszechnie napotykanych. Poprzez swoją niemoc staje się odrzucane i wzrasta w nim uczucie dezaprobaty i odtrącenia rówieśniczego, a często nawet pogardy ze strony nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18523.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza książka napisana została zarówno z myślą o nauczycielach, jak i rodzicach. Celem jej jest ukazanie możliwości wykorzystania komputera jako narzędzia w procesie eliminowania zaburzeń rozwojowych, w tym funkcji wzroku, słuchu oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. W książce zaprezentowane zostały różne programy, które mogą być wykorzystane zarówno w pracy wyrównawczej z dziećmi mającymi trudności w nauce czytania i pisania, jak i dziećmi wykazującymi symptomy deficytów w obszarze sprawności intelektualnej. Książka ta jest również drogowskazem dla tych rodziców i wychowawców, którzy zechcą doskonalić rozwój twórczy swoich dzieci z wykorzystaniem jeszcze jednego, najbardziej nowoczesnego i wszechstronnego narzędzia jakim jest komputer.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2261.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zbiór ten wzbogaca wiedzę na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży, zaznajamia z wynikami badań diagnostycznych przeprowadzonych wśród uczniów, z opiniami nauczycieli o uczniach mających specjalne potrzeby edukacyjne, wreszcie z badaniami procesu dydaktycznego. Artykuły skłaniają do głębszej refleksji nad tym, jak pracować z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych, dostarczają przykładów metod i form tej pracy oraz wzorów postępowania dydaktycznego (zarówno w zespole klasowym, jak i indywidualnych). Wartością licznych artykułów jest poza walorami teoretyczno-poznawczymi i praktycznymi przybliżenie przez autorów warsztatu metodologicznego (programowania badań, narzędzi badawczych, specjalistycznej bibliografii), a przede wszystkim otwieranie na dialog nauczycieli różnych przedmiotów, pedagogów szkolnych, rodziców, kuratorów w trosce o holistyczny rozwój uczniów. Rekomendując tom do druku, wyrażam przekonanie, że zainteresuje on szerokie grono odbiorców oraz zainspiruje do kontynuowania badań i poszukiwania skutecznych form pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. (Z recenzji wydawniczej prof. UŚ dr hab. Heleny Synowiec)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17969 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19498.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19497.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogafia, netografia przy rozdziałach.
Prezentowany tom dotyczy żywej i coraz bardziej aktualnej problematyki związanej z potrzebami edukacyjnymi młodzieży podlegającej różnorakim wpływom przemian cywilizacyjnych i technologicznych. Mimo znaczącej liczby publikacji poruszających te kwestie wydaje się, że wciąż pozostało wiele do powiedzenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17970 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19500.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19499.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford key concepts for the language classroom)
Oxford Key Concepts for the Language Classroom focuses on key topics for teaching English as a second or foreign language. These instructional guides are informed by research in second language acquisition and language pedagogy, and show the relevance of theory to the practising teacher. This series is for teachers of English as a second or foreign language for learners aged 5-18. It is suitable for students working towards MA TESOL, graduate certificate, or diploma qualifications, and for practising teachers' professional development programs.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21420.XXIV.14.6 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21419.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford key concepts for the language classroom)
Oxford Key Concepts for the Language Classroom focuses on key topics for teaching English as a second or foreign language. These instructional guides are informed by research in second language acquisition and language pedagogy, and show the relevance of theory to the practising teacher. This series is for teachers of English as a second or foreign language for learners aged 5-18. It is suitable for students working towards MA TESOL, graduate certificate, or diploma qualifications, and for practising teachers' professional development programs.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21418.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21417.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 324, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających: niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej; uszkodzeń słuchu i wzroku; niedostosowania społecznego; specyficznych trudności w uczeniu się; zaburzeń komunikacji językowej; chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych); sytuacji kryzysowych lub traumatycznych; niepowodzeń edukacyjnych; zaniedbań środowiskowych; trudności adaptacyjnych; autyzmu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17966 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19492.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19491.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony: 225-229.
Książka zawiera cenne wskazówki dla nauczycieli pomocne w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zawarte zostały opisy deficytów rozwojowych z zakresu percepcji wzrokowej, słuchowej oraz motoryki małej i dużej. Znajdują się w niej propozycje metod pracy nauczycieli z uczniami z dysleksją rozwojową, trudnościami w czytaniu i pisaniu, dyskalkulią, zaburzeniami mowy, a także z dziećmi słabowidzącymi i słabosłyszącymi. W szerokim zakresie omówiono zagadnienia dotyczące podziału zdolności oraz cech charakteryzujących uczniów uzdolnionych. Opracowano przykładowe programy edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej oraz programy wychowania fizycznego dla zdolnych uczniów edukacji wczesnoszkolnej. W treści książki znajduje się także charakterystyka dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym z uwzględnieniem Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21059.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21058.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny = Pedagogical Discourse, ISSN 2083-5434 ; t. 17, r. 2017)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka zawiera 15 artykułów dotyczących poznania i refleksji nad wieloma aspektami działalności inkluzyjnej, nad potrzebami, problemami oraz wyzwaniami jakie stoją nadal przed edukacją inkluzyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18919.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy książki rozważają jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnoprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne, czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym, jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedze i umiejętności, co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych, czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12483.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 163-169.
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21067.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21066.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (p. 235-237).
Positive behavior can be taught. Join the thousands of teachers in schools nationwide who have used this positive approach to discipline to establish calm, safe classrooms in which students can do their best learning. The approach to discipline presented in this book helps children develop self-control, understand how positive behavior looks and sounds, and come to value such behavior. With many examples from their own classrooms, three experienced teachers offer practical techniques to help you: Establish clear expectations for behavior from day one, Teach students how to articulate their learning goals for school, Create classroom rules that connect to students' goals, Use techniques such as interactive modeling to teach positive behavior, Reinforce positive behavior with supportive teacher language, Quickly stop misbehavior, Restore positive behavior so that children retain their dignity and continue learning
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17686.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
CD zawiera przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, wybrane karty pracy oraz pomoce dydaktyczne wykorzystywane w pracy dydaktyczno-terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym, pliki pdf.
Do książki dołączona płyta CD o tej samej sygnaturze.
Bibliografia na stronach 253-[255].
Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym. W pierwszej części książki znajdują się materiały, przy pomocy których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka. Druga część opracowania zawiera przykładowe opisy przypadków oraz programy terapeutyczne dostosowane do określonego przez terapeutę poziomu. W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeutycznej oraz przykładowe indywidualne plany pracy terapeutycznej. Część czwarta książki zawiera podsumowanie pracy terapeutycznej. Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego postępów. W piątej i szóstej części autorki umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, przyporządkowane do danego poziomu, oraz zestawy pomocy dydaktycznych i karty pracy, opracowane i wykorzystywane przez autorki w codziennej pracy z dziećmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22591.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22590.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest zbiorem teoretycznych przemyśleń i praktycznych analiz przedstawicieli różnych działów pedagogiki specjalnej. Autorzy zamieszczonych w książce tekstów reprezentują różnorodne ośrodki akademickie oraz współpracujące z nimi instytucje oświatowe. Zgromadzone materiały zostały pogrupowane w następujące zagadnienia eksploracyjne: problemy wczesnej diagnozy i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością, metodyczne, programowe i społeczne problemy edukacji uczniów z niepełnosprawnością, psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania rodzin dzieci z niepełnosprawnością oraz dorosłych osób niepełnosprawnych oraz organizacyjno-prawne aspekty rehabilitacji, kształcenia oraz terapii osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9895.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11486.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich – diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy – negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22571.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22570.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach oraz na stronach 271-288.
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22585.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22584.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach.
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowi ważny i coraz częściej spotykany podmiot w rzeczywistości edukacyjnej. Czy współczesna szkoła, realizując kluczowe dla edukacji kompetencje, jest dla niego szansą rozwoju? W jaki sposób nauczyciel może stać się inspiratorem procesu uczenia się dziecka z dysfunkcjami - to zasadnicze pytania, jakie zostały postawione w książce. Szkoła - nauczyciel - uczeń: trzy obszary refleksji nad dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej - jak nauczać skutecznie? Dziecko z dysfunkcją słuchu: "zdarzenie krytyczne" dla praktyki pedagogicznej Specyficzne trudności w uczeniu się jako przyczyna niepowodzeń szkolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21065.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21064.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 123-125.
W pracy resocjalizacyjnej pedagog nie tylko posługuje się posiadaną wiedzą i zdobytymi kompetencjami, lecz także wyciska na podopiecznym piętno własnej osobowości i stylu funkcjonowania, żeby pomóc mu zmienić swoje życie. Zadaniem wychowawcy jest dopasowanie posiadanej wiedzy i wykorzystywanych technik pracy z osobowością własną i podopiecznego. W niniejszej książce omówiono głównie kluczowe umiejętności i techniki stosowane w pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi. Opisane umiejętności mogą być wykorzystywane zarówno w warunkach środowiska otwartego, placówkach resocjalizacyjnych pobytu dziennego, jak i ośrodkach całodobowych. Przedstawiona propozycja jest wynikiem przemyśleń i doświadczeń autora zdobytych w pracy z dziećmi i młodzieżą. Autor uważa, iż teorie poznawczo-behawioralne są godne uwagi w pedagogice resocjalizacyjnej. Wskazują na nieadekwatne treści poznawcze osób niedostosowanych społecznie, zalecają określone strategie zaradcze oraz uczą specyficznych sposobów rozwiązywania problemów wykorzystując instrukcje, modelowanie, ukierunkowane ćwiczenia i informacje zwrotne. Dla pełniejszego zilustrowania problemu oraz ze względu na poruszany obszar i cel opracowania w książce zostały podane przykłady zaczerpnięte z doświadczenia zawodowego autora. W książce autor chce pokazać Czytelnikom możliwości wykorzystania w pracy resocjalizacyjnej empatii, autorytetu, asertywności, sposoby motywowania wychowanków oraz rozwiązywania problemów. Oddana do ich rąk książka opisuje między innymi, jak kształtować prospołeczne umiejętności u nieletnich niedostosowanych społecznie. Uwzględnia wiele technik i umiejętności psychokorekcyjnych, takie jak: aktywne słuchanie, odzwierciedlanie, rozmowy motywacyjne czy praca zorientowana na rozwiązanie problemu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8930.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10498.VI.13 [Czytelnia B], 10497.VI.13 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny = Pedagogical Discourse, ISSN 2083-5434 ; t. 16, r. 2017)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja jest próbą ukazania różnych uwarunkowań i kontekstów edukacji oraz rozwoju dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz możliwości zabezpieczania dla nich pomocy i wsparcia. Praca zawiera teksty o zróżnicowanym charakterze oraz zakresie podejmowanej problematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18918.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej