Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(64)
Forma i typ
Książki
(64)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(58)
dostępne
(48)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(23)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(37)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(61)
Autor
Barłóg Krystyna
(2)
Deutsch Smith Deborah (1947- )
(2)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(2)
Dykcik Władysław
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Guzy Anna
(2)
Klinik Anna
(2)
Kocór Maria
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Mikrut Adam
(2)
Palak Zofia (1951- )
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Wyczesany Janina (1937- )
(2)
Baczała Ditta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Binnebesel Józef (1967- )
(1)
Brady Kathryn
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Delaney Marie
(1)
Dycht Marzena
(1)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Forton Mary Beth
(1)
Franczyk Anna
(1)
Fuks Agata
(1)
Heward William L
(1)
Hillenbrand Clemens
(1)
Horst Marlise
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kosakowski Czesław (1940- )
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Lechta Viktor
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Liwo Helena
(1)
Lütje-Klose Birgit
(1)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(1)
Materny Katarzyna
(1)
Naprawa Renata
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta (1953- )
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Olszak Alicja
(1)
Opora Robert
(1)
Oszustowicz Barbara
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Porter Deborah
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata (pedagogika)
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Speck Otto (1926- )
(1)
Stankowski Adam
(1)
Stawska Jadwiga
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Sánchez-López Cristina
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Troszczyńska-Nakonieczna Wiesława
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Werning Rolf
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Węgliński Andrzej (1955- )
(1)
Young Theresa
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zawiślak Aleksandra
(1)
Zeidler Włodzisław
(1)
Zeidler Włodzisław (1937- )
(1)
Łukawska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(58)
Anglia
(3)
Wielka Brytania
(2)
Massachusetts (USA)
(1)
Język
polski
(58)
angielski
(6)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(2)
Rodzice
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(44)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(8)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(6)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(6)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
Kształcenie integracyjne
(4)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
OPIEKA SPOŁECZNA
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
DZIECKO TRUDNE
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
PEDAGODZY SPECJALNI
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
PSYCHOTERAPIA
(2)
REHABILITACJA (med.)
(2)
CHORZY w RODZINIE
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Integracja społeczna
(1)
KOMPUTERY
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
Klasa szkolna
(1)
MŁODZIEŻ TRUDNA
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
OŚWIATA
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
POMOCE TECHNICZNE dla NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Psychoterapia
(1)
REHABILITACJA (medyczna)
(1)
RODZICE
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
SENS ŻYCIA
(1)
SZKOLNICTWO SPECJALNE
(1)
Socjalizacja
(1)
SĘKOWSKA, ZOFIA
(1)
TERAPIA ZAJĘCIOWA
(1)
Teoria nauczania
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
ZACHOWANIE
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
PORADNIKI
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
ENCYKLOPEDIE
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Językoznawstwo
(4)
Psychologia
(3)
Słowo kluczowe
pedagogika specjalna
(9)
rehabilitacja
(7)
niepełnosprawni
(5)
specjalne potrzeby edukacyjne
(5)
terapia
(5)
dziecko niepełnosprawne
(4)
special educational need
(4)
niedosłyszący
(3)
niedowidzący
(3)
niepełnosprawność
(3)
niepełnosprawność intelektualna
(3)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
resocjalizacja
(3)
rodzina
(3)
szkoła specjalna
(3)
terapia pedagogiczna
(3)
uczeń niepełnosprawny
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
English language
(2)
autyzm
(2)
diagnoza
(2)
dzieci
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
edukacja
(2)
głusi
(2)
integracja społeczna
(2)
nauczanie
(2)
nauczyciel
(2)
niedostosowanie społeczne
(2)
niepełnosprawni intelektualnie
(2)
nieprzystosowanie społeczne
(2)
niewidomi
(2)
opieka społeczna
(2)
pedagogika
(2)
pomoc postpenitencjarna
(2)
praca socjalna
(2)
pracownicy socjalni
(2)
sieroctwo
(2)
study and teaching
(2)
teaching
(2)
tyflopedagogika
(2)
uczeń zdolny
(2)
uczniowie
(2)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(2)
wychowanie
(2)
wykluczenie społeczne
(2)
arteterapia
(1)
assistive technology
(1)
autism spectrum condition
(1)
autism spectrum disorders
(1)
blindness
(1)
choroba przewlekła
(1)
classroom managment
(1)
communication disorders
(1)
deafness
(1)
disability
(1)
discipline
(1)
dydaktyka
(1)
dysfunkcja słuchu
(1)
dyslexia
(1)
dyspraxia
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
emotional disorder
(1)
giftedness
(1)
integracja szkolna
(1)
intellectual disabilities
(1)
kompetencje społeczne
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
kurator sądowy
(1)
learning
(1)
learning disabilities
(1)
młodzież
(1)
nadpobudliwość psychoruchowa
(1)
nauczanie integracyjne
(1)
nauczyciele
(1)
niepełnosprawność ruchowa
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
ośrodek pracy
(1)
paradygmat
(1)
pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
physical disabilities
(1)
podmiotowość
(1)
praca terapeutyczna
(1)
prawo
(1)
problem zdrowotny
(1)
problem-solving strategies
(1)
przystosowanie społeczne
(1)
psychologia
(1)
psychoterapia
(1)
rehabilitacja geriatryczna
(1)
rehabilitacja społeczna
(1)
rehabilitacja zawodowa
(1)
rewalidacja
(1)
rodzice
(1)
rozwój dziecka
(1)
rozwój psychofizyczny
(1)
rules in school
(1)
special education
(1)
sprawcy przestępstw
(1)
64 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; 7)
Materiały konferencyjne
Bibliogr. przy ref.
Redaktorzy tomu i autorzy poszczególnych rozdziałów koncentrują swoją uwagę na zmianach implikowanych m.in. przez rozwój nauki (medycyny, pedagogiki, psychologii, socjologii), techniki oraz przemiany społeczne dokonujące się w ostatnich dekadach. Publikacja składa się z dwóch części. W pierwszej z nich omawiane są takie zagadnienia, jak: węzłowe problemy pedagogiki specjalnej (m.in. samotność dziecka niepełnosprawnego, wykluczenie, dyskryminacja, marginalizacja osób niepełnosprawnych); wybrane aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością (m.in.: młodzież wobec niepełnosprawności, animaloterapia, osoba niewidoma w muzeum, aktywność plastyczna w zawodzie pedagoga specjalnego); problemy rodzin osób z niepełnosprawnością (np. zespół dziecka krzywdzonego, grupy wsparcia dla rodziców, syndrom nieopuszczonego gniazda); jakość życia osób niepełnosprawnych; stereotypy dotyczące osób z niepełnosprawnością. Część drugą poświęcono zagadnieniom bardziej szczegółowym: problemom edukacji i rehabilitacji osób z wybranymi przypadkami klinicznymi (m.in.: zespół Tourette`a, zespół Marfana, zespół Turnera, zespół Aspergera, otyłość), osób z niepełnosprawnością intelektualną, osób z zaburzeniami słyszenia, osób z ADHD i innymi zaburzeniami zachowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8482.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9874.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP.)
Bibliogr. s. 651-696. Indeksy.
Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje „wyjścia” poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15070 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15069.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15968.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7330 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7331.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8285.IV.4 [Czytelnia B], 8284.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7329 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7328.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8282.IV.4 [Czytelnia B], 8283.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy z pedagogiki specjalnej ze szczególnym uwzględnieniem współczesnych kierunków przemian teorii i praktyki tej dyscypliny naukowej. Autorami są czołowi znawcy problematyki z różnych ośrodków akademickich kraju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2040 [Magazyn 2], 2039 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.953.IV.4 [Czytelnia B], P.954.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
"Książka zawiera kompendium wiedzy wprowadzającej do studiowania pedagogiki resocjalizacyjnej wraz z ćwiczeniami aktywizującymi czytelnika i sprzyjającymi dalszej edukacji zawodowej. Interesujące ćwiczenia - zadania dla czytelnika znakomicie aktywizują przyswajanie wiedzy".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5087 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6195.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.2)
Obecnie poglądy na funkcjonowanie osób niepełnosprawnych wskazują na celowość i trafność w podejmowaniu przez nie same decyzji i branie odpowiedzialności za swoje postawy i rozwój. W książce znajdziemy m.in. rozważania na temat poczucia jakości życia niepełnosprawnych, pozytywnych postaw społecznych warunkujących skuteczną rehabilitację, problemu zapomnianych niepełnosprawnych pacjentów, psychologicznych wyznaczników walki z chorobą, statusu osób niepełnosprawnych, metod terapii wobec dzieci z defektami. Zawarte w publikacji treści powinny przyczynić się do poszerzenia i upowszechnienia wiedzy w obszarze tak trudnym i skomplikowanym, jakim jest praca z osobami niepełnosprawnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7085.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 231-239
Ukazanie przez autorkę w sposób wieloaspektowy problematyki pedagogiki specjalnej z uwzględnieniem jej tradycyjnych kanonów w połączeniu z aktualnie zarysowującymi się trendami umożliwia czytelnikom usystematyzowanie wiedzy dotyczącej m.in.: - znaczenia tradycji w procesie opracowania procedur rehabilitacyjnych; - współczesnych kompleksowych rozwiązań psycho- i socjopedagogicznych dynamizujących asymilację kulturową osób niepełnosprawnych; - funkcjonowania interpersonalnego osób niepełnosprawnych; - tworzenia współczesnego systemu edukacji osób niepełnosprawnych opartego o zasady personalizacji, normalizacji, integracji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6597 [Magazyn 1], P.6598 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6596.IV.4 [Wypożyczalnia B], P.6595.IV.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7476.IV.4 [Czytelnia B], 7477.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Książka jest podręcznikiem z zakresu pedagogiki specjalnej. Ma charakter propedeutyczny zapoznający czytelnika z podstawami tej wiedzy. Przedstawia zagadnienia w sposób jasny, zwięzły oraz syntetyczny. Uwzględnia współczesny dorobek pedagogiki specjalnej oraz prezentuje go w ujęciach najnowszych. Dokonany przez autorkę wybór zagadnień jest wynikiem przyjęcia określonej, własnej koncepcji pedagogiki specjalnej, która wyrasta z najlepszych wzorów z przeszłości, nie negując ich, lecz starając się je twórczo kontynuować. Idea napisania książki to chęć wyjścia naprzeciw potrzebom czytelników szukających nowoczesnego i przystępnego podręcznika. Jednocześnie autorka pragnęła aby po lekturze jej pracy czytelnik chętnie sięgnął po literaturę bardziej zaawansowaną. Czytelnik znajdzie na początku fundamentalne informacje o pedagogice specjalnej jako nauce, jej tożsamości, statusie teoretycznym, terminologii oraz podstawowych pojęciach. Następnie zaznajomiony zostanie z wewnętrzną strukturą pedagogiki specjalnej – dawniej i współcześnie wyróżnianych subdyscyplinach oraz pozna krótkie charakterystykami każdej z nich. Następną część książki poświęcono historii myśli z zakresu pedagogiki specjalnej, ze szczególnym i dokładnym omówieniem dziejów polskiej pedagogiki specjalnej od okresu zaborów do roku 1989. Następnie przedstawiono najważniejsze zagadnienia związane z praktyczną stroną tej nauki tj. kształceniem specjalnym. Omówiono tutaj podstawowe pojęcia związane z praktycznym wdrażaniem idei kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, diagnozą pedagogiczną, teleologią oraz kierunkami oddziaływań rehabilitacyjnych. Zagadnienia te omówiono na tle współczesnych przemian normalizacyjnych tego kształcenia. Książkę kończy rozdział przybliżający czytelnikowi problemy człowieka z niepełnosprawnością, jego specyficzną sytuację psychospołeczną oraz złożony proces dostosowywania się do własnej niepełnosprawności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8361 [Magazyn 1], P.8099 [Magazyn 1], P.8363 [Magazyn 1], P.8362 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8098.IV.4 [Wypożyczalnia B], P.8002.IV.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9333.IV.4 [Czytelnia B], 9332.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki Akademickie / Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Zamościu ; 17)
Bibliogr. s. 271-296, akty prawne w aneksie.
Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników jest próbą modelowego ujęcia procesu rehabilitacji, odnoszonego do jego aspektów edukacyjnych. Przyjmujemy założenie, że proces rehabilitacji zawiera swoiste podstawy i wspólne elementy, które można odnieść do różnych niepełnosprawności. Podkreślamy w tej publikacji specyficzne potrzeby osób z różnymi niepełnosprawnościami, pamiętając zarazem, że są to jednostki w swej istocie normalne, dysponujące analogiczną pulą genów jak inne osoby. Problematyka zaprezentowana w poszczególnych rozdziałach książki eksponuje przede wszystkim podejście społeczno-humanistyczne i podmiotowe w procesie oddziaływań rehabilitacyjnych. Akcentuje również integracyjną perspektywę w podejmowaniu i rozwiązywaniu problemów jednostek niepełnosprawnych. Proces rehabilitacji w różnych jego odmianach wychodzi poza tradycyjną konwencję. Jest on próbą poszukiwania alternatywnych możliwości rozwoju człowieka z udziałem rodziny, szkoły i sieci placówek wspierających jego rozwój.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9466.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Special Educational Needs and Disability : the basics / Janice Wearmouth. - Fourth Edition. - London ; New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2023. - XVII, 419 stron ; 24 cm.
(The basics)
Index strony 401-419.
This book provides a clear, coherent overview of the historical development of the field of special educational, or additional learning or support needs and disability, and discussion of important past and current social and political contexts in which this took place, as well as changes in the law across time.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22637.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22636.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.5)
Problematyka zawarta w tomie V Problemów edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych oscyluje wokół zagadnień nauczania i wychowania dzieci z ograniczonymi możliwościami. Poruszone zostały tematy związane z kompetencją pedagoga specjalnego, możliwości kontaktu i kształcenia uczniów niepełnosprawnych w szkołach. Zawarte są również doniesienia praktyków wychowujących dzieci ze specjalnymi potrzebami ze Słowacji i z Czech.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7087.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowane opracowanie powstało z myślą o nauczycielach decydujących się skierować na ,,wyboistą drogę'' nauczania dzieci niepełnosprawnych. Praca składa się z sześciu części. W pierwszej i drugiej przedstawiono teoretyczne podstawy badań. Część trzecia prezentuje cel i problemy badań oraz sposoby analizowania wyników. Rozdziały od czwartego do szóstego przedstawiają i analizują reazultaty badań, zaś zakończenie pracy to interpretacja wyników i wnioski końcowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2286 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2287.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy.)
Bibliogr. s. 271-282, wykaz aktów prawnych s. 282-283, netogr. s. 284.
Przedmiot "podstawy rehabilitacji", ujęty w programie studiów pedagogicznych, wymaga opatrzenia w niezbędną literaturę i wybrania z niej zagadnień istotnych z punktu widzenia przyszłego pedagoga. Autorzy książki Proces rehabilitacji w kontekście edukacyjnym piszą, że "najnowsza wiedza medyczno-lekarska i psychologiczno-pedagogiczna z zakresu rehabilitacji rozproszona jest w wielu monografiach i czasopismach specjalistycznych, w związku z czym dostęp do niej jest dość utrudniony"‘. Od tego czasu na rynku wydawniczympojawiło się wiele książek, które mają charakter syntez i dotyczą różnych aspektów rehabilitacji. Problem tkwi w tym, jakie proporcje w zakresie przekazywanej wiedzy należy ustalić dla studentów pedagogiki, z jakimi zagadnieniami powinni być zapoznani, jako szczególnie ważnymi w przyszłej pracy zawodowej w charakterze pedagoga. Wymiary niepełnosprawności, jej interpretowanie - to problemy szczególnie istotne w wyróżnianiu odmian procesu rehabilitacji w aspekcie biomedyczno-lekarskim, psycholo-giczno-pedagogicznym i socjalno-społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16936.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Książka jest pokłosiem Ogólnopolskiej Konferenji Naukowej, która odbyła się 25-26 maja 2000 roku w Kazimierzu Dolnym. Zamieszczone w publikowanych materiałach zróżnicowane teksty wielu autorów prezentujących różne środowiska naukowe, różne koncepcje badawcze ukazują ogromną różnorodność i złożoność problematyki rewalidacji i resocjalizacji we współczesnej pedagogice specjalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1945 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1946.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W pracy wyodrębniono trzy główne części: część I zatytułowana "Zagadnienia teoretyczne i ogólnometodyczne w edukacji terapii i rehabilitacji osób niepełnosprawnych" składa się z 10 tematów; część II pt. "Problemy integracyjnego wychowania, nauczania i rehabilitacji" zawiera opracowanie 11 tematów, część III, najobszerniejsza, pt. "Problemy metodyki indywidualnej pomocy terapeutycznego i edukacyjnego wsparcia" obejmuje 28 szczegółowych tematów. Książka zawiera interesujące opracowania, które wzbogacają w sposób istotny teorię pedagogiki specjalnej. Wdrożone do praktyki pedagogicznej mogą udoskonalić i zintensyfikować metodę pracy z niepełnosprawnymi, podnosząc efektywność ich rehabilitacji. Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8862.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.4)
Niewątpliwą wartością przedstawionego tomu jest zawarty w nim boga-ty ładunek wiedzy teoretycznej skonfrontowany z rzeczywistością społeczną. Wielu bowiem autorów zamieszczonych w tomie artykułów to wybitni przedstawiciele nauki, także ci, którzy łączą pracę naukową z codziennym praktycznym jej wymiarem realizowanym w instytucjach wsparcia społecznego. Jak bardzo jest to cenne, najlepiej ilustruje stwierdzenie Stanisława Kamińskiego, że nie ma nic bardziej praktycznego od dobrej teorii, oraz – nie ma nic bardziej szkodliwego dla praktyki niż błędna teoria, która nie poddaje się krytycznej refleksji. Publikacja zawiera 18 artykułów szeroko traktujących wszelkie społeczne, prawne, pedagogiczne, psychologiczne i socjologiczne aspekty sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce pierwszych lat XXI stulecia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7086.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ang.
Bibliogr. przy pracach.
Praca stanowi zbiór artykułów przygotowanych przez pracowników naukowych i praktyków pedagogiki specjalnej z Czech, Słowacji i Polski, wskazuje nie tylko na teoretyczne aspekty terapii pedagogicznej, ale zawiera także szereg wskazań do obszaru działań praktycznych. Pozwoli nauczycielom, wychowawcom, studentom, terapeutom czy rodzicom na nowo spojrzeć na problematykę wychowania dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10144.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11717.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy artykułach.
Podręcznik przeznaczony dla studentów kierunku praca socjalna i pracowników socjalnych, zmuszonych czerpać z dorobku naukowego i doświadczeń pedagogiki specjalnej ze względu na wzrastającą liczbę osób z różnymi dysfunkcjami: narządu ruchu, wzroku, słuchu, niepełnosprawnych intelektualnie, niedostosowanych społecznie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5279.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6557.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy artykułach.
Podręcznik przeznaczony dla studentów kierunku praca socjalna i pracowników socjalnych, zmuszonych czerpać z dorobku naukowego i doświadczeń pedagogiki specjalnej ze względu na wzrastającą liczbę osób z różnymi dysfunkcjami: narządu ruchu, wzroku, słuchu, niepełnosprawnych intelektualnie, niedostosowanych społecznie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8416.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9819.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej