Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(67)
Forma i typ
Książki
(66)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(58)
dostępne
(55)
nieokreślona
(7)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(25)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(33)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(62)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(4)
Wołoszyn Stefan
(4)
Cichosz Mariusz (1960- )
(3)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(3)
Śnieciński Józef Marek
(3)
Kacprzak Lech
(2)
Kawula Stanisław (1939- )
(2)
Kot Stanisław
(2)
Krajewski Mirosław (1946- )
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Przyszczypkowski Kazimierz (1943- )
(2)
Wojnar Irena (1924- )
(2)
Baczała Ditta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Barth Grzegorz
(1)
Binnebesel Józef (1967- )
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Cichowska Malwina
(1)
Cooper Agata
(1)
Draus Jan (1952- )
(1)
Dycht Marzena
(1)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
Dąbrowski Zdzisław
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Guzowski Krzysztof (1962- )
(1)
Harbatski Andrei (1956- )
(1)
Jastrzębski Włodzimierz (1939- )
(1)
Kalita Cezary (1967- )
(1)
Kamińska Urszula
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Karolak Barbara
(1)
Karolak Witold
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Kinzler Julia
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Kostencka Alicja
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(1)
Kulpiński Franciszek
(1)
Kędzierski Witold (filolog)
(1)
Lamont William (1934- )
(1)
Litak Stanisław (1932- )
(1)
Molencki Rafał
(1)
Muszyński Heliodor (1931- )
(1)
Nalaskowski Stanisław (1923-2007)
(1)
Nawara Henryk (1954- )
(1)
Niewęgłowski Jan
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Nowocień Jerzy (1948- )
(1)
Opiela Maria
(1)
Orczyk Adam (1964- )
(1)
Piejka Agnieszka
(1)
Placha Józef (1945- )
(1)
Prokosz Małgorzata (1962- )
(1)
Samoraj Mariusz
(1)
Stopińska-Pająk Agnieszka
(1)
Sztobryn Dorota
(1)
Sztobryn Sławomir
(1)
Terlecki Ryszard
(1)
Tłuczek-Tadla Ewa
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Ziółkowski Przemysław
(1)
Zięba-Kołodziej Beata
(1)
Zuchora Krzysztof (1940- )
(1)
Świtka Małgorzata
(1)
Żak Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(12)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(65)
Wielka Brytania
(2)
Język
polski
(65)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Aplikanci
(1)
Arteterapeuci
(1)
Instruktorzy zajęć plastycznych
(1)
Nauczyciele
(1)
Służba więzienna
(1)
Temat
PEDAGOGIKA
(37)
WYCHOWANIE
(21)
SZKOLNICTWO
(7)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(6)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(4)
Pedagogika
(4)
Historia
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(3)
PERSONALIZM
(3)
Historia wychowania
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Antropologia biblijna
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia pedagogiczna
(1)
Arteterapia
(1)
Augustyn (święty ; 354-430)
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
BIBLIOFILSTWO
(1)
BRACIA CZESCY
(1)
Badminton
(1)
DOMY DZIECKA
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edmund Bojanowski (bł. ; 1814-1871)
(1)
FILOZOFIA CHRZEŚCIJAŃSKA
(1)
Film
(1)
Filozofowie
(1)
Galerie sztuki
(1)
Gramatyka
(1)
Grzegorz z Nyssy (święty ; ok. 335-ok. 394)
(1)
Hermeneutyka
(1)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jan Chryzostom (święty ; ok. 354-407)
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Język angielski
(1)
KOMENSKÝ, JAN AMOS (1592-1670)
(1)
KORCZAK, JANUSZ (1878?-1942)
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
Kara (prawo)
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Katolicyzm
(1)
Konkursy i festiwale artystyczne
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kultura
(1)
Metoda Montessori
(1)
Monarchia
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
NAUCZANIE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Nauczanie
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osoba (filozofia)
(1)
PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA im. PAPIEŻA JANA PAWŁA II (Biała Podlaska)
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
Patriotyzm
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika personalistyczna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Personalizm
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawo karne
(1)
Prawo karne wykonawcze
(1)
RODZINA
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
SKARGA, PIOTR (1536-1612)
(1)
STEFANINI, LUIGI
(1)
SUCHODOLSKI, BOGDAN (1903 -1992)
(1)
Sport
(1)
Sztuka partycypacyjna
(1)
Sztuka publiczna
(1)
Sztuka ulicy
(1)
SĘKOWSKA, ZOFIA
(1)
Służba więzienna
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
WYCHOWANIE RELIGIJNE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
WYCHOWANKOWIE DOMÓW DZIECKA
(1)
Więziennictwo
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych
(1)
Temat: czas
1901-2000
(8)
2001-
(8)
1901-
(4)
1801-
(3)
1801-1900
(3)
1989-2000
(3)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-
(2)
1701-1800
(2)
1945-1989
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Niemcy
(1)
POLSKA
(1)
Rosja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Biografia
(2)
ANTOLOGIA
(1)
ESEJ
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Historia
(14)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie
(7)
pedagogika
(6)
edukacja
(3)
historia
(3)
pedagogika chrześcijańska
(3)
pedagogika personalistyczna
(3)
sport
(3)
biografie
(2)
historia wychowania
(2)
nauka
(2)
pedagogika autorytarna
(2)
pedagogika emancypacyjna
(2)
pedagogika krytyczna
(2)
pedagogika kultury
(2)
pedagogika międzykulturowa
(2)
pedagogika miłości
(2)
pedagogika religii
(2)
personalizm
(2)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(2)
rodzina
(2)
wychowawca
(2)
Edmund Bojanowski
(1)
English language
(1)
Freinet Celestyn
(1)
Great Britain
(1)
Jan Paweł II
(1)
Janusz Korczak
(1)
Korczak Janusz
(1)
Maria Montessori
(1)
Niemcy
(1)
Nowe Wychowanie
(1)
Petersen Peter
(1)
Piotr Skarga
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
aktywność fizyczna
(1)
antropologia pedagogiczna
(1)
badania pedagogiczne
(1)
badminton
(1)
cinema
(1)
discourse
(1)
dom dziecka
(1)
działalność artystyczna
(1)
dzieci
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja patriotyczna
(1)
filozofia chrześcijańska
(1)
hermeneutyka
(1)
historical grammar
(1)
history
(1)
indywidualizm
(1)
kierunki pedagogiczne
(1)
kształcenie
(1)
metoda Montessori
(1)
metody badań
(1)
monarchy
(1)
myśl pedagogiczna
(1)
opieka instytucjonalna
(1)
organizacja pracy
(1)
patriotyzm
(1)
pedagogika Gestalt
(1)
pedagogika egzystencjalna
(1)
pedagogika ekologiczna
(1)
pedagogika filozoficzna
(1)
pedagogika negatywna
(1)
pedagogika niedyrektywna
(1)
pedagogika opiekuńcza
(1)
pedagogika penitencjarna
(1)
pedagogika postmodernistyczna
(1)
pedagogika pozytywistyczna
(1)
pedagogika pragmatyzmu
(1)
pedagogika radykalnego humanizmu
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
pedagogika serca
(1)
pedagogika waldorfska
(1)
pedagogika wychowania integralnego
(1)
penitencjarystyka
(1)
postpedagogika
(1)
przestrzeń publiczna
(1)
prądy pedagogiczne
(1)
public art
(1)
religia
(1)
seksualność
(1)
socjalizacja
(1)
socjologia
(1)
street art
(1)
system penitencjarny
(1)
szkolnictwo
(1)
teaching
(1)
teoria
(1)
teoria wychowania
(1)
wychowanie fizyczne
(1)
wychowanie narodowe
(1)
wychowanie obywatelskie
(1)
wychowanie patriotyczne
(1)
wychowanie personalistyczne
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
wychowanie zdrowotne
(1)
wychowankowie
(1)
67 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 1003-1072. Indeksy.
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące: Pedagogiki jako nauki – zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych – jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej – w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych – tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku. "Pedagogika jest nauką praktyczną dotyczącą wspomagania innych ludzi w ich uczeniu się i rozwoju. Jest zatem wiedzą akademicką, której podstawowe zasoby, kanon próbujemy zawrzeć w tym podręczniku. Zarazem jest też mądrością i wrażliwością. To znaczy, że studiowanie pedagogiki jest okazją do rozumnego ogarniania relacji między jednostką ludzką, jej ciałem i psychiką, jej osobowością i tożsamością a jej światem życia, jej otoczeniem przyrodniczym, społecznym, kulturowym i politycznym w bliskiej i dalszej skali. Pedagog i nauczyciel, wychowawca i opiekun – to ktoś, kto wspiera rozwój Innego, kto przewodzi ku samodzielności i tłumaczy złożone znaczenia zdarzeń i przeżyć, opowieści i symboli. Dlatego też jej/jego podstawową właściwością, trwałym „wyposażeniem” duchowym i niezbywalnym nastawieniem jest i powinna być życzliwość i ofiarność wobec innych ludzi, wrażliwość na ich problemy, współczulność wobec ich odczuć i emocji, ich indywidualnych możliwości i tempa uczenia się i rozwoju."
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17586 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18815.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18814.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.210.IV.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.212.IV.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.211.IV.1 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.209.IV.1 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Pedagogika : podręcznik akademicki / redakcja naukowa Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski ; [recenzent prof. dr hab. Kazimierz Przyszczypkowski]. - eBook został przygotowany na podstawie wydania papierowego z 2019 r., (wyd. nowe). - [Warszawa] : [Wydawnictwo Naukowe PWN SA], [2019]. - 1127, [1] strona : fotografie, ilustracje, portrety ; 29 cm.
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 1003-1072. Indeksy.
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące: Pedagogiki jako nauki – zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych – jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej – w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych – tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku. "Pedagogika jest nauką praktyczną dotyczącą wspomagania innych ludzi w ich uczeniu się i rozwoju. Jest zatem wiedzą akademicką, której podstawowe zasoby, kanon próbujemy zawrzeć w tym podręczniku. Zarazem jest też mądrością i wrażliwością. To znaczy, że studiowanie pedagogiki jest okazją do rozumnego ogarniania relacji między jednostką ludzką, jej ciałem i psychiką, jej osobowością i tożsamością a jej światem życia, jej otoczeniem przyrodniczym, społecznym, kulturowym i politycznym w bliskiej i dalszej skali. Pedagog i nauczyciel, wychowawca i opiekun – to ktoś, kto wspiera rozwój Innego, kto przewodzi ku samodzielności i tłumaczy złożone znaczenia zdarzeń i przeżyć, opowieści i symboli. Dlatego też jej/jego podstawową właściwością, trwałym „wyposażeniem” duchowym i niezbywalnym nastawieniem jest i powinna być życzliwość i ofiarność wobec innych ludzi, wrażliwość na ich problemy, współczulność wobec ich odczuć i emocji, ich indywidualnych możliwości i tempa uczenia się i rozwoju."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.90.IV.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zróżnicowanie tematyczne tekstów niniejszej książki nie jest duże, dotyczy bowiem tylko jej bezpośredniej warstwy. W swej głębi i istocie artykuły należą do obszaru myśli pedagogicznej, o której można powiedzieć, że łączy dwie wielkie tradycje - realizmu i chrześcijaństwa. Chrześcijaństwo, jako niejednorodna wizja człowieka i świata, przejawia się tutaj w kulturze katolickiej (nieobecna jest tradycja bizantyjsko-prawosławna i protestancka). Autorzy podejmują jej wybrane wątki i dokonują ich oglądu, własnej interpretacji, prób oceny - czynią to z perspektywy młodego, współczesnego pedagoga usiłującego znaleźć uzasadnienie dla - najczęściej własnej - misji wychowania człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11416.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12635.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spośród książek poświęconych historii wychowania, jakie ukazały się w Polsce po roku 1980, dzieło S. I. Możdżenia należy do najgruntowniejszych, najbardziej wnikliwych i oryginalnych. Jest też rezultatem nie zbiorowej pracy, a indywidualnym wysiłkiem jednego autora, co bardzo korzystnie odbiło się na jego zawartości i spostości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5090 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6200.V.1 [Czytelnia B], 6201.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wydawnictwo przedstawia analizę monograficzno – pedagogiczną systemów mających wpływ na postęp współczesnej dydaktyki i praktykę szkolną, dzięki rytyce werbalizmu połączonej z poglądowością polegającą na włączeniu do ekspozycji pedagogicznej pokazu ze wskazaniem potrzeby rozbudowania i rozwijania samodzielnego myślenia i działania uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3599.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Katedry Pedagogiki Chrześcijańskiej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 7.)
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja bardzo dobrze wpisuje się w potrzebę chwili obecnej, w której wobec zaistniałego kryzysu, tak wiele mówi się o pilnej potrzebie wychowania dzieci i młodzieży. (...) jest świadectwem osób bezpośrednio lub pośrednio zaangażowanych w praktykę pedagogiczną, których opracowania są wyrazem tego, jak pamięć i refleksja nad tym dziedzictwem kształtuje ich tożsamość jako pedagogów (...). Poprzez autentyczność źródeł i siłę przekonywania, bazując na doświadczeniu wielkiego i wyjątkowego mistrza wychowania, wnosi szereg wartości, które należy polecić uwadze nie tylko pedagogów, ale również psychologów i teologów oraz wszystkim zainteresowanym edukacją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15552.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik: wprowadza w świat podstawowych pojęć i zagadnień pedagogiki, przedstawionych w szerszym kontekście społeczno-kulturowym, omawia wybrane prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, zapoznaje z dziejami wychowania i oświaty w Polsce i na świecie, prezentuje wybrane metody badań pedagogicznych, ukazuje związek teorii pedagogicznych z praktyką. Publikacja zawiera bogactwo osiągnięć naukowych i doświadczeń starszego i młodszego pokolenia pedagogów w Polsce, przedstawia edukację z wielu różnych perspektyw. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania oraz współczesne kierunki pedagogiczne. Książka przeznaczona jest dla: przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego: studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych, studentów pierwszych lat pedagogiki, nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną, prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych, wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką: działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1781 [Magazyn 1], P.1782 [Magazyn 1], P.1780 [Magazyn 1], P.1784 [Magazyn 1], P.1758 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1779.IV.1 [Wypożyczalnia B], 3071.IV.1 [Wypożyczalnia B], P.1783.IV.1 [Wypożyczalnia B] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1759.IV.1 [Czytelnia B], P.1778.IV.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: teaching history
The book discusses the history of teaching along with different complexities and innovations connected with it. Very usefull for students of English who would like to be future teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 202.V.4 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autonomizacja kształcenia zobowiązuje szkołe do wyboru systemu nauczania i uczenia się warunkującego realizację założonych celów kształcenia i wychowania. Prawo i obowiązek wyboru systemu implikuje moralną i prawną odpowiedzialność szkoły za wykonanie tego obowiązku. Trafny i odpowiedzialny wybór teorii kształcenia zależy jednak nie tylko od akceptacji określonego ideału wychowania, ale także od wiedzy nauczycieli na temat najważniejszych współczesnych koncepcji kształcenia łącznie z ich uzasadnieniem i krytyką. Potrzebna jest w związku z tym znajomość ważnych współcześnie systemów pedagogicznych i proponowanych przez nie rozwiązań teoretycznych i praktycznych w tym względzie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2293.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2292.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9458 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce wyłącznie błędny ISBN 78-83-16095-01-09
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja jest poświęcona pedagogice specjalnej w ujęciu historycznym i jest podzielona na cztery części. W pierwszej znajdziecie Państwo informacje dotyczące historii założeń tej dyscypliny naukowej z uwzględnieniem przemian w sytuacjach edukacyjnych, rehabilitacyjnych i poradnictwie. Rozdział drugi został dedykowany oligofrenopedagogice, tyflopedagogice, surdopedagogice, resocjalizacji, logopedii, opiece i wsparciu terminalnie chorych. Rozdział trzeci traktuje o historii podejmowanych działań w terapiach tych, których pozycja i efekty znane są od dawna oraz tych, które znajdują zwolenników jeszcze w wąskim gronie. W rozdziale czwartym zaprezentowana została, z perspektywy historii wychowania, przestrzeń pedagogiki specjalnej ze swoimi najbardziej sławnymi reprezentantami. Gandalf.com.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10546.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8709.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W głównych swych założeniach książka stanowi kompendium podstawowej wiedzy o historii pedagogiki specjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia wkładu czołowych przedstawicieli tej nauki w jej rozwój. Publikacja ta jest także próbą uczczenia naukowego i dydaktycznego dorobku osób tworzących podwaliny pedagogiki specjalnej poprzez kontynuowanie tradycji upowszechniania wiedzy pedagogicznej wśród tych, którzy się nią zajmują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5056.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 417-432.
Już w pierwszym rozdziale Autor pisze o potrzebie prowadzenia badań metateoretycznych i porównawczych wskazując jak wiele wiąże się z tym problemów. Przedstawienie współczesnych teorii i nurtów wychowania rozpoczęte zostało od zaprezentowania dokonań śp. profesora Karola Kotłowskiego, który uczył konfrontowania współczesności z tradycją bez imperatywu zaprzeczania wnoszonym przez alternatywne podejścia do istoty wychowania i kształcenia. W podręczniku znajdziemy obszerne omówienia m.in. pedagogiki filozoficznej, chrześcijańskiej pedagogiki personalno-egzystencjalnej, pedagogik: społeczno-personalistycznej, serca, miłości, Gestalt, autorytarnej, niedyrektywnej, radykalnego humanizmu, emancypacyjnej, międzykulturowej, analityczno-krytycznej, ponowoczesności. Każdą teorię wychowania poprzedza biogram prekursora danej myśli naukowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15039.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15931.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja jest próbą ujęcia dziejów historii wychowania w XIX i początku XX wieku na ziemiach polskich na tle najważniejszych zjawiska edukacyjnych w Europie Zachodniej. Autor uwzględnił uwarunkowania wychowania wynikające z faktu niewoli politycznej i rolę polskich tradycji wychowawczych, wyrastających z chrześcijańskiego podłoża. Praca ukazuje ciągłość naszych związków z nauka i kulturą Zachodu, charakteryzujących się twórczym podejściem. Dzięki wykorzystaniu nowszej literatury zapoznaje czytelników z mało znanymi faktami, które w syntezach powstałych w czasach indoktrynacji były celowo pomijane.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5089.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6198.V.1 [Czytelnia B], 6199.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 8, R. 2013)
Bibliogr. przy pracach.
Książka na nowo, w kontekście aktualnych uwarunkowań, odkrywa pedagogikę Janusza Korczaka i dorobek ks. Piotra Skargi. Została podzielona na dwie części. Część pierwsza zawiera rozważania dotyczące dorobku Janusza Korczaka na różnych płaszczyznach życia społecznego oraz znaczenia pedagogiki Korczaka dla współczesnych przemian dokonujących się w Polsce. Część druga prezentuje teksty dotyczące wielu aspektów działalności ks. Piotra Skargi, ze szczególnym uwzględnieniem jego twórczości, zwłaszcza "Kazań sejmowych".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15113.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika społeczna jest dyscypliną o niemalże stuletniej tradycji. Ten okres to czas działań kilku już pokoleń pedagogów społecznych, czas nagromadzenia dużego dorobku tam, gdzie chodzi o podejmowane badania i zgromadzoną wiedzę. Pomimo jednak tak długiej tradycjii tej dyscypliny, ciąle mało i stosunkowo rzadko podejmuje się na jej gruncie badania nad jej rozwojem, nad przyjmowanymi w niej ideami, nad powstającymi w jej ramach koncepcjami oraz kształtującymi się nurtami i kierunkami. Potrzeba takiego oglądu jest oczywista. To poziom pewnej metarefleksji nad rozwojem dyscypliny, refleksji, która pomaga dokładniej rozpoznać kształtujący się jej naukowy prolil, ale również dostrzec zachodzące przemiany i istnicjące prawidłowości w tym względzie. Niniejsza praca jest próbą wpisania się w te nieliczne jak: dotąd badania nad rozwojem pedagogiki społecznej z nadzieją na ich pogłobienie i poszerzenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4078 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4556.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2890.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4285 [Magazyn 2], 4005 [Magazyn 2] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.257 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przeznaczony jest nie tylko dla studentów kierunków pedagogicznych, ale także może służyć tym, którzy chcą zaczerpnąć wiedzy z zakresu naukoznawstwa i dziejów kultury. Jest on nowym ujęciem historii nauki, oświaty i edukacji. Figurują w nim tematy, których nie spotyka się w poprzednich podręcznikach. Do nich należą rozdziały o wychowaniu w kulturze Bliskiego Wschodu, Bizancjum, w kulturze islamu. Omawia wartości wychowawcze Pisma Świętego, pedagogikę chrześcijańską św. Pawła, Ojców i Doktorów Kościoła i studia Polaków w obcych krajach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5088.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6197.V.1 [Czytelnia B], 6196.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej