Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(67)
Forma i typ
Książki
(66)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(58)
dostępne
(55)
nieokreślona
(7)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(25)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(33)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(62)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(4)
Wołoszyn Stefan
(4)
Cichosz Mariusz (1960- )
(3)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(3)
Śnieciński Józef Marek
(3)
Kacprzak Lech
(2)
Kawula Stanisław (1939- )
(2)
Kot Stanisław
(2)
Krajewski Mirosław (1946- )
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Przyszczypkowski Kazimierz (1943- )
(2)
Wojnar Irena (1924- )
(2)
Baczała Ditta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Barth Grzegorz
(1)
Binnebesel Józef (1967- )
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Cichowska Malwina
(1)
Cooper Agata
(1)
Draus Jan (1952- )
(1)
Dycht Marzena
(1)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
Dąbrowski Zdzisław
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Guzowski Krzysztof (1962- )
(1)
Harbatski Andrei (1956- )
(1)
Jastrzębski Włodzimierz (1939- )
(1)
Kalita Cezary (1967- )
(1)
Kamińska Urszula
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Karolak Barbara
(1)
Karolak Witold
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Kinzler Julia
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Kostencka Alicja
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(1)
Kulpiński Franciszek
(1)
Kędzierski Witold (filolog)
(1)
Lamont William (1934- )
(1)
Litak Stanisław (1932- )
(1)
Molencki Rafał
(1)
Muszyński Heliodor (1931- )
(1)
Nalaskowski Stanisław (1923-2007)
(1)
Nawara Henryk (1954- )
(1)
Niewęgłowski Jan
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Nowocień Jerzy (1948- )
(1)
Opiela Maria
(1)
Orczyk Adam (1964- )
(1)
Piejka Agnieszka
(1)
Placha Józef (1945- )
(1)
Prokosz Małgorzata (1962- )
(1)
Samoraj Mariusz
(1)
Stopińska-Pająk Agnieszka
(1)
Sztobryn Dorota
(1)
Sztobryn Sławomir
(1)
Terlecki Ryszard
(1)
Tłuczek-Tadla Ewa
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Ziółkowski Przemysław
(1)
Zięba-Kołodziej Beata
(1)
Zuchora Krzysztof (1940- )
(1)
Świtka Małgorzata
(1)
Żak Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(12)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(65)
Wielka Brytania
(2)
Język
polski
(65)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Aplikanci
(1)
Arteterapeuci
(1)
Instruktorzy zajęć plastycznych
(1)
Nauczyciele
(1)
Służba więzienna
(1)
Temat
PEDAGOGIKA
(37)
WYCHOWANIE
(21)
SZKOLNICTWO
(7)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(6)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(4)
Pedagogika
(4)
Historia
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(3)
PERSONALIZM
(3)
Historia wychowania
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Antropologia biblijna
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antropologia pedagogiczna
(1)
Arteterapia
(1)
Augustyn (święty ; 354-430)
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
BIBLIOFILSTWO
(1)
BRACIA CZESCY
(1)
Badminton
(1)
DOMY DZIECKA
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edmund Bojanowski (bł. ; 1814-1871)
(1)
FILOZOFIA CHRZEŚCIJAŃSKA
(1)
Film
(1)
Filozofowie
(1)
Galerie sztuki
(1)
Gramatyka
(1)
Grzegorz z Nyssy (święty ; ok. 335-ok. 394)
(1)
Hermeneutyka
(1)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jan Chryzostom (święty ; ok. 354-407)
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Język angielski
(1)
KOMENSKÝ, JAN AMOS (1592-1670)
(1)
KORCZAK, JANUSZ (1878?-1942)
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
Kara (prawo)
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Katolicyzm
(1)
Konkursy i festiwale artystyczne
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kultura
(1)
Metoda Montessori
(1)
Monarchia
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
NAUCZANIE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Nauczanie
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osoba (filozofia)
(1)
PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA im. PAPIEŻA JANA PAWŁA II (Biała Podlaska)
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
Patriotyzm
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika personalistyczna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Personalizm
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawo karne
(1)
Prawo karne wykonawcze
(1)
RODZINA
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
SKARGA, PIOTR (1536-1612)
(1)
STEFANINI, LUIGI
(1)
SUCHODOLSKI, BOGDAN (1903 -1992)
(1)
Sport
(1)
Sztuka partycypacyjna
(1)
Sztuka publiczna
(1)
Sztuka ulicy
(1)
SĘKOWSKA, ZOFIA
(1)
Służba więzienna
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
WYCHOWANIE RELIGIJNE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
WYCHOWANKOWIE DOMÓW DZIECKA
(1)
Więziennictwo
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych
(1)
Temat: czas
1901-2000
(8)
2001-
(8)
1901-
(4)
1801-
(3)
1801-1900
(3)
1989-2000
(3)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-
(2)
1701-1800
(2)
1945-1989
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Niemcy
(1)
POLSKA
(1)
Rosja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Biografia
(2)
ANTOLOGIA
(1)
ESEJ
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Historia
(14)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie
(7)
pedagogika
(6)
edukacja
(3)
historia
(3)
pedagogika chrześcijańska
(3)
pedagogika personalistyczna
(3)
sport
(3)
biografie
(2)
historia wychowania
(2)
nauka
(2)
pedagogika autorytarna
(2)
pedagogika emancypacyjna
(2)
pedagogika krytyczna
(2)
pedagogika kultury
(2)
pedagogika międzykulturowa
(2)
pedagogika miłości
(2)
pedagogika religii
(2)
personalizm
(2)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(2)
rodzina
(2)
wychowawca
(2)
Edmund Bojanowski
(1)
English language
(1)
Freinet Celestyn
(1)
Great Britain
(1)
Jan Paweł II
(1)
Janusz Korczak
(1)
Korczak Janusz
(1)
Maria Montessori
(1)
Niemcy
(1)
Nowe Wychowanie
(1)
Petersen Peter
(1)
Piotr Skarga
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
aktywność fizyczna
(1)
antropologia pedagogiczna
(1)
badania pedagogiczne
(1)
badminton
(1)
cinema
(1)
discourse
(1)
dom dziecka
(1)
działalność artystyczna
(1)
dzieci
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja patriotyczna
(1)
filozofia chrześcijańska
(1)
hermeneutyka
(1)
historical grammar
(1)
history
(1)
indywidualizm
(1)
kierunki pedagogiczne
(1)
kształcenie
(1)
metoda Montessori
(1)
metody badań
(1)
monarchy
(1)
myśl pedagogiczna
(1)
opieka instytucjonalna
(1)
organizacja pracy
(1)
patriotyzm
(1)
pedagogika Gestalt
(1)
pedagogika egzystencjalna
(1)
pedagogika ekologiczna
(1)
pedagogika filozoficzna
(1)
pedagogika negatywna
(1)
pedagogika niedyrektywna
(1)
pedagogika opiekuńcza
(1)
pedagogika penitencjarna
(1)
pedagogika postmodernistyczna
(1)
pedagogika pozytywistyczna
(1)
pedagogika pragmatyzmu
(1)
pedagogika radykalnego humanizmu
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
pedagogika serca
(1)
pedagogika waldorfska
(1)
pedagogika wychowania integralnego
(1)
penitencjarystyka
(1)
postpedagogika
(1)
przestrzeń publiczna
(1)
prądy pedagogiczne
(1)
public art
(1)
religia
(1)
seksualność
(1)
socjalizacja
(1)
socjologia
(1)
street art
(1)
system penitencjarny
(1)
szkolnictwo
(1)
teaching
(1)
teoria
(1)
teoria wychowania
(1)
wychowanie fizyczne
(1)
wychowanie narodowe
(1)
wychowanie obywatelskie
(1)
wychowanie patriotyczne
(1)
wychowanie personalistyczne
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
wychowanie zdrowotne
(1)
wychowankowie
(1)
67 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tom 1. pt. Ku teorii edukacyjnych działań.
Bibliografia prac H. Muszyńskiego na stronach 291-300.
Publikacja przygotowana z okazji 85 urodzin Profesora Heliodora Muszyńskiego, zawiera wybrane przez autora i opatrzone jego komentarzem publikacje z zakresu pedagogiki. Tom 2 zawiera teksty od altroku 1994 do czasów najnowszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 16977.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka, która przygotowuje do efektywnej pracy w klasie szkolnej, jest przeznaczona przede wszystkim dla kandydatów na nauczycieli. Jest to pierwsza na rynku wydawniczym publikacja, która prezentuje tak wiele zagadnień dotyczących szkoły i klasy szkolnej oraz odwołuje się do badań empirycznych w tej dziedzinie. Jest to swego rodzaju podręcznik, który dostarcza rzeczywistej, zintegrowanej i zrozumiałej wiedzy podstawowej dotyczącej zjawisk edukacyjnych, która pomoże studentom powiązać teorię i rezultaty badań naukowych z praktyką nauczania, a także działaniami podejmowanymi przez nich w tej dziedzinie. Wiadomości zawarte w publikacji są ważne w poznaniu i zrozumieniu ogólnych zagadnień traktujących o szkole, a także określają punkt wyjścia zawodowego rozwoju każdego przyszłego nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3072.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4076.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest pomocą dla przyszłych pedagogów w poznaniu historii wychowania. Zawiera następujace treści: wychowanie spartańskie; wiedza o Arystotelesie; o wychowaniu dzieci; o pedagogice Kwintyljna; o św. Hieronimie; o uzasadnieniu surowych kar cielesnych; o założeniu Uniwersytetu Krakowskiego; o poglądach pedagogicznych Konrada z Byczyny; o życiu wedrownego studenta; o wychowaniu królewicza; o publicystyce pedagogicznej Erazma; o wychowaniu dworskim; o poglądach pedagogicznych S. Petrycego; o Janie Amosie Komeńskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1074.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1075.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze opracowanie ukazuje najważniejsze aspekty systemu pedagogicznego Jana Amora Kodeńskiego, jego ceh i wpływu na rozwój dydaktyki w ogóle. Ponadto, wskazuje na ponadczasowość systemu, możliwości jego zastosowania i zastanowienie się nad wykorzystaniem go we współczesnej szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5298.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Educatio)
Bibliogr. s. 302-[312], bibliogr. prac Z. Sękowskiej s. 283-302. Indeks.
Koncepcja kształcenia i wychowania w ujęciu Zofii Sękowskiej akcentuje znaczenie wartości w życiu człowieka także niepełnosprawnego, podkreśla rolę podmiotowości i wyzwalania jego potencjału rozwojowego. Teleologiczne założenia dotyczące głównych celów pedagogiki specjalnej kładą nacisk na odrębność i niepowtarzalność każdego niepełnosprawnego człowieka. Są podstawą systemu naukowego i dydaktycznego Zofii Sękowskiej. Teoria pedagogiki specjalnej w ujęciu Zofii Sękowskiej stwarza możliwość spojrzenia globalnego, całościowego, pomaga uchwycić zasięg wpływów naukowych pedagogiki rewalidacyjnej i resocjalizacyjnej i jej związki z innymi naukami. Umożliwia właściwe zrozumienie sensu i celowości pedagogicznych oddziaływań na jednostkę niepełnosprawną i społecznie niedostosowaną lub zagrożoną niepełnosprawnością czy niedostosowaniem. Zofia Sękowska ujmowała zadania pedagogiki specjalnej w obszarze wzajemnie ze sobą sprzężonej diagnostyki, fenomenologii, profilaktyki i terapii pedagogicznej. Niniejsza praca ma charakter rekonstrukcji jej myśli pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9839.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Personalizm : sympozja ; 3)
Bibliogr. przy pracach.
Personalizm jako refleksja nad osobą jest naukową syntezą łączącą teorię i praktykę, wiedzę i etykę, mysl i ethos, poznanie i działanie na rzecz ochrony osób. W nowoczesnym kształcie ten nurt filozoficzny skupia w sobie takie dziedziny jak: filozofia, antropologia teologiczna, psychologia, peagogika, etyka, medycyna, które próbują wyjaśnić fenomen osoby ludzkiej. Książka "Osoba a wychowanie" pozwoli dostrzec realność każdej indywidualnej osoby, jej wyjątkowość. piękno,a tym samym znaleźć drogę do jej człowieczeństwa, wytyczając nowe intelektualne szlaki dla współczesnej pedagogiki i edukacji zdrowotnej. Ufamy także, że posłuży jako impuls i przewodnik do tworzenia konkretnych programów przenikniętych duchem personalizmu w jednostkach szkolno-wychowawczych. (od redaktorów)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14596.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 222-238.
Publikacja porusza tak ważne, trudne i współcześnie różnie rozumiane kwestie jak patriotyzm i wychowanie w duchu wartości patriotycznych. Dedykowana jest nauczycielom, pedagogom, wychowawcom, a także bezpośrednio młodzieży i innym pasjonatom historii. Wypełnia w pewnym zakresie wciąż jeszcze istniejącą luką w dostępności podręczników do wychowania patriotycznego w szkołach. Autorzy przywołują szereg wydarzeń historycznych, w których Polacy wykazywali się odwagą, determinacją i siłą swojej postawy patriotycznej (np. powstania narodowe, dyplomatyczne działania na rzecz niepodległej Polski, formacje zbrojne, walka o granice państwowe etc.). W książce przedstawiono niegdyś obowiązujące rodzaje wychowania wpływające na kształtowanie się postaw (socjaldemokratyczne, narodowe i państwowe, wychowanie obywatelskie, społeczne), przywołano dawne i obecne znaczenie edukacji patriotycznej (rola rodziny w wychowaniu, istota edukacji patriotycznej w społ. obywatelskim). Omówiono działania szkolne w zakresie wychowania patriotycznego (kółka patriotyczno-historyczne, program innowacji pedagogicznej itp.) czy wychowania obywatelskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22573.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22572.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 213-225.
Książka stanowi wprowadzenie w złożone i często skomplikowane zagadnienia z zakresu teorii, badań i historii rodziny, a w szczególności jej zadań opiekuńczo-wychowawczych. Może być przydatna tym czytelnikom, którzy chcieliby skonfrontować własną wiedzę i doświadczenie na temat rodziny z inną perspektywą patrzenia na nią, pogłębić zrozumienie jej złożoności i uwrażliwić na zachodzące w niej zjawiska. Autorzy przedstawili obszar badań pedagogiki opiekuńczej, której głównym przedmiotem jest opieka i wychowanie w rodzinie oraz implikacje tych procesów. Podjęte zagadnienia zaprezentowane zostały w dwóch częściach, stanowiących jednocześnie dwie główne perspektywy patrzenia na rodzinę: współczesną i historyczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15127 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16120.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16119.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem artykułów o zróżnicowanym stopniu ogólności, zawierających opisy szeroko pojętych działań na rzecz osób niepełnosprawnych w kilkunastu krajach europejskich (Wielkiej Brytanii, Danii, Norwegii, Włoszech, Słowenii, Ukrainy, Republiki Czeskiej, Holandii. Celem autorów było przybliżenie czytelnikowi konkretnych rozwiązań w zakresie edukacji i wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4240 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4689.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-224.
Monografia pomoże wzbudzić zainteresowanie pracowników opieki nad dzieckiem, ale nade wszystko osób przygotowujących się do zawodu wychowawcy. Może stanowić pomoc dydaktyczną dla studentów kierunku pedagogika różnych specjalności, gdzie realizowane są przedmioty z zakresu opieki nad dzieckiem zagrożonym. Pozwoli także zarówno pracownikom naukowym, jak i studentom dostrzec przemiany tej klasycznej formy instytucjonalnej opieki nad dzieckiem, jaką jest dom dziecka, który powinien być traktowany jako ostateczność, kiedy inne formy opieki rodzinnej nie mogą być zastosowane wobec dziecka pozbawionego możliwości pozostania w rodzinie biologicznej. Najważniejszym problemem jawi się terapia rodzin w wypracowanym systemie pomocy rodzinie z udziałem profesjonalnie przygotowanych pedagogów rodzinnych i pracowników socjalnych. Wychowanie jako "uczłowieczanie człowieka" jest głównym zadaniem pedagogiki opiekuńczej jako nauki teoretyczno-praktycznej, rozwijającej zarówno teorię wychowania opiekuńczego, jak i formy pomocy jednostce w realizacji jej własnego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11544.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Since the early days of cinema, filmmakers have been intrigued by the lives and loves of British monarchs. The most recent productions by ITV and Netflix show that the fascination with British royalty continues unabated both in Britain and around the world. This book examines strategies of representing power and the staging of myths of power in seven popular films about British monarchs that were made after the mid-1990s revival of the royal biopic genre. By combining approaches from cultural studies with concepts and theories from the humanities, such as film studies and art history, it offers a comprehensive understanding of the cinematic portraits of royalty. In addition, the volume opens up new perspectives on how meaning is generated in films about the monarchy and on the connections between the biographical narratives. The introductory chapter to the case studies reviews the different academic positions on representations of royalty, provides a toolkit for studying the subject and demonstrates ways to approach the films. The book addresses questions of historical context and goes beyond a mere exploration of historical accuracy to reveal the films underlying ideological aims. As such, it makes a distinctive new contribution to the growing body of interdisciplinary work on the British monarchy in general and its cinematic representations in particular. It is the first monograph about representational mechanisms of royal identities and British past(s) in royal films such as Elizabeth, The Queen and The Kings Speech.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21795.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21794.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 175-178.
Autorzy prezentowanej pracy postanowili wzbogacić ją o nowe treści ukazujące m.in. szeroki, zarówno społeczny, jak i zdrowotny, zakres oddziaływania badmintona na dzieci i młodzież szkolną. Opracowanie, będąc dla studentów akademii wychowania fizycznego podstawowym źródłem informacji o dyscyplinie, może być też przydatne nauczycielom wychowania fizycznego, instruktorom badmintona, a także fizjoterapeutom prowadzącym zajęcia korekcyjne i usprawniające z dziećmi. W obecnej postaci — głównie z myślą o nauczycielach prowadzących zajęcia z dziećmi i młodzieżą w szkołach — dokonano istotnych zmian. W rozdziale 7 zamieszczono opis 168 nowych gier i zabaw z użyciem rakietek i lotek. Są to w większości propozycje oryginalne, dające nieograniczone wręcz możliwości realizowania zajęć z wychowania fizycznego. Ta część opracowania zawiera ponadto definicje zabawy i gry, ukazujące zarówno cechy wspólne, jak i różniące obie te ważne przejawy aktywności ruchowej człowieka. Rozdział zawiera także wskazówki metodyczne przydatne w prowadzeniu zajęć oraz zalecenia odnośnie do warunków bezpieczeństwa podczas lekcji. Materiał dotyczący przepisów i techniki gry oraz sprzętu i warunków gry został, po dokonaniu niezbędnej korekty oraz wprowadzeniu koniecznych zmian i uzupełnień wynikających z aktualnej wiedzy autorów, przeniesiony w całości z podręcznika Badminton.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22162.XIX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Monografię sfinansowano ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki. Treść monografii pomieszczona jest na 460. stronach. Organizatorzy konferencji i autorzy tekstów dostrzegli wyraźną potrzebę i konieczność ukazania sportu w relacji z rodziną współczesną, która wraz z innymi wspólnotami, grupami społecznymi tworzy w procesie wychowania naturalną podstawę. [Jerzy Nowocień]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22840.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Penitencjarystyka z resocjalizacją instytucjonalną : historia - stan obecny / Witold Kędzierski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 355, [1] strona : fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 325-345.
Prezentowana książka, napisana przez wieloletniego praktyka penitencjarnego, przedstawia w sposób wieloaspektowy zagadnienia penitencjarystyki oraz resocjalizacji realizowane w jednostkach penitencjarnych w aspekcie historycznym i współczesnym, zobrazowane danymi statystycznymi z lat 2011-2020. Ukazuje stan prawny dotyczący funkcjonowania więziennictwa oraz oddziaływań penitencjarnych podejmowanych wobec skazanych w polskim oraz unijnym prawodawstwie. W książce zaprezentowano multidyscyplinarne podejście do problematyki penitencjarystyki i resocjalizacji instytucjonalnej, z uwzględnieniem takich subdyscyplin naukowych jak: pedagogika resocjalizacyjna i penitencjarna, prawo karne wykonawcze, prawo karne, penologia, zarządzanie oraz sekuritologia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22742.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22741.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony 177-186. Netografia strona 186.
Publikacja odpowiada na podstawowe pytania antropologiczne w świetle nauczania wybranych Ojców Kościoła, tzn. Św. Grzegorza z Nyssy, Św. Jana Chryzostoma i Św. Augustyna. Przedmiotem badań jest antropologia wybranych Ojców Kościoła oraz korespondująca z nią pedagogika, określana mianem „pedagogii osoby”. Celem jest przypominanie nauki Ojców, aby znać fundament, na którym można budować pedagogikę personalistyczną w nurcie katolickim i bez którego nie można i nie należy rozwijać pedagogiki w tej perspektywie. Zamierzeniem jest też wskazanie na fakt, że nie sposób zrozumieć człowieka i poznać prawdy o osobie ludzkiej bez odniesienia do wymiaru metafizycznego i religijnego. Wreszcie ważne staje się wskazanie, na fundamencie zalecanym przez antropologię Ojców, wniosków na przyszłość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17635.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17634.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia : przestrzeń i miejsce / Wiesław Karolak, Barbara Karolak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 142, [4] strony : fotografie, ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 141-142.
Książka dotyczy istoty działalności artystycznej w przestrzeniach publicznych. Przestrzeń i miejsce w arteterapii to zagadnienie specyficzne i dość trudne w realizacji warsztatowej. Warsztaty w tym obszarze wymagają często użycia wielu materiałów i niemałej ilości czasu na realizację zamierzonych celów, i co ważne - nie z każdą grupą da się je realizować. Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Rozdział pierwszy zawiera rozważania teoretyczne na temat przestrzeni i miejsca, a także roli tych elementów w arteterapii. Rozdział drugi omawia takie zjawiska artystyczne jak public art i street art, ich historię i wybrane przykłady, rozdział trzeci - podstawowe media związane z działaniami artystycznymi w przestrzeni publicznej. W rozdziale czwartym omówiono działania dziesięciu artystów public artu. Rozdział piąty skupia się na projektach profesjonalnych artystów, przedstawianych na festiwalach i w galeriach, podczas gdy rozdział szósty przybliża Czytelnikowi wybrane projekty studenckie, zgrupowane w dwóch cyklach tematycznych: Transformacje i Metamorfoza. Są to opisy realizacji wykonywanych pod kierunkiem Autorów, których inicjatorami i autorami byli studenci - ich projekty były realizowane w kilku różnych miejscach i w różnym czasie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22579.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22578.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 357-364.
Monografia Andreia Harbatskiego wpisuje się w nurt interdyscyplinarnych opracowań, podejmujących ważne kwestie rozwoju i wychowania człowieka. Zawarte w niej badania porównawcze – z wykorzystaniem metody historycznej do analizy i interpretacji rozwoju myśli antropologii pedagogicznej w starożytnej Grecji, średniowiecznej Europie oraz w Polsce, Niemczech i Rosji w czasach nowożytnych – stanowią interesujące poznawczo kompendium wiedzy umożliwiającej zapoznanie się z klasycznymi tekstami antropologicznymi i pogłębienie poglądów na przyrodę, społeczeństwo, wychowanie dzieci i dorosłych oraz zgodności ich istnienia i rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19712.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19711.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 93-97.
W pierwszym rozdziale publikacji czytelnik znajdzie teoretyczne podstawy systemu pedagogicznego Marii Montessori. W drugim przeobrażenia w oświacie w kontekście historycznym i międzynarodowym, w celu ukazania recepcji poglądów Marii Montessori w teori i praktyce pedagogicznej w Polsce. W ostatnim rozdziale zostały opisane aktualne zainteresowania praktyką kształcenia w systemie Marii Montessori w Polsce oraz wpływ jej systemu na praktykę i teorię wychowania przedszkolnego [Ze wstępu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21954.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych ref.
Wśród licznych opracowań naukowych ta publikacja zajmuje miejsce szczególne, będąc pokłosiem pierwszej konferencji naukowej poświęconej papieżowi Janowi Pawłowi II, zorganizowanej bezpośrednio po jego śmierci. Stanowi asumpt zarówno do swoistej mobilizacji środowiska dydaktycznego i naukowego do kolejnych tego typu inicjatyw, jak i świadczy również o szczególnym znaczeniu papieskiego nauczania, dającego szansę na owocne prowadzenie badań naukowych, refleksji i codziennych decyzji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4022 [Magazyn 1], 4475 [Magazyn 2], P.4021 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4474.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Placówki opiekuńczo-wychowawcze : historia i współczesność / Maria Kolankiewicz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 211, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 201-211.
W książce znajdziemy historię istnienia placówek opiekuńczych. Choć nosiły różne nazwy, m.in. dom dziecka, ochronka czy sierociniec, zawsze pełniły podobną funkcję. Ich rolą jest zapewnienie bezpiecznego środowiska dla dzieci, które z różnych powodów nie mogą mieszkać w swoim domu rodzinnym. Opiekunowie i nauczyciele sprawują w placówkach opiekę, zapewniają edukację oraz uczestniczą w procesie wychowywania swoich podopiecznych. Stawiają przy tym czoła problemom dorastania dzieci i młodzieży, a także ich tęsknocie za rodziną. Jest to szczególny rodzaj opieki, wymagający wiedzy oraz predyspozycji. Każda placówka mierzy się również ze stawianymi jej przez państwo wymogami zawartymi w przepisach, które regulują pracę ośrodków. Zasady funkcjonowania placówek zmieniają się w zależności od tego, w jakim stopniu uznawana jest podmiotowość dziecka i jak rozumiane są jego potrzeby, w zależności od zmian w sytuacji społecznej ich rodzin, a także wraz ze zmianami politycznymi. Książka Marii Kolankiewicz przybliża czytelnikowi zarys historyczny tych zmian. Dzięki temu można lepiej zrozumieć, jaki państwo miało i ma stosunek do opieki nad dziećmi i w jakiej relacji znajdują się rodziny wobec instytucji państwowych. Książka charakteryzuje również mieszkańców placówek oraz pokazuje, jakie zadania czekają na osoby, które podejmują się pracy w tym obszarze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18661.IV.6 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22491.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22490.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej