Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(70)
Forma i typ
Książki
(70)
Publikacje naukowe
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(61)
dostępne
(47)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(21)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(27)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(61)
Autor
Borys Tadeusz (1945- )
(3)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(2)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(2)
Frąckowiak Anna (1977- )
(2)
Herbst Mikołaj (1973- )
(2)
Horyń Wojciech
(2)
Maciejewski Jan (1954- )
(2)
Miąso Józef (1930- )
(2)
Papież Jan
(2)
Półturzycki Józef (1934- )
(2)
Turos Lucjan (1927- )
(2)
Wroczyński Ryszard
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Adamczyk Mieczysław Jerzy (1933- )
(1)
Barszczewski Janusz
(1)
Bartniczak Bartosz
(1)
Bis Dorota
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czerniawska Olga (1930- )
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dolata Roman
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Gawroński Krzysztof
(1)
Gofron Beata
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Habura Miłosz
(1)
Handzlik Marta
(1)
Herbst Mikołaj
(1)
Holton Elwood F (1957- )
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Juraś-Krawczyk Barbara
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Karwacka Dorota (1976- )
(1)
Knowles Malcolm Shepherd (1913-1997)
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kołaczek Bożena
(1)
Kubińska Zofia (1950- )
(1)
Kwiatkowski Stefan M. (1948- )
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Levitas Anthony
(1)
Ligus Rozalia
(1)
Lik Katarzyna
(1)
Maciąg Justyna
(1)
Malec Małgorzata
(1)
Malewska Eugenia (1935- )
(1)
Malewski Mieczysław (1949- )
(1)
Maszke Wojciech (1939- )
(1)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(1)
Mazińska Magdalena
(1)
Michalik Bożena
(1)
Modrzewski Jerzy
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Musioł Marcin
(1)
Nazaruk Stanisława (1963- )
(1)
Nizińska Adrianna
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Ochodek Bolesław
(1)
Orczyk Józef (1940- )
(1)
Pakuła Magdalena
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Poskrobko Bazyli
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Sipińska Dorota
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Suchy Stanisław
(1)
Swanson Richard A
(1)
Szewczak Iwona
(1)
Szulakiewicz Władysława
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Watoła Anna
(1)
Wrzaszcz-Tkaczyk Bernard
(1)
Wujek Tadeusz
(1)
Zaremba-Warnke Sabina
(1)
Zawistowska Alicja
(1)
Ładyżyński Andrzej
(1)
Łaskarzewska Katarzyna (1974- )
(1)
Łukasik Joanna Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(35)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(70)
Język
polski
(70)
Temat
OŚWIATA
(31)
OŚWIATA DOROSŁYCH
(21)
SZKOLNICTWO
(8)
NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE
(5)
DOSTĘP do OŚWIATY
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
WYCHOWANIE
(4)
EKOROZWÓJ
(3)
LUDZIE STARZY
(3)
PEDAGOGIKA
(3)
WIEŚ
(3)
DYREKTOR
(2)
NAUCZANIE
(2)
RYNEK PRACY
(2)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(2)
Szkolnictwo
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
BEZROBOCIE
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO WIEJSKIE
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(1)
EDUKACJA EKONOMICZNA
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
EGALITARYZM
(1)
Edukacja włączająca
(1)
FUNKCJONALIZM (antropol. społ.)
(1)
GERONTOLOGIA
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
HISTORIOGRAFIA POLSKA
(1)
HOMPLEWICZ, JANUSZ (1931- )
(1)
INTERNET
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
KOBIETA
(1)
KOMPUTERY
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KONFLIKT SPOŁECZNY
(1)
KRAŚNIK (woj. lubelskie)
(1)
KSENOFOBIA
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
MIGRACJE
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
NAUCZYCIELE OŚWIATY DOROSŁYCH
(1)
NAUCZYCIELE PRZEDSZKOLI
(1)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Nierówności edukacyjne
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Oświata
(1)
PEDAGODZY
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
PEDAGOGIKA PRACY
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
PIŁA (woj. wielkopolskie)
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(1)
POSTAWY
(1)
PRACA KULTURALNO-OŚWIATOWA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
ROZWÓJ SPOŁECZNY
(1)
Rajkiewicz, Antoni (1922- )
(1)
SAMOKSZTAŁCENIE
(1)
SELEKCJA SZKOLNA
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SPOŁECZEŃSTWO OBYWATELSKIE
(1)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(1)
STAROŚĆ
(1)
START ZAWODOWY
(1)
SZKOLNICTWO ZAWODOWE
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Studenci
(1)
UNIWERSYTETY TRZECIEGO WIEKU
(1)
Ubóstwo
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
WARSZAWA
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie)
(1)
Temat: czas
1989-
(5)
2001-0
(5)
2001-
(1)
Temat: miejsce
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(2)
Polska
(2)
Kanada
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(2)
Bibliografia
(1)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
edukacja
(9)
oświata
(9)
andragogika
(7)
edukacja dorosłych
(7)
szkolnictwo
(6)
dorosłość
(4)
ekorozwój
(3)
nauczyciel
(3)
nierówności edukacyjne
(3)
rozwój zrównoważony
(3)
szkoła
(3)
Unia Europejska
(2)
dyrektor
(2)
edukacja ekologiczna
(2)
jakość życia
(2)
komunikacja społeczna
(2)
kształcenie
(2)
nierówności społeczne
(2)
ochrona środowiska
(2)
oświata dorosłych
(2)
praca
(2)
reforma
(2)
samorząd terytorialny
(2)
starość
(2)
wynagrodzenie
(2)
zatrudnienie
(2)
Europa
(1)
Kanada
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
aktywność zawodowa
(1)
animator
(1)
badania oświatowe
(1)
bezpieczeństwo społeczne
(1)
bezrobocie
(1)
bibliografia
(1)
budżet
(1)
budżet zadaniowy
(1)
czas wolny
(1)
decentralizacja
(1)
dom kultury
(1)
dostęp do edukacji
(1)
dzieci
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
edukacja ekonomiczna
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja pozaszkolna
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
edukator zdrowia
(1)
egalitaryzm
(1)
ekonomia polityczna
(1)
feminizm
(1)
filozofia polityki
(1)
finanse
(1)
funkcjonalizm
(1)
gender studies
(1)
gimnazjum
(1)
gospodarka oparta na wiedzy
(1)
innowacje
(1)
jakość kształcenia
(1)
kariera zawodowa
(1)
kobiety
(1)
konflikt
(1)
konsumpcjonizm
(1)
ksenofobia
(1)
kształcenie ustawiczne
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
kultura
(1)
kultura zdrowotna
(1)
ludzie starzy
(1)
macierzyństwo
(1)
migracje
(1)
młodzież
(1)
młodzież niepełnosprawna
(1)
nauczanie
(1)
nauczanie integracyjne
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
nierówności ekonomiczne
(1)
nierówność płci
(1)
niestabilność rodziny
(1)
osoby starsze
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika kultury
(1)
pedagogika porównawcza
(1)
pedagogika specjalna
(1)
polityka edukacyjna
(1)
polityka oświatowa
(1)
polityka społeczna
(1)
poradnictwo zawodowe
(1)
praca zawodowa
(1)
pracownicy społeczni
(1)
prawo oświatowe
(1)
proces boloński
(1)
program kształcenia
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
przygotowanie zawodowe
(1)
reedukacja
(1)
70 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 1)
Opis wg okł. Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Tekst częśc. tł. z niem.
Bibliogr. przy ref.
W tomie I dotyczącym edukacji dla ładu zintegrowanego, obecnie podstawowej wykładni istoty nowego paradygmatu rozwoju, zawarto artykuły problemowe oceniające zaawansowanie realizacji celów i zadań ogłoszonej przez ONZ na lata 2005-2014 Dekady Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju i europejskiej strategii realizacji celów Dekady. Ocena polskiego systemu edukacyjnego z punktu widzenia realizacji jej założeń na tle doświadczeń innych krajów europejskich, zwłaszcza niemieckich, jest szczególnym przedmiotem zainteresowania autorów publikacji zamieszczonych w tym tomie. Publikacja adresowana jest do wszystkich zainteresowanych edukacją dla nowego paradygmatu rozwoju, nie tylko w jej formalnym wydaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11849.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Oświaty Samorządowej ; 1)
Bibliogr. przy rozdz.
PUBLIKACJA DOSTĘPNA W CZYTELNI W DZIALE V
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Oświaty Samorządowej ; t. 7)
PUBLIKACJA DOSTĘPNA W CZYTELNI W DZIALE V
Cechą szczególną polskiej oświaty jest jej daleko posunięta decentralizacja, więc problematyka przekazywania uprawnień zarządczych w oświacie samorządom i szkołom jest ważna dla polskich oświatowców. Niniejszy tom Biblioteczki przedstawia analizy i raporty dotyczące doświadczeń międzynarodowych oraz kształtowania się ustroju polskiej oświaty w ciągu minionego dwudziestolecia, w podziale na dwie dekady: tworzenie systemu (lata 1990-1999) i stabilizacja systemu (lata 2000-2010). Omawiane są także kluczowe dla jakości oświaty relacje między dyrektorem szkoły i samorządem.
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
Bibliogr. s. 174-179.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8829.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Celem tej publikacji, która w bliskiej perspektywie ma się składać z kilku tomów, jest szerokie zaprezentowanie edukacji dorosłych i kształcenia ustawicznego we współczesnym świecie. Tom pierwszy dotyczy wybranych krajów Europy. Celowo używamy słowa "wybrane", jako że w tym tomie prezentujemy dorobek jedynie 18 państw europejskich, w tym między innymi: Wielkiej Brytanii, Szwecji, Niemiec, Austrii, Francji oraz Rosji. W części wprowadzającej przedstawiono podstawowe definicje i zadania oświaty dorosłych, a także dorobek międzynarodowych konferencji poświęconych temu zagadnieniu, poczynając od I, zorganizowanej w 1929 roku w Cambridge, a kończąc na ostatniej (VI), która odbyła się w końcu 2009 roku w Belem. Na tym tle wyraźnie rysują się osiągnięcia 18 państw omówione w tym pokaźnym tomie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11419.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12638.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7287 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
W książce szczególną uwagę zwrócono na te obszary wykorzystania komputera w edukacji dorosłych, które wzmacniają możliwości intelektualne człowieka. Dobór tematyki książki nie był przypadkowy. Wybrane zostały te obszary zastosowania komputera, które w sposób istotny wpływają na rozwój kognitywny człowieka. Pominięto natomiast tradycyjne wykorzystanie technologii komputerowej w kształceniu, a także wiadomości o procedurach matematyczno-informatycznych. Praca przeznaczona jest dla humanistów pragnących wykorzystać technikę komputerową w edukacji dorosłych. Może ona także stanowić podstawę przemyśleń dla tych osób, które profesjonalnie zajmują się informatyką i zamierzają tworzyć programy dydaktyczne. Książka napisana została tak aby czytelnik, który niewiele miał wspólnego z komputerem, mógł zapoznać się z podstawowymi problemami ich wykorzystania w edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6150.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 493-511.
Książka z pogranicza socjologii edukacji oraz gender studies, z jednej strony podnosi problemy związane ze społecznymi funkcjami edukacji, szczególnie - socjalizacyjną, selekcyjną i stratyfikacyją, w odniesieniu do sytuacji kobiet. Z drugiej strony porusza kwestie dotyczące bezpośrednio kobiet jako grupy społecznej w aspekcie szeroko rozumianego dostępu do różnych form tożsamości, do wykształcenia czy rynku pracy. Poza tym w części drugiej zaprezentowane są wyniki badań jakościowych, w których wzięły udział kobiety sukcesu - polskie menedżerki i akademiczki-humanistki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12257.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Oświaty Samorządowej ; 3)
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
PUBLIKACJA DOSTĘPNA W CZYTELNI W DZIALE V
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Praca podejmuje szereg zagadnień społecznie ważnych, których znaczenie w dobie wzrastającej dość dynamicznie liczby starszych osób w naszym społeczeństwie bywa jeszcze niedostatecznie dostrzegane i doceniane. Starość jest ukazana w publikacji wieloaspektowo: w perspektywie możliwości edukacyjnych i rozwojowych osób starszych, jako problem społeczny (przechodzenie na emeryturę), w wymiarze jednostkowego spostrzegania własnej sytuacji życiowej przez starszych ludzi. Prezentowane są także rozwiązania instytucjonalne wspomagania osób starszych w ich życiu i rozwoju. Publikacja charakteryzuje się dużymi walorami poznawczymi oraz stanowi istotny wkład w budowanie wiedzy gerontologicznej. (z recenzji prof. dr hab. Ewy Skibińskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12990.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP.)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 619-661. Indeksy.
Profesor Bogusław Śliwerski współtworzy elitę współczesnej nauki polskiej, toteż każda z jego książek jest wydarzeniem na skalę kraju. Na drugą połowę stycznia przewidziano datę premiery Edukacji (w) polityce. Polityki (w) edukacji, książki w dorobku Profesora wyjątkowej, gdyż obarczonej dużą dozą krytycyzmu i potrzebą demaskacji polityki oświatowej w Polsce minionego ćwierćwiecza. Postawa ta jest także (lub może: przede wszystkim) wynikiem rozczarowania, jakie towarzyszy wszystkim tym, którzy brali czynny udział w wydarzeniach przed i po 1989 r. Edukacja w polityce. jest więc rozprawą z polityką edukacyjną III RP, bezwzględnie niszczącą wszystko to, w co wierzyła Solidarność z 1989 r. W obserwacji i ocenie profesora Śliwerskiego współczesne władze łamią demokratyczne reguły praworządności, czyniąc z edukacji jedno więcej pole politycznych rozgrywek i podejrzanych eksperymentów. Blisko siedmiuset stronicowa analiza stanu współczesnego jest w ujęciu Śliwerskiego nie tylko krytyką polityki rządów (co samo w sobie miałoby znaczenie wyłącznie destrukcyjne), lecz także, poprzez wskazanie palcem, wołaniem o opamiętanie. Być może to sygnał nadciągających zmian.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14919.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15734.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 207-222.
Andragogika reedukacji koncentruje się między innymi na analizie potrzeby i możliwości reedukacji tych, którzy ulegli wpływowi ksenofobii. Książka jest wyrazem przekonania autora, że w działalności przywracajacej ludziom dorosłym zdolności do pełnowartościowego funkcjonowania społecznego i poczucie godności nie wystarczą tylko doświadczenia praktyczne, lecz konieczne są także teoretyczne analizy i uogólnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7722.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8729.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 207-223, netogr. s. 223-226, wykaz aktów prawnych s. 226-227.
Książka porusza problematykę oceny (sprawności, skuteczności i efektywności) systemu zapewnienia jakości kształcenia w szkołach wyższych. Omawia metody i techniki oceny jakości kształcenia oraz wskazuje na uwarunkowania i bariery wdrażania TQM w szkole wyższej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13807.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 302-314.
Praca porusza niezwykle aktualny temat, jakim jest zarządzanie wiedzą. Autor dokonuje ekonomicznego spojrzenia na sytuację w polskiej oświacie i próbuje przenieść na jej grunt pojęcia i narzędzia znane z zarządzania. Jest to zadanie niezwykle trudne. Praca "Zarządzanie wiedzą w polskiej oświacie. Diagnoza i perspektywy zmian" jest przykładem zastosowania interdyscyplinarnego podejścia łączącego wiedzę z dziedziny zarządzania z wiedzą o edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8176.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9513.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prawo Oświatowe)
Na s. tyt. i okł. także odmienny tyt. serii: Prawo Oświatowe w Pytaniach i Odpowiedziach.
Indeksy.
Prezentowana publikacja ma na celu ułatwienie poruszania się w gąszczu czasem bardzo skomplikowanych przepisów dotyczących prawa finansowego w kontekście oświaty. Materia ta została przedstawiona w sposób przejrzysty w postaci pytań i odpowiedzi, co znacznie ułatwi odnalezienie rozwiązania problemów dotyczących oświaty, które mogą się pojawić w związku z funkcjonowaniem szkół i placówek oświatowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12618.VIII.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13696.VIII.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia zarys rozwoju oświaty i mysli pedagogicznej w naszym stuleciu. Zasadnicza jej treść obejmuje okreś od rewolucji październikowej i odzyskania przez Polskę niepodległosci do czasów nam współczesnych. Książka ukazuje ewolucję systemów oświatowych w XX wieku oraz kierunki badań pedagogicznych w Polsce i na świecie. Publikacja stanowi owoc zbiorowego wysiłku autorów polskich i zagranicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2249.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugi tom publikacji podzielono na 6 rozdziałów poczynając od czwartego. Omówiono następujące treści: oświata, wychowanie i myśl pedagogiczna w Związku Radzieckim, oświata i wychowanie w krajach demokracji ludowej, oświata i wychowanie w rozwiniętych krajach kapitalistycznych XX wieku, rozwój oświaty i szkolnictwa w krajach Trzeciego Świata, rola UNESCO w dziedzinie oświaty i wychowania, kierunki rozwoju edukacji permanentnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2250.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 119)
Bibliogr. s. 231-242.
Kształcenie ustawiczne w perspektywie globalnej i lokalnej - zagadnienia zwiazane z edukacją osób dorosłych jako czynnika rozwoju regionalnego i lokalnego, aktywnego obywatelstwa, badania nad aktywnością edukacyjną dorosłych. Książka dla pedagogów, socjologów, psychologów. Znaczenia kształcenia ustawicznego dla przebiegu i jakości życia jednostek oraz społeczeństw nie sposób przecenić - żyjemy przecież w społeczeństwie uczącym się, co oznacza, iż oddziaływują na nas zarówno wyzwania, jak i ryzyko, jakie są jego cechami konstytutywnymi. W kontekście wyzwań przełomu cywilizacyjnego, jakiego doświadczamy, odczuwamy rosnącą rolę nauki i edukacji, które stają się podstawowymi zasobami epoki społeczeństwa uczącego się. Dynamika procesów zachodzących we współczesnym świecie stawia problem kształcenia ustawicznego jako istotny czynnik rozwoju. Zmiany technologiczne, rozwój technik masowej komunikacji, przeobrażenia w sferze pracy, konkurencja na rynku pracy, potrzeba stałego dostosowywania się kreują fenomen zwany „edukacyjnym stylem życia" przejawiający się zarówno obszarze pracy zawodowej, jak i w sferze kultury czy życiu społecznym. Kształcenie ustawiczne staje się wymogiem cywilizacyjnym i zarazem wielkim wyzwaniem. Z perspektywy jednostki jest szansą na umiejętne poruszanie się we współczesnym świecie, twórcze kreowanie przebiegu własnego życia, szansą na aktywne obywatelstwo postrzegane w wymiarze europejskim, a także czynnikiem warunkującym utrzymanie się na coraz bardziej wymagającym rynku pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8979.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10562.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2272 [Magazyn 2], 2273 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Praca dotycząca okresu staropolskiego ma charakter podręcznika uniwersyteckiego, chociaż może być także ogromnie przydatna dla usystematyzowania i pogłębienia wiedzy wszystkich osób interesujących się kształtowaniem polskiej myśli pedagogicznej i działalnością placówek oświatowych w kraju od czasów najdawniejszych do upadku I Rzeczypospolitej. Jest pierwszą publikacją dotyczącą dziejów szkolnictwa w Polsce opracowaną przez jednego autora. Uchroniło to omawiany tom przed różnorodnością ujęć poszczególnych zagadnień, odmiennością języka i stylu, nadało całemu wykładowi jednorodność, wartkość i przejrzystość, gdyż udało się z powodzeniem uniknąć powtórzeń i powrotów do zbliżonych kwestii. Zaletą książki jest to, że autor ujął całą poruszaną tematykę na tle porównawczym, starając się ukazać kształtowanie oświaty w Polsce w kontekście głównych prądów panujących w Europie, zwłaszcza oddziaływających bezpośrednio na nasz kraj.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1087 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1086.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1085.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej